تور دبی، فرصتی برای تجربه اقامتی لوکس در سواحل خلیج فارس

4.5
از 2 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
نیویورکی که در سواحل خلیج فارس انتظار شما را می کشد! +تصاویر
13 اردیبهشت 1399 12:00
0

دبی یکی از شهرهای امارات متحده عربی و در واقع مهم ترین شهر آن محسوب می شود. این شهر  در ساحل خلیج فارس قرار گرفته و یکی از لوکس ترین شهرهای دنیا نیز هست. سالانه گردشگران خارجی بسیاری تور دبی را برای تعطیلاتشان انتخاب می کنند. بد نیست بدانید اغلب سلبرتی های آمریکایی نیز حداقل برای یک بار هم که شده سفر به دبی را تجربه کرده اند. در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر با دبی آشنا شویم.

 

فرهنگ و آداب و رسوم

dubai-culture.jpg

شاید اینکه دبی شهری کاملا توریستی است باعث شود دیگران برداشت اشتباهی از آن بکنند و فکر کنند درست مثل شهرهای اروپایی می توانند در آنجا رفت و آمد کنند ولی در حقیقت اینطور نیست. فرهنگ و آداب و رسوم مردم دبی ریشه در سنت اسلامی اعراب دارد و این یعنی درست است که در محل های خاصی می توان تفریحاتی خاص داشت اما این موارد فقط و فقط در همان محل ها قابل پذیرش است و به هیچ وجه نباید در ملا عام پا را از حدی فراتر گذاشت.

 

آب و هوای دبی

dubai01.jpg

تور دبی در زمان تابستان قیمت بسیار بسیار کمتری نسبت به زمستان و بهار دارد و دلیلش هم این است که بهترین فصل سفر به دبی بهار و زمستان است. در این فصول آب و هوای معتدل و مناسب دبی باعث می شود لذت بیشتری از سفرتان ببرید و از گرما و رطوبت شدیدی که در تابستان سر و کله اش پیدا می شود هم در امان باشید.

 

هتل های دبی

دبی به دلیل توریستی بودنش انواع و اقسام اقامتگاه ها را در خودش جا داده است. در هر صورت، در تور دبی خیلی مهم است که محل اقامتتان را درست انتخاب کنید. اصولا هتل های دبی به لوکس بودن مشهورند و تقریبا تمام هتل ها خدمات مناسب با ستاره شان را در اختیار مسافران قرار می دهند، اما در هر صورت برای انتخاب بهتر هتل مد نظرتان می توانید با خواندن نظرات کسانی که قبلا در آنجا اقامت داشته اند تصمیم بهتری بگیرید. وب سایت لست سکند این امکان را فراهم کرده تا با ایجاد بستری مناسب و بدون جانب‌ داری نظرات کاربران را در اختیار دیگران قرار دهد. شما همچنین می توانید هتل های دبی را بر اساس امتیازی که در لست سکند دارند مرتب کنید و در نتیجه محل اقامتتان در دبی را انتخاب کنید. از بهترین هتل های دبی بر اساس انتخاب کاربران لست سکند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

توجه داشته باشید که ترتیب قرار گرفتن این هتل ها در سایت لست سکند ممکن است با امتیازاتی که روزانه کسب می کنند متغیر باشند.

  1. رز ریحان بای روتانا

rose-rahyhaan-by-rotana-hotel.jpg

هتل رز ریحان با 333 متر ارتفاع در در خیابان شیخ زاید - یکی از شاخص ترین خیابان های دبی - قرار گرفته ‏است. ‏ این هتل 72 طبقه، 462 اتاق دارد و نام آن به عنوان دومین هتل بلند جهان، در کتاب رکوردهای جهانی گینس ‏ثبت شده است.‏ یکی از مزیت های بزرگ «رز ریحان» دسترسی آسان آن به مراکز عمده تجاری، تفریحی و خرید دبی است.‏ در واقع اطراف هتل با ایستگاه های متعدد مترو، رستوران، کافه، داروخانه و سوپرمارکت احاطه شده است. این اقامتگاه لوکس و راحت، از ایستگاه متروی ‏DIFC‏ سه دقیقه و از ایستگاه متروی Financial Centre‏ دو دقیقه ‏فاصله دارد.‏ دبی مال (‏Dubai Mall) بزرگترین مرکز خرید جهان نیز تقریباً در یک و نیم کیلومتری هتل واقع شده است. اتاق های مدرن هتل واحدهای اقامتی راحت و آرامش بخشی است که به تلویزیون های ‏LCD‏ مجهز بوده و ‏مناظر زیبایی از شهر دبی را پیش چشم مهمانان به نمایش می گذارد.‏ مهمانان علاوه بر استخر هتل - که در طبقه چهارم واقع است - می توانند از اتاق ماساژ، سونا، اتاق بخار و ‏جکوزی نیز استفاده کنند.‏ 

  1. هتل نووتل البرشا دبی

Novotel-Dubai-Al-Barsha.jpg

نووتل البرشا (Novotel Dubai Al Barsha) هتلی زیبا و مجلل در دبی است. این هتل 41 طبقه مشرف بر خیابان مهم و شناخته شده شیخ زاید بوده و از آنجا که در مرکز شهر قرار گرفته، دسترسی آسانی به تمام مراکز مهم تجاری و جاذبه های تفریحی دبی دارد. هتل چهار ستاره نووتل البرشا، در چند قدمی ایستگاه متروی Sharaf DG دبی واقع شده و از مرکز خرید امارات (Mall of the Emirates) و پیست اسکی دبی نیز فاصله اندکی دارد. بنا به گفته سایت هتل نووتل البرشا همچنین دسترسی آسانی به ساحل جمیرا، بازار شهر (Souk Madinat)، دبی مال، برج خلیفه و مرکز تجارت جهانی در دبی دارد. این هتل دارای 465 اتاق و سوئیت، 5 رستوران، مرکز سلامت و تناسب اندام، اسپا، باشگاه کودکان و پارکینگ اختصاصی است. از دیگر امکانات این اقامتگاه زیبا می توان به استخر آب گرم در فضای باز، استخر طبیعی، اتاق بخار، سونا، خدمات ماساژ، اسکی، سالن آرایش مو، وای فای، بوتیک، فروشگاه روزنامه، خشکشویی، صرافی و... اشاره کرد.

  1. هتل تاورز روتانا

towers-rotana-hotel.jpg

تاورز روتانا هتلی لوکس و چهار ستاره در شیخ زاید دبی می باشد. این هتل روبه روی برج خلیفه که بلند ترین ساختمان جهان است قرار گرفته و تا مرکز خرید دبی مال و ساحل جمیرا ده دقیقه فاصله دارد. این هتل دارای استخر روباز همراه با تراس آفتاب و مرکز ورزشی و بدنسازی می باشد. اتاق های هتل تاورز روتانا با آثار هنری مدرن تزیین شده اند و مجهز به تهویه کننده هوا و تلویزیون و حمام لوکس هستند. در رستوران های هتل می توانید انواع غذاهای ژاپنی، چینی، هندی و ایتالیایی را میل کنید. همچنین رستوران flavours on two که تمام روز باز است صبحانه، نهار و شام را به صورت بوفه سرو می کند. مرکز ورزشی و بدنسازی هتل مجهز به دستگاههای قدرتی همراه با مربی خصوصی می باشد. میهمانان می توانند از امکانات حمام بخار، سونا و جکوزی هتل استفاده کنند. ترید سنتر برای افرادی که به تجارت، شبگردی و خرید اجناس برند و لوکس علاقه مند هستند گزینه مناسبی می باشد.

  1. هایت پلیس دبی ال ریجا

hyatt-palace-al-riga.jpg

هتل هایت پلیس دبی ال ریجا  15 دقیقه از ساحل الممزر فاصله دارد و در قلب دیره قرار دارد. این هتل دارای اینترنت رایگان، استخر روباز و 2 رستوران می باشد. هتل هایت پلیس دارای اتاق های مدرن با دکوری در رنگهای گرم می باشد. این اتاق ها دارای تلویزیون، مینی بار و کتری برقی هستند. برخی از آنها نیز نمایی به سوی استخر دارند. میهمانان هتل می توانند به صورت 24 ساعته از باشگاه بدنسازی هتل و تجهیزات آن استفاده کنند. این هتل فاصله کمی از مرکز خرید الغریر و سیتی سنتر دیره دارد. فرودگاه بین المللی دبی 10 دقیقه تا این هتل فاصله دارد. خدمات ترنسفر فرودگاهی نیز به درخواست مسافرین انجام می شود. دیره برای افرادی که به تجارت، بازدید از اماکن دیدنی و خرید لباس علاقه مند هستند گزینه مناسبی می باشد.

  1. هتل میلینیوم پلازا

millennium-plaza-dubai.jpg

این اقامتگاه ۵ ستاره در خیابان شیخ زاید و در منطقه اختصاصی هتل واقع شده است. هتل میلینیوم پلازا دبی دارای اتاق های بزرگ و مدرن، استخر روباز و نمای زیبایی از شهر زیبای دبی است. ایستگاه متروی برج های امارات (Emirates Towers Metro Station)  نیز درست روبروی هتل قرار دارد. هتل ملنیوم پلازا دارای 398 اتاق می باشد که همگی آنها به سیستم تهویه هوا، قسمت نشیمن، تلویزیون ال سی دی و مینی‌بار مجهز شده‌اند. تعدادی از اتاق‌ها به شهر چشم‌انداز دارند و در تمامی آنها یک حمام بزرگ با دوش و وان جدا تعبیه شده است و البته پنجره‌های بزرگ قسمتی از دکوراسیون روشن هر اتاق محسوب می‌شود. انواع اتاق های هتل میلینیوم پلازا عبارتند از: اتاق های سوپریور 34 متری برای 2 بزرگسال و 1 کودک. اتاق های پرمیوم 48 متری با فضای نشیمن بزرگ مناسب برای 2 بزرگسال و 1 کودک. اتاق فمیلی 82 متری مناسب برای 4 بزرگسال. دلوکس سوئیت 101 متری برای 2 بزرگسال و 2 کودک. سوئیت خانوادگی دو خوابه 135 متری برای 6 بزرگسال و 2 کودک. سوئیت پرزیدنتال 2 خوابه 210 متری مناسب 4 بزرگسال و 2 کودک.

توجه داشته باشید که ترتیب قرار گرفتن این هتل ها در سایت لست سکند ممکن است با امتیازاتی که روزانه کسب می کنند متغیر باشند.

جاهای دیدنی دبی

sheikh-zayed-grand-mosque.jpg

دبی پیش از همه ی این‌ ها، سراسر بیابان بی آب و علف بوده است. به همین دلیل جاهای دیدنی دبی اغلب ساخته ی دست انسان هستند، اما به قدری جذاب و دیدنی و سرگرم کننده اند که مردم را از سراسر دنیا به سمت خودشان می کشانند. و اما این جاذبه ها چه هستند؟ شما می توانید لیست کاملی از آن ها را در بخش جاذبه های دبی در سایت لست سکند مشاهده کرده و اگر پیش از این به دبی سفر کرده اید و از جاذبه ای دیدن کرده اید که جایش در این بخش خالی است، آن را اضافه کرده، به آن امتیاز دهید و البته خودتان هم در میان کاربران لست سکند امتیاز کسب کنید! بیایید برخی از جاهای دیدنی دبی را باهم مرور کنیم:

  1. دبی مال
  2. مرکز خرید ابن بطوطه
  3. دبی میراکل گاردن
  4. دبی مارینا
  5. آکواریوم و باغ وحش زیر آبی

توجه داشته باشید که ترتیب قرار گرفتن این جاذبه ها در سایت لست سکند ممکن است با امتیازاتی که روزانه کسب می کنند متغیر باشند. شما می توانید با کلیک کردن بر روی نام هر جاذبه، امتیاز آن جاذبه، توضیحات و نظراتی که کاربران در مورد آن داده اند را مشاهده کنید.

 

شکمگردی در دبی

غذاهای عربی دستور پخت خاصی دارند و ادویه های خوش عطر و عجیبی هم در آن ها استفاده می شود. شما می توانید با سر زدن به رستوران های دبی از انواع این غذاها لذت ببرید. غذاهایی مانند: قوزی که با گوشت بره و سبزیجات معطر پخته می شود و یا شتر شکم پر یا شاورما. اگر هم خیلی اهل خوردن غذاهای جدید نیستید و فست فود را ترجیح می دهید می توانید از رستوران های زنجیره ای که در سراسر دبی قرار دارند استفاده کنید. اجازه بدهید در این فرصت شما را با چند تا از محبوب ترین غذاهای دبی آشنا کنیم:

falafel.jpg

فلافل: این غذا یکی از غذاهای اصیل عربی است که نه تنها از غذاهای معروف دبی است بلکه مرزها را در نوردیده و در ایران، خاورمیانه و اصلا کل جهان پخته و عرضه می شود و طرفداران خودش را دارد. فلافل در واقع گلوله ی سرخ شده ی نخود و ادویه ‌جات است. جالب است بدانید که کلمه فلافل از سه بخش فا، لا و فل تشکیل شده که در زبان قبطیان به معنی کاملاً از نخود می ‌باشد.

 

harees.jpg

هریس: این غذا خیلی به حلیم خودمان شبیه است و یکی از غذاهای معروف اماراتی هاست. هریس از ترکیب بلغور گندم و گوشت تهیه می شود و به ویژه در ماه رمضان در سرتاسر امارات و دبی مصرف می شود. (البته ما به شما توصیه می کنیم که تا جایی که امکان دارد این ماه را برای سفر به دبی انتخاب نکنید.) طرز تهیه هریس تا حدود زیادی مثل طرز تهیه حلیم است و برای آماده کردن آن گوشت مرغ، گوسفند یا بره را همراه با بلغور گندم داخل قابلمه می ریزند و چندین ساعت با حرارت ملایم می پزند تا بافتی یکدست به وجود بیاید. سپس با ادویه های مختلف و گاهی سبزیجات معطر آن را طعم دار می کنند و همراه با نان میل می کنند.

 

beef-shawarma.jpg

شاورما: این غذا با گوشت طعم دار شده پخته می شود. گوشت آن شبیه گوشت کباب ترکی درست شده و با مخلوطی از سالاد یا گوجه و سس مخصوص داخل نان پیتا قرار گرفته و به شکل ساندویچی سرو می شود.

بدون شک نمی شود در این فرصت کوتاه در مورد تمام غذاهای دبی صحبت کرد. پیشنهاد ما به شما این است که به جای رستوران های زنجیره ای و فست فودها، غذاهای سنتی اماراتی ها را امتحان کنید چون هیچ جا مشابهش را پیدا نخواهید کرد.

سخن آخر

دبی تفریحات لوکس فراوانی نیز دارد، به طوری که می توانید در دل بهار به پیست اسکی بروید و یا از انواع هیجانات آبی لذت ببرید. فقط فراموش نکنید که این شهر مقصد گرانی محسوب می شود، پس باتوجه به بودجه تان راهی آن شوید و البته اگر می خواهید پیش از سفر به آنجا اطلاعات مناسبی هم کسب کنید، می توانید سری به سفرنامه های دبی در سایت لست سکند بزنید و با دید بهتری تور دبی را انتخاب کنید.

نسیم اسلامپور
نسیم اسلامپور