ساحل نقره فام جزیره هنگام

4.1
از 9 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
تلفیق توهم با واقعیت در ساحل جادویی ایران ، +تصاویر
18 بهمن 1396 08:00
0

جزیره هنگام یکی از دیدنی ترین جزایر خلیج فارس است این جزیره در ایام خاصی از سال میزبان دلفین های زیبا و تماشایی می شود.چهره ی بومی هنگام و پر رنگ بودن سنت ها در آن از جمله جاذبه های محبوبش به شمار می روند. هنگام در دو کیلومتری جنوب شرقی جزیره قشم قرار دارد. این جزیره با ۹ کیلومتر طول و شش کیلومتر عرض، وسعتی حدود ۳۳.۶ کیلومتر مربع دارد و ساختار آن به شکل یک مخروط ناقص به نظر می رسد.

ساحل نقره فام جزیره هنگام

همین جزیره ی کوچک با ظاهری کاملا ساده، به بهترین شکل از شما میزبانی می کند و خوش ترین لحظات عمرتان را رقم می زند. اولین خوشگذرانی شما در این سفر، قایق سواری در میان آب های خلیج فارس است و خاطره سازی از همان ابتدای راه آغاز می شود. هیچ چیز بهتر از این نیست که دقایقی را در کنار خلیج همیشه فارس سپری کنی و رقص امواجش را به تماشا بنشینی.

ساحل نقره فام جزیره هنگام

هنگام از هر سو با این پهنه ی نیلگون و زیبا احاطه شده و هر تکه از آن به شکلی خاص جلوه می کند. طول نوار ساحلی هنگام، ۵۰ کیلومتر است و در هر قدم، تصویری متفاوت از دریا را خوهید دید. می توانید به سراغ سواحل صخره ای بروید و یا سواحل شنی آن را انتخاب نمایید؛ در هر صورت با دیدن شکوه امواج خلیج فارس غرق تماشا می شوید.

ساحل نقره فام جزیره هنگام

حساب ساحل نقره ای هنگام از همه ی سواحل ایران سواست به همین خاطر به عنوان موردی کاملا مجزا از سایر سواحل از آن نام می بریم. در این ساحل ذراتی از نوعی کانیِ براق به چشم می‌ خورد که در میان ماسه ها جا خوش کرده اند و جلوه ای درخشان به ساحل داده اند. بسیاری از گردشگران راه زیادی را می پیمایند تا دقایقی کوتاه را در این ساحل بگذرانند و از درخشش آن لذت ببرند.

ساحل نقره فام جزیره هنگام

البته خیلی به اینکه بتوانید قدم در ساحل نقره ای بگذارید، دل خوش نباشید چرا که ممکن است مانع ورود شما به این قسمت از جزیره شوند. در پی آسیب هایی که چند سال گذشته به خاطر برداشتن خاک توسط گردشگران به این ساحل وارد آمده، محدودیت هایی برای ورود به آن وجود دارد. اگر از تورهای گردشگری مستقر در جزیره قشم و بندر کندالو، استفاده کنید، می توانید سوار بر قایق از کنار این ساحل زیبا عبور نمایید و شاهد دلبری آن باشید. برای استفاده از این تورها، احتیاجی به پرداخت هزینه اضافی نیست؛ در واقع با خرید بلیط قایق کندالو- هنگام، قایقرانان با مهربانی هر آنچه را که می توانند نشانتان داده تا گردشی خاطره انگیز را برایتان رقم بزنند.

ساحل نقره فام جزیره هنگام

ساحل نقره فام جزیره هنگام

 ساحل نقره فام جزیره هنگام

ساحل نقره فام جزیره هنگام

منابع : کارناوال , ایرانگردی ، پرشین گلف ایران