گورستان جن ها در سیستان و بلوچستان

4.4
از 657 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
مکانی خاموش برای جن ها، گورستان سیاه در ایران + تصاویر
28 بهمن 1398 09:46
421

 

در جنوب شرقی ایران در شهر چهابار، استان سیستان و بلوچستان روستایی باستانی با قدمتی حداقل ۲۳۰۰ ساله وجود دارد روستایی که اعتقادات مردم بلوچ در سكوت عمیق طبیعت با راز آمیزی و درهم آمیخته است، در پیشنهاد ایرانگردی امروز سفری اسرار آمیز خواهیم داشت به این روستای قدیمی و اما راز آمیز با لست سکند همراه شوید.

گورستان جن ها در سیستان و بلوچستان

 از این رازهای این منطقه روستای است که به ۲3۰۰ سال قبل بر می گردد و نام آن نیز در كتاب‌هایی که در مورد فتوحات اسكندر مقدونى به چاپ رسده به‌عنوان تیز مشهور بوده كه به مرور زمان به تیس تبدیل شده است؛ گورستان جن ها که در زبان  بلوچی به جن سنط نیز معروف است گورستانی تاریک و مرموز با سنگ‌ قبرهای عظیم ‌الجثه می باشد که به مکانی جالب برای ماجراجویانی ست که به دنیای ماورالطبیعه علاقه دارند.

گورستان جن ها در سیستان و بلوچستان

سنگ قبرهای عجیب و بزرگ که محلی‌ها را به این باور رسانده که این گورها محل دفن آدمیزاد نیست. در این گورستان قبرها کنار هم روی سطحی صخره‌ای حفر شده‌اند که این شیوه‌ی حفاری پرسش‌های زیادی را به وجود آورده است.

|7124

چه كسانی این گورها را حفر كرده‌اند؟ چرا سطح سنگی را برای حفر انتخاب كرده‌اند؟ با چه وسیله‌ای حفر شده است؟ و در نهایت پاسخ را به دنیای دیگری کشیده است.

گورستان جن ها در سیستان و بلوچستان

در پاسخ به این پرسش ها مانند این گورستان جز سكوت و خاموشی چیزی نمی شنویم. شاید به دلیل حفظ مردگان و در گذشتگان از گزند جانوران و خورندگان زیر زمینی اجساد، رنج كندن سنگ را بر خود هموار می كردند و گورها را اینچنین می ساختند. شاید برای احترام به مردگان بوده و شاید هم باور مردم محلی درست باشد كه «این گورها متعلق به جن هاست. آنها مردگان خود را در حصار این سنگ ها دفن كرده اند، شب كه می رسد، جنها بر سر گور از دست رفتگان خود حاضر می شوند و به مویه و مرثیه سرایی مشغول می گردند. هر كس كه شبانگاه گذرش بر این گورستان بیفتد، مورد نفرین جن ها قرار می گیرد و با عذابی سخت بعد از چند روز می میرد.»

گورستان جن ها در سیستان و بلوچستان

بشر امروزی با وسایل ابتدایی به دشواری توانایی حفر این گورها را بر روی سطح سخت سنگی دارد. شاید به همین دلیل است كه مردم محلی حفر این گورها را به نیرویی مافوق بشر نسبت می دهند.

گورستان جن ها در سیستان و بلوچستان

عکس از تلخاتون

گورستان جن ها در سیستان و بلوچستان

عکس از تلخاتون

 

توجه: هدف ما از معرفی این جاذبه آشنایی شما با جاذبه‌های زیبا کشورمان است. با توجه به شرایط ایجاد شده در کشور بهتر است، زمان بازدید از این جاذبه را تا پایان بحران ایجاد شده عقب بیاندازید و بعد از حذف بحران ایجاد شده با تنی سالم به این منطقه زیبا سر بزنید