پیشنهاد مسافرت بهاری : کازرون + تصاویر

3
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
31 فروردین 1393 00:00
4

اگر می خواهید یک روز بهاری هم طبیعت بکر را ببینید و هم آثار تاریخی؛ ما به شما پیشنهاد می کنیم فقط خود را به شیراز محدود نکنید؛چند کیلومتری آن طرف تر بروید و کازرون را ببینید. از شهر شیراز که به طرف غرب حرکت کنید پس از گذشتن از دشت برم ( بزرگترین جنگل بلوط ایران ) و دیدن دریاچه پریشان و با طی کردن 120 کیلومتر به شهر کازرون می رسید. کازرون شهری است با موقعیت جغرافیایی حدود 39 درجه طول و 37 درجه عرض جغرافیایی و با ارتفاع 860 متر از سطح دریا که در غرب استان فارس و نزدیک به استان بوشهر قرار گرفته است. پیشینه آن را به مهاجرت ساکنان شهر بیشابور – که اکنون جزء آثار باستانی است و در نزدیکی کازرون قرار دارد - پس از حمله اعراب برآورد می کنند. جمعیت کازرون طبق اخرین سرشماری برابر با 266564 نفر برآورد شده است که پس از شیراز و لار، سومین شهر پرجمعیت استان به حساب می آید. مردم کازرون بیشتر به مشاغل کشاورزی و دامپروری اشتغال دارند که از جمله مهمترین محصولات آن ها می توان به گندم، پنبه، مرکبات و صیفی جات اشاره کرد.

 کازرون و هوای معتدلش

 کازرون و هوای معتدلش

شهر کازرون از لحاظ میزان گردشگر پذیری شهر موفقی است و پس از شیراز، بیش ترین گردشگر را در میان شهرهای استان پذیرا است. برای رفتن به کازرون می توان از اتوبوس های بین شهری که از تهران و شیراز و بوشهر عازم آنجا هستند و همچنین از قطار مسافربری تهران – شیراز استفاده کرد، و برای اقامت در داخل شهر می توان از هتل بیشابور استفاده کرد. کازرون جذابیت های گردشگری طبیعی و انسانی فراوانی دارد از میان آن ها می توان به دریاچه پریشان، آبشار روستای حکیم باشی، منطقه توریستی و چشمه دادین، بیشابور، آتشکده کازرون، باغ نظر ( از قدیم ترین باغ های ایران )، سر مشهد، و قلعه آناهیتا نام برد. به علت وجود تابستان های گرم و خشک، سفر تابستانی سفر پرزحمتی برای مسافران خواهد بود اما در زمستان و اوایل بهار، آب و هوای کازرون معتدل و بسیار مطبوع است. از شهر کازرون می توان ترشی، زیتون، خرما، نارنج و گل نرگس برای سوغات آورد.

 کازرون و هوای معتدلش

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.