آبشار راین جاذبه ای دیدنی در دامنه کوه هزار

4.2
از 18 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
19 مرداد 1395 09:00
5

آبشار راین که با نام «زر رود» نیز شناخته می‌شود یکی از زیباترین و شکوهمندترین مسیرهای کوهپایه‌ای استان کرمان است. آبشار راین با ارتفاع حدود 40 متر در 14 کیلومتری جنوب غربی شهر ییلاقی راین که در دامنه یکی از مرتفع‌ترین قله‌های ایران به نام قله هزار قرار دارد، واقع شده است. این آبشار از ریزش رودخانه‌ای پدید می‌آید که سرچشمه‌های آن در ارتفاعات بالادست و از دل دامنه‌ها و دیواره‌های برفگیر هزار مانند تاج خروس جریان می‌یابد.

آبشار راین طی چهار مرحله فرو می‌ریزد. مرحله اول 3 متر و پس از آن 4 متر، مرحله سوم از لبه پرتگاه تا نقطه‌ای که سنگ بزرگی در دیواره‌ها قفل شده و مرحله بعد ریزش از سنگ بزرگ تا کف سنگی حوضچه آبشار و پخش آب بر دیواره سنگی شیب‌دار و حرکت در لابه‌لای بیدها و کناره دیواره بلند سنگی است. به دلیل وجود شیاری که در محل ریزش آب وجود دارد، حرکت در پشت آبشار و لذت بردن از خنکی ذرات آب، تجربه‌ای جذاب را به وجود می‌آورد و این تجربه در زمستان تبدیل به یخ‌نوردی ساده و هیجان‌آور می‌شود. در ضمن مسیر اصلی صعود به قله از دامنه روبروی آبشار آغاز می‌شود.

شیارهایی در محل ریزش آب وجود دارد که لذت بردن از خنکای ذرات آب ‌در پشت آبشار تجربه ای مثال زدنی را بوجود می آورد که قابل توصیف نیست.

این تجارب در فصل زمستان تبدیل به یخ نوردی با هیجان زیاد می شود که علاقه مندان خاص خود را دارد. همچنین از دامنه روبروی آبشار مسیر اصلی صعود به قله آغاز می شود که مسیر حرکت آن تا ارتفاع ۳ هزارو ۲۰۰ متری در حاشیه ی رودخانه ادامه دارد و پونه ها و گل های وحشی که در طول مسیر هستند به زیبایی های این منطقه افزوده است و چشم انداز طبیعی شگفت انگیزی را به همراه آبشار به نمایش می گذارند.

آبشار راین!

آبشار راین!

آبشار راین!

آبشار راین!

آبشار راین!

راین شهری است تاریخی و توریستی در استان کرمان و در دامنه کوه هزار. این شهر مرکز بخش راین از توابع شهرستان کرمان است و در جنوب شرقی کرمان قرار گرفته‌ است.

شهر راین یکی از شهرهای خوش آب و هوای استان کرمان محسوب می شود. کوه هزار مرتفع‌ترین قله جنوب ایران است. روستاهای دامنه کوه هزار، با آب و هوایی دلپذیر در فصل بهار و تابستان پذیرای میهمانان زیادی می‌باشند.


منبع:سفرگرد

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.