شیرین سو، تالاب زیبای کبودر آهنگ

4.6
از 24 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
زیباترین و شیرین‌ترین دریاچه ایران! +تصاویر
28 اسفند 1397 08:00
8

آب و هوای روزهای آخر اسفند، کاملا بهاری است. به همین دلیل بهترین جایی که می‌توان در آنجا بهار را شروع کرد، تالاب شیرین سو است. تالاب انسان ساخت و دائمی شیرین سو در کنار شهر شیرین سو، در شمال غربی و در فاصله‌ی 40 کیلومتری شهرستان کبودرآهنگ و 95 کیلومتری شهر همدان، با ارتفاعی برابر هزار و 806 متر از سطح آزاد دریا واقع شده که دسترسی به آن از طریق راه آسفالته کبودرآهنگ به شیرین سو- قیدار میسر است.

تالاب شیرین سو

.تالاب زیبای شیرین سو پناهگاهی برای پرندگان مهاجر بشمار می‌آید و در فصول مختلف سال کوهنوردان و گردشگران نیز مهمان این تالاب زیبا هستند. تالاب شیرین سو زیستگاه پرندگان بومی و غیر بومی هم هست که حتی در فصل زمستان شاهد حضور برخی پرندگان مهاجر در این منطق خواهید بود.

تالاب شیرین سو

تنوع اكولوژيك بالای منطقه، نياز اساسی به برنامه های حفاظتی و مديريتی را می طلبد که با پیگیری‌های به عمل آمده و براساس آگهی رسمی در مردادماه سال 90 از تاریخ 15 اسفندماه سال 89 به مدت پنج سال از سوی شورای عالی حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شد.

تالاب شیرین سو

تالاب شیرین سو

تالاب شیرین سو

تالاب شیرین سو

آیا قصد ندارید تا در این روزهای بهاری، سری به این تالاب زیبا بزنید و آب و هوایی عوض کنید؟ به نظرتان شیرین سو، ارزش یک بار دیدن را دارد؟