بالی کجاست؟ نکات مهم در مورد جزیره بالی و سفر به آن +‌ عکس

4.6
از 54 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
بالی کجاست؟ همه چیز در مورد جزیره بالی و سفر به آن
09 فروردین 1403 08:00
41

بالی، مقصدی رؤیایی، برای هر شخصی است که دوست دارد چند روزی در این دنیا، بهشت را تجربه کند. این جزیره، یک مکان زیبا برای ماه‌عسل، یک جای دنج برای آرامش گرفتن، یک مقصد ویژه برای خاص‌پسندها و یک انتخاب خوب برای طبیعت‌دوستان است. در بالی همه‌چیز به بهترین شکل خود وجود دارد و سفر به آن برای گذراندن تعطیلاتی به‌یادماندنی، پیشنهاد می‌شود. اگر مشتاقید بدانید که بالی کجاست و فاصله ایران تا بالی چقدر است، با ما در این مطلب از مجله لست‌سکند همراه باشید؛ زیرا در این مطلب راهنمای سفر به بالی را به‌طور جامع در اختیارتان می‌گذاریم.

بالی کجاست؟

بالی، جزیره کوچکی از بزرگ‌ترین مجمع‌الجزایر جهان، یعنی کشور اندونزی است. این جزیره میان دو اقیانوس آرام و هند قرار گرفته و طبیعتی خاص و دیدنی دارد. بالی همچنین به فرهنگ منحصربه‌فرد و مردم مهربانش معروف است. بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا به بالی سفر می‌کنند تا از جاذبه‌های گوناگون آن مانند کوه آتش‌فشانی، جنگل میمون‌ها، معابد هندو، رقص‌های سنتی و سواحل شنی، لذت ببرند.

مشاهده قیمت انواع تورهای بالی

بالی در کدام کشور است؟

بالی زیباترین و مشهورترین جزیره اندونزی است که در جنوب خط استوا بین جاوه در غرب و لومبوک در شرق قرار گرفته است. فواصل هوایی این جزیره تا جاکارتا حدود 2 ساعت و تا تهران با محاسبه توقف بین‌پروازی در شهرهای دوحه، کوالالامپور یا سنگاپور حدود 15 ساعت است.

راهنمای سفر به بالی (اندونزی) و کارهایی که باید انجام دهید
جزیره بالی

طبیعت بالی

جزیره بالی یکی از زیباترین جزایر دنیاست که با طبیعت سرسبز و شگفت‌انگیزش می‌تواند هر گردشگری را مجذوب کند. این جزیره با سواحل زیبا، جنگل‌های باران‌خیز، رودخانه‌های پرآب، آتش‌فشان‌های فعال و معابد باستانی، تنوع و زیبایی بی‌حدومرز طبیعت خود را نشان می‌دهد. بالی همچنین محل زندگی اقوام مختلف است که با حفظ سنت‌ها و آداب خود، یک فرهنگ غنی و رنگارنگی را به وجود آورده‌اند. جزیره بالی یک مقصد تفریحی و گردشگری است که برای هر سلیقه‌ای، مناسب است.

زبان مردم بالی

زبان بالی یکی از زبان‌های آوسترونزیایی است که در جزیره بالی و چند جزیره دیگر در اندونزی صحبت می‌شود. این زبان حدود ۳.۳ میلیون گوینده و چندین گویش مختلف دارد. باید بدانید که زبان بالی روش نوشتاری خاصی دارد. این سامانه نوشتاری بر پایه حروف هندوآرامی است و شکل و صورت حروف را از زبان سانسکریت گرفته است.

زبان بالی یک زبان سطح‌بندی شده است؛ به این معنی که بسته به موقعیت اجتماعی و رابطه بین گویندگان، از سطوح مختلف احترام گذاشتن استفاده می‌شود؛ به‌عنوان مثال، اگر با کسی که او را بالاتر از خود می‌دانید صحبت کنید، باید از سطح بالا یا کراما استفاده کنید؛ اما اگر با دوست یا هم‌سال خود صحبت کنید، می‌توانید از سطح پایین یا نگارا استفاده کنید. زبان بالی یک زبان غنی است که فرهنگ و تمدن باستانی مردم بالی را نشان می‌دهد.

زبان مردم بالی.jpg
مردم جزیره بالی

نقشه بالی

همان‌طور که گفته شد، بالی یک جزیره اندونزیایی است که به‌عنوان یک مقصد گردشگری محبوب شناخته شده است. نقشه جزیره بالی نشان می‌دهد که جزیره به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است. قسمت شمالی، کوهستانی و سردتر است و قسمت جنوبی صخره‌ای است و آب‌وهوای گرم‌تری دارد.

things-to-do-in-bali-5.jpg
نقشه بالی

بهترین زمان سفر به بالی

به‌طور کلی، فصل خشک جزیره بالی از ماه مه تا اکتبر است که هوا گرم و خشک است و باران کمتری می‌‌بارد. این دوره برای فعالیت‌هایی که در فضای باز است، مانند سوارکاری، پیاده‌روی، رفتن به ساحل و... مناسب‌تر است؛ اما اگر می‌خواهید از آب‌وهوای هر فصل بالی اندونزی مطلع شوید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

آب‌وهوای بالی در فصل بهار

در فصل بهار، آب‌وهوای بالی معتدل و خوشایند است. دمای هوای بالی در بهار حدود ۲۷ درجه سانتی‌گراد است و رطوبت نسبتاً پایین است. باران‌ها در بهار کمتر از فصل زمستان و آسمان، آبی و صاف است. به همین دلیل است که تور بالی نوروز از پرطرف‌دارترین تورها برای تعطیلات عید است. در این فصل، همچنین می‌توانید از معابد باستانی، روستاهای سنتی، بازارهای رنگارنگ و جشنواره‌های محلی دیدن کنید. بالی در فصل بهار یک مقصد جذاب برای گذراندن تعطیلاتی عالی است.

بالی.jpg
آب‌وهوای بالی در فصل بهار

آب‌وهوای بالی در فصل تابستان

آب‌وهوای بالی در فصل تابستان، گرم و مرطوب است. دمای هوا معمولاً بین ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد است و رطوبت هم بالاست. باران‌های موسمی هم در این فصل اتفاق می‌افتند که می‌توانند تازگی و خنکی به هوا بدهند. اگر قصد سفر به بالی را در تابستان دارید، لباس‌های سبک و خنک، کلاه و ضدآفتاب را فراموش نکنید.

معرفی بهترین سواحل بالی

آب‌وهوای بالی در فصل پاییز

آب‌وهوای بالی در فصل پاییز اغلب گرم و مرطوب است. دمای هوا در این فصل بین ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد متغیر است و بارش باران نسبتاً کم است. می‌توان این فصل را بهترین فصل برای ورزش‌های آبی، ماساژ، یوگا، شنا و... در نظر گرفت.

آب‌وهوای بالی در فصل زمستان

بالی یک جزیره استوایی است که دو فصل خشک و مرطوب دارد. فصل خشک از ماه مه تا اکتبر و فصل مرطوب از نوامبر تا آوریل است. در فصل زمستان، بالی در فصل مرطوب قرار دارد و باران‌های موسمی می‌بارد؛ اما این باران‌ها معمولاً کوتاه و شدید هستند و بعد از آن، هوا دوباره آفتابی و گرم می‌شود. درجه حرارت هوا در بالی در فصل زمستان حدود ۲۷ درجه سانتی‌گراد است و رطوبت هم بالاست.

بالی2.jpg
جزیره بالی

تفریحاتی که در بالی می‌توان انجام داد

شما می‌توانید در سواحل زیبا و آب گرم بالی شنا کنید، از جنگل‌های سرسبز و آبشارهای خیره‌کننده دیدن کنید، با فرهنگ محلی آشنا شوید و از امکانات رفاهی و تفریحی هتل‌های لوکس لذت ببرید. بالی برای علاقه‌مندان به ورزش‌های هیجان‌انگیز هم جذابیت‌هایی دارد. شما می‌توانید در بالی به پاراگلایدینگ بروید، دوچرخه‌سواری یا غواصی کنید و به‌طور کلی از روزمرگی دور شوید. بالی پر از تفریحات جالب و متنوع است. در ادامه، ۳ تا از معروف‌ترین تفریحات بالی را معرفی می‌کنیم.

پارک آبی واتربوم بالی (Waterbom Bali)

پارک آبی واتربوم بالی یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین پارک‌های آبی در جنوب‌شرق آسیاست. این پارک بیش از 20 سرسره آبی مختلف دارد که برای همه سنین و سلایق مناسب است. شما می‌توانید در استخر موج‌سواری کنید، از تونل‌های تاریک و پرهیجان رد شوید یا در استخر آرامش، لذت ببرید. این پارک همچنین چندین رستوران، کافه، بازارچه و... دارد که برای رفاه گردشگران ایجاد شده‌اند. پارک آبی واتربوم بالی یک تفریح عالی برای خانواده‌ها، جمع‌های دوستانه و گروه‌های توریستی است.

  • آدرس پارک آبی واتربوم بالی: کارتیکا پلازا
  • ساعت کاری پارک آبی واتربوم بالی: از 9 صبح تا 6 عصر
  • شماره‌تلفن پارک آبی واتربوم بالی: 062361755676
  • قیمت بلیط پارک آبی واتربوم بالی: 365500 روپیه اندونزی برای یک روز

موقعیت پارک آبی واتربوم

پارک آبی ‏Waterbom Bali
پارک آبی واتربوم بالی

سافاری و مارینا پارک بالی (Bali Safari and Marine Park)

‏‏‏سافاری و مارینا پارک بالی یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین پارک‌های حیوانات در بالی اندونزی است. در این پارک شما می‌توانید با انواع حیوانات وحشی و آبزی آشنا شوید و از نزدیک آن‌ها را لمس کنید. شما می‌توانید در سافاری شرکت کنید و با اتوبوس‌های ویژه به دیدن شیرها، گرازها، فیل‌ها، زرافه‌ها و بسیاری از حیوانات دیگر بروید. همچنین می‌توانید در مارینا پارک نمایش‌های دلفین‌ها، پنگوئن‌ها و... تماشا کنید. اگر دوست دارید، می‌توانید با لباس شنای خود به استخرهای مخصوص بروید و با دلفین‌ها، ماهی‌ها و حتی کوسه‌ها شنا کنید. سافاری و مارینا پارک بالی یک تجربه لذت‌بخش و خاطره‌انگیز برای علاقه‌مندان به حیات‌وحش است.

  • آدرس سافاری و مارینا پارک بالی: ناحیه جیانیار
  • ساعت کاری سافاری و مارینا پارک بالی: از ساعت 9 صبح تا 5 عصر
  • شماره‌تلفن سافاری و مارینا پارک بالی: 062361950000
  • قیمت سافاری و مارینا پارک بالی: 1.100.000 روپیه اندونزی

موقعیت سافاری و مارینا پارک بالی

سافاری.jpg
سافاری و مارینا پارک بالی

رفتینگ در رودخانه آیونگ (Yangtze River)

رفتینگ در رودخانه آیونگ بالی یکی از مهیج‌ترین تجربه‌های گردشگری است که می‌توانید در این جزیره زیبا داشته باشید. رودخانه آیونگ ۱۱ کیلومتر طول دارد و از منطقه پایاگان تا منطقه تگالالانگ سرازیر می‌شود. در این مسیر، شما با جریان‌ آب به سمت آبشارهای خیره‌کننده و مناظر طبیعی بکر می‌روید. رفتینگ در رودخانه آیونگ بالی برای هر سطحی از قدرت بدنی، مناسب است و به شما فرصت می‌دهد که هم لذت و هم هیجان را تجربه کنید. این فعالیت ماجراجویانه را می‌توانید با راهنمایان مجرب و مجهز به تجهیزات ایمنی انجام دهید.

رفتینگ.jpg
رفتینگ در رودخانه آیونگ

دیدنی‌های جذاب بالی

بالی یکی از مقاصد گردشگری محبوب در جهان است که مناظر طبیعی زیبا، فرهنگ جذاب و امکانات رفاهی بی‌شماری برای گردشگران دارد. در این قسمت ۳ تا از بهترین جاهای دیدنی بالی را به شما معرفی خواهیم کرد.

مزارع پلکانی تگالالانگ (Tegallalang)

مزارع پلکانی تگالالانگ یکی از جاذبه‌های گردشگری بالی است که در شمال‌غربی جزیره واقع شده است. این مزارع به‌شکل پله‌هایی که در کوه‌های سرسبز قرار دارند، کشت برنج را امکان‌پذیر می‌کنند. این منظره زیبا و خیره‌کننده، نشان‌دهنده هنر و مهارت مردم بالی در بهره‌برداری از طبیعت است. این مزارع پلکانی در سال ۲۰۱۲ به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شدند و هرساله صدها گردشگر را به خود جذب می‌کنند.

موقعیت مزارع پلکانی تگالالانگ

Tegalalang.jpg
مزارع پلکانی تگالالانگ

جنگل میمون اوبود (Monkey Forest Ubud)

یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره بالی، جنگل میمون اوبود است. در این جنگل، می‌توانید با میمون‌های بازیگوش آشنا شوید و از طبیعت سرسبز و زیبای اطراف لذت ببرید. جنگل میمون اوبود یک مکان مقدس برای مردم بالی است و در آن تعدادی معبد و تندیس وجود دارد. این جنگل به‌عنوان یک پارک ملی حفاظت شده است و برای حفظ تعادل زیست‌محیطی منطقه اهمیت دارد. جنگل میمون اوبود یک تجربه منحصربه‌فرد و کمی خوفناک برای هر گردشگری است که به بالی سفر می‌کند.

موقعیت جنگل میمون اوبود

اوبود.jpg
جنگل میمون اوبود

قلعه الوواتا (Uluwatu Temple)

قلعه الوواتا یکی از جاهای دیدنی این جزیره است. این قلعه در سال ۱۹۳۲ توسط یک شاهزاده از بالی ساخته شده است و معماری فوق‌العاده زیبایی دارد. قلعه الوواتا در بین تپه‌های سرسبز و باغ‌های گل‌دار قرار گرفته و چشم‌اندازی بی‌نظیر دارد. این قلعه مکان مناسبی برای عکاسی، گشت‌وگذار و تفریح است. بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا به این قلعه می‌آیند تا از زیبایی و جذابیت آن لذت ببرند.

Uluwatu.jpg
قلعه الوواتا

اقامت در بالی

اقامت در هتل‌های بالی یک تجربه فوق‌العاده است. هتل‌های بالی، امکانات رفاهی و خدمات عالی دارند. شما می‌توانید در هتل‌های لوکس با استخر و اسپا، هتل‌های ساده و اقتصادی یا حتی ویلاهای خصوصی با منظره دریا اقامت کنید. در ادامه، ۳ تا از بهترین هتل‌های بالی را به شما معرفی می‌کنیم.

هتل کورتیارد بای مریوت بالی نوسادوآ ریزورت (Courtyard by Marriott Bali Nusa Dua Resort)

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گردشگرانی که به‌دنبال تجربه‌ای لوکس و آرام در جزیره بالی هستند، هتل کورتیارد بای مریوت بالی نوسادوآ ریزورت است. این هتل با داشتن امکانات رفاهی متنوع ازجمله استخر روباز، سالن ورزشی، اسپا، رستوران و بار، محیطی شیک و دل‌پذیر را برای مهمانان خود فراهم می‌کند. اتاق‌های این هتل نیز با دکوراسیون مدرن و رنگ‌های گرم، احساس راحتی و آسایش را به شما منتقل می‌کنند. همچنین، این هتل در نزدیکی ساحل نوسادوآ واقع شده است که یکی از محبوب‌ترین سواحل بالی است.

با اقامت در هتل کورتیارد، شما می‌توانید در آب‌های آبی و صاف این ساحل شنا کنید یا از ورزش‌های آبی مانند قایق‌سواری و غواصی لذت ببرید. کورتیارد بای مریوت بالی نوسادوآ ریزورت به شما فرصت می‌دهد که از زیبایی‌های جزیره بالی بهره‌مند شوید و خاطراتی فراموش‌نشدنی بسازید.

موقعیت هتل کورتیارد بای مریوت بالی نوسادوآ ریزورت

(Courtyard by Marriott Bali Nusa Dua Resort).jpg
تصویر هتل کورتیارد بای مریوت بالی نوسادوآ ریزورت

هتل کاپا سنسز اوبود (Kappa Senses Ubud)

هتل کاپا سنسز اوبود یک هتل عالی در بالی است که به شما امکان می‌دهد از زیبایی طبیعت و فرهنگ این جزیره لذت ببرید. این هتل مجهز به اتاق‌های مدرن و راحت، استخر روباز، رستوران، اسپا و باشگاه ورزشی است. شما می‌توانید در هتل کاپا سنسز اوبود به کوه‌نوردی، چتربازی و یوگا مشغول شوید یا از مرکز خرید و بازار محلی نزدیک هتل دیدن کنید. هتل کاپا سنسز اوبود مکان مناسبی برای تعطیلات خانوادگی، ماجراجویانه یا رمانتیک است.

موقعیت هتل کاپا سنسز اوبود

Kappa Senses Ubud.jpg
تصویر هتل کاپا سنسز اوبود

هتل ویسسا اوبود ریزورت (Visesa Ubud Resort)

هتل ویسسا اوبود ریزورت، یک هتل شیک و مدرن در مرکز شهر اوبود در بالی اندونزی است. این هتل امکانات رفاهی متنوعی مانند استخر روباز، سالن ورزشی، سالن زیبایی و رستوران‌های لوکس دارد. اتاق‌های این هتل دکوراسیونی زیبا و مدرن دارند و به تهویه مطبوع، تلویزیون، چای‌ساز، مینی‌بار و... مجهزند. بعضی از اتاق‌ها، نمایی دیدنی به جنگل‌های سرسبز اطراف دارند.

هتل ویسسا اوبود ریزورت فاصله کمی تا مراکز خرید، موزه‌ها و جاذبه‌های تاریخی شهر دارد و می‌توانید با پیاده‌روی یا اجاره موتورسیکلت به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. این هتل گزینه مناسبی برای کسانی است که به دنبال تجربه گردشگری لذت‌بخش و راحت در شهر زیبای اوبود هستند.

مشاهده تورهای اندونزی

موقعیت هتل ویسسا اوبود ریزورت

Visesa Ubud Resort.jpg
هتل ویسسا اوبود ریزورت

در بالی چه غذاهایی را تست کنیم؟

غذاهای بالی معمولاً تند و پرادویه هستند و با نوشیدنی‌های خنک مثل آب‌نارگیل، آب‌لیمو و... ترکیب می‌شوند. غذاهای بالی را می‌توان در رستوران‌ها، کافه‌ها، پاساژها یا حتی در خانه‌های محلی پیدا کرد. در ادامه، ۳ تا از بهترین غذاهای بالی را که حتماً باید تست کنید، به شما معرفی می‌کنیم.

تاهو و تمپه

تاهو یک نوع پنیر سویاست که با شیر سویا و چند ماده دیگر درست می‌شود. تمپه نیز یک نوع فرآورده سویاست که از تخمیر دانه‌های سویا به وسیله قارچ تولید می‌شود. این دو غذا با انواع مختلف ادویه‌جات، سس‌ها و سبزی‌جات ترکیب می‌شوند و مزه‌ای خوب و متنوع دارند. این غذاها علاوه‌بر اینکه خوش‌مزه‌اند، منبع خوبی از پروتئین، فیبر، آهن، کلسیم و ویتامین‌های مختلف هستند. برای همین، بسیاری از مردم بالی به‌عنوان یک بخش اصلی در رژیم غذایی خود از آن‌ها استفاده می‌کنند.

تاهو و تمپه.jpg
تاهو و تمپه

ناسی کورنگ

ناسی کورنگ یکی از غذاهای محلی بالی است که با برنج، گوشت گاو، تخم‌مرغ و سبزی‌جات درست می‌شود. این غذا معمولاً با سس کاری و سیر ترش خورده می‌شود. ناسی کورنگ مزه‌ای تند، شیرین و ترش دارد و بسیار خوش‌مزه و مقوی است. این غذا را می‌توان در رستوران‌ها و در میان غذاهای خیابانی بالی پیدا کرد.

ناسی کورنگ.jpg
ناسی کورنگ

گادو گادو

گادو گادو یک غذای خوش‌مزه و مغذی است که از سبزی‌جات پخته، تخم‌مرغ، تمپه و سس بادام‌زمینی تهیه می‌شود. این غذا در بالی بسیار محبوب است و در خیابان‌ها، رستوران‌ها و حتی هتل‌ها پیدا می‌شود. گادو گادو مزه‌ای ترش و شیرین دارد و با برنج سرو می‌شود. این غذا علاوه‌بر اینکه خوش‌مزه است، سرشار از پروتئین، فیبر، ویتامین و مواد معدنی است.

گادو گادو.jpg
بشقاب گادو گادو

فاصله ایران تا بالی

بسیاری از افراد می‌خواهند فاصله ایران تا بالی را بدانند. به‌صورت کلی، فاصله ایران تا بالی عبارت است از:

  • فاصله ایران تا بالی با پرواز قطری: حدود ۱۴ ساعت
  • فاصله ایران تا بالی با پرواز ترکیش: حدود 19 ساعت 
  • فاصله ایران تا بالی با پرواز امارات: حدود 16 ساعت
  • فاصله ایران تا بالی با پرواز ایرفلوت: حدود ۱۴ ساعت

آیا بالی ویزا می‌خواهد؟

ایرانیان برای سفر به بالی به ویزای توریستی نیاز دارند. این ویزا به مدت 30 روز اعتبار دارد. برای دریافت این ویزا باید از طریق سفارت اندونزی در تهران یا وبسایت آن اقدام کنید. مدارک لازم برای درخواست ویزا عبارت‌اند از:

  • پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار
  • عکس رنگی 4×6
  • فرم درخواست ویزا
  • رزرو هتل و بلیط رفت‌وبرگشت

زمان بررسی درخواست ویزا حدود 5 روز کاری است. پس از صدور ویزا، باید در مدت 90 روز به بالی سفر کنید. در مرز بالی، باید پاسپورت و ویزا را نشان دهید. لطفاً توجه داشته باشید که قوانین و شرایط ویزای توریستی بالی ممکن است تغییر کند. پس قبل از سفر، بهتر است با کارشناسان لست‌سکند تماس بگیرید.

بالی بهتر است یا تایلند؟

رفت‌وآمد در بالی

بالی جزیره‌ای بزرگ است که شهرها و مناطق مختلفی آن را تشکیل داده‌اند. هرکدام از این مناطق، جاذبه‌های خاص خود را دارند و برای رفتن از یک شهر یا منطقه به منطقه دیگر، می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی یا خصوصی بالی استفاده کنید. وسایل نقلیه عمومی در بالی شامل اتوبوس، ون، موتورسیکلت و قایق هستند. این وسایل نقلیه، شما را با قیمت مناسب به مقصد مد نظر می‌رسانند. البته باید توجه داشت که بعضی از این وسایل نقلیه فقط در مسیرهای خاص یا در مناطق توریستی فعال هستند.

وسایل نقلیه خصوصی در بالی شامل تاکسی، ماشین کرایه‌ای، موتورسیکلت کرایه‌ای و اسکوتر کرایه‌ای هستند. این وسایل نقلیه با قیمتی بالاتر از قیمت وسایل نقلیه عمومی، شما را با راحتی بیشتر به مقصد مد نظر می‌برند. البته باید توجه داشت که بعضی از تاکسی‌ها، تاکسی‌متر ندارند و باید قبل از سوار شدن، قیمت را با راننده توافق کنید. برخلاف بعضی از کشورهای دیگر، رانندگی در بالی به سمت چپ است. پس اگر قصد دارید خودتان رانندگی کنید، باید به این نکته توجه کنید. همچنین برای رانندگی در بالی، باید گواهینامه بین‌المللی داشته باشید.

بالی3.jpg
حمل‌ونقل در بالی

خرید تور بالی از لست‌سکند

اگر تصمیمتان برای سفر به جزیره بالی قطعی شده، می‌توانید سفرتان را با خرید تور بالی از لست‌سکند شروع کنید. ما در لست‌سکند ده‌ها تور به مقصد بالی را برایتان لیست کرده‌ایم تا بتوانید با هر سلیقه‌ای تور ارزان یا لوکس تهیه کنید و به بالی بروید. گفتنی است که در صفحه خرید تور بالی، هر پکیج با چند هتل و چند تاریخ پرواز متنوع موجود است و همین موضوع دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد. مدت‌زمان مطلوب برای سفر به بالی و لذت بردن از طبیعت بکر این جزیره، حدود یک هفته تا ده روز است. پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید تور، نظرات دیگر مسافران را درباره هتل‌‌ها بخوانید.

سخن آخر

در این راهنمای سفر به بالی، سعی کردیم که بگوییم بالی کجاست و سفر به این جزیره را از زوایای مختلف بررسی کنیم تا بتوانید در سفرتان آشنایی نسبی با جاهای دیدنی، خوراکی‌ها، اقامتگاه‌ها و سواحل بالی داشته باشید. بدین‌ترتیب می‌توانید برنامه‌ریزی بهتری برای سفرتان انجام دهید. اگر تاکنون به بالی سفر کرده‌اید، رعایت کردن و به کار بستن چه نکاتی را در سفر به این جزیره ضروری می‌دانید؟

فاطمه یموتی
فاطمه یموتی

اولین باری که خواندن یک کتاب توانست روحم را پرواز دهد، به یاد می‌آورم. تقریبا فهمیده بودم که کلمات، قدرت فوق‌العاده‌ای دارند. مخصوصا اگر درباره چیزهایی باشد که تا به‌حال نمیدانستی. چند سالی‌ست که از آن روزها می‌گذرد و من هنوز دست به قلم، روی ابرها درحال پروازم.