موچی ژاپنی، خوشمزه اما کشنده!

4.5
از 40 رای

موچی ژاپنی، جز خوراکی‌های پرطرفدار این کشور است. مسافرانی که با تور ژاپن، به کشور خورشید تابان سفر کرده‌اند، همگی به تنوع زیاد خوراکی‌های این جزیره اذعان دارند. موچی، در دسته‌بندی خوراکی‌های برنجی قرار می‌گیرد، چون مواد اولیه آن نوعی برنج مخصوص ژاپنی است. در این ویدئو به سراغ دسر موچی، این شیرینی ژاپنی رفتیم و مراحل تهیه آن را به همان شیوه سنتی ژاپنی‌ها می‌بینیم.

موچی ژاپنی، در لیست عوامل مرگ!

موچی، شیرینی سنتی ژاپن است که، طرفدر‌ان زیادی در بین ژاپنی‌‌ها دارد و حتی به تازگی شهرت آن از مرزهای ژاپن هم، فراتر رفته و تبدیل به خوراکی بین المللی شده است. موچی را با نوعی برنج مخصوص ژاپن به نام موشیگوما تهیه می‌کنند، به این شکل که برنج را با آب و حرارت می‌پزند و بعد حسابی این مواد را در هاون می‌کوبند تا بتوان به آن شکل و فرم داد. فرآیند تهیه آن به شکل سنتی ژاپن، نیاز به صبر و حوصله دارد.

موچی، بر خلاف ظاهر لطیف و شکننده‌اش، در لیست عوامل مرگ قرار دارد! موچی ژاپنی، در تمام طول سال مصرف دارد، اما در مراسم سال نو ژاپنی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و همه ساله، تعداد زیادی بر اثر خوردن این خوراکی چسبناک جان خود را از دست می‌دهند. مصرف موچی خصوصا برای سالمندان یا بچه‌ها، که ممکن است در بلع خوراکی‌های چسبناک مشکل داشته باشند، خطرناک است و می‌تواند منجر به مرگ افراد شود!