جهانگرد تایلندی و سفر به ایران

4.6
از 9 رای

درست است که ما ایرانی‌ها از علاقمندان پر‌وپا‌‌قرص تور تایلند هستیم، اما به قول ضرب المثل معروف «همیشه شعبون، یکبار هم رمضون» حالا این‌بار تایلندی‌ها مهمان کشور ما شدند و در این ویدئو قرار است از نگاه یک جهانگرد تایلندی، سری به جاذبه‌های ایران در نقاط مختلف کشور بزنیم.

کشور دیدنی ایران از چشم جهانگردان

ایران، دومین کشور بزرگ خاورمیانه و هجدهمین کشور پهناور دنیا و یکی از اولین تمدن‌های بشری با تاریخی چند هزار ساله است. از اماکن و بناهای تاریخی با معماری‌های شگفت‌انگیز و زیبا تا طبیعت بی‌نظیر، سواحل بکر، جنگل‌ها و کویر‌ها، همه و همه ایران را به مجموعه‌ای از زیبایی‌ها تبدیل کرده است. علاوه بر این‌ها، تنوع قومی و دینی و آداب‌ورسوم و خرده‌فرهنگ‌های مختلف را هم باید به جذابیت‌های سفر به ایران اضافه کرد.

اگر بخواهیم ایران را تشبیه کنیم، مثل یک بازار هزار رنگ است که برای هر کسی، با هر سلیقه‌ای، چیزی در چنته دارد و مجموعه‌ای از جذابیت‌های متنوع است که هر کدام از آن‌ها به تنهایی می‌تواند یک جاذبه منحصربه‌فرد باشد. به تمام این زیبایی‌ها باید تنوع خوراک و مردم مهمان‌نواز را هم اضافه کرد. از استان فارس و جاهای دیدنی شیراز تا اصفهان، قشم، کرمان و گیلان! بنابراین هر کدام از این شهرها می‌توانند به خودی خود یک مقصد کامل برای سفر باشند.