خانه موزه توکلی مشهد

4.5
از 47 رای

مشهد یکی از مقصدهای توریستی و پرتقاضا در ایران است و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی درون خود دارد که شاید از آن‌ها بی‌خبر باشیم. موزه توکلی مشهد یکی از آن مکان‌هایی است که در سفر با تور مشهد، حتما باید از آن دیدن کرد و به بخشی از تاریخ قاجار، سری زد!

گردشی در تاریخ خانه موزه توکلی

مشهد را اکثرا به عنوان مقصدی زیارتی می‌شناسیم و ممکن است اطلاعات چندانی از آن نداشته باشیم. اما زمانی که به این شهر سفر می‌کنیم، متوجه می‌شویم که  تفریحات و دیدنی‌های مشهد بسیارند و تفریح و گردش در مشهد آن‌قدرها هم دور از ذهن نیست! کافی است که از راهنمای سفر به مشهد کمک بگیریم و آن‌ها را بشناسیم.

موزه توکلی مشهد یک بنای تاریخی و به جا مانده از دوران قاجار است. آجرها، درب چوبی قدیمی و حوض کوچکش، ماهی‌های گلی خانه مادر بزرگ را برایمان صحنه‌سازی می‌کند. خانه موزه توکلی، در واقع مکتب‌خانه‌ای برای دختران و پسران بوده است و یکی از زیباترین جاهای دیدنی مشهد به شمار می‌آید. در نتیجه، به خاطر داشته باشید که در سفرتان به مشهد، از دیدنی‌هایش غافل نشوید و به بازدید از آن‌ها بروید. در نهایت همراه لست‌سکند باشید تا گردشی در خانه تاریخی توکلی مشهد داشته باشیم و به گذشته‌ها سفر کنیم.