دره مارتویلی گرجستان، دره‌ای اسرارآمیز

4.5
از 2 رای

 گرجستان، کشوری است که در همسایگی ما قرار گرفته و هر ساله مسافران زیادی از ایران با تور گرجستان راهی می‌شوند. عجایب کم‌نظیر و حتی بی‌نظیری در این کشور وجود دارد. یکی از خیره‌کننده‌ترین و اعجاب‌انگیز‌‌ترین نقاط گرجستان «دره مارتویلی» است که در این ویدئو تلاش شده گوشه‌ای از زیبایی‌های آن به تصویر کشیده شود.

دره مارتویلی، زیبایی‌های نفس‌گیر گرجستان

دره مارتویلی در فاصله ۲۸۰ کیلومتری با تفلیس، پایتخت گرجستان و در منطقه سامگرلو قرار گرفته است. این دره عمقی حدود ۴۰ متر دارد و در عمق آن، دریاچه‌ای قرار گرفته و مجموعه این‌ها در کنار هم، مناظر طبیعی بی‌بدیلی را خلق کرده است که هر بیننده‌ای را محصور تماشای خود می‌کند. به دلیل وجود این دریاچه، امکان تجربه تفریحات گرجستان مثل غواصی، شنا و قایق‌سواری برای مسافران ماجراجو و طبیعت‌گرد فراهم است. اگر قصه و تاریخ اماکن برای شما جالب‌تر است، دره مارتویلی گرجستان از این نظر هم دست‌پری دارد.

دره مارتویلی در گذشته به خاطر وجود دریاچه، حمامی اختصاصی برای خانواده‌های اشراف و حاکمان وقت بود. در بالای تپه‌های دره مارتویلی یک درخت بلوط باستانی و عظیم قرار داشت که نماد باروری بود و برای اهالی مقدس شمرده می‌شد. اما بعدها با ورود مسیحیت، این درخت بلوط باستانی قطع شد و ساختمان کلیسای جدیدی روی بقایای همان بلوط بنا شد. به افتخار سازنده، این کلیسا به سنت اندرو نام‌گذاری شد. پیشنهاد ما به شما در سفر به گرجستان، بعد از بازدید از جاهای دیدنی تفلیس، سر زدن به دره مارتویلی و دیدن مناظر اعجاب‌انگیز و تماشایی آن است.

منبع: Youtube