ارزانترین و بهترین پاساژهای چابهار + آدرس دقیق و عکس

3.9
از 44 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
در چابهار از کجا خرید کنیم؟
15 بهمن 1400 08:00
3

چابهار با آن همه جذابیت‌های طبیعی و زیبای‌اش و مخصوصا با هوای بسیار دلپذیر و به اصطلاح همیشه بهاری‌اش، پذیرای گردشگران مختلفی از جای جای ایران و حتی جهان بوده و هست. اما جدای از طبیعت و اقلیم متحیر کننده چابهار، یکی از موارد دیگری که بسیاری از افراد به سبب آن به سمت و سوی چابهار کشیده می‌شوند، بازارهای آن و پاساژهای معروف چابهار است! چرا که می‌توان تنوع بسیار زیادی را از اجناس مختلف در آن‌ها پیدا کرد و با قیمت بسیار مناسبی نیز خرید کرد.

در چابهار، می‌توان هم بازارهای محلی و سنتی را دید، گشت و گذاری در آن‌ها داشت و خرید انجام داد، و هم می‌توان به بازارهای لوکس و مجتمع‌های تجاری مختلفی که در آن وجود دارد، سر زد و خرید کرد. اینکه علاقه شما چه باشد و به دنبال چه چیزی می‌گردید، کاملا به خودتان بستگی دارد. در این مطلب، سعی بر آن بوده که برخی از بازارها و مجتمع‌های تجاری چابهار با ذکر کالاهایی که به فروش می‌رسانند معرفی شده و نحوه دسترسی و آدرس پاساژهای چابهار نیز ذکر شوند.

04-2.jpg

دکه بازار چابهار (بازار سنتی)

دکه بازار یکی از اصلی‌ترین بازارهای چابهار است که بومیان در آن به فروش محصولات مختلف خود می‌پردازند و می‌توان تنوع زیادی از کالاها را در این بازار مشاهده کرد. در دکه بازار می‌توان صنایع دستی، پارچه‌های رنگی، چادربافی، سوزن دوزی، زیورآلات سنتی، حصیر، معرق، گیاهان دارویی، ادویه‌جات، برنج و... را مشاهده کرد و خریدی جانانه داشت. در این بازار می‌توان بانوانی را دید که مشغول حنا گذاشتن روی دستان گردشگران و بومیان دیگر هستند و می‌توانید به طور کامل فرهنگ مردم بلوچ را از نزدیک مشاهده کنید. از دیگر ویژگی‌هایی که می‌توان در رابطه با این بازار عنوان کرد، کاسب‌های آن هستند که تقریبا اکثر کسانی که با آن‌ها تعامل داشته‌اند، از خون‌گرمی و رفتار خوبی که این افراد دارند تعریف می‌کنند.

  • آدرس دکه بازار: بلوار امام خمینی، خیابان فردوسی، پس از پاساژ دوست‌خواه
بازار چابهار
نمایی از دکه بازار، عکس از آرشیو لست سکند، عکاس: زهره دشتی

پاساژ فردوس چابهار

پاساژ فردوس را می‌توان از دیگر پاساژهای معروف چابهار دانست که در بین پاساژهای منطقه آزاد تجاری چابهار جزو اولین مراکز مدرن برشمرده می‌شود. در این پاساژ می‌توان محصولات مختلفی را یافت و خریداری کرد. لوازم خانگی متنوع، لوازم آشپزخانه گوناگون، انواع ظروف چینی و کریستال، پارچه، کیف و کفش و... همگی از کالاهایی هستند که در این پاساژ وجود دارند و به راحتی می‌توانید خریداری کنید.

  • آدرس پاساژ فردوس: نزدیک مسجد جامع تیس، کنار ساختمان اداره منطقه آزاد چابهار
پاساژ فردوس چابهار
بخشی از پاساژ فردوس چابهار

پاساژ صالحیار چابهار

این پاساژ بعد از پاساژ فردوس، به عنوان دومین پاساژ چابهار شناخته می‌شود که بسیار معروف و محبوب نیز هست. به واسطه امکان خرید کردن به صورت عمده و همچنین وجود قیمت‌های پایین در کنار کیفیت مناسب، پاساژ صالحیار چابهار، گردشگران و افراد مختلفی را به سمت خود جذب می‌کند. کالاهایی که امکان خریداری آن‌ها را در این پاساژ دارید، می‌توان به: لوازم برقی، لوازم آرایشی، ابزار شکار، انواع چای، انواع پتو و... اشاره کرد.

  • آدرس پاساژ صالحیار چابهار: بلوار امام خمینی، به سمت بندر کنارک، 10 کیلومتری شهر چابهار، روبه‌روی مرکز خرید فردوس
پاساژ صالحیار چابهار
پاساژ صالحیار چابهار، عکس از آرشیو لست سکند، عکاس: پروانه کشاورز

بازار لته چابهار

از بهترین مراکز خرید چابهار می‌توان به بازار لته اشاره کرد که بیشتر به درد افرادی می‌خورد که اهل مسافرت هستند و همیشه در حال گشت و گذار هستند. در این بازار می‌توان انواع و اقسام لوازم اسکی، وسایل ورزشی، طبیعت گردی و مواردی از این دست را با قیمتی نسبتا مناسب پیدا کرد. از دیگر مزایای این بازار، نزدیکی آن به جاذبه گردشگری گل فشان است.

  • آدرس بازار لته: بندر کنارک
بازار لته چابهار
بندر کنارک، عکس از آرشیو لست سکند

مجتمع تجاری صدف

مرکز خرید صدف، یکی از مراکز خرید لوکس چابهار است و تنوع کالایی بسیار زیادی نیز دارد. در این مجتمع تجاری می‌توان انواع اجناس با کیفیت و مدرن را پیدا کرد؛ از لوازم آرایشی و بهداشتی گرفته تا لباس، کیف، کفش، لوازم برقی و حتی خوراکی‌هایی مانند شکلات، چای و غیره همگی در این مجتمع پیدا می‌شوند.

آدرس مجتمع تجاری صدف: بلوار ریگی، منطقه آزاد تجاری چابهار

مجتمع تجاری صدف
نمای بازار صدف چابهار، عکس از آرشیو لست سکند، عکاس: فرشاد شفیعی شهیدلو

مجتمع تجاری تیس

اگر به دنبال ابزار و وسایل چینی می‌گردید! می‌توانید به این پاساژ مراجعه کنید که یک طبقه از آن کاملا در اختیار چینی‌هاست. البته تنها یک طبقه مختص آن‌ها بوده و شما می‌توانید لوازم آرایشی، لوازم پلاستیکی، چای و... را در طبقات دیگر خریداری کنید.

  • آدرس مجتمع تجاری تیس: بلوار امام خمینی، مسیر کنارک، 10 کیلومتری بیرون از شهر
مجتمع تجاری تیس
بازار تیس چابهار، عکس از آرشیو لست سکند، عکاس: نیما علایی

مجتمع تجاری پردیس

 این مجتمع فروشگاه‌های پرتعدادی دارد که همین امر سبب ایجاد تنوع کالایی بسیار خوبی در آن شده است؛ از پوشاک و لوازم برقی و دیجیتال گرفته تا لوازم آرایشی همگی در این مجتمع تجاری پیدا می‌شوند. یکی از ویژگی‌های این پاساژ پردیس، آن است که می‌توانید در آن به خرید لوازم دست دوم هم بپردازید، یعنی هم لوازم نو و استفاده نشده در آن به فروش می‌رسد و هم لوازم دست دوم با قیمت نسبتا پایین‌تر در آن پیدا می‌شود. تنها موردی که باید به آن دقت داشته باشید، صحت عملکرد وسیله‌ای است که خریداری می‌کنید.

  • آدرس مجتمع تجاری پردیس: بلوار امام خمینی، به طرف کنارک، حدود 10 کیلومتر بیرون از شهر، روبه‌روی پارک چابهار
مجتمع تجاری پردیس
مجتمع تجاری پردیس چابهار، عکس از آرشیو لست سکند، عکاس: Nazarian

مجتمع تجاری ابریشم

یکی دیگر از بهترین پاساژهای چابهار، این مجتمع است. در مجتمع تجاری ابریشم نیز کالاهای مختلفی پیدا می‌شود و می‌توانید گستره وسیعی از وسایل را در آن پیدا کنید. برخی از کالاهای این مجتمع، شامل: لباس، پوشاک، زیورآلات، نقره، بدلیجات، لوازم خانگی و صوتی و تصویری، لوازم آرایشی و... است. وجه تمایز این مجتمع با اکثر پاساژهای دیگر، قرعه‌کشی ماهانه و اهدای جوایز ارزنده توسط آن است. حال تصور کنید که سفر به چابهار با ماشین شخصی را انتخاب کرده باشید و کلی فضا برای سوغاتی آوردن و جا دادن خریدهایتان داشته باشید.

  • آدرس مجتمع تجاری ابریشم: بلوار امام خمینی، مسیر کنارک، 10 کیلومتری بیرون از شهر
مجتمع تجاری ابریشم
مجتمع تجاری ابریشم، عکس از آرشیو لست سکند، عکاس: Nazarian

بازار زرگرهای چابهار

یکی از متفاوت‌ترین بازارهایی که می‌توانید در چابهار پیدا کنید، بازار زرگرها یا طلافروشان چابهار است که حتی طلاهایی هم که در آنجا به فروش می‌رسند، متفاوت هستند و شکل و شمایل ویژه‌تری دارند. بسیاری از طلاهای این بازار نیز بسیار سنگین وزن و با طراحی‌های متفاوتند.

  • آدرس بازار زرگرهای چابهار: بالاتر از پارک بهار
بازار زرگرهای چابهار
نمونه‌ای از طلاهایی که در بازار زرگران چابهار به فروش می‌رسد، عکس از احسان قنبرپور

سخن آخر

تمامی بازارهایی که مطرح شدند، تنها بخشی از بازارهای چابهار بودند و تعدادی از آن‌ها بدون معرفی باقی ماند. برای مثال بازار ماهی فروش‌ها، بازار ادویه فروش‌ها، بازار زن‌ها و مادربزرگ‌ها همگی از بازارها و پاساژهای معروف چابهار هستند که در تور چابهار می‌توانید به آنها سر بزنید

تقریبا اکثر جاهایی هم که معرفی شد، از پاساژهای ارزان چابهار به حساب می‌آیند. البته چابهار به دلیل نزدیکی به آب‌های آزاد و اینکه خود از مناطق آزاد نیز محسوب می‌شود، دلیلی بر ارزان‌تر بودن کالا و قیمت نسبتا پایین‌تر محصولاتی است که در آن به فروش می‌رسد، اما باز می‌توان اماکنی را هم پیدا کرد که قیمت‌های پایین‌تری هم داشته باشند. فراموش نکنید که خرید صنایع دستی و کالاهای بومی چابهار، می‌تواند کمک بسیار بزرگی به تداوم فرهنگ و سنت این منطقه کرده و برای بومیان شریف چابهار حمایت مالی و اقتصادی مناسبی همراه داشته باشد.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست سکند

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!