بهترین رستوران های وان ترکیه + منو و عکس

3.6
از 21 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
تعدادی از بهترین رستوران های وان برای شکم‌گردی
19 تیر 1402 08:00
2

تجربه میل کردن یک غذای خوب در بهترین رستوران های وان ترکیه، قطعاً سفرتان را خاطره‌انگیزتر می‌کند؛ چراکه بخش جدانشدنی هر سفر، خوردوخوراک آن است. اینکه فرصت کشف مزه‌های متفاوت و کسب تجربه‌های جدید غذایی را در سفر به وان ترکیه پیدا کنید، اتفاقی است که همیشه نمیفتد، مگر اینکه دائماً به این شهر سفر کنید. در سفرهای خارجی از جمله سفر به وان ترکیه، مطمئناً با فرهنگ و آداب‌ورسومی روبه‌رو می‌شوید که در تهیه غذا و نحوه آماده‌کردنش هم نفوذ کرده، پس بهتر است که وعده‌های غذایی‌تان را در رستوران‌های خوب وان میل کنید. بنابراین برای اینکه خاطره‌ای فراموش‌نشدنی از سفرتان به‌جای بماند، در این مطلب لست‌سکند سعی کرده‌ایم که بهترین رستوران های وان ترکیه را با مشخصاتی مثل ساعت، آدرس و محبوب‌ترین غذایشان معرفی کنیم.

بهترین رستوران‌های وان.jpg

بهترین رستوران های وان ترکیه کدام‌اند؟

بهترین رستوران های وان ترکیه، رستوران اورارتو خان، مرکز ات لوکانتاسی، آلتینسو بالیک، کروانسرای، حاجی اوغلو، مولانا و الیت هستند. البته در ادامه لیست کامل‌تری از رستوران های خوب وان را آورده‌ایم و دلیل شهرت هریک از آن‌ها را هم گفته‌ایم. بعضی از این رستوران‌ها، فقط در ارائه غذایی خاص، عملکرد خوبی دارند و برخی دیگرشان، بسیاری از غذاهایی که آماده می‌کنند، در خوشمزه‌ترین و بهترین حالتشان است. اگر با تور وان به این شهر می‌روید، بعضی از وعده‌های غذایی به عهده خودتان است، با لیستی که ما از بهترین رستوران های وان معرفی کرده‌ایم، انتخاب برایتان بسیار راحت‌تر می‌شود.

رستوران کروانسرای در وان ترکیه (Kervansaray Restaurant)

یکی از رستوران‌های مشهور خیابان جمهوریت، رستوران کروانسرای است. خیابان جمهوریت، اصلی‌ترین خیابان وان برای کسانی است که دوست دارند طعم غذاهای ترکی را بچشند. رستوران کروانسرای که در این خیابان قرار دارد، با کباب‌های خوش‌طعمش مدت‌ها است که در ردیف رستوران های خوب وان ترکیه قرار گرفته است. هرچند که کروانسرای، مجموعه‌ای با فضایی ساده است، اما به‌دلیل کیفیت غذایش بسیاری از مسافران ایرانی این رستوران را به دیگر گردشگران معرفی می‌کنند.

یکی از اقدامات خوب رستوران کروانسرای، استفاده از پرسنل ایرانی و آشنا به زبان فارسی در کنار پرسنل ترک‌زبان است. به این ترتیب گردشگران ایرانی نسبتاً می‌توانند راحت‌تر غذا سفارش دهند و خدمه رستوران هم در برقراری ارتباط و ارائه خدمات به فارسی‌زبانان، بهتر عمل می‌کنند. پس اگر در حال تدارک سفر به وان با تور ترکیه هستید و دوست دارید همه‌چیز عالی پیش برود، می‌توانید این رستوران را برای وعده‌های غذایی‌تان در نظر بگیرید.

  • ساعت کاری رستوران کروانسرای وان ترکیه: 8 صبح تا 11 شب

  • شماره تلفن رستوران کروانسرای وان ترکیه: 904322159482

  • اینستاگرام رستوران کروانسرای وان ترکیه: vankervansaray@

موقعیت دقیق رستوران کروانسرای

XKbyNp6hhPt9Dgb72181i8cgqPNjgyUIIj8bkBaT.jpeg
نمای بیرونی رستوران کروانسرای بهترین رستوران در وان 
2022-02-11 (1).jpg
منو رستوران کروانسرای 

رستوران حاجی اغلو کباب در وان ترکیه (Hacioglu Kebap)

یکی دیگر از بهترین رستوران های وان ترکیه، رستوران حاجی اغلو کباب است. در این رستوران، همان‌طور که از نامش پیداست می‌توانید انواع کباب‌های ترکیه‌ای را پیدا کنید و مزه آن‌ها را بچشید. فضای داخلی این رستوران شاید برای برخی از گردشگران، چنگی به دل نزند؛ اما آرام است و بیشتر کسانی که در این رستوران تجربه غذاخوردن را داشته‌اند، معمولاً از غذاهای خوش‌طعم آن گفته‌اند تا اینکه از فضایش تعریف کنند.

  • ساعت کاری رستوران حاجی اوغلو: 6 صبح تا 12 شب

  • شماره تلفن رستوران حاجی اوغلو: 904322147075

موقعیت دقیق رستوران حاجی اغلو

Lastsecond.ir-best-restaurants-in-van-hacioghlu.jpg
نمونه غذای رستوران حاجی اوغلو
Lastsecond.ir-best-restaurants-in-van-hacioghlu-1.jpg
بخش‌هایی از فضای داخلی رستوران

رستوران اورارتو هان در وان ترکیه (Urartu Han)

یکی از بهترین رستوران های وان ترکیه، رستوران اورارتو هان است که در بخش‌های مختلفی سرآمد محسوب می‌شود و مجموع ویژگی‌هایی که دارد، بسیاری از گردشگران و مردمان ترکیه را به خودش جذب می‌کند تا بعد از گشت‌وگذار و انجام تفریحات وان ترکیه به این رستوران بیایند و دلی از عزا دربیاورند. برخی از این ویژگی‌ها شامل: امکان رزرو، امکان رفت‌وآمد ویلچر، واب‌فای رایگان، محیط خانوادگی با امکان رزرو، غذاخوری مخصوص و ممنوع بودن استعمال دخانیات در آن است.

شما می‌توانید صبحانه، نهار و شام خودتان را در این رستوران میل کنید و از طعم خوب وعده‌های غذایی‌اش لذت ببرید. حتماً می‌دانید که صبحانه های وان ترکیه به چه صورت ارائه می‌شوند، پس بهتر است که یک برنامه سنگین برای طول روز بچینید تا برای نهار، میل به غذا پیدا کنید. در رستوران اورارتو، غذاهای سنتی و محلی و انواع کباب ارائه می‌شوند و در کنار آن‌ها می‌توانید از نان داغی که در رستوران آماده می‌کنند استفاده کنید. نکته دیگری که علاوه بر طعم خوب غذاهای این رستوران عنوان می‌کنند، زیبایی و فرم ارائه غذا است. همچنین می‌توانیم به فضای دل‌باز، کارمندان حرفه‌ای و بهداشت و در کنار آن‌ها قیمت‌های منطقی اینجا هم به‌عنوان نکته مثبت اشاره کنیم.

  • ساعت کاری رستوران اورارتو هان وان ترکیه: 8 صبح تا 12 شب

  • شماره تلفن رستوران اورارتو هان وان ترکیه: 905389528565

موقعیت دقیق رستوران اورارتو هان روی نقشه

Lastsecond.ir-best-restaurants-in-van-urartu-han-1.jpg
نمونه‌ای از غذهای رستوران اورارتو هان وان ترکیه
Lastsecond.ir-best-restaurants-in-van-urartu-han.jpg
فضای داخلی رستوران اورارتو، از رستوران های خوب وان

رستوران ارکوچ جا کباب در وان ترکیه (Erkoç Cağ Kebap)

یکی از بهترین رستوران های وان ترکیه که توانسته در نقدهای گوگل، امتیاز خوبی را به‌دست بیاورد، رستوران ارکوچ جا کباب است. بیشتر کسانی که به این رستوران رفته‌اند، از طعم خوب غذاها و مخصوصاً غذاهای گوشتی اینجا مانند کباب‌هایش، بسیار تعریف کرده‌اند. به طعم خوب غذاهای این رستوران، رفتار دوستانه خدمه، سرعت خوب سرویس‌دهی، حجم مناسب برای غذاها و فضای دل‌پذیر رستوران را هم اضافه کنید. این رستوران به‌نسبت رستوران‌هایی که معرفی کردیم، فضای لوکس‌تری دارد و سرویس‌دهی کاملی برای مشتریانش در نظر گرفته است.

اگر محل اقامت شما در یکی از بهترین هتل های وان است، حتماً پیشنهاد می‌کنیم که وعده‌ای را در یکی از بهترین رستوران های وان ترکیه، یعنی رستوران ارکوچ صرف کنید. این رستوران فضای تراس هم دارد و جای پارک خوب، از دیگر مزایایش است.

  • ساعت کاری رستوران ارکوچ جا کباب وان ترکیه: 8 صبح تا 10 شب

  • شماره تلفن رستوران ارکوچ جا کباب وان ترکیه: 904322172324

  • اینستاگرام رستوران ارکوچ جا کباب وان ترکیه: erkoccagvan@

موقعیت دقیق رستوران ارکوک

Lastsecond.ir-best-restaurants-in-van-erkoc-2.jpg
نمونه‌ای از غذاهای رستوران ارکوچ
erkoc-cag-kebabi-11.jpeg
رستوران ارکوچ، یک رستوران خوب در وان ترکیه

رستوران الیت در وان ترکیه (Elit Sofrası)

رستوران الیت وان، یکی از رستوران های خوب در وان ترکیه است. این رستوران صاحب فضای ساده و دل‌بازی است. شما قطعاً از خوردن غذا در این مکان لذت می‌برید؛ چراکه انتخاب‌های شما فقط از میان غذاهای ترکی نیست و در منوی رستوران الیت می‌توانید دیگر غذاهای بین‌المللی را هم ببینید و سفارش دهید. با همه این‌ها، بیشتر کاربرانی که به این رستوران رفته‌اند، از دونرکباب‌هایش بسیار تعریف کرده‌اند. از ویژگی‌های خوب الیت، نزدیکی آن به تعدادی از جاهای دیدنی وان است.

  • ساعت کاری رستوران الیت وان ترکیه: 24 ساعته

  • شماره تلفن رستوران الیت وان ترکیه: 904322161696

  • اینستاگرام رستوران الیت وان ترکیه: Elitsofra@

موقعیت دقیق رستوران الیت وان

rdd8-Elit-Sofras-menu.jpg
منو رستوران الیت
lastsecond.ir-best-restaurant-of-van-elit.jpg
نمونه‌ای از غذای رستوران الیت سوفراسی
r222-Elit-Sofras-logo.jpg
نمایی از ورودی رستوران الیت

خانه خوراکی های آسیایی در وان ترکیه (Aşiyan Ev Yemekleri)

از کباب که بگذریم، باید به‌دنبال جایی باشیم با کوفته‌های ناب ترکی! رستوران خانه خوراک‌های آسیایی در وان که یکی از بهترین رستوران های وان ترکیه است، از جمله رستوران‌هایی است که با کوفته‌ها و غذاهایی به‌جز کباب، به شهرت رسیده است و توانسته مشتریانش را جذب کند.

خانه خوراکی‌های آسیایی، به‌جز فضای داخلی، فضایی بیرونی هم در اختیار مشتریانش قرار داده که اگر در فصل‌های گرم سال به این شهر سفر کردید، بتوانید در فضای باز غذایتان را میل کنید و هوا هم لذت ببرید.

  • ساعت کاری رستوران خانه خوراکی های آسیایی وان ترکیه: 8 صبح تا 9 شب و آخر هفته‌ها 8 صبح تا 10 شب

  • شماره تلفن رستوران خانه خوراکی های آسیایی وان ترکیه: 904322124190

  • اینستاگرام رستوران خانه خوراکی های آسیایی وان ترکیه: vanasiyan@

موقعیت دقیق رستوران خوراکی های آسیایی

2022-09-23.jpg
منوی رستوران خوراکی های آسیایی
lastsecond.ir-best-restaurant-of-van-asyan.jpg
نمونه‌ای از غذاهای رستوران خانه خوراکی‌های آسیایی
2021-09-24.jpg
نمایی از رستوران خوراکی های آسیایی به عنوان بهترین رستوران در وان

رستوران آکدامار در وان ترکیه (Akdamar)

رستوران آکدامار از رستوران های خوب وان است که در آن می‌توانید انواع غذاهای سنتی و دریایی را سفارش دهید. این رستوران در جزیره آکدامار قرار گرفته و یکی از ویژگی‌های خوب رستوران آکدامار، استفاده از ماهی‌های صید روز است که از دریاچه وان صید می‌شوند. نکته مثبت دیگر این رستوران، منظره زیبایی است که به‌واسطه موقعیت مکانی‌اش از آن بهره‌مند است و مشتریان این رستوران می‌توانند همزمان با صرف غذایشان، از منظره دریاچه وان هم لذت ببرند. اگر قصد دیدن و گردش در جزیره آکدامار وان را دارید، سرزدن به این رستوران و لذت‌بردن از غذاهای لذیذش را فراموش نکنید.

  • ساعت کاری رستوران آکدامار وان ترکیه: 8 صبح تا 9 شب

موقعیت دقیق رستوران آکدامار روی نقشه

lastsecond.ir-best-restaurant-of-van-akdamar.jpg
برخی از غذاهایی که در رستوران آکدامار آماده می‌شود
lastsecond.ir-best-restaurant-of-van-akdamar1.jpg
نمایی از فضای داخلی رستوران آکدامار

رستوران مولانا (Mevlana)

یکی دیگر از رستوران‌هایی که عنوان بهترین رستوران وان را یدک می‌کشد، رستوران مولانا است. این رستوران، در شهر وان به‌عنوان رستورانی نسبتاً گران شناخته می‌شود؛ هرچند که با توجه به قیمت ارزان‌تر خدمات در وان به نسبت سایر شهرهای ترکیه، همچنان این رستوران هم هزینه زیادی نخواهد داشت و قیمت‌های معقولی در آن می‌بینید. اگر از دیگر شهرهای ترکیه به وان بیایید، متوجه تفاوت قیمت‌ رستوران های وان با دیگر شهرهای ترکیه می‌شوید.

فاصله وان از شهرهای مهم ترکیه

رستوران مولانا هم مانند بیشتر رستوران‌های وان، مهم‌ترین و بهترین غذاهایش کباب‌هایشان است؛ اما شما می‌توانید انتخاب‌های دیگری هم داشته باشید، چراکه منوی این رستوران به‌اندازه کافی پروپیمان است و انواع غذاهای ترکی در آن دیده می‌شود. غذاهای محلی می‌توانند از دیگر انتخاب‌هایتان باشند و گفتنی است که سوپ عدس و لاهماجون این رستوران هم توسط مشتریانش توصیه شده است.

  • ساعت کاری رستوران مولانا: 9 صبح تا 9 شب

  • شماره تلفن رستوران مولانا: 904322148288

موقعیت دقیق رستوران مولانا

106_503896431.jpg
نمایی از رستوران مولانا وان

کافه بیسترو اویون (CAFE BİSTRO OYUN)

این بار قرار است یک کافه را معرفی کنیم! درست است که مطلب ما مربوط به رستوران های وان ترکیه است؛ اما همه به‌خوبی می‌دانیم بسیاری از کافه‌ها نه فقط برای خوردن قهوه و دسر، بلکه برای خوردن غذا هم هستند، مانند کافه بیسترو اویون که در نقدهای گوگل توانسته رتبه خوبی را به‌ دست بیاورد. این کافه به شما فرصت می‌دهد تا زمان کافی برای استراحت و معاشرت داشته باشید یا حتی اگر دوست داشتید، به‌جز غذاهای ترکی و مدرن، سراغ دسرها و قهوه‌های خوش‌طعم ترکی بروید. علاوه بر غذا و فضای خوبی که این کافه دارد، بسیاری از تعاریف، در ارتباط با رفتار خوب کارکنان اینجا بوده است.

  • ساعت کاری کافه بیسترو اویون: 8 صبح تا 12 شب

  • شماره تلفن کافه بیسترو اویون: 905424328432

  • اینستاگرام کافه بیسترو اویون: 432cafebistrooyun@

موقعیت دقیق کافه بیسترو اویون

lastsecond.ir-best-restaurant-of-van-bistro.jpg
نمونه‌ای از خوراکی‌های این کافه
oyun.jpg
محیط داخلی کافه بیسترو اویون

برگر کینگ در وان ترکیه (Burger King)

طرف‌دار فست‌فود هستید؟ از آن دسته افرادی هستید که برایتان مهم است در رستوران‌های زنجیره‌ای و شناخته‌شده غذا بخورید؟ نگران نباشید، قرار نیست فقط در وان غذاهای رستوران‌های سنتی و کباب‌ها شما را سیر کنند. از بین رستوران‌های بین‌المللی زنجیره‌ای در این شهر می‌توانید سراغ برگر‌ کینگ بروید. البته شاید در شهری مانند وان که شهرتش به غذاها و رستوران‌هایش است، برگر کینگ در شمار بهترین رستوران های وان ترکیه قرار نگیرد، اما اگر علاقه به فست‌فود دارید انتخاب خوبی است.

  • ساعت کاری رستوران برگر کینگ وان ترکیه: 10 صبح تا 10 شب

  • شماره تلفن رستوران برگر کینگ وان ترکیه: 904445464

  • اینستاگرام رستوران برگر کینگ وان ترکیه: burgerkingtr@

موقعیت دقیق برگر کینگ وان روی نقشه

Lastsecond.ir-best-restaurants-in-van-burgerking.jpg
بخشی از منوی رستوران برگر کینگ
Lastsecond.ir-best-restaurants-in-van-burgerking-menu.jpg
برخی از غذاهای برگر کینگ
SJDetEmVf-main.jpeg
نمایی از برگر کینگ وان

رستوران مرکز ات لوکانتاسی در وان ترکیه (Merkez et lokantası)

یکی دیگر از رستوران های وان ترکیه که امتیازهای خوبی را از کاربران گرفته است و بازخوردهای خوبی داشته، رستوران مرکز ات لوکانتاسی در وان است. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای ترکی و کباب‌های متنوع را میل کنید و از بابت طعم خوب آن‌ها مطمئن باشید. شاید در این رستوران، قیمت‌ها کمی زیاد باشند، اما فضای دل‌نشین و کیفیت رضایت‌بخش خوراکی که می‌خورید، به این قیمت‌ها می‌ارزد. به این مجموعه، سرویس‌دهی خوب را هم اضافه کنید.

  • ساعت کاری رستوران مرکز ات لوکانتاسی وان ترکیه: 8 صبح تا 11 شب

  • شماره تلفن رستوران مرکز ات لوکانتاسی وان ترکیه: 904322169701

موقعیت دقیق رستوران مرکز ات لوکانتاسی روی نقشه

Lastsecond.ir-best-restaurants-in-van-merkez.jpg
نمونه‌ای از غذاهای رستوران مرکز از رستوران های خوب وان
Lastsecond.ir-best-restaurants-in-van-merkez1.jpg
فضای داخلی رستوران مرکز ات لوکانتاسی
Lastsecond.ir-best-restaurants-in-van-merkez2.jpg
نمای بیرونی رستوران مرکز ات لوکانتاسی

رستوران آلتینسو بالیک در وان ترکیه (Altınsu Balık)

اگر هوس غذاهای دریایی و مدیترانه‌ای کرده‌اید، یکی از بهترین رستوران های وان ترکیه برای خوردن این‌گونه غذاها، رستوران آلتینسو بالیک است. تقریباً هرکسی که غذاهای دریایی این رستوران را میل کرده، از خوشمزه بودن و کیفیت بسیار خوبش تعریف است. حالا باید این را هم ضمیمه کنیم که رستوران در کنار دریاچه وان واقع شده و نمای زیبایی را هنگام میل‌کردن غذا دارید. رستوران آلتینسو بالیک وان ترکیه، در دو فضای داخلی و خارجی به مشتریانش خدمات ارائه می‌کند، در نتیجه می‌تواند با توجه به حال‌وهوایی که دارید، بهترین میز و صندلی را انتخاب کنید، از نمای دریاچه لذت ببرید و غذایتان را میل کنید.

  • ساعت کاری رستوران آلتینسو بالیک وان ترکیه: 7 صبح تا 11 شب و پنج‌شنبه‌ها 7 صبح تا 11:30 شب

  • شماره تلفن رستوران آلتینسو بالیک وان ترکیه: 905052353496

  • اینستاگرام رستوران آلتینسو بالیک وان ترکیه: altinsu_restorant@

موقعیت دقیق رستوران آلتینسو بالیک روی نقشه

Lastsecond.ir-best-restaurants-in-van-altinsu2.jpg
بخش‌هایی از منوی رستوران
Lastsecond.ir-best-restaurants-in-van-altinsu.jpg
نمونه‌ای از غذاهای رستوران آلتینسو بالیک
Lastsecond.ir-best-restaurants-in-van-altinsu1.jpg
نمایی از برخی بخش‌های فضای داخلی و خارجی رستوران
Lastsecond.ir-best-restaurants-in-van-altinsu3.jpg
نمای بیرونی رستوران بالیک از بهترین رستوران های وان ترکیه

سخن آخر

در این مطلب، تلاش کردیم تا تعدادی از بهترین رستوران های وان ترکیه را به شما معرفی کنیم. وان می‌تواند یکی از بهترین مقصدها برای کسانی باشد که قصد سفری مقرون‌به‌صرفه را دارند؛ اما پیشنهاد ما در لست‌سکند این است که در سفر به هیچ مقصدی، جست‌وجو و تجربه‌های جدید را از دست ندهید. اگر می‌خواهید برنامه‌ریزی دقیقی برای سفر و تجربه‌هایتان انجام دهید، راهنمای سفر به وان ترکیه کمک شایانی به شما می‌کند.

اگر به وان سفر کردید، حتماً سری به خیابان جمهوریت بزنید، به غیر از صبحانه‌های هتل از کافه‌ها و صبحانه‌هایی استفاده کنید که در آن‌ها آماده می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم برای بودجه‌بندی بهتر سفرتان، نگاهی به قیمت غذا در وان بیندازید و در جریان قیمت غذاها هم قرار بگیرید که با توجه به آن، بدانید چه سبک رستورانی انتخاب کنید یا ترجیح می‌دهید به چه صورتی غذایتان را خودتان آماده کنید.

پوپک کفیلی
پوپک کفیلی

دانش آموخته خبرنگاری و عاشق ماجراجویی‌ام. کشف دنیای جدید، وسوسه همیشگی من است و دوست دارم قبل از اینکه بمیرم، به‌اندازه کافی دنیای اطراف را دیده باشم. فکر می‌کنم بهترین راه کشف دنیا، سفرکردن و خواندن و نوشتن است، برای همین هم سعی می‌کنم دنیای اطراف را بهتر ببینم، بیشتر بخوانم و حتی بیشتر از آن بگویم.