اقامتگاه‌های تسخیرشده در آمریکا

3.9
از 8 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
آیا حاضرید شب را در این خانه‌های تسخیر شده سپری کنید؟ + تصاویر
19 دی 1399 08:00
0

هر زمان که انسان از درک پدیده‌های اطرافش عاجز می‌ماند، آنها را به مسائل متافیزیکی نسبت می‌دهد. مثلا در آیین‌های باستانی، ضعف انسان‌ در کنترل پدیده‌های اطرافش باعث به وجود آمدن خدایانی شد که قابلیت کنترل کردن این پدیده‌ها را داشتند. در نتیجه، تمایل انسان به مسائل ماورالطبیعه، پدیده‌ای است که هزاران سال تداوم داشته. البته باید پذیرفت که مسائلی در دنیا هستند که ما نمی‌توانیم توضیح منطقی برای رخ دادن آنها پیدا کنیم. بسیاری از مذاهب برای آنها توضیحاتی ارائه می‌کنند مثل پدیده‌ای مانند روح و دنیای پس از مرگ. اما بخشی از برخورد و واکنش مردم به این مسائل بیش از آنکه تحت تاثیر آموزه‌های دینی باشد، از فرهنگ عامه مردم نشأت گرفته است.

فیلم‌ها و سریال‌های زیادی با تکیه بر موضوع روح ساخته شده‌اند که نقش مهمی در شکل‌گیری تصویر ذهنی ما از این پدیده دارند. با وجود هزاران فیلمی که درباره روح‌های تسخیرکننده و کشنده ساخته شده، جای تعجب نیست اگر فکر مواجهه با آن برای ما ترسناک باشد. افراد زیادی در دنیا هستند که از تجربۀ مواجهه با ارواح صحبت کرده‌اند و مکان‌های بسیاری هم هستند که به اصطلاح عام تسخیر شده‌اند. در اینجا ما تعدادی از این مکان‌ها را به شما معرفی می‌کنیم . آیا حاضر هستید در این مکان‌ها اقامت داشته باشید؟  

اقامتگاه تسخیر شده

خانۀ رید، تنسی

در دهه 1990، شهر چاتانوگا از ایالت تنسی به دلیل مناظر و زیبایی‌های طبیعی آن، میان گردشگران محبوب شد. اما از هر کسی در شهر بپرسید، داستان خانۀ رید را می‌داند. خانۀ رید، یک هتل تاریخی است که در سال 1872، در نزدیکی ایستگاه قطار شهر ساخته شد. اتاق 311 این هتل افسانه‌ای محلی است که نسل به نسل تعریف شده. و البته شکارچیان روح بسیاری بودند که جسارتِ مواجهه با آنالیزا نترلی را داشتند. آنالیزا چراغ‌ها را خاموش و روشن می‌کند، شیر آب را در دستشویی باز و بسته می‌کند، به شکل سایه‌ای گذرا در بخش‌های مختلف اتاق دیده می‌شود، حجمی از فضای سرد تولید می‌کند و به شدت نسبت به میهمانان مرد حساس است.

با آنکه مدرک معتبری وجود ندارد اما مردم محلی معتقدند که همسر آنالیزا در وان حمام او را به قتل رسانده و سر از تنش جدا کرده است. زمانی که ال کاپون (گانگستر و تاجر آمریکایی)، حدود ده سال بعد از به قتل رسیدن آنا در این هتل اقامت داشته است، با آنا روبه‌رو شده است. به نظر میرسد آنا اصلا از عادت سیگار کشیدن ال کاپون خشنود نبوده. تقریبا تمام کسانی که در این اتاق اقامت داشتند، اتفاقات عجیبی گزارش کردند. به همین دلیل، حتی با گذشت بیش از یک قرن از مرگ آنا، اتاق را به شکل قبل نگه داشته‌اند. این اتاق تنها بخش از هتل است که در بازسازی‌های انجام شده تغییر نکرده است؛ حتی زمانی که لوله‌کشی هتل به روز شد و وسایل جدید مانند تلویزیون و سشوار به اتاق‌ها اضافه کردند.

در سال 2017، سرانجام مدیران هتل تصمیم گرفتند تغییراتی را در اتاق آنالیزا اعمال کنند. اما در طول شب، 2 تا از لوله‌های اتاق بدون هیچ علت مشخص و بدون نشانه‌ای از پوسیدگی ترکیدند. بعد از آن هم در ورودی اتاق گیر کرد و کارگران مجبور شدند برای ورود به اتاق، در را بشکنند. مدیرداخلی هتل رید در آن زمان اعلام کرد که تغییرات انجام شده در اتاق، صرفا برای فراهم کردن شرایط بهتر برای آنالیزا است و نه میهمانان. بقیه اتاقهای هتل اما هیچ نشانی از فعالیتهای ماورالطبیعه ندارند.

تنسی آمریکا

هتل استنلی، کلرادو

در سال 1909، معمار و کارآفرین آمریکایی، فریلن اسکار استنلی، این هتل را ساخت تا استراحت‌گاهی برای قشر ثروتمند آمریکا باشد. ذات‌الریه مشکلی بود که استنلی تمام عمر با آن درگیر بود. مطابق با سنت روز، پزشکان به او توصیه کردند در مکانی دور از هیاهوی شهر زندگی کند و از هوای تازه و رژیم غذایی مقوی استفاده کند. استنلی نیز به منطقۀ کوهستانی راکی رفت و در خانه‌ای در این منطقه ساکن شد. بیماری استنلی به سرعت بهتر شده و در سال 1904 و کاملا بهبود پیدا کرد. اما زندگی در چنین منطقۀ دورافتاده‌ای با روحیات اجتماعی استنلی سازگار نبود. به همین دلیل تصمیم گرفت تا استراحت‌گاهی در این منطقه بسازد تا تنها مشکلی که با این منطقه داشت را حل کند. در سال 1909، هتل رسما شروع به فعالیت کرد.

هتل استنلی

از هتل استنلی به عنوان دیزنی‌لند ارواح نام می‌برند. تقریبا از تمام اتاق‌های این هتل گزارش‌هایی از اتفاقات عجیب و غیرقابل توصیف موجود است. به طور مثال، طبقۀ چهارم هتل محل اقامت فرزندان و پرستاران خانواده‌هایی بوده که از هتل دیدن میکردند. با اینکه دیگر چنین تفکیکی در هتل وجود ندارد، اما همچنان در راهروهای طبقۀ چهارم، صدای خنده و دویدن می‌شنوید. ارواحی که در این هتل دیده شده‌اند گاهی به شدت شمایل انسانی دارند، مانند روحی که بالای پله‌ها می‌ایستد. اما بعضی از این ارواح، بیشتر از دیگران دیده شده‌اند. یکی از این ارواح، خانمی است که احتمال می‌دهند فلورا، همسر استنلی باشد. دیگری گاوچرانی است که علاقه شدیدی به اتاق شمارۀ 428 دارد و آخرین نفر یکی از خدمتکاران هتل است که در انفجار کشته شده. ارواح این هتل چراغ‌ها را خاموش و روشن می‌کنند، صداهای ترسناک تولید می‌کنند، از جاروبرقی متنفر هستند و گاهی صحبت می‌کنند.

هتل استنلی

در سال 1974، استفان کینگ (نویسندۀ مشهور رمانهای ترسناک) و همسرش به مدت یک شب در این هتل اقامت داشتند که منبع الهامی شد برای نوشتن رمان معروف «درخشش» (Shining). بعدها استنلی کوبریک فیلمی براساس این رمان ساخت که نقش اصلی آن را جک نیکلسون ایفا کرد. البته فیلم در هتل دیگری در این منطقه فیلمبرداری شده است. هتلِ استنلی، درنتیجۀ رمان و فیلم «درخشش»، شهرت بسیاری پیدا کرد. امروز این هتل تورهای مسافرتی برای احضار و شکار روح دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. به علاوه، تورهای شبانۀ گشت در هتل و آشنایی با اتفاقات و تاریخچۀ هتل نیز در دسترس هستند.

هتل استنلی سریال شاینینگ

هتل ملکه آن، کالیفرنیا

در شهر سان‌فرانسیسکو هتلی بسیار زیبا وجود دارد که با معماری ویکتورین خود می‌درخشد. اما این هتل بیشتر از آنکه به معماری‌اش معروف باشد، به دلیل وجود روح مری لِیک مشهور است. مری لیک بانوی جوانی بود که آرزو داشت یک مدرسه شبانه‌روزی خصوصی تأسیس کند. بالاخره بعد از سال‌ها تلاش و با کسب حمایت یکی از ثروتمندان شهر، مری موفق شد این ساختمان را خریداری و مدرسه‌ای که همیشه آرزو داشته در آن راه اندازی کند. اما موفقیت‌های مری عمر کوتاهی داشتند. به دنبال رکود اقتصادی، مدرسه مری ورشکسته شد و او مجبور شد ساختمان را بفروشد.

بعدها این ساختمان به عنوان هتل تغیر کاربری داد اما روح مری در ساختمان باقی ماند. میهمانان این هتل صدای مری را می‌شنوند که در راهروها آواز می‌خواند. به علاوه، مری گاهی میزها را مرتب می‌کند و مراقب میهمانان است.

هتل کالیفرنیا

هتل آلاسکان، آلاسکا

نزدیک به صد سال است که هتل آلاسکان، در محیطی دنج، از میهمانان خود به گرمی استقبال می‌کند. اما در کنار فضای دلچسب و موسیقی دلنشین، این هتل به تسخیرشده بودن شهرت دارد. داستان از آنجایی آغاز شد که تعدادی از مسافران این هتل مدعی شدند که در اتاق 315 اتفاقات عجیبی رخ داده و موجودی شبح‌گونه دیده‌اند. وقتی تعداد بیشتر از افراد این داستان را روایت کردند، نام این هتل بر سر زبان‌ها افتاد، تا اینکه یک روز ملوانی به این هتل آمده و درخواست کرد که در اتاق 315 اقامت داشته باشد.

هنوز چند ساعت از اقامت این ملوان در اتاق نگذشته بود که صدای داد و فریاد و شکستن شیشه بلند شد. مدیران و کارمندان هتل سراسیمه به اتاق آمدند. درست جلوی چشم تمام کسانی که برای کمک آمده بودند، ملوان در حالی‌ که از ترس به خود میلرزید از پنجره بیرون پرید. هیچ کس علت این رفتار او را نفهمید. با اینکه اتفاق مشابه هرگز رخ نداد، اما همچنان میهمانان این اتاق می‌گویند که فضای اتاق سنگین است و ماندن در آن احساس ناخوشایندی به انسان می‌دهد. 

هتل آلاسکان

علاقه انسان‌ها به موضوعات این چنین باعث شده شکلی از گردشگری شکل بگیرد که اساسا برپایه شکار روح یا بازدید از مکانهای تسخیر شده است. شرکت‌های گردشگری مختلفی وجود دارند که تورهایی برای این مقاصد برنامه‌ریزی می‌کنند. البته که خود مقاصد هم تورهای این چنینی دارند. پس، اگر به این نوع از گردشگری علاقه دارید، می‌توانید مقاصد آن را جستجو کنید و به عنوان بخشی از برنامه‌سفرتان به آنها هم سر بزنید.

 منبع: Lonely Planet