ماه عسل زیبا و فراموش نشدنی در هتل لوکس رادیسون بلو شیشلی

ماه عسل زیبا و فراموش نشدنی در هتل لوکس رادیسون بلو شیشلی

مقدمه :

من و همسرم بعد از کلی تحقیق توی سایت های مختلف و کجا رفتن بین آنتالیا و استانبول بلاخره تصمیم گرفتیم برای سفر ماه عسلمون شهر زیبای استانبول رو انتخاب کنیم .

• سفر ما به دلیل اینکه اولین سفر متاهلی بود و باید برای ما خاطره ساز میشد نوع هتل و تمیزی و امکاناتش خیلی برای ما مهم بود چون همیشه رو انتخاب هتل حساس هستیم و نمیخواستیم بگیم که توی استانبول هتل فقط برای خوابیدن هست و همش بیرون هستیم پس به هیچ وجه دنبال هتل های 3 و 4 ستاره نبودیم و بیشتر دنبال هتل های 5 ستاره تاپی که دارای امتیاز بالا از تعداد نظرات بالاتر و قابل قبول تر بودن میگشتیم که آخر سر تصمیم گرفتیم این هتل رو با توجه به امتیاز 8.7 تو سایت بوکینگ و نظرات مثبتی که داشت همچنین دیدن عکس های مختلف از هتل و امکانات آن و همچنین دیدن فیلم های هتل تو سایت های مختلف انتخاب کنیم !

• مجموعه رادیسون بلو هتل های زنجیره ای هستند که تو اکثر کشورهای جهان هتل دارند و تو شهر استانبول 6 هتل رادیسون بلو تو مناطق مختلف وجود داشت مانند رادیسون بلو پرا . بسفر . آسیا . توزلا . ایرپورت کنفرانس و شیشلی .

• هتل رادیسون بلو شیشلی 8 طبقه داشت و 291 اتاق مختلف از جمله استاندارد روم – بیزینس کلاس روم – سوییت فامیلی و جونیور سوئیت

• • من سعی میکنم اطلاعات هتل رو در چند قسمت موقعیت مکانی هتل - محیط هتل و اتاق ها – صبحانه – استخر ها و امکانات هتل – رو براتون بنویسم تا اطلاعات هر قسمت به صورت جدا مشخص باشه

موقعیت مکانی هتل و امکانات اطراف هتل :

هتل رادیسون بلو شیشلی در منطقه شیشلی استانبول واقع شده که با مترو تا میدان تکسیم 2 ایستگاه فاصله داشت .

موقعیت مکانی هتل بسیار عالی بود چون فقط 5 دقیقه پیاده روی تا مرکز خرید بزرگ جواهر استانبول و همچنین ایستگاه مترو شیشلی فاصله داشت که با مترو خط ام 2 میشد راحت به میدان تکسیم رفت و آمد کرد. مرکز خرید یا همون پاساژ جواهیر هم یکی از بزرگترین مراکز خرید تو استانبول هست که همه چیز تو این فروشگاه بزرگ پیدا میشد اکثر نمایندگی های لباس فروشی مثل ال سی سی - دی فاکتو – منگو و ... تو این پاساژ وجود داشت همچنین در طبقات بالایی تمام رستوران های خوب مثل مک دونالد – کی اف سی – کینگ برگر و ... نمایندگی داشتن که برای خوردن نهار و شام هم مناسب بود و نیازی نبود دنبال رستوران تو خیابان ها بگردین .

رو به روی هتل ایستگاه اتوبوس های تکسیم و همچنین مجیدیه کوی هم بود اما استفاده از مترو به نظرم راحت تر بود .

جلوی درب هتل همیشه تاکسی حضور داشت و میشد استفاده کرد که البته هزینه حمل و نقل با تاکسی بسیار زیاد هست تو ترکیه (مثلا از هتل تا پاساژ اولیویوم بدون تاکسیمتر و چونه زدن 30 لیر دادیم ما )

دقیقا رو به روی هتل یکی از نمایندگی های مرکز خرید میگروس وجود داشت که تمامی خرید ها و نیاز های روزانه و خوراکی های خوشمزه رو می شد از این فروشگاه بزرگ تهیه کرد ( مانند فروشگاه های شهروند در ایران )

در سمت راست و چپ هتل 2 مغازه شیرینی فروشی بزرگ وجود داشت که انواع شیرینی ها و کیک ها و باقلواهای مخصوص رو می شد ازین مغازه ها تهیه کرد .

چندین رستوران ترکی و ساندویچی و کافه در اطراف هتل بود که غذاهاشون نسبتا خوب بود .

اطراف هتل مغازه های لباس و کفش فروشی هم زیاد بود و می شد از این مغازه ها لباس های مناسب و با قیمت خوبی خرید کرد .

از هتل تا خیابان نیشین تاشی نزدیک خیابان و ایستگاه مترو عثمان بی حدود 20 دقیقه پیاده روی داشت . خیابان نیشین تاشی یکی از مراکز فروش لباس های مجلسی و شیک و البته بعضا گران برای خانوم ها هست که اکثر بازیگران و هنرمندان ترکیه داخل این خیابان بوتیک دارن .

در کل از نظر موقعیت مکانی مطمئنن منطقه شیشلی از میدان تکسیم و خیابان های اطراف آن بسیار بهتر و با کلاس تر هست و هتل های 3 و 4 ستاره ای که نزدیک تکسیم بودن اصلا قابل مقایسه با هتل های سمت منطقه شیشلی نبودند . این قضیه رو وقتی از نزدیک ببینید کاملا تفاوت ها رو متوجه میشید .

محیط هتل - اتاق و امکانات موجود :

هتل رادیسون بلو شیشلی دارای 2 لابی بزرگ و زیبا و چشمنواز هست . در قسمت لابی دوم قسمتی به عنوان کافه هست که انواع نوشیدنی ها و کوکتل های میوه ارائه میشد وسط لابی هم یک پیانو زیبا بود که بعد از ظهر ها نوازندش کارش رو شروع میکرد و محیط زیبایی به همراه صدای دلنواز پیانو ایجاد میشد .
جلوی درب هتل هم محیطی رو درست کردن که برای کافی شاپ هتل بود و مانند تمام کافه های استانبول که انواع آبمیوه ها و چای و قهوه و کیک هم سرو میشه بسیار زیبا و پر از گل های رنگارنگ و قشنگ بود .

• اتاق ما در طبقه 7 هتل و بیزنس کلاس بود .

• ساعت ورود و تحویل اتاق و ساعت چک اوت هم مانند تمام هتل ها ساعت 2 و 12 ظهر

• اتاق بسیار بزرگ و کاملا تمیز و مرتب بود که به محض رسیدن به هتل کارت اتاق رو تحویل دادن

• داخل اتاق گاو صندوق یا همون سیف باکس دیجیتال وجود داشت که به صورت رایگان میشد استفاده کرد که کارآمد بود

• اینترنت پرسرعت رایگان در تمامی قسمت های هتل و داخل اتاق ها هم کاملا فعال بود که هم سرعت بالایی داشت هم بدون محدودیت دانلود بود و کاملا هم رایگان بود که یکی از بزرگترین مزیت های هر هتل به حساب میاد .

• داخل اتاق تلویزیون ال ای دی بزرگ که تمامی کانال های ماهواره ای و پولی به صورت رایگان باز بود و همچنین تمامی موزیک های روز به صورت آنلاین بود رو میشد تماشا کرد وجود داشت . همچنین حدود 100 عنوان از بهترین و جدیدترین فیلم های سینمایی روز دنیا رو میشد به صورت آنلاین از تلویزیون اتاق انتخاب و تماشا کرد که برای دیدن فیلم های سینمایی باید هزینه ای حدود 20 لیر پرداخت میکردین و این قسمت رایگان نبود .

• مینی بار و یخچال هم کامل و پر بود و همه چیز توش وجود داشت که اکسترا بود و ما اصلا از هیچکدوم استفاده نکردیم چون قیمت های بسیار بالایی داشتند ! مثلا توی منویی که گذاشته بودن یه دونه آب پرتقال کوچک رو حدود 14 دلار میدادن ! توصیه میکنم کلا تو هر هتلی که میرید قسمت مینی بار و پولی هتل رو به هیچ وجه دست نزنید چون قیمت ها رو معمولا 6 تا 7 برابر قیمت واقعی میفروشن که روز آخر میبینید یه صورتحساب 80 - 90 دلاری واسه چندتا آب پرتقال و ... میدن دستتون ( برای یه خانواده عرب همین اتفاق افتاده بود که پسر کوچیک خانواده کلی خرج رو دست باباش گذاشته بود و پدرش هم فوق العاده عصبانی شده بود از دست بچه هه هی میگفت چرا مینی بار رو استفاده کردی خخخخ ) !

• این نکته رو هم بگم که تو هتل رادیسون بلو برای بردن خوراکی یا غذاهای بیرون به داخل اتاق هیچ مشکلی وجود نداشت و اجباری نبود که حتما از رستوران یا کافی شاپ خود هتل استفاده کنید ( چندتا از دوستان تو هتل های دیگه برای بردن خوراکی از بیرون به داخل اتاق جریمه شده بودند که خدارو شکر هتل ما ازاین جور مشکلات نداشت )

• تهویه اتاق کاملا مطبوع و عالی بود و میشد درجه سردی و گرمی هوا رو تنظیم کرد با اینکه تو تابستان اونجا بودیم بعضی از ساعت ها اونقدر اتاق سرد میشد که ما ترجیه میدادیم خاموش کنیم تهویه رو .

• اتاق دارای میز مطالعه به همراه چراغ مطالعه و صندلی بود . یک مبل راحتی هم جلوی پنجره وجود داشت که میشد رو اون بشینید و شهر زیبای استانبول و مرغ های دریایی که پرواز میکردن تماشا کنید . همچنین کشیدن سیگار در اتاق آزاد بود که زیرسیگاری و کبریت هم برای افراد سیگاری گذاشته بودن .

• پنجره های اتاق دوجداره بودن و قابل باز و بسته شدن که همین قضیه باعث میشد وقتی پنجره بسته هست صدای خیابان و ماشین ها اصلا شنیده نشه .

• داخل اتاق کتری برقی و دستگاه اسپسرسو ساز هم وجود داشت . یه جعبه هم بود که توش چندین نوع قهوه و نسکافه و چای و شکر وجود داشت که خیلی خوب بود . حتی اگه همه رو هم مصرف میکردیم میومیدن و کاملا اون قسمت رو شارژ میکردن و دوباره کلی چای و نسکافه و قهوه پر میکردن و میرفتن . آب معدنی کوچک هم هر تعدادی که میخواستیم برامون میاوردن که استفاده از تمامی این قسمت کاملا رایگان و فری شارژ بود
• اتاق دارای دستشویی و حمام بزرگ و تمیزی بود . همچنین یک وان جدا در قسمت دیگر وجود داشت که جلوی اون هم یک تلویزیون که توی دیوار کار گذاشته شده بود وجود داشت که وقتی توی وان آب داغ استراحت میکنید هم بتونید تلویزیون تماشا کنید هم موزیک گوش بدید و حسابی ریلکس بشید من که خودم کلی لذت بردم ازین قسمت .

• داخل دستشوئی سشوار وجود داشت همچنین صابون و شامپو و شامپوی بدن و پودر کف برای وان هم به صورت بسته بندی و تعداد زیاد موجود بود . خمیر دندان و مسواک و دمپایی حوله ای یک بار مصرف هم چندین عدد گذاشته بودن که هروقت میخواستیم دوباره همه رو شارژ میکردن و بسته های جدید رو برامون میاوردن .

• داخل یکی از کمدهای اتاق میز کار اتو و خود اتو هم گذاشته بودن که میشد ازشون استفاده کرد . واکس یک بار مصرف هم برای کفش موجود بود .

• قسمت خانه داری در صورتی که چراغ سبز رو روشن میذاشتیم صبح میومدن اتاق رو کاملا تمیز و مرتب میکردند و همه جیز از قبیل حوله و دم پایی حوله ای و صابون و شامپو و دستمال کاغذی و قسمت چای و قهوه و نسکافه رو کاملا شارژ میکردند و میرفتن .

• یکی از بهترین خاطرات ما در این هتل هدیه ای بود که از طرف هتل برای سفرمون دادن . قبل از سفر با ایمیل به مسئول مهمانان هتل گفتم که تازه ازدواج کردیم و برای اولین سفر متاهلیم داریم میایم این هتل که روز دوم وقتی از بیرون برگشتیم و وارد اتاق شدیم دیدیم روی میز اتاق یه بطری نوشیدنی به همراه یک ظرف بزرگ که توش چند نوع پنیر و آجیل بود به همراه یه کیک کوچک به عنوان هدیه برای ما آماده کرده بودن که خیلی خوشحال شدیم ازاینکه به مسافرهای هتل اهمیت میدن و احترام میذارن . شاید یک بطری نوشیدنی و کیک و آجیل چیز خاصی نبوده باشه اما اینکه به ما احترام گذاشتن و از طرف هتل یه عنوان هدیه بهمون دادن با ارزش بود برامون .

• این رو هم بگم که ما کارت اتاق رو چند بار داخل جا گذاشتیم و هر سری میرفتیم اسم و فامیل رو میپرسیدن و یه کارت جدید میدادن بهمون بدون قر زدن و هیچ مشکلی . موقع تحویل اتاق 4 5 تا کارت دستمون بود که همه رو تحویل دادیم .

صبحانه :

• قسمت بعدی صبحانه هتل هست . صبح از ساعت 7 تا 10:30 تایم صبحانه بود . صبحانه هتل به صورت بوفه و فوق العاده کامل بود

• خدارو شکر مسافرهای این هتل اکثرا اروپائی و آمریکائی بودند و تعداد مسافرین جاهای دیگه خیلی کم بود . مسافر ایرانی هم غیر از ما فکر میکنم یک خانواده دیگه بود که این خودش بزرگترین حسن این هتل به شمار میرفت و هنگام خوردن صبحانه هم همیشه جای خالی برای نشستن وجود داشت . ( از مسافرانی که تو هتل های دیگه ای که معمولا تو پکیج آژانس ها هستند سوال میکردم از آبرو ریزی های هموطنان عزیزمون هنگام صبحانه – جلو زدن از همدیگه برای ریختن بیشتر شیرنی و پنیرو تخم مرغ توی ظرفشون - اصراف های بی رویه و برداشتن بیش از حد خوراکی ها همچنین برخورد های زشت و زننده ای برام تعریف میکردن که خدارو شکر کردم از انتخاب درستی که تو هتل کرده بودم )

• انواع نان ها پنیرهای مختلف چند نوع سوسیس و کالباس کورن فلکس چای قهوه نسکافه کاپوچینو و انواع شیرینی ها و دسر های خوشمزه انواع آب میوه های طبیعی چندین نوع بورک و فیله ماهی سالمون و چندین نوع میوه چند نوع زیتون و چند نوع پنکیک و لوبیا و عدسی و کلی چیزهای خوشمزه دیگه بود که دونه دونه یادم نمیاد اما واقعا کامل و عالی بود برای شروع یک روز پر انرژی

• همچنین در یک قسمت از رستوران چندین آشپز حرفه آماده بودند تا شما بگید چه جور تخم مرغ یا املتی دوست دارید تا جلوی خودتون هر چیزی که دوست داشتید رو ترکیب کنن و براتون آماده کنن. در کل صبحانه هم بسیار عالی و کاملا قابل قبول بود .

• برخورد پرسنل رستوران هم بسیار عالی و دوستانه بود و همیشه با روی خوش صبح بخیر میگفتن و وقتیم که نشسته بودیم هر چیزی که لازم داشتیم مثل قهوه یا کاپوچینو و چای رو سریع برای ما میاوردن و با احترام برخورد میکردن .همه کارکنان با ما دوست شده بودن چون ما هم باهاشون خوب و مودبانه رفتار میکردیم .

استخرها و امکانات هتل :

• هتل دارای 2 استخر سایز متوسط خوب و بسیار تمیز یکی در فضای باز به همراه تخت و چتر و دیگری هم به صورت سربسته بود . همچنین سونا خشک و بخار و جکوزی نیز در قسمت سربسته وجود داشت . حمام ترکی بزرگی هم در قسمت کناری جکوزی وجود داشت که استفاده از تمامی آنها در مدت اقامت و حتی بعد از تحویل اتاق تا 24 ساعت کاملا رایگان بود !

• استخر سرباز هتل بسیار عالی بود هم برای شنا کردن و هم برای آفتاب گرفتن بسیار لذت بخش بود . معمولا استخر خلوت بود و اکثر مسافران ترجیه میدادن رو تخت ها استراحت کنن همچنین ساعت کاری استخر بسیار مناسب بود و اکثر تایم هایی که بیرون نمیرفتیم رو صرف آفتاب گرفتن و استخر و جکوزی و حمام ترکی میکردیم .

• همچنین هتل دارای قسمت ماساژ بود که فقط ماساژ به صورت پولی بود . هنگام ورود به مجموعه حوله و دمپایی نو و تمیز به هر تعداد که لازم داشتیم موجود بود و برای حوله گرفتن نیازی به تحویل دادن کارت و اینجور قضیه ها نبود همچنین شامپو و صابون یک بار مصرف نیز وجود داشت. کنار استخر روباز هم کافی شاپ با انواع نوشیدنی ها و کوکتل های میوه همراه قلیان هم داشت که از نظر قیمت گران بود ( چای و قلیان رو 80 لیر حساب میکردن ) . ساعت کاری استخر ها و مجموعه از 8:30 صبح تا 10 شب به صورت یکسره بود که میشد هر زمان که بخوایم از مجموعه استفاده کنیم خیلی لذت بخش بود !

• باشگاه بدنسازی مجهزی در طبقه بالایی استخر روباز وجود داشت که ویوو استخر رو هم داشت و کسانی که دوست داشتن میتونستن از تمامی خدمات به صورت رایگان استفاده کنند و تردمیل ها هم دقیقا جلوی پنجره ها گذاشته بودن که دوستانی که ازش استفاده میکردن جلوشون منظره زیبای استخر رو مشاهده میکردن .

• داخل هتل قسمتی هم به عنوان کافی نت وجود داشت که چند کامپیوتر به همراه پرینتر و اسکنر موجود بود که استفاده از این قسمت هم رایگان بود .

نکات مثبت هتل :

1- هتل 5 ستاره واقعی و امکانات کامل نسبت به هتل های 5 ستاره دیگر استانبول

2- موقعیت مکانی هتل ( حدودا 5 دقیقه پیاده روی تا ایستگاه مترو شیشلی و مرکز خرید بزرگ جواهیر که کنار هم هستند فروشگاه های متعدد اطراف هتل – مرکز خرید میگروس رو به روی هتل – منطقه و محیط نسبتا خوب در استانبول و بهتر نسبت به هتل های منطقه تکسیم ! ) همچنین ایستگاه اتوبوس های تکسیم و مجیدیه کوی هم جلوی درب هتل

3- محیط داخلی هتل بسیار عالی و بزرگ لابی های زیبا و کافه بسیار زیبا جلوی محوطه هتل

4- اتاق های فوق العاده تمیز و بزرگ و دلباز – تخت خواب راحت – تهویه عالی و کاملا مطبوع – تلویزیون ال ای دی بزرگ با تمامی کانال های ماهواره ای ( قابلیت انتخاب 100 عنوان فیلم سینمایی و گوش دادن موزیک های روز دنیا به صورت شبکه و با کیفیت – فقط برای دیدن فیلم های سینمایی هزینه حدود 20 لیر باید پرداخت میشد که ما استفاده نکردیم) .

5- حمام و دستشویی بسیار تمیز و وجود وان بزرگ و جدا از حمام برای ریلکس کردن و آرامش بیشتر همچنین وجود تلویزیون در داخل حمام جلوی وان .

6- وجود حوله و دمپایی تمیز و نو همچنین چند نوع شامپو و صابون و شامپوی بدن و عوض کردن حوله ها و دمپایی ها به صورت روزانه با حوله های تمیز و بسته بندی شده .

7- وجود 2 استخر تمیز و متوسط رو باز و سربسته به همراه سونای خشک و بخار و جکوزی – استخر کوچکی مخصوص کودکان - همچنین حمام ترکی بزرگ به صورت رایگان .

8- وجود اینترنت پرسرعت با پوشش کامل داخل تمام اتاق ها و تمامی قسمت های هتل به صورت کاملا رایگان

9- صبحانه بوفه بسیار عالی و کامل هتل و مناسب بودن زمان صرف صبحانه

10- 6 آسانسور پر سرعت برای جا به جایی مسافران

11- دستگاه اسپرسو ساز و کتری برقی داخل اتاق به همراه انواع پودرهای نسکاقه و قهوه و چای و آب معدنی به صورت کاملا رایگان .

12- رایگان بودن استفاده از گاوصندوق یا سیف باکس داخل اتاق

13- برخورد خوب و محترمانه اکثر کارکنان هتل و احترام گذاشتن به مسافران همچنین خدمات 24 ساعته هتل

14- خلوت بودن هتل و وجود مسافرین اروپائی و اکثرا محترم

15- ویو و دید زیبا به شهر استانبول ( اتاق های طبقات بالایی )

نکات منفی هتل :

1- شب اولی که ما رسیده بودیم هتل رزروشن شیفت اون شب خیلی نمیتونست انگلیسی صحبت کنه و یکم سخت بود صحبت کردن و سوال کردن ازش اما روزهای بعد رزروشن های دیگه کاملا به زبان انگلیسی مسلط بودن نکته خیلی منفی نیست اما بهتر بود که گفته بشه .

2- هنگام ورود ما به هتل و پر کردن فرمی که داده بودن مبلغ 100 دلار به عنوان بیعانه یا دپوزیت از من گرفتن که روز آخر هم موقع چک اوت دوباره پس دادن بهم البته این قانون هتل بود و از تمام مسافران این مبلغ رو امانت میگرفتن . مثل اینکه بعضی هتل ها یه مبلغی میگیرن بعضی هم نمیگیرن که تو این هتل این مبلغ رو ( 100 دلار ) هنگام ورود دریافت میکردن اما من از این قضیه اطلاعی نداشتم و قبل از سفر هم به من چیزی نگفته بودن .

3- مشکل اصلی و اساسی این هتل و فکر میکنم کل شهر استانبول دستشوئی ها هستن !!!! متاسفانه دستشوئی های هتل چیزی به اسم شیلنگ ندارن و آب از یک قسمت مشخص که سوراخ مانند هست و داخل دستشوئی کار گذاشته شده به جای شیلنگ بیرون میاد ! اکثر مراکز خرید و رستوران هایی هم که رفتیم دستشوئی هاشون همینجوری بود که واقعا یکی از مشکلات بزرگ و سخت تو استانبول همین قضیه هست ! من که بعد از 7 روز نتونستم به این قضیه عادت کنم و به نظرم این نکته هتل یه کم سخت بود اما شاید دوستان دیگه این نکته رو منفی ندونن .

در آخر هتل رادیسون بلو شیشلی رو با توجه به امکانات و اتاق های هتل و استخرها و کارکنان و صبحانه فوق العادش و امتیازات خوبی که داره 100 % به همه دوستانی که میرن استانبول پیشنهاد میکنم چون از همه چیز از همه نظر عالی و قابل قبول بود و ما خاطرات خیلی خوبی از این هتل تو اقامت 7 روزمون به دست آوردیم . هتل فقط جای خواب نیست و شما هم همیشه بیرون نیستید این حرف فقط برای قبل از سفر هست پس تو انتخاب هتل حساس باشید و حتما درباره هر هتلی که تورها به شما پیشنهاد میدن و گارانتی میکنن هم کاملا تحقیق کنید تا تو سفرتون مشکلی پیش نیاد .