پاتایا در یک نگاه (سفرنامه)

پاتایا در یک نگاه

سلام برهمه لست سکندیهای عزیز. یکی از روشهای جمع آوری اطلاعات در مورد جایی که قراره بریم خوندن سفرنامه دیگران و آشنا شدن با تجربیاتشون هستش. من خودم بارها و بارها اینکارو کردم و بهم خیلی کمک کرده. اما میخوام کمی متفاوت تر سفرنامه بنویسم و نکاتی کلیدی سفر خودم رو با شما به اشتراک بذارم تا هم براتون مفید باشه و هم بتونین با یک نگاه تا حدود زیادی با پاتایا آشنا بشین (این دغدغه خودم هم بود قبل از سفر). در ضمن چیزهایی که من معرفی می کنم تجربیات خودم از پاتایا هستش و حتماً میدونین که خیلی مکانها و چیزهای دیگر هم هست که با یکبار سفر وقت نشد همشو انجام بدیم و تست کنیم.

آژانس مسافرتی:

آژانس مسافرتی ما (بنده و همسرم) آژانس "همیشه به گردش" بود که بسیار توصیه می کنم و می تونین تورهای پاتایا با قیمت مناسب رو از این آژانس تهیه کنید. هتل 4 ستاره با پرواز جت آسیا به مدت 6 شب برای تاریخ 16 مارچ الی 23 مارچ برای هر نفر سه میلیون تومان رو برای ما هماهنگ کرد که قیمت خوبی بود.

هواپیمایی:

هواپیمایی جت آسیا

پرواز ما با هواپیمایی تایلندی جت آسیا که پرواز معمولی بود و برای اولین بار قرار بود از فرودگاه امام پرواز داشته باشه. اما خداروشکر پرواز خوبی بود (البته از شانس ما تاخیر 6 ساعته در مسیر رفت مارو کلافه کرد که نماینده جت آسیا بابت این تاخیر مارو بردن به هتل بسیار شیک NOVOTEL روبروی فرودگاه که میتونست اینکارو نکنه. فقط جهت اطلاع که اتاق های این هتل شبی حدود 500 هزار تومان هستش. الان که دارم براتون سفرنامه می نویسم (15 فروردین) مثل اینکه پرواز مستقیم به پوکت هم گذاشته.

هتل novotel فرودگاه امام خمینی

هتل:

هتل Citrus parc ****

هتل ما citrus parc بود. هتلی4 ستاره که علاوه بر تمیزی، مودب و مهربان بودن کارکنان، زیبایی محوطه هتل، موقعیت هتل هم خوب بود. به سمت چپ با توک توک تا اول خیابون سکند رود و همچنین خیابون واکینگ استریت حدود 5 دقیقه. به سمت راست با توک توک تا مرکز خرید premium outlet، شو Colosseum و Thepprasit Night Market حدود 10 دقیقه راه بود.

کرایه توک توک برای هر نفر 10 بت

جاذبه های گردشگری:

مکان هایی که ما وقت کردیم بریم:

1- معبد حقیقت

2-mini siam

3- کوه بودا

4- تاکستان (silver lake)

5- khao chi chon (مجسمه بودا)

6- nong noch

7- floating market (بازار روی آب)

8- ساحل جامتین

9- art paradise

10- جزیره مرجانی (koh laren)

11- واکینگ استریت

4 تا جای اولو با هماهنگی تور لیدرمون آقا محسن که از بچه های گل پاتایا بود با یه تاکسی دربست رفتیم که جمعاً شد 3000 بت. قیمت یک لیوان آب انگور تازه در silver lake 40بت بود. تو معبد حقیقت میتونین سوار فیل بشید نفری 400 بت. میتونین به فیل غذا بدید که یک دسته موز 100بت. مجسمه بودا هم چون 15 دقیقه با هتل فاصله داشت خودمون رفتیم و ورودی نداره.

معبد حقیقت

Mini siam

کوه بودا

Silver lake

Khao chi chon

نانگ نوچ رو با تور رفتیم که فول پکیج اون شد نفری 800 بت. بازار روی آب هم در مسیر نانگ نوچ بود که تو مسیر تور لیدر که انگلیسی رو با لهجه هندی حرف میزد گفت که اگر کسی بخواد تو مسیر برگشت بازار روی آب نگه میداره. که ما از اتوبوس پیاده شدیم و با هماهنگی تور لیدر رفتیم بازار روی آب (نفری 300 بت ورودی و 200 بت کرایه توک توک دربست از بازار تا هتل که توک توک ها جلوی درب وایستادن و نگرانی برای برگشت نیست). قیمت تور بازار روی آب نفری 450 بت بود که تقریباً اندازه همون هم شد.

نانگ نوچ

بازار روی آب

ساحل جامتین هم که کاملا مشخصه و یک سمت خیابون بیچ رود دریا و ساحل معروف پاتایا هستش و میتونین از شن های سفید گرمای خورشید و آب نسبتا تمیز اونجا لذت ببرین.

ساحل جامتین

جای نهم (art paradise) زمانی که داشتیم با توک توک از هتل میرفتیم به سمت سکند رود دیدیم که art paradise تو همین مسیره و از توک توک پیاده شدیم و خودمون رفتیم. ورودی اینجا نفری 400 بت.

Art paradise

آخرین جا جزیره مرجانی بود که تور ما شامل سفر با کشتی، پاراسل سواری، کف پارتی، ناهار، شنا در دریا، شنا در ساحل، توقف در کنار ساحل جهت آفتاب گرفتن و استراحت و غواصی بود. در طول مسیر هم که موزیک پایه ثابت بودش. هزینه تور ما نفری 1300 بت شد. البته همین تور رو با قایق تندرو هم میبردن که به علت نفرات کمتر زمان بیشتری میتونین تفریح کنین و مدل غواصیشم بهتر بود که نفری 2000 بت می شد.

تور جزیره

خیابون واکینگ استریت هم که معروفه و نیاز به معرفی نداره خودتون میتونین با یه گشت کوچولو تو اینترنت آمارشو در بیارین.

Walking street

خوردنی و نوشیدنی ها:

Thai Food یا همون غذاهای تایلندی هم که ما دوست داشتیم ولی تو سفر عاشقش شدیم، یکی از کارهایی هستش که باید تو تایلند انجام بدین و حتماً اونها رو امتحان کنین هم تو رستوران و هم دستفروشها. اگر نمیخواین تست کنین اصلاً تایلند نرین بهتره. قیمت غذای تایلندی در رستورانها از 120 بت تا 400بت. غذاهای دستفروشها که البته خیلی خیلی خوشمزست از 40 تا140 بت بود. (عکس از غذا زیاد بود اما از حوصله خارج می شد اگه همشونو میگذاشتم).

یکی از اشتباهاتم این بود که اسم تمام غذاهایی که خوردم رو ننوشتم. علاوه بر غذاها، دسر و میان وعده های خوبی هم تو پاتایا توسط همون دستفروشها فروخته میشه که عالی هستن. قیمت کرپ موز 40 بت. 10 عدد شاه میگو 200بت. یک سیخ سوسیس 10بت.

کرپ موز

سوسیس

نوشیدنی های جالب و البته حلالشون که تو سوپرمارکتهای فامیلی مارکت و 7-11 خیلی خوشمزست و تو هوای گرم پاتایا میچسبه. قیمتشون هم خیلی خوبه از 10 بت داره تا 50 بت که حتماً اینیرو که عکسشو گذاشتم امتحان کنین.

پاتایا در یک نگاه

میوه های اون مناطق هم که بسیار جالبه و البته بعضیاشون خوشمزست مثل منگوستین "Mangosteen"و پشن فروت، بدبو و خاص مثل دوریان. میوه کیلویی حدود 100 بت هست. یکسری آب میوه تازه هم تو خیابون می فروشن که تو هوای گرم بسیار میچسبه و قیمتش 20 بت هست.

Fast food: فست فودهای معروف اونجا نمایندگی دارند که اکثراً هم تو خیابون بیچ رود هستند.king berger، kfc،mac donald،hot pizza، قیمت همبرگرها حدود 300 بت همراه با سیب زمینی و نوشابه بود. قیمت پیتزاهای hot pizza حدود400 الی600 بت. یه مشکلی که همبرگرها داشتند و من باهاش کنار نمیومدم سایز بسیار کوچیک اونها بود که در مقایسه با همبرگرهای خودمون بچه بازی بود.

مراکز خرید:

1- Pattaya night bazzar: این بازار تو خیابون سکند رود هست و نزدیک مرکز خرید central festival. لباسهای معمولی و یکسری چیزهای دیگه رو با قیمت مناسب می تونین هم برای خودتون و هم برای سوغاتی از اونجا بخرین. قیمتها حدودی می باشد: شلوارک مردانه 300 بت، آستین حلقه ای مردانه 200 بت، دمپایی 300 الی600 بت، تاپ زنانه 150 الی350 بت، تی شرت مردانه 200 الی400 بت.

پاتایا در یک نگاه

2- Central festival: مرکز خرید خوبی هستش و برندهای زیادی اونجا هستن. اگر نیت خرید دارید می تونین اونجا هم چیزای خوبی پیدا کنین. مثلاً تی شرت اصل تیم منچستر که اینجا من 400 هزار تومن قیمت داشتم اونجا میشد با 150 هزار تومن حدود 1500 بت خرید. طبقه بالای این مرکز هم فود کورت هست که اونجا هم میتونین استیک بخورین (santafe) و یا غذاهای ژاپنی و ...

طبقه ششم سنترال فستیوال(رستوران سانتافه)

3- Royal center: طبقه بالای این مرکز خرید یکسری بازیهای ترسناک هست، مجسمه برخی شخصیتهای معروف رو درست کردن که میتونین باهاشون عکس بگیرین، سینمای 4 بعدی داشت که بد نبود (نفری300 بت).

پاتایا در یک نگاه

4- Premium outlet: یک مرکز خرید جمع و جور که برندهای معروف اونجا هستن و کمی قیمتاش بالا هست که اگه off باشه میشه چیزای خوبی خرید.

سایر نکات:

1- بلد بودن کمی زبان انگلیسی الزامی هستش.

2- ماساژ: تو تایلند یکی از کارهایی که باید و باید انجام داد (مثل خوردن غذاهاشون) گرفتن ماساژ هستش. از fish spa بگیر تا foot massage ،thai massage و aroma.

قیمت fish spa پانزده دقیقه 50 بت، foot massage یک ساعت 200بت (برای رفع خستگی پیاده روی های روزانه الزامی هستش) جهت اطلاع ما اونجا توی این یک هفته نفری حدود 80 کیلومتر راه رفتیم.

3- بیمه مسافرتی: بنظر بنده خیلی نیازه. من از بیمه سامان که تو فرودگاه امام هم نمایندگیش هست خریدم و روالش به این صورت بود که در صورت بروز مشکل در خارج از کشور مثل مریضی، با نمایندگی بیمه تو بیروت تماس میگیرید و بدون پرداخت پول تمام کارهاتونو انجام میدن. برای خودم خوشبختانه پیش نیومد اما کسی بوده که تو پاتایا کارش به ICU کشیده و تا 300 هزار بت هزینش شده اما یک بت هم هزینه نکرده.

4- سیم کارت و اینترنت: اونجا اینترنت خیلی بدرد من خورد. با GOOGLE MAP مسیرها رو چک می کردم و چندتا جایی که خودم رفتم به کمک اون بود. برای تماس با تور لیدر و همراهتون در مواقع اضطراری هم سیم کارت لازم میشه. یک سیم کارت رایگان رو اتاق هتل به ما داده بودن که من یکی دیگه هم به قیمت 100 بت از تور لیدرمون برای همسرم خریدم و اینترتشم رفتم نمایندگی سیم کارت دادم برامون فعال کرد. قیمت یک هفته اینترنت به میزان 1گیگ حدود 250 بات شد فکر کنم.

5- غذاها و خوراکیهای تایلند رو حتما امتحان کنین. من اونجا علاوه بر غذاهای دریایی (هشت پا،میگو،خرچنگ) که تو غذاهاشون هست و میتونین انتخاب کنین که غذاتون با گوشت دریایی، مرغ، گاو و ... باشه، عقرب رو هم تست کردم که مزه جالبی نداشت و انگار سوخته بود.

6- مرکز شو alcazar هم تو خیابون سکندرود هستش و براحتی با google map و توک توک میتونین برین اونجا (تو مسیر art paradise و سنترال فستیوال و رویال سنتر و night bazzar هستش)

شو آلکازار

7- یک جایی رو بالا اسمشو گفتم به اسم Colosseum که برنامش شبیه به آلکازار هست که اینرو هم میتونین براحتی با توک توک برین. اوایل خیابون سکندرود یک چهارراه هستش که یک سمتش با اول خیابون واکینگ استریت 50 متر فاصله داره و سمت دیگش که ماشینها به سمت بالا هم میرند یک دکه پلیس هست. کنار این دکه توک توک ها خط دارن که اسم خطشون جامتین هست. سوار این توک توک ها بشین میرین سمت Colosseum البته تو مسیر باید یکبار مسیرتونو عوض کنین. خیلی راحته

8- یک رستوران تو خیابون بیچ رود بود به اسم MOOM TALAY که رستوران ایتالیایی-تایلندی بود هم غذای تایلندی داشت هم پیتزاهای بسیار عالی که پیشنهاد میکنم. قیمت پیتزاها حدود 300 الی500 بت.

9- هزینه سفر ما تو تاریخ 16مارچ تا 23مارچ برای ایام نوروز 1396 نفری سه میلیون تومان شد. جمع هزینه سفر ما حدود 9.5 میلیون تومان شد. البته ما خیلی خرید نکردیم که پیشنهاد می کنم اگر برای خرید میرید حدود 2 الی 3 میلیون بذارید کنار.

10- همینجا از ادمین ها و بچه های گل گروه های تلگرام "بیا تایلند" و گروه "عاشقان تایلند" تشکر می کنم که خیلی راهنمایی کردن و کمک حال بنده بودن. آدرس گروه ها:

@biathailandofficial

@thailandlovers

11- صرافی تو خیابون های پاتایا زیاده، اما بهترین صرافی همین هستش که عکسش رو گذاشتم. تابلو زرد رنگ داره و تو علامتش انگار دوتا حرف T انگلیسی روی هم هستند. خوشبختانه روبروی هتل ما یدونه ازاینا بود، سوپر مارکت فامیلی مارکت بود و یک رستوران جالب تایلندی

ببری که می تونین تو نانگ نوچ باهاش عکس بگیرید.100بت

نویسنده : علیرضا حسن پور

تمامی مطالب عنوان شده در سفرنامه ها نظر و برداشت شخصی نویسنده است و وب‌ سایت بانک تور و گردشگری مسؤولیتی در قبال صحت اطلاعات سفرنامه ها بر عهده نمی‌گیرد.