الف تا ی سفر به گوآ ( به همراه تجربه 5 سال زندگی در این شهر )

زیباترین و پاک‌ترین ساحل هندوستان را بشناسیم! +تصاویر
27 اسفند 1397 09:00

India-Blog cover (01-03-24) (20).jpg

سلام خدمت دوستان دوستدار سفر
امروز میخوام درمورد سفری که در مرداد سال 1397 همراه با دوستانم انجام دادیم براتون بنویسم
سفر به گوآ
با توجه به اینکه بنده به مدت 5 سال در این شهر زندگی میکردم شاید بتونم اطلاعات خوبی از سفر به این مکان به دوستداران سفر بدم .
باز هم طبق معمول گزینه های سفر زیاد بود که در نهایت با توجه به سابقه زندگی من در گوآ دوستان همگی تصمیم به رفتن به این شهر گرفتند . از سمتی دلار دولتی کمک هزینه سفر مون میشد . از طرفی مرخصی که شرکت به صورت تشویقی داده بود همه دست به دست هم دادن تا ما تصمیمون برای سفر قطعی بشه . تنها مشکلمون فصل بارندگی در هند بود .

میتونم بگم کلا گوآ 3 فصل داره
فصل تابستان از اسفند تا اردیبهشت که فصل گرم هستش
فصل بارندگی ( MoonSoon ) از خرداد تا اوایل مهر

فصل زمستان که اصلا شبیه زمستان های ما نیست ، هوا کاملا مطبوع و دوست داشتنی هست تو این فصل ، در واقع بهترین زمان مسافرت به گوا همین فصل هستش که از مهر شروع میشود و تا اسفند ادامه دارد ( High Season )
احتمال طوفان های ناگهانی و بارندگی های فراوان را قبول کردیم و آماده سفر شدیم .

اولین کاری که کردیم اقدام برای ویزا بود
برای گرفتن ویزای هند 2 راه وجود دارد
یکی ویزای الکترونیکی هند که هزینه اش 80 دلاره و شما نیازی به رفتن سفارت ندارید و میتونید از سایت ویزای هند تهیه اش کنید البته برای این کار نیاز به ویزا کارت یا مستر کارت دارید . ( با مستر یا ویزای گیفت هم میتونید پرداخت داشته باشید تواین سایت )
دیگری آژانس های طرف قرارداد سفارت هند هست . که هزینه پایین تری داره ولی چند ساعت باید برای انگشت نگاری و تکمیل پرونده حتما به آژانس برید و بین 2 تا 5 روز مراحل اخذ ویزا طول میکشه .
چون ما حوصله و وقت کارهای آژانس و پرونده را نداشتیم این مراحل را به یک ایجنت سپردیم و ایشون برای ما این کار را کرد .میتونید برای پیدا کردن موسسه یا شخصی که کار را براتون راحتتر بکنه در گوگل جستجو کنید .
کلا نیم ساعت در آژانس حضور داشتیم و بعد کارمون تموم شد . هزینه ایجنت و ویزای هند 500 هزار تومان شد .

دومین کار خریدن بلیط هواپیما بود که از طریق سایت یکی از فروشندگان بلیط تهیه شد .
پرواز قطری ( تهران - دوحه - گوآ ) و بالعکس با هزینه 2،100،000 تومان برای هر نفر .

و سومین کار رزرو هتل از سایت بوکینگ بود .
با توجه به فصل بارندگی هزینه هتل ها خیلی مناسب بود  اگر تصمیم به رزرو هتل توسط خودتون داشتید یا توری میخواستید بخرید حتما به محله ای که هتل در اون قرار داده توجه کنید . کلا ایالت گوآ به 2 قسمت شمالی و جنوبی تقسیم میشه . فرودگاه این ایالت که اسمش فرودگاه دابولیم است در شهر واسکودوگاما قرار داره. اکثر تورهای مسافرتی برای گوآی شمالی هست و اکثریت توریستها به گوآی شمالی سفر میکنند . با این حال گوآی جنوبی طبیعت بهتری دارد ولی امکانات کمتری برای مسافر ها . در قسمت گوای شمالی محله ها و سواحل زیادی وجود دارد .

اکثر تورها ، هتل های نزدیک خیابان باگا که معروفترین خیابان گوآ هست را انتخاب میکنند . البته این خیابان خیلی شلوغه ، خوده هندی ها هم هتل های این خیابان را انتخاب میکنند . من این خیابان را برای اقامت پیشنهاد نمیدم . میتونید در نزدیکی ساحل های بکر دیگر هتل انتخاب کنید
مثل : واگاتور ، آنجونا ، ارامبول و کاندولیم
هتلی که من انتخاب کردم در محله واگاتور قرار داشت، باتوجه به زندگی در نزدیکی این محله و آشنایی کامل به محل. اسم هتل The Grand Leoney Resort بود. یک هتل سه ستاره که نسبت به امکانات در این فصل قیمت خوبی داشت. هتل به صورت ریزورت بود، دارای استخر، بار، رستوران، مرکز ماساژ و سرویس داخل اتاق . اتاقها نسبتا تمیز بودند، اسپیلت به خوبی کار میکرد و آب داغ همیشه موجود بود. هزینه اقامت در این هتل برای هر شب 1200 روپیه بود.

روز سفر فرا رسید .
پرواز تهران تا دوحه پرواز بسیار خوبی بود و مسیر خیلی کوتاه. بعد از رسیدن به فرودگاه دوحه 6 ساعت وقت داشتیم تا گشت و گذاری در فرودگاه داشته باشیم. قیمت اجناس در فری شاپ بسیار بالا بود بنابراین تصمیم به خوردن یک قهوه در استارباکس گرفتیم. که با دیدن قیمت منو قید قهوه هم زده شد . قیمت معمولی ترین قهوه در این مغازه 15 دلار بود .

چند ساعتی در اتاق های مخصوص خواب استراحت کردیم. با توجه به اینکه سفر ما مصادف شده بود با مسابقات جام جهانی فرودگاه قطر دست به ابتکار جالبی زده بود . تعداد زیادی تلویزیون های بزرگ همراه با پای استیشن و بازی فیفا تعبیه شده بود و مردم با افرادی از دیگر کشور ها میتوانستند بازی کنن. ما هم مشغول شدیم و چند دستی بازی کردیم .

زمان پرواز به گوآ فرا رسید ، یک پرواز 3:30 دقیقه ای با یک هواپیمای معمولی که اصلا درحد نام هواپیمایی قطر نبود .
به فرودگاه دابولیم رسیدیم ، ساعت 4 صبح بود . بعد از رد شدن از قسمت تایید ویزا با پله برقی به سالن پایین آمدیم که دارای یک فضای بزرگ است که در اون یک صرافی و چند باجه تهیه تاکسی وجود دارد .
حتما از ایران مقداری اسکناس روپیه تهیه کنید وگرنه صرافی داخل فرودگاه با نرخ غیر منصفانه ای با شما حساب خواهد کرد . حداقل 1500 روپیه اسکناس همراه داشته باشید تا به شهر برسید ، نرخ صرافی های داخل شهر مناسب هستند .

از یکی از باجه های داخل فرودگاه تاکسی گرفتیم ، هزینه تاکسی همراه با کولر از فرودگاه تا هتل ما در واگاتور 1400 روپیه بود . فاصله فرودگاه تا هتل تقریبا 45 کیلومتر و تقریبا 1 ساعت بود . وقتی به هتل رسیدیم ساعت تقریبا 5 صبح بود ، اتاق را تحویل گرفتیم و خوابیدیم .

بلا فاصله پس از بیدار شدن و صرف صبحانه از رزرواسیون هتل یک ماشین کرایه کردیم . توجه داشته باشید در فصل بارندگی بهترین وسیله برای رفت و امد در گوآ ماشین هستش. اگر در فصل خشک سفر کردید حتما موتور کرایه کنید چون موتورسواری در جاده های جنگلی گوآ تجربه ای فراموش نشدنی براتون به جا میذاره .
چه موتور و چه ماشین را ترجیحا از هتل محل اقامتتون کرایه کنید . هزینه اجاره یک ماشین معمولی در فصل بارندگی روزانه 1200 روپیه و در فصل خشک (های سیزن ) 3000 تا 4000 روپیه هستش . و هزینه اجاره یک موتور معمولی اتوماتیک در فصل بارندگی 300 روپیه و در فصل خشک (های سیزن ) 800 تا 1000 روپیه می باشد . بعد از تهیه ماشین به پمپ بنزین نزدیکی هتل رفتیم . به یاد داشته باشید اکثر پمپ بنزین ها در هند 24 ساعته نیستند .

قیمت هر لیتر بنزین حدودا 70 روپیه بود و شما میتونید از گوگل مپ برای پیدا کردن راحتتر پمپ بنزین ها استفاده کنید. یادتون باشه جاده های گوآ بسیار شبیه هم ، پیچ در پیچ و گمراه کننده هستش . پس حتما از یک نرم افزار مسیر یاب استفاده کنید . در مورد سیم کارت باید خدمتتون عرض کنم یکی از مشکلات سفر به گوآ سیم کارتش هست .
اگر با تور تشریف میبرید که احتمالا تور لیدرتون بهتون یه سیم کارت میده که راحت میتونید شارژش کنید و ازش استفاده کنید ولی اگر خودتون برنامه سفر را ریختید تهیه سیم کارت یکم مشکله  2 الی 3 روز طول میکشه سیم کارت خریداری شدتون فعال بشه. معمولا مردم سیم کارت های ودافون استفاده میکنن که نرخ مناسبی داره و هزینه تهیه سیم کارت با پاسپورت خارجی 650 روپیه هست. البته در اکثر هتل ها و رستورانها شما به راحتی دسترسی به اینترنت خواهید داشت .

- قلعه چاپورا ( Chapora Fort )
اولین مکانی که تصمیم گرفتیم بریم قلعه چاپورا بود که در نزدیکی هتلمون بود . قلعه ای قدیمی بر بالای یک تپه با دید 360 درجه ، نیمی دریا و نیمی جنگل این قلعه توسط پرتغالی ها و در سال 1717 میلادی ساخته شده. بازدید از این قلعه هزینه ای ندارد

49858392_1105769402939152_5755072296339039916_n.jpg50032352_539994489839098_5858216530645940214_n.jpg

- درختهای قدیمی بانیان ( Banyan Tree )
درخت بانیان درخت ملی هندوستان هست. شکل عجیب این درختها بسیار دیدنی هست ، پس حالا که تا قلعه چاپورا رفتید به چند تا از این درختها هم سر بزنید . این درختها در مسیر همگانی و جاده اصلی نیستند پس تعداد کمی از این مکان خبر دارند که مکانش را در عکس نقشه گوگل میتونید ببینید و با کمی گشت و گذار میتونید پیداش کنید و عکسهای خوبی بگیرید .

• میدان و درخت مقدس چاپورا
    در هنگام برگشت از قلعه به این میدان کوچک سر زدیم . در اینجا یک درخت مقدس وجود دارد که خیلی از توریستهای خارجی عصر ها کنار آن جمع میشوند و با هم خوش میگذرانند . در کنار این درخت یک آبمیوه فروشی وجود دارد . سالاد های میوه همراه با بستنی این مغازه حرف ندارد . هزینه سالاد میوه 150 روپیه بود .

بعد از صرف نهار در هتل و استراحت تصمیم بر این شد که به خیابان باگا سری بزنیم .

- خیابان باگا و تیتوز لاین ( Tito,s Lane )
خیابانی شلوغ که پر از مغازه ، فروشگاه های بزرگ ، رستوران و هتل هست . در انتهای این خیابان یک کوچه وجود دارد که به تیتوز لاین معروف است که معمولا ماشین ها اجازه ورود به این کوچه را ندارند . تعداد زیادی باشگاه شبانه ، بار و تعدادی رستوران در این کوچه قرار دارد و انتها آن به ساحل ختم می شود . اگر صدای زیاد موسیقی شما را خسته نمیکند مکان مناسبی برای خوش گذرانی هست .

روز دوم :
- تور قایق سواری در رودخانه وحشی
یکی از تفریحاتی که در گوآ فقط در فصل بارندگی میشه انجام داد قایق سواری در رودخانه وحشی هستش . با توجه به فاصله زیاد بین هتل و رودخانه که حدودا 2 ساعت هست پیشنهاد من اینه که حتما از خود تور قایق سواری استفاده کنید که برای شیفت ساعت 2 خودشون اتوبوس میفرستن جلوی در هتل و شمارا به محل رودخانه میرسونه. هزینه این تفریح نفری 1800 روپیه و هزینه اتوبوس تور 200 روپیه می باشد . تجربه قایق سواری در رودخانه خروشان والپوی را به هیچ عنوان از دست ندید . برای رزرو این تور میتونید از اطلاعات هتلتون کمک بخواهید .

بعد از برگشت از تور قایق سواری مقداری استراحت کردیم و بعد آماده رفتن به گشت شبانه شدیم .

روز سوم :
- ساحل و بازار آرامبول ( Arambol )
امروز تصمیم داشتیم به یک مکان دورتر بریم ، بعد از گذشتن از محله سولیوم ، ساحل آشویم و ساحل ماندریم به آرامبول رسیدیم . خیابان و بازار آرامبول که مکان مناسبی برای خرید ، بافتن مو و تاتو هستش . در کنار ساحل کمی استراحت کردیم و در رستوران کنار ساحل نوشیدنی خوردیم و پیاده به سمت دریاچه ای در نزدیک آرامبول به راهمون ادامه دادیم .

• دریاچه اب شیرین آرامبول ( Sweet Lake )
    این دریاچه آب شیرین در نزدیکی دریای عربی واقع شده که از سمتی توسط کوه های پوشیده از درخت محسور شده و از سمت دیگر به ساحل منتهی میشه . فاصله این دریاچه آب شیرین با دریای آب شور چندین متر بیشتر نیست و برای همگان دیدن این منظره تجربه جالبی به حساب میاد .

• پاراگلایدر سواری
    در بالای تپه آرامبول شما میتونید تجربه فوق العاده ای کسب کنید . پاراگلایدینگ بروی جنگل ، دریا و دریاچه با منظره بکر و باور نکردنی . هزینه 10 دقیقه پرواز همراه با خلبان برای هرنفر 2500 روپیه می باشد .

روز چهارم :
امروز تصمیم داشتیم بیشتر استراحت بکنیم و برای فینال جام جهانی آماده بشیم بنابراین به یک مکان نزدیک رفتیم.

- کلیسای گذر معجزه مقدس ( Miracolous Cross The Ways )
این کلیسا در نزدیکی آنجونا و بالای یک تپه بسیار بلند قرار دارد . مردم محلی این منطقه بر این باورند که هرکس در شب یکشنبه تمامی پله های این کلیسا را به تنهایی طی کنه عیسی مسیح را در راه ملاقات میکنه . مسیر زیبا که در کنار پله ها داستان زندگی مسیح و چطور به صلیب کشیده شدنش نقش بسته . در انتهای مسیر به کلیسایی پر از آرامش در بالای تپه میرسید . معمولا هیچکسی را در آن بالا نمیبینید و شاید فقط خادمان کلیسا را در راه در حال جارو زدن ببینید .

- رستوران درخت انبه ( Mango Tree )
یکی از رستوران های خوب منطقه واگاتور و آنجونا که هم فضای مناسبی دارد و هم غذای خوشمزه این رستوران هست. شما میتونید برای صبحانه ، نهار ، شام و نوشیدنی به این رستوران برید . در فصل بارندگی این رستوران تا 4 صبح باز می باشد و در های سیزن 24 ساعته هستش . غذای پیشنهادی بنده به شما در این رستوران : پاستا کربونارا ، سیزلر و چیکن بریانی هستش .

Image-1 (2).jpg

به هتل برگشتیم ، در کنار استخر نوشیدنی خوردیم و استراحت کردیم .

- کافه کیپ تاون در تیتوز لاین ( Cape Town Bar )
برای دیدن فینال جام جهانی دل تو دلمون نبود .به یکی از معروفترین کافه های گوآ رفتیم . فضا کاملا پر هیجان بود و همه آماده جشن
بازی را در این کافه در ال سی دی های تعبیه شده در کنار مردمان دیگر کشورها دیدیم و جشن قهرمانی فرانسه را هم گرفتیم .
جای همه خالی

روز پنجم :
- تور ابشار دودساگار
این آبشار یکی از بهترین دیدنی های هند به شمار میره . تورهای زیادی برای این مکان وجود دارد که میتونید اطلاعاتش را در گوگل جستجو کنید یا از اطلاعات هتلتون بپرسید  معمولا زمان حرکت از جلوی در هتلتون 7 صبح هست و برگشت ساعت 3 ظهر. هزینه این تور 2100 روپیه بود . فاصله حدودی واگاتور تا آبشار دو ساعت و نیم بود .

در ضمن در دل کوهها و در میان آبشار قطار رد میشود .

بعد از برگشت از تور آبشار دیگه جانی در بدن باقی نمونده بود پس تا شب استراحت کردیم و برای شام آماده شدیم .

- رستوران و تاورنا یونانی تالاسا ( Thalassa Restaurant )
بی شک یکی از بهترین رستوران های گوآ این رستوران یونانی تالاسا هستش . رستورانی با قدمت بسیار که صاحبش یک خانم یونانی می باشد که همراه با پسرش این رستوران را اداره میکند . موقعیت مکانی این رستوران قبلا در ساحل اوزران بود ولی به تازگی تغییر موقعیت داده و به ساحل سیولیم رفته. فضای رستوران بزرگ همراه با استخر می باشد .
رستوران آخر هفته ها برنامه رقص یونانی و آشنایی با فرهنگ یونانی دارد. این مکان غذاهای متفاوتی دارد که اکثریتشون برای یونان هستند . کباب ها و غذاهای دریایی فوق العاده ای را میتونید امتحان کنید . درضمن این رستوران جزء رستوران ها گران قیمت بشمار میره .

روز ششم :
با توجه به اینکه روز آخر سفرمون بود تصمیم گرفتیم نهایت اسفاده از زمانمون را ببریم. صبحانه را در کافه خرس تشنه ( Thisty Bear ) در نزدیکی واگاتور صرف کردیم .وافل های نوتلاش حرف نداره قیمتش هم 140 روپیه بود و آماده رفتن به یک مکان تاریخی شدیم .

Image-1 (3).jpg

- قلعه آگودا ( Fort Aguda )
قلعه پرتغالی در قسمت جنوبی ساحل کاندولیم که در سال 1612 ساخته شده .درضمن در جوار این قلعه یک زندان وجود دارد که ساخته همان سال است .جاده منتهی به زندان آگودا به صورت شگفت انگیزی زیباست .

- مکدونالد خیابان باگا
برای صرف نهار به تنها شعبه مکدونالد در گوآ واقع در خیابان باگا رفتیم . که البته نسبت به قیمتش تعریفی نداشت  . قیمت هر همبرگر همراه با سیب زمینی و نوشابه 240 روپیه بود .

بعد از برنامه نهار به سمت آنجونا رفتیم

- چهار شنبه بازار آنجونا
بازار آنجونا همیشه تعدادی از مغازه هاش بازه ولی بهترین زمان برای دیدن این مکان چهارشنبه بازار این محل است. پس به این بازار رفتیم و مقداری خرید کردیم. یادتون باشه تو این بازار میتونید بدلیجات و البسه تهیه کنید البته با چونه زدن میتونید تخفیف قابل ملاحظه ای از فروشنده ها بگیرید .

برای برگشت به فرودگاه از هتل درخواست کردیم تاکسی برامون بگیره که هزینه تاکسی 400 روپیه کمتر از تاکسی اومدنه از فرودگاه شد یعنی 1000 روپیه .

نکات زیادی میتونیم در مورد گوآ برای شما سفر دوستان گرامی بگم

موسیقی:
خیلی از مردم گوآ را مهد موزیک سایکودلیک (Psycho ) میدانند و توریستهای بیشماری هر ساله برای فستیوال های موسیقی و ایونت های سایکودلیک در این شهر دور هم جمع میشوند . اگر دوستدار این سبک از موسیقی هستید کافه های زیادی برای گوش دادن به این موسیقیها وجود دارد .
کافه Curlies، Hilltop و 9Bar از معروف ترین اونها هستند.

خوراک و تغذیه :
رستوران ها و اسنک های خیابانی بیشماری در گوآ وجود دارد که میتونید امتحان کنید . حتما غذا های هندی را امتحان کنید. غذاهایی مثل چیکن بریانی ، باتر چیکن و بریانی . البته اگر معده شما حساس هست مقدار کمی امتحان کنید چون غذاهای هندی بسیار تند هستند و البته خوشمزه

برای خوردن پیتزا میتونید به 2 جا سر بزنید
1 - پیتزا هات در نزدیکی ساحل کاندولیم و کالانگوت
2 - پیتزا دومینو آنجونا

Image-1 (1).jpg

برای خوردن همبرگر میتونید به رستوران کارخانه همبرگر Burger Factory در آنجونا سر بزنید . میوه های تازه ، خوشمزه و ارگانیک گوآ  را حتما امتحان کنید . هرجا میوه فروشی دیدید بزنید کنار ، مقداری انبه ، پاپایا ، موز و آناناس تهیه کنید ( باور کنید مزه هاشون فرق میکنه با اون چیزی که در ایران هست ) به وفور گاری هایی کنار جاده ها خواهید دید. در بعضی نارگیل سبز فروخته می شود

دانه ای 50 روپیه ، بخرید و آب داخلش را بخورید ، اگر میخواهید بدنتان ضدعفونی طبیعی بشه گوشته داخلی میوه را هم بخورید. در بعضی دیگر آب نیشکر همراه با زنجبیل و لیمو عرضه میشود. لیوانی 30 روپیه ، امتحان کنید. و نهایتا بلال هند را باید خورد و لذت برد . گاری هایی که روی ذغال برای شما بلال کباب میکنند و با قیمت 40 روپیه به شما میفروشند . روی بلال کره ، نمک و فلفل می پاشند که بلال چند برابر طعم بهتری میگیرد . طعم بلال هندی با چیزی که قبلا خوردید متفاوت است .

خرید :
اصولا گوآ جای مناسبی برای خرید های لوکس نیست. خبری از پاساژ و مراکز خرید آنچنانی نیست. شما میتونید در چهارشنبه بازار آنجونا و یکشنبه بازار آرپورا که بازار شبانه فوق العاده ای است خرید مختصری داشته باشید. برای خرید سوغاتی میتونید نماد شهر گوآ بخرید البته بهترین سوغاتی ادویه جات هند است.
از فروشگاه های بزرگ ادویه جات بسته بندی شده بخرید. بهترین و معروف ترین برند در هند برند اورست هستش. تا جایی که چمدانتان جا دارد زردچوبه و دیگر ادویه جات را بخرید چون بعدا حسرتشو میخورید که چرا بیشتر تهیه نکردید .بازار ماپوسا را فراموش نکنید ، این بازار فقط جمعه ها بازه و شکل و شمایل جالبی داره.  ماپوسا از واگاتور حدود 30 دقیقه فاصله داره و مردم دور و اطراف دست رنج خودشون را که اکثرا سبزیجات و میوه هست را برای فروش میارن.

فرهنگ مردمان گوآ :

اکثریت مردم گوا مسیحی هستند و هندو ها کمتر دیده می شوند . مردم گوآ فرهنگ خود را باتوریستها سازگار کرده اند و مطمئن باشید هیچ مشکلی با مردم گوآ پیدا نمیکنید مردمی بی ازار و خون گرم .

طبیعت :

گوآ دارای تپه های سرسبز، نخل های بلند ، شالیزارهای برنج وسیع و سواحل زیادی است . اگر دوستدار طبیعت هستید جنگل های گرمسیری گوآ شمارا سورپرایز خواهد کرد . طبیعت بکر هندوستان یکی از مهمترین جاذبه های این کشور است .

جاذبه های تاریخی :
به غیر از قلعه های ساخته شده توسط پرتغالی ها که حدودا 400 سال به این ایالت سلطه داشتند . شما میتونید در شهر قدیمی گوآ یا همان Old Goa کلسیاهای قدیمی بسیاری را ببینید . این شهر از سوی یونسکو جزء میراث جهانی شناخته شده .

تفریحات  آبی :

به غیر از پاراگلایدینگ و قایق سواری در رودخانه خروشان شما انتخاب های بسیاری برای ورزشهای آبی دارید . جت اسکی ، بانانا و پاراشوت در اکثر سواحل گوآ در اختیار توریستها قرار داده می شود .

در ضمن شما برای دیدن دلفین ها میتونید به قسمت جنوبی گوآ سفر کنید و به ساحل پالولیم Palolem بروید . از قایق داران و ماهیگیران درخواست یک سفر کوتاه برای دیدن دلفین ها  با قایقشون را بدید ، اونها با نرخ پایینی شما را به نزدیکی جزیره پروانه می برند . با کمی خوش شانسی شما دلفین های زیادی را از نزدیک خواهید دید . بهترین زمان برای دیدن دلفین ها طلوع آفتاب است .

برای غواصی هم بهترین مکان سواحل گوآی جنوبی است . چون آب دریای عربی در آن سواحل زلال تر هستند . هزینه غواصی برای 20 دقیقه 3000 روپیه هست .

گوآ - شهر هیپی ها :

گوآ را همیشه با هیپی هاش میشناسند . در دهه 70 و 80 میلادی که سبک هیپی به سبک مهمی در نحوه زندگی مردم غربی تبدیل شد تعداد زیادی توریست به گوآ امدند . با این شهر انس گرفتند و خیلی هاشون به کشور خود باز نگشتند . با اینکه سبک زندگی هیپی طرفدار های خود را از دست داده ، اما هنوز روح هیپی گری را شما در گوآ احساس میکنید .

مردمانی آرام و بدنبال صلح . منطقه ارامبول ، واگاتور و آنجونا پذیرای بیشترین هیپی هاست . شما میتونید با هیپی ها خوش و بش کنید و از سبک زندگیشون با خبر بشید . برای مثال هر وقت به SweetLake رفتید از محلی ها و صاحبان مغازه های اطراف در مورد Bodhi Tree سوال بپرسید و مکانش را جویا بشید. حدودا 15 دقیقه پیاده روی میکنید و به درخت تنو مند باور نکردنی میرسید که هیپی ها در آنجا دور هم جمع می شوند .

اگر برنامه سفرتون در ماه Februray هست که باید بگم یک فستیوال عجیب و جالب انتظارتونو میکشه . فستیوال هیپی های آرامبول که هر سال در این ماه برگزار میشه ، فستیوال در یک روز اجرا میشه و معمولا در هشتم این ماه ، اما این تاریخ هیچ سالی ثابت نیست ( یکی دو روز این طرف اون طرف اجرا میشه ).

هزینه ها :

همانطور که متوجه شدید گوآ مقصد لوکسی برای مسافرت نیست .هرچند شما میتونید بهترین هتل ها را برای اقامتتون انتخاب کنید و بهترین تفریحات را انجام دهید . ولی اگر قصد سفر کم هزینه ای دارید میتونید با کمی تحقیق این کار را انجام دهید . با توجه به نزدیک بودن مقاصدتون در این شهر هزینه رفت و آمد براتون کمر شکن نخواهد بود ، اگر چند نفر هم باشید که بهتر میشه ( هزینه کرایه ماشین و بنزین تقسیم میشه )

خورد و خوراک قیمت مناسب دارد . تقریبا هم قیمت ایران

در کل اگر هزینه تهیه بلیط ، عوارض خروج و ویزا را کنار بگذارید ، گوآ شهر کم هزینه ای به حساب میاد حتی با دلار ده هزار تومان.

در نهایت

با توجه به 5 سال دوران زندگی من در این شهر باید خدمتتون عرض کنم ، مکان های زیادی تو گوآ هست که ارزش دیدن داره اگر بخواهم همه اونها رو اینجا بنویسم نیاز به 5 سفر نامه دیگه داره . تعداد عکس هایی که از گوآ موجود دارم خیلی زیاد هست ولی به علت قوانین سایت قادر به گذاشتنشون نیستم ببخشید که گفتار و نحوه نگارش سفرنامه من ضعیف بود .

امیدوارم این سفرنامه یک روز به کارتون بیاد . یعنی آماده سفر به گوآ باشید و بیاید این سفرنامه را بخونید و ازش استفاده کنید .