تفریحات استانبول برای بچه ها؛ بیش از 15 جای دیدنی و تفریحی

4
از 21 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
تفریحات استانبول برای بچه‌ها چیست؟
28 آبان 1402 08:00
3

سفر به همراه خانواده، یکی از شکل‌های مسافرت است. اگر خانواده، کودک یا کودکانی داشته باشد، سرگرم کردن آن‌ها در سفر اهمیت دارد. ازآنجایی‌که ترکیه از مقاصد مهم ایرانیان برای سفر خارجی محسوب می‌شود، چنانچه قرار باشد همراه کودک به استانبول سفر کنید، باید برای کودک یا کودکان خود هم برنامه‌ای داشته باشید؛ زیرا نمی‌توان انتظار داشت کودکان هم مثل شما از دیدن آثار تاریخی یا خرید در فروشگاه‌ها لذت ببرند. جاهای دیدنی استانبول برای بچه ها کم نیستند و با توجه به هر بازه سنی، می‌توان چند گزینه‌ مخصوص کودکان انتخاب کرد. در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند، تعدادی از جاهای دیدنی استانبول برای کودکان را معرفی می‌کنیم.

03.jpg

جاهای دیدنی استانبول برای بچه ها کجاست؟

موزه اسباب‌بازی، کیدزانیا، موزه توهمات، تم پارک اسفانبول، مینیاتورک، موزه رحمی کوچ، موزه بادبادک، مزرعه پروانه، پارک برفی توریوم، لگو لند، دلفیناریوم، شهربازی ویاپورت و لونا پارک بوستانجی، تفریحاتی هستند که کودکان شما می‌توانند در استانبول تجربه کنند. البته اغلب این مکان‌ها فقط به کودکان تعلق ندارد و بزرگ‌سالان هم می‌توانند در کنار بچه‌ها از آن‌ها لذت ببرند؛ به‌ویژه اگر با تور استانبول ۷ شب و ۸ روز سفر کرده باشید و زمان کافی برای گردش در شهر داشته باشید.

مرکز خرید آکوآ فلوریا (Aqua Florya)

بخشی از مرکز خرید Aqua Florya مخصوص بازی‌های هیجان‌انگیز برای کودکان است. در این مرکز خرید، والدین می‌توانند علاوه‌بر گشت‌وگذار میان فروشگاه‌های متنوع، از تفریحات کودکان در استانبول هم استفاده کنند و اوقات خوبی را برای فرزندشان بسازند. انواع بازی‌های پرجنب‌وجوش مثل هاکی‌روی‌یخ، بسکتبال و... در این مرکز خرید وجود دارد تا کودکانی که همراه والدینشان به آنجا می‌آیند، بتوانند از سرگرمی‌هایش لذت ببرند. یکی از بخش‌های جالب این مجموعه، بخش واقعیت مجازی (VR) است که بازدیدکنندگان می‌توانند با گذاشتن هدست‌های مخصوصی روی سرشان، به دنیای سه‌بعدی وارد شوند و هیجان یک ترن هوایی را تجربه کنند. در همین مرکز خرید، آکواریوم استانبول و سینما هم وجود دارد که می‌تواند برای کودکان جذاب باشد. این مرکز خرید یکی از جاهای دیدنی استانبول برای بچه ها محسوب می‌شود.

  • ساعت کاری مرکز خرید آکوآ فلوریا: 10 صبح تا 10 شب
  • آدرس مرکز خرید آکوآ فلوریا: باکرکوی، شنلیک کوی، خیابان یشیلکوی هالکالی 

موقعیت دقیق مرکز خرید آکوآ فلوریا

مرکز خرید Aqua Florya
مرکز بازی در آکوآ فلوریا
مرکز خرید آکوا
مرکز خرید آکوآ فلوریا، از مراکز تفریحی استانبول برای کودکان

تم پارک اسفانبول (Isfanbul)

تم پارک اسفانبول که پیش‌از این با نام ویالند شناخته می‌شد، یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول برای بچه ها به شمار می‌آید. چندین فعالیت و تفریح مختلف در این پارک برای کودکان وجود دارد؛ برج کوچک، مزرعه بازی، تونل ماجراجویی و سالن نمایش از این موارد هستند. فروشگاه، سافاری و باغ‌وحش این مجموعه می‌تواند در شمار تفریحات استانبول برای بزرگ‌سالان هم قرار بگیرد. 

خانواده‌ها در بازدید از اسفانبول می‌توانند از سواری هیجان‌انگیز با ترن هوایی Nefeskesen در این پارک موضوعی لذت ببرند. البته این ترن تنها یکی از بازی‌های متعددی است که در اسفانبول، اولین و بزرگ‌ترین پارک تفریحی ترکیه، وجود دارد. این شهربازی وسیع انواع بازی‌های هیجان‌انگیز را در اختیار دارد و می‌تواند محل مناسبی برای تفریح کودکان در استانبول باشد. اگر می‌خواهید سفری ماجراجویانه داشته باشید، می‌توانید با قایق‌های ۹ نفره، به رفتینگ روی رودخانه خروشان این مجموعه بروید.

  • قیمت بلیط تم پارک اسفانبول: هزینه بلیط روزانه پارک موضوعی اسفانبول برای بزرگ‌سالان 200 لیر و درصورتی‌که بزرگ‌سال همراه با کودکی 4 تا 14 ساله باشد، 380 لیر
  • ساعت کاری تم پارک اسفانبول: 11 صبح تا 8 شب
  • آدرس تم پارک اسفانبول: محله یاشیلپینار، خیابان شهید متین کایا

موقعیت دقیق شهربازی اسفانبول

اسفانبول
پارک موضوعی اسفانبول 
اسفانبول (ویالند)
تم پارک اسفانبول، از جاهای دیدنی استانبول برای کودکان

موزه اسباب‌بازی استانبول (Kadikuy)

در مقطعی از تاریخ، موزه اسباب‌بازی استانبول، یک مغازه اسباب‌بازی‌فروشی معروف بود که انواع عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌های کلاسیک ترکی را می‌فروخت. این مغازه در محله گزتپه استانبول، در بخش آسیایی شهر قرار داشت و بعدها به موزه تبدیل شد؛ جایی که بیش از ۴ هزار اسباب‌بازی، عروسک و مجموعه مینیاتوری مختلف از سراسر ترکیه، اروپا و جهان را به نمایش گذاشت. بسیاری از اسباب‌بازی‌های موجود در این موزه، عتیقه‌اند و قدمت آن به قرن‌ها پیش می‌رسد. موزه اسباب‌بازی در سال ۲۰۰۵ بازگشایی شد؛ اما اکثر اسباب‌بازی‌های آن مربوط به سال‌های ۱۷۰۰ هستند. همه اسباب‌بازی‌های به‌نمایش‌گذاشته‌شده در این موزه، متعلق به نویسنده و شاعر معروف «سونای آکین» است. او این اسباب‌بازی‌ها را از ۲۰ کشور مختلف، خریداری کرده است.

بخش‌هایی از موزه مثل بخش فضایی، قطارها و... نمایش‌دهنده چگونگی انقلاب صنعتی هستند. حتی بزرگ‌سال‌ها هم می‌توانند از دیدن این اسباب‌بازی‌ها ذوق‌زده شوند. این موزه که تشکیل‌دهنده اتحادیه موزه‌های اسباب‌بازی اروپاست، از نظر کیفیت و کمیت در سطح جهانی قرار دارد و یکی از بهترین جاهای دیدنی استانبول برای بچه ها محسوب می‌شود.

  • قیمت بلیط موزه اسباب‌بازی استانبول: 350 لیر
  • ساعت کاری موزه اسباب‌بازی استانبول: سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 6 عصر (دوشنبه‌ها تعطیل است.)
  • آدرس موزه اسباب‌بازی استانبول: محله گزتپه، خیابان دکتر زکی زرن
موزه اسباب‌بازی استانبول
موزه اسباب‌بازی، از تفریحات استانبول برای بچه ها
موزه اسباب‌بازی در استانبول
موزه اسباب‌بازی استانبول

موزه رحمی کوچ (Rahmi Koc)

این موزه منحصربه‌فرد در ساحل منطقه شاخ طلایی استانبول، مجموعه نمایشگاهی عظیمی از تاریخ ترکیه است که مربوط به حمل‌ونقل، صنعت و ارتباطات این کشور می‌شود. ماشین‌های قدیمی، لوکوموتیوها، هواپیماهای قدیمی و حتی یک زیردریایی در این موزه وجود دارد و تماشای آن‌ها می‌تواند از تفریحات استانبول برای بچه ها، به‌ویژه کودکان ماجراجو، به شمار آید. شما می‌توانید یک افلاک‌نما را نیز در موزه رحمی کوچ ببینید. بچه‌ها می‌توانند با تماشای آزمایش‌های علمی در گالری تعاملی یا ورود به کابین هواپیمای بلانکا، تجربه‌ای مفرح و عملی داشته باشند. این موزه، متمرکز بر یک موضوع خاص نیست و طیفی از اشیا یا اسناد مربوط به مهندسی و ساخت‌وساز را از کشورهای مختلف دنیا و از دوره‌های گوناگون تاریخی، پوشش می‌دهد. مشاهده ادوات قدیمی نظامی و خودروها بسیار جالب است. البته شاید بازدید از موزه‌ای مانند رحمی کوچ برای همه جذاب نباشد و شما در توری مانند تور استانبول ۵ شب و ۶ روز ترجیح بدهید به جاهای دیدنی شاخص‌تری بروید؛ اما قطعاً اگر زمان بیشتری را در شهر می‌گذرانید، این موزه یک انتخاب عالی است.

  • قیمت بلیط موزه رحمی کوچ: بزرگ‌سالان 400 لیر و دانش‌آموزان 200 لیر
  • ساعت کاری موزه رحمی کوچ: همه‌روزه، به‌جز دوشنبه‌ها، از ساعت 10 صبح تا 5:30 بعدازظهر
  • آدرس موزه رحمی کوچ: بی اوگلو، محله پیری پاشا، خیابان هاسکوی

 

موقعیت دقیق موزه رحمی کوچ

موزه رحمی کچ
ادوات جنگی در موزه رحمی کوچ
موزه رحمی کوچ استانبول
موزه رحمی کوچ، از جاهای تفریحی برای کودکان در استانبول

مینیاتورک (Miniaturk)

در مینیاتورک می‌توانید تمام نمادهای دیدنی ترکیه را در یک مجموعه مشاهده کنید. در محوطه باغ مینیاتورک بیش از ۱۰۰ ساختمان با جزئیات چشمگیر در مقیاس یک بیست‌وپنجم وجود دارد. نمادهای ترکیه شامل مسجد آبی و فرودگاه بین‌المللی آتاتورک به همراه پایانه‌ها، باند فرودگاه‌ها و تاکسی هواپیماهای مسافربری ترکیش ایرلاینز در آن دیده می‌شود. این پارک در ساحل شمال شرقی گلدن هورن قرار دارد و دنیایی مینیاتوری ساخته‌شده از ۱۳۴ مدل از معماری‌های فعلی و تاریخی ترکیه با نسبت ابعاد ۱ به ۲۵ است. بناهایی از دوران سلجوقی، عثمانی و ترکیه معاصر، در این پارک دیده می‌شود.

در کنار مینیاتورک، پارکینگ خودرو، رستوران، کافه، فروشگاه خرید سوغاتی، زمین‌ بازی کودکان، قطار کودکان، زمین صفحه شطرنج و... مخصوص کودکان طراحی شده است. از جالب‌ترین مدل‌های این پارک، آرامگاه هالیکارناسوس است که در ۲۵۰۰ سال قبل ساخته شده بود؛ اما اکنون فقط خرابه‌ای از آن باقی‌ مانده است. این آرامگاه از عجایب هفت‌گانه جهان به شمار می‌رود و بخشی از آن هنوز در موزهٔ انگلیس قرار دارد. مینیاتورک را می‌توان در فهرست بهترین جاهای دیدنی استانبول برای بچه ها قرار داد.

  • قیمت بلیط مینیاتورک: 200 لیر
  • ساعت کاری مینیاتورک: هر روز از 9 صبح تا 7 عصر
  • آدرس مینیاتورک: بی اوغلو، اورنکتپه، خیابان ایمراهور

موقعیت دقیق مینیاتورک

مینیاتورک
مینیاتورک، از جاهای دیدنی استانبول برای بچه‌ها 
مینیاتورک استانبول
مینیاتورک، یکی از جاهای دیدنی استانبول برای کودکان

آکواریوم استانبول (Istanbul Akvaryum)

یکی دیگر از تفریحات استانبول برای بچه ها، بازدید از آکواریوم استانبول است. این مجموعه با بیش از ۱۵۰۰ جانور دریا و خشکی، کلکسیونی غنی و متنوع از آبزیان ۱۶ منطقه جغرافیایی را در بر دارد. این آکواریوم شامل بخش‌های نمایشگاهی تعاملی به زبان‌های انگلیسی و ترکی، مخازن کوسه‌ها روی سقف، کافه‌های متعدد و یک سالن سینمای ۵ بعدی است. در این آکواریوم می‌توان ساعت‌ها به گشت‌وگذار پرداخت. البته آکواریوم‌های تونلی در هر جای دنیا جذابیت دارند و در استانبول هم یکی از بهترین آکواریوم‌های دنیا ساخته شده است. قورباغه‌های سمی رنگارنگ، کوچک‌ترین کروکودیل دنیا، کیمن کوتوله کوویر و دیگر گونه‌های نادر طبیعی در این آکواریوم دیده می‌شوند.

در آکواریوم استانبول، ۱۷ بخش مختلف وجود دارد که هرکدام مربوط به دریاها و اقیانوس‌های مختلف مثل دریای سیاه و اقیانوس آرام است. این آکواریوم محدود به آبزیان نیست و در بخش‌هایی از آن، به فرهنگ، جغرافیا، بازی‌های تعاملی، فیلم و تصاویر گرافیکی پرداخته می‌شود. در آکواریوم استانبول، امکان غواصی در کنار کوسه‌ها برای بازدیدکنندگان فراهم شده است و تماشای آن، یکی از تفریحات کودکان در استانبول محسوب می‌شود.

  • قیمت بلیط آکواریوم استانبول: 650 لیر
  • ساعت کاری آکواریوم استانبول: 10 صبح تا 8 شب
  • آدرس آکواریوم استانبول: شنلیک کوی، خیابان یشیل کوی هالکالی

موقعیت دقیق آکواریوم استانبول

آکواریوم استانبول
آکواریوم استانبول، از تفریحات استانبول برای بچه ها
آکواریوم استانبول
آکواریوم استانبول

فارستانبول (Forestanbul)

این مجموعه تفریحی در سال ۲۰۱۴ بازگشایی شد. می‌توان گفت که فارستانبول، به‌نوعی یک پارک جنگلی موضوعی برای دوستداران هیجان است که افراد از هر سن و جنسیتی می‌توانند در فعالیت‌هایش شرکت کنند. در فارستانبول، ۱۲ فعالیت مختلف مثل مسیر مرتفع طنابی، دیوارنوردی و زمین‌های بازی برای کودکان وجود دارد که می‌توان ساعت‌ها با آن‌ها سرگرم شد. در این پارک جنگلی دیدنی یک رستوران نیز وجود دارد که ماجراجویان می‌توانند بعد از انجام فعالیت‌های هیجان‌انگیز، غذای خود را در آن میل کنند و از روز خود لذت ببرند. این مجموعه یکی از مراکز تفریحی استانبول برای کودکان است که طرف‌داران بسیاری دارد.

شاید در نگاه اول، استفاده از این تفریحات در استانبول با تمام جاذبه‌های منحصربه‌فرد و مراکز خریدش چندان عاقلانه به نظر نیاید و حتی تصور کنید که با این کار بخشی از بودجه سفرتان را هدر داده‌اید؛ اما نگران نباشید. برای مدیریت هزینه‌های سفر همیشه راه‌های بهتری به‌غیر از خرج نکردن وجود دارد؛ مثلاً می‌توانید با تور اقساطی استانبول سفر کنید. در این صورت، با پرداخت تنها بخشی از مبلغ در ابتدای سفر، می‌توانید با خیال آسوده‌تری درباره هزینه‌های تفریح در سفر تصمیم بگیرید.

  • قیمت بلیط پارک فارستانبول: مسیر طناب 250 لیر، دیوارنوردی 80 لیر، تاب غول‌پیکر 120 لیر، زمین بازی شبکه 120 لیر
  • ساعت کاری پارک فارستانبول: 10 صبح تا 7 عصر
  • آدرس پارک فارستانبول: چکمه کوی، مسیر آلانی، خیابان تاشدلن

موقعیت دقیق فارستانبول

فارستانبول لست‌سکند.jpg
نمونه‌ای از بازی‌های پارک فارستانبول

موزه بادبادک (Kite Museum) 

موزه بادبادک استانبول اولین موزه بادبادک در ترکیه است که در آن حدود ۲۵۰۰ کایت از ۶ قاره و ۳۳ کشور جمع‌آوری شده است. در کارگاه موزه می‌توان یکی از ۵۰ مدل بادبادک قابل‌ساخت را درست کرد. این موزه که یکی از ۱۸ موزه بادبادک در جهان است، از جاهای دیدنی استانبول برای کودکان محسوب می‌شود و کودکان می‌توانند در این موزه ساعاتی را به تفریح و سرگرمی بپردازند.

  • قیمت بلیط موزه بادبادک استانبول: ورودی رایگان و هزینه شرکت در کارگاه‌ها، متفاوت است.
  • ساعت کاری موزه بادبادک استانبول: از 9 صبح تا 5 عصر
  • آدرس موزه بادبادک استانبول: اسکودار، محله عزیز محمود هدای، خیابان اونجالار، کوچه باکیجی

موقعیت دقیق موزه بادبادک

موزه بادبادک
موزه بادبادک، از جاهای دیدنی استانبول برای بچه ها 
موزه بادبادک در استانبول
کارگاه‌های موزه بادبادک استانبول

موزه توهمات (Museum Of Illusions)

موزه توهمات استانبول، یکی از تفریحات لذت‌بخشی است که شما به همراه هم‌سفران کوچکتان در استانبول می‌توانید از آن لذت ببرید. هرچند که نام این مکان را موزه گذاشته‌اند؛ اما باید بدانید این مکان به هر جایی شباهت دارد؛ به‌جز موزه. این موزه، جای خوبی برای درگیر کردن ذهن شما با توهمات مختلفی است که از طریق خطای دید یا سایر حقه‌های بصری ایجاد می‌شود. برای ثبت عکس‌های به‌یادماندنی در لوکیشن‌های متفاوت، موزه توهمات را از دست ندهید.

  • قیمت بلیط موزه توهمات استانبول: 450 لیر
  • ساعت کاری موزه توهمات استانبول: 11 صبح تا 8 شب
  • آدرس موزه توهمات استانبول: منطقه بی‌اغلو 

موقعیت دقیق موزه توهمات 

Bq6GrNM6GGiI5bLK86EaIBFhlnqkF2gZjMOYWTIF.jpeg
موزه توهمات، از تفریحات استانبول برای بچه ها 

مزرعه پروانه استانبول (Istanbul Butterfly Farm)

پروانه‌ها از زیباترین مخلوقات زمین هستند که کودکان با تماشای آن‌ها در طبیعت، بسیار ذوق‌زده می‌شوند. در مزرعه پروانه استانبول صدها نوع پروانه زنده دیده می‌شود. در ابتدای ورود، یک فیلم ۲۰ دقیقه‌ای درباره زندگی پروانه‌ها پخش می‌شود و سپس در یک تور، همراه با راهنما از پروانه‌های مختلف زنده در این مرکز بازدید می‌کنید. در گلخانه پرورش پروانه، می‌توانید مراحل گوناگون چرخه زندگی پروانه‌ها را ببینید. همچنین می‌توانید پروانه‌ها را روی دست خود بنشانید و از آن‌ها عکس بگیرید. اگر فهرستی از مراکز تفریحی استانبول برای کودکان را برای سفر بعدی خود می‌نویسید، مزرعه پروانه استانبول را از قلم نیندازید.

  • قیمت بلیط مزرعه پروانه استانبول: کودکان 3 تا 14 سال 3 یورو، بزرگ‌سالان بالای 15 سال 8 یورو
  • ساعت کاری مزرعه پروانه استانبول: دوشنبه‌ها تعطیل، یکشنبه‌ها از ساعت 9 صبح تا 6 عصر، روزهای دیگر از ساعت 10 صبح تا 6 عصر
  • آدرس مزرعه پروانه استانبول: بیکوز، زرزاواتچی، خیابان فاتح سلطان 

موقعیت دقیق مزرعه پروانه‌های استانبول

مزرعه پروانه استانبول
مزرعه پروانه‌ها، از جاهای دیدنی استانبول برای بچه ها 
مزرعه پروانه ها
مزرعه پروانه‌ها در استانبول

پارک برفی توریوم (Torium Snow Park)

پارک برفی توریوم که به نام اسنو پارک استانبول هم شناخته می‌شود، یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول برای کودکان است. گرچه استانبول، شهری با زمستان‌های برفی است و ممکن است شما حتی در سفر با تور استانبول آذر در این شهر برف ببینید؛ اما این پارک همیشه برفی است. شما در هر موقع از سال، می‌توانید همراه با کودکانتان به این پارک در مرکز خرید توریوم بروید و از اسکی، تیوب‌سواری و... لذت ببرید. در پارک برفی، مجموعه‌ای از بازی‌های سرگرم‌کننده برای کودکان و بزرگ‌سالان وجود دارد. در ابتدای ورود، لباس‌های مناسب به همه داده می‌شود و مربیانی حرفه‌ای در پارک حضور دارند تا شما را از صفر آموزش دهند. کودکان خردسال حتماً از این پارک استقبال می‌کنند و لحظات خوشی را در آن سپری خواهند کرد.

  • قیمت بلیط پارک برفی توریوم استانبول: 185 لیر
  • ساعت کاری پارک برفی توریوم استانبول: 10 صبح تا 8 شب
  • آدرس پارک برفی توریوم استانبول: اسن یورت، محله تورگوت اوزل، مرکز خرید توریوم

موقعیت دقیق پارک برفی استانبول

پارک برفی استانبول
پارک برفی توریوم استانبول، یکی از بهترین تفریحات استانبول برای بچه ها
اسنو پارک استانبول
پارک برفی استانبول، از مراکز تفریحی استانبول برای کودکان

لگو لند (Legoland)

در سرزمین لگوی استانبول، شما و فرزندانتان می‌توانید با استفاده از برند اسباب‌بازی کلاسیک لگو، وارد دنیای سرگرمی و خلاقیت شوید. مرکز کشف لگو لند که با استفاده از قطعات لگو ساخته شده، یکی از جاهای دیدنی استانبول برای بچه ها محسوب می‌شود. علاوه‌بر دیدن شاهکارهای ساخته‌شده لگو و ساختن سازه‌های شخصی با استفاده از خلاقیت کودکانتان، در این مجموعه می‌توانید همراه آن‌ها به تماشای فیلم در سینمای ۴ بعدی مشغول شوید.

  • قیمت بلیط لگو لند: شروع از 585 لیر
  • ساعت کاری لگو لند: 10 صبح تا 8 شب
  • آدرس لگو لند: منطقه بایرام پاشا، کجا تپه، خیابان پاشا

موقعیت دقیق لگو لند استانبول

لگولند در استانبول
لگو لند، از جاهای دیدنی استانبول برای کودکان

دلفیناریوم استانبول (Istanbul Dolphinarium)

دلفیناریوم استانبول یکی از محبوب‌ترین پارک‌های موضوعی در استانبول است که در منطقه ایوپ و در امتداد شاخ طلایی واقع شده است. این مجموعه همچنین بزرگ‌ترین دلفیناریوم سرپوشیده در اروپاست. در دلفیناریوم که یکی از جاهای دیدنی استانبول برای بچه ها به شمار می‌آید، می‌توانید همراه فرزندانتان از نمایش‌های دلفین‌های باهوش لذت ببرید و دنیای پستانداران دریایی مانند دلفین‌ها، فوک‌های بازیگوش، ماهی‌های عظیم دریایی و نهنگ زیبای سفید را کشف کنید.

  • قیمت بلیط دلفیناریوم استانبول: بزرگ‌سالان 160 لیر و کودکان 3 تا 11 سال 120 لیر
  • ساعت کاری دلفیناریوم استانبول: 10 صبح تا 6 عصر
  • آدرس دلفیناریوم استانبول: ایوپ سلطان، خیابان سیلاهتارا

راهنمای سفر به استانبول

موقعیت دقیق دلفیناریوم استانبول

دلفیناریوم در استانبول
دلفیناریوم استانبول، از جاهای دیدنی استانبول برای کودکان

کیدزانیا (Kidzania)

کیدزانیا که برای اولین بار در سال 1999 در مکزیک تأسیس شد، در حال حاضر در 19 کشور مختلف خدمات تفریحی جذابی را به کودکان ارائه می‌دهد. در سفر به استانبول نیز یک شعبه از این مجموعه را خواهید یافت. کیدزانیا دنیایی است که فقط برای بچه‌ها ساخته شده است و شامل هر چیزی است که در زندگی روزمره در اطراف خود می‌بینید؛ خیابان‌ها، پیاده‌روها، محله‌ها، ماشین‌ها، اتوبوس‌ها، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، آمبولانس‌ها و... . البته همه آن‌ها در ابعاد کوچک ساخته شده‌اند تا با روحیه کودکان سازگاری داشته باشند. این پارک موضوعی از مراکز تفریحی استانبول برای کودکان است.

  • قیمت بلیط کیدزانیا: 900 لیر
  • ساعت کاری کیدزانیا: دوشنبه‌ها تعطیل، یکشنبه‌ها از ساعت 10 صبح تا 8 شب، روزهای دیگر از ساعت 8 صبح تا 4 بعدازظهر
  • آدرس کیدزانیا: اسکودار، آجیبادام، مرکز خرید آکاسیا

موقعیت دقیق کیدزانیا

lastsecond.ir-kidzania.jpg
کیدزانیا، یکی از جاهای دیدنی استانبول برای کودکان

لونا پارک بوستانجی (Bostancı Lunaparkı)

این فرصت همیشه به‌سادگی دست نمی‌دهد که بتوانید در یک سفر کوتاه و پرهیاهو، حتماً بچه‌ها را به شهربازی‌های بزرگ و مشهور ببرید. برای اینکه همسفران کوچکتان کلافه نشوند، بد نیست حداقل یک بار در سفر به سراغ شهربازی بروید؛ مثلاً اگر در محله کادیکوی یا نزدیکی آن هستید، می‌توانید به لونا پارک بوستانجی بروید. این مجموعه چندان بزرگ نیست؛ اما مطمئناً می‌تواند حال‌وهوای بچه‌ها را تغییر دهد.

  • قیمت بلیط لونا پارک بوستانجی: 60 لیر
  • ساعت کاری لونا پارک بوستانجی: 11 صبح تا 10 شب
  • آدرس لونا پارک بوستانجی: محله کادیکوی

موقعیت دقیق لونا پارک بوستانجی

bostanci-lunapark.jpg
لونا پارک بوستانجی، یکی از جاهای دیدنی استانبول برای بچه ها و بزرگ‌سالان

شهربازی ویاپورت (Viaport)

اغلب مردمی که به استانبول سفر می‌کنند، ویاپورت را به مرکز خریدش می شناسند؛ اما این مجموعه به اوت‌لتش محدود نمی‌شود و امکانات گوناگونی را برای مشتریانش در نظر گرفته است. یکی از این امکانات، شهربازی آن است که برای خانواده‌هایی که با فرزندانشان به ترکیه سفر می‌کنند، بسیار ارزشمند است. کافی است نگاهی به عکس های شهربازی ویاپورت بیندازید تا متوجه شوید قرار نیست در این شهربازی حوصله فرزندان شما سر برود و از طرف دیگر مغازه ها و رستوران‌های این مجموعه فرصت خوبی را برای رضایت همه اعضای خانواده فراهم می‌کند.

  • قیمت بلیط شهربازی ویاپورت: 99 لیر
  • ساعت کاری شهربازی ویاپورت: از ساعت 10 صبح تا 10 شب
  • آدرس شهربازی ویاپورت: منطقه ینی شهیر

موقعیت دقیق شهربازی ویاپورت

genel-gorunum.jpg
شهربازی ویاپورت، از مراکز تفریحی استانبول برای کودکان

سایر تفریحات استانبول برای کودکان 

برای خوش‌گذرانی با بچه‌ها نیازی نیست حتماً به دنبال مکانی متفاوت و شاخص در شهر باشید. شما می‌توانید به سراغ امکاناتی بروید که ساده و معمولی به نظر می‌رسند و حتی ممکن است در شهر خودتان به‌سادگی آن‌ها را در اختیار داشته باشید؛ اما برای بچه‌ها با وجود ساده بودن هم جذاب است. تعدادی از این تفریحات لذت‌بخش برای بچه‌ها عبارت‌اند از:

  • پارک‌ها: استانبول تعداد زیادی پارک دیدنی با امکانات جذاب دارد؛ ازجمله پارک‌های امیرگان، فیندیکلی و ییلدیز.
  • پارک‌های آبی: پارک‌های آبی استانبول، گزینه خوبی برای گذراندن اوقات فراغت هستند.
  • قایق‌سواری در بسفر: قایق‌سواری برای همه بچه‌ها، یک تجربه هیجان‌انگیز است. در نتیجه شما می‌توانید به قدم زدن کنار بسفر بسنده نکنید و با همراه کوچکتان قایق‌سواری را تجربه کنید.
mycsLwBpETQcVdAdPjllZQGFZkWHY3nEAajdZk2O.jpeg
پارک‌های آبی، از تفریحات استانبول برای بچه ها

سفر با تور استانبول

تفریح و گشت‌وگذار در استانبول از سویی و انجام دادن مطلوب کارهای مربوط به سفر و اقامت در این شهر، از سوی دیگر موجب لذت‌بخش شدن برنامه‌های شما در مقصد می‌شود. به همین دلیل، بهتر است شما پیش از هر چیز، به بهترین پرواز و مناسب‌ترین محل اقامت، فکر کنید. پیشنهاد ما به شما این است که به صفحه تور استانبول لست‌سکند بروید و با استفاده از فیلترهای گوناگون، مناسب‌ترین تور را برای سفرتان پیدا کنید و بیشتر از همیشه از سفرتان لذت ببرید.

سخن آخر

سفر با کودکان اگر با برنامه‌ریزی مناسب برای سرگرمی آن‌ها همراه نباشد، گاهی خسته‌کننده می‌شود و ممکن است باعث آزردگی خاطرتان شود. اگر تنها به بازدید از جاهای دیدنی استانبول در سفر به این شهر اکتفا کنید، احتمالاً با بی‌تابی و بی‌حوصلگی کودکتان مواجه خواهید شد. برای جلوگیری از این اتفاق، در این مطلب تعدادی از جاهای دیدنی استانبول برای بچه ها را به شما معرفی کردیم تا در برنامه‌ریزی سفرتان، زمانی را برای تفریح آن‌ها اختصاص دهید و با خاطره‌های خوش از سفر یاد کنید. اگر تجربه سفر با کودکان به استانبول را دارید، خوشحال می‌شویم در قسمت نظرات، تجربه‌های خود را با ما و دیگر کاربران لست‌سکند به اشتراک بگذارید.

غزاله مظلوم پرست
غزاله مظلوم پرست

وقتی یک رشته تحصیلی نامرتبط با شغل، ذوق دانستن، عشق به نوشتن و علاقه به گردشگری درون من به هم رسید، تبدیل به ترکیب عجیبی با عنوان «زیست‌شناس نویسنده در حوزه گردشگری» شدم! وقتی که می‌نویسم، روحم همراه نوشته‌هایم سفر می‌کند. آنچه من را دست به قلم می‌کند، عشق به سفر است. اکنون با هر نوشته، نقطه جدیدی از جهان را کنکاش می‌کنم که شاید هیچگاه موفق‌ به دیدنش نشوم!