فعالیت های ماجراجویانه و خاص در دبی + عکس و آدرس

4.3
از 43 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
وقتی ستاره‌های هالیوود در خاورمیانه تفریح می‌کنند! +تصاویر
09 اردیبهشت 1402 07:00
0

سرعت تغییراتی که در شهر دبی اتفاق می‌افتد، از سرعت برهم زدن پلک هم سریع‌تر است! به همین خاطر، ماجراجویی در دبی همیشه جذاب است. البته این جمله خیلی اغراق‌آمیز است؛ اما حتی اگر هرساله با تور دبی به این شهر سفر کنید، امکان ندارد که پروژه جدید و در حال احداثی نبینید. در دبی می‌توانید بهترین و بزرگ‌ترین ساختمان‌ها و پروژه‌های عمرانی و ایده‌پردازی‌های جاه‌طلبانه‌ای را ببینید که حتی فکر کردن به آن‌ها جسارت می‌خواهد. همه این عوامل باعث شده‌اند تا کارها و تجربیاتی که می‌توانید در این شهر به‌دست آورید، متفاوت و ویژه باشند و فعالیت های هیجان انگیز در دبی را رقم بزنند.

با در نظر گرفتن همین مسئله، سعی کرده‌ایم تا فعالیت‌ها و جاهایی از دبی را به شما معرفی کنیم که یا در هیچ‌جای دیگر دنیا نمی‌توانید مانند آن‌ها را ببینید یا اگر هم در شهرها و کشورهای دیگر وجود دارند، در مقیاس کوچک‌تری مشاهده می‌شوند. به این شکل، با این مطلب از مجله لست‌سکند به شما کمک می‌کنیم تا تجربه‌های بسیار متفاوتی را از سفر و هیجان در دبی بسازید. اطلاعات هر مقصد و فعالیت ویژه را در کنار نقشه، قیمت و ساعت بازدیدش آورده‌ایم تا برنامه‌ریزی‌تان خیلی راحت‌تر باشد.

‏بلندترین زیپ لاین شهری (Xline)

یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات دبی برای آن دسته از افرادی که به‌دنبال ترشح آدرنالین هستند، زیپ لاینِ شرکت اکس‌لاین (Xline) است. زیپ لاین از جمله تفریحاتی است که تقریباً در همه کشورها می‌توانید آن را تجربه کنید؛ اما بلندترین زیپ لاین شهری را فقط می‌توانید با ماجراجویی در دبی تجربه کنید. با زیپ لاین اکس‌لاین سرعت شما حداکثر به 80 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌توانید اوج هیجان را لمس کنید.

نقطه شروع ماجراجویی شما در این زیپ لاین از ارتفاع 170 متری یکی از برج‌های دبی است و طول زیپ لاین به حدود یک کیلومتر می‌رسد. پس از اینکه مانند سوپرمن بین برج‌های مسکونی مارینا و از روی دریاچه دبی عبور کردید، روی مرکز خرید مارینا که از بهترین مراکز خرید دبی است، فرود می‌آیید. توجه کنید که حتماً باید با لباس مناسب باشید و بیماری زمینه‌ای نداشته باشید که هیجان آن را تشدید کند. سن افراد مجاز به استفاده از این زیپ لاین، بین 12 تا 65 سال است.

  • قیمت بلیط زیپ لاین اکس‌لاین: کودکان 12 تا 16 سال 499 درهم و بزرگ‌سالان 650 درهم

  • وب‌سایت زیپ لاین اکس‌لاین: xline.com

  • صفحه اینستاگرام زیپ لاین اکس‌لاین: x_line@

موقعیت دقیق زیپ لاین اکس‌لاین روی نقشه

lastsecond.ir-new-fun-dubai-The-XLine-is-Back-XL.jpg
اوج هیجان در زیپ لاین اکس‌لاین

‏هیجان پرش در بانس اکس (Bounce-X)

کارهای آکروباتیک برای خیلی از افراد جذاب هستند و می‌توانیم آن‌ها را جزو فعالیت های هیجان انگیز در دبی بدانیم. شرکت بانس اکس (Bounce-X) با فضاهایی که ایجاد کرده، این امکان را برای همه فراهم کرده است تا بتوانند آزادانه و در محیطی امن، کارهای آروباتیک و پرش‌هایی با سبک‌وسیاق مختلف انجام دهند. طراحی بالشتک‌ها و جاسازی درست توری‌های محافظ، این فضا را برای شما ایجاد کرده تا کارها و تمریناتی مانند پارکور، پشتک‌زدن و مانندشان را انجام دهید و در صورت نیاز از مربیان کمک بگیرید. به این ترتیب هیجان در دی را می‌توانید در سالن‌ها و فضاهای ورزشی آن هم تجربه کنید.

شرکت Bounce-X تعدادی از بزرگ‌ترین فضاهای سرپوشیده و مناسب برای انجام این فعالیت‌ها را ایجاد کرده است که در دبی هم می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. پس اگر با تور دبی اردیبهشت سفر می‌کنید، فرصت خوبی برای سوزاندن کالری و تخلیه انرژی دارید.

  • قیمت بلیط بانس اکس: با توجه به ساعت و سن، متغیر است

  • ساعت کاری بانس اکس: دوشنبه تا پنج‌شنبه از 11:00 تا 22:00، جمعه‌ها از 11:00 تا 24:00، شنبه‌ها از 10:00 تا 24:00 و یک‌شنبه‌ها از 10:00 تا 22:00
  • وب‌سایت بانس اکس: bounce.ae

  • صفحه اینستاگرام بانس اکس: bouncemideast@

موقعیت دقیق Bounce-X روی نقشه

lastsecond.ir-new-fun-dubai-bounce-x.jpg
نمایی از سالن‌های Bounce-X دبی

‏‏لذت تماشای فیلم در سینما عقیل (Cinema Akil)

سینما عقیل، از متفاوت‌ترین سینماهایی است که می‌توانید در زندگی‌تان ببینید. فیلم دیدن در این سینما، به‌نوعی فضای خانه را برایتان در قالب یک سینما تداعی می‌کند. روی مبل یا صندلی‌های راحتی می‌نشینید و با یک لیوان چای، فیلم مورد علاقه‌تان را روی پرده بزرگ سینما می‌بینید، این هم نوعی تجربه هیجان در دبی است. در سینما عقیل، حتی امکان اجاره سالن سینما را هم دارید و می‌توانید دسته‌جمعی به اینجا بروید و در کنار هم از فضای سینما و فیلم دیدن در آن لذت ببرید.

موقعیت دقیق سینما عقیل روی نقشه

lastsecond.ir-new-fun-dubai-akil-cinema.jpg
برخی از بخش‌های داخلی سینما عقیل

‏بالن سواری بر فراز آسمان دبی (Balloon Adventures)

بالن‌سواری از دیگر تجربیاتی است که انجام آن در دبی، حال‌وهوای دیگری دارد. حال تصور کنید که چندتا از فعالیت های هیجان انگیز در دبی را که می‌توانید در این شهر انجام دهید، کنار یکدیگر بگذارید و سپس بسته یا پکیج کاملش را تهیه کنید. یکی از شرکت‌های اجراکننده بالن‌سواری، شرکت Balloon Adventures Dubai است. با بسته‌ای که این شرکت ارائه می‌کند، شما می‌توانید چند فعالیت هیجان‌انگیز را با هم انجام دهید.

با رزرو این پکیج، ابتدا قبل از صبح از طرف این شرکت به‌دنبال شما می‌آیند و در فاصله زمانی 45 دقیقه از مرکز دبی، شما را به محل بالن‌سواری می‌برند. از تاریکی هوا استفاده می‌کنند و با پهپاد، نمایش کوچکی در آسمان برایتان اجرا می‌کنند. حال نوبت سوار شدن به بالن است. پس از اینکه بر فراز آسمان، کامل بالن‌سواری کردید، فرود می‌آیید و نوبت به لندرورهای 1950 می‌رسد تا شما را در بیابان‌ها بگردانند. پس از آن هم با توجه به زمان، کمی شترسواری می‌کنید و سپس صبحانه‌ای کامل شامل تخم‌مرغ، ماهی سالمون، پنیر، میوه تازه و خوراکی‌هایی دیگر نوش جان می‌کنید. به این ترتیب ماجراجویی در دبی به این شکل هم انجام می‌شود.

  • هزینه بالن سواری در بالن ادونچرز دبی: برای بزرگ‌سالان 1350 درهم و برای کودکان 1100 درهم
  • وب‌سایت بالن سواری در بالن ادونچرز دبی: balloon-adventures.com

  • صفحه اینستاگرام بالن سواری در بالن ادونچرز دبی: balloonadventures_dubai@

موقعیت دقیق بالن‌سواری بالن ادونچرز

lastsecond.ir-new-fun-dubai-adventures.jpg
نمایی از بالن‌سواری بر فراز آسمان دبی

تجربه شنا در عمق 60 متری آب (Deep Dive Dubai)

دبی، یکی از عمیق‌ترین و بزرگ‌ترین استخرهای جهان را در خود جای داده است. بر همین اساس یکی از جاهای دیدنی دبی به حساب می‌آید که هم برای مبتدیان و هم برای حرفه‌ای‌ها جذابیت دارد. در مجموعه دیپ دایو دبی (Deep Dive Dubai) می‌توانید تا عمق 60 متری آب شنا کنید و شهر زیر آبی این مجموعه را ببینید و در آن جست‌وجو و کشف کنید. امینت و ایمنی این استخر هم تضمین و کنترل‌شده است و جای هیچ نگرانی برای تازه‌کارها نیست.

از نکات جالب این استخر، ثبت آن در رکوردهای گینس در رده عمیق‌ترین استخر است. در دیپ دایو دبی، حدوداً 14 میلیون لیتر آب ریخته‌اند و برای تمیز کردن و ضدعفونی کردنش از به‌روزترین روش‌ها و دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. فاصله این استخر دبی تا فرودگاه بین‌المللی شهر حدود 25 دقیقه است.

  • قیمت بلیط دیپ دایو دبی: شروع از 400 درهم

  • ساعت کاری دیپ دایو دبی: از 09:00 تا 18:00
  • وب‌سایت دیپ دایو دبی: deepdivedubai.com

  • صفحه اینستاگرام دیپ دایو دبی: deepdivedubai@

موقعیت دقیق Deep Dive Dubai روی نقشه

lastsecond.ir-new-fun-dubai-deep-dive-dubai.jpg
نمایی از استخر Deep Dive Dubai

هتل ادرس اسکای ویو دبی (Skyviews Dubai)

اگر دنبال هیجان در دبی هستید، هتل اسکای ویو یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. در این هتل، امکانی برای بازدیدکننده‌ها مهیا شده که آدرنالین خون آن‌ها را چند برابر می‌کند. در ارتفاع 219.5 متری این هتل، رصدخانه‌ای با مسیری 46 متری از جنس شیشه وجود دارد که راه رفتن روی آن کار هر کسی نیست. تنها آن‌هایی که قصد انجام فعالیت های هیجان انگیز در دبی را دارند، می‌توانند روی این طبقه شیشه‌ای راه بروند.

علاوه بر این امکان، دو کار جذاب دیگر هم برای بازدیدکنندگان وجود دارد. آن دسته از کسانی که در جست‌وجوی هیجان بیشتر هستند، می‌توانند روی لبه بخشی از ساختمان این هتل راه بروند و این در حالی است که با بندها و طناب‌های ایمنی به ساختمان متصل هستند. کار جالب دیگر این هتل، ایجاد یک سرسره تماماً شیشه‌ای است که در قسمت بیرونی ساختمان قرار دارد. این سرسره، شما را از طبقه 53 به طبقه 52 می‌برد. در نهایت می‌توانید این کار را هم برای کسب تجربه‌ای متفاوت و جدید انجام دهید. به این ترتیب می‌توانید ماجراجویی در دبی را حتی در ساختمان‌های آن هم دنبال کنید.

  • قیمت رصدخانه و سرسره شیشه‌ای اسکای ویو: بزرگسالان: 85 درهم، کودکان (4 تا 12 سال): 70 درهم

  • وب‌سایت اسکای ویو: skyviewsdubai.com

  • صفحه اینستاگرام اسکای ویو: skyviewsdubai@

موقعیت دقیق هتل ادرس اسکای ویو دبی روی نقشه

lastsecond.ir-new-fun-dubai-adress-hotel-dubai.jpg
نمایی از امکان راه رفتن بر لبه برج

تئاتر هنر دیجیتال TODA دبی (TODA Digital Art Theatre)

مرکز تئاتر هنر دیجیتال TODA در واقع جایی است که هنر به ‌شیوه‌ای جدید ارائه می‌شود. مسئولین این مرکز هنری، خود را نوآوران یا مبتکران زمینه فرهنگ‌وهنر می‌دانند. در این مرکز، شما می‌توانید به‌صورت 360 درجه و کامل، در هنر غوطه‌ور شوید. مرکز TODA برای قدردانی از هنر در تمامی جلوه‌های آن به‌وجود آمده و از شاهکارهای کلاسیک موسیقی و تئاتر گرفته تا آثار اِن‌اِف‌تی (NFT) در این مرکز برای بازدیدکنندگان به‌نمایش در می‌آیند. در TODA می‌توانید ترکیب هنر دیجیتال و نمود آن در هنرهای دیگر را مشاهده کنید و خلاقیت را حس کنید. در نهایت، هم برای آرامش گرفتن و هم برای تجربه هیجان در دبی، می‌توانید به این مرکز بروید.

  • قیمت بلیط تئاتر هنر دیجیتال TODA دبی: وابسته به نوع نمایش

  • ساعت کاری تئاتر هنر دیجیتال TODA دبی: از 11:00 تا 23:00

  • وب‌سایت تئاتر هنر دیجیتال TODA دبی: toda.ae

  • صفحه اینستاگرام تئاتر هنر دیجیتال TODA دبی: dubaitoda@

موقعیت دقیق تئاتر هنر دیجیتال TODA در دبی

lastsecond.ir-new-fun-dubai-adress-toda-digital-theatre.jpg
نمایی از هنرهای دیجیتال در تئاتر دیجیتال TODA

مسابقات شتردوانی (Camel Race)

احتمالاً نام مسابقات اسب‌دوانی را بیشتر از مسابقات شتردوانی شنیده باشید. باید بگوییم که در دبی، مسابقات شتردوانی همچنان ادامه دارند و طرفداران خاصی هم آن‌ها را دنبال می‌کنند. شاید در ظاهر، این حیوان چندان باسرعت به‌نظر نرسد، اما باید بگوییم که همین غیرمنتظره بودن دویدن سریع شتر، دیدن مسابقاتشان را برای مردم جذاب‌تر کرده است. شرکت در این مسابقات و لمس هیجان حاضر در این‌گونه میادین را در کمتر جایی می‌توانید تجربه کنید. مسابقات شتردوانی حدوداً در 40 کیلومتری خارج از شهر دبی و در نزدیکی جاده العین برگزار می‌شوند. به‌دلیل مسافت نسبتاً زیاد، پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که مدت اقامتتان طولانی است از این مسابقات دیدن کنید.

  • قیمت شرکت در مسابقات شتردوانی دبی: شروع از 45 درهم

  • وب‌سایت کلوب مسابقات شتردوانی دبی: dubaicrc.ae

  • صفحه اینستاگرام مسابقات شتردوانی دبی: dubaicrc@

قیمت تور دبی 7 شب و 8 روز

موقعیت دقیق کلوب مسابقات شتردوانی در دبی

lastsecond.ir-new-fun-dubai-adress-hotel-dubai-racecourse.jpg
تصاویری از مسابقات شتردوانی در دبی

تماشای هنرهای خیابانی (18B Street)

کاراما (Karama) از محله‌هایی است که در مقایسه با قسمت‌های دیگر شهر دبی، آن‌چنان تغییری نکرده است و تا حدودی بافت قدیمی‌اش را حفظ کرده است. در سال 2016 تصمیم می‌گیرند که روی برخی از نماهای ساختمان‌های این منطقه، نقاشی‌های دیواری بکشند، کاری که به‌نظر قوانین دبی را زیر پا می‌گذارد، اما این‌گونه نیست. اگر در خیابان 18B این منطقه راه بروید و به‌دنبال ماجراجویی در دبی باشید، می‌توانید نمونه‌های این نقاشی‌ها را مشاهده کنید. البته، باید بگوییم که این‌گونه هنرها، تنها محدود به خیابان 18B نیستند، اما با توجه به پراکندگی‌شان در شهر دبی، می‌توانید فراوانی و یکدستی‌شان را بیشتر در این خیابان ببینید.

از ویژگی‌های دیگر این منطقه، فروشگاه‌هایش است. شما می‌توانید وسایل غیر اصل زیادی را در این منطقه پیدا کنید و با قیمت‌های نسبتاً کمتر بخرید. علاوه بر فروشگاه، وجود رستوران‌های محلی هم از دیگر مزایای منطقه کاراماست.

موقعیت دقیق خیابان کاراما روی نقشه

lastsecond.ir-new-fun-dubai-adress-area-guide-18b.jpg
نمایی از نقاشی‌های خیابانی در منطقه کاراما، خیابان 18B

دبی تاپ گلف (Topgolf Dubai)

از دیگر فعالیت های هیجان انگیز در دبی، بازی گلف است؛ اما به شیوه‌ای متفاوت که شاید تابه‌حال آن را امتحان نکرده باشید. در دبی تاپ گلف، ابتدا میزان ساعتی را انتخاب می‌کنید که می‌خواهید از وسایل و بازی‌ها استفاده کنید و سپس می‌توانید از تمامی امکانات مربوط به بازی‌ها بهره‌مند شوید. تعداد بازی‌های متنوعی در تاپ گلف وجود دارد که باید آن‌ها را با روش‌های مختلفی پیش ببرید. نکته مثبت اینجاست، فرقی ندارد که مبتدی باشید یا حرفه‌ای! شما تعداد بی‌شماری توپ در اختیار دارید که می‌توانید با هر ضربه، نقاط ضعف ضربه قبلی‌تان را برطرف کنید.

هر توپی که در اختیار شماست، یک میکروچیپ دارد. این میکروچیپ باعث می‌شود که بتوانید ضربه و توپتان را از روی مانیتور دنبال کنید و متوجه امتیازتان شوید. از آنجایی که شما می‌توانید در قالب گروه‌های چند نفره به تاپ گلف مراجعه و بازی کنید، بازی‌ها می‌توانند فضایی رقابتی و جذاب را برایتان به‌وجود آورند. تاپ گلف در سه طبقه ساخته شده و علاوه بر بازی‌ها، می‌توانید از رستوران‌هایش هم بهره‌مند شوید. در ضمن برای استفاده بهتر از زمانتان، ابتدا می‌توانید از راهنمایانی که در تاپ گلف هستند کمک بگیرید و نکات مهم را بپرسید و سپس بازی را شروع کنید.

  • قیمت بلیط دبی تاپ گلف: شروع از 140 درهم

  • ساعت کاری دبی تاپ گلف: از 10:00 تا 02:00 بامداد، شنبه‌ها و یک‌شنبه‌ها از 09:00 تا 02:00 بامداد
  • وب‌سایت دبی تاپ گلف: topgolfdubai.ae

  • صفحه اینستاگرام دبی تاپ گلف: topgolfdubai@

موقعیت دقیق تاپ گلف روی نقشه

lastsecond.ir-new-fun-dubai-adress-area-guide-18b-topgolf-dubai.jpg
نمایی از فضاهای بازی در تاپ گلف

استخر و سالن اورا (Aura Skypool Lounge)

چه کسی بدش می‌آید که در مرتفع‌ترین استخر دنیا شنا کند؟ استخر 360 درجه اورا در ارتفاع 200 متری از زمین قرار دارد و در کنار امکانات مختلف، یکی از متمایزترین خاطرات را برای شما می‌سازد. در استخر اورا می‌توانید نمایی از آسمان‌خراش‌های دبی، نخل جمیرا و افق درخشان خلیج فارس داشته باشید. البته بهتر است بدانید که امکان استفاده از این استخر در سه بازه زمانی متفاوت است. زمان طلوع از ساعت 06:00 تا 09:00، زمان صبح تا ظهر از 10:00 تا 14:00 و زمان عصر از 15:00 تا 19:00 است.

در اورا، علاوه بر استخر، امکانات دیگری هم وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. امکان برگزاری رویدادهای شخصی مثل جشن تولد، قرارهای ملاقات، شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های یوگا، همگی از ویژگی‌های دیگر این مرکز هستند که به‌نوعی ماجراجویی در دبی را کامل می‌کنند. نباید این نکته را فراموش کنید که برای هر یک از خدمات باید مبلغی جداگانه بپردازید.

  • قیمت بلیط استخر اورا: شروع از 200 درهم

  • ساعت کاری استخر اورا: از 06:00 تا 09:00 و از 10:00 تا 14:00 و از 15:00 تا 19:00
  • وب‌سایت استخر اورا: auraskypool.com

  • صفحه اینستاگرام استخر اورا: auraskypool.dubai@

موقعیت دقیق استخر اورا روی نقشه

lastsecond.ir-new-fun-dubai-aura-skypool.jpg
بخشی از استخر 360 درجه اورا

سخن آخر

اگر می‌خواهید در سفر به دبی از همه این تفریحات استفاده کنید و نگران هزینه‌هایشان هستید، تور اقساطی دبی می‌تواند راهکار خوبی برای کنترل هزینه‌هایتان باشد. فعالیت‌های متفاوت و متمایز دبی، هر روز بیشتروبیشتر می‌شوند. ما سعی کردیم تا جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین‌هایشان را که نمی‌توانید در هر جای دیگری به‌راحتی تجربه کنید، یکجا بیاوریم و جزئیاتشان را بگوییم. به‌نظر شما دیگر چه کارهای متفاوتی می‌توان در دبی انجام داد؟

 

تألیف: تیم نویسندگان لست‌سکند

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!