سنگاپور کجاست؟ راهنمای صفر تا صد سفر به سنگاپور + نقشه

4.5
از 94 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
سنگاپور کجاست؟ پایتخت، نقشه و دانستنی های مهم سفر به سنگاپور
21 اسفند 1402 11:00
36

برای اینکه بدانید سنگاپور کجاست و برای سفر به سنگاپور باید چه کارهایی را انجام دهید، خواندن راهنمای سفر به سنگاپور بهترین راهگشاست. در این مطلب قرار است کشور سنگاپور را به شما معرفی کنیم و اطلاعاتی از پایتخت کشور سنگاپور و ویژگی‌های سفر به سنگاپور، در اختیارتان قرار دهیم. اگر می‌خواهید با نیویورک آسیا آشنا شوید، این مطلب مجله گردشگری لست‌سکند را از دست ندهید.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

سنگاپور کجاست؟

اگر نمی‌دانید که کشور سنگاپور کجاست و شهر سنگاپور در کدام کشور است، باید بگوییم که سنگاپور یک کشور در آسیاست و مرکز آن شهر سنگاپور است. برای دیدن سنگاپور روی نقشه، کافی است جنوبی‌ترین قسمت شبه‌جزیره مالایا را پیدا کنید. این شبه‌جزیره در جنوب‌شرقی آسیا قرار دارد. سنگاپور درست بین دریای جنوبی چین و اقیانوس هند واقع شده است و از شمال با مالزی همسایه است. خط استوا با سنگاپور فاصله چندانی ندارد؛ اما این کشور در نیم‌کره شمالی قرار گرفته است. اگر از سنگاپور به‌سمت شرق حرکت کنید، به مجمع‌الجزایر ریائو می‌رسید.

مشاهده قیمت انواع تورهای سنگاپور

singapore-location-map.jpg
سنگاپور روی نقشه

پایتخت کشور سنگاپور کجاست؟

همان‌طور که گفته شد، شهر سنگاپور، پایتخت کشور کوچک سنگاپور است. البته اگر کمی به نقشه سنگاپور دقت کنید، متوجه می‌شوید که پایتخت کشور سنگاپور خودش است و شهری به نام سنگاپور، ناحیه‌ای در مرکز این کشور است. شهر سنگاپور، سومین مرکز اقتصادی جهان است و درصد بالایی از بخش‌‌های صنعتی و تجاری دنیا را مدیریت می‌کند. پس دیگر وقتی به سؤال شهر سنگاپور در کدام کشور است برخوردید، می‌دانید که شهر سنگاپور در اصل ناحیه‌ای در کشور سنگاپور است.

تاریخ سنگاپور

داستان تاریخ سنگاپور به دوران باستان و گزارش‌هایی از چین در قرن سوم میلادی برمی‌گردد. در این متون تاریخی، از سنگاپور به‌عنوان جنوبی‌ترین قسمت شبه‌جزیره مالایی یاد شده است. در اواخر قرن چهاردهم میلادی، شاهزاده‌ای از امپراتوری سریویجایا به نام پارامسوارا در آن قدرت گرفت و رفته‌رفته این شهر را به یک بندر مهم تبدیل کرد تا اینکه پرتغالی‌ها در اوایل قرن هفدهم آن را نابود کردند.

در سال 1819، این کشور به استعمار انگلیس درآمد و بندرهای تجاری در نقشه سنگاپور ثبت شدند. بعدها در جنگ جهانی دوم، کشمکش‌هایی بین ژاپن و انگلیس به وجود آمد و نیروهای انگلیسی، این سرزمین را به ژاپنی‌ها تسلیم کردند؛ اما بعد از پایان جنگ، انگلیسی‌ها باز هم این جزیره را اشغال کردند. حدود دو دهه گذشت تا اینکه در سال 1965 جمهوری مستقل سنگاپور شکل گرفت.

singapore-voor.jpg
یک عکس تاریخی از سنگاپور

فرهنگ سنگاپور

فرهنگ سنگاپور ترکیبی از فرهنگ مالایی، جنوب آسیا و اوراسیاست. البته ازآنجایی‌که این سرزمین مدت‌ها توسط اروپایی‌ها اشغال شده بود، ردی از فرهنگ غرب را هم در خود دارد. نباید فراموش کنید که جوهره اصلی فرهنگ سنگاپور در طول سالیان سال تغییرات بسیاری کرده است؛ به‌طوری‌که گفته می‌شود فرهنگ ابتدایی این کشور از آسترونزی‌هایی گرفته شده بوده که از تایوان آمده بودند و بعد‌ها کشورهایی مثل چین، تأثیرات زیادی بر فرهنگ سنگاپور گذاشتند. این موضوع تا حدی پیش رفته که حتی لباس‌هایی که سوغات سنگاپور هستند، طرح‌هایی شبیه به نقش‌ونگارهای پوشاک چینی دارند.

ZKFRG68C4EHuGNXR5uPDiXxHuVcLKIL3uFlOIRSs.jpg
طرح برخی از انواع لباس‌ها در سنگاپور

وسعت سنگاپور

سنگاپور با وسعت 725 کیلومتری، یکی از کوچک‌ترین کشورهای جهان است. با نگاه به سنگاپور روی نقشه و مقایسه آن با همسایه‌اش مالزی، این موضوع کاملاً روشن است. جالب است بدانید که سنگاپور بیش از 60 جزیره بزرگ و کوچک دارد که طبیعت برخی از آن‌ها کاملاً بکر است. به همین خاطر است که خرید تور سنگاپور نوروزی را یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفر عید می‌دانند. این کشور کمی کوچک‌تر از بحرین است و جزو یکی از مراکز مهم تجاری در جهان به شمار می‌رود.

Screenshot 2024-02-13 142443.jpg

نقشه سنگاپور

طبیعت سنگاپور

برای استفاده از طبیعت سنگاپور، نیاز نیست از محیط شهری فاصله بگیرید؛ چراکه طبیعت به دل شهر قدم گذاشته است. به لطف آب‌وهوای مساعد و تلاش 60ساله مردم سنگاپور، این شهر به یکی از سرسبزترین شهرهای جهان تبدیل شده است و در هر نقطه یک فضای سبز می‌بینید.

جالب‌توجه است که سنگاپوری‌ها قصد دارند سرسبزی محیط شهری را تا سال 2030 گسترش دهند و 200 هکتار دیگر هم به فضای سبز شهری اضافه کنند. طبق این برنامه، در این سرزمین باید 170 هزار درخت دیگر کاشته شود و در دهه بعد، هر شهروند سنگاپوری، کمتر از 10 دقیقه با فضای سبز فاصله خواهد داشت. با در نظر گرفتن این آمار، واضح است که تنفس در هوای سنگاپور چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد.

Top-6-Nature-Trails-in-Singapore---Southern-Ridges.jpg
مسیری از درختان سنگاپور

زبان سنگاپور

زبان ملی سنگاپور، مالایی است؛ اما زبان‌های چینی، تامیل، انگلیسی و ماندارین هم جزو 4 زبان رسمی این کشور هستند. بیشتر افراد زیر 50 سال در سنگاپور با زبان انگلیسی آشنا هستند. یکی از زبان‌های جالبی که در سفر به سنگاپور متوجه آن خواهید شد، زبان «سینگلیش» است که همان انگلیسی است؛ اما لهجه و دستور زبان مختص خودش را دارد.

زابان.jpg
یک تابلو و چهار زبان مختلف در سنگاپور

بهترین زمان سفر به سنگاپور

انتخاب بهترین زمان سفر به سنگاپور کاملاً نسبی است و به انگیزه شما از سفر به این کشور بستگی دارد. مثلاً عده‌ای برای لذت بردن از آب‌وهوا و عده‌ای برای آشنایی با فرهنگ و شرکت در فستیوال‌های این کشور، به سنگاپور سفر می‌کنند. ازطرفی سنگاپور کشوری است که نمی‌توان یک فصل پربازدید و کم‌بازدید برایش در نظر گرفت؛ چراکه دمای آن در ماه‌های مختلف، تغییر چندانی ندارد و فقط بارش‌ها کم‌وزیاد می‌شود. به‌دلیل اعتدال آب‌وهوا، در سنگاپور نمی‌توانیم 4 فصل مجزا را ببینیم و در این قسمت از راهنمای سفر به سنگاپور، قصد داریم چگونگی وضعیت بازدید از این کشور را برحسب فصول مختلف یک سال میلادی شرح دهیم.

سفر به سنگاپور در زمستان

از اواخر دسامبر تا اوایل مارس (حدوداً از اوایل دی تا اوایل اسفند)، بارش‌های چشمگیری در سنگاپور وجود دارد؛ به‌ویژه اگر از دسامبر تا اوایل ژانویه، به این کشور سفر کنید. میانگین دمای هوا در این فصل از سال، حدود 24 تا 30 درجه است. تابش آفتاب در این فصل به حداقل خود می‌رسد و حرکت‌ ابر و باد در بیشتر روزهای زمستان سنگاپور حس می‌شود.

اگر برای باران آمادگی داشته باشید، آب‌وهوا مانعی برای لذت بردن از سفر به سنگاپور در زمستان نخواهد بود. ضمن اینکه حال‌وهوای شهر سنگاپور در زمستان پرجنب‌وجوش است و بسیاری از مردم، خود را برای کریسمس و سال نوی چینی‌ها آماده می‌کنند. همچنین، به‌دلیل تخفیف‌هایی که در این فصل وجود دارد، ماه‌های ژانویه و فوریه برای خرید در سنگاپور مناسب‌اند.

باران.jpg
یک روز بارانی در سنگاپور

سفر به سنگاپور در بهار

روزهای اول فصل بهار در سنگاپور معمولاً گرم است و دمای هوا بین 25 تا 32 درجه متغیر است. این دوره از اواخر ماه مارس آغاز می‌شود و تا اواخر ماه مه ادامه دارد. در این مدت، بیشتر روزها آفتابی هستند و به‌جز آفتاب، اندکی باد و باران همراه با رعد‌وبرق هم دیده می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای این وضعیت آب‌وهوایی هم آمادگی داشته باشید. خوب است بدانید که «هفته فشن سنگاپور» در اوایل بهار برگزار می‌شود و جدا از آن، فستیوال‌هایی مثل قایق اژدها و جشنواره بین‌المللی فیلم سنگاپور هم طرف‌داران خاص خودشان را دارند.

افتابی.jpg
یک روز آفتابی در سنگاپور

سفر به سنگاپور در تابستان

اگر برنامه سفر به سنگاپور را در تابستان تنظیم کنید، ترکیبی از هوای آفتابی و بارش‌های گاه‌وبیگاه را تجربه خواهید کرد. میانگین دمای این فصل هم بین 25 تا 32 درجه سانتی‌گراد است. در ماه ژوئن، بادهای موسمی جنوب‌شرقی، روزهای آفتابی را با خود می‌آورند و از شدت باران‌ها می‌کاهند. بنابراین هوای خوش تابستان در سنگاپور، فستیوال‌های مختلفی را به‌همراه دارد که از میان آن‌ها می‌توانیم به فستیوال شب، غذا، روح گرسنه و انواع جشنواره‌های خرید اشاره کنیم. این فستیوال‌ها گوشه‌ای از تفریحات سنگاپور هستند.

سفر به سنگاپور در پاییز

اگر بین ماه‌های اکتبر تا نوامبر به سنگاپور سفر کنید، دمای 25 تا 32 درجه‌ای را حس خواهید کرد؛ با این تفاوت که این فصل، بارش فراوانی دارد. بارش‌های پاییزی سنگاپور، معمولاً در طول ظهر یا اوایل بعدازظهر اتفاق می‌افتد و شامل رعد‌وبرق می‌شود. به‌دلیل برگزاری فستیوال‌هایی مثل فستیوال رود و جشنواره دیوالی، پاییز سنگاپور یکی از بهترین فرصت‌ها را برای آشنایی با فرهنگ این کشور فراهم می‌کند. خوب است بدانید که به‌جز جشن دیوالی هند، دیوالی سنگاپور هم شهرت دارد.

event6-min.jpg
تصویری از برج‌های سنگاپور

ویزای سنگاپور

معمولاً تنها کار اداری برای سفر به سنگاپور، دریافت ویزای این کشور است. تمام گردشگران ایرانی برای سفر به سنگاپور باید برای دریافت ویزا اقدام کنند. ازآنجایی‌که سنگاپور در ایران سفارت ندارد، دریافت ویزا باید به‌صورت آنلاین انجام شود. اگر با تور سنگاپور سفر کنید، آژانس می‌تواند به شما در دریافت ویزا کمک کند. گفتنی است که سفر به مالزی نیازی به ویزای گردشگری ندارد و کسانی که سفرشان ترکیبی است و می‌خواهند با تور مالزی سنگاپور سفر کنند، نیازی به دریافت ویزای مالزی نخواهند داشت. جدا از سایر مدارک معمول برای دریافت ویزا، باید مدرک تمکن مالی نیز ارائه دهید.

Singapore-visa.jpg
ویزای سنگاپور

روش سفر به سنگاپور

پرواز، تنها راه سفر به سنگاپور است و طی کردن این مسیر با ماشین، یک امر کاملاً نادر است. هیچ پرواز مستقیمی بین ایران و سنگاپور وجود ندارد و باید اول به مقاصدی مثل امارات یا ترکیه سفر کنید. به‌طور معمول، پرواز از تهران تا سنگاپور با در نظر گرفتن مدت‌زمان توقف و تأخیرهای احتمالی و موارد دیگر، بیش از 12 ساعت طول می‌کشد؛ اما اگر موقعیت سنگاپور روی نقشه را ببینید، واضح است که با توقف در امارات، مدت کمتری در هواپیما خواهید بود.

HERO_Singapore-1080x640.jpg
هواپیمای سنگاپور

از ایران تا سنگاپور چند ساعت راه است؟

فاصله ایران تا سنگاپور به‌طور دقیق 8329 کیلومتر است و این مسیر به‌صورت غیرمستقیم پیموده می‌شود. با این تفاسیر، پیمودن فاصله ایران تا سنگاپور با بهترین تخمین، حدود ۱۱ ساعت و 20 دقیقه طول می‌کشد. در این مسیر هوایی، باید از تهران به استانبول بروید و بعد از دو ساعت توقف در این شهر، به‌سمت مقصد پرواز می‌کنید که حدود 10 ساعت از زمانتان را به خود اختصاص می‌دهد. البته مسیرهای پروازی دیگری نیز با توقف در قطر یا مالزی وجود دارد که علاوه‌بر افزایش هزینه بلیط هواپیما، توقف‌های بیشتر از ۱۰ ساعت در هر کشور را به‌دنبال دارد. مثلاً با انتخاب بلیط چند ایر لاینی، از تهران به دوحه می‌روید و بعد از توقفی دوساعته، به‌سمت کوالالامپور پرواز می‌کنید. در این شهر که پایتخت مالزی است، حدود ۱۰ ساعت توقف دارید. پس از آن به‌سمت سنگاپور پرواز می‌‌کنید.

نحوه رفت‌وآمد در سنگاپور

بیشتر جاهای دیدنی سنگاپور در یک‌قدمی ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی این کشور هستند و ازآنجایی‌که سنگاپور مساحت چندان زیادی ندارد، مشکل خاصی بابت رفت‌وآمد در این کشور نخواهید داشت. همچنین در هر نقطه از این شهر، به تاکسی، مترو (MRT) و اتوبوس دسترسی خواهید داشت. پیشنهاد ما در این راهنمای سفر به سنگاپور این است که در این کشور از اجاره خودرو بپرهیزید. هزینه پارکینگ در این شهر زیاد است و جدا از آن، امکان اینکه در ترافیک‌های طولانی گیر بیفتید، زیاد است. در ادامه، با جزئیات هریک از روش‌های رفت‌وآمد در سنگاپور آشنا می‌شوید.

رفت‌وآمد در سنگاپور با مترو

به‌محض اینکه به فرودگاه چانگی در سنگاپور می‌رسید، ایستگاه متروی این شهر را در نزدیکی خود می‌بینید. متروی سنگاپور، هر انتظاری را که از یک سیستم حمل‌ونقل عمومی مؤثر دارید، برآورده می‌کند؛ زیرا این وسیله نقلیه، تمیز، سریع و ارزان است. اگر قرار است چند روز مهمان سنگاپور باشید، بهتر است از بلیط اعتباری استفاده کنید. قیمت این بلیط، 15 دلار سنگاپور است و با هربار استفاده، حدود یک تا 2.5 دلار از اعتبار شما کسر می‌شود. یکی از ویژگی‌های مهم متروی سنگاپور، آسانی استفاده از آن است.

وقتی در متروی سنگاپور قدم می‌زنید، کافی است چشم بچرخانید تا چندین نقشه را در اطرافتان ببینید. این مترو حدود 130 ایستگاه دارد و از ساعت 5.5 صبح تا نیمه‌شب، مشغول‌به‌کار است. در زمان اوج رفت‌وآمد، هر دوسه دقیقه یک بار، یک قطار به هر ایستگاه می‌رسد و در زمان خلوتی، این مدت انتظار به 5 تا 7 دقیقه تبدیل می‌شود. جزئیات خطوط رنگارنگ مترو در نقشه سنگاپور به شرح زیر است:

  • خط قرمز: شمال به جنوب شهر

  • خط بنفش: شمال به شرق شهر

  • خط سبز: شرق به غرب شهر

  • خط آبی: مرکز شهر

  • خط نارنجی: خط دایره‌ای (جهات مختلف)

  • خط قهوه‌ای: منطقه تامسون به خط ساحلی شرقی

lta-mrt-map.jpg
نقشه متروی سنگاپور

رفت‌وآمد در سنگاپور با اتوبوس

مردم سنگاپور با اتوبوس به همه نقاط این کشور رفت‌وآمد می‌کنند و صدالبته، گردشگران هم می‌توانند با این وسیله نقلیه وجب‌به‌وجب سنگاپور را طی کنند؛ به‌شرطی که بدانند کدام اتوبوس قرار است به کدام مقصد برسد. کسانی که برای اولین بار سفر به سنگاپور را تجربه می‌کنند، ممکن است با دیدن خطوط پیچیده اتوبوس‌رانی کمی سردرگم شوند. یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از چنین مشکلی، راهنمایی گرفتن از افراد محلی است.

قیمت اتوبوس‌های سنگاپور، برخلاف مترو بسیار انعطاف‌پذیر است؛ مثلاً به ساعت، روز، سن مسافران و مسافت بستگی دارد؛ اما اگر این قیمت را با مترو مقایسه کنید، تفاوت چندانی نخواهید دید. در این راهنمای سفر به سنگاپور توصیه می‌کنیم اگر عجله ندارید، از اتوبوس استفاده کنید؛ زیرا با این روش، چشم‌اندازی بی‌نظیر از طبیعت و شهر را می‌بینید.

SBST_Buses_@_Tampines_Interchage.jpg
اتوبوس سنگاپور

رفت‌وآمد در سنگاپور با تاکسی

اگر عجله داشته باشید یا شلوغی و انتظار برای وسایل نقلیه عمومی برایتان آزاردهنده باشد، تاکسی‌های سنگاپور در بیشتر نقاط کشور در دسترس هستند. بیشتر راننده تاکسی‌های سنگاپور با زبان انگلیسی آشنا هستند و تجربه خوبی در ارتباط گرفتن با گردشگران خارجی دارند.

قیمت تاکسی‌های سنگاپور هم معقول است و هزینه ورودی‌شان، حدوداً بین 3 تا 5 دلار سنگاپور است. به‌طور معمول، مسافران بابت پیمایش هر کیلومتر، حدود 0.70 دلار به راننده‌ها می‌پردازند. البته باید اشاره کنیم که این قیمت‌ها به ماشین، شرایط ترافیک و عوامل دیگر بستگی دارد و بهتر است قیمت‌ها را با اپلیکیشن‌های آنلاین تاکسی بررسی کنید.

5804566e2ac845d2a3ac2cbcdd799acd-singapore-taxi-920c.jpg
تاکسی‌های سنگاپور

رفت‌وآمد در سنگاپور با تریشا

تریشا شباهتی نسبی به اتوریکشا و توک‌توک در سریلانکا و هند دارد. با این تفاوت که نیروی محرک آن موتوری نیست و مثل دوچرخه، با رکاب زدن سرنشینش حرکت می‌کند. این روزها، رفت‌وآمد با تریشا طرف‌داران زیادی ندارد؛ اما در سفر به سنگاپور، افراد محلی بسیاری را می‌بینید که از این وسیله‌ نقلیه استفاده می‌کنند. گفتنی است که تورهای مختلفی با تریشا در سنگاپور برگزار می‌شود که بابت 30 دقیقه گشت‌وگذار، حدود ۵۰ دلار سنگاپور دریافت می‌کنند. تنها تریشای معتبر در سنگاپور، تریشای آنکل (Trishaw Uncle) است که همه‌روزه از ساعت 11 صبح تا ۹ شب فعالیت دارد.

4c.jpg
تریشای سنگاپور

رفت‌وآمد در سنگاپور با دوچرخه

همان‌قدر که اجاره ماشین در سنگاپور می‌تواند پردردسر باشد، اجاره دوچرخه بر لذت سفرتان اضافه می‌کند. انجام این کار از توصیه‌های ویژه ما در راهنمای سفر به سنگاپور است. با دوچرخه‌سواری در این کشور، نه‌تنها ترافیک را دور می‌زنید، بلکه به اعماق زندگی مردم هم سفر می‌کنید و طبیعت زیبای شهر و مسیر‌های اطرافش، ثانیه‌ثانیه شما را به وجد می‌آورد.

دوچرخه‌سواری در سنگاپور، علاوه‌بر اینکه یک روش جابه‌جایی است، یک تفریح تمام‌عیار هم محسوب می‌شود. اگر خطرات دوچرخه‌سواری در خیابان نگرانتان می‌کند، باید بدانید که در سنگاپور بیش از 10 مسیر جذاب دوچرخه‌سواری وجود دارد که رکاب زدن در آن‌ها کاملاً امن و آرامش‌بخش است.

editorial_generic_co.thumbnail.overview-image.730.411.jpg
مسیر دوچرخه‌سواری در سنگاپور

امنیت در سنگاپور

امنیت سنگاپور به‌گونه‌ای است که می‌توانیم آن را با 10 کشور امن جهان مقایسه کنیم. پس اگر به‌تنهایی سفر به سنگاپور را تجربه می‌کنید، خبر خوب این است که لازم نیست نگران چیزی باشید؛ اما فراموش نکنید که رعایت نکردن قوانین در این کشور شوخی‌بردار نیست و کارهایی مثل ریختن آب‌دهان و انداختن زباله بر زمین، عواقب دارد و شامل جریمه نقدی می‌شود. همچنین سیگار کشیدن در اماکن عمومی ممنوع است و مبارزه با مواد مخدر در این کشور به‌شدت پیگیری می‌شود.

sd.jpg
پلیس سنگاپور

در سنگاپور کجا بریم؟

یکی از مهم‌ترین کارهایی که لازم است در مقصد انجام دهید، بازدید از جاذبه‌های آن شهر یا کشور است. در سفر به سنگاپور می‌توانید دیدنی‌های بی‌شماری را مشاهده کنید که زیبایی‌های هرکدام می‌تواند برای گروهی از افراد جذاب و جالب باشد. در ادامه، ۳ تا از جاهای دیدنی سنگاپور را معرفی می‌کنیم که تقریباً برای هرکسی که به سنگاپور می‌رود، واجب است آن‌ها را ببیند.

هند کوچک سنگاپور

هند کوچک، نام محله‌ای پرطرف‌دار در کشور سنگاپور است. این محله از زمین تا آسمان با سنگاپور فرق دارد. همه‌جای این محله پر شده از ریسه‌های گل و موسیقی هندی و محیط واقعی هند را تداعی می‌کند. علاوه‌بر این‌ها، مغازه‌های بزرگ زیورآلات به سبک هندی و فروشگاه‌های پوشاک هندی نیز در این محله وجود دارد. برای رسیدن به هند کوچک می‌توانید از مترو استفاده کنید و در ایستگاهی به همین نام پیاده شوید. در این منطقه، معبد معروف هندوها نیز برای بازدید وجود دارد. همچنین تعداد زیادی رستوران هندی در هند کوچک سنگاپور وجود دارد که خوردن غذای هندی را به کارهای سفرتان اضافه می‌کند.

  • ساعت بازدید از هند کوچک سنگاپور: تمام ساعات روز

  • قیمت بازدید از هند کوچک سنگاپور: رایگان

  • آدرس هند کوچک سنگاپور: مرکز سنگاپور، خیابان سراگون

VpwQgHwwyF7BfM1ZNkKHZSG2xj7echm8UXH238j1.jpg
بخشی از هند کوچک در سنگاپور

معبد دندان بودا

علاوه‌بر هند کوچک، محله‌ای به نام محله چینی‌ها در سنگاپور وجود دارد که با گشت‌وگذار در آن، عجایب زیادی را می‌بینید. معبد دندان بودا نیز یکی از این جاهای دیدنی هیجان‌انگیز در محله چینی‌هاست که با توجه به رایگان بودنش، بازدید از آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این معبد بزرگ و قرمزرنگ، ساختمانی چندطبقه‌ای است که طبقه همکف و بالاترین طبقه آن، محل عبادت و نذورات است. در طبقات دیگر، موزه‌های مختلفی برپاست که با آسانسور می‌توانید بین آن‌‌ها جابه‌جا شوید و آن‌ها را خوب ببینید. البته برای بازدید از معبد، باید بدنتان پوشیده باشد که هنگام ورود، پارچه‌هایی را به این منظور می‌بینید. در بالاترین طبقه، مجموعه‌ای از بت‌های خدایان وجود دارد که چینی‌ها آن‌ها را عبادت می‌‌کنند. در این قسمت، سکوهایی برای نشستن گردشگران و دیدن مراسم وجود دارد.

  • ساعت بازدید از معبد دندان بودا: از ساعت 7 صبح تا 5 عصر

  • قیمت بلیط معبد دندان بودا: رایگان

  • آدرس معبد دندان بودا: محله چینی‌ها، خیابان سَوث بریج

files-attractions-563706y[8f08810dddbdecd54720330fc63a1660].jpg
تصویری از خدایان معبد دندان بودا

موزه مادام توسو

موزه مادام توسو در سنگاپور، داخل جزیره تفریحی سنتوزا قرار گرفته و با مترو دسترسی راحتی دارد. این موزه ۱۳ شعبه در سراسر دنیا دارد که یکی از آن‌ها را در سفر به کشور سنگاپور می‌بینید. در موزه مادام توسو، مجسمه‌هایی از افراد مشهور و مهم دنیا وجود دارد که از موم ساخته شده و شباهت زیادی به صاحبان اصلی آن‌ها دارد. نکته جالب در موزه مادام توسو این است که برخلاف سایر موزه‌ها، نزدیک شدن و لمس این مجسمه‌ها مجاز است و حتی می‌توانید با آن‌ها عکس بگیرید. در این موزه، مجسمه‌های زیادی از مشاهیر و چهره‌های برجسته سیاسی وجود دارد که از جالب‌ترین آن‌ها می‌توان به مجسمه ملکه الیزابت اشاره کرد.

  • ساعت بازدید از موزه مادام توسو: از ساعت 10 صبح تا 6 عصر

  • قیمت بلیط موزه مادام توسو: 3۱ دلار سنگاپور

  • آدرس موزه مادام توسو: جزیره سنتوسا، خیابان ایمبیا

FoxIeAOHcbV4vFZHJjqJxNb81gUBcSJCWmiQm5Bo.jpg
مجسمه ملکه الیزابت در موزه مادام توسو در سنگاپور

بهترین محله‌های سنگاپور

یکی از پرکاربردترین اطلاعاتی که در این راهنمای سفر به سنگاپور باید بدانید، بهترین محله‌های سنگاپور است. با آشنایی با این مناطق، ضمن اینکه در انتخاب هتل موفق‌تر خواهید بود، می‌توانید تصمیم بگیرید که وقتتان را بیشتر صرف گشت‌زنی در کدام محله‌های این کشور کنید. در ادامه، تعدادی از بهترین محله‌های سنگاپور را معرفی می‌کنیم.

بهترین منطقه تاریخی ‌و فرهنگی

اگر به‌دنبال جایی می‌گردید که در دلش انواع‌واقسام جاذبه‌ها را جا داده باشد، منطقه کلونیال سنگاپور (Colonial District) بهترین گزینه است. از بازار خیابانی بوگیس گرفته تا ساختمان‌های قدیمی دوران مستعمری سنگاپور، همه‌وهمه هوش از سر گردشگران می‌پرانند. ضمن اینکه موزه باستان‌شناسی سنگاپور هم در همین منطقه است. محله کلونیال در مرکز شهر واقع شده است.

aa444feb-a39d-4dd9-a8d2-d0e5c7488dbf.jpg
محله کلونیال در سنگاپور

محله‌ای برای زندگی شبانه در سنگاپور

اگر اهل گشت شبانه هستید، رودخانه سنگاپور بهترین جا برای پرسه‌زنی، امتحان کردن غذاهای خیابانی و محلی، شادی کردن و گوش‌دادن به موسیقی زنده است. یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌هایی که در این محله می‌توان انجام داد، قایق‌سواری است. این رود از نزدیکی نیمه جنوبی شهر عبور کرده است و فاصله کمی با مرکز شهر دارد.

night-pic-of-singapore.jpg
زندگی شبانه در رود سنگاپور

بهترین محله سنگاپور برای شکم‌گردی

گرچه منطقه کلونیال که پیش‌تر معرفی‌اش کردیم، مجموعه‌ای از بهترین رستوران‌های کوچک و بزرگ را دارد؛ اما اگر اهل شکم‌گردی هستید، در سفر به سنگاپور، هرگز از محله چینی‌ها غافل نشوید. اگر قیمت غذا در سنگاپور برایتان اهمیت دارد، خوب است بدانید که این منطقه از کافه‌رستوران‌های کوچک گرفته تا لوکس‌ترین رستوران‌ها را در خود جای داده است تا به بهترین شکل از گردشگران پذیرایی کند و غذای محلی آن بلندآوازه است.

لیست بهترین غذاهای سنگاپور

محله چینین ها.jpg
محله چینی‌ها در سنگاپور

بهترین منطقه سنگاپور برای خانواده‌ها

در فاصله کمتر از یک کیلومتری سواحل سنگاپور، یک جزیره بسیار معروف و محبوب تفریحی وجود دارد که در میان گردشگران طرف‌داران زیادی دارد. این جزیره، سنتوسا نام دارد. اگر به همراه خانواد‌ه‌تان به سنگاپور می‌روید، حتماً از این جزیره دیدن کنید؛ زیرا تفریحات آبی و ساحلی سنتوسا، برای افراد مسن، کودکان و جوانان مناسب است.

سنتوسا.jpg
جزیره سنتوسا در سنگاپور

امن‌ترین منطقه سنگاپور

همان‌طور که درباره امنیت سنگاپور توضیح دادیم، تقریباً هیچ قسمتی از این کشور ناامن نیست؛ اما ازآنجایی‌که میلیون‌ها توریست به این کشور رفت‌وآمد می‌کنند، باید برای هر شرایطی آمادگی داشته باشید. جرایم معمولی، مثل کیف‌قاپی و جیب‌بری در هر نقطه‌ای از جهان وجود دارد. بااین‌حال، مارینا یکی از امن‌ترین نقاط سنگاپور است که در آن درصد احتمال جرایم و ناامنی به صفر می‌رسد.

مارینا.jpg
مارینای سنگاپور

نحوه اقامت در سنگاپور

به‌دلیل آنکه سنگاپور تمرکز خاصی بر توسعه گردشگری داشته است، هر نوع هتل با هر سطح خدمات و قیمتی که بخواهید در آن پیدا می‌کنید؛ به‌شرطی که از قبل کمی راجع‌به بهترین هتل‌های سنگاپور تحقیق کنید. البته باید گوشزد کنیم که سنگاپور از نظر قیمت، یک سروگردن بالاتر از سایر شهرهای آسیایی است و اگر بدون تور به سنگاپور سفر می‌کنید، بهتر است از قبل درباره قیمت‌ها و ظرفیت هتل‌ها اطلاعات به دست آورید. ضمن اینکه در زمان اوج سفر به سنگاپور ممکن است تمام ظرفیت‌ها پر شود. انواع هتل‌های سنگاپور به همراه قیمت میانگینشان به شرح زیر است:

  • خوابگاه‌ها: خوابگاه‌ها ارزان‌ترین گزینه برای اقامت در سفر به سنگاپور هستند که می‌توانند برای مسافرت تک‌نفره مناسب باشند. قیمت این مراکز اقامتی ۳0 دلار سنگاپور است. هر خوابگاه معمولاً 12 تخت دارد و کرایه تمام آن‌ها حدود 300 دلار سنگاپور هزینه دارد.

  • آپارتمان‌های اجاره‌ای: قیمت این آپارتمان‌ها از ۳50 دلار سنگاپور شروع می‌شود. به خاطر داشته باشید که برای اقامت در برخی از این آپارتمان‌ها حتماً باید حداقل 2 تا 7 شب را رزرو کنید.

  • هتل‌های ارزان: هتل‌های ارزان سنگاپور معمولاً حداقل امکانات یک اقامت را دارند و قیمتشان حدود ۹0 تا ۳50 دلار سنگاپور است.

  • هتل‌های لوکس سنگاپور: قیمت هتل‌های لوکس سنگاپور از شبی ۶00 دلار سنگاپور شروع می‌شود.

لوکس.jpg
هتل لوکس در سنگاپور

خرید تورهای متنوع سنگاپور از لست‌سکند

اگر برای سفر به سنگاپور آماده شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم با خرید تور سنگاپور از لست‌سکند به این سفر هیجان‌انگیز بروید و از کشور سنگاپور دیدن کنید. دلیل این پیشهاد، وجود تورهای متنوع با قیمت‌های گوناگون است که از آژانس‌های معتبر گلچین شده و در صفحه تور سنگاپور در اختیارتان قرار گرفته است. با مراجعه به این صفحه می‌توانید مقدار هزینه‌ها، سطح هتل و تاریخ یا تعداد نفرات سفرتان را انتخاب کنید. این‌گونه می‌توانید جزئیات سفر را برحسب سلیقه‌تان بچینید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم به سؤال سنگاپور کجاست، پاسخ دهیم و بگوییم که به‌طور کلی سنگاپور چه جاهایی برای دیدن دارد، در چه فصلی برای سفر مناسب است و نحوه رفت‌‌وآمد در آن به چه صورت است. اگر این مطلب برایتان مفید بود، خوشحال می‌شویم نظرتان را برایمان بنویسید و اگر تجربه‌ای از سفر به سنگاپور دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.