بهترین مراکز خرید تفلیس و بازارهای محلی

4.5
از 11 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین مراکز خرید در اروپای کوچک نزدیک ایران کجاست؟
11 مهر 1402 08:00
0

مراکز خرید تفلیس قطعاً جزو اماکنی است که باید هنگام سفر به این شهر زیبا، از آن‌ها بازدید کرد. اصلاً تفلیس، شهریست که همیشه برای خرید آماده است و خیابان­‌ها و مغازه‌­هایش همواره در جنب‌وجوش هستند. مال‌های مجلل و بین‌المللی، مغازه­‌های مدرن محلی، بازارهای صنایع‌دستی و دست‌فروشان، همه گردشگران را به تجربه خرید در تفلیس دعوت می­‌کنند. به همین علت، در این مطلب به بررسی و معرفی 10 عنوان از این مراکز خرید در دو گروه مجزا پرداخته‌ایم. در گروه اول با معرفی مال‌های جدید و پیشرفته مراکز خرید مدرن تفلیس را عنوان کرده‌ایم. در گروه دوم هم به معرفی بازارهای تفلیس پرداخته‌ایم. بازارهایی که اغلب سنتی یا مانند بازارچه‌های محلی هستند و مکان مناسبی برای ارزان خرید کردن، محسوب می‌شوند.

بهترین مراکز خرید تفلیس کدام‌اند؟

مرکز خرید تفلیس مال، مرکز خرید ایست پوینت، مرکز خرید گالریا تفلیس، مرکز خرید سیتی مال گلدانی، مرکز خرید مرانی مال، مرکز خرید کارواسلا، بازار میدان تفلیس، بازار درای بریج، بازار دیزرتر و بازار واگزال از بهترین مراکز خرید تفلیس هستند. مراکز خریدی که مسافران تور تفلیس می‌توانند از آنان بازدید کنند و سوغاتی و محصولات موردنظرشان را بخرند.

معروفترین مراکز خرید تفلیس

همواره در سفر، به دلیل خرید سوغاتی و محصولات کشور مقصد، مال‌گردی جزو جدایی‌ناپذیر هر مسافرتی محسوب می‌شود. به همین علت هم در این بخش از مطلب، به معرفی بهترین مراکز خرید تفلیس به‌صورت جداگانه پرداخته‌ایم تا بتوانید در سفرتان به تفلیس، راحت‌تر پیدایشان کنید و در زمانتان صرفه‌جویی کنید.

راهنمای کامل سفر به تفلیس

مرکز خرید تفلیس مال (Tbilisi Mall)

قطعاً اولین عنوان از مطلب معرفی مراکز خرید تفلیس، نباید جایی جز تفلیس مال باشد. این مرکز خرید جزو اولین و بزرگترین مراکز خرید، در منطقه قفقاز جنوبی محسوب می‌شود. مرکز خرید تفلیس در 4 طبقه، توانسته انواع برندهای مطرح داخلی و خارجی را دور هم جمع کند و شما را دست پر به محل اقامتتان برگرداند.

اگر در این مرکز خرید خسته شوید، می‌توانید سری به طبقات بالایش بزنید و در فودکورتش از انواع برندهای مطرح غذایی و بهترین رستوران‌های تفلیس مثل مک‌دونالد و کی‌اف‌سی، غذا سفارش دهید. تفلیس مال از امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی مانند سینما و شهربازی هم برخوردار است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این مرکز خرید، سراجیشویلی ام اس (Sarajishvili M/S) است که با ماشین 15 دقیقه از این ایستگاه فاصله دارد.

  • آدرس تفلیس مال: کیلومتر 16 داویت آغماشنلی
  • ساعت کاری تفلیس مال: همه‌روزه از 10 صبح تا 10 شب

موقعیت دقیق مرکز خرید تفلیس مال

تفلیس مال (Tbilisi Mall)

نمایی از داخل مرکز خرید تفلیس مال 

مرکز خرید ایست پوینت (East Point)

این بار کمی از هیاهوی شهر فاصله می‌گیریم و به حومه تفلیس می‌رویم. مرکز خرید ایست پوینت با سایر بازارهای تفلیس تفاوت خاصی دارد. اینجا مانند سایر مال‌ها، مسقف نیست و اکثر نقاطش روباز است. به همین دلیل هم بازدید از این مرکز خرید را در زمستان و روزهای آفتابی توصیه نمی‌کنیم.

این مرکز خرید مثل یک شهر کوچک ساخته شده و طبیعتاً وقتی از لفظ شهر استفاده می‌کنیم، پس باید انتظار مغازه‌های زیادی هم داشته باشیم و وقت زیادی را برای بازدید از این شهر کوچک بگذاریم. فروشگاه‌هایی که شامل اکثر برندهای معتبرِ نه‌تنها پوشاک، بلکه لوازم آرایشی، لوازم‌خانگی، لوازم الکترونیکی و دیجیتال می‌شوند.

مرکز خرید ایست پوینت علاوه بر فودکورت با رستوران‌های مختلف، امکانات تفریحی متنوعی از جمله شهربازی فوکوس موکوس، سینمای آی‌مکس و باشگاه بولینگ هم دارد که می‌تواند شما را ساعت‌ها سرگرم کند. ضمناً در بعضی روزهای سال، جشن‌های مختلفی در این مرکز خرید برگزار می‌شود. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این مرکز خرید، ایستگاه ورکتیلی (Varketili) است که اندازه 12 دقیقه رانندگی با آن فاصله دارد.

  • آدرس ایست پوینت: منطقه وارکتیلی، بزرگراه کاختی، خیابان الکساندره توالچرلیدزه
  • ساعت کاری ایست پوینت: همه‌روزه از 10 صبح تا 10 شب

موقعیت دقیق مرکز خرید ایست پوینت

East Point
نمایی از مرکز خرید ایست پوینت

مرکز خرید گالریا تفلیس (Galleria Tbilisi)

جدیدترین مرکز خریدی که در قلب شهر واقع شده، جایی نیست جز گالریا تفلیس! این مرکز خرید باشکوه و زیبا که فقط چند قدم با ایستگاه متروی میدان آزادی (Liberty Square) فاصله دارد، از نظر دسترسی، نمره کامل را دریافت می‌کند. مرکز خرید گالریا تفلیس که در سال 2017 افتتاح شد، هم‌اکنون میزبان تعداد زیادی از فروشگاه‌ها و برندهای مطرح دنیاست. این مرکز خرید با 7 رستوران و 2 کافه، برای علاقه‌مندان به غذا هم بسیار مکان لذت‌بخشی محسوب می‌شود. مرکز خرید گالریا با فضای باز و تراس سرسبز و زیبای خود، به‌علاوه سالن‌های سینما، تئاتر، بولینگ و شهربازی مجهز برای کودکان، توانسته یکی از بهترین مراکز خرید تفلیس محسوب شود که حتما باید از آن بازدید کرد.

  • آدرس گالریا تفلیس: میدان آزادی، خیابان شوتا روستاولی
  • ساعت کاری گالریا تفلیس: همه‌روزه از 10 صبح تا 10 شب

موقعیت دقیق مرکز خرید گالریا

گالری تفلیس (Galleria Tbilisi)
طراحی مرکز خرید گالریا از مراکز خرید تفلیس

مرکز خرید سیتی مال گلدانی (City Mall Gldani)

یکی از بهترین مراکز خرید تفلیس جایی نیست جز مرکز خرید سیتی مال گلدانی! این پاساژ از نظر دسترسی حرف ندارد و فقط 200 متر با متروی تئاتر اخمتلی (Akhmeteli Theatre) فاصله دارد و اطرافش پر از ایستگاه‌های اتوبوس است. مرکز خرید سیتی مال گلدانی میزبان برندهای مشهوری مثل ال سی وایکیکی است و به همین علت اگر قصد خرید از برندهای بین‌المللی را داشته باشید، این مرکز خرید دقیقاً همان چیزی است که شما می‌خواهید. در این پاساژ علاوه‌بر فروشگاه‌های معروف، شهربازی، چندین رستوران، هایپرمارکت، محل بازی کودکان و کافی‌شاپ هم وجود دارد.

  • آدرس مرکز خرید سیتی مال گلدانی: خیابان عمر خیزانیشویلی
  • ساعت کاری مرکز خرید سیتی مال گلدانی: همه‌روزه از 10 صبح تا 10 شب

موقعیت دقیق مرکز خرید سیتی مال گلدانی

city mall gldani.jpg
ورودی مرکز خرید سیتی مال گلدانی

مرکز خرید مرانی مال (Merani Mall)

از دیگر مراکز خرید تفلیس می‌توان به مرانی مال اشاره کرد. این مرکز خرید در 4 طبقه، محیط جمع‌وجوری را برای خرید فراهم کرده و می‌توانید در یک بعدازظهر، از این مکان آرام، خریدهای خود را از برندهای معتبری مثل زارا، کوتون و ماسیمو انجام دهید. مرکز خرید مرانی مال با رستوران‌ها و کافه‌های مختلف، آماده میزبانی شماست تا خستگی خرید را از تن درکنید.

این پاساژ در جایی از شهر واقع شده که دسترسی خوبی به نقاط مختلف دارد. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این مرکز خرید هم ایستگاه روستاولی ام اس (Rustaveli M/S) بافاصله 10 دقیقه پیاده‌روی است.

  • آدرس مرکز خرید مرانی مال: خیابان شوتا روستاولی
  • ساعت کاری مرکز خرید مرانی مال: همه‌روزه از 10 صبح تا 10 شب

موقعیت دقیق مرکز خرید مرانی مال

Merani Mall.jpg
نمایی از مرانی مال در شب

مرکز خرید کارواسلا (Karvasla)

مرکز خرید کارواسلا، یکی دیگر از آن مراکز خرید تفلیس است که کنار راه‌آهن واقع شده‌اند. این مرکز خرید که در سال 2010 افتتاح شد، فروشگاه‌های مختلفی با انواع برندهای متنوع، داروخانه، سالن زیبایی و بانک دارد که کار را برای شما راحت می‌کند. همچنین این مرکز خرید پارکینگی با ظرفیت 300 خودرو دارد تا اگر خواستید با خودروی شخصی به این جا بروید، با خیال راحت ماشین خود را پارک کنید. درضمن، نزدیکی این مرکز خرید هم ایستگاه متروی میدان (Station Square) بافاصله یک ربع قرار دارد که کار حمل‌ونقل را برای شما بسیار راحت‌تر کرده است.

  • آدرس مرکز خرید کارواسلا: خیابان تسوتن دادیانی
  • ساعت کاری مرکز خرید کارواسلا: همه‌روزه از 10 صبح تا 10 شب

موقعیت دقیق مرکز خرید کارواسلا

Karvasla.jpg

نمایی از مرکز خرید کارواسلا

مرکز خرید لیلو مال (Lilo Mall)

به معرفی مراکز خرید کنار راه‌آهن پرداختیم، حالا نوبت به معرفی مرکز خرید نزدیک به فرودگاه می‌رسد. لیلو مال که یکی از مراکز خرید ارزان تفلیس است، مجموعا از 6 هزار غرفه و فروشگاه در وسعتی بزرگ و خارج از شهر تشکیل شده و می‌توان گفت که ترکیبی از مرکز خرید و بازارهای روباز محلی است.

شما در لیلو مال می‌توانید هر چیزی که دنبالش هستید، حتی در انواع‌واقسام مختلف و با قیمت مناسب پیدا کنید. ازآنجایی‌که این مرکز خرید نزدیک فرودگاه بین‌المللی تفلیس واقع شده، پس احتمال این که از هر نقطه شهر بتوانید به آنجا دسترسی داشته باشید، وجود دارد. درضمن، نزدیکی‌های این مرکز خرید هم ایستگاه ورکتیلی (ورکتیلی) بافاصله 20 دقیقه رانندگی قرار گرفته است.

  • آدرس لیلو مال: بزرگراه کاختی
  • ساعت کاری لیلو مال: همه‌روزه از 8 صبح تا 5 عصر

موقعیت دقیق مرکز خرید لیلو مال

lilo mall tbilisi.jpg
نمایی از ورود خودروها به مرکز خرید لیلو مال

مرکز خرید اوراسیا (Eurasia shopping mall)

مرکز خریدی در شمال شرق شهر که جزو مراکز خرید ارزان تفلیس محسوب می‌شوند. اما این دلیل نمی‌شود که در هر مرکز خریدی با اجناس گران برخورد نداشته باشید. مرکز خرید اوراسیا به نسبت خلوت‌تر از پاساژهایی است که در وسط شهر قرار دارند، به همین دلیل برای افرادی که شلوغی را دوست ندارند، جای مناسب و کم‌ترافیکی محسوب می‌شود. این مرکز خرید در 5 طبقه، چشم‌انداز زیبایی به رودخانه شهر دارد. درضمن این پاساژ برای دسترسی بهتر، دقیقا کنار ایستگاه متروی تئاتر اخمتلی (Akhmeteli Theatre) واقع شده است.

  • آدرس مرکز خرید اوراسیا: خیابان عمر خیزانیشویلی
  • ساعت کاری مرکز خرید اوراسیا: همه‌روزه از 10 صبح تا 8 شب

موقعیت دقیق مرکز خرید اوراسیا

Eurasia Shopping Mall.jpg
نمایی از مرکز خرید اوراسیا

بهترین بازارهای تفلیس

در هر کشوری، علاوه‌بر مال‌های بزرگ و پیشرفته، بازارهای سنتی و محلی هم وجود دارد که بازدید از آن‌ها قطعا بیشتر از مال‌های مدرن، رنگ‌وبوی خاص آن کشور را به خود دارد. به همین علت، در این بخش به بررسی بازارهای تفلیس پرداخته‌ایم. بازارهای سنتی و محلی که بعضا به بازارچه بیشتر شباهت دارند که اغلب، محلی‌ها در آن‌ها به خرید و فروش می‌کنند.

بازار میدان تفلیس (Meidan Bazar Tbilisi)

حالا کمی از مال‌های مدرن و پیشرفته فاصله می‌گیریم و با ورود به بازارهای سنتی تفلیس به دل تاریخ سفر می‌کنیم. بازار میدان یکی از مهم‌ترین بازارهای تفلیس که زمانی بروبیایی داشته است. مزیت بازدید از این بازار این است که علاوه‌بر خرید کردن، می‌توانید از یک مکان تاریخی هم دیدن کنید، زیرا از قدیمی‌ترین مراکز خرید تفلیس محسوب می‌شود و می‌توان از آن به‌عنوان جاهای دیدنی تفلیس هم نام برد.

بازار میدان تفلیس مملو از آثار گرجی است؛ از سوغاتی‌ها و خوراکی و ادویه‌جات گرفته تا صنایع‌دستی و عتیقه‌جات و آثار هنری که اگر آن‌ها را بخرید، بعد از سفر، یادآور خوبی برای شما از این کشور خواهد بود. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این بازار زیرزمینی، ایستگاه اولبری (Avlabari) است که بافاصله یک ربع پیاده‌روی از این بازار قرار گرفته است.

  • آدرس بازار میدان تفلیس: ضلع جنوب غربی میدان اروپا، بعد از پل متخی، میدان واختنگ گرگاسالی
  • ساعت کاری بازار میدان تفلیس: همه‌روزه از 10 صبح تا 10 شب

موقعیت دقیق بازار میدان تفلیس

meidan-bazaar.jpg
نمایی از بازار میدان تفلیس

بازار درای بریج (Dry Bridge Market)

بازاری کنار رودخانه کورا که بیشتر فروشنده‌های آن را افراد محلی تشکیل می‌دهند؛ دقیقا چیزی مشابه بازارروزهای محلی خودمان. بازار درای بریج از دیگر بازارهای تفلیس است که مملو از آثار آنتیک و زیبایی هستند که حس و حال خاصی را به شما منتقل می‌کنند. به‌محض ورود به این بازار، چشمتان به اجناس ریزودرشت بساط شده کنار پیاده‌رو می‌افتد که اغلب از دوران شوروی است و درونش از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود و اگر بخواهید همه‌شان را نگاه کنید احتمالاً یک روز کامل درگیر این بازار خواهید بود.

برای رفتن به این بازارروز، می‌توانید از نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به آن یعنی ایستگاه میدان آزادی (Liberty Square) که بافاصله یک ربع پیاده‌روی از این بازار قرار گرفته است، استفاده کنید.

  • آدرس بازار درای بریج: ضلع جنوبی میدان زاربروکن، بعد از پل زاربروکن
  • ساعت کاری بازار درای بریج: همه‌روزه از 8 صبح تا 5 عصر

موقعیت دقیق درای بریج از بازارهای تفلیس

Dry-Bridge-Market-Tbilisi-Guid.jpg
نمایی از بساطی‌های بازار درای بریج

بازار دیزرتر (The Dezerter Bazaar)

بازاری محلی که در آن می‌توانید مانند بازارروزهای مازندران، انواع‌واقسام خوراکی‌های مختلف مانند میوه‌ها، سبزی‌جات، ادویه‌جات، لبنیات محلی، گوشت، مرغ و ماهی تازه و باکیفیت پیدا کنید. بازار دیزرتر یکی از مراکز خرید ارزان تفلیس محسوب می‌شود که اغلب خریداران و فروشنده‌های آن را محلی‌های تفلیس تشکیل می‌دهند. دقیقا به دلیل همین مدل محلی بودنش هم گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. درضمن نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این بازارچه محلی، ایستگاه میدان (Station Square) است.

  • آدرس بازار دیزرتر: خیابان آبستومنی
  • ساعت کاری بازار دیزرتر: همه‌روزه از 7 صبح تا 6 عصر؛ آخر هفته‌ها از 7 صبح تا 7 عصر؛ دوشنبه‌ها تعطیل

موقعیت دقیق بازار دیزرتر

The Dezerter Bazaar.jpg
دیزرتر از بازارهای تفلیس

بازار واگزال (Vagzali Bazar)

واگزال یکی دیگر از بازارهای تفلیس است که در آن همه چیز پیدا می‌شود. بازاری چندمنظوره که مانند بازار تهران، بازار تجریش و بازار مولوی از چندین راسته و بازارهای مختلفی تشکیل شده است. انواع فروشگاه‌های مختلف در بازار واگزال تفلیس وجود دارد؛ فروشگاه‌های لباس و پوشاک، لوازم الکترونیکی و دیجیتال، انواع خوردنی، صنایع‌دستی و هر چیزی که برای خرید نیاز داشته باشید.

بازار واگزال، نزدیک ایستگاه راه‌آهن تفلیس و کنار بازار دیزرتر قرار گرفته که طبیعتاً محلی پر رفت‌وآمد محسوب می‌شود و از مراکز خرید ارزان تفلیس است. درضمن برای دسترسی راحت‌تر به این بازار، می‌توانید از ایستگاه متروی میدان (Station Square) استفاده کنید. از آنجایی که این بازار کنار بازار دیزرتر واقع شده، احتمالا ساعت کاری مشابهی هم داشته باشند.

  • آدرس بازار واگزال: خیابان آبستومنی

موقعیت دقیق بازار واگزال

Vagzali Bazar.jpg
نمایی از بازار واگزال

سفر به تفلیس با تور

ازآنجایی‌که گرجستان کشوری توریستی است، به همین دلیل تور گرجستان همواره جزو پرطرف‌دارترین تورهای وبگاه لست‌سکند محسوب می‌شود. تورهای ارائه شده در لست‌سکند با امکانات و قیمت‌های متنوع، به شما این امکان را می‌دهد تا با دست باز برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید. تورهای متنوعی مثل تور باتومی و بیشتر شهرهای توریستی مطرح جهان را می‌توانید از قسمت تورهای سایت پیدا و مقایسه کنید.

باتومی بهتر است یا تفلیس؟

سخن آخر

مراکز خرید تفلیس اغلب امکانات مشترکی دارند که برای جلوگیری از تکرار، در متن این مطلب از سایت لست‌سکند ذکر نشده‌اند. امکاناتی مانند پارکینگ، سرویس بهداشتی، بانک، هایپرمارکت، قابلیت تردد با ویلچر در خود مرکز خرید، آسانسور و پارکینگ، قابلیت پرداخت با موبایل (NFC) و کارت‌های اعتباری و... که ممکن است به آنان احتیاج پیدا کنید.

البته اغلب این امکانات در بهترین مراکز خرید تفلیس وجود دارد و نه همه پاساژهای تفلیس. اما اگر فکر می‌کنید که ممکن است نیاز به یکی از آن امکانات داشته باشید، بهتر است تا قبل از رفتن به این مراکز خرید، در سایت‌هایشان، وجود یا عدم وجود امکانات موردنظرتان را جستجو کنید.

حسین نادری
حسین نادری

مهندس نرم‌افزاری خسته از کُدزنی هستم که عاشق سینماست و فیلم‌نامه‌نویسی می‌کند. مدتی‌ست که به دنیای تولید محتوا قدم گذاشته‌ام و نوشتن در لست‌سکند کار هر روز من شده است. نوشتن برای لست‌سکند به من این فرصت را می‌دهد تا با واژه‌ها به گوشه‌گوشه دنیا سفر کنم و تجربه‌های تازه‌ای به دست آورم. پس، نوشتن شد فصل مشترک مهندسی، فیلم‌نامه‌نویسی و تولید محتوای گردشگری؛ چیدن و مهندسی‌کردن هنرمندانه واژه‌ها کنار هم و کشف دنیاهای جدید.