زوج هندی، از فروش چای تا جهانگردی

4
از 1 رای

سفر به دور دنیا و جهان‌دیده شدن، شاید آرزوی هر یک از ما باشد، اما این‌که در راستای تحقق این رویا، حاضر به پرداخت چه بهایی هستیم، خود بحث دیگری‌ است. زوج هندی قصه ما، خیال ندارند که رویا را رویا باقی بگذارند! حتی اگر مسیر رسیدن به این رویا از چای فروشی در کوچه‌پس‌کوچه‌های هند بگذرد!

مسیر رویا تا واقعیت، با زوج هندی

ژان پل سارتر، نویسنده و فیلسوف فرانسوی جمله معروفی دارد که اگر یک فلج مادرزاد، آرزوی قهرمان المپیک شدن داشته باشد و به آن نرسد، تنها خودش مقصر است! حالا نه به این شوری، اما اگر رویایی داریم هر چند که شاید مسیر آن دور و ناهموار به نظر برسد، اگر عزمی راسخ و مصم داشته باشیم، قطعا راهی برای تحقق آن پیدا خواهیم کرد. نمونه و مصداق هم برای این حرف بسیار است. مثلا همین زوج هندی که راه رسیدن به آرزوی جهانگرد شدن خود را چای فروشی در کوچه‌پس‌کوچه‌‎‌های هند دیده‌اند.

زوج هندی قصه ما، در خانواده فقیری به دنیا آمدند اما آرزوهای گران داشتند! همین شد که از چهل و پنج سال پیش برای تامین هزینه‌های مسافرت به دور دنیا، شروع به فروش چای کردند. از درآمد همین کار، تا به حال به بیست و سه کشور جهان سفر کرده‌اند. کسانی که با تور هند به این کشور سفر کرده‌اند، خوب می‌دانند که دست‌فروشی در دومین کشور پر‌‌جمعیت جهان اصلا کار ساده‌ای نیست! اما این زن و شوهر هندی تصمیم دارند به هر قیمتی که شده، به همه کشور‌های جهان سفر کنند، حتی اگر مجبور باشند بدون نیروی کمکی سخت کار کنند و بیشتر درآمد خود را پس‌انداز کنند.

بیشتر کسانی که به هند سفر می‌کنند به این واقعیت اقرار می‌کنند که در کنار جاهای دیدنی هند، داستان زندگی بعضی آدم‌ها در هند، بسیار جذاب است. شما هم اگر رویای سفر دارید و اما نگران هزینه‌های آن هستید، تور اقساطی می‌تواند دل‌نگرانی‌های هزینه‌ها را تا حدی کم کند و در مسیر تحقق رویای سفر امکان جدیدی برای شما باشد.  

منبع: Youtube