جاهای دیدنی آنتالیا؛ بیش از 20 مکان دیدنی در آنتالیا + عکس

4
از 53 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
آنتالیا به جز سواحل چه جاهایی برای دیدن دارد؟ + تصاویر
26 خرداد 1402 08:00
1

جاهای دیدنی آنتالیا باعث شده این شهر یکی از جذاب‌ترین مقصدهایی شود که می‌توانید برای گذراندن اوقات فراغت، تاریخ‌گردی، آرامش گرفتن در کافه‌ها و کمی شکم‌گردی در کوچه و پس‌کوچه‌ها انتخابش کنید. تمامی این عوامل با در نظر گرفتن چند مورد دیگر، باعث شده تا انتخاب متداول بیشتر مردم از جمله ایرانی‌ها برای سفر، تور آنتالیا باشد. جاهای دیدنی آنتالیا بسیار پرتعدادند، در نتیجه از نظر گشت‌وگذار، هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد و در این مطلب هم سعی کرده‌ایم بسیاری از این جاهای دیدنی آنتالیا را معرفی و بررسی کنیم.

این شهر به‌دلیل اینکه در حاشیه دریای مدیترانه قرار گرفته، ویژگی‌های بسیاری دارد، یکی از آن‌ها، آب‌وهوای خوبش است. همچنین گفتنی است که این شهر در فصل بهار و تابستان بسیار جذاب‌تر هم می‌شود و امکان شنا کردن و استفاده از تفریحات آبی نیز برای شما فراهم خواهد بود. در ادامه این مطلب از مجله لست سکند، به معرفی جاهای دیدنی آنتالیا در حوزه‌های مختلف می‌پردازیم.

06.jpg

جاهای دیدنی مهم آنتالیا کدامند؟

شهر آنتالیا برخلاف تصور، به سواحل و هتل‌های خاصش محدود نمی‌شود و اگر شما اهل گشت‌وگذار و دیدن جاذبه‌ها باشید، این منطقه می‌تواند برایتان پر از تازگی و شگفتی باشد. حالا باید به این سؤال پاسخ داد که بهترین جاهای دیدنی آنتالیا کجاست؟ دروازه هادریان، منطقه آسپندوس، مناره شکسته، مسجد مراد پاشا، منطقه کاله ایچی و موزه آنتالیا را می‌توانیم از جمله بهترین جاهای دیدنی آنتالیا بدانیم. شما می‌توانید در یک گشت شهری، تعداد زیادی از این جاذبه‌ها را ببینید.

موزه‌ها و پارک‌های آنتالیا

آنتالیا با وجود اینکه یک شهر ساحلی است و خیلی‌ها برای تفریحات آبی و استفاده از سواحل آنتالیا به این شهر سفر می‌کنند، موزه‌ها و پارک‌های مختلفی هم دارد که جنبه‌های دیگری از این شهر را نمایان می‌سازد. تعدادی از پارک‌ها و موزه‌های آنتالیا را در ادامه با یکدیگر بررسی می‌کنیم تا بتوانید با آشنایی بیشتری از آن‌ها، لیستتان را برای بازدید در سفر به این منطقه خوش‌آب‌وهوا کامل کنید. تهیه یک لیست خوب از جاهای دیدنی آنتالیا، مخصوصاً اگر در اوقات ویژه‌ای مثل نوروز می‌خواهید سفر کنید، ضروری است.

موزه آنتالیا یا موزه باستان شناسی آنتالیا (Antalya Museum)

اگر به تاریخ و مسائل تاریخی علاقه دارید، یکی از بهترین جاهایی که می‌توانید با مراجعه به آن، اطلاعات مفید و فراوانی را در ارتباط با گذشته آنتالیا به‌دست آورید، بهترین موزه های آنتالیا است. این موزه در مساحتی 7 هزار متر مربعی ساخته شده و فضای داخلی‌اش بخش‌های مختلفی دارد. موزه باستان شناسی آنتالیا حدود 13 تالار دارد و یک گالری فضای باز هم در آن قرار گرفته است. اگر اهل موزه رفتن نباشید، آثار این موزه به گونه‌ای هستند که آن را جزو مکان های دیدنی آنتالیا کرده‌اند.

حدود پنج هزار اثر هنری تاریخی در این موزه قرار دارند و غیر از آن، آثار بسیار زیاد دیگری هم هستند که تعداد قابل توجهی از آن‌ها در معرض نمایش نیستند. از جمله آثاری که می‌توانید در موزه آنتالیا از آن‌ها بازدید کنید، انواع سکه‌ها، تابوت‌ها و آثار دیگر هستند. گفتنی است که بسیاری از مجسمه‌ها و آثار کشف شده از منطقه پرگا به این موزه منتقل شده و در معرض نمایش قرار داده شده‌اند.

Lastsecond.ir-antalya-sightseeing-antalya-museum.jpg
آثار داخل موزه آنتالیا یکی از بهترین جاهای دیدنی آنتالیا

موقعیت دقیق موزه آنتالیا روی نقشه 

موزه و خانه آتاتورک (Ataturk House & Museum)

یکی از افراد تأثیرگذار در تاریخ ترکیه، شخص آتاتورک است. او در میان بیشتر مردم ترکیه جایگاه ویژه‌ای دارد. خانه آتاتورک در شهر آنتالیا به موزه تبدیل شده و در دو طبقه‌ای که دارد، وسایل شخصی و همچنین برخی اسناد و مدارکش به نمایش گذاشته شده‌اند. در سطح شهر می‌توانید مجسمه‌های مختلفی را از آتاتورک مشاهده کنید و قسمت‌های مختلفی را که به نام او هستند، پیدا کنید. خانه موزه آتاتورک از جمله مناطق گردشگری آنتالیا است که برای خیلی‌ها جالب توجه است.

پس از معرفی چند موزه از آنتالیا، نوبت به آن رسیده که به معرفی و بررسی چند منطقه بپردازیم که جاذبه‌های گردشگری مختلفی در آن‌ها وجود دارد و به‌سبب آن‌ها، می‌توانید گردشی کامل انجام دهید.

Lastsecond.ir-antalya-sightseeing-ataturk-house-museum.jpg
خانه موزه آتاتورک

موقعیت دقیق خانه موزه آتاتورک

پارک مینی سیتی داکوما (Dokuma Park Mini City)

تابه‌حال به باغ موزه هنرهای ایرانی یا موزه مینیاتور در تهران رفته‌اید؟ بسیاری از جاذبه‌های ایران در این موزه‌ها در مقیاس و ابعاد بسیار کوچک‌تر از واقعیت ساخته شده‌اند و دیدن آن‌ها بسیار جالب توجه است. احتمالاً تا الان فهمیده‌اید که چرا این مقدمه‌چینی را کرده‌ایم! در سفر به آنتالیا و تور ترکیه هم چنین گزینه‌ای را دارید. پارک داکوما مینی سیتی آنتالیا، پارکی است که در آن جاذبه‌های معروف در شهرهای ترکیه را در مقیاسی کوچک‌تر ساخته‌اند و می‌توانید ترکیه را در ابعادی کوچک مشاهده کنید. این پارک یکی از بهترین مناطق دیدنی آنتالیا محسوب می‌شود.

Lastsecond.ir-antalya-sightseeing-Dokuma-Park-Mini-City.jpg
پارک مینی سیتی آنتالیا

موقعیت دقیق مینی سیتی داکوما پارک روی نقشه

منطقه کاله ایچی (Kaleiçi Antalya District)

یکی از زیباترین مناطق دیدنی آنتالیا که پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آن را حتماً در برنامه خود قرار دهید، منطقه کاله ایچی است که با عنوان‌های مختلفی مثل کالجی، کالچی و غیره نیز شناخته می‌شود. برای توضیح بهتر این منطقه، باید بگوییم که می‌توانید آن را با محله فهادان یزد مقایسه کنید، اما نه از نظر اینکه به یکدیگر شبیه هستند! بلکه به خاطر اینکه هرکدام از این محله‌ها، بافت تاریخی مخصوص به خود را دارند و آن را حفظ کرده‌اند. به همین خاطر، گردشگران بسیاری به سمت آن‌ها جذب می‌شوند.

خانه‌های سنگی این منطقه، کوچه‌پس‌کوچه‌های سنگ‌فرش شده و پیچ و در پیچ، همگی از جذابیت‌های منطقه کالچی هستند. دو بخش «مزیک» و «کلین جان سالار» از قسمت‌هایی هستند که می‌توانید برای پرسه‌زدن در آن‌ها و همچنین استفاده از کافه و رستوران‌هایشان به آن‌ها مراجعه کنید و از حضور در آن‌ها لذت ببرید. برخی از جاهای دیدنی این منطقه شامل: دروازه هادریان، مسجد و مناره ییولی، برج ساعت و مسجد محمد پاشا و غیره هستند. این منطقه مربوط به دوره سلجوقیان و یونیان است.

موقعیت منطقه کاله ایچی آنتالیا

دروازه هادریان (Hadrian's Gate)

این دروازه سه‌تایی به افتخار سفر و ورود امپراطوری روم هادریانوس 130 سال پس از میلاد ساخته شده و به دروازه هادریانوس هم معروف است. طبق برخی منابع، این دروازه قبلاً دو طبقه بوده، اما امروزه فقط طبقه اولش باقی‌مانده است. تمام دروازه از سنگ مرمر سفید ساخته شده که به زیبایی آن اضافه می‌کند. گفتنی است که سرستون‌های دروازه هادریان هم معماری رومی را تداعی می‌کنند.

Lastsecond.ir-antalya-sightseeing-hardrians-gate.jpg
از جاهای دیدنی آنتالیا، دروازه هاردیان

موقعیت دقیق دروازه هادریان روی نقشه

بندر قدیمی و اسکله آنتالیا (Antalya Kaleiçi Ancient City & Marina)

بندر قدیمی از محله‌های تاریخی آنتالیا است و در زمان‌های گذشته به‌عنوان اسکله اصلی استفاده می‌شده است. درحال‌حاضر، کافه‌ها و رستوران‌های فراوانی در این محله وجود دارند و تقریباً اکثر تورهای قایق‌رانی و کشتی‌رانی از این قسمت شروع می‌شوند. بندر قدیمی آنتالیا از مناطق دیدنی این شهر است که با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، خیلی از افراد را به سمت خودش می‌کشاند.

Lastsecond.ir-antalya-sightseeing-Antalya-Kaleiçi-Ancient-City-&-Marina.jpg
بندر قدیمی و اسکله آنتالیا

موقعیت بندر قدیمی و اسکله آنتالیا روی نقشه

مسجد تکلی محمد پاشا یا مهمت پاشا (Tekeli Mehmet Pasa Mosque)

مسجد تکلی محمد پاشا، مسجدی است که در قرن 18 میلادی به دستور فردی با همین نام ساخته شد و همچنان هم کاربرد دارد. مسجد مهمت پاشا از مهم‌ترین مساجد عثمانی‌ در آنتالیا است و کاشی‌های رنگی زیبایی هم دارد. مساجد این شهر از برجسته‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا هستند که به‌‌واسطه تاریخ و ویژگی‌های معماری، بسیار دیدنی شده‌اند.

Lastsecond.ir-antalya-sightseeing-Tekeli-Mehmet-Pasa-Mosque-Marina.jpg
مسجد تکلی پاشا از جاهای دیدنی آنتالیا

موقعیت دقیق مسجد مهمت پاشا

مسجد ییولی مناره (Yivliminare Mosque)

قدمت ساخت مسجد ییولی مناره، بسیار طولانی است و سرگذشتی پر از فرازونشیب دارد. این مسجد، به دستور علاءالدین کی‌قباد در قرن 13 میلادی ساخته شد. همچنین به آن مسجد علاءالدین یا مسجد کیقباد هم می‌گویند. در مجموع، مسجد یولی مناره شش گنبد دارد و بنایش هم خشتی است. مناره این مسجد ارتفاعی برابر با 38 متر دارد و تا بالای آن حدود 90 پله می‌خورد. غیر از این مسجد، مساجد دیگری هم در آنتالیا وجود دارند که در بخش مخصوص به آن‌ها، این مساجد را معرفی خواهیم کرد.

Lastsecond.ir-antalya-sightseeing-Yivliminare-Mosque.jpg
مسجد ییولی مناره

موقعیت دقیق ییولی مناره روی نقشه

مناره شکسته (Kesik Minaret Mosque)

این محل، در گذشته یک معبد یونانی بوده و سپس به یک کلیسا بدل می‌شود؛ اما با اتفاق افتادن جنگ، آن را به مسجد تبدیل می‌کنند و بعدها در دوره سلجوقی به آن مناره هم اضافه می‌شود. با شکست سلجوقیان، دوباره مسجد را به کلیسا تبدیل می‌کنند؛ اما بعدها طی آتش‌سوزی، بخش چوبی مناره می‌سوزد و از بین می‌رود. نام دیگر مناره شکسته، مسجد مناره کشیک است.

Lastsecond.ir-antalya-sightseeing-Kesik-Minaret-Mosque.jpg
نمایی از مناره شکسته

موقعیت دقیق مناره شکسته روی نقشه

برج ساعت (Antalya Saat Kulesi)

قدمت برج ساعت به قرن 19 برمی‌گردد و بین 80 برجی که از زمان گذشته وجود داشته، فقط برج ساعت آنتالیا باقی‌مانده است و نماد ایستادگی و مقاومت هم محسوب می‌شود. درواقع این برج، مهم‌ترین نماد شهری آنتالیا است که در بسیاری از تصاویر از معرفی شهر حضور دارد، به‌جز معماری خود برج، سنگ‌نوشته‌هایی که ارزش تاریخی دارند هم در این برج دیده می‌شوند. هرچند که برج ساعت، یکی از بناهای تاریخی در منطقه آنتالیا قدیم است؛ اما در اطراف این برج می‌توانید رستوران‌های خوبی را برای وقت‌گذارنی و خوردن یک وعده خوش‌طعم پیدا کنید.

Lastsecond.ir-antalya-sightseeing-Antalya-Saat-Kulesi.jpg
برج ساعت از جاهای دیدنی آنتالیا

موقعیت دقیق برج ساعت روی نقشه

برج هیدیرلیک (Hidirlik Tower)

این برج به دستور یکی از امپراتوران رومی در قرن 2 میلادی ساخته شد. برج دو قسمت دارد که بخش پایینی‌اش مربع شکل و قسمت بالایی آن، استوانه‌ای شکل و به طول 14 متر است. داخل شدن به برج هیدریلیک امکان‌پذیر نیست و فقط می‌توانید قسمت بیرونی‌اش را مشاهده کنید. گفتنی است که این برج در نزدیکی منطقه کالجی یا همان کاله ایچی قرار گرفته است. درنتیجه، می‌توانید در برنامه خود، بازدید از آن را هم قرار دهید.

Lastsecond.ir-antalya-sightseeing-Hidirlik-Tower.jpg
برج هیدیرلیک از جاهای دیدنی آنتالیا

موقعیت دقیق برج هیدیرلیک روی نقشه

مناطق باستانی پامفیلیا

اگر بازدید از جاذبه‌های تاریخی برایتان جالب باشد، حتماً دوست دارید به مناطق تاریخی آنتالیا که در فاصله کمی از شهر قرار دارند، سفر کنید و از بقایای شهرهای باستانی دیدن کنید. بسیاری از این مجموعه‌ها و جاذبه‌ها در اصل جزوی از منطقه پامفیلیا بوده‌اند. این شهر بزرگ و درواقع منطقه ارزشمند در آسیای صغیر درگذشته از مهم‌ترین مناطق تجاری برای یونانیان باستان بوده است و به‌دلیل وجود آب فراروان حتی به شهر آب مشهور بوده و بخش‌های بسیاری از آنتالیا امروزی جزو پامفیلیا به حساب می‌آمده. مناطقی مانند پرگا و آسپندوس که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم جزوی از این منطقه به شمار می‌آمده‌اند. 

منطقه آسپندوس (Aspendos)

آسپندوس در گذشته، یک شهر بوده است. این شهر، از اولین شهرهایی محسوب می‌شده که در آن سکه ضرب کردند و از این سیستم استفاده می‌کردند. حاکم یا پادشاه این شهر جایزه‌ای را برای کسی تعیین می‌کند که این آمفی تئاتر و قنات را بسازد، جایزه هم این بوده که فرد موفق، می‌توانسته با دختر حاکم ازدواج کند. مهم‌ترین بخش شهر باستانی آسپندوس، آمفی تئاترش است.

Lastsecond.ir-antalya-sightseeing-Aspendos.jpg
بخشی از آثار تاریخی شهر باستانی آسپندوس

موقعیت شهر قدیمی آسپندوس

آمفی تئاتر آسپندوس (Aspendos Theater)

آمفی تئاتر آسپاندوس به‌صورت نیم‌دایره طراحی شده و روی این نیم‌داره سکوهایی وجود دارند که امکان نشستن برای تماشاچی‌ها را مهیا می‌کنند. البته گفتنی است که جایگاه امپراطور و اطرافیان او متفاوت با قسمت‌هایی است که مطرح شد. این آمفی‌تئاتر حدود 20 هزار نفر ظرفیت دارد و در 40 کیلومتری شهر قرار گرفته است. جالب است بدانید که حتی امروز هم برخی از برنامه‌های هنری برای مردم در این آمفی تئاتر باستانی برگزار می‌شود.

جاهای دیدنی آسپندوس

Lastsecond.ir-antalya-sightseeing-Aspendos-theatre.jpg
آمفی تئاتر آسپندوس از جاهای دیدنی آنتالیا

موقعیت دقیق تئاتر آسپندوس روی نقشه

منطقه پرگا یا پرگه (Perge)

این منطقه به‌خودی‌خود یک جای دیدنی است. منطقه پرگا در زمان یونانی‌ها و رومیان در اوج خود قرار داشته است؛ اما درحال‌حاضر فقط برخی از ستون‌های بناهایش باقی‌مانده و دیوارهای نصفه‌نیمه آن، پرگا را شبیه به برخی از لوکیشن‌های مخروبه فیلم‌ها کرده! اگر علاقه‌مند به این نوع از فضاهای تاریخی و باستانی هستید، دیدن این منطقه را فراموش نکنید که گردشگران نسبتاً کمتری هم به آنجا می‌روند و شما می‌توانید راحت‌تر به کنکاش در نقطه‌نقطه این منطقه بپردازید.

Lastsecond.ir-antalya-sightseeing-Perge.jpg
منطقه پرگه از مناطق گردشگری آنتالیا

موقعیت دقیق پرگه یا پرگا روی نقشه

منطقه المپوس (Olympus)

از وجود این همه منطقه تاریخی در آنتالیا تعجب کرده‌اید؟ برای تعجب کمی زود است، چراکه هنوز هم مناطق خوبی برای گشت‌وگذار در دل تاریخ ترکیه باقی‌مانده است. منطقه المپوس به‌عنوان یکی از دیدنی های آنتالیا به‌قدری باستانی است که از زمان دقیق پیدایش آن اطلاعی در دست نیست؛ اما به گفته باستان‌شناسان به نظر می‌رسد زمان پیدایش آن به دوره‌ای از یونان باستان تعلق دارد.

این خرابه‌های باستانی قطعاً برای کسانی که علاقه به تاریخ دارند، جالب و خاص است؛ اما این‌طور نیست که افراد عادی از دیدن آن لذت نبرند، منطقه المپوس در نزدیکی ساحل المپوس قرار داد که در ایام قدیم هم یک بندرگاه مهم به شمار می‌رفته. از طرف دیگر، طبیعت سبز دیدنی آن برای هر گردشگری زیباست.

 

 موقعیت دقیق شهرباستانی المپوس

Guide-to-Olympos-Ancient-City-in-Antalya-1.jpg
نمایی از خرابه های المپوس از جاهای دیدنی آنتالیا ترکیه

سواحل دیدنی آنتالیا

همان‌طور که می‌دانید، جاذبه های گردشگری آنتالیا به‌عنوان یک شهر ساحلی بسیار است و بخش درخور توجهی از گردشگران هم برای استفاده از سواحل و تفریحات آبی به آنتالیا سفر می‌کنند. آنتالیا سواحل متنوع با مناظر گوناگونی دارد؛ اما اگر بخواهیم تعدادی از آن‌ها را نام ببریم عبارت‌اند از: ساحل لارا، کمر، بلک، کنیالتی. بهترین زمان برای استفاده از این سواحل تور آنتالیا مرداد است.

زیباترین و بهترین سواحل آنتالیا

Lastsecond.ir-antalya-sightseeing-Kemer-Beach.jpg
منظره ساحل بلک از سواحل معروف آنتالیا

جاهای دیدنی طبیعی آنتالیا

جاذبه های آنتالیا در حوزه جاذبه‌های طبیعی به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود و می‌توانیم آن‌ها را در دسته‌بندی‌های گوناگونی قرار دهیم؛ پیش‌تر در ارتباط با سواحل آنتالیا صحبت کردیم که به‌دلیل اینکه یکی از اهداف سفر گردشگران به آنتالیا، همین سواحل هستند، به‌صورت جداگانه به آن پرداختیم. اما بخش‌های بعدی، چند جاذبه در حوزه‌های مختلف را معرفی می‌کنیم.

تونک تپه (Tünektepe)

تونک تپه، بخشی از شهر آنتالیا است که در ارتفاع 618 متری قرار دارد و منظره بسیار زیبایی را از شهر، جلوی چشمان شما قرار می‌دهد. این بخش از شهر تله‌کابینی دارد که شما را از سمت دریا به ابرها می‌رساند. در تونک تپه رستوران، هتل و امکانات دیگری هم هست که گردش شما را کامل می‌کند.

Lastsecond.ir-antalya-sightseeing-Tünektepe.jpg
تونک تپه از مناطق دیدنی آنتالیا

موقعیت تونک تپه روی نقشه

غار کارائین (Karain Cave)

طبق تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده، غار کارائین یا کاراین از جمله محله‌های ابتدایی زندگی انسان‌ها بوده است و پژوهشگران توانسته‌اند استخوان و همین‌طور دندان‌های انسان را که مربوط به دوران نوسنگی هستند، کشف کنند. همچنین، گفتنی است که آثار مختلف به‌دست آمده از این غار، دوره‌های مختلفی از تاریخ را نشان می‌دهد.

Lastsecond.ir-antalya-sightseeing-Karain-Cave.jpg
غار کارائین از مکان های دیدنی آنتالیا

موقعیت غار کارائین روی نقشه

غار کوکاین (Kocain Cave)

از دیگر غارهایی که در آنتالیا وجود دارد، غار کوکاین است که طولی برابر با 600 متر دارد و اینجا هم از محل‌های ابتدایی زندگی انسان‌ها محسوب می‌شود. اولین‌بار کسی که این غار را کشف کرده، فردی به‌نام کوکتن بوده است. از نکات جالب توجه در رابطه با این غار، فضای داخلی نسبتاً بزرگ و ظاهر عجیبش است.

Lastsecond.ir-antalya-sightseeing-Kocain-Cave.jpg
غار کوکاین از مناطق دیدنی آنتالیا

موقعیت غار کوکاین روی نقشه

آبشار دودن

مجموعه آبشار دودن، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آنتالیا است که هرسال تعداد زیادی از گردشگران از آن دیدن می‌کنند، یکی از نکات مثبت این آبشار، نزدیکی آن به شهر است و شما برای دیدن آن‌ها نیاز نیست از محدوده شهری خارج شوید. دودن به دو بخش آبشار بالایی و پایینی تقسیم می‌شود؛ به‌طوری که آبشار بالایی ارتفاعی تقریباً 15 متر و آبشار پایینی ارتفاعی نزدیک به 40 متر دارد. 

DSC_4290.jpg
نمای آبشار بالایی دودن

موقعیت دقیق آبشار دودن

مساجد تاریخی و دیدنی آنتالیا

آنتالیا مساجد مختلف و زیادی دارد که بیشترشان تاریخی هستند و زیبایی‌های خاص خود را دارند و هرکدام، یکی از مکان های دیدنی آنتالیا محسوب می‌شوند. پس می‌توانید بخشی از بازدیدها را به مسجدها اختصاص دهید تا بیشتر با سبک و معماری گذشته مردم در آنتالیا آشنا شوید.

مسجد مراد پاشا (Murat Pasha Mosque)

مراد پاشا یکی از صدراعظم‌های زمان‌های گذشته در آنتالیا بوده که به دستور او این مسجد را می‌سازند. سال ساخت مسجد به سال 1570 باز می‌گردد و گفتنی است که از نظر معماری، مسجد جالب توجهی است. گنبد رفیع مسجد، کتیبه دیوارهای داخلی، کاشی‌کاری‌ها و موارد دیگر بر جذابیت‌های این مسجد اضافه کرده‌اند، به‌همین دلیل هم امروز این مکان نه فقط جایی برای عبادت بلکه به‌عنوان یکی از جاذبه های آنتالیا شناخته می‌شود.

Lastsecond.ir-antalya-sightseeing-Murat-Pasha-Mosque.jpg
مسجد مراد پاشا از جاهای دیدنی آنتالیا

موقعیت دقیق مسجد مراد پاشا روی نقشه

مسجد ایسکله (Iskele Mosque)

در اواخر قرن 19، مسجد ایسکله هم ساخته می‌شود که نزدیک بندر مارینا است. سنگ‌های تکه‌تکه و سفیدرنگ این مسجد، به زیبایی‌اش افزوده و جلوه‌ای خاص را به آن بخشیده‌اند. سادگی این مسجد و زیبایی‌اش، ایسکله را به یکی از جاهای دیدنی آنتالیا بدل کرده است.

Lastsecond.ir-antalya-sightseeing-Iskele-Mosque.jpg
مسجد ایسکله از جاهای دیدنی آنتالیا

موقعیت مسجد ایسکله روی نقشه

خرید تور آنتالیا اولین قدم برای کشف نو این شهر!‌

اگر از آن دست افرادی هستید که با خواندن در مورد جاهای دیدنی آنتالیا بیش از پیش به دیدن این شهر جذاب و دیدنی تشویق شده‌اید و حالا به این فکر می‌کنید که چطور باید برای سفر برنامه‌ریزی کنید که هم به تفریحات رسید و هم از جاذبه‌های خاصش دیدن کرد، باید گفت که نیازی به نگرانی نیست!‌ شما با انتخاب یک هتل مناسب که در مسیر دیدنی‌های مدنظرتان قرار دارد، نیمی از مسیر را رفته‌اید، چراکه در هتل‌های آنتالیا به‌راحتی می‌توانید امکانات مناسب در اختیار داشته باشید. از طرف دیگر نزدیکی به مناطق تاریخی کار شما را در طی کردن مسیرها ساده‌تر می‌کند؛ اما چطور این انتخاب را داشته باشیم؟‌ کافی است سری به صفحه تورهای لست‌سکند بزنید و با انتخاب نوع تور مورد نظرتان، مثلاً تور اقساطی آنتالیا از بین هتل‌ها پکیج‌های مختلفی که از طرف آژانس‌های گردشگری معرفی می‌شوند، انتخاب کنید.

سخن آخر

همان‌طور که می‌دانیم، آنتالیا یک شهر ساحلی است، اما نباید تمام گشت‌وگذارها و جاذبه های آنتالیا را معطوف به سواحلش بدانیم، چون اماکن تاریخی و باستانی این شهر، متعدد و بسیار زیبا هستند. غیر از این، باید اشاره کنیم که آنتالیا محله‌ها و کوچه‌وپس‌کوچه‌های بسیار زیبا و چشم‌نوازی دارد که پرسه زدن و گشت‌وگذار در آن‌ها بسیار لذت‌بخش است. با راهنمای سفر به آنتالیا بهتر می‌توانید از جزئیات سفر به این شهر مطلع شوید و برای دیدن جاذبه‌های مختلفش برنامه‌ریزی داشته باشید.

در این مطلب سعی کردیم تعدادی از جاهای دیدنی آنتالیا ترکیه را معرفی کنیم. گرچه تعداد بیشتری از آن‌ها وجود دارد، شما از کدام یک از جاهای دیدنی آنتالیا بازدید کرده‌اید که جای آن را در لیست، خالی می‌بینید؟

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!