تفریحات رایگان آنتالیا؛ بهترین جاهای تفریحی رایگان

4
از 14 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
خوش‌گذرانی در آنتالیا بدون پرداخت حتی یک لیر!
15 مهر 1402 08:00
0

وقتی از تفریحات رایگان آنتالیا حرف می‌زنیم، دقیقاً منظورمان چیست؟ حتماً فکر می‌کنید محال است شهری با این‌همه جاذبه گران، جای خوبی برای کسانی باشد که به هر دلیل تصمیم به کم کردن هزینه‌ها گرفته‌اند. این درحالی است که هنگام سفر به این شهر زیبا، گزینه‌های زیادی برای خوش‌گذرانی وجود دارند که همه آن‌ها الزاماً گران یا هزینه‌بر نیستند. در این مطلب از مجله لست سکند قرار است تفریحات رایگان آنتالیا را بررسی کنیم که سفرتان را مقرون‌به‌صرفه می‌کنند. بنابراین اگر در آینده نزدیک قصد مسافرت به آنتالیا را دارید، این مطلب را از دست ندهید.

تفریحات رایگان آنتالیا.jpg

تفریحات رایگان آنتالیا چیست؟

برج ساعت، منطقه کاله ایچی، بلوار آتاتورک، مسجد ییولی مناره، ساحل کنیالتی و ساحل لارا از‌جمله بهترین جاهای تفریحی در آنتالیا محسوب می‌شوند. همین جاذبه‌ها و آن‌هایی که در این متن آمده، می‌توانند چندین روز شما را سرگرم کنند. اینکه شما در زمان سفر نگران هزینه‌هایتان باشید و دلتان بخواهد به سراغ جاهای دیدنی رایگان آنتالیا بروید، اصلاً عجیب نیست و مطمئن باشید شما تنها کسی نیستید که برای کاهش هزینه‌هایتان برنامه ریخته‌اید. حتی اگر بخواهید با تور آنتالیا UALL سفر کنید، استفاده از تفریحات رایگان آنتالیا باعث می‌شود هزینه‌های سفرتان کاهش پیدا کند. بنابراین، در ادامه، هرکدام از این تفریحات را مفصل معرفی کرده‌ایم.

سواحل رایگان آنتالیا

بیشتر کسانی که به این منطقه سفر می‌کنند، با‌وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار، بیشتر از هر چیز، نام سواحل آنتالیا به گوششان خورده است. این سواحل، علاوه‌بر طبیعت زیبا و شن‌های تمیز، صاحب انواع امکانات رفاهی و تفریحات آبی هستند که باعث رونق بیشتر منطقه می‌شوند. در این میان، تنها مشکل این است که در برخی نقاط، ساحل در اختیار هتل‌ها و اقامتگاه‌ها قرار گرفته است و برای استفاده از آن، مجبور به پرداخت هزینه‌هایی گاه گران می‌شوید. ویژگی دیگر سواحل این است که در اوقات شلوغی مثل نوروز هم می‌توانید همچنان جاهای خلوت پیدا کنید.

اما منطقه آنتالیا آن‌قدر‌ها هم کوچک نیست که دراین‌باره احساس نگرانی کنید. در این منطقه، به‌اندازه کافی سواحل زیبا برای استفاده عموم مردم، پیدا می‌شود. تعدادی از این سواحل را در ادامه با هم بررسی می‌کنیم. توجه کنید که در بسیاری از این سواحل، تفریحات مختلفی هم وجود دارد که برای استفاده از آن‌ها باید پول پرداخت کنید. اگر اهل تجربه و ماجراجویی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که برای سفر، تور اقساطی آنتالیا را انتخاب کنید. به این ترتیب می‌توانید موقع سفر، پول بیشتری برای تفریحات مختلف پرداخت کنید. دلیل این امر هم آن است که شما همه پول را در ابتدا پرداخت نمی‌کنید بلکه بخشی از آن را می‌پردازید و سپس در چند قسط، مابقی را می‌دهید.

ساحل کنیالتی (Konyaaltı Plajları)

شهر آنتالیا، دو ساحل اصلی دارد که کنیالتی یکی از این دو ساحل است. اگر به‌دنبال تفریحات رایگان آنتالیا هستید، به‌هیچ‌وجه نباید این ساحل را از دست بدهید. کنیالتی 7 کیلومتر طول دارد و به‌دلیل بزرگ بودن، حتی در مواقع شلوغی هم ازدحام جمعیت شما را آزار نمی‌دهد. در این ساحل، می‌توانید انواع تفریحات رایگان در آنتالیا را امتحان کنید، تنی به آب بزنید و از یک روز آفتابی لذت ببرید.

موقعیت دقیق ساحل کنیالیتی روی نقشه

Konyaaltı-Sahili-İhalesi-İptal-Edildi-1280x720 (1).jpg
نمایی از ساحل کنیالتی

ساحل مرمرلی (Mermerli Plajı)

یک جای بکر برای عکاسی، نشستن و لذت بردن از دریای مدیترانه، ساحل مرمرلی است. شاید در نگاه اول این ساحل جزو تفریحات آنتالیا به حساب نیاید، اما این نکته را نباید فراموش کنیم که تفریح، از آن دسته کلماتی است که برای افراد مختلف معانی گوناگونی دارد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند حتی در تفریحاتشان هم رنگ‌وبوی آرامش وجود داشته باشد، به ساحل مرمرلی سر بزنید. پلاژ شنای ساحل مرمرلی به‌عنوان یکی از جاهای تفریحی رایگان آنتالیا چندان چنگی به دل نمی‌زند؛ اما اسکله و نزدیکی به شهر قدیمی برای هرکسی می‌تواند جالب باشد.

موقعیت دقیق ساحل مرمرلی آنتالیا روی نقشه

lastsecond-antalya.jpg
ساحل مرمرلی از سواحل تفریحی آنتالیا

ساحل لارا (Lara Beach)

ساحل لارا یکی از سواحل نزدیک به شهر آنتالیا است که فقط 6 کیلومتر با آن فاصله دارد. هرچند که لارا این روزها به‌واسطه استقبال گردشگران به ساحل شلوغی با انواع امکانات تبدیل شده، اما همچنان می‌توان بدون هزینه کردن، از زیبایی آن بهره برد. بخش‌هایی از ساحل لارا، صخره‌ای است که بهترین جا برای کسانی محسوب می‌شود که به‌دنبال یک منظره زیبا از دریا می‌گردند. در این ساحل، علاوه‌بر آب‌تنی می‌توانید از طبیعت زیبا و دیدنی‌اش هم بهره ببرید. لارا از بهترین مناطق آنتالیا برای سفر برشمرده می‌شود که ساحل پرطرف‌داری دارد.

بهترین مناطق آنتالیا برای رزرو هتل کجاست؟

موقعیت دقیق ساحل لارا روی نقشه

lasrsecond-larabeach.jpg
ساحل لارا از سواحل مشهور آنتالیا

جاهای تفریحی شهری رایگان در آنتالیا

نظرتان درباره گشت‌وگذار در شهر چیست؟ یک تجربه جدید در شهری که احتمالاً جاهای زیادی برای کشف کردن دارد. یکی از بهترین راه‌های تفریح رایگان در آنتالیا، همین گشت شهری و سر زدن به دیدنی‌هایش است. قدم زدن، عکاسی کردن و صحبت با افراد بومی می‌تواند سفر شما به آنتالیا را به یکی از پرخاطره‌ترین سفرهایتان تبدیل کند. به همین دلیل هم این بار به سراغ برخی از جاهای دیدنی آنتالیا می‌رویم که جزوی از تفریحات رایگان آنتالیا محسوب می‌شوند. اگر در فصل‌های سرد به آنتالیا سفر می‌کنید، گردش در شهر همچنان می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

برج ساعت (Antalya Saat Kulesi)

برج ساعت آنتالیا، یکی از قدیمی‌ترین نمادهای این شهر است که شما می‌توانید به‌عنوان یکی از تفریحات رایگان آنتالیا به سراغش بروید. همه این بنا از سنگ ساخته شده و گفته می‌شود در قرن نوزدهم، تعداد این برج‌ها به 80 عدد می‌رسیده که از میان آن‌ها فقط همین برج ساعت باقی‌مانده است. البته می‌توانید تنها به برج اکتفا نکنید. اطرف برج ساعت، مجموعه‌ای از کافه‌ها و رستوران‌ها قرار دارند که اگر به‌دنبال تفریحات رایگان در آنتالیا نباشید، می‌توانید سری به آن‌ها بزنید.

موقعیت دقیق برج ساعت آنتالیا روی نقشه

saat-kulesi-ve-yivli-lasrtsecond.jpg
نمایی از برج ساعت آنتالیا

بلوار آتاتورک (Atatürk Boulevard)

یکی دیگر از تفریحات رایگان در آنتالیا که جذابیت‌های خاص خودش را دارد، گشت‌وگذار در بلوار آتاتورک است. در این شهر هم بلوار اصلی به نام آتاتورک نام‌گذاری شده است و شما می‌توانید به‌غیر از ظاهر زیبا و درخت‌کاری شده این بلوار، از مراکز خرید آنتالیا هم دیدن کنید. حتی اگر دوست داشته باشید، می‌توانید برای مدتی روی نیمکت‌هایی که در سراسر بلوار وجود دارند، بنشینید و از تماشای این منطقه لذت ببرید.

موقعیت دقیق بلوار آتاتورک روی نقشه

lastsecond-taturkbulvari.jpg
بلوار درخت‌کاری شده آتاتورک

اسکله کاش (Kas Belediyesi Yat Limani)

در لیست تفریحات رایگان آنتالیا، سواحل را نام بردیم؛ اما زیبایی دریا فقط به ساحلش نیست. اسکله‌ها هم جزو جاذبه‌هایی هستند که در سفر به شهرهای ساحلی نباید از یاد ببرید. به‌ویژه اگر تصمیم دارید تور آنتالیا آبان را تهیه کنید، خوب است بدانید که آب‌وهوای این شهر در این زمان کمی خنک‌تر است و میزان بارندگی هم بیشتر است؛ اما همچنان می‌توانید از گرمای خورشید در طول روز هم لذت ببرید. شما این فرصت را هم دارید که در اسکله، بهترین عکس‌های یادگاری را با مرغ‌های ماهی‌خوار ثبت کنید. اسکله کاش، در کنار کوه و صخره قرار دارد و نمایی زیبا از یک خلیج را به نمایش می‌گذارد. توصیه ما به شما قدم زدن در سنگ‌فرش خیابان‌های مجاور اسکله است.

موقعیت دقیق اسکله کاش روی نقشه

5b1e71d60490c80a4c8a3403.webp
نمایی از اسکله کاش آنتالیا

منطقه کاله ایچی (Kaleiçi)

جای دیگری که از گشت‌وگذار شهری در بین جاهای تفریحی رایگان آنتالیا نام می‌بریم، منطقه کاله ایچی یا همان شهر قدیمی آنتالیا است. کاله ایچی در اصل یک منطقه تاریخی است که بناهایی از دوران سلجوقی، عثمانی و دوران روم در آن دیده می‌شود. به گفته بسیاری از گردشگرانی که پیش‌از این از کاله ایچی بازدید کرده‌اند، این منطقه را می‌توان نگین آنتالیا دانست؛ چراکه همه‌چیز به‌صورت اغراق شده‌ای زیباست؛ از کشتی دزدان دریایی گرفته تا مغازه‌هایش.

موقعیت دقیق منطقه شهر قدیم آنتالیا روی نقشه

akra-antalya-to-do-kaleici.webp
یکی از خیابان های کاله ایچی، شهر قدیم آنتالیا

مسجد ییولی مناره (Yivliminare Cami)

بازدید از مسجد ییولی مناره را می‌توانیم جزو تفریحات رایگان آنتالیا بدانیم. مسجدی که در قرن سیزدهم و به دستور سلطان سلجوق ساخته شد. مناره این مسجد، به‌قدری بلند است که تقریباً می‌توانید آن را از بیشتر نقاط آنتالیا ببینید. همین عوامل تاریخی و ساختاری، باعث شده تا مناره و مسجد به نمادهایی از آنتالیا تبدیل شوند و گردشگران را به سمت خود بکشانند. ارتفاع مناره تقریباً به‌گونه‌ای است که برای پیدا کردنش نیازی به گشتن ندارید. گفتنی است که مسجد در بافت قدیمی شهر قرار دارد و اطراف آن هم دیدنی است و قدم زدن در آن حس و حال خوبی به شما می‌دهد.

موقعیت دقیق مسجد ییولی مناره روی نقشه

Lastsecond.ir-free-entertainment-in-antalya-yivli-minaret_optimized.jpg
نمایی از مسجد ییولی مناره در آنتالیا

دروازه هادریان (Hadrian's Gate)

دروازه هادریان از‌جمله محوطه‌های تاریخی آنتالیا است که در نزدیکی بلوار آتاتورک قرار دارد و شما می‌توانید رایگان از آن بازدید کنید. اینجا نقطه‌ای است که گردشگران زیادی به آن می‌روند و عکاسی از آن هم بخش جدایی‌ناپذیر بازدید از دروازه است. عکس گرفتن و بازدید از این جای دیدنی، سبب شده تا دروازه هادریان را هم جزو تفریحات رایگان آنتالیا به شمار آورند.

این دروازه در قرن دوم و به افتخار امپراتوری هادریان ساخته شد و یکی از ورودی‌های اصلی به شهر قدیمی آنتالیا بوده است. غیر از ستون‌ها، بیشتر قسمت‌های این دروازه را با مرمر سفید ساخته‌اند. تاریخ بنا کردن این دروازه، مصالح استفاده شده در آن و معماری‌اش، از عناصری هستند که بر ارزش و اعتبار این دروازه اضافه کرده‌اند.

موقعیت دقیق دروازه هادریان روی نقشه

lastsecond.ir-free-entertainment-in-antalya-hadrian.jpg
نمایی از دروازه هادریان

پارک‌های رایگان آنتالیا

اگر همچنان به‌دنبال تفریح رایگان در آنتالیا هستید، دیگر باید سراغ پارک‌ها را بگیرید. همیشه وقتی پای تفریحات رایگان در میان است، پارک‌ها نقشی کلیدی دارند. برخی از آن‌ها فقط یک فضای سبز برای گذراندن وقت دارند؛ اما برخی دیگر، برای برگزاری جشنواره‌ها و گردهمایی‌های شهری و از این دست تفریحات هم در جایگاه خوبی قرار می‌گیرند. بنابراین حالا که به سراغ جاهای تفریحی رایگان آنتالیا رفته‌ایم، نباید در لیست‌مان پارک‌های شهر را جا بیندازیم.

پارک حیات (HayatPark)

یکی از پارک‌های آنتالیا که می‌توانید زمان خود را در آن بگذرانید و به‌عنوان تفریحات رایگان آنتالیا به آن نگاه کنید، پارک حیات است. اگر از آن دسته افرادی هستید که از قدم زدن در میان درختان لذت می‌برید، پارک حیات جای خوبی برای شماست. در این پارک، علاوه‌بر انواع مجسمه‌های چوبی حیوانات مختلف، تفریحات فراوان دیگری هم وجود دارد. از کافه‌ها گرفته تا وسایل بازی متنوع؛ گزینه‌های بسیاری برای انجام تفریحات رایگان آنتالیا در اختیارتان است. این پارک در محدوده غربی آنتالیا قرار دارد، پس برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر و حفظ زمان، پیشنهاد می‌کنیم که چند جاذبه و چند تفریح دیگر را هم در همین محدوده شناسایی کنید و از زمانتان بهترین استفاده را ببرید.

موقعیت دقیق پارک حیات آنتالیا روی نقشه

6a625aef-8kultur-ve-sanatin-yeni-merkezi-hayat-park-6.jpg
پارک حیات آنتالیا

پارک یاووز اوزجان آنتالیا (Yavuz Ozcan)

یکی دیگر از تفریحات رایگان در آنتالیا، رفتن به پارک یاووز اوزجان است. در این پارک برای شما امکاناتی مانند دوچرخه‌سواری و محل بازی کودکان فراهم است. حتی در پارک، چند آبشار و فواره دیدنی هم ساخته شده‌ است که می‌تواند یکی از جذابیت‌های سفر شما باشد. یاووز اوزجان ازجمله پارک‌هایی است که در میان اهالی آنتالیا و مسافران، بسیار محبوب است.

موقعیت دقیق پارک یاووز اوزجان روی نقشه

189227.jpg
بخشی از پارک یاووز به‌عنوان یکی از تفریحات رایگان آنتالیا

پارک کارالی اوغلو (Karaalioglu)

یکی دیگر از جاهای تفریحی رایگان آنتالیا، پارک کارالی اوغلو است. این پارک، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهری آنتالیا محسوب می‌شود و با فضاهای سبز و گل‌کاری‌شده متعدد خود، جای مناسبی برای قدم زدن، ورزش کردن و دیدن مناظر است. در کنار همین پارک، برج هیدیرلیک هم قرار دارد که مربوط به قرن دوم است و می‌توانید از آن هم بازدید کنید. ازآنجایی‌که این پارک در کنار دریای مدیترانه است، بسیاری از گردشگران و مردم آنتالیا خودشان را به این پارک می‌رسانند تا بتوانند منظره زیبای غروب خورشید را از این مناظر ببینند. ضمن اینکه در همین حوالی، کافه‌ها و رستوران‌های متعددی هم هستند.

موقعیت دقیق پارک کارالی اوغلو روی نقشه

lastsecond.ir-free-entertainment-in-antalya-karaalioglu_parki_yuruyus.jpg
نمایی از پارک کارالی اوغلو

آیا تفریح رایگان در آنتالیا ممکن است؟

احتمالاً با یک جست‌وجوی ساده اینترنتی، چندین برنامه مختلف سفر به همین شهر به شما پیشنهاد می‌شود. اولین نکته‌ای که باید به‌خاطر داشته باشید، این است که در این سفر قرار است لذت ببرید؛ بنابراین بهتر است علایق شخصی‌تان را در اولویت قرار دهید. در قدم دوم، شما باید براساس علایقتان و زمانی که دارید، بین جاهای دیدنی و تفریحات مختلف آنتالیا، بهترین‌ها را انتخاب کنید. از خودتان بپرسید که در سفر به آنتالیا، کدام‌یک از تفریحات رایگان نیستند و من به‌عنوان یک گردشگر نمی‌توانم از خیر آن‌ها بگذرم؟ مثلاً ممکن است دوست داشته باشید که به یکی از تفریحات آبی آنتالیا حتماً سری بزنید و آن تفریح هم چندان ارزان نباشد. اینجاست که برای کنترل هزینه‌ها، می‌توانید تفریحات رایگان آنتالیا را در برنامه‌های خودتان بگنجانید.

یک تفریح رایگان در آنتالیا می‌تواند چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ فکر می‌کنید حتماً باید برای تفریح سری به یک تم پارک بزنید؟ باید به سینما بروید؟ یا در استخری لوکس تنی به آب بزنید؟ قطعاً این‌طور نیست. در وهله اول باید دوباره این مطلب را یادآوری کنیم که سلیقه‌های افراد، قابل پیش‌بینی نیست؛ اما از‌طرف‌دیگر، آنتالیا شهر خوبی برای تفریح است؛ چراکه تقریباً همه سلایق را پوشش می‌دهد. شما اگر دوست داشته باشید که بدون هزینه در آنتالیا لذت ببرید، انتخاب‌های زیادی دارید. سواحل رایگان پرتعدادی در بخش‌های مختلفی از آنتالیا وجود دارد و همچنین علاقه‌مندان به تاریخ می‌توانند به سراغ محله‌های تاریخی و بافت سنتی بروند و تجربه غذاهای خیابانی هم ایده خوبی به نظر می‌آید.

جاشک.jpg
دکه غذای خیابانی در آنتالیا

سفر به آنتالیا با تور

آنتالیا از شهرهایی است که تعداد بسیار زیادی تور با تنوع فراوان برای آن وجود دارد. در سایت لست‌سکند، می‌توانید تنوع درخور توجهی از تور آنتالیا را ببینید. همچنین با استفاده از فیلترهایی که در کنار  صفحه تورهای سایت وجود دارد، امکان این را دارید تا بتوانید تور مناسب خودتان را فیلتر و سپس انتخاب کنید. برای مثال با انتخاب مدت زمان سفر و هزینه‌ای که می‌خواهید صرف کنید، می‌توانید گزینه‌ها را مشخص‌تر کنید تا انتخابی راحت‌تر داشته باشید.

حتی اگر تصمیم گرفتید که شهر مقصدتان را از آنتالیا به دیگر شهرهای ترکیه تغییر دهید، می‌توانید به صفحه تور ترکیه بروید و تورهای بیشتری را برای انتخاب، پیش‌روی خود ببینید.

سخن آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا تعدادی از بهترین تفریحات رایگان آنتالیا را به شما معرفی کنیم. اما حتماً شما هم به‌خوبی می‌دانید که این شهر جاهای زیادی برای اکتشاف دارد. شما می‌توانید براساس علایق شخصی‌تان به سراغ بهترین تفریحات آنتالیا بروید. گرچه اگر قصد دارید که زیاد هزینه نکنید، دست شما کمی بسته خواهد بود، اما فراموش نکنید، زمانی که به آنتالیا می‌روید، در واقع به یک منطقه تاریخی و منحصربه‌فرد از نظر طبیعت قدم گذاشته‌اید. می‌توانید برای داشتن اطلاعات بیشتر به سراغ راهنمای سفر به آنتالیا بروید و این منطقه دوست‌داشتنی را با جزئیات بیشتری کشف کنید.

پوپک کفیلی
پوپک کفیلی

دانش آموخته خبرنگاری و عاشق ماجراجویی‌ام. کشف دنیای جدید، وسوسه همیشگی من است و دوست دارم قبل از اینکه بمیرم، به‌اندازه کافی دنیای اطراف را دیده باشم. فکر می‌کنم بهترین راه کشف دنیا، سفرکردن و خواندن و نوشتن است، برای همین هم سعی می‌کنم دنیای اطراف را بهتر ببینم، بیشتر بخوانم و حتی بیشتر از آن بگویم.