مراکز خرید ایروان ارمنستان؛ معرفی بهترین مرکز خرید + آدرس

4.5
از 8 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین مراکز خرید ایروان ارمنستان + آدرس و اطلاعات
25 فروردین 1403 08:00
0

مراکز خرید ایروان چندان شناخته‌شده نیستند؛ اما نقش مهمی را در سفر به این شهر ایفا می‌کنند. به‌دلیل حضور اغلب برندهای بین‌المللی و مطرح در ارمنستان، علاقه‌مندان به خرید به‌دنبال لیستی از مراکز خرید ارمنستان هستند که به‌وسیله آن بتوانند از همه فروشگاه‌ها بازدید کنند و خریدی مطلوب داشته باشند. مقایسه قیمت اجناس در این مراکز، امکانات تفریحی و محیط دل‌چسب، خریداران را به سمت بازدید از آن‌ها سوق می‌دهد. در این مطلب از بلاگ لست‌سکند به سراغ معرفی پاساژهای ایروان می‌رویم و ضمن نوشتن آدرس آن‌ها، شما را با امکانات و اجناسی که می‌توانید در این مراکز خرید ایروان ببینید، آشنا می‌کنیم تا خریدی لذت‌بخش را در سفر به این کشور زیبا تجربه کنید.

مراکز خرید ایروان ارمنستان و بهترین آن‌ها

بااینکه خرید در ایروان به‌دلیل بالا بودن قیمت پوشاک در ارمنستان از بخش‌های محبوب سفر گردشگران ایرانی به این شهر محسوب نمی‌شود، اما اگر بودجه محدودی برای خرید ندارید یا صرفاً می‌خواهید گشتی در این مراکز بزنید و کالاها را بررسی کنید، شناخت مراکز خرید ایروان برایتان مفید خواهد بود. بازارهای ارمنستان، مرکز خرید مترونوم، روسیا مال، مرکز خرید تاشیر استریت، دالما گاردن، ریو مال، مگامال ارمنستان، ریچ پلازا و اربونی مال از بهترین پاساژهای ایروان هستند.

مرکز خرید مترونوم (Metronome Shopping Center)

این مرکز خرید ارمنستان نزدیک به مرکز شهر ایروان، دقیقاً در تقاطع خیابان‌های ایساکیان و ابوویان، اصلی‌ترین خیابان ایروان، قرار دارد؛ جایی که بانک‌ها، اداره‌ها، شرکت‌های دولتی، مؤسسه‌های آموزشی و فروشگاه‌های معروف شهر را می‌بینید. مرکز خرید مترونوم به سیستم تهویه مطبوع و گرمایش، ، دوربین مداربسته 24 ساعته، سیستم اطفای حریق اتوماتیک و سرویس بهداشتی مجهز است. علاوه‌بر فروشگاه‌ها، وجود بخش‌های سرگرمی، آمفی‌تئاتر، وای‌فای، کافه و فست‌فود، محلی برای نمایش فیلم و کارتون و برگزاری تئاتر، خرید را در مترونوم لذت‌بخش‌تر می‌کنند.

در این مرکز خرید دوطبقه، در کنار بسیاری از برندهای خارجی، می‌توانید برخی از برندهای معروف محلی ارمنستان را ببینید که محبوبیت زیادی هم دارند. برندهای ال سی وایکیکی، الینا، ماگوس هوم، جی شاک، گلدن رز، وایت کالکشن و...، در این مرکز خرید شعبه دارند. در بخش مرکزی ساختمان مترونوم، یک فواره زیبا وجود دارد که هنگام خستگی از خرید و گشت‌و‌گذار در پاساژ، مکان خوبی برای استراحت است. مرکز خرید مترونوم یکی از بزرگ‌ترین و بهترین مراکز خرید ایروان ارمنستان برای خرید محسوب می‌شود.

  • آدرس مرکز خرید مترونوم ایروان: خیابان ایساکیان
  • ساعت کاری مرکز خرید مترونوم ایروان: از ساعت 10 صبح تا 10 شب و در برخی ایام 24 ساعته

موقعیت مرکز خرید مترونوم ایروان

lastsecond.ir-best-armenia-shopping-malls-1.jpg
مرکز خرید مترونوم، از بهترین مراکز خرید ارمنستان
lastsecond.ir-best-armenia-shopping-malls-2.jpg
مرکز خرید مترونوم

روسیا مال (Rossia Mall)

یکی دیگر از محبوب‌ترین و بهترین مراکز خرید ایروان ارمنستان که توجه گردشگران را جلب می‌کند، روسیا مال است. این مرکز خرید در خیابان تیگران متس، در نزدیکی مرکز شهر واقع شده است. میدان جمهوری که اصلی‌ترین میدان ایروان است، در چند قدمی این مرکز خرید قرار دارد. روسیا مال که هفت طبقه دارد و سومین مرکز خرید بزرگ شهر به شمار می‌آید، تجربه خرید را با تفریح ترکیب می‌کند. انواع فروشگاه‌ها، از فروشگا‌ه‌های مارک‌های بین‌المللی گرفته تا بوتیک‌هایی که کالاهای داخلی را عرضه می‌کنند، در این مجموعه حضور دارند.

در این مرکز خرید ارمنستان می‌توانید مارک‌هایی مانند او وی اس، ال سی وایکیکی، مینیسو، دفاکتو و آدیداس را بیابید. طراحان و تولیدکنندگان محلی نیز در این مرکز خرید لباس‌های فانتزی، کفش‌های دست‌ساز و زیورآلات را می‌فروشند. در کنار خرید، غذا خوردن در محیط فودکورت روسیا مال با انواع رستوران‌ها و غذاهای محلی و بین‌المللی، لذت‌بخش است. این مرکز خرید، چشم‌انداز زیبایی از کلیسای معروف سنت گریگور در اختیارتان قرار می‌دهد که از جاهای دیدنی ایروان است. 

  • آدرس روسیا مال ایروان: خیابان تیگران متس
  • ساعت کاری روسیا مال ایروان: از 10 صبح تا 10 شب

 

موقعیت روسیا مال

lastsecond.ir-best-armenia-shopping-malls-3.jpg
روسیا مال، یکی از مراکز خرید ارمنستان
lastsecond.ir-best-armenia-shopping-malls-4.jpg
روسیا مال ایروان

مرکز خرید تاشیر استریت (Tashir Street Shopping Centre)

مرکز خرید تاشیر استریت یک مرکز خرید زیرزمینی دوطبقه در شهر ایروان است. این مرکز خرید در گوشه‌ای از خیابان شمالی ایروان قرار دارد که خیابانی مهم و توریستی مخصوص عابران پیاده است. حدود 70 فروشگاه در سراسر این مجموعه وجود دارد که جدیدترین لباس‌ها، کفش‌ها، لوازم خانگی، مبلمان، محصولات کودک و لوازم الکترونیکی را می‌توانید در آنجا ببینید. پارکینگ مرکز خرید تاشیر، برای کسانی که سفر با ماشین شخصی به شهر ایروان را انتخاب کرده‌اند، ویژگی مهمی محسوب می‌شود. برخی از برندهای مشهوری که در تاشیر استریت شعبه دارند، عبارت‌اند از توگاس، اسکچرز، کاره دیزاین، نیو بالانس و تعدادی دیگر از برندهای بین‌المللی. پس از خرید و گشت‌وگذار در این پاساژ، می‌توانید در یکی از کافه‌های شیک این مرکز خرید قهوه‌ای خوش‌طعم بنوشید و کمی استراحت کنید. مرکز خرید تاشیر یکی از بهترین مراکز خرید ایروان ارمنستان است که اغلب گردشگران از آن بازدید می‌کنند. 

  • آدرس مرکز خرید تاشیر استریت ایروان: خیابان شمالی
  • ساعت کاری مرکز خرید تاشیر استریت ایروان: از 10 صبح تا 10 شب

مرکز خرید تاشیر استریت ایروان

lastsecond.ir-best-armenia-shopping-malls-7.jpg
مرکز خرید تاشیر استریت ایروان
lastsecond.ir-best-armenia-shopping-malls-8.jpg
مرکز خرید تاشیر استریت، از بهترین مراکز خرید ایروان ارمنستان

ایروان مال (Yerevan Mall)

شاید بتوانیم بگوییم که ایروان مال یکی از بهترین مراکز خرید ارمنستان است. ایروان مال، واقع در خیابان آرشاکونیاتس، بزرگ‌ترین مرکز خرید ارمنستان محسوب می‌شود که در سال 2014 در سه طبقه افتتاح شد. این مجموعه، یک فروشگاه کارفور هم دارد که نیاز بسیاری از افراد محلی و گردشگران این شهر را برای خرید مواد غذایی برطرف می‌کند. اکثر گردشگرانی که با تور ارمنستان سفر می‌کنند، با ایروان مال آشنایی دارند. جزیره گنج کاپیتان کید، بزرگ‌ترین مرکز سرگرمی سرپوشیده در کشور ارمنستان، در این مرکز خرید ارمنستان قرار دارد. اگر به فیلم علاقه دارید، می‌توانید در مجموعه سینمایی کینو پارک ایروان مال اوقات خوبی را سپری کنید. محبوب‌ترین برندهای بین‌المللی مانند زارا، منگو، برشکا، آلدو، لیوایز و تنها فروشگاه مانگو من در کل کشور هم در این مرکز خرید ارمنستان خرید شعبه دارند.

  • آدرس ایروان مال: خیابان آرشاکونیاتس
  • ساعت کاری ایروان مال: از 10 صبح تا 10 شب

 

موقعیت ایروان مال

lastsecond.ir-best-armenia-shopping-malls-11.jpg
ایروان مال، از بهترین مراکز خرید ایروان ارمنستان
lastsecond.ir-best-armenia-shopping-malls14.jpg
مرکز خرید ایروان مال

مرکز خرید دالما گاردن (Dalma Garden Mall)

مرکز خرید دالما یکی از بهترین مراکز خرید ارمنستان است. این مرکز خرید در نزدیکی تپه تسیسرناکابرد قرار دارد و در سال 2012 افتتاح شد. برخی از برندهای معروف بین‌المللی که می‌توانید در دو طبقه این مرکز خرید ارمنستان مشاهده کنید، عبارت‌اند از والیز، زارا، مانگو، میس سلفریدج، کارپیسا، جیوردانو، پول اند بیر، یو اس پلو، باتا، آلدو، مارک اند اسپنسر، استرادیواریوس، اف اند اف، آرمانی، برشکا و... . سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای معروف «ایروان سیتی» نیز یک شعبه در این مرکز خرید دارد. علاوه‌بر تجربه خرید عالی، می‌توانید با امکانات تفریحی دالما گاردن، یک روز خوب بسازید. سینماهای زنجیره‌ای سینما استار، رستوران‌ها، سالن بولینگ، زمین بازی برای کودکان و دیگر امکانات موجود در این مجموعه، آن را به یکی از بهترین مراکز خرید ایروان ارمنستان تبدیل کرده است.

  • آدرس دالما گاردن مال ایروان: بزرگ‌راه تسیسرناکابرد
  • ساعت کاری دالما گاردن مال ایروان: از 10 صبح تا 10 شب

موقعیت دالما گاردن مال

lastsecond.ir-best-armenia-shopping-malls-15.jpg
مرکز خرید دالما گاردن مال، از بهترین مراکز خرید ایروان
lastsecond.ir-best-armenia-shopping-malls-17.jpg
دالما گاردن مال

ریو مال (RIO Mall)

ریو مال یکی از مراکز خرید نسبتاً جدید در ایروان محسوب می‌شود که در مدت‌زمان کوتاهی میان محلی‌ها و گردشگران این شهر محبوبیت پیدا کرده است. فروشگاه‌های این مرکز خرید ارمنستان بسیار متنوع‌اند و دست شما را برای مقایسه و خرید باز می‌گذارند. به‌علاوه، برخی از برندهای معتبر جهانی در ریو مال حضور دارند که قبلاً در هیچ‌کدام از مراکز خرید دیگر شهرهای ایروان دیده نمی‌شدند. مانند اغلب مراکز خرید مدرن، این مجموعه هم بخش‌های تفریحی را برای سرگرمی بازدیدکنندگانش در نظر گرفته است. با پایان خریدتان می‌توانید یک فیلم در استار سینمای ریو مال تماشا کنید یا غذاهای متنوع رستوران‌های موجود در آن را امتحان کنید.

  • آدرس ریو مال ایروان: ایروان، خیابان وهرام پاپازیان
  • ساعت کاری ریو مال ایروان: از 10 صبح تا 10 شب

راهنمای کامل سفر به ایروان

موقعیت ریو مال ایروان

lastsecond.ir-best-armenia-shopping-malls-30.jpg
ریو مال، از بهترین مراکز خرید ایروان ارمنستان
lastsecond.ir-best-armenia-shopping-malls-36.jpg
ریو مال ایروان

مگامال ایروان (Megamall)

در مرکز خرید مگامال ارمنستان، خرید کاملاً با تفریح ترکیب شده است. مگامال ارمنستان از نظر مجموعه برندهای موجود در آن و مساحتش، یکی از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین مراکز خرید در ارمنستان محسوب می‌شود. این مرکز خرید در موقعیت مکانی خوبی قرار دارد و بسیاری از گردشگران شهر را به سمت خود می‌کشاند. برخی از بخش‌های اصلی مگامال ارمنستان، عبارت‌اند از هایپرمارکت ایروان، هایپرمارکت وگا الکترونیک، فروشگاه نایک، بنتون، جی اوکس، هرمیتاژ، آلکات، ماتالان، مرکز سرگرمی سینما استار و رستوران‌های بین‌المللی. به‌دلیل تنوع اجناس و فروشگاه‌ها در مگامال ارمنستان، می‌توانید بهترین و کامل‌ترین خرید را در آن تجربه کنید و البته برای ساعاتی به تفریح بپردازید؛ بنابراین اگر قصد دارید به‌زودی و با توری مثل تور ارمنستان نوروز به این کشور سفر کنید، گشت‌وگذار در مگامال را از یاد نبرید.

  • آدرس مگامال ایروان: خیابان گای 16
  • ساعت کاری مگامال ایروان: از 10 صبح تا 10 شب

موقعیت مگامال ایروان

lastsecond.ir-best-armenia-shopping-malls-45665.jpg
مگامال ارمنستان، از بهترین مراکز خرید ایروان ارمنستان
lastsecond.ir-best-armenia-shopping-malls-4565.jpg
مگا مال ایروان

ریچ پلازا (Rich Plaza)

این مرکز خرید کوچک و ساده، مجموعه‌ای از فروشگاه‌های متنوع است. شما می‌توانید تقریباً هر محصولی را در ریچ پلازا بیابید. در کنار برندهای بین‌المللی، تولیدکنندگان داخلی نیز کالاهای خود را در ریچ پلازا به فروش می‌رسانند. در این مرکز خرید ارمنستان، قیمت‌ها ارزان‌تر از سایر مراکز خرید ایروان است. ریچ پلازا در خیابان سوان واقع شده است و در مجاورت مرکز تجاری معروف پتاک قرار دارد و با اینکه از نظر مساحت از دیگر مراکز خرید ارمنستان کوچک‌تر به نظر می‌رسد، اما کیفیت، تنوع و فروشگاه‌های متعدد آن امکان خریدی لذت‌بخش را برای شما فراهم می‌کنند. بعد از یک خرید طولانی، کافه‌ها و رستوران‌های اطراف هم میزبان شما هستند. البته بهتر است قبل از رفتن به این رستوران‌ها از قیمت غذا در ارمنستان مطلع شوید تا با دید بهتری برنامه‌ریزی کنید. 

  • آدرس مرکز خرید ریچ پلازا: خیابان سوان
  • ساعت کاری مرکز خرید ریچ پلازا: از ساعت 9 صبح تا 7 عصر

موقعیت مرکز خرید ریچ پلازا

lastsecond.ir-best-armenia-shopping-malls-905.jpg
مرکز خرید ریچ پلازا

مرکز خرید اربونی مال (Erebuni Mall)

مرکز خرید اربونی مال از جدیدترین مراکز خرید ایروان ارمنستان است که در سال 2020 افتتاح شد. این مرکز خرید لوکس و مدرن همراه با مجموعه سرگرمی و تفریح یکی از بهترین مکا‌ن‌ها برای خانواده‌هایی است که به ایروان سفر می‌کنند. اربونی مال، به‌دلیل نزدیکی به قلعه 3 هزار ساله اورارتویی اربونی، به این نام شناخته می‌شود. طراحی این مرکز خرید بر زیبایی‌های طبیعی ارمنستان باستان تأکید دارد. علاوه‌بر این‌ها، محیط داخلی پاساژ با فواره تزئین شده است. این مرکز خرید ارمنستان کمتر از سایر مراکز خرید ایروان شناخته‌شده است و می‌تواند مکانی آرام برای یک روز خرید جذاب، در مدت اقامت شما در این شهر باشد.

  • آدرس اربونی مال: خیابان اربونی
  • ساعت کاری اربونی مال: از ساعت 10 صبح تا 10 شب

 

موقعیت اربونی مال

lastsecond.ir-best-armenia-shopping-malls-2965.jpg
مرکز خرید اربونی مال
lastsecond.ir-best-armenia-shopping-malls-255.jpg
مرکز خرید اربونی مال، از مراکز خرید ارمنستان

خرید تور ایروان از لست‌سکند

به‌دلیل همسایگی ارمنستان با ایران، برای سفر به پایتخت این کشور، یعنی ایروان، چندین راه وجود دارد. اگر محدودیت زمانی ندارید و ترجیح می‌دهید راه زمینی را امتحان کنید، هم با ماشین شخصی و هم با رزرو تور ایروان به‌صورت زمینی، می‌توانید به این شهر زیبا سفر کنید؛ اما راحت‌ترین و سریع‌ترین راه، استفاده از تورهای هوایی این شهر است. برای بررسی قیمت و شرایط این تورهای زمینی و هوایی می‌توانید به صفحه تور ایروان در وبگاه لست‌سکند بروید و با استفاده از فیلترهای مختلف، تور مد نظرتان را انتخاب کنید. درضمن اگر برای سفر بودجه محدودی دارید و نمی‌توانید هزینه تور را به‌صورت یکجا پرداخت کنید و ترجیح می‌دهید در چند مرحله و به‌صورت تدریجی بخشی از این هزینه را بپردازید، تور اقساطی می‌تواند شما را به سفرتان نزدیک‌تر کند و شرایط مطلوب برای بازدید از ایروان را برایتان به وجود بیاورد.

سخن آخر

حالا که با بهترین مراکز خرید ایروان ارمنستان آشنا شده‌اید، می‌توانید یک برنامه‌ریزی مناسب برای سفرتان انجام دهید و علاوه‌بر بازدید از جاذبه‌های ایروان، در مراکز خرید آن نیز گشت‌و‌گذار کنید. شاید فکر کنید که سر زدن به تمام این مراکز خرید در یک سفر امکان‌پذیر نیست؛ اما همان‌طور که می‌دانید، به‌دلیل وسعت کم شهر، شما می‌توانید در یک روز از اغلب بازارهای ارمنستان و مراکز خرید ایروان بازدید کنید و شاید بارها و بارها هنگام پرسه زدن در خیابان‌ها از کنارشان بگذرید. در هر صورت، خوب است هنگام سفر به ارمنستان، بودجه‌ای برای این کار در نظر بگیرید. اگر شما از افرادی هستید که به ارمنستان سفر کرده‌اید و تجربه خرید از پاساژهای ایروان را دارید، در قسمت نظرات، تجربه‌هایتان را با ما و دیگر کاربران لست‌سکند به اشتراک بگذارید.

غزاله مظلوم پرست
غزاله مظلوم پرست

وقتی یک رشته تحصیلی نامرتبط با شغل، ذوق دانستن، عشق به نوشتن و علاقه به گردشگری درون من به هم رسید، تبدیل به ترکیب عجیبی با عنوان «زیست‌شناس نویسنده در حوزه گردشگری» شدم! وقتی که می‌نویسم، روحم همراه نوشته‌هایم سفر می‌کند. آنچه من را دست به قلم می‌کند، عشق به سفر است. اکنون با هر نوشته، نقطه جدیدی از جهان را کنکاش می‌کنم که شاید هیچگاه موفق‌ به دیدنش نشوم!