قیمت غذا در روسیه؛ از آب تا غذاها و موادغذایی به روبل و دلار

5
از 3 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
قیمت غذا در روسیه ۱۴۰۳؛ قیمت آب، غذاهای متنوع و هزینه مواد غذایی در روسیه
29 تیر 1403 08:00
0

دانستن قیمت غذا در روسیه، برای برنامه‌ریزی سفر و خرج‌ومخارجتان مهم است. در این مطلب، قیمت حدودی غذا در رستوران‌های مختلف روسیه، صبحانه، خوراکی، میوه، مواد غذایی، آب و بسیاری از موارد دیگر را به روبل روسیه و دلار در اختیارتان می‌گذاریم. این قیمت‌ها با بررسی شهرهای مختلفی مثل مسکو و سن پترزبورگ، به‌صورت میانگین هستند.

قیمت غذا در روسیه چقدر است؟

  • قیمت غذا در رستوران‌های میان‌رده در روسیه: حدود 950 روبل؛ تقریباً 10 دلار

  • قیمت غذاهای ایرانی در روسیه: حدوداً از 268 تا 8020 روبل؛ یا تقریباً بین 3 تا 90 دلار

  • قیمت غذاهای خیابانی در روسیه: حدوداً از 20 تا 456 روبل؛ تقریباً بین 0.3 تا 5 دلار

  • قیمت فست فود در روسیه: حدوداً از 300 تا 2200 روبل؛ تقریباً بین 3.4 تا 24.7 دلار

  • قیمت سوپ بورش در روسیه: حدوداً از 150 تا 400 روبل؛ تقریباً بین 2 تا 6 دلار

  • قیمت صبحانه در روسیه: حدوداً از 260 تا 1700 روبل؛ تقریباً بین 2.91 تا 19 دلار

  • قیمت نان در روسیه: حدوداً 55 روبل؛ 0.65 دلار

  • قیمت میوه در روسیه: حدوداً از 156.75؛ تقریباً 1.76 دلار

لیست به‌روزترین تورهای روسیه به‌همراه قیمت

lastsecond.ir-food-price-in-russia-Russian.jpg
برخی از غذاهای روسی

مقایسه کلی قیمت غذا در روسیه و ایران

 پیش از مقایسه کلی قیمت غذا در روسیه و ایران، باید این نکته را در نظر بگیرید که قیمت غذا در روسیه، میانگینی از کل شهرهای آن است و برای مثال، قیمت غذا در مسکو، بسیار بیشتر از شهرهای دیگر روسیه مثل سوچی است. البته همان‌گونه که در راهنمای سفر به سوچی گفتیم، در زمان‌هایی که شلوغ‌ترین دوره برای گردشگری در سوچی است، ممکن است قیمت‌ها کمی گران‌تر از معمول باشند؛ اما به‌طور کلی قیمت غذا در روسیه، در پایتختش گران‌تر از دیگر شهرهای این کشور است.

در مقایسه کلی قیمت غذا در روسیه و ایران، میانگین کلی کشور روسیه را پس از بررسی چند شهر در نظر گرفته‌ایم. هزینه غذا در روسیه، در یک رستوران ارزان‌قیمت، به‌طور میانگین از حدود 4 دلار یا معادل آن تقریباً 350 روبل روسیه شروع می‌شود. با بیشتر شدن استانداردهای رستوران‌ها و به‌تعبیری لوکس شدنشان، این قیمت بیشتر می‌شود و تا بیش از 10 دلار یا تقریباً 850 روبل روسیه هم می‌رود.

در ایران با قیمت‌های خیلی کمتری می‌توانید وعده‌های غذایی را تهیه کنید. اگر بخواهیم این هزینه‌ها را برحسب دلار محاسبه کنیم، می‌توانیم بگوییم که در ایران با کمتر از یک دلار، می‌توانید یک وعده غذایی ارزان‌قیمت تهیه کنید و غذاهای گران هم تا بیشتر از 14 دلار و حتی گران‌تر پیدا می‌شود. برای مثال، در تابستان ۱۴۰۳، قیمت یک فلافل از حدود 40 یا 50 هزار تومان شروع می‌شود و قیمت شیشلیک و انواع کباب، تا 800 هزار تومان و بیشتر هم می‌رود.

همان‌طور که گفتیم، قیمت غذا در مسکو، در مقایسه با سایر شهرهای کشور روسیه، کمی گران‌تر است. اگر با تور سن‌پترزبورگ به این شهر بروید، می‌توانید غذا را با قیمت‌هایی کمتر از قیمت غذا در مسکو پیدا کنید. در نظر داشته باشید که در خود مسکو هم می‌توانید بازه‌های قیمتی گسترده‌ای را ببینید.

جاهای دیدنی سن‌پترزبورگ را بشناسید

lastsecond.ir-food-price-in-russia-iran-vs-russia.jpg
غذاهای ایرانی در مقابل غذاهای روسی

قیمت غذا در روسیه در انواع رستوران‌ها

روسیه با وسعتی که دارد، تنوع بسیار زیادی از رستوران‌ها را هم در خود جای داده است. برای اینکه بتوانیم مقایسه بهتری را میان رستوران‌های مختلفش انجام دهیم و معیار سنجش خوبی را برای تخمین قیمت‌ها انتخاب کنیم، رستوران‌های دو شهر مسکو و سن‌پترزبورگ را انتخاب کرده‌ایم که همین رستوران‌ها هم در دسته‌های ارزان‌قیمت، متوسط و لوکس قرار می‌گیرند. توجه کنید که این قیمت‌ها، حدودی هستند و می‌توانید در مناطق مختلف، ارقام دیگری هم پیدا کنید؛ اما با وسعتی که این کشور دارد، نمی‌توانیم بگوییم که قیمت غذا در روسیه، یک بازه و محدوده ثابت دارد. به‌طور کلی، هزینه غذا در سن‌پترزبورگ، میانگینی از شهرهای مختلف روسیه است.

  • قیمت غذا در رستوران‌های ارزان‌قیمت روسیه: میانگین 8 دلار یا تقریباً 667 روبل روسیه؛ حدوداً از 3.8 تا 11.23 دلار یا تقریباً از 333 تا 1000 روبل روسیه

  • قیمت غذا در رستوران‌های میان‌رده روسیه: میانگین 10 دلار یا تقریباً 950 روبل روسیه؛ حدوداً از 4 تا 17 دلار یا تقریباٌ از 400 تا 1500 روبل روسیه

  • قیمت غذا در رستوران‌های گران‌قیمت روسیه: میانگین 52 دلار یا تقریباً 4650 روبل روسیه؛ حدوداً از 8.95 تا 98 دلار یا تقریباً از 800 تا 8500 روبل روسیه

lastsecond.ir-food-price-in-russia-restaurants.jpg
نمونه‌ای از رستوران‌های روسی

قیمت صبحانه در روسیه

برای این قسمت، سعی کردیم قیمت صبحانه در روسیه را از کافه‌ها و رستوران‌هایی پیدا کنیم که خودشان در حد یک کافه یا رستوران میان‌رده هستند. باید بدانید که در روسیه می‌توانید تنوع بسیار خوبی از صبحانه‌های مختلف و رنگارنگ را ببینید. به همین دلیل، با هر سلیقه‌ای که دارید، می‌توانید صبحانه‌ای لذیذ را برای خودتان سفارش دهید. جالب است بدانید که شما می‌توانید صبحانه‌هایی لوکس را هم در کافه‌ها و رستوران‌های گران‌قیمت میل کنید که هزینه‌شان تا 4550 روبل یا حدود 51 دلار است. این قیمت‌های زیاد، برای غذاهای روسی هم وجود دارند؛ اما نمی‌توانیم دقیق بگوییم که گرانترین غذای روسیه چیست!

  • قیمت صبحانه در روسیه: از حدود 260 تا 1700 روبل روسیه؛ تقریباً بین 2.91 تا 19 دلار
lastsecond.ir-food-price-in-russia-breakfast.jpg
نمونه‌ای از صبحانه‌های روسی

قیمت غذاهای خیابانی در روسیه

غذاهای خیابانی را می‌توانید برای کمتر کردن هزینه‌های خوردوخوراک در سفر استفاده کنید. ازطرفی احتمال اینکه بتوانید با غذاهای خیابانی، تا حدودی با فرهنگ و آداب‌ورسوم کشور مقصد هم آشنا شوید، وجود دارد. در روسیه هم تعدادی از غذاها وجود دارند که بیشتر آن‌ها را به‌عنوان غذاهای خیابانی می‌شناسند و شباهت‌های زیادی با غذاهای خیابانی خودمان دارند. تعدادی از آن‌ها و همچنین قیمت غذاهای خیابانی روسیه را به‌صورت حدودی برای شما آورده‌ایم.

  • بلینی (Blini): بلینی روسی، در واقع همان پن‌کیک است و حتی با همین نام هم آن را می‌شناسند. این پنکیک را در کنار خوراکی‌های دیگری مثل سالامون دودی، کرم ترش، مربا، عسل یا ترکیبات دیگر میل می‌کنند. قیمت بلینی روسی، با توجه به خوراکی همراهش تعیین می‌شود و قیمت حدودی آن بین 100 تا 300 روبل روسیه (حدود 1.11 تا 3.34 دلار) متغیر است.

  • چبورکی (Chebureki): چبورکی یک نوع اسنک است که با گوشت و پیاز درست می‌شود. آب، آرد، نمک و روغن زیتون، از دیگر ترکیباتی هستند که این غذا را کامل می‌کنند. قیمت این غذا هم با توجه به جایی که ارائه می‌شود، متغیر است؛ اما قیمت حدودی آن را می‌توانید بین 100 تا 250 روبل (حدود 1.11 تا 2.8 دلار) در نظر بگیرید.

  • کوکوروسا (Kukuruza): کوکوروسا هم تقریباً همان ذرت شیرین خودمان است که آب‌پز می‌کنند و با نمک و کره، به آن طعم می‌دهند. معمولاً این ذرت را در کنار یک غذا یا میان‌وعده دیگر می‌آورند؛ ازاین‌رو نمی‌توانیم قیمت دقیقی برای آن در نظر بگیریم.

  • پیراشکی (Pirozhki): یک پیراشکی در نظر بگیرید که داخل آن را با گوشت، سیب‌زمینی، کلم، قارچ، پنیر، مربا یا دیگر مخلفات پر می‌کنند. قیمت حدودی پیراشکی از 135 تا 456 روبل روسیه (تقریباً بین 1.5 تا 5 دلار) می‌شود.

  • پونچیکی (Ponchiki): اصالت این غذا، به سن‌پترزبورگ برمی‌گردد. توپ‌های خمیری سرخ‌شده که با پودر شکر ترکیب شده‌اند، پونچی را به وجود می‌آورند. قیمت پونچیکی از حدود 20 تا 50 روبل (بین تقریباً 0.30 تا 0.75 دلار) است.

lastsecond.ir-food-price-in-russia-streetfood.jpg
یکی از غذاهای خیابانی در روسیه

قیمت غذاهای معروف در روسیه

به احتمال خیلی زیاد، اولین چیزی که با شنیدن نام کشور روسیه به ذهنتان می‌رسد، غذاهایش نیست. تماشای شب‌های سفید روسیه یا دیدن شفق قطبی و بازدید از دیدنی‌های شگفت‌انگیز این کشور، شاید مهم‌ترین انگیزه‌های سفر به سرزمین تزارها باشند؛ اما باید بدانید که این کشور، غذاهای بسیار متنوع و زیادی دارد و این گستردگی در طعم، باعث شده تا شما بتوانید در مدت سفرتان با تور مسکو یا تور شهرهای دیگر، غذاهای جدید و غیرتکراری را امتحان کنید.

تنوع غذاهای روسیه به‌گونه‌ای است که هم برای گیاه‌خواران و هم برای کسانی که غذاهای گوشتی دوست دارند، گزینه‌های زیادی دارد. انواع سوپ‌ها، اسنک، پوره و غذاهای دیگر، دسته‌بندی‌های غذاهای روسیه را تشکیل می‌دهند. در ادامه، برخی از بهترین غذاهای روسیه را همراه با قیمتشان به شما معرفی می‌کنیم.

  • سوپ بورش (Borscht): از غذاهای اصلی و سنتی روسیه، سوپ بورش است که بیشتر به‌عنوان پیش‌غذا آن را مصرف می‌کنند. این سوپ را در اوکراین هم درست می‌کنند. روش‌های متفاوتی برای پخت سوپ بورش وجود دارد که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها، استفاده از گوشت گاو یا خوک است. در کنار آن، چغندر، کلم، هویج و سیب‌زمینی هم استفاده می‌کنند. روی سوپ هم کرم یا خامه ترش اضافه می‌کنند و معمولاً در کنار آن، نان هم می‌گذارند. این سوپ، هم به‌صورت داغ و هم به‌صورت سرد سرو می‌شود. قیمت سوپ بورش، به‌صورت میانگین بین 150 تا 400 روبل یا بین 2 تا 6 دلار است.
  • بیف استراگانف (Beef Stroganof): اگر این غذا را امتحان هم نکرده باشید، قطعاً اسمش را شنیده‌اید. قسمت اصلی این غذا را فیله سرخ‌شده گوساله تشکیل می‌دهد و مواد غذایی دیگری هم به آن اضافه می‌کنند. پیاز و قارچ، ازجمله مواد غذایی است که به بیف استراگانف اضافه می‌شوند. در بعضی دستورپخت‌ها، گاهی ماهی هم اضافه می‌کنند. بیف استراگانف، با نودل، برنج یا پوره سیب‌زمینی سرو می‌شود. گفتنی است که این غذا شهرتی جهانی دارد و قدمت آن به قرن 19 برمی‌گردد. قیمت بیف استراگانف به‌صورت میانگین بین 300 تا 600 روبل یا 4 تا 8 دلار است.
  • پلمنی (Pelmeni): پلمنی، به‌عنوان غذای ملی روسیه شناخته می‌شود و در اروپای شرقی هم طرف‌دار دارد. پلمنی، کوفته‌های کوچکی است از گوشت چرخ‌کرده که درون لایه‌ای از خمیر شبیه به پاستا قرار می‌گیرد و سپس آب‌پز می‌شود. پلمنی با خمیر ترش و کره هم پخته می‌شود و گاهی درون آن را با پیاز، قارچ و سبزی‌جات مختلف پر می‌کنند. قیمت پلمنی در روسیه، تقریباً بین 200 تا 400 روبل یا بین 3 تا 6 دلار است.
  • سولیانکا (Solyanka): سولیانکا، سوپی است که به‌تنهایی می‌تواند به‌عنوان یک غذای کامل میل شود. در این سوپ، انواع گوشت‌ها مثل گوشت ران گوساله، سوسیس، ژامبون و بیکن را استفاده می‌کنند. همین‌طور سبزی‌جات مختلف و افزودنی‌های دیگری مثل هویج، کلم، پیاز، سیب‌زمینی، سیر، گوجه، فلفل، لیمو و گاهی حتی گوشت ماهی هم در آن می‌ریزند. این سوپ، به گفته بعضی‌ها یک سمفونی از طعم‌های مختلف است که شور، ترش و گاهی هم شیرین است. قیمت حدودی سولیانکا در روسیه بین 150 تا 300 روبل و 2 تا 4 دلار است.
lastsecond.ir-food-price-in-russia-traditional.jpg
سوپ بورش، از غذاهای معروف روسی

قیمت فست فود، ساندویچ و پیتزا در روسیه

برای غذا، دسته‌بندی‌های مختلفی را می‌توانیم در نظر بگیریم که همین امر باعث می‌شود تا بتوانید بازه گسترده‌ای از قیمت‌ها را ببینید. اگر بخواهید به‌طور کلی، قیمت فست فود در روسیه را بدانید، می‌توان گفت که قیمت انواع فست فود در روسیه از حدود 300 روبل (تقریباً 3.40 دلار) شروع می‌شود و تا 1700 یا حتی 2000 روبل (حدود 22.45 دلار) هم می‌رسد. بهترین کار این است که قیمت ساندویچ در روسیه، قیمت پیتزا، برگر و همین‌طور دسته‌بندی‌های دیگر را به‌صورت مجزا عنوان کنیم. در ادامه، قیمت‌ها را به‌صورت بازه‌ای و برای دسته‌بندی‌های مختلف آورده‌ایم.

  • میانگین قیمت ساندویچ در روسیه: حدوداً بین 400 تا 1400 روبل روسیه؛ بین 4.50 تا 15.80 دلار

  • میانگین قیمت پیتزا در روسیه: حدوداً بین 650 تا 2200 روبل روسیه؛ بین 7.30 تا 24.70 دلار

  • میانگین قیمت برگر در روسیه: حدوداً بین 510 تا 990 روبل روسیه؛ بین 5.80 تا 11.11 دلار

lastsecond.ir-food-price-in-russia-fastfood.jpg
فست فودهای روسیه

قیمت مک دونالد در روسیه

پس از جنگی که بین روسیه و اوکراین درگرفت، رستوران‌های زنجیره‌ای گوناگونی مثل مک دونالد و کی‌اف‌سی، از روسیه خارج شدند و شعبه‌هایشان را بستند؛ اما رستوران‌های دیگری جای آن‌ها را پر کردند. برای مثال، به‌جای رستوران زنجیره‌ای مک دونالد، رستورانی با عنوان Vkusno & tochka روی کار آمد. در نتیجه، درحال‌حاضر نمی‌توانیم بگوییم قیمت مک دونالد در روسیه چقدر است؛ چراکه چنین رستورانی دیگر در روسیه وجود ندارد.

lastsecond.ir-food-price-in-russia-mcdonald.jpg
یکی از فروشگاه‌های سابق مک دونالد در روسیه

قیمت KFC در روسیه

برای رستوران‌های کی‌اف‌سی (KFC) هم اتفاقی مشابه مک دونالد افتاد و درحال‌حاضر، رستورانی به‌نام Rostic's جای کی‌اف‌سی در روسیه را گرفته و دیگر قیمت KFC در روسیه، معنایی ندارد. البته بعضی منابع می‌گویند که Rostic's، با همان کارمندان کی‌اف‌سی سابق فعالیتش را ادامه می‌دهد و به‌نوعی برند را بازسازی کرده‌اند.

قیمت غذاهای دریایی در روسیه

اگر از غذاهای بومی و سنتی روسیه، فست فود و غذاهای خیابانی خسته شده‌اید یا می‌خواهید غذاهای دریایی را امتحان کنید، بهتر است که پیش از رفتن به رستوران‌هایی که این‌گونه غذاها را دارند، قیمت غذاهای دریایی در روسیه را به‌صورت حدودی بدانید. بازه‌ای که برای قیمت غذاهای دریایی می‌آوریم، مربوط به صدف، ماهی، خرچنگ و حتی اختاپوس است. بنابراین، قیمت‌ها فقط مربوط به انواع ماهی‌ها نیستند.

  • قیمت غذاهای دریایی در روسیه: از حدود 420 تا 2350 روبل روسیه؛ بین 4.80 تا 26.50 دلار
lastsecond.ir-fish-prices.jpg
غذاهای دریایی در روسیه

قیمت غذاهای ایرانی در روسیه

ممکن است که در سفر به روسیه، از هیچ‌کدام از غذاهای روسی، فست فودها و غذاهای خیابانی خوشتان نیاید. راه چاره برای شما، این است که به رستوران‌های ایرانی بروید و غذاهایی بخورید که باب‌طبعتان است. رستوران‌های ایرانی، معمولاً جزو رستوران‌هایی با محدوده قیمتی متوسط هستند؛ اما در میان آن‌ها، رستورانی‌هایی هم وجود دارند که بسیار گران باشند.

  • قیمت غذاهای ایرانی در روسیه: حدوداً از 268 تا 8020 روبل؛ بین 3 تا 90 دلار
lastsecond.ir-food-price-in-russia-persian-food.jpg
نمونه‌ای از غذاهای ایرانی در روسیه

قیمت مواد غذایی در روسیه

کم کردن هزینه‌ها در سفر، راه‌های گوناگونی دارد. یکی از این راه‌ها، به عهده گرفتن پخت‌وپز است. اگر سفرتان به روسیه چند روز طول می‌کشد، می‌توانید گاهی اوقات، خودتان غذا درست کنید. با گرفتن مواد اولیه و پخت‌وپز در محل اقامتتان، می‌توانید تا حدودی از هزینه‌های سفرتان کم کنید. همچنین می‌توانید با خرید تور اقساطی، هزینه‌هایتان را بهتر مدیریت کنید. برخی از این اقلام، در سفره ما ایرانی‌ها به‌عنوان مواد اولیه استفاده می‌شوند و همیشه حاضرند. تعدادی از آن‌ها و به‌طور کلی قیمت مواد غذایی در روسیه را در ادامه می‌بینید.

قیمت شانه 12 عددی تخم‌مرغ در روسیه

 حدود 144 روبل؛ 1.62 دلار

قیمت پنیر محلی در روسیه

هر یک کیلو حدود 820 روبل؛ 9.20 دلار

قیمت پیاز در روسیه

 هر یک کیلو 42 روبل؛ 0.50 دلار

قیمت سیب‌زمینی در روسیه

 هر یک کیلو 42 روبل؛ 0.50 دلار

lastsecond.ir-food-price-in-russia-egg.jpg
فروشگاه‌های مواد غذایی در روسیه

قیمت گوشت قرمز در روسیه

اگر اهل کباب درست‌کردن باشید یا به غذاهای گوشتی علاقه داشته باشید، دانستن قیمت گوشت در روسیه ممکن است برایتان کارآمد باشد. همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، قیمت‌ها در مسکو کمی گران‌تر از شهرهای دیگر است و ممکن است هنگام بازدید از جاهای دیدنی مسکو و گشت‌وگذار در این شهر، به‌خوبی متوجه این گران بودن هزینه‌ها شوید.

اعداد و ارقام در سن‌پترزبورگ کاهش پیدا می‌کنند و به‌طور میانگین در شهرهای دیگر روسیه هم، قیمت‌ها کمتر از این دو شهر هستند. برای مثال، برای دانستن قیمت غذا در سوچی ۱۴۰۳ باید بگوییم که اگر شما با تور سوچی به این شهر بروید، می‌توانید یک کیلو گوشت قرمز را به قیمت حدودی 300 تا 970 روبل، بین 3.40 تا 11 دلار، پیدا کنید. در نتیجه پس از بازدید از جاهای دیدنی سوچی آسوده‌خاطر باشید که با قیمت‌هایی کمتر از مسکو می‌توانید در این شهر، غذا میل کنید.

  • قیمت گوشت قرمز در روسیه: هر کیلو حدود 765 روبل یا 8.60 دلار؛ از حدود 300 تا 1200 روبل و تقریباً بین 3.40 تا 13.50 دلار
lastsecond.ir-food-price-in-russia-meat.jpg
نمونه‌ای از گوشت قرمز

قیمت مرغ در روسیه

یکی از مواد غذایی که می‌توانید با آن غذاهای گوناگونی را درست کنید، مرغ است. بنابراین خوب است که قیمت حدودی آن را هم در بازار روسیه بدانید. طبق معمول، مسکو، گران‌ترین قیمت‌ها را دارد و شهرهای دیگر روسیه، اعداد و ارقام ملایم‌تری در مقایسه با مسکو دارند و همان‌طور که در راهنمای سفر به مسکو هم گفتیم، سفر به این شهر از سفرهای گران محسوب می‌شود.

  • قیمت مرغ در روسیه: هر کیلو فیله حدود 401 روبل یا 4.5 دلار؛ از حدود 200 تا 533 روبل و تقریباً بین 2.25 تا 6 دلار
lastsecond.ir-food-price-in-russia-chicken.jpg
محل نگهداری مرغ‌ها

قیمت برنج در روسیه

درست است که عطر و طعم برنج‌های ایرانی، انتظار ما را از این محصول بسیار زیاد کرده؛ اما ممکن است بخواهید که خودتان در سفر برنج بخرید و درست کنید و غذایی برنجی بخورید. البته هستند مسافرانی که ممکن است با خودشان مقداری برنج هم ببرند و نخواهند از فروشگاه‌های خارجی خرید کنند. بااین‌حال، قیمت برنج در روسیه را هم به‌صورت تقریبی و میانگین برای شما آورده‌ایم.

  • قیمت برنج در روسیه: هر کیلو برنج سفید حدود 114 روبل یا 1.28 دلار؛ از حدود 65 تا 200 روبل و تقریباً بین 0.75 تا 2.25 دلار
lastsecond.ir-food-price-in-russia-rice.jpg
انواع برنج در روسیه

قیمت نان در روسیه

از اساسی‌ترین مواد غذایی که در سفره‌های اغلب ما وجود دارد، نان است؛ به‌ویژه اگر بخواهید که غذایتان را خودتان آماده کنید، احتمال اینکه نان هم در کنارش نیاز باشد، بسیار زیاد است. پس بهتر است که قیمت حدودی نان در روسیه را هم بدانید.

  • قیمت نان در روسیه: هر یک قرص نان حدود 55 روبل یا 0.65 دلار؛ از حدود 30 تا 100 روبل و تقریباً بین 0.35 تا 1.15 دلار
lastsecond.ir-food-price-in-russia-bread.jpg
تنوع نان در روسیه

قیمت آب در روسیه

طبیعی است که نمی‌توانید همیشه بطری آبتان را از هتل یا جاهایی مثل آن پر کنید و گاهی لازم است که از فروشگاه‌های سطح شهر آب تهیه کنید. پس در این قسمت، قیمت آب معدنی در روسیه ۱۴۰۳ را با توجه به اندازه و حجم بطری می‌گوییم.

  • قیمت بطری آب 330 سی‌سی در روسیه: حدود 44.50 روبل یا 0.50 دلار؛ از حدود 27 تا 150 روبل و تقریباً بین 0.30 تا 1.70 دلار

  • قیمت بطری آب 1.5 لیتری در روسیه: حدود 52 روبل یا 0.60 دلار؛ از حدود 30 تا 90 روبل و تقریباً بین 0.35 تا 1.01 دلار

lastsecond.ir-food-price-in-russia-water-bottle.jpg
یکی از برندهای آب معدنی

قیمت نوشیدنی در روسیه

علاوه‌بر آب، ممکن است بخواهید به رستوران بروید و در کنار غذایتان، نوشیدنی بنوشید. همچنین، ممکن است عادت داشته باشید که شب را سبک بگذرانید و به‌جای شام، یک لیوان شیر بخورید. در هر دو حالت، به دانستن قیمت نوشیدنی در روسیه نیاز دارید.

  • قیمت نوشابه 330 سی‌سی در روسیه: حدود 87 روبل یا یک دلار، از حدود 50 تا 170 روبل و تقریباً بین 0.60 تا 1.91 دلار

  • قیمت شیر یک لیتری در روسیه: حدود 82 روبل یا یک دلار؛ از حدود 60 تا 117 روبل و تقریباً بین 0.70 تا 1.32 دلار

lastsecond.ir-food-price-in-russia-soda.jpg
انواع نوشابه در فروشگاه‌های روسیه

قیمت میوه و صیفی‌جات در روسیه

بسیاری از ایرانی‌ها با توجه به شرایط نسبتاً راحت مهاجرت به روسیه، این کشور را برای ادامه تحصیل یا حتی کار انتخاب می‌کنند. در این صورت، بهتر است که قیمت‌های اقلام بیشتری را آن هم با جزئیات بیشتر بدانید. به‌این‌ترتیب، با دانستن قیمت خوراکی در روسیه، خیلی راحت‌تر می‌توانید برای خوردوخوراکتان برنامه‌ریزی کنید.

قیمت سیب در روسیه

 هر یک کیلو حدود 120 روبل، تقریباً 1.35 دلار

قیمت موز در روسیه

هر یک کیلو حدود 125 روبل؛ تقریباً 1.41 دلار

قیمت پرتقال در روسیه

 هر یک کیلو 130 روبل؛ تقریباً 1.46 دلار

قیمت گوجه‌فرنگی در روسیه

 هر یک کیلو 252 روبل؛ تقریباً 2.85 دلار

lastsecond.ir-food-price-in-russia-fruit.jpg
میوه‌های مختلف در روسیه

قیمت قهوه در روسیه

قهوه، برای بعضی از افراد، به جزئی جدایی‌ناپذیر تبدیل شده است و روزانه حتماً باید مقدار مشخصی کافئین را به بدن خود برسانند. استارباکس که یکی از معروف‌ترین قهوه‌فروشی‌ها در دنیاست، فروشگاه‌های خود را در روسیه بسته است و سیاستی مشابه مک دونالد و کی‌اف‌سی را پیش گرفته است. بااین‌حال، ما با بررسی تعدادی از کافه‌های شهرهای مختلف روسیه، بازه‌ای از قیمت‌های انواع قهوه‌ها را برایتان آورده‌ایم. توجه کنید که قیمت‌ها، با توجه به مقدار و حجم ظرف قهوه متغیر هستند.

قیمت قهوه اسپرسو در روسیه

از حدود 135 تا 330 روبل؛ تقریباً بین 1.52 تا 3.71 دلار

قیمت قهوه دبل‌اسپرسو در روسیه

از حدود 250 تا 490 روبل؛ تقریباً بین 2.81 تا 5.51 دلار

قیمت قهوه آمریکانو در روسیه

از حدود 155 تا 400 روبل؛ تقریباً بین 1.75 تا 4.50 دلار

قیمت قهوه کاپوچینو در روسیه

از حدود 200 تا 430 روبل؛ تقریباً بین 2.25 تا 4.85 دلار

قیمت قهوه لته در روسیه

از حدود 220 تا 390 روبل؛ تقریباً بین 2.50 تا 4.40 دلار

lastsecond.ir-fish-prices-coffee.jpg
قهوه‌های روسی

مقایسه و خرید تورهای متنوع روسیه در لست‌سکند

روسیه یکی از مقاصدی است که با اهداف گوناگونی می‌توان به آن سفر کرد؛ از تماشای جاذبه‌های تاریخی گرفته تا دیدن کاخ‌ها، محیط شهری و حتی طبیعت آن. احتمالاً وسعت این کشور، اجازه نمی‌دهد که برای همه دیدنی‌هایش برنامه‌ریزی کنید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که با تور به این کشور سفر کنید؛ زیرا تورها، با برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری گشت‌های شهری و بازدید از جاذبه‌ها را می‌چینند. در صفحه تور روسیه لست‌سکند، می‌توانید شمار زیادی از تورها را ببینید و تصمیم بگیرید که می‌خواهید با کدام تور و با چه برنامه‌ای بازدیدتان را ترتیب دهید.

سخن آخر

در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند، با قیمت غذا در روسیه آشنا شدید. اکنون با بررسی‌هایی که از چند شهر مختلف انجام دادیم و میانگینی که از قیمت غذا در روسیه ۲۰۲۴ آوردیم، به‌راحتی می‌توانید جزئیات سفرتان را بچینید. پیشنهاد می‌کنیم که برای غذا و میان‌وعده، مدام به رستوران نروید و بدین‌ترتیب هزینه کمتری برای غذا بپردازید و بتوانید تعداد بیشتری از جاهای دیدنی روسیه را مشاهده کنید. اگر تاکنون به روسیه سفر کرده‌اید، قیمت غذا در روسیه را چگونه ارزیابی می‌کنید و برای مدیریت بهتر هزینه‌های سفر و قیمت خوراکی در روسیه، چه راهکارهایی پیشنهاد می‌دهید؟

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!