شهر تاریخی شوش در ایران + تصاویر

4.3
از 3 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
08 تیر 1393 00:00
0

شهرستان شوش با حدود 200000 هزار نفر جمعیت و 3577 کیلومتر مربع و با مرکزیت شهر شوش در شمال غربی استان خوزستان واقع شده است. فاصله ی شهر شوش تا اهواز – مرکز استان – 115 کیلومتر و تا تهران 766 کیلومتر است. برای رفتن به آن جا می توان از طریق بزرگراه اهواز- اندیمشک به شوش رفت علاوه بر آن می توان از طریق مسیر هوایی به اهواز و یا دزفول – در 45 کیلومتری شمال شوش – رفت و از آن جا از طریق زمینی به شهر شوش رسید؛ و یا این که از طریق راه آهن تهران – اهواز، شهر شوش را به عنوان مقصد انتخاب کرد.

آب و هوای شوش گرم و نیمه خشک است و در تابستان ها دمای آن گاهی به بالای 50 درجه می رسد. بهترین فصل برای مسافرت به آنجا پائیز، زمستان، و اوایل بهار است تا گرمای طاقت فرسای تابستان مزاحم گشت و گذار مسافران نشود.

شوش، شهری با پیشینه ای تاریخی است که بقایای برخی از آثار به دست آمده، تاریخ آن را تا4000 سال پیش هم می رسانند. شهر شوش همچنین پایتخت سلسله عیلامی و یکی از شهر های مهم تجاری و سیاسی در دوره هخامنشیان بوده است. شهر تاریخی و باستانی شوش در 150 کیلومتری شرق دجله و در حریم شوش فعلی قرار گرفته است.

آثار باستانی شوش فراوانند که از میان آن ها می توان به : آرامگاه دانیال نبی ( از پیامبران بنی اسرائیل )، زیگورات چغازنبیل ( معبدی مربوط به دوران عیلامی )، محوطه باستانی هفت تپه ( در 15 کیلومتری جنوب شرقی شوش )، کاخ شاوور ( که مربوط به اردشیر دوم هخامنشی است )، کاخ آپادانا ( که به فرمان داریوش هخامنشی تاسیس شد )، و دیگر آستان باستانی مربوط به دوره ی هخامنشیان همچون ایوان کرخه اشاره کرد.

برای اقامت در شهر شوش می توان از یکی دو هتل دو و یک ستاره به نام "نصر" و " آپادانا" استفاده کرد و صنایع دستی آن را که شامل: تذهیب، منبت چوب، سفالگری، کپوبافی، سرمه می شود به یادگار برد.

 شهر شوش در ایران

 شهر شوش در ایران

 شهر شوش در ایران

 شهر شوش در ایران

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.