سنت های عجیب کشورهای مختلف؛ ۲۴ سنت و مراسم عجیب در دنیا

4.2
از 102 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
عجیب‌ترین رسم‌های دنیا؛ از سوراخ کردن بدن در هند تا پرتاب گوجه در اسپانیا!
30 دی 1402 08:00
12

سنت های عجیب کشورهای مختلف برای بسیاری از افراد شناخته‌شده نیست. در دنیا، سنت‌‌های عجیب‌غریب و ترسناکی وجود دارد که شاید برای ما ناشناخته باشند؛ اما در سالیان دراز، به عضو جدانشدنی از فرهنگ یک ملت تبدیل شده‌اند و در هر شرایطی اجرا می‌شوند. پریدن از روی کودکان در اسپانیا برای دور کردن شیطان یا گریه یک‌ماهه عروس‌های چینی قبل از مراسم عروسی، از سنت های عجیب کشورهای مختلف است. در این مطلب از لست‌سکند قرار است چند مورد دیگر از آن‌ها را به شما معرفی کنیم. اگر دوست دارید وحشتناک ترین رسم های دنیا را بدانید، با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند
سنت های عجیب کشورهای مختلف چیست؟۱) رسم افتادن دندان در یونان2) فستیوال پرش از روی کودکان در اسپانیا3) استفاده نکردن از جوهر قرمزرنگ در کره جنوبی4) سنت عجیب‌غریب برزیلی‌ها برای پذیرش اجتماعی5) فستیوال پذیرایی از میمون‌ها در تایلند6) فستیوال پرتاب گوجه در اسپانیا7) سنت پولترابند برای ازدواج در آلمان8) مراسم شب جادوگران در جمهوری چک9) رسم حنا‌ گذاشتن در کشور‌های اسلامی10) بوشیدو و سپوکو در ژاپن11) کشتی شتر‌ها در ترکیه12) رسم هاکا در نیوزیلند13) نوشیدنی خوش‌آمدگویی در جمهوری جزایر فیجی14) رسم گریه‌ کردن عروس‌های چینی15) رسم آنتزار اگونا در اسپانیا16) رسم بستن پا‌ها در چین17) فستیوال ناگ پانچامی در هند18) مراسم تدفین در برزیل و ونزوئلا19) رسم کرامپوسلاوف در اتریش، سوئیس و جنوب‌شرقی آلمان20) سنت سوراخ‌ کردن بدن در هند21) سنت سوزاندن ساحره‌ها در جمهوری چک22) مراسم سوزاندن ماهی ساردین در جزیره تنریف اسپانیا23) رسم مودراس در میان هندویی‌ها و بودایی‌ها24) رسم بایانیهان در فیلیپین

سنت های عجیب کشورهای مختلف چیست؟

رسم افتادن دندان در یونان، پرش از روی کودکان در اسپانیا، استفاده نکردن از جوهر قرمزرنگ در کره جنوبی، فرو بردن دست در سبد پر از مورچه در برزیل، پرتاب گوجه در اسپانیا، سنت پولترابند برای ازدواج در آلمان، مراسم شب جادوگران در جمهوری چک، رسم حنا‌ گذاشتن در کشور‌های اسلامی، کشتی شتر‌ها در ترکیه، گریه‌ کردن عروس‌های چینی و... از فرهنگ های جالب کشورهای مختلف است که در ادامه به معرفی کامل آن‌ها می‌پردازیم.

۱) رسم افتادن دندان در یونان

در بعضی از فرهنگ‌ها مانند فرهنگ یونانی، دندان افتاده کودک را زیر بالشش قرار می‌دهند تا کودک بتواند در ازای دندان ازدست‌رفته‌اش، از یک پری یا یک فرشته پول نقد جایزه بگیرد! برخی دیگر نیز دندان‌های کودکانشان را روی پشت‌بام می‌اندازند تا برایشان خوش‌شانسی بیاورد که در نوع خودش یک سنت عجیب‌غریب محسوب می‌شود. اگر دوست دارید درباره نمادهای خوش‌شانسی بیشتر بدانید، می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

عجیب‌ترین نمادهای خوش‌شانسی در جهان

25 سنت عجیب و غریب در سراسر دنیا که احتمالا شما هم از وجودشان بی‌اطلاعید!
رسم افتادن دندان در یونان، از رسم های عجیب دنیا

2) فستیوال پرش از روی کودکان در اسپانیا

شاید باورتان نشود؛ اما ساکنان یک بخش کوچک از شمال اسپانیا، فستیوالی به‌نام فستیوال پرش از روی کودکان دارند که در آن، کودکان خردسالشان را روی زمین می‌خوابانند و از روی آن‌ها می‌پرند. این فستیوال که در زبان اسپانیایی با نام ال کولاچو (El Colacho) شناخته می‌شود، با هدف دور کردن شیطان از فرزندان برگزار می‌شود.

در این فستیوال عجیب‌غریب، مردان لباس‌های شیطانی به تن می‌کنند و در میان کودکان می‌دوند و از روی آن‌ها می‌پرند. اجرای این رسم، کار خطرناکی است و ممکن است به کودکان آسیب برساند. به همین دلیل در لیست وحشتناک ترین رسم های دنیا قرار گرفته است. اگر با تور اسپانیا به این کشور سفر می‌کنید،‌ بدانید که این فستیوال در ماه ژوئن در شهر مورسیا برگزار می‌شود و اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید از این نمایش عجیب بازدید کنید.

25 سنت عجیب و غریب در سراسر دنیا که احتمالا شما هم از وجودشان بی‌اطلاعید!
پرش از روی کودکان در اسپانیا، یکی از عجیب ترین مراسم های جهان

3) استفاده نکردن از جوهر قرمزرنگ در کره جنوبی

طبق تاریخ و سنت‌های کره جنوبی، در این کشور از جوهر قرمز برای نوشتن نام مردگان استفاده می‌شده است. به همین خاطر است که هنوز هم استفاده از جوهر قرمزرنگ برای نوشتن نام یک شخص، انرژی منفی دارد و همه افراد کره جنوبی از جوهر قرمزرنگ فراری‌اند؛ انگار که نویسنده، آن فرد را به مرگ دعوت کرده است. این سنت قدیمی آن‌قدر برای کره‌ای‌ها تابو محسوب می‌شود که در هیچ‌یک از جاهای دیدنی کره جنوبی رنگ قرمز را در نوشته‌ها نمی‌بینید.

25 سنت عجیب و غریب در سراسر دنیا که احتمالا شما هم از وجودشان بی‌اطلاعید!
استفاده نکردن از جوهر قرمزرنگ در کره جنوبی

4) سنت عجیب‌غریب برزیلی‌ها برای پذیرش اجتماعی

یکی از عجیب ترین مراسم های جهان مربوط به برزیلی‌ها می‌شود. جالب است بدانید که پسران جوان قوم ساتاره ماوه (Satare Mawe) برای ثابت کردن شجاعت و قدرتشان، دستان خود را در یک سبد پر از مورچه فرو می‌کنند. نیش این مورچه‌ها واقعاً دردناک است؛ اما این جوانان حاضرند درد آن را تحمل کنند تا به‌عنوان یک پسر شجاع شناخته شوند. این رسم هم به‌عنوان یکی از سنت های عجیب کشور های مختلف شناخته شده است.

25 سنت عجیب و غریب در سراسر دنیا که احتمالا شما هم از وجودشان بی‌اطلاعید!

سنجش شجاعت به‌وسیله مورچه در برزیل

5) فستیوال پذیرایی از میمون‌ها در تایلند

شاید برایتان جالب باشد بدانید که میمون‌ها تا این حد برای تایلندی‌ها مقدس و مهم هستند. در تایلند، در یک روز خاص در سال برای میمون‌ها غذاهای متنوعی روی میزهای بزرگ به‌سبک سلف‌سرویس گذاشته می‌شود. این میمون‌های خوشبخت تایلندی می‌توانند دلی از عزا دربیاورند و هرقدر که دلشان می خواهد، غذا بخورند. در این فستیوال، سالانه بیش‌از 3 هزار کیلوگرم میوه و سبزی‌جات برای پذیرایی از مهمانان در شهر لوپبوری تایلند مصرف می‌شود. این فستیوال را می‌توانید در تور تایلند ببینید و از شور و هیجان این مراسم لذت ببرید.

25 سنت عجیب و غریب در سراسر دنیا که احتمالا شما هم از وجودشان بی‌اطلاعید!
فستیوال پذیرایی از میمون‌ها در تایلند، از عجیب ترین رسم های دنیا 

6) فستیوال پرتاب گوجه در اسپانیا

فستیوال پرتاب گوجه یا همان فستیوال لا توماتینا (La Tomatina) در زبان اسپانیایی، بزرگ‌ترین جنگ گوجه‌ای دنیاست. این فستیوال یک سنت عجیب‌غریب است که در شهر بونول در استان والنسیا در اسپانیا رایج است. در این فستیوال جذاب و البته عجیب، مردم از گوجه به‌عنوان سلاح استفاده می‌کنند و با هم یک جنگ بامزه و خنده‌دار راه می‌اندازند. 

la tomatinaaa.jpg
پرتاب گوجه در اسپانیا، از عجیب ترین مراسم های جهان

7) سنت پولترابند برای ازدواج در آلمان

یکی دیگر از رسم های عجیب دنیا سنت پولتِرابِند است. این رسم از این قرار است که درست قبل از عروسی، خانواده‌ها و دوستان عروس و داماد دور هم جمع می‌شوند و همه وسایل را از ظرف‌های شام گرفته تا گلدان‌های گل و هرآنچه دستشان بیاید، به‌جز لیوان‌ها، می‌شکنند و آن‌قدر به این کار ادامه می‌دهند تا کل فضای عروسی کثیف و درهم‌برهم شود. این موقع است که باید عروس و داماد خوشبخت بیایند و همه ظروف شکسته را جمع کنند و سالن عروسی‌شان را مثل روز اول، تمیز و مرتب تحویل دهند. سنت پولترابند (Polterabend) نشانگر اتحاد زوجین و توانایی آن‌ها برای انجام یک کار سخت است و به خیال مردم آلمان، آن‌ها را برای یک شروع سرسختانه آماده می‌کند. به عقیده آلمانی‌ها همه‌چیز برای قوی شدن از اینجا شروع می‌شود.

لیست قیمت تورهای آلمان

25 سنت عجیب و غریب در سراسر دنیا که احتمالا شما هم از وجودشان بی‌اطلاعید!
سنت پولترابند برای ازدواج در آلمان، یکی از فرهنگ های جالب کشورهای مختلف

8) مراسم شب جادوگران در جمهوری چک

در پایتخت جمهوری چک یعنی شهر پراگ، آداب‌و‌رسوم و سنت‌های عجیب‌غریب بسیاری وجود دارد که هرکدامشان از دیگری عجیب‌تر است. یکی از آن‌ها مربوط به رسمی می‌شود که جوانان عاشق، روی خاکستر آتش می‌پرند. البته مردان مجرد نیز در این رسم شرکت می‌کنند. در گذشته مردم پراگ معتقد بودند که در این روز خاص، نیروهای آتشین از همیشه قدرتمند‌تر می‌شوند، به نیرو‌های خوب غلبه می‌کنند و تعداد زیادی از ساحره‌های جهان روی دسته‌های جارو در آسمان راه می‌روند. به همین دلیل، مردم جمهوری چک معتقد بودند که درست‌کردن آتش، باعث پایین آوردن این ساحره‌ها می‌شود و آن‌ها را به شعله می‌کشاند. امروزه این مراسم بیشتر برای تفریح و شادی برگزار می‌شود و دیگر از این عقاید عجیب‌غریب خبری نیست. در این روز، بزرگ‌ترین آتش کشور در پایتخت جمهوری چک برپا می‌شود و یک فستیوال تمام‌عیار در این شهر برگزار می‌شود که شرکت در آن خالی از لطف نیست.

Witches’-Night-in-the-Czech Republic-01.jpg

مراسم شب جادوگران در جمهوری چک

9) رسم حنا‌ گذاشتن در کشور‌های اسلامی

شاید برایتان جالب باشد بدانید که رسم حنا گذاشتن در کشورهای اسلامی ازجمله کشور ما ایران، به نظر مردم دیگر کشورهای جهان رسم عجیب‌غریبی است. همان رسمی که در روز حنابندان، فامیل عروس روی دست و پای عروس حنا می‌گذارند. همان‌طور که می‌دانید، به عقیده ما ایرانیان، این حنا گذاشتن، باروری و خوش‌شانسی عروس را زیاد می‌کند. این رسم معمولاً دو روز قبل از عروسی انجام می‌شود.

The-Blackening-and-Henna-weddings in-muslim-countries-01.jpg
رسم حنا‌ گذاشتن در کشور‌های اسلامی، از سنت های عجیب کشورهای مختلف

10) بوشیدو و سپوکو در ژاپن

بوشیدو یک راه‌و‌رسم خاص زندگی سامورایی است که به وفاداری، قدرت و صداقت توجه ویژه‌ای دارد. سپوکو هم یک نوع خودکشی سنتی است که توسط پیروان بوشیدو انجام می‌شود و به‌نوعی جایگزین شکست است. این رسم و سنت عجیب‌غریب تا امروز هم ادامه پیدا کرده است و هنوز که هنوز است پیروان این سبک زندگی، به این رسم خودکشی پایبندند. در گذشته، سامورایی‌ها معتقد بودند که خودکشی به‌سبک سپوکو بهتر از شکست و تسلیم شدن در جنگ یا حتی فرمان‌ بردن از دشمن و تاب آوردن مشکلات این‌چنینی است. امروزه هم مردم سنتی ژاپن، هنگام مواجه شدن با مشکلات یا مرگ عزیزانشان، در یک نمایش علنی و در یک مراسم، دست به خودکشی یا همان سپوکو می‌زنند و شمشیر را در شکمشان فرومی‌کنند. این یک نمونه از شگفتی‌های تور ژاپن است که هنگام سفر، با آن مواجه خواهید شد. البته خطری برای شما ندارد.

Bushido-and-Seppuku-of-Japan.jpg
بوشیدو و سپوکو در ژاپن، از سنت های عجیب کشورهای مختلف

11) کشتی شتر‌ها در ترکیه

تماشاگران زیادی در ترکیه دور هم جمع می‌شوند تا جنگ دو شتر را با یکدیگر ببینند. اگرچه در مسابقات کشتی شتر‌ها، این حیوانات مانند جنگ خروس‌ها دچار صدمات آن‌چنانی نمی‌شوند و تماشاچیان نیز هیچ‌گونه آسیبی نمی‌بینند؛ اما بااین‌حال مردم باید در فاصله نسبتاً دوری از شترها به تماشای مسابقه بنشینند. دلیل آن هم بوی بد بزاقی است که در دهان شترهای عصبانی و متلاطم ترشح می‌شود!

Camel-wrestling-in-Turkey.jpg
کشتی شتر‌ها در ترکیه، از سنت های عجیب کشورهای مختلف

12) رسم هاکا در نیوزیلند

هاکا یک نوع نمایش دسته‌جمعی است که افراد در آن صدا‌های خاص درمی‌آورند، با صورت حرکات نمایشی انجام می‌دهند و سرود‌های دسته‌جمعی را با صدای بلند می‌خوانند. پای‌کوبی، فریاد زدن و زوزه کشیدن، تکان دادن زبان و کوبیدن دست‌ به‌ سینه، از اصلی‌ترین کارهای افراد در این رسم است. جالب است بدانید که این نوع نمایش دسته‌جمعی برای رجز‌خوانی در زمان جنگ یا ترساندن تیم رقیب انجام می‌شود.

The-Haka-in-New-Zealand.jpg
رسم هاکا در نیوزیلند، یکی از فرهنگ های جالب کشورهای مختلف

13) نوشیدنی خوش‌آمدگویی در جمهوری جزایر فیجی

احتمالاً شما هم تجربه خوردن یک نوشیدنی خوشامد‌گویی را در کافه‌ها و رستوران‌ها دارید؛ اما یک نوع نوشیدنی به نام کاوا وجود دارد که فقط در جزایر اقیانوس آرام سرو می‌شود و با همه نوشیدنی‌های خوشامدگویی متفاوت است. در جمهوری جزایر فیجی، برای مهمانان یک نوع نوشیدنی درست می‌شود که از شیره ریشه یک نوع گیاه تهیه شده است و در کاسه‌های چوبی سرو می‌شود. مردم جزایر فیجی این نوشیدنی را با آداب‌و‌رسوم خاصی میل می‌کنند. علاوه‌بر این‌، طعم و‌ مزه کاوا بسیار خاص و منحصر‌به‌فرد است و زبان را می‌سوزاند و آن را بی‌حس می‌کند. جالب است که بدانید کاوا در خیلی از کشور‌ها مواد‌مخدر محسوب می‌شود!

Welcome-drinks-in-Fiji.jpg
نوشیدنی خوش‌آمدگویی در جمهوری جزایر فیجی

14) رسم گریه‌ کردن عروس‌های چینی

عروس‌های چینی باید به مدت یک‌ماه قبل از عروسی گریه کنند و به پهنای صورت اشک بریزند. این گریه کردن جزئی از مراسم عروسی محسوب می‌شود و به‌نوعی مقدمات جشن است. نکته جالب اینجاست که این سنت عجیب‌غریب هنوز که هنوز است در شهر فوجی در کوهستان‌های وولینگ اجرا می‌شود و به‌قوت خودش باقی مانده است!

Blubbing-Brides-in-China.jpg
گریه‌ کردن عروس‌های چینی

15) رسم آنتزار اگونا در اسپانیا

آنتزار اگونا (Antzar Eguna) در اسپانیا به‌معنای رسم «روز غاز‌ها» است. در این روز، یک غاز به گریس آغشته می‌شود و بعد به یک طناب در ارتفاعی مشخص از آب وصل می‌شود. مسابقه از اینجا شروع می‌شود و باید مرد‌های جوان با قایق در زیر غاز قرار بگیرند و بعد تمام تلاششان را بکنند تا با پریدن، دستشان به این غاز بیچاره برسد و سرش را ببرند. این مسابقه در واقع تست قدرت، استقامت و چابکی است و مردان همه تلاششان را در این مسابقه به کار می بندند تا برای ازدواج با دختر محبوبشان شایسته به نظر برسند. با تمام عجیب‌غریب بودن این رسم معروف، خوشبختانه مثل گذشته در این مسابقه از غاز زنده استفاده نمی‌شود. علاوه‌بر این، سنت روز غاز‌ها فقط در شهر لکیتیو به‌عنوان بخشی از فستیوال سن آنتولین در شمال اسپانیا برگزار می‌شود.

Antzar-Eguna-in-Spain.jpg
رسم آنتزار اگونا در اسپانیا

16) رسم بستن پا‌ها در چین

به‌مدت حدود هزار سال، چینی‌ها معتقد بودند که پای کوچک، نشانه زیبایی و جذابیت دختر‌ها به‌ حساب می‌آید. به همین دلیل، دختران جوان را مجبور می‌کردند که پاهایشان را در یک فرایند دردناک ببندند تا پاهایشان کوچک باقی بماند. در اواخر دهه 1940 میلادی، این سنت عجیب‌غریب برای همیشه به‌دلیل آسیب‌هایی که دختران چینی متحمل شده بودند، متوقف شد.

Foot-binding-in-China.jpg
پاهای زنی که در بچگی، بسته شده بود.

17) فستیوال ناگ پانچامی در هند

این فستیوال مربوط به عبادت و پرستش مارهایی می‌شود که برای این فستیوال جمع‌آوری شده‌اند. این جشن در برخی از معابد خاص در بخش‌های روستایی ایالت مهاراشترا در هند برگزار می‌شود. در جشن ناگ پانچامی، مردم مارها را داخل کوزه‌ای روی سرشان می‌گذارند و با یک موسیقی خاص شروع به رقصیدن می‌کنند و به افراد جلوی معابد، می‌پیوندند. بعد از عبادت و سرود، مار‌ها به ترکیبی از پود‌رهای قرمزرنگ و زردرنگ آغشته می‌شوند و به آن‌ها ترکیبی از شیر و عسل داده می‌شود. بعد از آن، در داخل حیاط معبد رها می‌شوند.

عجیب‌تر از همه این است که در میان مار‌های موجود، بعضی مار‌های خطرناک ازجمله مار کبری نیز وجود دارد. بااین‌حال، صحبتی از نیش‌خوردن هیچ آدمی بعد از برگزاری سنت ناگ پانچامی (Nag Panchami) به گوش نرسیده است. شاید هندی‌ها بلدند که باید برای درست برگزار‌ شدن این رسم متفاوت، چگونه عمل کنند و به همین دلیل، مشکلی برایشان پیش نمی‌آید؛ اما اگر با این رسم آشنایی ندارید و نمی‌دانید باید چطور هنگام خطر واکنش نشان دهید، در تور هند از این فستیوال بازدید نکنید.

The-Nag-Panchami-festival-in-India.jpg
فستیوال ناگ پانچامی در هند، از عجیب ترین رسم های دنیا 

18) مراسم تدفین در برزیل و ونزوئلا

وقتی یک نفر از طایفه تانومانی‌ها می‌میرد، بدنش را می‌سوزانند. بعد از آن، خاکستر و استخوانش را در یک سوپ بارهنگ ترکیب می‌کنند و شرکت‌کنندگان در مراسم تدفین آن سوپ را میل می‌کنند. مردم این طایقه معتقدند که این کار باعث آرامش روح مرحوم می‌شود. این رسم واقعاً جزو سنت های عجیب کشورهای مختلف به شمار می‌آید. حتی می‌توان این رسم را از وحشتناک ترین رسم های دنیا دانست.

قیمت تور برزیل

Burial-Ritual-in-Brazil-and-Venezuela.jpg
مراسم تدفین در برزیل و ونزوئلا، یکی از وحشتناک ترین رسم های دنیا

19) رسم کرامپوسلاوف در اتریش، سوئیس و جنوب‌شرقی آلمان

کرامپوس‌ها موجوداتی شیطانی هستند که با زنگوله در خیابان‌های منطقه آلپ می‌چرخند و با صداهای مخوف و چهره‌های ترسناکشان، کودکان و بزرگ‌سالان را می‌ترسانند. در واقع این کرامپوس‌ها چند مرد جوان هستند که لباس‌های شیطانی و ترسناک، به تن کرده‌اند. این سنت عجیب‌غریب که از آن با نام کرامپوسلاوف (Krampuslauf) یاد می‌شود، در دو هفته اول ماه دسامبر و معمولاً در روز پنجم دسامبر برگزار می‌شود.

این هیولاها برگرفته از موجودات خیالی نظیر بختک هستند و با ظاهری بسیار ترسناک ساخته می‌شوند تا این موجودات مخوف را تداعی کنند. امروزه این موجودات با ماسک‌های قرمزرنگ چوبی، پوست مشکی‌رنگ گوسفند و شاخ درست می‌شوند. جالب است بدانید که این ماسک‌ها به‌خودی‌خود نقش بسیار مهمی در رسم کرامپوسلاوف دارند و حتی تعداد زیادی از مردم با هم رقابت می‌کنند تا جایزه بهترین لباس کرامپوس و ترسناک‌ترین نقاب کرامپوس را دریافت کنند. کلمه کرامپوس در اصل از کرامپن (Krampen)، یک کلمه قدیمی آلمانی به‌معنای «ناخن تیز» گرفته شده است. خیلی از مردم معتقدند که کرامپوسلاوف، یک فستیوال تاریخی است که قدمتش به دوران پیش از مسیحیت برمی‌گردد و تأثیرپذیرفته از آیین کفار‌ی است که در منطقه کوهستانی آلپ زندگی می‌کرده‌اند.

Krampuslauf in-Austria, Bavaria, and Switzerland.jpg
رسم کرامپوسلاوف در اتریش، شهر باواریا در آلمان و سوئیس

20) سنت سوراخ‌ کردن بدن در هند

مردم در هند برای اینکه نشان بدهند مرید خدایشان هستند، قسمت‌های مختلفی از بدن خود را سوراخ می‌کنند. این سنت عجیب‌غریب در فستیوال تایپوسام هند اجرا می‌شود و یکی از عجیب ترین رسم های دنیا به شمار می‌آید؛ چراکه فرایند سوراخ کردن بدن شرکت کنندگان بسیار دردناک است و با‌این‌حال به‌طور مکرر توسط مردم هند انجام می‌شود.

Piercings-in-India.jpg
سوراخ‌ کردن بدن، یکی از سنت های عجیب کشورهای مختلف

21) سنت سوزاندن ساحره‌ها در جمهوری چک

در خیلی از کشور‌های جهان، پایان زمستان و شروع بهار جشن گرفته می‌شود؛ اما در جمهوری چک این جشن با یک راه‌و‌روش کاملاً متفاوت و با سوزاندن یک ساحره همراه است. در شب آخر ماه آوریل، تعداد زیادی از مردم چک گرد آتش جمع می‌شوند تا سنت سالانه پالنی کارودجنیک (Paleni Carodejnic) را جشن بگیرند. در‌ واقع مردم جمهوری چک برای اینکه کشورشان را از شر ساحره‌ها دور کنند، یک‌سری دسته جارو که به خیالشان ساحره‌ها روی آن‌ها می‌نشینند و همچنین یک‌سری مترسک شبیه به ساحره را می‌سوزانند. این سنت تا حدی شبیه به مراسم سوزاندن گای فاکس در شب آتش انگلیس به نظر می‌رسد. جالب است بدانید که گای فاکس یک شخصیت منفور در انگلستان است که به‌عنوان عامل توطئه باروت انگلستان شناخته می‌شود. به همین دلیل است که در آن مراسم انگلیسی، نقاب‌هایی شبیه به این شخصیت سوزانده می‌شود و آتش‌بازی در سراسر انگلستان برپا می‌شود.

Burning-witches-in-the-Czech Republic.jpg
سوزاندن ساحره‌ها در جمهوری چک، از عجیب ترین مراسم های جهان 

22) مراسم سوزاندن ماهی ساردین در جزیره تنریف اسپانیا

مراسم سوزاندن ماهی ساردین در اسپانیا برگزار می‌شود. در این مراسم، ماهی ساردین توسط یک فرد با لباس مشکی به آتش کشیده می‌شود. ماهی ساردین در این رسم سمبل گذشته است و سوزاندن آن باعث می‌شود که جامعه‌ای از نو ساخته شود. برای برگزاری این سنت عجیب‌غریب، یک تندیس از ماهی ساردین درست می‌شود و در فرایندی خاص آن را می‌سوزانند. این مراسم در پایان بعضی از فستیوال‌ها و روز‌های مهم تقویم مسیحی در اسپانیا برگزار می‌شود و بین اهالی اسپانیا رسم مشهوری به شمار می‌آید.

Sardine-burial-in-Tenerife.jpg
مراسم سوزاندن ماهی ساردین در جزیره تنریف اسپانیا

23) رسم مودراس در میان هندویی‌ها و بودایی‌ها

مودراس نوعی یوگا محسوب می‌شود که در آن، مردم آیین‌های هندو و بودا دستانشان را به حالتی خاص در می‌آورند و به عقیده‌شان با این کار می‌توانند جریان زندگی را کنترل کنند. آن‌ها فکر می‌کنند که انرژی باعث می‌شود که تمرکزشان بیشتر شود. همچنین گمان می‌کنند انرژی موجب می‌شود که توانایی‌های خاصی برای رسیدن به اهدافشان پیدا کنند و نیروهای ماورائی به کمکشان بیاید.

yoga.db28729aee4b0b5025db8a065f56ea06.jpg
رسم مودراس، یکی از سنت های عجیب کشورهای مختلف

24) رسم بایانیهان در فیلیپین

این سنت عجیب‌غریب مربوط به انتقال کل خانه، از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر است. به‌دلیل این اثاث‌کشی، کل مردم روستا دور هم جمع می‌شوند و کل خانه را به‌صورت یک‌جا بلند می‌کنند. سپس آن را بر روی دوششان حمل می‌کنند و بعد، آن را در یک جای دیگر با فاصله زیاد دوباره روی زمین قرار می‌دهند. مردم فیلیپین این کار را قبل از طوفان‌ها یا زمین‌لرزه‌های پیش‌بینی‌شده انجام می‌دهند و درست مثل یک حلزون خانه‌هایشان را روی پشتشان حمل می‌کنند تا به خانه‌شان آسیبی وارد نشود!

قیمت تور فیلیپین

Bayanihan-in-the-Philippines.jpg
رسم بایانیهان در فیلیپین

سخن آخر

آداب‌و‌رسوم و سنت‌هایی که در این مطلب بررسی کردیم، در لیست سنت های عجیب کشورهای مختلف جای گرفته‌اند. این سنت‌ها شاید به‌نظر شما خیلی عجیب باشند؛ اما اهالی برخی از کشور‌ها به برگزاری و اجرای آن‌ها اعتقاد داشته‌اند یا حتی هنوز هم دارند. پس این بار که به یک شهر یا کشور جدید سفر کردید و یک سنت عجیب‌غریب را دیدید، مطمئن باشید که در پس هرکدام از این آداب‌و‌رسوم، یک دنیا تاریخ و فرهنگ جالب و جذاب نهفته است. کدام‌یک از رسم های عجیب دنیا که در این مطلب خواندید، برایتان جالب‌تر و عجیب‌تر بود؟

فاطمه یموتی
فاطمه یموتی

اولین باری که خواندن یک کتاب توانست روحم را پرواز دهد، به یاد می‌آورم. تقریبا فهمیده بودم که کلمات، قدرت فوق‌العاده‌ای دارند. مخصوصا اگر درباره چیزهایی باشد که تا به‌حال نمیدانستی. چند سالی‌ست که از آن روزها می‌گذرد و من هنوز دست به قلم، روی ابرها درحال پروازم.