رسوم عجیب هند؛ از سوزاندن عروس تا ادیان و ازدواج های عجیب

3.7
از 116 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
عجایب هند؛ از سوزاندن عروس زنده تا ادیان عجیب در هند
18 بهمن 1402 08:00
24

هند، کشور 72 ملت است. هریک از این ملل برای خود مراسم و عقاید مختلفی دارند. برخی از این مراسم عجیب هند آن‌قدر حیرت‌انگیزند که ممکن است ساعت‌ها گردشگران را به تماشا وا دارند و گاهی هم آن‌قدر ترسناک‌اند که کمتر کسی حاضر به تماشا می‌شود. در این مطلب از لست‌سکند قرار است تعدادی از مراسم عجیب هند را برای شما شرح دهیم که با خواندنشان بخندید یا حتی وحشت‌ کنید! فراموش نکنید که یکی از دلایل اصلی سفر گردشگران به هند، فرهنگ این کشور است؛ بنابراین سعی کرده‌ایم که تاریخ حدودی برگزاری هریک از مراسم عجیب هند را هم به شما بگوییم تا اگر می‌خواهید آن‌ها را از نزدیک ببینید، در زمان مناسب به این کشور سفر کنید.

13.jpg

1. رسم های عجیب ازدواج در هند

یکی از رسم های عجیب ازدواج در هند، رسم وِنی دان (Veni Daan) است. طبق این رسم که بیشتر در روستاهای الله‌آباد و ماهاراشترا انجام می‌شود، زن و شوهر به یکدیگر قول می‌دهند که نه‌تنها یک بار، بلکه تا هفت بار با یکدیگر زندگی مشترک مادام‌العمر داشته باشند. به‌تعبیری می‌توانیم بگوییم که حتی زندگی پس از مرگ خود را هم تا 7 مرتبه گارانتی می‌کنند. در این رسم، مراسم عروسی مرد و زن دوباره به‌صورت کامل برگزار می‌شود و زن، موهایش را می‌بافد و سپس با لباس سنتی خود، روی لباس مرد می‌نشیند که به‌صورت دامن است. مرد هم تکه‌ای از موی بافته‌شده او را می‌بُرد و در رودخانه رها می‌کند. به‌این‌ترتیب یکی از رسم های عجیب ازدواج در هند را انجام می‌دهند.

lastsecond.ir-weird-traditional-of-india-veni-daan.jpg
بخش‌هایی از مراسم ونی دان

2. عروسی گرفتن برای قورباغه‌ها

اولین مورد از مراسم عجیب هند، قطعاً برای بسیاری از گردشگران خنده‌دار است. هنوز هم قبایلی وجود دارند که برای راضی نگه داشتن خدای باران، اقدامات عجیبی را انجام می‌دهند. در کشور هند اگر بارش باران بین ماه‌های ژوئن و سپتامبر، یعنی در فاصله اوایل خرداد تا اوایل مهر، رخ ندهد، گروهی از هندی‌ها به‌دلیل ترس از بین رفتن زمین‌های کشاورزی خود، قورباغه نری به‌نام وارون (خدای آب) و قورباغه ماده‌ای به‌نام وارشا (برگرفته از بادهای موسمی و باران‌زا) را انتخاب می‌کنند و یک مراسم عروسی برای این دو جاندار برگزار می‌کنند. البته ازدواج های عجیب در هند فقط برای قورباغه‌ها نیست، بلکه عروسی گرفتن برای سگ‌ها و الاغ‌ها هم برای خشنودی خدای باران در بعضی از نقاط هند انجام می‌شود.

قورباغه
ازدواج های عجیب در هند

3. ادیان عجیب هندوستان

به‌غیر از آیین هندو یا همان هندوئیسم، ادیان و مکاتب بسیاری در کشور هند وجود دارد و یکی از مشهورترین‌ آن‌ها دین برهمودا است. این دین به ریاضت انسان و احترام به همه موجودات تأکید دارد و پیروان خود را به تسلط کامل بر حواس و غرایز دعوت می‌کند. یکی از اقدامات عجیب پیروان مکتب جین (دین برهمودا) با نام «کایا کلش» شناخته می‌شود. طبق این رسم، پیروان جین با دستان خالی، تمامی مو‌های سرشان را می‌کَنند. ازآنجایی‌که انجام این مراسم عجیب هند به‌شدت دردآور است، افراد پوست سرشان را از قبل به خاکستر مدفوع خشک‌شده گاو آغشته می‌کنند. این تمرین زجرآور گاهی اوقات دو بار در سال اتفاق می‌افتد.

هند
کندن موی سر، از مراسم عجیب هند

4. پرتاب کودکان از ارتفاع

پرتاب کودکان از ارتفاع، رسمی کهن در هند است که قدمتی 700 ساله دارد و توسط پیروان هندو و مسلمانان هندی انجام می‌شود. این رسم در معبد سانتسوار هم علاوه‌بر بعضی دیگر از معابد هند، برگزار می‌شود و در آن کودکان کمتر از دو سال توسط یک زاهد مجرب از ارتفاع 9 تا 15 متری به‌سمت زمین پرتاب می‌شوند. البته مردم با ملحفه‌هایی در انتظار گرفتن این کودکان هستند و اجازه نمی‌دهند آسیبی به آن‌ها وارد شود! این رسم برای آوردن برکت و سلامتی کودک به کانون خانواده و تبرک کردن زوجین برای فرزندآوری بیشتر انجام می‌شود. منشأ این مراسم عجیب هند، دقیقاً مشخص نیست. معمولاً اگر در هفته اول ماه دسامبر، یعنی تقریباً اوایل آذر، با تور دهلی به هند سفر کنید، احتمال اینکه بتوانید از نزدیک شاهد این مراسم باشید، بیشتر است. این یکی از مراسمی است که در بیشتر شهرهای هند انجام می‌شود.

Baby tossing - Maharashtra and Karnataka.jpg
پرتاب کودکان از پشت‌بام معابد هند

5. فستیوال تایپوسام

تایپوسام (Thaipoosam یا Thaipusam) نام یکی از مهم‌ترین مراسم عجیب هند است که علاوه‌بر این کشور، در کشورهای دیگری مانند مالزی، سنگاپور و کوالالامپور هم برگزار می‌شود که پیروانی هندو دارند. جشنواره تاپیوسام با سوراخ کردن بدن انجام می‌شود. بعضی از شرکت‌کنندگان، دهن و زبان خود را سوراخ می‌کنند و نیزه یا سیخی از آن عبور می‌دهند. بزرگی و سنگینی، تعداد نیزه‌ها و عوامل دیگر، به خود شرکت‌کنندگان بستگی دارد و اغلب متقاضیانی که تمایل به سنگین‌تر کردن نیزه دارند، از مرکباتی چون نارنگی و پرتقال بر دو سر نیزه استفاده می‌کنند. عجیب‌تر از این‌‌ها، دلایل برگزاری این مراسم است.

این فستیوال به‌منظور گرامیداشت خدای جنگ هندو یعنی موروگان انجام می‌شود که فرزند شیواست. فستیوال تایپوسام اغلب اوقات به هندوهای تامیل مربوط است و آن‌ها قصد دارند نیزه‌هایی را به خدای جنگ هندو پیشکش کنند تا با استفاده از آن، به جنگ اهریمنی به‌نام سوراپادمان برود. عده‌ای عقیده دارند علت اصلی سوراخ کردن زبان و گونه‌ها با سیخ، جلوگیری از صحبت کردن و تمرکز بیشتر است که این دلیل، خودش از خرافات عجیب در هند محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید این مراسم را از نزدیک ببینید، بهتر است بین ماه‌های ژانویه و فوریه، یعنی از اوایل دی تا اواسط اسفند، به هند سفر کنید.

فستیوال تایپوسام
فستیوال تایپوسام، از رسوم عجیب هندی
فستیوال تایپوسام
نیزه‌های فستیوال تایپوسام

6. عبور گاو از کمر انسان

همان‌طور که به احتمال زیاد می‌دانید، در باور هندو، گاو حیوان مقدسی است. یکی از راه‌هایی که به گمان هندی‌ها باعث می‌شود تقدس گاو شامل حالشان شود، این است که روی زمین بخوابند و گاوها کمرشان را هنگام عبور از مسیر، لگد کنند. این رسم عجیب در محله گارابادا واقع در ایالت غربی گجرات انجام می‌شود. ساکنان گارابادا بر این باورند که لگدمال شدن کمر افراد به‌وسیله سُم گاو، باعث کم شدن مشکلات آن‌ها در زندگی می‌شود. البته فرصت لگد شدن توسط گاوها نصیب هرکسی نمی‌شود و اگر پای گاو به کسی بخورد، نشانه خوش‌اقبالی او در این مراسم است. پیشنهاد می‌کنیم که برای آشنایی بیشتر با این کشور، راهنمای سفر به هند را بخوانید و نکات مهم را درباره این سرزمین بدانید.

این افراد در روز اول جشنواره دیوالی، یک شب را در معابد به دعا کردن سپری می‌کنند و فردای آن روز در مسیر گاوها دراز می‌کشند. قبل از اجرای مراسم نیز گاوها کاملاً تزیین‌شده هستند. نکته تعجب‌برانگیز این است که برخلاف سایر مراسم عجیب هند، تاکنون گزارشی مبنی بر صدمه‌های جدی و فوت افرادی وجود نداشته که در مسیر رفت‌وآمد این گاوها قرار گرفته‌اند. باوجوداینکه این رسم در همه نقاط هند برگزار نمی‌شود، اما به‌هرحال گاو برای هندی‌ها احترام دارد و پیش از سفر لازم است درباره عقاید هندی‌ها و کارهای ممنوع در هند بدانید تا هنگام سفر با مشکل مواجه نشوید.

هند
لگدمال شدن توسط گاو در مراسم دیوالی
هند
مراسم دیوالی

7. ازدواج های عجیب در هند

به نظر می‌رسد که ازدواج های عجیب در هند، راه‌حلی برای کاهش بیشتر مشکلات در نظر گرفته شده و این یکی دیگر از عجایب هند است. هنوز هم در روستاهای دورافتاده هند، باوری وجود دارد براین‌اساس که اگر دختری با نقصی در صورت به‌دنیا بیاید، روح آن توسط ارواح تسخیر شده است و سرنوشت شومی خواهد داشت. البته زشت بودن چهره به‌عنوان نقص در نظر گرفته نمی‌‎شود.

این خرافات عجیب در هند، شباهت بسیاری به خرافات اروپایی‌ها در قرون‌وسطا دارد. دختران برای رفع این مشکل باید با یک حیوان ازدواج کنند تا روح و جسمشان از شیاطین پاک شود. در آخر هم دختران می‌توانند بدون نیاز به طلاق گرفتن از حیوان، با یک مرد ازدواج کنند. این فقط نمونه‌ای از ازدواج های عجیب در هند محسوب می‌شود که نمایانگر خرافات عجیب در هند است.

ازدواج با حیوانات
ازدواج های عجیب در هند

8. راه رفتن روی آتش

راه رفتن روی آتش، یکی از عقاید عجیب هندی‌ها به ‌شمار می‌رود که به‌غیر از این کشور، در دیگر نقاط جهان مثل ژاپن، اسپانیا، چین، نیوزلند، جزیره فیجی، بلغارستان و جاهای دیگر، آن هم با اهداف مختلف اجرا می‌شود. راه رفتن روی آتش که در کشور هند به تیمیتی (Thimithi) مشهور است، نخستین بار در سال 1840 برگزار شد. این مراسم، یادبودی از درآئوپادی است؛ الهه‌‌ای که با پنج برادر به‌طور هم‌زمان ازدواج کرده بود. روایت‌های مختلفی از درآئوپادی وجود دارد؛ اما همه آن‌ها به این اشاره می‌کنند که درآئوپادی پس از پایان جنگ، برای اثبات بی‌گناهی و مظلوم بودنش، روی آتش راه رفت.

براساس این داستان، هندی‌ها برای اینکه توسط این الهه آمرزش پیدا کنند، با پاهای برهنه روی آتش راه می‌روند. آن‌ها آتش را هم معمولاً با زغال‌سنگ داغ آماده می‌کنند. البته همه اهداف هندی‌ها از راه رفتن روی آتش به آمرزش محدود نمی‌شود؛ بلکه این افراد بر روی آتش راه می‌روند تا تمرینی تمام‌عیار برای افزایش حد تحمل و ریاضت انجام داده باشند. همچنین برخی از این مراسم عجیب در هند، ممکن است جنبه نمایشی هم داشته باشد. این مراسم معمولاً یک هفته قبل از مراسم دیپاولی انجام می‌شود و زمانش حدوداً از اوایل مهر تا اوایل آذر است.

راه رفتن روی آتش
قدم زدن راهبان هندی بر روی زغال گداخته

9. گوشت‌آویز کردن انسان زنده

طبق یکی دیگر از رسوم عجیب هندی، شما هرچه بیشتر رنج بکشید، به خدای خود نزدیک‌تر می‌شوید. در معبد کالی، این باور به شکل‌های بسیار دردناکی تعمیم یافته است. طبق این رسم، افراد را برای شبیه کردن به عقاب درحال پرواز، از گوشت و پوست‌های دست، کمر و پایشان به‌وسیله قلاب‌های آهنین به تکه چوبی می‌آویزند. البته به‌غیر از معبد کالی، معابد و مناطق بسیار دیگری هم به این رسم اعتقاد دارند. در این میان، معبد دوی با بیش از 100 گاردوان (افراد آویزان‌شده) بیشترین رقم را به خود اختصاص داده و یکی از برجسته‌ترین عجایب هند است.

هند
گوشت‌آویز شدن در هند
هند
معبد کالی در هند

10. فستیوال بانی

یکی دیگر از مراسم‌ خونین و ترسناکی که در هند برگزار می‌شود، فستیوال بانی (Bani Festival) نام دارد. این فستیوال، باعث کور شدن و مجروح شدن صدها نفر می‌شود که برگزار کردنش با این تلفات به‌تنهایی از دیگر عجایب هند به شمار می‌رود. فستیوال بانی که با نام دِوارگاتا داسارا نیز شهرت دارد، یک رسم 100 ساله است که میان پیروان آیین هندو در معبد دوارگاتا انجام می‌شود. در این مراسم خونین، صدها نفر از ایالت‌های آندرا پرادش و کارناتاکا، غالباً جوانان روستایی، به این معبد می‌آیند و با چوب‌های بلند که گاهی شعله‌های آتشین دارند، بر سر یکدیگر ضربه می‌زنند. روز داسارا، زمان برگزاری این مراسم عجیب هند است. برای تماشای این مراسم باید در ماه اکتبر به هند بروید که تقریباً اواسط مهر تا اواسط آبان می‌شود.

این مراسم، نیمه‌شب آغاز می‌شود و درحالی‌که شرکت‌کنندگان غرق در خون شده‌اند، تا طلوع آفتاب این کار را ادامه می‌دهند. در فستیوال بانی، پلیس و پزشکان هم حضور می‌یابند تا درصورت نیاز، مداخله کنند. گفتنی است که اقدامات پلیس در این مراسم بسیار محدود است. گفته می‌شود در این زمان، شیوا، یکی از خدایان هندو، موفق به کشتن اهریمن می‌شود و برای گرامیداشت این اقدام، پیروان هندو آن را جشن می‌گیرند.

فستیوال بانی
ازدحام در فستیوال بانی

11. آدم‌خواری

ترسناک‌ترین رسم هندی که کماکان وجود دارد، به قبیله آگوری مربوط می‌شود. در این قبیله، شیوا به‌عنوان ایزد و ارباب، ستایش و پرستیده می‌شود و طبق عقاید عجیب هندی‌ها در این مکتب، خدا (شیوا) در همه موجودات و اجزا وجود دارد و نباید تبعیضی میان هیچ‌چیز قائل شد. همچنین به‌طور کلی هیچ‌چیز نجسی وجود ندارد و همه‌چیز مقدس است؛ چه گوشت مرده انسان باشد، چه مدفوع انسان! آگوری‌ها معتقدند اگر کاری انجام دهند که از نظر بقیه نادرست یا تابو باشد، در مسیر تکامل و پیشرفت قرار می‌گیرند و روح انسان را که همان شیواست، آزاد می‌کنند.

آگوری‌ها معمولاً در طبیعت یا کنار محیط‌های شهری زندگی می‌کنند و خانه و لباس ندارند. بسیاری از آن‌ها در نزدیکی محل سوزاندن مرده‌ها زندگی می‌کنند و دلیلش هم این است که معتقدند شیوا آنجاست. در هند، معمولاً افراد فقیر در کنار رود گنگ سوزانده می‌شوند؛ چراکه آن‌ها پول هیزم ندارند. همین امر باعث می‌شود که جسد آن‌ها کامل نسوزد و قطعه‌هایی از بدنشان باقی بماند که همان‌ها، سهم خوراک آگوری‌ها می‌شود. یکی از اعتقاداتشان این است که با خوردن گوشت انسان‌های مرده، قدرت او را دریافت می‌کنند. ضمناً آن‌ها خاکستر اجساد سوزانده‌شده را به بدنشان می‌مالند و هدفشان جوان‌تر ماندن است. جالب است بدانید که جمجمه اجساد هم کاسه ظرف آب آگوری‌هاست.

به‌طور کلی چیزی در اعتقاد آگوری‌ها تابو محسوب نمی‌شود و این قوم تمام کارهای خود را برای نزدیکی به شیوا انجام می‌دهند. مردمان آگوری اعتقادهای قوی به الهه خود دارند و برای نزدیکی به او، زندگی ریاضتمندانه را برگزیده‌اند. اگر قسمت هند پادکست رادیو ماجرا را گوش دهید، به‌صورت مفصل درباره این گروه از هندی‌ها توضیحاتی می‌شنوید.

آدم خواری
قبیله آگوری

12. غلتیدن روی غذا

فرض کنید در یک روز معمولی بعد از اینکه ناهار خود را میل کرده‌اید، عده‌ای روی غذای شما بغلتند! چنین صحنه‌ای را می‌توانید در یکی از مراسم عجیب هند ببینید که برای خودشان بسیار معمول و پیش‌پاافتاده است. یکی از عقاید عجیب هندی‌ها در طبقات اجتماعی متوسط و پایین مردم این کشور، آن است که اگر غذای باقی‌مانده برهماها را بر روی برگ موز بریزند و روی آن‌ها بخوابند و غلت بخورند، از انواع بیماری‌ها در امان خواهند بود. البته از سال 2010 به بعد، مخالفت‌هایی با این مراسم صورت گرفت؛ اما مراسم ریشه‌کن نشد. مراسم غلتیدن روی غذا، زمان خاصی ندارد و ممکن است در هر روزی از سال اتفاق بیفتد.

image.jpg
غلتیدن بر روی غذای راهبان، از رسوم عجیب هندی

13. جنگ آتشین

اگر حتی یک لحظه فکر کرده باشید که خطرناک‌ترین آتش‌بازی در جهان، چهارشنبه‌سوری است، سخت در اشتباهید. آگنی کلی، یک آتش‌بازی هشت‌روزه در منگلور هندوستان است که شرکت‌کنندگان آن درحالی‌که برهنه‌اند، مشعل‌های آتشین را به‌طور مستقیم به‌سمت یکدیگر پرتاب می‌کنند. این جنگ تمام‌عیار پس از شست‌وشوی افراد در رود و تقسیم کردن آن‌ها به دو گروه شروع می‌شود. فاصله بین این دو گروه معمولاً 20 متر است. البته این مراسم چندان هم بی‌قانون نیست.

پس از هر 15 دقیقه نبرد آتشین، یک زمان استراحت در نظر گرفته می‌شود که در آن افراد آسیب‌دیده توسط آب مقدس درمان می‌شوند. همچنین شرکت‌کنندگانی که به‌شدت آسیب دیده‌اند نیز از ورود مجدد به فستیوال منع می‌شوند. انگیزه‌ برگزاری این معرکه، بزرگداشت خدای جنگ هندوستان است. این مراسم هرساله در ماه آوریل، یعنی اوایل فروردین تا اوایل اردیبهشت، برپا می‌شود. این مراسم عجیب هند را می‌توانید در ویدئوی زیر تماشا کنید. با توجه به زمان برگزاری این جشن، اگر با تور هند نوروز به این کشور بروید، احتمال دیدن این مراسم برای شما وجود دارد.

91009085 (1).jpg
آتش‌بازی مرگ‌بار در هند

ویدئوی مراسم آتش‌بازی در هند

14. پرستش اسلحه

اگرچه در بین بسیاری از مردمان تاریخ مثل سامورایی‌ها و ایرانیان باستان، سلاح اهمیت و احترام خاص خودش را داشته است، اما پرستش شمشیر و تفنگ فقط در عقاید عجیب هندی‌ها معنا پیدا می‌کند. این سنت به دوران باستانی هند و جنگ‌های پادشاهان این کشور بازمی‌گردد؛ اما به خاطر داشته باشید که پرستش اشیا در هند فقط به اسلحه محدود نمی‌شود، بلکه امروزه بسیاری از مردم این کشور درحال پرستش وسایلی هستند که در طول روز با آن‌ها سروکار دارند و از آن‌ها امرارمعاش می‌کنند که همین، یکی دیگر از عجایب هند است. برای مثال ممکن است یک هندی را ببینید که دوربین عکاسی یا کتاب خود را می‌پرستد. یکی از خرافات عجیب در هند این است که پرستش برخی از وسایل و اشیاء در برکت و ارتزاق آن‌ها نقش دارد؛ اما این عقاید همانند سنت پرستش سلاح (آیودا پاجا) شهرت ندارد.

tumblr_pz1pp838f91ru322to1_r1_1280.jpg
پرستش اسلحه، یکی از عقاید عجیب در هندوستان

15. کتک زدن مردان

شاید همه شما درباره جشن رنگ هند یا فستیوال هولی (Holi) چیزهایی شنیده باشید. در افسانه‌های هند آمده است که لرد ویشنو و هیرانیاکاشیپو در نبرد خیر و شر با هم جنگیدند و ویشنو پیروز شد. تنها چیزی که از هیرانیاکاشیپو باقی ماند، اندکی خاکستر بود. به‌عنوان یادبود او، مردم در طول سال‌ها، خاکسترهایی را به سروصورت خود می‌مالیدند. این خاکسترها امروزه با پودرهای رنگی جایگزین شده‌اند. این مراسم در همه جای هندوستان به‌دلیل شور و هیجانی که دارد، مشهور است؛ اما نکته چندان عجیبی ندارد. نکته اعجاب‌برانگیز این مراسم، نحوه برگزاری آن در شمال هندوستان است.

در شمال هند، زنان هنگام برگزاری این مراسم با چوب به مردانی که از قبل لباس زنانه به تن کرده‌اند، حمله می‌کنند و تنها وسیله دفاع مرد از سروصورتش یک تکه سپر چرمی است. افراد این نواحی معتقدند کریشنا که بزرگ‌ترین خدای هندوست و دوستانش به روستای همسرش رادا رفتند و زمانی که قصد ریختن رنگ بر روی او را داشتند، زنان روستا کریشنا را به چنگ آوردند و با چوب او را کتک زدند. به همین دلیل آن‌ها هرساله این مراسم عجیب هند را به‌عنوان یادبودی برای این واقعه برگزار می‌کنند.

Barsana-Nandgaon-Holi-2015-7-min.jpg
کتک زدن مردان در هندوستان

16. شکستن نارگیل با سر

در افسانه‌ها آمده است که انگلیسی‌ها در زمان استعمار هند، قصد داشتند برای احداث راه‌آهن، یکی از معابد این کشور را ویران کنند؛ چراکه در مسیر ریل قرار داشت. این درخواست بیگانگان با ممانعت مردم روبه‌رو شد. در زمان ساخت معبد، از 187 سنگ استفاده شده بود که از رودخانه استخراج کرده بودند. این سنگ‌ها شکلی شبیه نارگیل داشتند که این شروع کننده ماجرایی شنیدنی است. انگلیسی‌ها برای اینکه مردم را منصرف کنند، شرط گذاشتند که اگر تمام این سنگ‌ها را با سر خود بشکنند، هیچ ریلی از موقعیت معبد عبور نخواهد کرد. مردم روستایی به‌طرز عجیبی در این مأموریت غیرممکن پیروز شدند. بعد از آن هندی‌ها به شکستن اجسام سخت با سر بسنده نکردند و این کار را به‌عنوان یک مراسم ادامه دادند.

هرساله در یک فستیوال، حدود 100 نفر از مردم روستایی و سایر نقاط اطراف در مقابل معابد می‌ایستند و نارگیل‌های سخت را با سرشان می‌شکنند؛ یعنی راهبان، نارگیل را به سر آن‌ها می‌زنند. باوجوداینکه این مراسم تلفات بسیاری داشته است و پزشکان هزاران بار با انجام آن مخالفت کرده‌اند، اما هنوز هم برپایی آن ادامه دارد. کسانی که در این مراسم عجیب هند شرکت می‌کنند، اغلب مردم عادی هستند که قبل از اجرای آن باید خوراک حیوانی را ترک کرده باشند.

48470223737_e0bd2d47a5_b.jpg
شکستن نارگیل با سر در هندوستان

17. سوزاندن عروس در هند

سوزاندن عروس در هند، بیش از اینکه در لیست مراسم عجیب هند جای داشته باشد، یک جنایت هولناک است. یکی از کارهای رایج برای ازدواج در هندوستان، پرداخت جهیزیه و پول به خانواده داماد است. اگر خانواده داماد فکر کنند که در عروسی، به‌اندازه کافی مهریه و کالا دریافت نکرده‌اند، عروس را زنده‌زنده می‌سوزانند! آمار مرگ‌هایی که بر سر جهیزیه و مهریه در هندوستان رخ داده، در سال 2010 به هشت‌هزار مورد رسیده است. دولت، قوانین سختگیرانه‌ای را برای مقابله با سوزاندن عروس در هند یا بهتر است بگوییم این جنایت، وضع کرده است؛ اما متأسفانه هنوز هم سوزاندن عروس در هند به‌طور کامل ریشه‌کن نشده است.

از سوی دیگر، عده‌ای بر این باورند که زن پرستی در هند وجود دارد و آن هم جزوی از آیین یا برخی از ادیان این کشور است. در جواب این فرضیه باید بگوییم که در کشور هند، بیشتر مردسالاری حکم‌فرماست؛ همان‌طور که خدایان آن‌ها همگی مرد هستند و زن‌ها در والاترین مقام، در قامت یک الهه ظاهر می‌شوند. در حالت کلی باید بگوییم که برعکس برخی از شهرها و منطقه‌ها که سوزاندن عروس در هند از رسوم آن‌هاست، به‌ندرت، قسمت‌های خیلی کوچک و ناچیزی در این کشور هم وجود دارد که می‌توانیم بگوییم به‌نوعی زن پرستی در هند در آن‌ها صورت می‌گیرد. با همه این‌ها باید بدانیم که پرستیدن در اینجا، به‌معنای ارزش و بها قائل بودن برای زن و نوعی زن‌سالارانه بودن فضای عمومی در آن محدوده است.

بهترین شهرهای هند برای سفر

100237295_CRAF29_Demonstration_and_protest_against_dowry_New_Delhi_India_AsiaWORLD_trans_NvBQzQNjv4BqZgEkZX3M936N5BQK4Va8RURf_Wk3V23H2268P_XkPxc.jpg
اعتراض مردم در مقابل سوزاندن عروس در هند

سفر به هند با تور

در صفحه تور هند وبگاه لست‌سکند می‌توانید انواع تورها به این کشور و شهرهای مختلفش را ببینید. همچنین می‌توانید با استفاده از فیلترهایی که در وبسایت وجود دارد، زمان، ایرلاین، محدوده قیمت و مدت‌زمان اقامتتان را در هند مشخص کنید و نزدیک‌ترین تور را به سلیقه‌تان انتخاب فرمایید. از مزایای سفر به هند با تور، این است که می‌توانید بیشتر جاهای دیدنی هند را ببینید و در زمان‌بندی خود برای بازدید از جاذبه‌ها، کمتر وقتتان را با گشتن آدرس‌ها و مسیرهای دسترسی تلف کنید. مزیت تور و راهنمای همراه شما در سفر این است که آزمون و خطاها از پیش انجام شده و مشکلات آن‌ها از پیش برطرف شده است؛ در نتیجه بیشتر برنامه‌ریزی‌ها درست پیش می‌رود.

سخن آخر

همان‌طور که در این مطلب خواندید، بسیاری از اتفاق‌هایی که در مراسم عجیب هند صورت می‌گیرد، آن‌قدر دور از انتظار است که اگر به چشمان خودتان آن‌ها را نبینید، نمی‌توانید باورشان کنید. ریشه برخی از این موارد، در خرافات عجیب در هند است و برخی دیگر نیز بیش از هرچیز، جنبه فرهنگی دارند. بسیاری از مردم جهان طاقت دیدن ریاضت‌های رعب‌آور راهبان و مرتاض‌های هندی را ندارند. بااین‌حال، هرساله گردشگران بسیاری، برنامه سفر خود را به‌گونه‌ای می‌چینند که بتوانند برخی از فستیوال‌های هندی را از نزدیک تماشا کنند. اگر مشتاقید به هند سفر کنید و نگران مخارج سفر هستید، می‌توانید از تور اقساطی استفاده کنید تا هزینه زیادی را در آغاز سفر نپردازید. اگر به هند سفر کرده‌اید و از نزدیک شاهد یکی از مواردی بوده‌اید که در این فهرست آوردیم، می‌توانید تجربه‌هایتان را در قسمت نظرات با سایر کاربران لست‌سکند به اشتراک بگذارید.

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.