دشت سوسن؛ بهشت کوچک خوزستان

• 10
  • 11.7K

به نام خدا

سلام. افسانه هستم از خوزستان. عاشق سفر و تاریخ و طبیعت...

این بار به یه بهشت کوچیک رفتیم توی خوزستان. دشت سوسن از توابع ایذه...

23 فروردین 97، توی یه روز ابری و خنک ساعت 9 صبح حرکت کردیم به سمت ایذه. صبحانه رو توی راه قبل از هفتکل کنار یه گندم زار قشنگ و زیر یه درخت سبز خوردیم

راهمون رو ادامه دادیم و از هفتکل و باغملک گذشتیم. باغملک توی اون هوای ابری و خنک زیباتر از همیشه شده بود.

بعد از باغملک به بارونگرد رسیدیم. توی روستا پیاده شدیم و قدم زدیم و از این روستای قشنگ عکس گرفتیم.

قبل از بارانگرد، مناظر اطراف جاده

بارانگرد

بعد از بارونگرد راه رو ادامه دادیم و به ایذه رسیدیم. اول به سمت اشکفت سلمان رفتیم و ازش بازدید کردیم.

منظره شهر ایذه، از اشکفت سلیمان

اشکفت سلیمان در جنوب ایذه واقع شده و شامل چهار نقش برجسته متعلق به دوره ایلامیان و بقایای یک ساختمان متعلق به اتابکان است. این محل پرستشگاه تریشا یکی از خدایان ایلامی بوده‌است. در این منطقه علاوه بر وجود سنگ نوشته ها، شامل غار و چشمه ای معدنی از دل کوه میباشد.

بعد از اشکفت به سمت دشت سوسن حرکت کردیم

دشت سوسن یکی از بخش های شهر ایذه است که توی فصل بهار بسیار زیبا و سرسبز است.سرتاسر اطراف جاده تا چشم کار میکرد مزرعه بود و سبزه و کوه و زیبایی... چشم آدم از دیدن طبیعت سیر نمیشد.

دشت سوسن شامل چندین روستا هست که طبیعت بی نظیری دارن. توی یکی از روستاها از ماشین پیاده شدیم. واقعا زیبا بود. روستا در کنار مزارع سرسبز قرار داشت . مزارع تا نزدیک رودخونه ادامه داشتن...

بعد از قدم زدن اطراف مزارع و لذت بردن از طبیعت زیبای خدا. همون راهی رو که اومده بودیم،برگشتیم. و توی یه دشت سرسبز بساط ناهار رو پهن کردیم. در حالی که آسمون کم کم آماده باریدن میشد. همه چیز به بالاترین حد خودش عالی و دلچسب بود. عکس ها و فیلمی که توی سفرنامه واستون گذاشتم، حتی ذره ای از زیبایی های اونجا رو نشون نمیده. مناظری که با چشم دیدم رو نمیشه توی عکس نشون داد و با کلمات توصیف کرد. فقط باید رفت و دید.

بعد از ناهار بارون شروع به باریدن کرد . وسایلمون رو جمع کردیم و به سمت ایذه برگشتیم. خداروشکر بارون خیلی خوبی بارید و دشت و کوه رو سیراب کرد.

بعد از گذروندن یه روز عالی و زیبا به خونه برگشتیم در حالی که سرشار از انرژی و شوق بودیم.

در آخر یه ویدیو از دشت سوسن واستون میزارم. توی کلیپی که میبینید، مزارع تا کنار اون درخت های انتهای ویدیو دامه دارن و اونجا یه رودخونه رد میشه که دشت سوسن رو به دو قسمت تقسیم می کنه. البته دشت سوسن خیلی وسیع و بزرگه و اینجا یکی از روستاها و مزارع کوچک دشت سوسن هست.

نویسنده : افسانه اد

تمامی مطالب عنوان شده در سفرنامه ها نظر و برداشت شخصی نویسنده است و وب‌ سایت لست سکند مسئولیتی در قبال صحت اطلاعات سفرنامه ها بر عهده نمی‌گیرد.

اطلاعات بیشتر
نظرات کاربران (10 نظر)

× در حال پاسخ به:

هلی زانفر 2 اسفند 1397 ساعت 08:43

من چند سالی ایذه زندگی کردم و با سفرنامتون ، یاد خاطراتم افتادم . اشکفت سلمان و اون گل قرمز درخت عکس چهارم که شبیه شیشه شور بود .
ممنون و سفراتون مستدام باد

ویدا مهین پو 10 بهمن 1397 ساعت 09:36

دوست گرامی
سفرنامه مختصر مفیدی بود از یکی از زیباترین گزینه های طبیعت گردی استان خوزستان. سوسن از جمله مناطقی است که خوشبختانه هنوز آنچنن گرفتار ساخت و ساز های گردشگری نشده و همچنان بکر و زیبا مانده است. در کنار دشت سوسن در جوار روستا ها گاهی آرامستان های قدیمی وجود دارد که شیرهای سنگی و نقش و نگارهای مختلف بر فرازشان خود نمایی می کند که توصیه می کنم در سفرهای بعدی سری هم به آنها بزنید.
سپاس از شما

کاربر سایت 8 بهمن 1397 ساعت 20:53

سلام،
چقدر خوبه که سفرنامه‌های ولو کوچک و یک روزه بنگاریم تا در شناسایی نقاط توریستی کشورمان قدمی ولو کوچک برداریم.
سفرنامه ایلام شما هم زیبا بود.
ما پارسال استان خوزستان را چرخیدیم. خیلی زیبا بود. از دزفول و اهواز و آبادان و خرمشهر و . ‌ ‌. .
ممنون

سپیده ص 7 بهمن 1397 ساعت 08:55

سلام
ممنون از سفرنامه تون
بهمون کلی انگیزه دادین که اگه بشه امسال فروردین ماه به ایذه سفر کنیم

موفق باشید

محمد جعفری 6 بهمن 1397 ساعت 12:06

با سلام
از تصاویر زیبایی در سفرنامه تون استفاده کردید که جای تشکر داره.
متن سفرنامه بسیار کوتاه بود و توضیحات خیلی کمی دادید.

Tina Azimi 5 بهمن 1397 ساعت 13:05

سلام. عکس ها و ویدئو عالی بودند. چه سکوت و آرامشی داشت.

daviid 4 بهمن 1397 ساعت 15:47

سلام
ممنون از شما بابت اشتراک گذاری یک روز زیبا و حال خوب اون ... به حق طبیعتی بکرو دلنشین رو دیدیم.
موفق و پیروز باشید

ف ش 3 بهمن 1397 ساعت 10:58

درود. سپاس از اینکه سفرتون رو به اشتراک گذاشتید
فکر کنم باید برای مسابقه سفرنامه های داخلی و خارجی رو جدا برگزار کنن.کشورمون جزو بهترین مقاصر گردشگری میتونه باشه اما با این بی توجهی ها اصلا توان مقابله با کشور هایی با استعداد های گردشگری ناچیز رو هم نداره. خیلی نامردیه که این سفرنامه رو با مثلا سفرنامه های ترکیه و جنوب شرق آسیا مقایسه کنیم.
این سفرنامه فکر کنم داخل استانی محسوب میشه. عکس ها و اون حال و هوای طبیعت خیلی قشنگه.