سفر به دبی با بچه در 12 بهمن 97

اینجا شهری‌ست که در میانه‌ی تابستان، سرمای زمستان را تقدیمتان می‌کند! + تصاویر
27 خرداد 1398 09:00

سلام دوستان

سفر به دبی سفری هیجان انگیز برای ما بود. دبی تنها شهریه که  سفر به آن تمامی سلیقه های مختلف را راضی خواهد کرد. من سعی میکنم تمامی نکات مهم سفر را بهتون خلاصه بگم، عکس زیاد نمیزارم چون با سرچ درگوگل خیلی راحت میتونید تصاویر رو ببینید.

دبی معروف به نیویورک کوچولو پراز برجهای سربه فلک کشیده است که نمیشه چشم ازشون برداشت. دبی تفریحات زیادی داره، برایدیدنتفریحاتش به گوگل مراجعه کنید و با توجه به علایقتون تفریحاتتون رو انتخاب کنید. حتما حتما ازقبل سفر، برنامه ی تفریحاتتون رو تنظیم کنید تا اونجا به مشکل نخورید. سعی کنید تفریحاتی رو انتخاب کنید که فقط مختص به دبی هست ودر کشورهای دیگه نیست.

ساعت پرواز رو‌جوری انتخاب کنید که بتونید از روز اولتون نهایت استفاده رو بکنید. مثلا صبح ساعت هشت صبح باشه یا زودتر عالیه چون میتونید از روز اول نهایت استفاده رو بکنید.

هتل های دبی برای اقامت بالای سه شب, ترنسفر رفت و برگشت رایگان به فرودگاه دارند و هر هتل یک تور لیدر برای راهنمایی تورها نیز داره که طبعا قیمت های تورلیدرها بسیار بالاتر هست. برای بعضی اماکن دیدنی دبی, از سایت های  فروش واچر های تخفیف دار, بلیط هاو واچر های جاهای مورد نظر رو خریدیم که در ادامه توضیح میدم.

ما کلا دوتا واچر برای دو وعده غذا گرفتیم چون دوس داشتیم اول رستورانها رو ببینیم بعد به انتخاب خودمون غذا بخوریم ولی برای کمتر شدن هزینه ها واچر غذا واقعا عالیه حتما بگیرید.

خلاصه ی تفریحاتی که ما انتخاب کردیم برای پنج روز:

• روز اول گلوبال ویلیج یا همون دهکده جهانی که درفصل زمستانی دبی باز هست بعضی از تفریحات دبی مثل گلوبال ویلیج ومیراکل گاردن فقط در فصل زمستانی دبی باز هستند و بقیه ی ایام سال تعطیله.
  • روز دوم صبحاستفاده از استخر وامکانات هتل مثل پارک بچه، باشگاه و بعدازظهرسافاری و کویر
  • روز سوم فراری لند از صبح تا غروب
  • روزچهارم صبح خرید، بعدازظهر قایق فواره و برج خلیفه ودبی مال
  • روز پنجم از صبح تا ساعت دو ساحل جمیرا، بعدازظهر حرکت به سمت فرودگاه

شرح کامل:

بعد از کلی تحقیقات راجع به هتل، بالاخره هتل گلوریا یا همون تو سیزنز در منطقه ی شیخ زاید رو انتخاب کردیم. برای من مهم بود که هتل حتما در خیابان شیخ زائد معروف به نیویورک کوچولو باشه چون در این خیابان برج های عظیم و لوکس وجود داشت ودیدن برجها حس خوبی بهم میداد.

هتل ما پنجاه قدم با مترو فاصله داشت و این یکی از حسن های هتل های دبی هست که نزدیک به مترو باشه. چونهزینه های تاکسی بالاست به همین جهت استفاده از مترو مقرون به صرفه است. هتلهای شیخ زائد نسبتا گرونتر از هتلهای مناطق دیگه ست. اگر میخوایین هتل ارزون بگیرید منطقه دیره رو انتخاب کنید. فقط اونجا دیگه از برجهای عظیم خبری نیست ولی خب من اگر سری بعد برم حتما هتل ارزونتری خواهم گرفت در منطقه دیره، چون از صبح تا شب بیرون هتلید و اصلا وقتی نمیمونه برای استفاده ازامکانات داخل هتل.

ما هم خیلی دنبال هتل خوب و مقرون به صرفه در شیخ زائد بودیم که بالاخره این هتل چهارستاره را انتهاب کردیم. تعریفشم زیاد شنیده بودیم. در این تاریخ درهم سه هزار و صد تومن بود.

هزینه ی تور نفری چهارمیلیون و ششصد و برای بچه ی دو ساله دومیلیون و سیصد و پنجاه شد. فقط صبحانه رایگان بود و صبحانه هم بسیار مفصل بود.

سفر ما در تاریخ 12 بهمن با پرواز ماهان حدود دوساعت طول کشید. هشت صبح هواپیما پرواز کرد. دخترم رو با گوشی و تبلت سرگرم کردم. ترجیح دادم تا جای ممکن با خوراکی سرگرم نشه تا بتونه ناهارشو راحت بخوره و موقع غذاخوردن اذیت نکنه و خدا رو شکر تو هواپیما کوچکترین اذیتی نمرد. علتشم این بود که من کلیپ های جدیدی که تا حالا ندیده بود رو تو گوشیش ریختم تا براش مهیج باشه و تکراری نباشه. یه چیز مهم بتونم بگم تو سفر قبلی به ترکیه داشتیم، نمی دونستیم که میشه کالسکه رو تا خود هواپیما ببریم به همین جهت همون اول همراه چمدونا، کالسکه هم تحویل دادیم و خلاصه دخترمون همش تو بغل بود و پروازمون هم تاخیر داشت و دخترمون وقت خوابش بود، خیلی اذیت شد. ولی اینسری دیگه تجربه شد کالسکه را تا خود هواپیما همراهمون بود و راحت بودیم. هنگام ورود به هواپیما خودشون کالسکه را می گیرن. پس شما این اشتباه ما رو نکنید و بدونید که میشه تا خود هواپیما کالسکه رو ببرید. پس از این بابت خیالتون راحت باشه.

بعد از رسیدن به فرودگاه دبی، یه سری افراد هندی اومدن و اسم هتلها رو میخوندن و سوار ماشین میکردن و میرسوندن هتل. فاصله ی فرودگاه تا هتل نیم ساعت بود. انقدر مسیر رفت ما زیبا بود برجهای عظیم و با شکوه بدجوری جلوه میکرد اصلا نمیفهمیدیم کی رسیدیم هتل. به هتل رسیدیم و همسرم با ریسپشن هتل صحبت کرد و تقاضا کرد که اتاق ما رو طبقات بالا و رو به برجها بده. هتل چهل طبقه بود و به ما طبقه ی 36 داد. بالکن خیلی بزرگ رو به برج ها بود. برج العرب و دریا هم دیده می شد و ویو عالی بود.

اتاق خیلی بزرگ بود. زمین تا آسمون با اتاقهای آنتالیا فرق داره. آشپزخونه و اتاق خواب داشت، دو تا تلویزیون، یخچال بزرگ و مایکروفر، خلاصه همه چی تکمیل بود.

نگران داغ کردن شیر برای دخترم بودم که با دیدن مایکروفر در اتاق کلی ذوق کردم. چون تو امکانات هتل ذکر نشده بود و ما از اتاقمون بی نهایت راضی بودیم. در هتل فقط صبحانه رایگان بود، صبحانه عالی بود و همه چی تکمیل بود.

ولی برای ناهار و شام باید هزینه ی جدا پرداخت کرد. که هزینه ی غذاهای داخل هتل خیلی بالاتر از رستوران های بیرون از هتل است. ما ناهار ساندویچ الویه خوردیم که از ایران درست کرده بودم. چون میدونستم وقتی برسیم هتل انقدر خسته ایم که وقت نمیشه بریم دنبال رستوران خوب و چون قرار بود بعد از ظهر به گلوبال ویلیج بریم احتیاج به استراحت داشتیم.

تو هتل غذامونو خوردیم و سه نفری حدود یک ساعت خوابیدیم. چون قرار بود بعد از ظهر به گلوبال ویلیج یا همون دهکده ی جهانی بریم.

برای رفتن به گلوبال ویلیج میشه از مترو و اتوبوس استفاده کنیم. از اونجایی که هزینه ی تاکسی های دبی خیلی بالاست اکثریت از مترو و اتوبوس استفاده می کنن. ولی ما تصمیم گرفتیم با تاکسی بریم تا وقتمون هدر نره. بدلیل اینکه مترو مستقیما به اونجا نمیرفت و باید بعداز پیاده شدن سوار اتوبوس بشید و وقت تلف میشد و خسته میشدیم. به همین جهت ترجیح دادیم با تاکسی بریم.

هتلی که ما در اونجا قرار داشتیم تقریبا به همه جا نزدیک بود و حداکثر نیم ساعت فاصله داشت. هزینه ی تاکسی از هتل تا اونجا 60 درهم و هنگام برگشت هم 80 درهم شد.

وقتی رسیدیم بلیط اونجا نفری 15 درهم بود. برای بچه های زیر سه سال رایگان بود. پوشش آزاد بود. ورود کالسکه و خوراکی آزاد بود.

گلوبال و یلیچ یا همون دهکده ی جهانی

که من عاشق اونجا شدم و خیلی به من خوش گذشت. ما چون روز تعطیل رفته بودیم خیلی خیلی شلوغ بود. در این دهکده میتونید هیروگلیف های مصر، معابد تایلند، شهر ممنوعه پکن، برج ایفل و بناهای و نمادهای بیش از هفتاد کشور دنیا را از نزدیک ببینید. در هر غرفه انواع سوغاتی ها و لباس های محلی و خوراکی های سنتی و محلی هر کشور به فروش میرسه. قیمتهای خیلی بالا بود و نمیشد خرید کرد ولی دیدنشون هم لذت بخش بود.

چی توز موتوری اونجا خیلی طرفدار داشت و اروپایی ها خیلی میخریدن و خوششون میومد. البته بگم خیلی گرون فروخته میشد. اونجا بادکنک خریدیم بیست درهم معادل شصت هزار تومن شد.

یه چیز جالب در هر غرفه در ساعات مشخصی جشن و کارناوال برگزار میشه و خیلی شاد و جالب بود برام. برنامه ی رقص آفریقایی ها عالی بود. بی نهایت زیبا و مهیج. دیدن افراد از کشورهای مختلف با لباسهای سنتی خیلی جالب بود. در هر غرفه افرادی لباس سنتی مخصوص کشورشون رو پوشیده بودن و با مردم عکس مینداختن. زن روسی، زن ژاپنی، مرد مصری افرادی بودن که ما باهاشون عکس گرفتیم. خیلی جالب بود. هوا خنک همراه با وزش باد بود.

برا ما خوب بود ولی برای بچه ممکنه سرد باشه به همین جهت حتما برای بچه ها سویشرت ببرید. اونجا رستورانهای مختلف از ایرانی تا چینی و مکزیکی و غیره وجود داشت. ما رستوران لبنانی رو انتخاب کردیم. و از روی عکس در منو غذامونو انتخاب کردیم.

یک مرغ برشته شده با یه سیب زمینی سرخ شده، شد 63 درهم. خودمون مرغ خوردیم دخترمون سیب زمینی. غذاش خوشمزه بود و نون های اونجا خیلی جالب بود. از ورق کاغذ هم نازک تر بود.

بعد از شام هم دیگه خیلی خسته شده بودیم. تصمیم گرفتیم برگردیم هتل. بیرون از درب ورودی، تاکسی ها اونجا ردیف ایستاده بودن و ما سوار شدیم و هزینه ش شد 80درهم.

اما نکته ی مهم!!!

تورهای مختلفی که وجود دارن گلوبال ویلیج و میراکل گاردن که همون باغ گل هاست، رو با هم در یک روز میبرن و به نظر من خیلی روز سخت و خسته کننده ایه و همچنین اینکه نمیتونید از هر دو مکان به صورت کامل دیدن کنید. چون خیلی خیلی بزرگه و از اونجایی که باغ گل رو ده صبح میبرن تا ساعت یک، بعد از اون میبرنتون یه مرکز خرید که قیمتهاش گرونه فقط خسته میشید.

بعد از یک تا سه باید علاف بشید تا ببرنتون گلوبال ویلیج. بنظرم با تور نمیتونید از هر دو جا لذت کافی رو ببرید. پس سعی کنید بین این دو جا یکی رو انتخاب کنید. به نظر من جایی رو انتخاب کنید که در خود ایران یا کشورهای دیگه وجود نداره. من خودم گلوبال ویلیج رو انتخاب کردم و بسیار راضیم. پس بنظر من اونایی که بچه دارن بهتره خودتون ایجا رو برید و با تور نرید ولی مجردها اگر با تور برن براشون به صرفه تره فقط کمی خسته میشن.

صبح بعد از صرف صبحانه به استخر و پارک هتل مخصوص بچه ها رفتیم. استخر ویوی خیلی خوبی داشت. هوا عالی بود. فقط اینکه به نظرم خیلی عمیق بود و نمیشد با بچه راحت تو آب راه رفت. من خودم به تنهایی مشکلی نداشتم ولی چون دخترم بغلم بود نمیتونستم زیاد تو آب باشم. به همین جهت بیشتر تو استخر بچه ها بودم. اونایی که اهل عکس هستن میتونن تو این استخر عکسای حرفه ای و هنری خوبی بگیرن چون استخر در طبقه ی سی و هشت بود و ویو رو به برج ها و خلاصه نگم براتون.

خوبی استخرش این بود که یک رختکن خیلی بزرگ و حمام های زیاد و سشوار در رختکن، کنار استخر بود.

و دیگه لازم نبود برای حمام و تعویض لباس به اتاق هتل رفت. و بعد از خشک شدن به اتاق رفتیم و آماده شدیم برای ناهار.

نزدیک خود هتل یه رستوران رفتیم. کباب سفارش دادیم. یه پرس کباب که شامل چهار عدد کباب بود با یه نون عربی توپول و گرد که خیلی جالب بود و نون های نازک و معروف که از ورق کاغذ هم نازکتره کنار همه ی غذاهاشون میزارن و ترشی  و مزه های دیگه هم کنار غذاشون بود. 53 درهم شد.

من غذاشو دوس نداشتم چون تو کباب سبزیجات بود ولی دخترم و همسرم خیلی دوس داشتن. به نظرم رستوران های نزدیک هتل نرید. زیاد غذاهاشون جالب نیست.

برگشتیم هتل و آماده شدیم برای رفتن به سافاری

نکته ی مهم:

هزینه بلیط سافاری نفری 250 درهمه، اما برای بچه زیر سه سال رایگانه. اما لیدرهای هتل به بهونه های مختلف تا سیصد درهم هم میگیرن شایدم بیشتر. اما من با کلی تحقیقاتی که کردم متوجه شدم که اه شما از ایران بلیط رو رزرو کنید براتون ارزونتر در میاد. ما وقتی ایران بودیم سافاری رو با نفری 28 هزار تومن از سایت berimdubai  از آقای کیوان نصرتی رزرو کردیم و بلیط ما شد نفری 120 درهم. یعنی به جای 250 درهم 120 درهم دادیم.

ماشین سافاری سرساعت درب هتل ما رو سوار کرد. حدود یک ساعت راه بود. خدا روش کر دخترم تو ماشین خواب بود و استراحتشو کرد. قبل از رسیدن به کویر توقفی بیست دقیقه ای برای خالی کردن باد چرخ های ماشین داشتیم. ما هم از فرصت استفاده کردیم وارد یه مغازه شدیم که چیزهای خیلی خوشگلی میفروخت. فیمتاشم خوب بود من که اونجا سربند خوشگل عربی خریدم که تو ایران چنین چیزی رو ندیدم. به کویر رسیدیم.

برخلاف خیلیا که بچه هاشونو سوار سافاری نمیکنن ولی ما دختر دوسالمون رو هم سوار سافاری کردیم. البته تا قبلش مردد بودم چون همیشه میگفتم یه بچه کوچولو چطور میتونه سوارسافاری بشه. ممکنه خطرناک باشه ولی ما این ریسکو کردیم چون قبلا هم تو کیش سوار شدیم، میدونستیم همچون که تعریف میکنن خطرناک هم نیس.

خدا رو شکر اتفاقی پیش نیومد ولی خب خیلی ترسیده بود و صورتشو به صورت من چسبونده بود ولی خب گریه نکرد. بعد از اونجا ما رو پیاده کردن برای شتر سواری و عکس گرفتن. واقعا لذت بخش بود بخصوص اینکه هوا خنک بود.

برخلاف تصورم اصلا گرم نبود و باد میومد. کلی عکس گرفتیم. شتر سواری خیلی حال داد. خود مرد عربی که ما رو سوار شتر کرد گوشیمونو گرفت و ازمون عکس گرفت و بعد به کمپ رفتیم برای استراحت و پذیرایی. اینجا مثل یک دهکده عربی شبیه سازی شده به زندگی گذشته اعراب بود. حس خوبی بهم میداد.

و برنامه های رقص و پایکوبی، نمایش های عربی، شام، گذاشتن حنا با طراحی زیبا به صورت رایگان رو دست خانوما هم خیلی جالب بود.

غذای اونجا به سبک سنتی عربی پخته شده بود. مزه ش بدک نبود برای من خوردن غذاهای سنتی عربی جالب بود. مرغ تندش خیلی خوشمزه بود، ما هم عاشق غذاهای تند. اسنکش هم همراه با سس کنارش مزه ی تند و جالبی بود. ماکارونی و برنج هندی و کباب و مرغ و لبو  سالاد، غذاهای اونجا بود که کباب و مرغش عالی بود. یه نوع باقلوا هم دادن که بیشتر مزه کیک میداد. برنامه  های کمپ هم عالی بود.

بخصوص رقاص عربی یه خانمی بود که خیلی قشنگ میرقصید و سرگرممون می کرد. یه مردی هم با لباس چرغدار اونجا میچرخید و میرقصید و یه مرد دیگم آتیش بازی کرد که خیلی عالی بود. هوای خیلی خنک شده بود. بردن سویشرت در کویر برای شب حتما توصیه میشه البته بیشتر برای بچه ها.

در کل روز عالی بود و ارزش رفتن داره. و به ما بسیار خوش گذشت.

فرار لند

امروز روز هیجان انگیز ماست. شاید باورتون نشه اما من فقط به عشق اینجا اومدم دبی. از بس که عاشق هیجانم. برخلاف همسرم که اهل هیجان نیست ولی بخاطر من قرار شد به این پارک بریم.فرارلند یکی از گرونترین تفریحات دبی هست. همچنین در شهر ابوظبی قرار داشت و خیلی دور بود. حدود دوساعت راه بود و هزینه رفت و آمدمون خیلی خیلی گرون در میومد ولی ارزششو داشت.

ما از ایران واچر خریدیم تا هزینمون کمتر بشه. واچر به اینصورته که یه واچر از ایران میخری به مبلغه 168 هزار تومن و بعد بجای اینکه دو تا بلیط بخری، یک بلیط برای دو نفر میخری. در واقع یک واچر به علاوه یک بلیط برای دو نفر. بچه زیر سه سال رایگان بود. بلیطش نفری 310 درهم. ما برای رفت و آمد به این پارک ترانسفر گرفتیم. نفری 110 درهم، دو نفرمون شد 220 درهم.

یعنی هزینه رفت و آمد ما 660 هزارتومن شد. کمتر از دوساعت طول کشید تا به پارک برسیم. حدود ساعت یازده رسیدیم. این پارک مترو و اتوبوس خور نیست. هزینه تاکسی خیلی بیشتر از ترانسفر در میاد. پس بهتره ترانسفر بگیرید.

به افرادی که عاشق هیجانن توصیه می کنم حتما برن این پارک. این پارک که در آن پرسرعت ترین ترن هوایی دنیا قرار داره و سرعت این ترن قرمز رنگ به قدری بالاست که حتما باید عینک مخصوص به چشماتون بزنید. فقط بگم وقتی سوارش میشید حتی نمیتونید جیغ بزنید. در این حد وحشتناک. حتی وحشتناک تر از فیلمهایی که در سایت گذاشتن.

یه ترن دیگه اونجا بود زرد رنگ بود. به نظر من از ترن قرمز خیلی وحشتناکتر بود و طولانی و پر پیچ و خم من که رنگم پریده بود و دستام یخ شده بود. دندونامو جوری فشار میدادم که گفتم الان میشکنه. همسرم سوار این دو ترن نشد ولی چند ترن هیجان انگیز دیگم هست که بعد از این دو پیشنهاد میشه که اوناهم عالین عااالی.

همچنین جاهای هیجانی دیگه در این پارک پیشنهاد میکنم اول برید که اگر وقت کم آوردید از دستشون ندید:

• سینمای چندبعدی بسیار مهیج speed of magic: این سینما رو بعد ترن در اولویت قرار بدید عالیه عالی خیلی هیجانیه
  • سینمای بعدی که نهایت لذت رو میبرید سینمای سفر به ایتالیاست، سینمای Viaggio in Italia: صندلی خود را محکم بچسبید، چرا که قرار است به زودی در میان ابرها پرواز کنید و بر فراز مناظر ایتالیایی و زادگاه ماشین های فراری گردش کنید. از روی کوهستان ها، روستاها و باغ های انگور می گذرید و غرق در لذت خواهید شد. بی نهایت لذت بخشه موقع بارش بارون خیس میشید. موقع برف سوز سرما بهتون میزنه. وقتی میره توجنگل یه عطری در فضا پخش میشه که واقعی ترش میکنه. من که تو این سینما بی نهاااایت لذت بردمااااا. اصلا روحیم عوض شد. صندلی های این بخش به شکل صندلی ماشین های اف ۴۳۰ فراری طراحی شده اند.
  • یه سینمای دیگه که خیلی جالب وبامزه س مخصوص بچه ها داره، که علاوه برفیلم، عروسکهای متحرک هیجان فیلم رو بیشتر میکنن خیلی خیلی قشنگه.
  • وسیله ی بعدی flying aces
  • وسیله ی بعدی turbu track
  • وسیله ی بعدی fiorano GT challenge
  • یه ماشین سواری خانوادگی داره که بچه ها به همراه خانواده پشت فرمون میتونن بشینن و دور ایتالیا رو بزنن خیلی قشنگ ساخته شده

تمامی وسایل بازی رو میتونید نامحدود استفاده کنید پارک ازتون ورودی میگیره و استفاده از وسایل نامحدوده. این پارک مثل خیابونهای ایتالیا ساخته شده و میتونید کلی عکسای خوشگل بگیرید

برای ناهار به فست فود داخل پارک رفتیم. یه پیتزا و سیب زمینی ویک نوشابه. بد نبود به پیتزاهای ایران خودمون نمیرسه. هزینه ش 60 درهم 180هزارتومن. ساعت شش بعدازظهر ماشین اومد دنبالمون وخسته وکوفته برگشتیم هتل.

اما نکته ی مهم

اصلا اصلا با تور به این پارک نرید. چون تور این پارک شمارو طبق ساعتی که خودشون مشخص میکنن به دوجا میبرن: اول شما رو ازساعت یازده تا دو میبره پارک ابی یاس که نزدیک همون فراری لنده حالا درنظر بگیرید این وسط باید ناهار هم بخورید. بعد ازساعت پنج تا هفت میبرتتون پارک فراری، یعنی شما نمیتونید کامل از وسایل بازی در هردو پارک استفاده کنید، بخصوص اگر پارک شلوغ باشه که اصلا وقت نمیشه و واقعا حیفه همه ی بازی هارو تجربه نکنید

ما که کل روزمون رو گذاشتیم برای فراری لند باوجودی که صف زیادهم شلوغ نبود فقط تونستیم یک دور بازیا رو سوارشیم ولی خب همه رو سوارشدیم. بنظر من آدم یک جا رو انتخاب کنه بره ولی نهایت لذت رو از همون یه جا ببره، چون هم پارک آبی، هم فراری لند هر دوش یک روز کامل رو میخواد سعی کنید روزهای تعطیل دبی که جمعه و شنبه هست به این پارک نرید چون خیلی شلوغ میشه

درضمن موقع ورود به پارک هرگونه خوراکی مثل ساندویچ، اجیل وغیره رو ازتون میگیرن واجازه نمیدن ببرید داخل. از خیلیا گرفتن. ولی از ما نگرفتن چون بچه داشتیم. البته ما فقط تنقلات برای دخترمون برده بودیم. چون بچه داشتیم گیر ندادن.

نکته ی دیگه کتونی پاتون کنید چون موقع سوارشدن به ترن اگر صندل و کفش جلوباز پاتون باشه باید پابرهنه سوار بشید گردنبند و دستبند هم ازتون میگیرن چون سرعت بالاست و احتمال پاره شدن وجود داره.

ساعت شش ونیم ترنسفر اومد دنبالمون خسته وکوفته برگشتیم هتل تا خود هتل باهندی ها هم صحبت بودیم. اونا هم عاشق دخترمون شده بودن و کلی خوراکی های تند بهش میدادن و توقع داشتن اونم بخوره. هندی ها آدمای خوبی هستن هزینه ی دبی برای اوناهم بالا بود.

به هتل رسیدیم. از اونجایی که از قبل سفر میدونستیم خسته میشیم وحس رفتن به رستوران برای شام نداریم همسرم از رستورانی نزدیک هتل. برای شام امشب با واچری که از ایران تهیه کردیم. به ازای خرید یک ساندویچ همبرگر، دوتاساندویچ از کینگ برگرگرفت و اورد و در اتاق هتل خوردیم. غذا بد نبود ولی خیلی کوچیک بود و مثل ساندویچای خودمون بزرگ و پرملات نبود. خوردیم و خوابیدیم.

امروز روز اختصاص دادیم به خرید و قایق سواری در شب برای فواره ها

با توجه به تحقیقاتی که کردم پاساژ اوت لت مال دبی که بعنوان حراجی لباس های معروفه رو انتخاب کردم. چون شنیده بودم که خیلی تخفیفاتشون زیاده. برای رفتن به این پاساژ خود هتل ساعت شش بعداز ظهر ترانسفر رایگان داشت ولی متاسفانه ما چون این موضوع رو نمیدونستیم و از قبل برنامه هامونو چیده بودیم و برای شب بلیط قایق سوا ری رو از ایران رزرو کرده بودیم مجبور شدیم که صبح خودمون با تاکسی بریم هزینه ی رفت و آمدمون به این پاساژ که یه مسیر بیست دقیقه ای بود، ششصدهزار تومن شد. متاسفانه این مرکز خرید مترو خور نیست و با اتوبوس هم سخته مسیرش. حالا هزینه ای که دادیم به کنار وقتی وارد پاساژ شدیمو قیمتها بقدری بالا بود که یه بلوز بچه ی ساده که تازه تخفیف هم خورده بود به پول ما میشد ششصدهزار تومن. اعصابمون از قیمتها بالا واقعا خرد شده بود. به هر حال کمی خرید کردیم که حداقل دست خالی برنگردیم. البته بگم قیمتها از بالاترین نقاط تهران هم گرونتر در میومد پیش خودم گفتم حالا این مثلا پاساژ حراجی هاشونه بقیه پاساژها دیگه چه قیمتی هستن.

به هرحال کمی خرید کردیم که حداقل دست خالی برنگردیم البته بگم قیمتها از بالاترین نقاط تهران هم گرونتر در میومد پیش خودم گفتم حالا این مثلا پاساژ حراجی هاشونه بقیه پاساژها دیگه چه قیمتی هستن

ناهار رو در اوت لت مال به کی اف سی رفتیم. اسپایسی چهارتیکه با سیب زمینی خوردیم. خیلی تند و خوشمزه بود واقعا کیف کردیم از خوردنش. 29 درهم شد معادل 87 هزار تومن.  بعد با تاکسی برگشتیم هتل استراحت کردیم.

و بعد هم آماده شدیم بریم برج خلیفه و دبی مال و شب هم قایق سواری و دیدن فواره ها. با مترو رفتیم خداروشکر تنها جایی که میشد مستقیما با مترو رفت همین برج خلیفه و دبی مال بود.

چند ایستگاه بعد پیاده شدیم. متروی دبی کلا دو تا خط داره. نفری 14 درهم بلیط مترو شد. کالسکه هم میتونید با خودتون ببرید. خوردن آدامس جریمه داره در مترو. در کل خیلی راحته اصلا قابل قیاس با متروهای ایران نیس.

به برج خلیفه که بسیار عظیم و زیبا بود رسیدیم. واقعا جای لوکس و قشنگی بود به دبی مال رفتیم. اجناس اونجا هم خیلی گرون بود. همه برند بودن حتی جنسای چینی هم از خود کشور چین خیلی گرونتر بود. تقریبا سه برابر بود.

دیدن فواره ها در دبی رایگانه. اما ما از ایران تصمیم گرفتیم که سوار قایق بشیم و از تو قایق فواره ها رو ببینیم. ما بلیط قایق سواری رو از ایران خریدیم نفری 269 هزار تومن. به نظرم اگر از همونجا بخرید بهتره تا مثل ما امروز رو ضرر نکنید و برنامتون خراب نشه.

اگر ما بلیط رو رزرو نکرده بودیم میتونستیم رایگان به خرید در اوت لت مال بریم و ششصدهزارتومن هزینه ی تاکسی ندیم. البته اونجوری برنامه ی قایق کلا حذف میشد چون ترنسفر هتل ساعت شش بعد از ظهر به اونجا میرفت و فواره ها هم ساعت شش بعدازظهر به بعد به نمایش در میومدن. اما خب وقتی سوار قایق شدیم به قدری لذت بردیم که دیگه به فکر ظهر نبودیم. دیدن فواره ها از تو قایق و همچنین دیدن ساختمان های لوکس اطراف واقعا حس خوب بهمون میداد حتما قایق سواری در شب رو بهتون پیشنهاد میدم. بسیار لذت بخشه.

برای رزرو قایق حتما مطرح کنید که قایق سواری فواره رو میخواین چون اونجا چندمدل قایق وجود داره.

بعد از قایق سواری دوباره به دبی مال رفتیم. به رستوران شیلیز که مستر تستر معرفی کرده بود. و غذاهایی که مستر تستر معرفی کرده بود رو سفارش دادیم ما برای رفتن به این رستوران از ایران واچر خریدیم 28 هزارتومن. تا با دادن واچر به جای یه دونه غذا دو تا غذا سفارش بدیم. هرچقدر از این غذا تعریف کنم بازم کمه. خوشمزه ترین و بهترین غذایی بود که تو عمرمون خورده بودیم. مگه داریم انقدرررر خوب آخه. حتما حتما حتما حتما این دو غذا رو اونجا بخورید که اگه نخورید از دستتون رفته.

اولیشNachos

دومیشbifribz

این دو غذا با هم 128 درهم. درسته هزینه ش با وجود واچری که خریدیم زیاد شد ولی واقعا ارزششو داشت و تا زمانیکه نخورید متوجه نمیشید چی میگم. جوری که اگه نفری یم میلیون هم میشد بازم ازش دست نمیکشیدیم انقدررررر خوشمزه و عاااالی. خودشون هم پیش غذا چیپس های مخصوص با سس میارن که اون رایگانه. به بچه ها دفتر نقاشی و مداد میدن تا اونجا سرگرم بشن در کل عالی بود.

هرچقدر روز حالمون گرفته شد شب جبران شد و لذت بردیم.

نکته: کلا قید خرید رو در دبی بزنید. هم گرونه  هم وقتتون گرفته میشه و نمیتونید تفریح بیشتری کنید.

برای رستوران ها به نظرم برای اکثر وعده ها واچر بخرید. ما فقط جاهایی رو واچر خریدیم که میدونستیم کیفیت غذاهاشون چجوریه.

ما کلا برای وعده های غذاییمون فقط دو تا واچر خریدیم یکیش همین شیلیز یکی هم کینگ برگز.

روز آخر ما باید ساعت دوازده ظهر اتاق رو تحویل میدادیم. ولی همسرم با ریسپشن هتل صحبت کرد و قرار شد ساعت سه تحویل بدیم. هتل ما ساعت ده صبح ترانسفر رایگان به ساحل عمومی جمیرا داشت. ساعت ده به ساحل رفتیم.

ساحل جمیرا یکی از قشنگترین سواحل دبی هست که شن های سفید رنگ قشنگی داره و به برج العرب هم نزدیکه. برج العرب هم که با ارتفاع 321 متر بلندترین هتل و اولین هتل هفت ستاره ی دنیاست. هوا اینجا عالیه.

آب بازی کردیم و کلی عکس گرفتیم و اونجا ناهار را در یک رستوران مکزیکی خوردیم. یه نصف مرغ سوخاری و بال و کتف مخصوص مکزیک که بقدری تند بود که اشکمون درمیومد ولی از اونجایی که ما عاشق غذای تندیم لذت زیادی بردیم و بی نهایت بهمون مزه داد. هزینه غذا 67 درهم معادل 200 هزار تومن شد. یه بستنی هم اونجا خوردیم یه دونه بستنی شد 47 درهم معادل 140 هزار تومن. واقعا هزینه ها تو دبی خیلی بالاس. اما خب دیگه کسی که سفر میاد باید بدونه این چیزارو.

ساعت دو سوار ماشین شدیم کمتر از ده دقیقه به هتل رسیدیم. دخترم رو بردم حمام دوش گرفت تا ماسه های رو تنش بریزه. بعد آماده شدیم و اتاق رو تحویل دادیم. خدا رو شکر دخترم خوابید تو کالسکه. سه ساهت خواب بود. ما هم تو لابی در حال استراحت بودیم ساعت شش ماشین اومد دنبالمون رفتیم فرودگاه.

تو خود فرودگاه هم فروشگاه بود کلی اونجا گشتیم تا ساعت ده سوار هواپیما شدیم. شام در هواپیما دو نوع غذا میدادن. چلو مرغ و خوراک گوش و سیب زمینی. مرغش خوب بود. خوراک گوشتش بد نبود. سالاد، ماست، کیک، نسکافه، چای هم دادن

هواپیما ماهان واقعا عالی بود. هز دو پرواز بدون تاخیر و با پذیرایی خوب و برخورد خوب مهماندارای هواپیما بود.

سفر ما به پایان رسید.

خدا روشکر بیشتر از چیزی که فکر میکردیم بهمون خوش گذشت. سفر به دبی رو به همه پیشنهاد میدم چون خیلی تجربه های خوبی تو این سفر بدست میارید.