گرانترین مرکز خرید دنیا کجاست؟ + عکس لوکس ترین پاساژها

4.2
از 21 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
اگر در این مراکز خرید لوکس نتوانستید خرید کنید، حداقل در آن‌ها گشت بزنید! +تصاویر
22 بهمن 1401 08:00
3

هر کدام از ما برای جست‌وجوی «گرانترین مرکز خرید جهان» دلیل خاصی داریم که شاید ویترین‌گردی، متداول‌ترین آن باشد؛ زیرا قیمت‌های سربه‌فلک کشیده در گرانترین پاساژهای دنیا، بسیار بیشتر از محتویات جیب ما است. با این حال هر سال میلیون‌ها نفر از این مجتمع‌ها دیدن می‌کنند تا علاوه بر ویترین‌گردی، رقابت برند‌ها را ببینند، از معماری و محصولات لوکس این مراکز عکس بگیرند یا حتی در جشنواره‌ها و مراسم مراکز خرید شرکت کنند. در این بین، شاید هم عده‌ای دائم در حال سفر خارجی باشند و بخواهند مروری بر لیست لوکس ترین مراکز خرید جهان بیندازند تا در فرصت مناسب از آن‌ها دیدن کنند.

در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند، ضمن ردیف کردن لیستی از گرانترین مراکز خرید دنیا، حقایقی جالب از هر یک می‌گوییم. علاوه بر آن، اطلاعات مهمی مثل آدرس و ساعت کاری را هم می‌آوریم تا اگر راهتان به هر کدامشان خورد، چند ساعتی را در صرف بازدیدشان کنید و با تماشای لوکس‌ترین محصولات دنیا در آن‌ها با بهترین برندها هم آشنا شوید.

15. مرکز خرید شانگری لاپلازا (Shangari-La Plaza)

یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید آسیا واقع در ماندالویونگ فیلیپین است. این مرکز، در سال 1991 افتتاح شد و بیش از 300 فروشگاه در 8 طبقه اصلی و 10 طبقه در بال شمالی خود دارد. تعداد زیادی از برندهای تجاری لوکس، رستوران‌های محلی و بین‌المللی، در این مرکز خرید قرار دارند. فروشگاه روستان (Rustan) واقع در این مرکز، بسیاری از برندهای پرطرفدار بوتیک را دارد که اجناسش را در 4 طبقه به نمایش می‌گذارد.

  • ساعت کاری مرکز خرید شانگری لاپلازا: 10:00 تا 21:00
  • آدرس مرکز خرید شانگری لاپلازا: فیلیپین، مانیل، ماندالیونگ، بلوار شاو (Shaw)

موقعیت مرکز خرید شانگری لاپلازا 

مرکز خرید شانگری لاپلازا(Shangari-La Plaza) در فیلیپین
مرکز خرید شانگری لاپلازا

14. مرکز خرید امارات (Mall of the Emirates)

امارات مال در سال 2005 نگینی در نقشه دبی شد و به عنوان یکی از پیشتازان مرکز خریدهای مدرن در جهان، خوش درخشید. امارات مال نخستین مرکز خرید در خاورمیانه است که در داخل خود پیست اسکی و پارک برفی به نام اسکی دبی (Ski Dubai) دارد. این مرکز خرید، یک ساختمان 4 طبقه است و بیش از 700 فروشگاه را در طبقات خود جای‌داده است.

در سال 2013، امارات مال یک پروژه توسعه چند مرحله‌ای به ارزش یک میلیارد درهم، معادل 274 میلیون دلار آمریکا را اعلام کرد.این مرکز خرید در سال 2013  هم در رتبه هفتم بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان قرار گرفت. امارات مال همچنین یک نمایندگی از هتل پنج ستاره Kempinski دارد. اگر در تور دبی ثبت‌نام کرده‌اید، فرصت بازدید این جاذبه را از دست ندهید.

  •  ساعت کاری امارات مال: 10:00 تا 00:00، جمعه‌ها 10:00 تا 23:00
  • آدرس امارات مال: دبی، خیابان شیخ زاید، خیابان البرشا

موقعیت مرکز خرید امارات مال

مرکز خرید امارات (به معنای امیرنشین‌ها) در دبی
امارات مال

13. مرکز خرید بورلی سنتر (Beverly Center)

بورلی سنتر لس‌‌آنجلس هم یکی از لوکس ترین مراکز خرید جهان محسوب می‌شود. این مرکز، سازه‌ای 8 طبقه و یکپارچه است که بیش از 160 فروشگاه و بوتیک را در خود جای‌ داده است. در این مجتمع، بیش از 160 برند تجاری مانند هوگو باس، لویی ویتون و گوچی و بسیاری دیگر به فروش می‌رسند. این مرکز، حضور فرهنگی پررنگی در تلویزیون و فیلم‌های آمریکایی دارد. بورلی سنتر در سال 1982 افتتاح شد و در آن زمان، تنها مکانی در آمریکا بود که 14 سالن سینما داشت. پشت‌بام بورلی نیز یک‌ چشم‌انداز وسیع از هالیوود هیلز، مرکز شهر لس‌آنجلس و لس‌آنجلس بخش غربی لس‌آنجلس دارد.

  •  ساعت کاری مرکز خرید بورلی سنتر: 10:00 تا20:00 و یکشنبه‌ها 11:00 تا 18:00
  • آدرس مرکز خرید بورلی سنتر: لس‌آنجلس، بلوار بورلی

موقعیت مرکز خرید بورلی سنتر

بورلی سنتر(Beverly Center) در لس‌آنجلس
نمای بیرونی بورلی سنتر

12. مرکز خرید گراند کانال (Grand Canal)

نام لاس وگاس همه را به یاد هتل‌های لوکس و انواع‌واقسام تفریحات می‌اندازد. مرکز خرید گراند کانال نیز از این قاعده مستثنا نیست. این مرکز خرید لوکس، در داخل هتل ونشین (Venetian) قرار دارد. گرند کانال در سال 1991 افتتاح شد، در داخل آن کانال‌های آبی ساخته شده است که مردم از طریق آن‌ها و به‌وسیله قایق، می‌توانند به اطراف مرکز خرید بروند و یک تجربه رمانتیک و رویایی داشته باشند. در گراند کانال، انواع برندهای سرشناس صنعت مد به چشم می‌خورد.

خرید، ویترین‌گردی و قایق‌سواری، تنها جذابیت این مجتمع نیست. در سراسر این مرکز خرید، روزانه اجراهای زنده هم وجود دارند و قابل‌ذکر است که سالانه بیش از 25 میلیون بازدیدکننده در این مرکز خرید قدم می‌زنند. این آمار در بین مراکز خرید آمریکا کم‌تکرار است. برخی برندهای تجاری مشهور در گراند کانال عبارت‌اند از: تیلور و سفورا و بنانا ریپابلیک.

  • ساعت کاری مرکز خرید گراند کانال: 10:00 تا 21:00
  • آدرس مرکز خرید گراند کانال: خیابان دکتر کروگر در لاس وگاس

موقعیت مرکز خرید گرند کانال

مرکز خرید گراند کانال (Grand Canal) در لاس‌وگاس امریکا
قایق سواری در گراند کانال

11. پاساژ مرکز پست ملبورن (Melbourne’s GPO)

با یک نگاه به تصویر این مرکز خرید، درمی‌یابید که در یک ساختمان قدیمی ساخته شده است. ماجرا از این قرار است که در سال 2004، استرالیایی‌ها ساختمان قدیمی پست ملبورن را بازسازی کرده‌اند تا یکی از مدعیان گرانترین مرکز خرید جهان را دایر کنند. معماری این مجتمع به دوران ملکه ویکتوریا مربوط است و طراحی داخلی آن شما را شگفت‌زده می‌کند. حتی پس از بازسازی مجدد آن به طراحی داخلی و سبک ساختمان هیچ آسیبی وارد نشده است.

این ساختمان کلاسیک که اداره پست شهر بوده، در سال 1867 ساخته‌ شده است و در فهرست سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده است. در حال حاضر، اداره پست به یک مکان در نزدیکی این مرکز خرید منتقل شده. امروزه این مرکز، خانه بسیاری از خرده‌فروشی‌ها و برندهای تجاری لوکس سراسر جهان است.

  • ساعت کاری پاساژ مرکز پست ملبورن: 10:00 تا 19:00
  • آدرس پاساژ مرکز پست ملبورن: ملبورن استرالیا، خیابان الیزابت

موقعیت مرکز خرید مرکز پست ملبورن

مرکز خرید GPO ملبورن (Melbourne’s GPO) در استرالیا
معماری کلاسیک مرکز پست ملبورن

10. مرکز خرید وست ادمونتن (West Edmonton)

از سال 2015، مرکز خرید وست ادمونتن در آلبرتای کانادا، بزرگ‌ترین مرکز تجاری در آمریکای شمالی است. در فضای تجاری این ساختمان سه‌ طبقه، 800 فروشگاه و سرویس‌های خدماتی قرار دارد. جدا از اینکه وست ادمونتن یکی از گرانترین مراکز خرید دنیا است، یک پارک سرپوشیده بزرگ و بزرگترین پارک برفی را هم دارد. جاذبه‌های دیگر آن عبارت‌اند از: 18 زمین گلف کوچک، یک سالن سینما و یک سالن بولینگ. علاوه بر تمام این‌ها، وست ادمونتن دارای مناطق مسکونی مانند: خیابان بوربن، بلوار اروپا و محله چینی است. از فروشگاه‌های لوکس این مرکز هم می‌توانیم به هوگو باس اشاره کنیم.

یکی از ویژگی‌های مهم لوکس ترین مراکز خرید جهان، بزرگی آن است. وست ادمونتن از نظر وسعت، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. جمعیتی که از این مرکز خرید بازدید می‌کنند، فراتر از حد تصور است؛ کافی است اشاره کنیم بزرگترین پارکینگ جهان با ظرفیت 20 هزار خودرو، از امکانات مهم وست ادمونتن است. همچنین بیش از 24000 فروشنده و کارمند در آن مشغول به کارند. تا سال 2004 این مرکز خرید، بزرگترین مجموعه تجاری‌تفریحی در جهان بود.

  • ساعت کاری مرکز خرید وست ادمونتن: 10:00 تا 21:00 و یکشنبه‌ها 11:00 تا 18:00
  • آدرس مرکز خرید وست ادمونتن: کانادا، آلبرتا، غرب ادمونتون

موقعیت مرکز خرید وست ادمونتن

مرکز خرید وست ادمونتن (West Edmonton) در کانادا
مرکز تفریحی‌تجاری وست ادمونتن

9. مرکز خرید آمریکا مال (Mall of America)

آمریکا مال از سال 2015 تاکنون، بزرگ‌ترین مرکز خرید در ایالت متحده آمریکا است. به طوری که بیش از 32 هواپیمای بویینگ 747 در آن جا می‌شوند. همچنین این مرکز خرید، رتبه یک در تجربه خرید لوکس آمریکا را دارد. خیلی از گردشگران، آمریکا مال را از گرانترین پاساژهای دنیا می‌دانند. جاذبه‌های تفریحی آمریکا مال، بی‌رقیب هستند و برای یک بازدید درست‌وحسابی از همه آن‌ها به بیش از 60 ساعت زمان نیاز دارید.

این جاذبه‌های تفریحی عبارتند از: پارک ملی نیکلدون، غواصی، بزرگ‌ترین پارک سرپوشیده جهان، اکوتریوم سی لایف، محوطه لگو و مرکز شبیه‌سازی پرواز که در این بین، محوطه لگوی آمریکا مال، طولانی‌ترین جاذبه‌ی آن است. بد نیست به این نکته جالب اشاره کنیم که از هر 10 نفری که به این مرکز خرید می‌روند، 4 نفرشان توریست است. برخی از فروشگاه‌های قابل‌توجه این مرکز عبارتند از: هارد راک کافه (Hard Rock Cafe) ، فروشگاه وریزون (Verizon destination store)، اپل استور (Apple store)، فروشگاه مایکروسافت (Microsoft store) ، فروشگاه عروسک‌های دخترانه آمریکایی (American Girl Doll Store) و سیاره هالیوود (Planet Hollywood).

  • ساعت کاری مرکز خرید آمریکا مال: 11:00 تا 20:00
  • آدرس مرکز خرید آمریکا مال: ایالت مینسوتا، شهر مینیاپولیس

موقعیت مرکز خرید آمریکا مال

 مرکز خرید آمریکا مال (Mall of America) در ایلات متحده آمریکا
بخشی از مرکز خرید آمریکا مال

8. مرکز خرید ویلاجیو (Villagio Mall)

ویلاجیو هم یکی از لوکس ترین مراکز خرید جهان است که در دوحه قطر ساخته شده است. این مرکز خرید در سال 2006 افتتاح‌ شد و برندهای تجاری و فروشگاه‌های لوکس بسیاری را در خود جای داد. طراحی داخلی ویلاجیو برگرفته از یک طرح ایتالیایی است. از سایر جاذبه‌های این مرکز می‌توانیم به پارک سرپوشیده معروفی مثل گاندولانیا (Gondolania) اشاره کنیم.

در این پارک زمین‌یخ بازی اسکیت گاندولانیا واقع شده، یکی از دو زمین هاکی روی یخ در قطر، جایی که محل برگزاری لیگ هاکی روی یخ قطر و مسابقات قهرمانی دزرت کاپ (Desert Cup) است. این مرکز همچنین شامل کانال‌های آبی است و قایق‌هایی به‌عنوان وسیله نقلیه در آنجا وجود دارند، در طول قایق‌سواری منظره شگفت‌انگیزی را شاهد خواهید بود. ویلاجیو یکی از لوکس‌ترین مراکز خریدی است که می‌توانید در هنگام سفر به قطر تجربه کنید.

  • ساعت کاری مرکز خرید ویلاجیو: یکشنبه تا چهارشنبه 9:00 تا 22:00 و بقیه روزها 9:00 تا 23:00
  • آدرس مرکز خرید ویلاجیو: قطر، دوحه، خیابان الواب

موقعیت مرکز خرید ویلاجیو 

مرکز خرید ویلاجیو (Villagio Mall) در دوحه‌ی قطر
فضای دلنشین مرکز خرید ویلاجیو

7. مرکز خرید گالریا (The Galleria)

گالریا فقط جزو لوکس ترین مراکز خرید جهان نیست، بلکه یکی از قدیمی‌ترین آن‌ها هم هست. اگر تور اروپا خریده‌اید حتما این مرکز خرید را در لیست خود بگنجانید. از خرده‌فروشان و فروشگاه‌های لوکس گرفته تا کلکسیون جواهرات، محصولات مد و موسسه طراحی لباس زنانه همگی در این مجتمع موجود هستند.

به جز محتویات مجتمع و ارزش تاریخی آن، معماری گالریا هم جلب توجه بسیاری دارد. این سبک معماری بین سال‌های 1865 تا 1877، در مجتمع گالریا اجرا شد. گالریا 4 طبقه دارد که بوی خوش کافه‌هایش در آن پیچیده است. حتی نام این مرکز خرید، الهام‌بخش بسیاری از لوکس‌ترین و گرانترین مراکز خرید دنیا شده است و مجتمع‌های بسیاری را می‌بینید که «گالریا» نام دارند.

  • ساعت کاری مرکز خرید گالریا: 10:00 تا 20:00
  • آدرس مرکز خرید گالریا: ایتالیا، میلان، خیابان ویا سانترا رادگوندا

موقعیت مرکز خرید گالریا

مرکز خرید گالریا (the Galleria) در ایتالیا
مرکز خرید گالریا

6. مرکز خرید میوسی کا 11 (K11 Musea)

سفر به هنگ‌ کنگ بهترین فرصت برای سر زدن به یکی از لوکس ترین مراکز خرید جهان به نام میوسی کا 11 است. بیش از 100 معمار بین‌المللی پس از یک دهه تلاش، در سال 2019 شاهکاری را ساختند که از نظر خدمات و محتویات کم‌نظیر است. عظمت این مرکز خرید، اوج خلاقیت، نوآوری، فرهنگ و ظرافت را به چشمان شما هدیه می‌کند. فروشگاه‌های این مجموعه محصولات فرهنگی، هنری و تاریخی بسیاری را می‌فروشند، به همین دلیل، حتی اگر قصد خرید ندارید، میوسی کا 11 را یک موزه بدانید و با تماشای ویترین‌هایش سرگرم شوید.

میوسی کا 11، از 10 طبقه تشکیل شده که در معماری آن از ورقه‌های درخشان فلزی و چوب به بهترین شکل ممکن استفاده شده است. خلاصه بگوییم، همه چیز در اینجا برق می‌زند؛ خصوصاً اگر به بخش‌ جواهرات آن بروید. به دلیل وجود محصولات بسیار خاص و هنری در این مرکز خرید، بسیاری از گردشگران، آن‌ را گرانترین مرکز خرید جهان می‌دانند.  طراحان میوسی کا 11 با طراحی دیوارهای سبزی که در مجموع  5 هزار متر مربع وسعت دارند، دِین خود را به محیط‌زیست و طبیعت ادا کرده‌اند.

  • ساعت کاری مرکز خرید میوسی کا 11: 10:00 تا 22:00
  • آدرس مرکز خرید میوسی کا 11: هنگ کنگ، محله تسیم شا تسوی، جاده سالیسبوری

موقعیت مرکز خرید میوسی کا 11

میوسی کا 11.jpg
فضای لوکس مرکز خرید میوسی کا 11 هنگ کنگ

5. گالری لافایت پاریس (Galeries Lafayette)

وقتی از گرانترین بوتیک جهان حرف می‌زنیم، (Louis Vuitton) نامی است که حسابی سروصدا می‌کند و در این مرکز خرید، شعبه دارد؛ اما اگر صرفاً مجتمع‌های لوکس و بزرگ مدنظرتان باشد هم، گالری لافایت پاریس گزینه خوبی است. این مجموعه در سال 1912 تاسیس شد و وسعت امروزی آن به 69 هزار متر مربع می‌رسد. اگرچه این پاساژ در لیست گرانترین مراکز خرید دنیا قرار دارد؛ اما بد نیست اشاره کنیم که دامنه وسیعی از انواع برند و قیمت در آن وجود دارد و تقریباً با هر بودجه‌ای سازگار است.

 سقف بزرگ گنبدی شکل لافایت، نمایی زیبا به پاریس بخشیده و قطعاً این زیبایی آن را به یکی از توریستی ترین مراکز شهر تبدیل کرده است. هر هفته مغازه های این مرکز خرید فشن شوهایی را برای گردشگران تور فرانسه دارند. همه این ویژگی‌های لافایت پاریس، در یک جا گردهم آمده‌اند تا بهشتی را برای علاقه‌مندان موضوعاتی مثل گرانترین بوتیک جهان فراهم آورند. به دلیل موقعیت مرکزی این مجتمع، با وسایل نقلیه عمومی به راحتی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

  • ساعت کاری مرکز خرید لافایت: 9:30 تا 20:30 یکشنبه، 11:00 تا 20:00
  • آدرس مرکز خرید لافایت: فرانسه، پاریس، بلوار اوسمان

 

موقعیت مرکز خرید لافایت پاریس

لایف.jpg
فضای دلنشین مرکز خرید لافایت پاریس

4. مرکز خرید جی یو ام کیتای گورود (GUM Kitai-Gorod)

داستان ساختن این مرکز خرید در سال 1893 ریشه دارد. در آن زمان، قرار شد در روسیه، بزرگ‌ترین و گرانترین مرکز خرید جهان ساخته شود. از آن‌جایی که این مرکز خرید در مرکز شهر مسکو قرار دارد، از طریق آن می‌توانید به بسیاری از جاهای دیدنی مسکو دسترسی داشته باشید. این ساختمان از سه طبقه و یک زیرزمین تشکیل شده است که همگی ردیفی طولانی از مغازه‌ها را در خود جای داده‌اند که در مجموع، مساحتشان به 73 هزار متر مربع می‌رسد. همه اجناس 150 فروشگاهی که در این مرکز خرید هستند، لوکس محسوب می‌شوند و به همین دلیل، بسیاری از گردشگران مرکز خرید جی یو ام را گرانترین مرکز خرید جهان می‌دانند.

  • ساعت کاری مرکز خرید جی یو ام: 10:00 تا 22:00
  • آدرس مرکز خرید جی یو ام: روسیه، مسکو، میدان سرخ

موقعیت مرکز خرید جی یو ام کیتای گورود

کیتای.jpg
جی یو ام کیتای گورود، از گرانترین پاساژهای دنیا

3. دبی مال (The Dubai Mall)

دبی مال بزرگ‌ترین مرکز خرید در جهان، یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی و خانه بیش از 1200 فروشگاه است. مساحت دبی مال هم مرز 11 هکتار را رد می‌کند. همچنین این مرکز، عنوان پربازدیدترین مرکز خرید جهان را با بیش از 80 میلیون بازدیدکننده در سال یدک می‌کشد. افتتاح دبی مال چندین بار به تأخیر افتاد تا در نهایت در 4 نوامبر 2008 با ظرفیت پارکینگ بیش از 14000 ماشین افتتاح شد. دبی مال خانه بسیاری از لوکس‌ترین برندهای تجاری جهان مانند رولکس (Rolex) ،کنلی (Canali)، ریوالی (Revoli ) و بسیاری دیگر است.

از آن‌جایی که دبی مال با برج خلیفه فاصله زیادی ندارد، خواه‌نا‌خواه در بازدیدتان از این مقصد، فرصت زیادی برای تجربه تفریحات دبی خواهید داشت. همچنین اگر قرار است در نوروز از دبی دیدن کنید، احتمالاً گرمای هوا از چالش‌های سفرتان باشد؛ بنابراین بازدید از مراکز خرید شما را از این مشکل نجات می‌دهد.

  • ساعت کاری دبی مال: 10:00 تا 00:00 و روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه تا 1:00
  •  آدرس دبی مال: دبی، جاده فایننشال سنتر

قیمت تور نوروزی دبی

موقعیت مرکز خرید دبی مال

مرکز خرید دبی (The Dubai Mall) در دبی

2. سیام پاراگون (Siam Paragon)

اگر تور نوروزی تایلند را خریده‌اید، بد نیست حال‌وهوای خرید عید را با خود به این کشور ببرید. زیرا برخی از لوکس ترین مراکز خرید در جهان، در تایلند هستند که سیام پاراگون در بانکوک، یکی از آن‌هاست. در این مرکز خرید، چند سالن سینما، برندهای مطرح جهان، غذای بین‌المللی و در مجموع بیش از 250 فروشگاه را میبینید که در 4 طبقه تقسیم شده‌اند.

در هر طبقه اول این مرکز خرید، انواع برند لباس را خواهید دید، طبقه دوم و سوم هم لوازم خانگی بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌خورد. در طبقه چهارم این مجتمع غذاهای رنگارنگ از سراسر جهان جلب توجه می‌کند و در آن می‌توانید انواع غذای بین‌المللی را امتحان کنید. در طبقه پنجم سیام گاراگون نیز باید خود را برای یک تفریح تمام عیار آماده‌ کنید، زیرا در این طبقه علاوه بر سینما، چند سالن بازی بولینگ و بازی‌های دیجیتال وجود دارد.

  • ساعت کاری مرکز خرید سیام پاراگون: 10:00 تا 22:00
  • آدرس مرکز خرید سیام پاراگون: مرکز شهر بانکونک، منطقه پاتوم وان

موقعیت مرکز خرید سیام پاراگون

b5246f12-6585-4e4f-bd55-6882ab2a297a.jpg
ورودی مرکز خرید سیام پاراگون

1. مرکز خرید هرودز (Harrods)

مرکز خرید هرودز، یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در انگلیس و اروپا است که وسعتی بالغ بر 2 هکتار دارد. در این مجتمع 330 فروشگاه، پر از اجناس لاکچری، جای گرفته است. اگر می‌خواهید گرانترین بوتیک جهان و انواع جواهر فروشی را که نمونه آن‌ها را در زندگی‌تان ندیده‌اید یکجا ببینید، حتماً به این فروشگاه سر بزنید. وقتی لندن خودش را برای کریسمس آماده می‌کند، روزانه 300 هزار نفر روانه این مرکز خرید می‌شوند.

این حجم از شلوغی و محبوبیت هرودز، فقط برای اجناس و مغازه‌هایش نیست، بلکه تاریخ لندن، 150 سال خاطره را در راهروهای این پاساژ به جا گذاشته است. همچنین اگر بخواهید در انگلیس غذای بین‌المللی را تست کنید، یکی از بهترین گزینه‌های شما این مرکز خرید است زیرا در آن حدود 21 غذاخوری است که از غذای شرقی گرفته تا خاورمیانه سرو می‌شود.

  • ساعت کاری مرکز خرید هرودز: 11:00 تا 20:00
  • آدرس مرکز خرید هرودز: لندن، خیابان برامپتون، خیابان هنز

موقعیت مرکز خرید هرودز

beautiful-view-of-harrods.jpg
مرکز خرید هرودز

سخن آخر

مراکز خریدی که در این متن معرفی کردیم، تقریباً تمام قاره‌های این کره خاکی را در بر می‌گیرد. بنابراین اگر اهل جهانگردی باشید، فرصت بازدید حداقل یک یا 2 مورد از آن‌ها برای شما مهیا خواهد شد. فراموش نکنید که بسیاری از موارد این لیست، علاوه بر اینکه مرکز خرید هستند، از مراکز تفریحی به‌نام شهرهای مختلف هم به شمار می‌روند و حتی اگر اهل بازارگردی هم نباشید، در این اماکن به شما خوش می‌گذرد. ضمن اینکه، یکی از بهترین راه‌های آشنایی با فرهنگ مردم شهرهای مختلف بازدید از مراکز خرید آن‌هاست.

اگر با خواندن موارد این لیست به فکر بازدید از لوکس ترین مراکز خرید جهان افتاده‌اید، لازم نیست راه دوری بروید، کافیست در تور دبی اسفند نام‌نویسی کنید تا در کمتر از یک ماه آینده، به دو مورد از مراکز این لیست سر بزنید. درصورتی‌که خاطره‌ای از هر یک از مراکز خریدی که این لیست معرفی کردیم دارید، می‌توانید تجربیاتتان را از طریق قسمت نظرات، با سایر کارکنان لست سکند به اشتراک بگذارید.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست‌سکند 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.