بهترین سواحل ترکیه؛ معرفی 15 ساحل رویایی و زیبا

4
از 30 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
سواحل زیبای ترکیه که باید از نزدیک دید + تصاویر
04 آبان 1402 08:00
2

سواحل ترکیه از نقاط مهم گردشگری و یکی از جذابیت‌های اصلی این کشور محسوب می‌شوند. سالانه میلیون‌ها نفر، از این سواحل به‌عنوان یک مقصد توریستی ایدئال، به‌ویژه در تابستان‌ها بازدید می‌کنند. به همین علت، آشنایی با سواحل زیبای ترکیه برای مسافران این کشور، اهمیت خاصی دارد. ازاین‌رو در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند قصد داریم شما را با چند عنوان از بهترین سواحل ترکیه آشنا کنیم.

05.jpg

بهترین سواحل ترکیه کدام‌اند؟

ساحل کیلیوس استانبول، ساحل کلئوپاترا در آلانیا، ساحل ایزتوزو در دالیان، ساحل ایچملر در مارماریس، ساحل اولودنیز در فتحیه، ساحل کاپوتاش در کاش، ساحل چیرالی در آنتالیا، ساحل پاتارا، ساحل لارا در آنتالیا، ساحل آلتینکوم در آیدین، ساحل کنیالتی در آنتالیا، سواحل شبه‌جزیره بدروم و ساحل کاباک در فتحیه از بهترین سواحل ترکیه هستند.

نام بردن بهترین ساحل ترکیه از بین این لیست طولانی، سخت است؛ اما این سواحل از پرطرف‌دارترین‌های این کشور محسوب می‌شوند که ما در مطلب زیر به جزئیات بیشتری درباره آن‌ها پرداخته‌ایم تا اگر با تور ترکیه به این کشور سفر کردید، بهترین ساحل ترکیه را با نظر و سلیقه خودتان انتخاب کنید.

ساحل کیلیوس (Kilyos Beach)

شاید بتوان اولین ساحل این فهرست را به‌دلیل نزدیکی‌اش به شهر مهم استانبول، همین ساحل ساحل کیلیوس استانبول دانست. در این ساحل، امکانات فراوانی مثل تخت‌های آفتاب‌گیری، سایه‌بان، دوش‌های ساحلی، رخت‌کن، رستوران و هتل‌های مختلف فراهم شده که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. ساحل کیلیوس استانبول در قسمت اروپایی این شهر واقع شده و از محبوب‌ترین سواحل این شهر به شمار می‌آید؛ جایی که سالانه هزاران گردشگر از این ساحل زیبا بازدید می‌کنند و بدون هزینه می‌توانند از دیدن منظره‌هایش لذت ببرند.

  • آدرس ساحل کیلیوس: منطقه ساریر، کومکوی

بهترین تفریحات رایگان استانبول چیست؟

موقعیت دقیق ساحل کیلیوس استانبول در نقشه

kilyosun-en-guzel-plajlari.jpg
نمایی از ساحل کیلیوس استانبول

ساحل کلئوپاترا (Kleopatra Beach)

می‌گویند کلئوپاترا، پرنسس مصری، در آب‌های این خلیج شنا کرده و در شن‌های ساحلش هم آفتاب گرفته است. به همین دلیل، این ساحل که در شهر آلانیا واقع شده، کلئوپاترا نام‌گذاری شده است. وقتی از حضور شخصیت‌های مصر باستان صحبت می‌کنیم، می‌توان نتیجه گرفت که آلانیا شهری بسیار تاریخی است.

آلانیا که در ۱۳۵ کیلومتری شهر آنتالیا قرار گرفته، اماکن توریستی زیادی را در خود جای داده است. ساحل کلئوپاترا هم در غرب این شبه‌جزیره تاریخی و روبه‌روی غار داملاتاش قرار دارد. این ساحل که شبیه به یک استخر کوچک است، آب بسیار شفافی دارد و مردمی که به یک شنای طولانی علاقه دارند، می‌توانند در امتداد ساحل تا غار فسفرلو (Fosforlu) که زیر شبه‌جزیره قرار دارد، شنا کنند. پس اگر با تور آلانیا همراه شدید، بازدید از ساحل کلئوپاترا را فراموش نکنید. زیرا این ساحل جزو سواحل زیبای ترکیه محسوب می‌شود.

  • آدرس ساحل کلئوپاترا: بلوار آتاتورک

موقعیت ساحل کلئوپاترا در نقشه

کلئوپاترا
کلئوپاترا، از ساحل های ترکیه

ساحل سیده (Side Beach)

ساحلی که در شهری باستانی قرار گرفته باشد، قطعاً اشتیاق گردشگران را برای بازدید دوچندان می‌کند. ساحل سیده واقع در 75 کیلومتری شهر آنتالیا، محلی پر از مناطق گردشگری و تاریخی است که همین باعث شده نام این مکان در لیست بهترین سواحل ترکیه قرار گیرد.

این ساحل، به شن‌های سفید و زیبایش معروف است و همواره تا نیمه‌‌های شب، کافه و رستوران‌هایی پر از گردشگر دارد. سیده از آن دست ساحل های ترکیه است که دمای مناسب آبش برای همه لذت‌بخش است. درضمن، حواستان باشد که برای فصول سرد سال، حتماً از دمای آب دریای منطقه خبر داشته باشید. به‌دلیل دمای آب در ماه‌های سردتر سال، مناطق ساحلی کمتر شلوغ می‌شود؛ بنابراین اگر دنبال محیطی خلوت‌تر هستید، می‌توانید با تور آنتالیا آبان به‌راحتی به این شهر توریستی سفر کنید.

  • آدرس ساحل سیده: شهر سیده

موقعیت دقیق ساحل سیده در نقشه

side-beach-turkey.jpg
نمایی از ساحل سیده

ساحل الیمپوس (Olympos Beach)

یکی دیگر از بهترین سواحل ترکیه جایی نیست جز ساحل الیمپوس آنتالیا! این ساحل نزدیک به آثار باستانی، موزه، خانه‌های درختی و آلاچیق‌های سنتی است که جزو محبوب‌ترین سواحل مدیترانه ترکیه قرار گرفته و سالانه تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می‌کند. در ساحل الیمپوس مراسم شبانه برگزار می‌شود و طبیعت بکری در اطرافش قرار گرفته که باعث شده نامش در فهرست بهترین سواحل ترکیه نوشته شود. این ساحل در 80 کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد و با یک ساعت و نیم رانندگی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. منطقه کمر از بهترین مناطق آنتالیاست که مسافران حتی حاضرند با خرید تور اقساطی آنتالیا، خودشان را به یک سفر باکیفیت در این منطقه دعوت کنند.

  • آدرس ساحل الیمپوس: کمر، اولوپینار

بهترین هتل‌های آنتالیا کجاست؟

موقعیت دقیق ساحل الیمپوس در نقشه

Olympos-Ancient-Greek-city-in-Antalya.jpg
نمایی از ساحل الیمپوس

ساحل ایزتوزو (Iztuzu Beach)

از دیگر ساحل های ترکیه می‌توان به ایزتوزو اشاره داشت که حدود 4.5 کیلومتر طول دارد و در منطقه دالیان، از توابع استان موغلا قرار گرفته است. این ساحل، به‌دلیل شرایط خاصش، یکی از زیستگاه‌های اصلی لاک‌پشت‌های سرخ است و به همین دلیل به آن ساحل لاک‌پشت‌ها نیز می‌گویند. به‌دلیل مراقبت از لاک‌پشت‌های نادر و تخم‌ریزی آن‌ها در ساحل ایزتوزو، این مکان جزو سواحل زیبای ترکیه محسوب می‌شود. در بازه کوتاهی از سال، گردشگران اجازه ورود به این ساحل را ندارند و تجربه ثابت کرده که هرچقدر محیط‌زیست عاری از انسان باشد، همان‌قدر تمیزتر و زیباتر خواهد بود.

  • آدرس ساحل ایزتوزو: منطقه دالیان

موقعیت ساحل ایزتوزو در نقشه

ساحل ایزتوزو
ساحل ایزتوزو، از زیباترین سواحل ترکیه

ساحل ایچملر (Icmeler Beach)

حدود 8 کیلومتری شهر مارماریس، جایی فوق‌العاده تمیز و زیبا به نام ساحل ایچملر قرار گرفته که زیبایی‌اش زبانزد خاص و عام است. در این ساحل شنی که یک طرفش مشرف به کوه و طرف دیگر مشرف به آب است، انواع تفریحات آبی مثل غواصی و پاراسیلینگ را می‌توانید انجام دهید.

علاوه‌بر سرگرمی، این منطقه توریستی مملو از هتل‌ها و رستوران‌های مختلف است. این مکان قبلاً یک دهکده ماهیگیری بوده، اما با رونق گرفتن صنعت توریسم در ترکیه، تبدیل به یک ساحل تفریحی شده و امروزه به‌عنوان یکی از بهترین ساحل های ترکیه شناخته می‌شود. آن‌هایی که با تور مارماریس به این منطقه سفر می‌کنند، سعی دارند برنامه بازدید از ساحل ایچملر را که از سواحل مدیترانه ترکیه محسوب می‌شود، در بازدیدهایشان قرار دهند.

  • آدرس ساحل ایچملر: استان موغلا

 موقعیت ساحل ایچملر در نقشه

ایچملر
ایچملر، از زیباترین سواحل ترکیه 

ساحل اولودنیز (Oludeniz Beach)

اولودنیز به‌معنای دریای مرده، یک دهکده کوچک زیبا و تفریحی در منطقه فتحیه استان موغلا، واقع در جنوب غربی کشور ترکیه است. این منطقه در قسمت شمالی به کوه و در قسمت جنوبی به سواحل دریای فیروزه‌ای‌رنگ اژه محدود می‌شود که همین باعث به وجود آمدن چشم‌انداز زیبایی برای عکاسی و گردش شده است.

سواحل شنی این دهکده از رؤیایی‌ترین جاهای دیدنی فتحیه است و این منطقه را می‌توان بهشت پاراگلایدینگ نامید، چون یکی از برترین مناطق انجام ورزش پاراگلایدینگ در جهان محسوب می‌شود که میان گردشگران تور فتحیه بسیار محبوب شده است. در این ساحل، همواره زندگی شبانه در جریان است و می‌توان علاوه‌‌بر روز، به تفریحات و گردش‌های شبانه این ساحل هم سری زد.

  • آدرس ساحل اولودنیز: استان موغلا

  موقعیت ساحل اولودنیز در نقشه

ساحل اولودنیز
ساحل اولودنیز، از بهترین سواحل ترکیه

ساحل کاپوتاش (Kaputas Beach)

در جنوب غربی کشور ترکیه، در منطقه کاش از توابع شهر آنتالیا، ساحلی رؤیایی وجود دارد که حتی برای خود اهالی این کشور هم به‌عنوان یکی از سواحل زیبای ترکیه شناخته می‌شود. ساحل بکر و زیبای کاپوتاش که در 20 کیلومتری شهر کاش و 7 کیلومتری کالکان واقع شده، از دیگر سواحل مدیترانه ترکیه محسوب می‌شود. این ساحل به‌دلیل قرار گرفتن در کنار یک صخره بزرگ، انگار در یک دره واقع شده و همواره آب‌وهوای بسیار مساعدی دارد. به‌دلیل همین هوای مساعد هم می‌توانید انواع تفریحات آبی را در این ساحل انجام دهید.

  • آدرس ساحل کاپوتاش: 7 کیلومتری شهر کالکان

 موقعیت دقیق ساحل کاپوتاش در نقشه

ساحل کاپوتاش
ساحل کاپوتاش، از بهترین سواحل ترکیه

ساحل چیرالی (Cirali Beach)

در جایگاه بعدی، ساحلی دیگر از آنتالیا ایستاده که از معروف‌ترین ساحل های ترکیه است. ساحل چیرالی با آب تمیز و زلال خود در نزدیکی‌های الیمپوس قرار گرفته و حدود 3.5 کیلومتر طول دارد. خرابه‌های الیمپوس نیز در آن‌طرف ساحل است و می‌توانید در کنار استراحت و تفریح، سری به این جاذبه تاریخی آنتالیا هم بزنید و مثال یک تیر و چند نشان را اینجا عملی کنید.

این ساحل به‌دلیل سرسبزی منطقه کمر، همواره مورد علاقه گردشگرانی است که تفریح را در کنار تاریخ می‌خواهند! درضمن، نزدیکی آن به کوه‌های زیبای منطقه و وجود درخت‌های انبوه، مسیر کوه‌نوردی و ماجراجویی را هم جلوی پای شما قرار می‌دهد تا دیگر چیزی از تفریح و گردش کم نداشته باشید.

  • آدرس ساحل چیرالی: کمر، اولوپینار

موقعیت ساحل چیرالی در نقشه

ساحل چیرالی
ساحل چیرالی، از زیباترین سواحل ترکیه 

ساحل پاتارا (Patara Beach)

باز هم ساحلی حفاظت‌شده برای لاک‌پشت‌ها! این ساحل در منطقه پاتارا از توابع شهر لیکیه واقع شده و شامل چندین شهر باستانی هم می‌شود. پاتارا که جزو سواحل مدیترانه ترکیه است، با خط ساحلی 17.5 کیلومتری خود به‌عنوان طولانی‌ترین خط ساحلی دست‌نخورده و طبیعی ترکیه شناخته می‌شود و به همین دلیل، نسبت به سایر ساحل های ترکیه امکانات کمتری دارد. ساحل پاتارا نیز مانند ساحل ایزتوزو در ساعاتی از سال که ویژه تخم‌ریزی لاک‌پشت‌هاست، تعطیل می‌شود.

  • آدرس ساحل پاتارا: منطقه گلمیش

موقعیت ساحل پاتارا در نقشه

ساحل پاتارا
ساحل پاتارا، از بهترین سواحل ترکیه

ساحل لارا (Lara Beach)

لارا یکی از سواحل زیبای ترکیه است که به‌عنوان یک ساحل شنی در شهر آنتالیا شناخته می‌شود که اغلب تفریحات آبی آنتالیا را در آن می‌توانید انجام دهید. همچنین در کنار این ساحل، مجموعه شهر شن آنتالیا نیز وجود دارد که می‌توانید از آن دیدن کنید و عکس‌های زیبایی بگیرید.

به‌طور کلی ساحل لارا یکی از شناخته‌شده‌ترین نواحی آنتالیاست که سالانه تعداد چشمگیری توریست از آن بازدید می‌کنند. به همین علت هم هتل‌های لوکس و رستوران‌های سنتی و بین‌المللی متعددی در لارا ساخته شده که این ساحل را به یکی از توریستی‌ترین ساحل های ترکیه تبدیل کرده است. درضمن با انتخاب تور آنتالیا UALL می‌توانید از همه امکانات این هتل‌های لوکس در ساحل لارا استفاده کنید و لذت ببرید. 

  • آدرس ساحل لارا: منطقه مراد پاشا، منطقه لارا

موقعیت ساحل لارا در نقشه

ساحل لارا ترکیهش
لارا، از رؤیایی‌ترین سواحل ترکیه

ساحل آلتینکوم (Altinkum Beach)

ساحل آلتینکوم در شهری به همین نام در غرب ترکیه واقع شده است. این ساحلِ دریای اژه در کنار معبد آپولو و در نزدیکی شهر دیدیم قرار دارد. آلتینکوم از سواحل بسیار دنج و راحت ترکیه محسوب می‌شود و افرادی که از جمعیت فراری‌اند، معمولاً این ساحل را انتخاب می‌کنند تا در کمال آرامش، در انتهای ساحل دریای اژه استراحت و تفریح کنند. برای دسترسی به این ساحل هم می‌توانید از شهرهای بدروم و ازمیر با 90 دقیقه رانندگی به این مکان برسید.

  • آدرس ساحل آلتینکوم: شهر دیدیم

موقعیت ساحل آلتینکوم در نقشه

ساحل آلتینکوم
ساحل آلتینکوم، از زیباترین سواحل ترکیه

ساحل کنیالتی (Konyaalti Beach)

یکی از جاهای دیدنی آنتالیا ساحل جذاب کنیالتی است که یکی دیگر از سواحل مدیترانه ترکیه محسوب می‌شود. گردشگران در ساحل کنیالتی می‌توانند استراحت و تفریح کنند و در کافه‌ها و رستوران‌هایش به خوردوخوراک بپردازند. ازآنجایی‌که این مکان جزو سواحل زیبای ترکیه محسوب می‌شود، می‌توان به عکاسی هم در آن مشغول شد. این ساحل به دو قسمت شنی و سنگ‌ریزه‌ای تقسیم شده که در قسمت شنی آن می‌توانید انواع تفریحات آبی را انجام دهید.

  • آدرس ساحل کنیالتی: منطقه مراد پاشا

 موقعیت ساحل کنیالتی ترکیه در نقشه

ساحل کنیالتی
کنیالتی، از ساحل های ترکیه

سواحل شبه‌جزیره بدروم

همان‌طور که اشاره شد، به‌غیر از دریا و سواحل مدیترانه ترکیه، این کشور از این نعمت برخوردار است که در نواحی جنوبی و غربی‌ با دریای اژه هم‌جوار باشد. به‌دلیل این همسایگی با دریای اژه، در سواحل بدروم، ریزورت‌های لوکس و جذابی ایجاد شده است که لذت حضور در کرانه‌های دریای اژه را دوچندان می‌کند. بدروم به‌طور کلی یک مقصد توریستی در ترکیه محسوب می‌شود که سواحل متعددی دارد. با استناد به سایت گردشگری کالچر تریپ (Culture trip)، پنج ساحل Kargı, Kisebükü, Akyarlar, Gümüşlük و Ilgın Cove از بهترین سواحل ترکیه در بدروم به شمار می‌روند.

بهترین جاهای دیدنی بدروم کجاست؟

ساحل کیستبوکو
ساحل کیستبوکو در بدروم

ساحل کاباک (Kabak Beach)

به‌غیر از ساحل اولودنیز فتحیه که پیش‌تر معرفی کردیم، یکی از سواحل زیبای ترکیه، ساحل کاباک است که منظره‌ای شبیه به سواحل تایلند و کشورهای جنوب شرقی آسیا دارد. جنگلی پر از آبشارهای کوچک و درخت‌های کاج که با فاصله چند ده‌متری از ساحل قرار گرفته است، همراه با آب‌های آرام مدیترانه‌ و شن‌های روشن ساحل، همگی باعث شده‌اند تا کاباک به‌عنوان یکی از بهترین سواحل ترکیه شناخته شود. در نزدیکی‌های این ساحل نیز امکانات رفاهی مثل هتل و رستوران‌ وجود دارد. درضمن این ساحل جزو سواحل مدیترانه ترکیه محسوب می‌شود که می‌توانید از آن بازدید کنید.

  • آدرس ساحل کاباک: منطقه اوزونیورت 

موقعیت ساحل کاباک در نقشه

ساحل کاباک
ساحل کاباک، از سواحل مدیترانه ترکیه

سفر به آنتالیا با تور

تور آنتالیا همواره از پرطرف‌دارترین تورهای مسافرتی محسوب می‌شود که قیمت‌ها و امکانات متنوعی دارد. در وبگاه لست‌سکند پکیج‌های مختلف و متنوعی از تورهای آژانس‌های معتبر آنتالیا موجود است که می‌توانید از بین گزینه‌های موجود، توری که متناسب با بودجه مد نظرتان است، انتخاب کنید و از سفرتان به آنتالیا نهایت لذت را ببرید.

سخن آخر

سواحل ترکیه یکی از دلایل محبوبیت این کشور است. به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خاص ترکیه و همسایگی با 4 دریای مرمره، اژه، مدیترانه و سیاه، همواره کرانه‌ها و سواحل بی‌انتهایی از این 4 دریا در ترکیه دیده می‌شود که مناظر استثنایی را به وجود آورده‌اند. به همین علت هم در این مطلب سعی شد سواحل بکر، شناخته‌شده و توریستی ترکیه را معرفی کنیم که در شهر و مناطق مختلفی از ترکیه واقع شده‌اند.

در آخر چنانچه تجربه حضور در هرکدام از سواحل زیبای ترکیه را داشته‌اید، خوشحال می‌شویم تا نظرتان را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید تا با هم بهترین ساحل ترکیه را بشناسیم.

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.