ترسناک ترین عجایب و مکان های جهان که طرفداران زیادی دارند!

4.4
از 991 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
ترسناک ترین مکان های دنیا که با دیدن آن‌ها شوکه خواهید شد
14 بهمن 1402 08:00
86

عجایب ترسناک دنیا کم نیستند؛ در حدی که می‌توان از آن‌ها یک فهرست بلندبالا تهیه کرد. حتی می‌شود به تماشای برخی از عجایب ترسناک جهان رفت. مناطق متروک و چیزهای عجیب در دنیا وجود دارد که داستان‌های ترسناکی درباره آن‌ها گفته می‌شود. برخی از مردم هنگامی که داستان‌هایی درباره ترسناک ترین مکان های جهان می‌شنوند، مشتاق می‌شوند تا از نزدیک این جاهای ترسناک را ببینند. شنیدن داستان‌هایی ازاین‌دست، همواره طرف‌داران خاص خود را دارد. با ما همراه باشید تا در این مطلب از بلاگ لست‌سکند، برخی از عجایب ترسناک جهان را همراه با داستان‌هایشان بررسی کنیم.

ترسناک ترین مکان های جهان کدام‌اند؟

جزیره عروسک‌ها، بیمارستان هیلز واولی، چیچن ایتزا، آسایشگاه ترنس آلگنی، عمارت سلطان، برج لندن، پناهگاه خالی از سکنه، زندان ایالت شرقی، قلعه بنگار، جنگل خودکشی ژاپن، دخمه‌های پاریس، قلعه دراکولا، جنگل جیغ درینگ وودز و مثلث برمودا، از ترسناک ترین مکان های جهان هستند. بازدید از اغلب مکان های ترسناک جهان امکان‌پذیر است؛ ولی قوانین امنیتی برای دیدن برخی از این جاهای ترسناک وجود دارد که باید هنگام بازدید آن‌ها را رعایت کنید.

جزیره عروسک‌ها (The Island of the Dolls)

بین همه انسان‌های قرن حاضر، ترس مشترکی از دلقک‌ها، عنکبوت‌ها و حتی پرواز وجود دارد که شاید در میان این موارد، عجیب‌ترین آن ترس از عروسک‌ها باشد. تصور راه رفتن با چشمانی بی‌روح، تلوتلو خوردن و تمایل به کشتن انسان‌ها در خواب، جزو لیست مواردی است که عروسک‌ها را ترسناک می‌کند. حالا به‌جای یک عروسک، به گروهی از عروسک‌ها فکر کنید که در یک مکان متروک، از درخت آویزان شده‌اند.

بد نیست بدانید جزیره‌ای در مکزیک به نام سوچیمیلکو (Xochimilco) وجود دارد که در آن، عروسک‌های پلاستیکی زیادی به درخت‌ها آویزان‌اند. خوشبختانه این عروسک‌ها قرار نیست شما را دنبال کنند؛ اما دلیل حضور این عروسک‌ها کمی ترسناک است. براساس افسانه‌ها، مرد جوانی به‌نام جولیان سانتانا باررا به این جزیره نقل‌مکان می‌کند. او بعد از مدتی، بدن دختری را در یک کانال نزدیک محل زندگی خود پیدا می‌کند که در کنار او عروسکی شناور روی آب وجود داشته است. جولیان عروسک را به‌یاد آن دختر، از نزدیک‌ترین درخت آویزان می‌کند.

جولیان می‌گوید بعد از آویزان کردن عروسک از درخت، صدای قدم‌ها، زمزمه‌ها و گاهی فریادهای دختری را می‌شنیده است. او با آویزان کردن عروسک‌های بیشتر، تلاش می‌کند که آن دختر را آرام کند؛ اما موفق نمی‌شود. می‌گویند که صداهای آن دختر تا زمانی که جولیان در جنگل جان باخته، ادامه داشته است. جالب اینجاست که گفته می‌شود جولیان توانسته بوده است با روح دختر ارتباط برقرار کند. درحال‌حاضر این جزیره یک جاذبه گردشگری ترسناک محسوب می‌شود و گردشگران ادعا می‌کنند که چشمان عروسک‌های آویزان هر جا که می‌روند، آن‌ها را دنبال می‌کند. جزیره عروسک‌ها یکی از جاهای ترسناک جهان در کشور مکزیک است.

جزیره عروسک‌ها
عکس جزیره عروسک‌ها
جزیره عروسک‌ها مکزیک
نمایی از جزیره عروسک‌ها در مکزیک
جاذبه های وحشتناک
جزیره عروسک‌ها، از ترسناک‌ترین جاذبه‌های جهان

بیمارستان هیلز واولی (Waverly Hills Sanatorium)

بیمارستان هیلز واوِلی در جفرسون آمریکا واقع شده است. این بیمارستان در ابتدا ساختمانی دوطبقه بوده که در آن، از بیماران مبتلا به سل مراقبت می‌کردند. با توجه به اینکه ایالت کنتاکی، بیشترین میزان مرگ‌ومیر را در کشور به‌علت بیماری سل داشت، تصمیم گرفتند این بیمارستان را گسترش دهند. در نتیجه هیلز واولی به بیمارستانی پنج‌طبقه برای بیماران مبتلا به مرگ سفید تبدیل شد. علت شهرت سل به‌نام مرگ سفید این بود که وقتی فردی به این بیماری مبتلا می‌شد، رنگ پوست او رو به سفیدی می‌رفت. گفته می‌شود که حدود 63 هزار بیمار قبل‌ از تعطیل شدن هیلز واولی، در این بیمارستان فوت کردند.

بعد از کشف درمان بیماری سل، این بیمارستان به تیمارستان تبدیل شد. در واقع می‌توان گفت که اتفاق‌های غیرعادی از این دوره شروع شد؛ به‌نحوی که بازدیدکنندگان این بیمارستان ادعا می‌کردند گاهی صداهای عجیب‌غریبی از راهروها می‌شنوند. برخی نیز ادعا می‌کردند که سایه‌‌هایی را در قسمت‌هایی از ساختمان مشاهده کرده‌اند. وحشتناک‌ترین بخش این بیمارستان، اتاق شماره 502 است. این اتاق متعلق به زنی باردار و مبتلا به بیماری سل بوده است که در نهایت خود را با سیم لامپ اتاقش دار زد. این بیمارستان یکی از مخوف‌ترین مکان‌ها در کنتاکی است.

بیمارستان هیلز واولی
بیمارستان هیلز واولی
ترسناکترین جاذبه های جهان
بیمارستان هیلز واولی، از ترسناک‌ترین جاذبه‌های جهان
بیمارستان هیلز واولی
اتاق 502 بیمارستان هیلز واولی

چیچن ایتزا (Chichen Itza)

چیچن ایتزا که به اقوام مایا مربوط است، به‌عنوان یکی از عجایب هفتگانه دنیا شناخته می‌شود. اگر فهرستی از عجایب هفتگانه ترسناک وجود داشته باشد، می‌توان نام چیچن ایتزا را در آن فهرست نوشت. چیچن ایتزا، مکانی بین مرگ و زندگی است. قوم مایا اعتقاد داشتند که مرگ، راه ارتباطی بین زندگی حاضر و زندگی بعدی شخص است. آن‌ها در این محل قربانیانی را به خدایانشان اهدا می‌کردند که برخی از آن قربانی‌ها، انسان‌ها بوده‌اند. قربانیانی که به گفته گردشگران، روح آن‌ها هنوز در این منطقه حاضر است و گویی مشغول تماشای محل قربانی خود هستند. چندین گردشگر که از قسمت‌های مختلف این جاذبه ترسناک بازدید کرده‌اند، گفته‌اند که تماشاگران عجیب‌غریبی در کنار سالن راه می‌رفتند و همچنین برخی شعارهای قبیله‌ای در سراسر بخش‌های مختلف شنیده می‌شده است.

چیچن ایتزا
چیچن ایتزا، از جاهای ترسناک جهان
چیچن ایتزا
نمایی از چیچن ایتزا
چیچن ایتزا مکزیک
چیچن ایتزا

آسایشگاه ترنس آلگنی (Trans-Allegheny Lunatic)

به‌طور کلی آمریکا را می‌توان به‌دلیل نقاط زیاد وحشتناکش، جزو کشورهای عجیب و ترسناک جهان قرار داد. در سال 1864 در وستون آمریکا، آسایشگاهی ساخته شد که بعدها به بیمارستان ایالتی وستون تبدیل شد. این بیمارستان برای پاسخ‌گویی به 250 بیمار آماده شده بود و بعد از گذشت مدتی، مجبور به پذیرش بیماران الکلی، معتادان و بیماران روانی شد؛ تاجایی‌که تعداد بیماران این بیمارستان به 2600 نفر رسید.

بیماران و کارکنان این بیمارستان مدام در حال عذاب کشیدن بودند. گویا این عذاب به‌جز دلایل بهداشتی و کمبود وسایل روشنایی، دلایل دیگری هم داشته است. کارکنان این بیمارستان روح سربازانی را دیده‌اند که در دوران جنگ داخلی، در این آسایشگاه بستری بودند. حالا علاوه‌بر روح سربازان، روح بیماران و کارکنان بیمارستان هم این مکان را بیش از پیش ترسناک کرده است.

بیمارستان‌های روانی یا شکنجه‌گاه؟

آسایشگاه ترسناک
آسایشگاه ترسناکی در وستون
آسایشگاه ترسناک
نمای داخلی آسایشگاه ترسناک
ترسناک ترین آسایشگاه جهان
آسایشگاه ترنس آلگنی، از ترسناک ترین مکان های جهان

عمارت سلطان (The Sultan's Palace)

یکی دیگر از مکان های ترسناک جهان، عمارت سلطان است که شایعه‌های بسیاری درباره‌اش وجود دارد. عمارت سلطان در سال 1836 توسط مردی ترک که ادعا می‌کرده سلطان است، در نیواورلئان فرانسه ساخته شد. بعد از مدتی اقامت در این عمارت، همسایه‌ها به او مشکوک می‌شوند. علاوه‌بر چند زن و تعداد زیاد فرزندانش، سلطان مهمانی‌های عجیبی هم در عمارت برگزار می‌کرده است که همین همسایه‌ها را مشکوک‌تر می‌کرد. مهمانی‌هایی که ساعت‌ها طول می‌کشید و در آن‌ها، مهمان‌ها به‌طرز وحشتناکی موادمخدر مصرف می‌کردند. همچنین برخی از همسایه‌ها ادعا می‌کردند که سلطان، همسران و فرزندان خود را شبانه شکنجه می‌کند. 

یک روز صبح، یکی از همسایه‌ها متوجه رد خونی کنار در ورودی می‌شود و این موضوع را به پلیس اطلاع می‌دهد. ورود پلیس به خانه شروع یک کابوس بود. در بخش‌های مختلف خانه، قسمت‌هایی از بدن انسان افتاده بود؛ دست، پا و بازوی قطع‌شده که غرق در خون بودند. همان‌طور که پلیس درحال بررسی صحنه جرم بود، بدن سلطان را کشف کردند که در حیاط خانه‌اش زنده‌به‌گور شده بود و فقط دست سلطان از خاک بیرون مانده بود. مردم این محله ادعا می‌کنند که هنوز صدای فریاد سلطان و برخی دیگر از اعضای خانه در سراسر این عمارت شنیده می‌شود. بااین‌حال، عده‌ای علاقه دارند از این جاذبه ترسناک بازدید کنند.

عمارت سلطان
نمایی از عمارت سلطان
عمارت سلطان فرانسه
عمارت سلطان، از ترسناک‌ترین جاذبه‌های دنیا
فرانسه عمارت ترسناک سلطان
در ورودی عمارت سلطان

برج لندن (The Tower of London)

بیش از 900 سال از ساخت برج لندن توسط ویلیام فاتح می‌گذرد. برج لندن یکی از مشهورترین ساختمان‌های متروکه‌ بریتانیاست که علت شهرت آن، اعدام‌ها، قتل‌ها و شکنجه‌هایی است که هزاران سال پشت این دیوارها صورت گرفته است. ادعا شده است که ارواح این افراد، هنوز در این مکان حضور دارند؛ افراد مشهوری که گفته می‌شود زمانی در این برج زندگی می‌کردند. در میان این ارواح، روح توماس بکت، اسقف اعظم شهر کانتربری هم وجود دارد که به گفته مردم محلی، چند بار در نزدیکی دیوار داخلی قلعه دیده شده است.

شاید یکی از معروف‌ترین ارواح پادشاهانی که در این برج ساکن است، روح ملکه آن بولین باشد. وی در سال 1535 اعدام شد و سرش را از بدنش جدا کردند. گفته می‌شود که روح بدون سر او در این برج سرگردان است. به‌هرحال بودن یا نبودن این ارواح در این برج، آن‌قدرها مهم نیست. مهم‌ترین موضوع باور مردم این منطقه است. آن‌ها اعتقاد دارند این ارواح در برج ساکن هستند. اکنون این جاذبه، تبدیل به یکی از عجایب ترسناک جهان شده است که گردشگران علاقه‌مند، می‌توانند از آن بازدید کنند.

برج لندن
نمایی از برج لندن
ساختمان برج لندن
ساختمان برج لندن، از جاهای ترسناک جهان
برج ترسناک لندن
فضای مخوف برج لندن

پناهگاه خالی از سکنه (Borgvattnet)

بسیاری از فیلم‌های ترسناک، تصویر خانه‌‌ای قدیمی را نشان می‌دهند که ناگهان پیرزنی در آن ظاهر می‌شود. حالا تصور کنید این خانه واقعاً وجود داشته باشد، آن هم در شهر یمتلاند (Jämtland) واقع در شمال کشور سوئد. اینجا خانه‌‌ای متروکه است که یک ساکن دارد؛ اما او دیده نمی‌شود! این مکان مذهبی در سال 1876 ساخته شد و ساختمان مربوط به کاهنان بود. آن‌ها به‌مدت تقریباً پنجاه سال در اینجا عبادت و استراحت می‌کردند. حالا چگونه به‌طور ناگهانی این خانه متروکه شد؟ درست حدس زدید؛ یک پیرزن!

ادعا می‌شود که اواخر شب، سایه‌ پیرزنی که لباس خاکستری به تن داشته، ظاهر می‌شده و در گوشه‌ای از اتاق به انتظار می‌نشسته است. در برخی موارد، تعداد این زنان به سه نفر هم می‌رسید. گزارش‌هایی از قبیل شنیده شدن فریاد پیرزن و دیدن سایه از تکان خوردن صندلی باعث شده است که این ساختمان قدیمی متروکه باقی بماند. برخی اعتقاد دارند که این پیرزن در واقع مادر کودکانی است که احتمالاً در حیاط این خانه دفن شده‌اند یا روح خدمتکارانی است که در این خانه مذهبی آزار و اذیت دیده‌اند. 

پناهگاه ترسناک
نمایی از پناهگاه خالی از سکنه
وحشتناکترین جاذبه های دنیا
پناهگاه خالی از سکنه، یکی از عجایب ترسناک جهان
ترسناک ترین مکان ها
ساختمان پناهگاه خالی از سکنه

زندان ایالت شرقی (Eastern State Penitentiary) 

اگر مطالبی درباره زندان خوانده باشید، می‌دانید که سلول‌ انفرادی یکی از وحشیانه‌ترین مجازات برای زندانیان محسوب می‌شود. زمانی که شخص زندانی رفتار نامناسبی در زندان انجام دهد یا جرم سنگینی داشته باشد، به اتاقی تک‌نفره و بدون پنجره به‌نام سلول انفرادی فرستاده می‌شود تا از تمامی تماس‌ها و ارتباط‌های انسانی جدا شود. به گفته روان‌شناسان، این نوع مجازات یکی از وحشتناک‌ترین شکنجه‌های بشر است؛ به‌نحوی که می‌توان گفت شاید تنها دلیل ساخت این زندان، شکنجه و سلول‌های انفرادی باشد.

زندان ایالت شرقی در سال 1829 ساخته شده است و سلول‌های انفرادی‌اش داستان‌های عجیب و گاهی باورنکردنی دارند. اینجا اولین زندانی بود که از سیستم سلول‌های انفرادی برای تنبیه زندانیان استفاده کرد. نگه داشتن طولانی‌مدت در سلول‌های انفرادی، باعث ایجاد توهمات در افراد می‌شد. اگرچه خیلی زود این سیستم شکست خورد و زندان به حالت عادی بازگشت؛ اما شایعه‌ها درباره حوادث عجیب این زندان، همچنان ادامه داشت. هنوز هم افرادی که از این جاذبه ترسناک بازدید می‌کنند، صدای زندانیان و قدم زدن‌های آن‌ها را می‌شنوند.

10 مکان خطرناک در دنیا

زندان ایالت شرقی
نمایی از زندان ایالت شرقی
زندان ترسناک
محیط داخلی زندان ایالت شرقی
ترسناک ترین زندان
زندان ایالت شرقی، از جاهای ترسناک جهان

قلعه‌ بنگار (Bhangarh Fort)

بَنگار نیز مانند تمامی شهرهای باستانی، روزگار پررونقی داشته است. شهر بنگار، قلعه‌ای در بخش بلند خود دارد که به‌طرز عجیبی از خراب شدن جان سالم به در برده است. این قلعه متعلق به چهارصد سال پیش است که توسط پادشاه سایا مادو سینگ در راجستان هند ساخته شد. افسانه‌های محلی می‌گویند این قلعه نفرین شده است و ارواح سرگردان در آن زندگی می‌کنند. طبق تابلوی نصب‌شده توسط دولت هند، بازدید از این مکان از غروب تا طلوع خورشید ممنوع است؛ زیرا در این زمان، ارواح برای گشت‌زنی به قلعه می‌آیند. بازدید از این قلعه در محدوده‌ای جز زمان‌های ذکرشده از کارهای ممنوع در هند محسوب می‌شود.

برای متروکه شدن بنگار دو افسانه وجود دارد. نخست اینکه می‌گویند مرتاضی در بنگار زندگی می‌کرده که اعتقاد داشته نباید خانه‌ای بلندتر از خانه او در شهر باشد. به همین علت هم هر خانه‌ای را که از منزل او بلندتر بود، خراب می‌کرد. همین باعث شد تا مردم به‌مرور از آنجا بروند. افسانه دوم خبر از نفرین یک جادوگر می‌دهد. می‌گویند شاهزاده خانم زیبارویی در این شهر زندگی می‌کرده که عاشقان فراوانی داشته است. یکی از این عاشقان، جادوگر بوده که بعد از درخواست و شنیدن جواب رد از شاهزاده خانم، این شهر را نفرین کرده است. این جادوگر در لحظه‌ آخر اعلام کرده که به‌زودی این شهر نابود خواهد شد.

این شهر بیش از 10 هزار ساکن داشته که چند روز بعد از این نفرین، توسط ارتشی مهاجم سقوط می‌کند و تمامی افراد شهر را تکه‌تکه می‌کنند. داخل قلعه هم کاخ مسکونی پادشاه بوده است. شهر یک شبانه‌روز در سکوت به سر می‌برد و بعد، ارواح کشته‌شدگان بیدار می‌شوند. از آن روز به بعد هر تلاشی برای ورود به قلعه ناکام می‌ماند. اکنون گردشگران می‌توانند از این قلعه که یکی از عجایب ترسناک جهان است، بازدید کنند.

قلعه بنگار
نمایی از قلعه بنگار
قلعه ترسناک
محیط داخلی قلعه بنگار
قلعه بنگار
قلعه بنگار، از جاهای ترسناک جهان

جنگل خودکشی ژاپن (Aokigahara)

در نزدیکی کوه فوجی، جنگلی به‌نام آئوکیگاهارا (Aokigahara) وجود دارد که به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین نقاط خودکشی جهان شناخته شده است و در اساطیر ژاپنی با خانه مردگان ارتباط نزدیک دارد. مشکل خودکشی در ژاپن به‌حدی افزایش یافته است که در سال 2010، دویست نفر اقدام به خودکشی کردند. بر همین اساس، هنگام ورود به این جنگل، به افراد هشدار می‌دهند که در صورت مشاهده خودکشی، به‌دنبال کمک باشند. درضمن گشت‌ها به‌طور مرتب، جنگل را برای یافتن اجساد جست‌وجو می‌کنند. این جنگل یکی از جاهای ترسناک در ژاپن محسوب می‌شود که گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند.

جنگل خودکشی در ژاپن
جنگل خودکشی ژاپن
ترسناک ترین جنگل
جنگل خودکشی ژاپن، از مکان های ترسناک جهان
جنگل خودکشی
نشانه‌هایی از خودکشی‌های متعدد در جنگل خودکشی ژاپن

دخمه‌های پاریس (Catacombs of Paris)

19 متر زیر خیابان‌های پاریس دخمه‌هایی وجود دارد که اسکلت بیش از 6 میلیون نفر را در خود جای داده است. دخمه‌های معروف پاریس یکی دیگر از عجایب ترسناک جهان است که دیوارهایش با جمجمه پوشانده شده است. این دخمه‌ها و دالان‌ها در اواخر قرن هجدهم به‌عنوان مکانی برای دفن افراد در نظر گرفته شده بود؛ زیرا در آن زمان، گورستان‌های شهر پر از جسد بودند و به خاک سپردن اجساد جدید غیرممکن بود. دخمه‌ها شامل بخش‌هایی هستند که به استخوان‌ها و قسمت‌های مختلف بدن اختصاص دارد. از سال 2013، این دخمه‌ها یکی از موزه‌های شهر پاریس به شمار می‌آیند. اگرچه دخمه استخوان‌خانه تنها بخش کوچکی از «Catacombs of Paris» را تشکیل داده‌ است؛ اما پاریسی‌ها درحال‌حاضر کل شبکه تونل را به‌عنوان دخمه می‌شناسند.

latssecond.ir-Catacombs of Paris.jpg
نمایی از دخمه‌های پاریس 
lastsecond.ir-Catacombs of Paris 2.jpg
دخمه‌های پاریس، از عجایب ترسناک جهان
lastsecond.ir-Catacombs of Paris.jpg
اسکلت‌خانه پاریس

قلعه دراکولا، قلعه برن (Bran Castle)

شنیدن نام ترانسیلوانیا، خون‌آشام‌ها را به یاد ما می‌اندازد. یک قلعه قرون‌وسطایی بزرگ و برجکی ترسناک در این شهر شما را به وحشت خواهد انداخت؛ به‌ویژه اگر در تاریکی شب قصد داشته باشید تا از این جاذبه ترسناک بازدید کنید. تمام شواهد تاریخی نشان می‌دهد که قلعه بِرَن، هرگز قلعه دراکولا نبوده است. استوکر خالق رمان دراکولا، با الهام از داستان‌ها و افسانه‌های ترانسیلوانیا که مردم محلی به آن استریگوی می‌گفتند، شخصیت خود را در قلعه‌ای قرار داد که کاملاً با توصیف قلعه برن مطابقت دارد؛ اما در واقع برام استوکر هرگز از کشور رومانی دیدن نکرد. او قلعه دراکولا را براساس توصیفی از قلعه‌ای که در قرن نوزدهم در بریتانیا موجود بود، به تصویر کشید.

مانند بسیاری از قلعه‌های دیگر در رومانی، برن در ابتدا یکی از استحکامات نظامی بود که توسط شوالیه‌های توتونی در سال 1211 ساخته شد. موقعیت قلعه برن بسیار استراتژیک بود و روی یک صخره بلند در داخل یک دره باریک، در گذرگاهی بین ترانسیلوانیا و والاچیا در رومانی قدیم قرار داشت. در طول تاریخ، این قلعه بارها دست‌به‌دست شد. از پادشاه زیگیزموند لوکزامبورگ به متحدش شاهزاده میرچا بزرگ والاچیا و سپس به شاهزادگان ترانسیلوانیا رسید. درحال‌حاضر قلعه دراکولا یکی از مکان های ترسناک جهان به شمار می‌آید.

lastsecond.ir-Dracula’s Castle, Romania.jpeg
قلعه دراکولا، از ترسناک ترین مکان های جهان
lastsecond.ir-Dracula’s Castle, Romania 2.jpeg
قلعه دراکولا در رومانی
lastsecond.ir-Dracula’s Castle, Romania 3.jpeg
داخل قلعه دراکولا

جنگل جیغ درینگ وودز (Dering Screaming Woods)

گویا دهکده پلاکلی (Pluckley) یکی از مکان های ترسناک جهان است که بیشترین تعداد روح در آن مشاهده شده است. به همین علت هم در کتاب رکوردهای گینس با عنوان تسخیرشده‌ترین دهکده بریتانیا به ثبت رسیده است؛ اما ماجرا به همین دهکده محدود نمی‌شود و در جنوب‌شرقی این روستا، جنگلی قرار دارد که شب‌ها از آنجا صدای جیغ به گوش می‌رسد. افراد کمی از جنگل جیغ درینگ بازدید می‌کنند؛ زیرا گفته می‌شود که این جنگل انسان را زندانی می‌کند و راه خروجی از آن وجود ندارد. جنگل جیغ و دهکده پلاکلی از عجایب ترسناک جهان به شمار می‌روند.

معروف‌ترین شهرهای ارواح در جهان کدام‌اند؟

pluckley village.jpg
نمایی از روستای پلاکلی
Dering Screaming Woods.jpg
جنگل جیغ درینگ وودز، از مکان های ترسناک جهان

مثلث برمودا (Bermuda Triangle)

آخرین عنوان از مطلب عجایب ترسناک جهان تعلق می‌گیرد به مثلث برمودا که در تمامی ادوار جهان و با وجود پیشرفت تکنولوژی، همچنان ناشناخته باقی مانده است. مثلث برمودا که به مثلث شیطان هم معروف است، نام نقطه‌ای در قسمت غربی اقیانوس اطلس است که در آنجا تعداد زیادی وسایل حمل‌ونقل، به‌طرز مرموزی ناپدید شده‌اند و هیچ اثری از آن‌ها تا به امروز پیدا نشده است. این نقطه در گذر سالیان زیاد، موضوع داستان‌ها و نظریه‌های مختلف قرار گرفته است. عده‌ای وجود آدم‌فضایی‌ها را باعث ناپدید شدن اجسام می‌دانند و عده دیگر دلایل علمی را پیش می‌کشند؛ اما هرچه باشد، این نقطه یکی از ترسناک‌ترین نقاط و چیزهای عجیب در دنیاست؛ به‌نحوی که اگر فهرستی از عجایب هفتگانه ترسناک وجود داشته باشد، نام مثلث برمودا را می‌توان برای همیشه در آن نوشت.

موقعیت دقیق مثلث برمودا روی نقشه

Bermuda Triangle.jpg
مثلث برمودا، از جاهای ترسناک جهان

سخن آخر

در این مطلب عجایب ترسناک جهان را نام بردیم و داستان‌هایشان را گفتیم. شاید نتوان ترسناک ترین چیز دنیا را به‌طور دقیق نام برد؛ اما می‌توان از میان آن‌ها چند تایی را مطابق سلیقه شخصی انتخاب کرد. در تمام شهرها، حتی شهرهای ایران هم مکان‌های ترسناکی مثل کلبه وحشت انزلی وجود دارد که قصه‌های زیادی درباره‌شان نقل می‌شود. آیا شما چنین ماجراهایی را باور می‌کنید؟ اگر شما تجربه حضور در این جاهای ترسناک را داشته‌اید، می‌توانید در قسمت نظرات، تجربه‌تان را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

حسین نادری
حسین نادری

مهندس نرم‌افزاری خسته از کُدزنی هستم که عاشق سینماست و فیلم‌نامه‌نویسی می‌کند. مدتی‌ست که به دنیای تولید محتوا قدم گذاشته‌ام و نوشتن در لست‌سکند کار هر روز من شده است. نوشتن برای لست‌سکند به من این فرصت را می‌دهد تا با واژه‌ها به گوشه‌گوشه دنیا سفر کنم و تجربه‌های تازه‌ای به دست آورم. پس، نوشتن شد فصل مشترک مهندسی، فیلم‌نامه‌نویسی و تولید محتوای گردشگری؛ چیدن و مهندسی‌کردن هنرمندانه واژه‌ها کنار هم و کشف دنیاهای جدید.