بهترین مقاصد سفر در نوروز 1403+ ویژگی های هر مقصد

3
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
کجا را برای نوروز 1403 انتخاب کنیم؟
27 اسفند 1401 17:00
6

انتخاب شایسته میان بهترین مقصد سفر در نوروز، یکی از تصمیم‌های مهم برای لذت بردن از این تعطیلات است. تعطیلات نوروز برای بسیاری از ایرانی‌ها، زمان طلایی سفر است؛ چون هم تعطیلات به اندازه یک سفر چند روزه فراهم است و هم آب و هوا بسیار دلپذیر شده. امّا آنهایی که عاشق سفر کردن در روزهای نوروزند به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول آنهایی که مقصدشان مشخص است و برایش برنامه‌ریزی کرده‌اند و دسته دیگر افرادی که هنوز به یک نتیجه نهایی نرسیده‌اند که بهترین مقصد نوروز برایشان کجاست و کدام تور نوروزی بیشتر مناسبشان است؟

 امّا بیش از این نباید تعلل کرد و اگر قصد سفر در روزهای عید 1403 را دارید، بهتر است هر چه زودتر بهترین مقصد سفر در نوروز را انتخاب کنید و برنامه سفرتان را بچینید. در این متن از لست‌سکند سعی کردیم پرطرفدارترین و بهترین مقاصد سفر در نوروز 1403 را معرفی کنیم و دلایل محبوبیتشان را بگوییم تا بتوانید راحت‌تر درباره مقصد سفرتان تصمیم بگیرید.

04.jpg

آنتالیا؛ شهر تفریح و استراحت

 نزدیک عید اگر پرس‌وجویی درباره مقصد سفر اطرافیانتان بکنید، متوجه می‌شوید عده بسیاری در حال سفر با تور آنتالیا هستند و قرار است نوروز را در آنتالیا بگذرانند. برای بعضی سوال است که تور آنتالیا چه دارد که خیل عظیم ایرانی‌ها در نوروز به سمتش روانه می‌شود؟

جاهای دیدنی آنتالیا متنوع است ولی آنچه معمولا ایرانی‌ها به قصدش سفر می‌کنند، تفریح و استراحت است. هتل‌های آنتالیا بسیار با امکانات و متنوعند و بعضی‌هایشان آنقدر تفریحات مختلف دارند که شما را از بیرون آمدن بی‌نیاز می‌کنند. اگر نیاز به استراحت دارید، کافی است یک هتل آل یا یوآل رزرو کنید و حسابی از خدماتش لذت ببرید. سواحل آنتالیا هم دلیل دیگری است که مسافران فراوانی را جذب می‌کند. تصورش را بکنید این سواحل بی‌نظیر با هوای معتدل بهاری چقدر خاطره‌انگیز می‌شوند! اگر شما هم برای سفر به آنتالیا مشتاق هستید، حتما اطلاعات کامل صفحه تور نوروزی آنتالیا را بخوانید تا بتوانید بهترین تور نوروز را تهیه کنید.

آنتالیا
آنتالیا از بهترین مقاصد سفر در نوروز
تور نوروز آنتالیا
تور نوروزی آنتالیا 

استانبول؛ شهری خوش اقلیم برای انواع گردشگران

 استانبول را به جرأت می‌توان محبوبترین شهر استانبول میان ایرانی‌ها دانست که افراد با سلایق متنوعی شیفته‌اش هستند. عده‌ای معتقدند هر بار هم که به استانبول سفر کنید، باز هم تکراری نمی‌شود! در استانبول هم تاریخ و معماری و هنر، هم طبیعت و چشم‌اندازهای زیبا و هم تفریح و خرید هست. از طرفی آنقدر تورهای نوروزی استانبول متنوع است که می‌توانید گزینه مورد نظرتان را پیدا کنید. البته بازدید از جاهای دیدنی استانبول نیازمند صرف هزینه و زمان است، پس در انتخاب مدت زمان تورتان دقت کافی را داشته باشید.

استانبول
استانبول از بهترین مقاصد سفر در نوروزی
تور استانبول نوروز
تور استانبول در نوروز 

وان؛ ارزانترین مقصد برای ایرانی‌ها

وان معمولا به عنوان مقصدی ارزان و دردسترس برای ایرانی‌ها محسوب می‌شود چون فاصله بسیار کمی تا ایران دارد و به راحتی به صورت زمینی می‌توانید با تورهای وان همراه شوید. وان معمولا مقصد افرادی است که قصدشان خرید است امّا در کنار پاساژها، جاهای دیدنی وان هم مانند دریاچه آن بسیار معروف است. اگر قصد دارید نوروز را به این شهر سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم تورهای نوروزی وان را بررسی کنید.

راهنمای کامل سفر به وان ترکیه

وان
وان بهترین مقصد سفر نوروز برای ایرانیان
تور نوروزی وان
وان از بهترین مقاصد سفر در نوروز

مارماریس؛ مقصدی متفاوت و بی‌نظیر

مارماریس شهر دیگری در ترکیه است که احتمالا نام آن را کمتر شنیده‌اید؛ ولی آنهایی که به مارماریس سفر کرده‌اند، هیچگاه مناظری که دیده‌اند، از خاطرشان نمی‌رود. مارماریس معمولا به عنوان مقصد تفریح و شهرگردی و استراحت معرفی می‌شود امّا در کنار این موارد، جاهای دیدنی مارماریس، مانند جاذبه‌های تاریخی را هم می‌توان در آن یافت. در مارماریس هم مانند آنتالیا، هتل‌های بسیار مجهّز و شیکی ساخته شده است. اگر قصد سفر به مارماریس در نوروز را دارید، جزئیات و قیمت تور، تور نوروزی مارماریس را بررسی کنید.

مارماریس
مارماریس بهترین مقصد سفر نوروز
مارماریس
مارماریس یکی از بهترین مقاصد سفر در نوروز

کوش آداسی؛ آرامشی در کنار سواحل اژه

کوش آداسی نیز یکی از آن شهرهای ساحلی ترکیه است که یکی از بهترین مقاصد سفر در نوروز برای ایرانیان محسوب می‌شود. این شهر تفریحی در کنار دریای اژه، مملو از هتل‌های لوکس، پارک‌ها و تفریحات آبی، رستوران‌ها و کافه‌های زیبا است. اگر قصد دارید با تور کوش آداسی نوروز همراه شوید، باید بدانید که آب و هوای این شهر در این مقطع زمانی ممکن خنک و کمی سرد باشد و این موضوع بسیاری از تفریحات آبی را از دسترستان خارج می‌کند، هرچند به همین دلیل تورهای نوروزی این مقصد از تورهای تابستانی ارزان‌ترند و شما می‌توانید سفری مقرون‌به‌صرفه را در این فصل تجربه کنید. قدم زدن کنار خط ساحلی، سر زدن به جاهای دیدنی کوش آداسی و همچنین استراحت در هتل‌های لوکس این شهر، از جمله فعالیت‌هایی است که سفرتان را شیرین می‌کند.

lastsecond.ir-kusadasi 3.jpg
کوش آداسی، بهترین مقصد سفر نوروزی برای ایرانیان
lastsecond.ir-kusadasi 2.jpg
قلعه کبوتر کوش آداسی

دبی؛ سفری با چاشنی مدرنیته

اگر قصد دارید سفری لوکس و سرشار از مدرنیته را تجربه کنید، دبی با پاساژهای بی‌انتها و آسمان خراش‌های فراوانش منتظر شماست. دبی از آن شهرهایی است که بسیاری از اولین‌ها و برترین‌ها را مخصوصا در حوزه ساخت و ساز در آن می‌توانید بیابید. نوروز یکی از بهترین فصل‌های سفر به دبی است و از این جهت این مقصد هم جزو بهترین مقاصد سفر در نوروز به حساب می‌آید. البته باید این موضوع را نیز در نظر داشت که این شهر یک مقصد گران محسوب می‌شود و سفر به آن بودجه تقریبا زیادی را می‌طلبد. اگر همرا با تور دبی نوروز به این شهر زیبا سفر کردید، پیاده‌روی در خیابان‌ها، خرید کردن در پاساژهای غول‌آسا، غذا خوردن در بهترین رستوران‌ها و کافه‌ها و البته مهم‌تر از همه بازدید از جاهای دیدنی دبی را فراموش نکنید.

تور دبی
دبی بهترین مقصد سفر نوروز
تور دبی نوروز 1401
دبی از بهترین مقاصد سفر در نوروز

گرجستان؛ مقصدی خاص و پرجاذبه

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین مقاصد سفر در نوروز را معرفی کنیم، باید سراغ گرجستان برویم. گرجستان علاوه بر جاهای دیدنی متنوع و تاریخ غنی که دارد، یکی از کشورهای نزدیک ایران محسوب می‌شود که امکان سفر زمینی با خودروی شخصی به آن نیز وجود دارد. از این جهت، در سفر به گرجستان می‌توانید از جاده‌های زیبای آن نیز دیدن کنید و علاوه بر وعده‌های غذایی متنوع، از تفریحات گرجستان هم بهره‌مند شوید. اگر گرجستان را به عنوان مقصد نوروزیتان انتخاب کرده‌اید و اکنون در مرحله رزرو تور گرجستان نوروز هستید، باید بدانید که این کشور اگر بهترین مقصد سفر نوروز نباشد، قطعا یکی از گزینه‌های لیست بهترین‌ها برای ایرانیان خواهد بود.

گرجستان
گرجستان، بهترین مقصد سفر نوروزی

ارمنستان؛ مقصدی به صرفه و نزدیک

اگر همچنان دنبال مقصدی نزدیک امّا با حال و هوای متفاوت می‌گردید، روی ارمنستان هم می‌توانید حساب کنید. آنهایی که در شهرهای شمال غربی ایران (مثل تبریز) زندگی می‌کنند، ارمنستان رفتن برایشان کاری ندارد. امّا اگر از سایر نقاط ایران می‌خواهید به این کشور سفر کنید، باز هم کارتان آسان است و با قیمت ارزان هم می‌توانید به این کشور سفر کنید.

هزینه‌ها در ارمنستان هم بالا نیست و می‌توانید بهره بیشتری از سفرتان بروید. معمولا افرادی ارمنستان را برای نوروز انتخاب می‌کنند که دوست دارند حال و هوای نوروز را در خارج از مرزهای ایران و اقلیمی خنک و خوش، تجربه کنند. اگر شما هم قصد سفر به ارمنستان در نوروز 1403 را دارید، بهتر است از تورهای نوروزی ارمنستان مطّلع شوید و پکیج‌های مختلفش را با هم مقایسه کنید.

ارمنستان
ارمنستان بهترین مقصد سفر نوروزی برای ایرانیان

تایلند؛ کشوری با تفاوت‌های بنیادی

اگر از میان این لیست بهترین مقاصد نوروز 1403 هنوز به نتیجه نرسیده‌اید و دلتان نوروزی با حال وهوای متفاوت و سفری حیرت‌انگیز می‌خواهد، تور نوروزی تایلند را به شما پیشنهاد می‌کنیم. تایلند با فرهنگ بسیار متفاوت و جاذبه‌های فراوانش، بدون شک شما را حیرت زده می‌کند. از غذا خوردن مردمش گرفته تا عبادت و شیوه زندگی‌شان برایتان جدید خواهد بود. پس اگر نیاز به فضایی کاملا متفاوت دارید، به تایلند هم فکر کنید.

تایلند
تایلند از جذاب‌ترین مقاصد خارجی نوروز 
تایلند نوروز 1401
تایلند از بهترین مقاصد سفر در نوروز

مالزی، سفر به قلب فرهنگ‌های متنوع

یکی دیگر از گزینه‌های لیست بهترین مقصد سفر نوروز، مالزی است. این کشور زیبا، نه تنها در جاذبه‌هایش تنوع بسیاری دارد، در فرهنگ مردمانش نیز می‌توان این گوناگونی را دید. مالزی از دیرباز یکی از بهترین مقاصد سفر برای ایرانیان به‌شمار می‌آمد و یکی از پایه‌های ثابت برای سفرهای نوروزی بود. اکنون با تغییر نرخ ارز و البته افزایش قیمت تورهای این کشور، استقبال از آن کمتر شده ولی هنوز هم می‌توان آن را یکی از محبوب‌ترین کشورهای آسیایی برای سفر به شمار آورد. اگر تصمیم دارید تور مالزی نوروز را رزرو کنید، به آب و هوای آن در تعطیلات توجه ویژه‌ای داشته باشید، زیرا ممکن است در این کشور استوایی باران‌های عجیبی را تجربه کنید.

lastsecond.ir-malaysia 2.jpg
مالزی یکی از بهترین مقاصد سفر در نوروز
lastsecond.ir-malaysia.jpg
مالزی، بهترین مقصد سفر نوروزی

مالدیو؛ مقصدی برای تفریح و آرامش

آنهایی که استراحت با چاشنی آرامش را در نوروز ترجیح می‌دهند، چند دسته هستند. اگر از آن دسته افرادی هستید که در استراحت، آرامش بیشتری می‌خواهید و دوست دارید در مناظری بی‌انتها ذهنتان را آزاد کنید، مالدیو پیشنهاد وسوسه کننده‌ای می‌تواند باشد! ضمن اینکه در تعطیلات نوروز هم هوایش بسیار مطلوب است و هم چشم‌اندازهایش فراموش نشدنی. البته، مالدیو هم مثل تایلند، فرهنگ و سبک زندگی متفاوتی از مردمان را برایتان ظاهر می‌کند که خودش دیدنی و جذاب است. برای اینکه در جریان تورهای نوروزی مالدیو قرار بگیرید، روی لینک کلیک کنید.

مالدیو
مالدیو از بهترین مقاصد سفر در نوروز

کیش؛ جزیره لوکس و جذاب ایران

اگر هزینه مقاصد نوروزی خارجی برایتان سنگین است یا اصلا ترجیح می‌دهید نوروز را در ایران خودمان بگذرانید، امّا جایی با حال و هوای خاص‌تر، کیش می‌تواند مقصد مناسبی باشد. هوای کیش در نوروز دلپذیر است و در کنار استراحت کردن، هم می‌توانید از تفریحاتش لذت ببرید، هم خرید کنید و از جاهای دیدنی کیش بازدید کنید، یا اصلا وقتتان را به قدم زدن کنار نوار ساحلی بگذرانید. جزئیات تورهای نوروزی کیش را هم در لینکش می‌توانید بخوانید.

lastsecond.ir-kish.jpg
کیش بهترین مقصد سفر نوروزی در ایران
lastsecond.ir- kish 2.jpeg
تفریحات کیش

مشهد؛ شهری برای زیارت و تفریح

در میان مقاصد ایران، مشهد از آن شهرهایی است که همیشه محبوب است و پرمسافر، از این جهت می‌توان آن را در ردیف بهترین مقاصد نوروز هم به حساب آورد. بعضی گمان می‌کنند که فقط به قصد زیارت باید به مشهد سفر کرد، امّا این شهر علاوه بر زیارت، جاذبه‌های متنوع دیگری مثل مکان‌های تاریخی، تفریحی و طبیعی هم دارد که عده‌ای به قصد بازدید از این جاهای دیدنی مشهد به آن سفر می‌کنند. نوروز مشهد، علاوه بر آب و هوای مناسب، وقت کافی هم در اختیارتان می‌گذارد که با حوصله از جاذبه‌های متنوعش استفاده کنید. قیمت تورهای مشهد نوروز هم می‌توانید با جزئیات تورش ببینید.

مشهد
مشهد از بهترین مقاصد سفر در نوروز 

سخن آخر

در این متن سعی کردیم از بهترین مقاصد سفر در نوروز برایتان بگوییم که اگر قصد سفر در نوروز را دارید، با آنها آشنا شوید. بررسی تورهای نوروزی، به شما کمک می‌کند با مقایسه تورها و مشاهده جزئیات هر کدام، انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید و سفری به‌یاد‌ماندنی را برای خود و خانواده رقم بزنید. پیشنهاد می‌کنیم هر یک از تورهای نوروزی را که انتخاب کردید، به صفحه هتل‌هایش هم مراجعه کنید و با خواندن نظرات کاربران درباره هتل‌ها، انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید. ضمن اینکه خواندن سفرنامه مسافران قبلی هم می‌تواند کمک خوبی برای انتخاب مقصد و نوع تورتان هم باشد.

تمامی مقاصد ذکر شده در این مطلب، از پرطرفدارترین‌ تورها میان ایرانیان هستند که با توجه به بودجه مورد نظرتان می‌توانید گزینه‌ای که برای شما مناسب‌تر است را انتخاب کنید. امیدواریم سفری خوب و خاطره‌انگیز را در تعطیلات نوروز 1403 تجربه کنید. از آن سفرهایی که هرگاه به‌یادش افتادید لبخند بر لبتان نقش ببندد.

 

نرگس کاظمی‌فرد
نرگس کاظمی‌فرد

سفر که به واژه‌ها پیوند می‌خورد، برایم مرزها را بی‌معنی می‌کند. گردشگری خواندم چون مفهوم سفر بیش از کلمه‌اش در ذهنم قد کشیده بود و ایرانشناسی خواندنم، دلیلش چیزی جز پیدا کردن ریشه‌هایم نبود. اما این ماجراجویی در مسیر واژه‌ها بود که علایقم را به سطح واقعیت رساند و مزه‌مزه کردن جهان را دوباره برایم ترجمه کرد.