تفریحات هند در آگرا، دهلی و جیپور + عکس و قیمت

4.8
از 5 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
هند و تفریحاتی که فکرش را هم نمی کنید!
18 آبان 1401 10:00
0

درمورد هند و عجایبش پیش از این کم نگفتیم. این سرزمین یکی از بهترین و دیدنی‌ترین مقاصد روی زمین است. اما آیا همه گردشگرانی که به هند سفر می‌کنند به یک منظور و برای یک هدف سفر می‌کنند؟ فکر می‌کنید اگر شما خریدار تور هند باشید، همه همسفرانتان سراغ فعالیت‌های مشابه و جاذبه‌های ثابتی می‌روند؟ 

قطعا جواب این سوال خیر است، جدا از اینکه در هر جمعی به تعداد افراد آن جمع می‌توان نظرات متفاوتی شنید، هند سرزمین 72 ملت است! جایی برای هزاران سلیقه متفاوت و رنگارنگ. اگر فکر می‌کنید هند با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت برای لذت‌ بردن گردشگران فقط و فقط روی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی سرمایه‌گذاری می‌کند، سخت در اشتباهید.

شما در سفر به این کشور می‌توانید از بهترین تفریحات هند برای خاطره‌انگیز کردن سفرتان بهره ببرید. از آن‌جایی که کمابیش همه ما نام جاذبه‌های هند از جمله تاج محل به گوشمان خورده است، این بار در مجله لست سکند به سراغ تفریحات هند رفته‌ایم، پس اگر شما هم دوست دارید پیشنهادهایی تازه برای خوشگذارنی در هند داشته باشید، این مطلب را از دست ندهید.

13.jpg

باغ وحش و پارک های هند

پارک‌های بزرگ هند جای خوبی برای لذت بردن از هوای گرم و مرطوب این کشور هستند، به خصوص اگر به دیدن جاهای دیدنی هند رفته باشید، زمانی را برای استراحت نیاز دارید یا اگر در سفر خود کودکی به همراه داشته باشید، قطعا دوست ندارد تمام روزش را بین دیوارهایی هر قدر جذاب و مهم بگذارند. پارک های بزرگ و جنگلی هند، دقیقا مناسب چنین کسانی است. 

 از طرف دیگر، هند کشور وسیعی است. این وسعت را با آب و هوای گرم و مرطوب حوالی خط استوا جمع ببندیم، نتیجه فقط یک چیز خواهد بود، جنگل های وسیع و طبیعتی منحصربه‌فرد. این کشور بیش از 100 پارک ملی را در خود جای داده است که هر کدام با وجود گیاهان و حیواناتی که برخی بسیار کمیاب هستند، ارزش بالایی پیدا کرده‌اند. شما می‌توانید با استفاده از تورهای هند از این طبیعت ناب استفاده کنید و در این پارک‌ها سافاری را تجریه کنید، حیواناتی همچون ببر بنگال را در زیستگاهش ملاقات کنید و از بودن در جنگل‌های استوایی لذت ببرید. در ادامه به سراغ تعدادی از پارک‌های ملی و دیگر پارک‌های بزرگ این کشور رفته‌ایم که به شهرهای مقصد گردشگری نزدیک‌تر هستند. 

قیمت جدید تورهای هند

مسیر طبیعت تاج (Taj Nature Walk)

مسیر طبیعت تاج یکی از مجموعه‌های مناسب علاقه‌مندان به طبیعت و البته تفریحات آگرا است. این پارک بزرگ با داشتن دریاچه مسیرهای طولانی برای پیاده‌روی و صد البته دورنمای جذابی از تاج محل جای خوبی برای کسانی است که می‌خواهند از تفریحات آگرا استفاده کنند و از تک تک لحظه‌های حضور در این شهر بهره ببرند. هرچند این پارک بیشتر برای افراد محلی شناخته شده است و در آن کمتر توریست خواهید دید، اما اگر علاقه به دیدن تونلی از درختان یا دیدن غروب خورشید دارید، این پارک جنگلی به شما پیشنهاد می شود. 

  • ساعت کار مسیر طبیعت تاج: هر روز 6 صبح تا 7 بعدازظهر
  • قیمت ورودی مسیر طبیعت تاج: 100 روپیه برای گردشگران خارجی
  • آدرس مسیر طبیعت تاج: آگرا، دروازه غربی تاج
لست سکند-INDIAمسیرپیاده روی.jpg
 پارک مسیر طبیعت تاج از جاهای تفریحی هند

موقعیت دقیق مسیر طبیعت تاج

پناهگاه حیات‌ وحش آگرا (Wildlife SOS Agra)

این مجموعه در سال 1995 برای حفاظت از گونه‌های در حال انقراض و نجات زیستگاه‎‎‌های آن‌ها ساخته شد، هر سال افراد زیادی برای دیدن این حیوانات در زیستگاهایشان به پناهگاه حیات وحش آگرا می‌روند. این مجموعه توجه ویژه‌ای روی حفظ گونه‌ای از خرس‌ها و فیل‌ها دارد. توجه داشته باشید هر چند بازدید از این مجموعه روند چندان سختی ندارد، اما باید از قبل به وسیله ایمیل یا تلفن برای حضور هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

  • ساعت کار پناهگاه حیات وحش آگرا: 6 صبح تا 6 بعدازظهر
  • آدرس پناهگاه حیات وحش آگرا: آگرا، موراندا
  • قیمت بازدید از پناهگاه حیات وحش آگرا: 1500 روپیه
  • ایمیل پناهگاه حیات وحش آگرا: info@wildlifesos.org و press@wildlifesos.org 
  • شماره تماس پناهگاه حیات وحش آگرا: 9146601096+ و 919560011875+

موقعیت دقیق پناهگاه حیوانات آگرا

wildlife-sos-agra.jpg
خرس‌های ساکن پناهگاه حیات‌وحش آگرا

پارک ملی سلطان پور دلی (Sultanpur National Park)

پناهگاه سلطان پور با وسعتی بیشتر از 140 هکتار می‌تواند یک باغ پرندگان عظیم باشد! در این پارک ملی شما می‌توانید 250 گونه مختلف پرنده مهاجر را پیدا کنید. در واقع وقت گذرانی در این پارک، یکی از بهترین تفریحات هند برای علاقه‌مندان به پرنده‌نگری محسوب می‌شود،‌ به ويژه در زمستان‌ها که با حضور پرندگان مهاجر، پارک ملی سلطان‌پور رنگ تازه به خودش می‌گیرد. جالب است بدانید همه ساله نزدیک به 1800 گونه پرنده مختلف به کشور هند مهاجرت می‌کنند که عدد 250 برای یک پارک ملی می‌تواند بسیار قابل توجه باشد. حتی برخی به آن نام بهشت پرنده‌نگرها را داده‌اند. پارک سلطان‌پور در نزدیکی دهلی واقع شده است و دسترسی به آن بسیار ساده است. 

  • ساعت کار پارک ملی سلطان پور: از 7:30 صبح تا 4:30 بعدازظهر
  • قیمت ورود به پارک ملی سلطان پور: 40 روپیه برای ورود گردشگران خارجی و 25 روپیه برای همراه بردن دوربین دیجیتال
  • آدرس پارک ملی سلطان‌پور: 50 کیلومتری دهلی، بزرگراه گورگرام، جاجار
لست سکند-india-birds.jpg
پناهگاه پرندگان سلطان پور دهلی از جاهای تفریحی هند برای علاقه‌مندان به پرنده‌نگری

 

موقعیت دقیق پارک ملی سلطان پور

 پارک ملی جانورشناسی (Zoological Park) 

پارک جانورشناسی دهلی قطعا یکی از جذاب‌ترین پارک‌های این شهر است، به خصوص اگر در میان همسفران شما کودکان خردسال هم وجود داشته باشند و شما به دنبال تفریحات دهلی برای آن‌ها باشید. این پارک و باغ وحش بزرگ می‌تواند یک انتخاب جذاب برای شما باشد. البته جاذبه های تفریحی هند در پارک ملی جانور شناسی، فقط برای کودکان جذاب نیست، بیاید از خودمان بپرسیم مگر چند بار در زندگی فرصت دیدن ببر سفید یا گوزن شاخ دار از نزدیک برای ما فراهم است؟

  • ساعت کار پارک جانورشناسی دهلی: 8:30 صبح 5:30 بعد ازظهر
  • قیمت ورودی پارک جانورشناسی دهلی: 100 روپیه برای گردشگران خارجی
  • آدرس پارک جانورشناسی دهلی: سوندارناگار،‌ دهلی 
لست سکند-india-tiger.jpg
دیدن ببر سفید در پارک ملی جانورشناسی، یکی از جالب ترین تفریحات هند

موقعیت دقیق پارک ملی جانورشناسی دهلی

پناهگاه ناهارگار جیپور (Nahargarh Sanctuary)

یکی دیگر از تفریحات هند که نباید در این سرزمین از دست بدهید، تجربه سافاری در جنگل‌های جذاب هند است. در بعضی موارد، این سافاری‌ها نه فقط با ماشین، بلکه با فیل انجام می‌شود که در نوع خود بسیار هیجان‌انگیز است،. شما در این پارک ملی می‌توانید شیرهای آسیایی و بسیاری از حیوانات خاص و کمیاب را در زیستگاهشان ببینید و به جز لذت بردن از طبیعت سبز هند، نمایی جذاب از شهر جیپور را هم شاهد باشید.

مسلما تفریحات جیپور و به طور کلی جاهای تفریحی هند که در طبیعت جاگرفته‌اند، به همین چند مورد ختم نمی‌شود و با کمی جستجو در وب شما می‌توانید تعداد زیادی از این مقاصد جذاب را با فعالیت‌های گوناگونی که به سلیقه شما نزدیک‌تر باشد، پیدا کنید. در هر صورت، پیشنهاد ما به شما در سفر به این سرزمین عجیب، قطعا سر زدن به حیات‌وحش خاص و جذاب آن است. 

  • ساعات بازدید از پناهگاه ناهارگار جیپور: 24 ساعته 
  • قیمت وروردی به پناهگاه ناهارگار جیپور: 200 روپیه،‌ برای بردن دوربین دیجیتال 400 روپیه دیگر نیز باید بپردازید
  • آدرس پناهگاه ناهارگار جیپور: منطقه صنعتی ویشواکارما، جیپور
لست سکند-india-lion.jpg
سافاری در پارک ملی ناهارگار از تفریحات جیپور

موقعیت دقیق پارک ملی ناهارگار جیپور

 تم پارک‌های هند

سطح هیجان آدم‌ها با هم متفاوت است، احتمالا به همان اندازه که شما از دیدن یک فیلم یا تجربه یک غذای ناب به هیجان می‌آیید، برای شخص دیگری حتی ممکن است ملال آور باشد!‌ در این بین، بعضی از افراد امکان ندارد بدون افزایش آدرنالین از سفرشان لذت ببرند. حالا وقت آن رسیده تا برای چند ساعتی گشت وگذار در این فرهنگ هزار رنگ، معابد و ساختمان‌هایش را کنار بگذاریم و سراغ هیجان برویم. برای معرفی جاهای تفریحی هند در ادامه به سراغ تعدادی از تم‌پارک‌ها در مقاصد توریستی این کشور رفته‌ایم.

پارک ترامپولین گورگوآن (SkyJumper Trampoline Park Gurgaon) 

 ترامپولین به ویژه اگر خانوادگی باشد، یک تفریح عالی به شمار می‌آید. برای ساعتی بدون هیچ دغدغه‌ای بپرید و شادی کنید. این مورد از تفریحات دهلی شاید به نظر ساده بیاید، اما پیشنهاد ما به شما این است که تجدید نظر کنید! ترامپولین برخلاف تصویر ابتدایی که به شما نشان می‌دهد، ورزش ساده‌ای نیست و ممکن است حتی تا ساعت‌ها بعد از آن خستگی از بدن شما بیرون نرود،‌ اما بیاید با هم تصورش کنیم، بازی‌های توپی آن هم وقتی میان زمین و هوا معلق هستید؟‌ یا پرش‌هایی که هرکس را به وجد می‌آورد؟‌ 

  •  ساعات پارک ترامپولین گورگوآن: 10 صبح تا 10 شب
  • قیمت پارک ترامپولین گورگوآن: راند 30 دقیقه ای، 450 روپیه در طول هفته، 600 روپیه آخر هفته‌ها 
  • آدرس پارک ترامپولین گورگوآن:  ال تی دی ترید سنتر، دهلی 
لست سکند-india-trampolin.jpg
ترامپولین از جاذبه های تفریحی هند

موقعیت دقیق پارک ترامپولین گورگوآن

 اتاق فرار ساعت مخفی گوروگرام (The Hidden Hour Gurugram - Mystery Escape Rooms)

دوست دارید در بین تفریحات هند به سراغ معماها بروید؟‌ کشوری که با فیلم‌های عاشقانه و کمدی‌اش به شهرت رسیده است، اتاق‌های فرارش حتما خاص و دیدنی هستند. یادتان نرود اگر از آن دسته افرادی هستید که برای تفریح اتاق‌های فرار را انتخاب می‌کنید، حتما فرهنگ دیگر کشور‌ها را هم بشناسید تا خودتان را با انجام کارهای ممنوعه در هند به دردسر نیندازید. یکی از اتاق فرار‌های مشهور دهلی، اتاق فرار ساعت مخفی است که می‌توانید در آن حسابی خوش بگذرانید. 

  • ساعات کار اتاق فرار ساعت مخفی گوروگرام: 12 ظهر تا 9 شب
  • قیمت اتاق فرار ساعت مخفی گوروگرام: به ازای 90 دقیقه حضور، 1000 روپیه
  • آدرس اتاق فرار ساعت مخفی گوروگرام: مرکز خرید MGF، دهلی
لست سکند-india-scaperoom.jpg
یک اتاق فرار به عنوان جاذبه های تفریحی هند

موقعیت دقیق اتاق فرار ساعت مخفی 

 پارک عجایب دور ریختنی (Waste to Wonder)

اگر موارد قبلی کم و بیش در بیشتر شهرهای جهان پیدا می‌شدند، باید گفت که تم‌پارکی که این بار می‌خواهیم به شما معرفی کنیم در نوع خودش کاملا منحصربه‌فرد است. عجایب دور ریختی دهلی یک مجموعه مینیاتوری از عجایب جهان است، اما آنچه که این پارک را از دیگر جاهای تفریحی هند جدا می‌کند،‌ مصالح به کار رفته در تولید ماکت‌های مینیاتوری است. این ماکت‌ها همه از وسایل دورریختنی و پسماندهای صنعتی ساخته شده‌اند و به قدری دیدنی و هنرمندانه این اتفاق رقم خورده است که برای هر بازدیدکننده‌ای زیبا و جذاب خواهد بود.

  • ساعت کاری پارک عجایب دور ریختنی: به جز روزهای دوشنبه، همه روزه از 11 صبح تا 11 شب
  • قیمت ورودی پارک عجایب دور ریختنی: 100 روپیه
  • آدرس پارک عجایب دور ریختنی: نزدیک به مترو حضرت نظام الدین،‌ دهلی

موقعیت دقیق پارک عجایب دورریختنی

waste-to-wonder-seven-wonders-park-delhi-timings-entry-fee-delhi-tourism-header-cr-ashish-malik.jpg
کلوسوئم رم در عجایب دورریختنی هند

  پادشاهی رویاها (Kingdom of Dreams)

یک تجربه عجیب و متفاوت از تفریحات هند می‌خواهید؟‌ پادشاهی رویاها از شما یک هندی اصیل می‌سازد!‌ این تم پارک یک مجموعه سرگرمی از هنر به صورت تعاملی است، شما می‌توانید در این مجموعه اجراهای بسیار و گالری‌های متعددی را ببینید و تجربه‌ای دلپذیر از حضور در این فرهنگ داشته باشید. حالا ممکن است سوال برای شما پیش بیاید که آیا به عنوان یکی از تفریحات هند می‌توان روی این مکان حساب کرد؟‌ پاسخ بله است، شما حتما باید سری به این مکان بزنید. 

  • ساعت کاری پادشاهی رویاها: 12:30 ظهر تا 11:30 شب
  • قیمت ورودی پادشاهی رویاها: 3000 روپیه
  • آدرس پادشاهی رویاها: گوروگرام، دهلی
لست سکند-india-kingdom.jpg
پادشاهی رویاها از جاذبه های تفریحی هند

موقعیت دقیق پادشاهی رویاها

 جهان برف دهلی (Snow World Delhi)

 هرچند این کشور گرم و مرطوب است، اما قرار نیست سراغ تفریحات هند برای کسانی که عاشق برف و سرما هستند نرویم. دهلی نزدیک به 19 میلیون نفر جمعیت دارد و طبیعی است که برای شهری با این جمعیت، تفریحات دهلی کم نباشد. جهان برف، یک مجموعه تم پارک برفی است. که در آن می‌توانید تجربه‌های متفاوتی از برف بازی،‌ اسکی، سورتمه‌سواری و حتی تیوب‌سواری داشته باشید. 

  • ساعت کاری جهان برف دهلی: 11 صبح تا 9 شب
  • قیمت ورودی جهان برف دهلی: 799 روپیه
  • آدرس جهان برف دهلی: مرکز خرید هند،‌ دهلی 
لست سکند-india-snow.jpg
فضای جهان برف دهلی از بهترین تفریحات هند

موقعیت دقیق جهان برف دهلی

جزیره ماجراجویی (Adventure Island)

اگر به سراغ تم پارک‌ها برویم و حرفی از شهربازی‌ها نزنیم، عملا کم کاری کرده‌ایم. هر چند تقریبا به انواع تم پارک‌ها در شهر دهلی سری زدیم، اما شاید مشهورترین شهربازی این شهر جزیره ماجراجویی باشد. این مجموعه یکی از بهترین تفریحات هند است و در آن می‌توانید علاوه بر پارک آبی، تفریحاتی بر پایه ریل و دیگر تفریحات معمول در شهرهای بازی را ببینید. اگر فکر می‌کنید به اندازه کافی جاهای دیدنی هند را دیده‌اید، حالا وقت آن رسیده که کمی ماجراجویی کنید. 

  • ساعت کار جزیره ماجراجویی: 11 صبح تا 7 بعدازظهر
  • آدرس جزیره ماجراجویی: روهینی، دهلی
  • قیمت ورودی جزیره ماجراجویی: 550 روپیه در طول هفته 600 روپیه آخر هفته‌ها
شهربازی.jpg
جزیره ماجراجویی از بهترین تفریحات دهلی

موقعیت دقیق جزیره ماجراجویی

.سرزمین شادی (fun kingdom)

این بار به جیپور می رویم. یکی دیگر از شهرهای مقصد گردشگری هند، شهر جیپور، در مقایسه با دهلی کوچکتر است و امکانات محدودتری هم دارد. بنابراین به سراغ یکی از بهترین و بزرگترین تم‌پارک‌ها برای تفریحات جیپور رفته‌ایم، شهربازی سرزمین شادی. این شهربازی امکانات گوناگونی را برای سنین مختلف فراهم کرده است، از جمله آن‌ها می‌توان به تاب هوایی،‌ چرخ و فلک و ترن اشاره کرد. 

  • ساعت کار سرزمین شادی: 11 صبح تا 7 بعدازظهر
  • قیمت وروردی سرزمین شادی: 550 روپیه
  • آدرس سرزمین شادی: منطقه صنعتی RIICOT، جیپور
شهربازی-هند.jpg
سرزمین شادی از تفریحات جیپور

موقعیت دقیق شهربازی سرزمین شادی جیپور

پارک های آبی هند

همانطور که گفتیم، بیشتر شهرهای هند در بیشتر روزهای سال آب و هوای گرمی را دارند، به همین دلیل، تفریحات آبی تبدیل به یک راه‌حل مناسب برای دوری از این وضعیت شده است. از طرف دیگر، امتحان کردن یک پارک آبی به خودی‌خود یک تجربه ناب برای شماست!‌ تصور کنید یکی از شلوغ‌ترین کشورهای جهان با آدم‌هایی از 72 ملت، در حال لذت بردن در پارک‌های آبی هستید. در ادامه، تعدادی از این پارک‌های آبی هند را معرفی می‌کنیم.

 پارک آبی جزیره ماجراجویی (adventure island water park)

همانطور که می‌دانید، مجموعه جزیره ماجراجویی از دو بخش شهربازی و پارک آبی تشکیل شده است. پارک آبی این مجموعه یکی از بزرگترین و مشهورترین پارک‌های آبی دهلی با انواع سرسره‌ها و امکانات معمول پارک آبی است. نکته قابل توجه این پارک، امکانات گوناگونی است که برای سنین مختلف در نظر گرفته است که به نسبت دیگر پارک‌های آبی دهلی ارزش خاصی به این پارک می‌دهد. 

  • ساعت کار پارک آبی جزیره ماجراجویی:  11 صبح تا 7 بعدازظهر
  • قیمت ورودی پارک آبی جزیره ماجراجویی: 700 روپیه طی هفته و 800 روپیه برای آخر هفته 
  • آدرس پارک آبی جزیره ماجراجویی: روهینی، دهلی

موقعیت دقیق پارک آبی جزیره ماجراجویی

Water-parks-in-Delhi.jpg
سرسره‌های پارک آبی جزیره ماجراجویی یکی از جاذبه های تفریحی هند

 پارک آبی اسپلش (Splash The Water Park)

یکی دیگر از پارک‌های آبی دهلی، پارک آبی اسپلش است. این مجموعه، یکی از پارک‌های آبی مدرن هند محسوب می‌شود. پارک آبی اسپلش به شما گزینه‌های مختلفی از تفریحات آبی را پیشنهاد می‌کند که می‌توانید بنابر علایق شخصی‌تان از بین آن‌ها انتخاب کنید. نکته‌ای که باید در خصوص پارک‌های آبی در هند بدانید این است که با شهرهایی مانند آگرا، دهلی و جیپور اغلب به دلیل جاهای تفریحی شناخته نمی‌شوند، بنابراین نباید انتظار عجیبی از یک پارک آبی در هند داشته باشید.

  • ساعت کار پارک آبی اسپلش: 10 صبح تا 5 بعدازظهر
  • قیمت پارک آبی اسپلش: 700 روپیه
  • آدرس پارک آبی اسپلش: علیپور، دهلی
لست سکند- india-waterparkس.jpg
پارک آبی اسپلش از تفریحات دهلی 

موقعیت دقیق پارک آبی اسپلش 

پارک آبی مروارید صورتی (Pink Pearl Water Park)

در شهر جیپور هم که پای ثابت تورهای هند است، چندین پارک آبی وجود دارد که شاید مشهورترین آن‌ها پارک آبی مروارید صورتی باشد، اما چرا صورتی؟ احتمالا دلیل این نامگذای به نام دیگر شهر جیپور ارتباط داشته باشد. بسیاری از مردم، جیپور را به شهر صورتی می‌شناسند (آن هم به علت رنگ غالب صورتی در شهر). اما پارک آبی جیپور به غیر از رنگ صورتی، امکانات دیگری هم دارد، از جمله چند سرسره بلند و قابل توجه. 

  • ساعت کاری پارک آبی مروارید صورتی:  10:30 تا 6:30 بعدازظهر
  • قیمت ورودی پارک آبی مروارید صورتی: 500 روپیه درطول هفته و 600 روپیه آخر هفته‌ها  
  • آدرس پارک آبی مروارید صورتی: بانکورتا، جیپور

موقعیت دقیق پارک آبی مروارید صورتی

لست سکند-pink pearl.jpg
پارک آبی مروارید صورتی از تفریحات آبی جیپور

سواحل هند

از مراسم عجیب هند و خیابان‌های شلوغ و احتمالا عجیب‌ترین سیستم ریلی جهان شنیده‌ایم، اما کمی هم از آرامش سواحل زیبا و اقیانوس هند بگوییم. در این کشور، سواحل متعددی وجود دارد که هر کدام ممکن است به دلیلی مشهور باشند، اما کمتر پیش می‌آید که افراد به قصد سواحل هند به این کشور سفر کنند. هر چند در این سال‌ها، برخی از مناطق به خوبی برای سواحلشان شناخته شده‌اند، به همین دلیل ما به یک یا دو مورد از مشهورترین سواحل این کشور اشاره می‌کنیم.

ساحل باگا (Baga Beach)

گوآ از جمله مناطقی است که در سال‌های اخیر به واسطه سواحل جذابش بین مردم شناخته شده است. به همین دلیل ما هم در این مطلب به سراغ مشهور‌ترین ساحل گوآ یعنی ساحل باگا رفته‌ایم. این ساحل در شمال گوآ واقع شده است و به واسطه امکانات متعدد از جمله تفریحات آبی، کافه‌ها و رستوران‌ها، میان مردم محبوب شده است. بد نیست بدانیم که گوآ به تنهایی یک مقصد گردشگری برای علاقه‌مندان به تفریحات آبی به شمار می‌رود. بعضی‌ها برای اینکه بتوانند حسابی از سواحل هند لذت ببرند، گوا را برای سفر هندشان انتخاب می‌کنند.

  • ساعت کاری ساحل باگا: 24 ساعته
  • قیمت ورودی ساحل باگا: رایگان
  • آدرس ساحل باگا: گوآ

قیمت تورهای گوا هند

goa-quick-guide-largejpg.jpg
ساحل گوآ از بهترین جاهای تفریحی هند

 موقعیت دقیق ساحل باگا گوآ

ساحل اوم گوکارنا (gokarna)

یکی دیگر از سواحل جذاب هند، سواحل منطقه گوکارنا هستند که این روزها به یکی از جاذبه های تفریحی هند تبدیل شده‌اند. مشهورترین ساحل این منطقه، ساحل اوم است. این ساحل به دلیل داشتن امکان موج سواری و دیگر ورزش‌های آبی، مورد توجه بسیاری قرار می‌گیرد. اگر اهل سفرهای ماجراجویی هستید و دوست دارید بدون تور به سراغ مقصد‌های جدید بروید، گوکارنا پیشنهاد خوبی برای کاشفان مقصد‌های جدید است. 

  • ساعت کاری ساحل اوم: 24 ساعته
  • قیمت ورودی ساحل اوم: رایگان 
  • آدرس ساحل اوم: گوکارنا
لست سکتد-om beach.jpg
سواحل خلوت گوکارنا از بهترین تفریحات هند 

موقعیت دقیق ساحل اوم 

یوگا در هند

 یوگا یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها در جهان است و احتمالا شما هم به خوبی می‌دانید که این ورزش در هند نزدیک به 5 هزار سال قدمت و بسیاری از حرکات آن ریشه در فرهنگ و باورهای هندی دارد. بنابراین برای برای علاقه‌مندان به یوگا، تجربه حتی یک روز یوگا در سرزمین مادری این ورزش، می‌تواند بی‌نهایت جالب و خاص باشد. به همین دلیل در ادامه به سراغ برخی از مراکزی رفته‌ایم که شما می‌توانید در آن تجربه یوگا داشته باشید. 

قلعه نیمارا (Neemrana Fort-Palace)

این قلعه در اصل یک مجموعه اقامتی و تفریحی است و فقط به برگزاری کلاس‌ دوره‌های یوگا نمی‌پردازد، اما اگر در جیپور دوست دارید تجربه‌ای از یوگا داشته باشید، این مجموعه این امکان به شما می‌دهد که در فستیوال‌های گوناگون مربوط به یوگا حضور پیدا کنید و تجربه جالبی از این ورزش جذاب به دست‌ آورید. نکته قابل توجه در خصوص کلاس‌ها یا باشگاه‌های یوگا در هند این است که قیمت هر کدام می‌تواند با توجه به سطح یا امکانات موجود در مجموعه، کاملا متفاوت باشد.

  • ساعات کار مجموعه یوگا قلعه نیمارا: ساعت کار مجموعه یوگا متفاوت است اما قلعه از ساعت 9 صبح تا 3 بعداز ظهر بازدید دارد.
  • قیمت یوگا در قلعه نیمارا: شروع از 2000 روپیه
  • آدرس قلعه نیمارا: اتوبان دهلی‌جیپور، جیپور
yoga.png
 فستیوال یوگا از تفریحات جیپور

موقعیت دقیق قلعه نیمارا

 فراتر از یوگا (Beyond Yoga) 

به هر اندازه که یوگا کردن در کنار مناظر جذاب زیباست و در پایان عکس‌های خاصی در آلبوم شما می‌شود، یوگا در مجموعه‌های حرفه‌ای می‌تواند خاطره‌ای خاص باشد! یک مربی حرفه‌ای در کنار تمرینات نه چندان ساده به شما خواهد گفت که در این کشور واقعا چطور یوگا انجام می‌شود. پس اگر دوست دارید خودتان را به چالش بکشید، می‌توانید به سراغ یک روز تمرین در مجموعه‌ای مانند فراتر از یوگا در مرکز دهلی بروید. 

  • ساعت کار فراتر از یوگا: 7 صبح تا 8 شب
  • قیمت فراتر از یوگا: از 800 روپیه برای یک روز
  • آدرس فرارتر از یوگا: کالایان ویهار، دهلی
kaivalya-yoga-fitness-center-dehradun-yoga-classes-3rhsam0g0i.jpg
یوگا در یک باشگاه حرفه‌ای 

موقعیت دقیق باشگاه فراتر از یوگا یکی از باشگاه‌های یوگای دهلی

مجموعه یوگای پاتانجال (Patanjal Yog Dham)

اگر برای سفر از تورهای مثلث طلایی هند (آگرا، دهلی، جیپور) استفاه می‌کنید و در سفر به آگرا زمان آزادتری دارید، نگران نباشید. برای تجربه یوگا در آگرا هم پیشنهادات خوبی وجود دارد و به عنوان یکی از تفریحات آگرا می‌توانید یوگا را انتخاب کنید. در مجموعه پاتانجال تقریبا بیشتر از یوگا به عنوان یک ورزش شاهد برنامه‌های مذهبی خواهید بود چرا که این مکان در اصل یک معبد است اما به بازدید کننده‌ها خدماتی را نیز ارائه می کند.

  • ساعات کاری مجموعه پاتانجال: 5 صبح تا 9 شب
  • قیمت یوگا در پاتانجال: 1000 روپیه به ازای هر نفر
  • آدرس مجموعه پاتانجال: باغ مظفر، آگرا
agra yoga.png
یوگا در آگرا یکی از تفریحات هند در بین مردم

 

موقعیت دقیق معبد پاتانجال

تفریحات تجربه‌محور هند

تا این قسمت از معرفی جاهای تفریحی هند بیشتر به آن دسته از تفریحات هند که ممکن است در کشورهای دیگر هم محبوب باشند و عموم گردشگران از آن لذت ببرند، پرداختیم، اما هند یک مقصد گردشگری معمولی نیست و شما احتمالا دوست داشته باشید در کنار بازدید از جاذبه‌های خاص و متفاوتش به سراغ تجربه‌های شگفت‌انگیزی از تفریحات انحصاری هندی‌ها بروید. در این بخش به شما چند پیشنهاد ویژه برای یک سفر خاص به هند را می‌دهیم:

  1.  دیدن یک بازی کریکت از نزدیک: کریکت را شاید باید محبوب‌ترین ورزش در هند بدانیم. این ورزش با غرور ملی این کشور گره خورده است. علاوه بر این، کمابیش به یکی از ورزش‌های باستانی ما یعنی چوگان شباهت دارد. دیدن بازی کریکت می‌تواند یک تجربه جذاب و پرهیجان برای شما باشد. 

  2.  شرکت در تورهای بالیوود: اگر احیانا گذرتان به بمبئی افتاد، حتما به سراغ تورهای بالیوود این شهر بروید. به ویژه اگر علاقه به سینمای هند دارید در جریان این تورها حتی ممکن است از پروژه‌های در حال ساخت دیدن کنید و شاید هم بازیگر موردعلاقه‌تان را ببینید.

  3. گذاشتن حنا: گذاشتن حنا یکی از رسوم قدیمی و البته ثابت عروسی‌های هند است. اگر در جریان سفر شاهد عروسی بودید شانس یار شماست اما اگر هم دوست دارید نقش و نگار شلوغ و زیبای هندی را روی دست یا پای خودتان ببینید نگران نباشید در برخی از پاساژهای هند دکه‌هایی برای طراحی حنا وجود دارد.

  4. تجربه خورد غذاهای هندی: غذا خوردن یک تفریح جهانی است و نه فقط در ایران، بلکه در بسیاری از نقاط دنیا مردم به عنوان تفریح به سراغ رستوران‌ها می‌روند. اما در هند نیازی نیست برای خوشگذرانی به رستوران‌ها بروید. خوردن غذاهای هندی در خیابان هم به اندازه یک رستوران چند ستاره می‌تواند خاص باشد.

  5. شرکت در جشواره‌ها: هند مجموعه‌ای از عقاید، مذاهب و سنت‌هاست. فکرش را بکنید، آیا در تقویم هند روز بدون مناسبتی هم وجود دارد؟ احتمالا در هر تاریخی به این کشور بروید، شاهد برگزاری مراسم و در ادامه جشنواره‌های مربوط به آن باشید. از اعیاد مسلمانان گرفته تا هولی و دیوالی. پیشنهاد ما به شما این است که شرکت در این جشنواره‌ها را حتما در لیست جاذبه‌های تفریحی هند قرار دهید.

سخن آخر

در طول سفر، معمولا بیشتر از هر چیزی افراد متوجه تفاوت سلایق و علایق همسفران می‌شوند. تفریح یک نفر قدم زدن در میان بازار و دیگری امتحان کردن یک مجموعه تفریحی لوکس و گران قیمت است. در این مطلب، تلاش کردیم تا جای ممکن تفریحات معرفی شده دربرگیرنده سلیقه گروه‌های مختلف از جمله خانواده‌هایی که کودک به همراه دارند، طبیعت‌دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ هندوستان باشد. اما فراموش نکنیم که به دلیل بزرگی و جمعیت زیاد هند، ممکن است برخی از جاهای مهم تفریحی از قلم افتاده باشد به ویژه اینکه تمرکز ما بیشتر روی تفریحات هند در شهرهای مقصد گردشگری بوده است. شما در سفر به هند کدام تفریحات را تجربه کرده‌اید چه پیشنهاداتی دارید؟

 

تألیف: تیم نویسندگان لست سکند

پوپک کفیلی
پوپک کفیلی

دانش آموخته خبرنگاری و عاشق ماجراجویی‌ام. کشف دنیای جدید، وسوسه همیشگی من است و دوست دارم قبل از اینکه بمیرم، به‌اندازه کافی دنیای اطراف را دیده باشم. فکر می‌کنم بهترین راه کشف دنیا، سفرکردن و خواندن و نوشتن است، برای همین هم سعی می‌کنم دنیای اطراف را بهتر ببینم، بیشتر بخوانم و حتی بیشتر از آن بگویم.