سفرنامه کیش

تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
سفرنامه کیش
20 اردیبهشت 1390 15:02

یکی از نعمتهای بزرگی که خدا به ما ایرانی ها داده جزیره کیش هست .کیش یه جزیره مرجانی هست که دوروبرش آبه ! در این جزیره هر صنفی مکان مخصوص به خودش رو داره مثلا بانکها همه یک قسمت ، اداره جات ، بازارها ،هتلها هم همینطور. سفر ما به کیش یه سفر تفریحی و یه خورده هم کاری بود.ما ماموریت داشتیم که از برخی از هتل های کیش بازدید داشته باشیم. حرکت ما روز 12 بهمن بود ، یه تور سه شب و چهار روز بود . ساعت 11:45 بود که وارد هواپیمای ایر باس ماهان شدیم و با نیم ساعت تاخیر راه افتادیم . هواپیمای ماهان ، هواپیمای نسبتا کوچیکی بود و لی تمیز بود کارکنانش هم خوش برخورد بودند ولی خیلی تکون خورد ما که اولین پروازمون بود دیگه دلی واسه برگشت نداشتیم .این راه 2 ساعت و 50 دقیقه طول کشید و با یه فرود وحشتناک بالاخره رسیدیم . از هواپیما که پیاده شدیم هوای شرجی کیش رو می شد کامل احساس کرد.

یه حال غریبی بود کیش با تصور ما خیلی فرق می کرد ما در حالی کیش بودیم که همون موقع مشهد برف میومد و کیش خیلی گرم بود . با خودمون گفتیم وقتی الان اینقدر گرمه تورهای کیش مرداد ماه دیگه چطوریه.

این جزیره مرجانی تقریبا پر از نخل بود ودرخت های ماهور. خلاصه از فرودگاه که اومدیم بیرون ترنسفر همه هتل ها کاغذ به دست منتظر بودن به جز هتل ما که کاغذش رو لای داده بود و ما به سختی پیداش کردیم . تقریبا غروب بود که به هتلمون رسیدیم " هتل 4* گاردنیا" بازم توقع چنین هتلی نداشتیم ، نمی گم هتل بدی بود ولی یه سری چیز های کوچیکش باعث شد در اولین نگاه به ما احساس خوبی نده ! مثلا نورش که از لامپهای زرد قدیمی استفاده شده بود وخیلی تاثیر منفی داشت در نظر مسافر! آیا داخل آشپزخانه یه هتل 4* نباید یه ظرفشو باشه که توش ظرفارو یه آب بزنیم ؟ از اونجایی که می دونستیم اگه مواد غذایی داخل یخچال رو استفاده کنیم دوبله پولشو از ما می گیرن بنابراین به اونا کاری نداشتیم . خیلی ساده بود .

ساعت 6 گفته بودن ساعت حرکت سرویس بازار هتله ، به همین دلیل ساعت 6 حاضر دم در منتظر بودیم اما از سرویس خبری نشد ، ما هم رفتیم پذیرش اونجا یکی از مسئولین (که خیلی هم خوش برخورد بودند) مارو با ماشین خودشون رسوندند به بازار بین المللی کیش . بازار بین المللی ،زیتون،پردیس 1 و 2 نزدیک هم بودند . این بازار ها تقریبا شبیه به هم بودند و داخل همشون حراجی های زیادی می شد پیدا کرد... انقدر مغازه بود که وقت نشد همرو بریم چون واقعا خسته شدیم. بعضی از بازارها آخر شب قرعه کشی هم می کردند فقط باید از هرجا که خرید می کردیم کارت قرعه کشی رو می گرفتیم ، اتفاقا ما هم یه قهوه جوش برنده شدیم . بازار پردیس هم یه ماشین خوشگل واسه قرعه کشی گذاشته بود.

اما از یه رستورانی واستون بگم که هم قیمتهاش عالی بود هم کیفیت غذاهاش خوب بود ، این رستوران که " خاطره " نام داشت نزدیک بازارهای ذکر شده بود . بعد از ظهر روز دوم بود که از هتل با اتاقمون تماس گرفتند و گفتند ساعت 4 آماده باشیم برای گشت . ما هم نزدیک های ساعت 4 بود که حاظر شدیم و بیرون هتل منتظر ماندیم تا اینکه لیدرمون اومد همه ی مسافرای هتل که تقریبا نزدیک 15 نفر می شدیم سوار ون شدیم و آقا احسان(لیدرمون) حرکت کرد.در طول مسیر سعی می کرد تمام اطلاعاتی رو که داشت در اختیارمون بذاره .

توی مسیر یه درخت هایی بود که شکل یه قارچ بزرگ بود و پهن شده بود روی زمین که برامون توضیح داد اسم این درخت های محلی درخت "ماهور" هست و همچنین گفت که این درخت ها آب مورد نیاز خودشون رو از رطوبت هوا می گیرن ،در تابستان که دمای هوا به 45 تا 50 درجه می رسه ، وقتی بیش از 400 یا 500 متر پیاده روی کنیم آب بدنمون تبخیر می شه و اذیت می شیم اگه لابلای این درخت بریم ونسیم بوزه انگار جلوی یه کولر آبی هستیم .

نزدیک های برج های دوقلو بودیم که یه صخره جالب توی دریا دیدیم ، این صخره معروف به نماد کیشه واز نظر زمین شناسان جزیره کیش شبیه همین صخره است.

دیگه اینکه گفت کیش یه جزیره مرجانیه و مرجان موجودی است که هر سال یه سانت بزرگ می شه و هر سانتش 16 لیتر آب رو تصویه می کنه ! بعد از 20 دقیقه گردش در کیش رسیدیم به شهر حریره و درخت هور که روبروی هم قرار داشتند. اول رفتیم درخت هور رو ببینیم دم در باغ یه عکاس نشسته که می تونه در کمترین زمان عکستونو روی چوب یا لیوان و.. بگیره و چاپ کنه ! وارد باغ که شدیم یه درخت بزرگ دیدیم و یه راهروی سبز رنگ و گلهای صورتی و ... این درخت بزرگ که هور نام داره به درخت آرزوها هم معروفه . بعضی از اهالی کیش به این درخت ایمان دارند وپای این درخت آرزو می کنند .

بعد به شهر حریره رفتیم در این شهر چندین سال پیش زلزله ی مهیبی رخ می ده که فقط یک مادر به همراه دخترش به نام قیس زنده ماندند. این شهر، ساحل زیبایی هم داشت . عمارت اعیانی عنوان بنایی بود که دراین شهر به چشم می خورد واین نام را به دلیل کشف تزیینات معماری به این بنا داده بودند.

بعد از شهر حریره ما به قلعه جن ها رفتیم ، لیدر می گفت که اصولا هیچ هتلی مسافراشو اینجا نمیاره ! این قلعه قدمت 150 ساله داره . زمانی که پرتغالی ها حاکم بر این جزیره بودند ،این قلعه رو برای حفاظت از خودشون ساختند ولی وقتی فردا صبحش میان می بینن تمام وسایل و درهای قلعه پرت شده به بیرون ! شب بعد دو تا نگهبان میذارن که از وسایلاشون محافظت بشه اما نیمه شب صداهای وحشتناکی میاد و... بگذریم ، سازمان به راحتی می تونه اینجا دکه بذاره و کسب درآمد کنه اما هیچ کس نمی تونه اونجارو تسخیر کنه یعنی جن ها این اجازه رو نمی دن! نزدیک اون قلعه یه مکان پر از نخل بود که دورش حصار بود ، می گفتن اونجا محل زندگی جن هاست و قلعه محل عبادتشونه ! نشون به این نشون که هیچ کس به اون نخل ها آب نمی داد ولی همیشه سرسبزه ودیگه این که شاخ یه دونه بز به حصار گیر کرده بود ولی خشکش زده بود اگه کسی از اونجا رد می شد مسلما اونو نجات می داد.

کم کم با نزدیک شدن غروب ما هم به سمت کشتی یونانی وغروب کیش حرکت کردیم . کشتی یونانی با وزن 7061 تن چند سال پیش(به علت نامعلوم ) به گل می شینه ! تلاشهای زیادی برای بیرون آوردنش شده ولی بی فایده بود ضمنا در آوردن این کشتی از نظر اقتصادی هم مقرون به صرفه نیست . نام این کشتی در ابتدا شیپور امپراطور نام داشت . به غروب نشستن خورشید در پشت این کشتی منظره ای زیبا و به یاد ماندنی را ایجاد می کند.

در روز آخر سفرمان بازدید از برخی هتلهارو داشتیم و یه سری به اسکله ساحل کیش زدیم .اول رفتیم هتل پانیذ 3* که این هتل در حد مسافرخانه بود . فضای باز خوبی داشت ولی اتاقهاش ... بعد هم هتل آرامیس 4* که واقعا عالی بود خیلی تمیز ، خیلی مدرن با کارمندای مودب ومتین . میشه مطمئن بود که مسافر راضی بر میگرده ! بعد هتل پارمیس 5* ، اونم که دیگه 5* بود و واقعا در حد 5* بود. بعضیها می گن اتاقهای پارمیس بهتر از هتل داریوشه و هتل داریوش به خاطر لابیش مشهوره ! هتل بعدی که رفتیم هتل قائم بود که 2* بود و میشه گفت در حد 2* بود ولی از پانیذ بهترک بود و وقتی ما بازدید داشتیم داشتند تعمیرش می کردن.هتل تماشا هم که مثلا 4* است ولی به 2* می خورد ، لابی خوبی داشت ولی اتاقهای بی کیفیت. هتلای دیگه هم مثل هلیا ، سارا وآنا هم خوب بودند .

و در آخر سفر هم دریای زیبای کیش که کلمات در وصفش کم میارن! آرامش دریای نیلگون خلیج فارس با ساحل تمیزی که داره مکان مناسبی است تا ریلکس کنیم...