4.1

به نام خدا

عید امسال (1392) تصمیم گرفتیم با مادرم سفری داشته باشیم به جزیره کیش . به دلیل ساکن بودن برادرم در کیش و دعوت ایشان برای هشتم فروردین 92 بلیط گرفتیم . برای اولین بار بود که عازم کیش میشدم و حس عجیبی داشتم . من ساکن تبریز بودم و برای اولین بار قصد داشتم از سردترین منطقه ایران سفری داشته باشم به گرمترین منطقه ایران و این برام جذابیت خاصی داشت . بلیط رو از تهران گرفته بودیم و از هواپیمایی تابان . هواپیمایی خوبی بود برای اولین بار بود تجربش میکردم ولی پرسنل خوش برخوردی داشت و همینطور بدون تاخیر پرواز کردیم که این خیلی خوب بود . ساعت 18:45 پرواز کردیم و 1.5 ساعت تو راه بودیم . هوا تاریک شده بود و دم غروب بود . از بالا هیچی معلوم نبود .

تا اینکه جزیره زیبای کیش پدیدار شد . حس خوبی بود هواپیما یه چرخ دور جزیره زد و فرود اومد . از بالا همه چی عالی بود انگار نگینی بود وسط خلیج همیشه فارس . بعد از باز شدن درهای هواپیما گرما و شرجی رو حس کردم . از هواپیما خارج شدیم . طبق شنیده هایی که داشتم هوا واقعا گرم بود ولی با این حال برای من عالی بود چون هوای گرم و آفتابی رو خیلی دوست دارم . وارد فرودگاه که شدیم یه صحنه عالی اتفاق افتاد و اون استقبال پرسنل پدیده کیش از مسافران بود که با یک گل بسیار زیبای رز قرمز از ما استقبال کردن . بعد از تحویل وسایل به خارج فرودگاه رفتیم .

ماشینای مدل بالا که انگار خودمو یه جای با کلاس میدیدم . تاکسی های سفید رنگ و مدل بالا که واقعا هم راننده های خوش برخوردی داشتن که راجع به این مطلب در ادامه توضیح خواهم داد . سوار تاکسی شدیم و به سمت آدرسی که برادرم داده بود حرکت کردیم . خیابونها واقعا عالی بودن از نظر پاکیزگی و قانون مندی . همه ماشینها جای خودشون حرکت میکردن با سرعت مجاز که اینو تو جای دیگه از ایران ندیده بودم . همه حواسم به نخل ها بود که شاید خرما ببینم ولی اینا فقط شنیده های من بودن. فکر میکردم نخل فقط برای خرما هست . در هر حال به خونه برادرم رسیدیم و بعد از خوش و بش شب رو استراحت کردم . ساعت 11 صبح از خونه خارج شدم و اولین جا به گفته برادرم به اسکله تفریحی رفتم . خیلی زیبا بود اسکله ای بسیار زیبا وخوش منظره .

اسکله تفریحی کیش

ورودی اسکله یه سفره هفت سین بسیار زیبا و شیک هم بود که نماد عید ما ایرانی ها هستش و بسیار زیبا تزیین شده بود و بسیار برای من جالب بود .چون از هر جای ایران مردمی با هر قومیتی اونجا بودن و کنار هم بسیار خوشحال بودن و این برای من حس خوبی داشت .

سفره هفت سین ورودی اسکله تفریحی

از اسکله خارج شدم و امتداد ساحل حرکت کردم . حرکت روی شنهای گرم بسیار زیبا بود . مهمترین چیزی که برام عجیب و زیبا بودم زلالی آب بود و این حاصل مرجانی بودن سواحل جزیره کیش بود . مرجانها باعث تصفیه آب و زلال بودن آب بودن . شنها هم بسیار تمیز تمیز بودن باعث افتخار بود که تمام مردم برای پاکیزگی ساحل کمک میکردن و باعث پاکیزه بودن اون محیط بودن .

ساحل زیبای کیش

مراکز خرید هم بسیار زیبا و همینطور جامع بودن . انواع برندهای بزرگ جهانی حضور داشتن و این باعث افتخار بود . مرکز خرید مرکز تجاری کیش بزرگترین و بهترین مرکز خریدی بود که دیدن کردم . معماری داخلی زیبایی هم داشت . پردیس 1 و 2 هم بسیار زیبا بودن . نتقطه جالب این بود که در هر مرکز خرید سفره هفت سین نوروز هم به شکل بسیار زیبا برپا بود .

سفره هفت سین مرکز خرید پردیس 2

در جزیره زیبای کیش سفری هم به منطقه عرب نشین جزیره داشتیم که زیبایی خاص خودش رو داشت . معمولا همه محصولات اونجا ارزونتر بودن و همینطور یه جا جمع شده بودن . مغازه نانوایی و میوه فروشی و ... همینطور فروش ماهی هم اونجا بیشتر رواج داشت و پیشنهاد من اینه وقتی سفری به شهر سحلی یا جزیره دارید حتما غذای مربوطه که ماهی باشه میل بفرمایید . بسیار تازه و خوشمزه بود . مسجد بسیار زیبایی هم اونجا بود که نشان از دیندار بودن منطقه میداد.

عکس مسجد جامع عرب های کیش

خوش اخلاقی و خوش برخوردی مردم و ساکنین کیش یکی دیگه از ویژگی های خوب جزیره کیش بود . همه ساکنین با خوش اخلاقی و ادب و احترام خاصی جوابگوی سوالات مسافران بودن . سوار تاکسی که میشدیم بسیار با حوصله و خوش اخلاق ما رو راهنمایی میکردن و حتی سعی میکردن در طول سفر جاهای دیدنی رو به ما نشون بدن . .......

یکی از روزها رو هم اختصاص دادیم به نماد جزیره کیش که کشتی یونانی بود و تعاریف زیادی ازش شنیده بودیم . تقریبا از سمتی به سمت دیگه جزیره رفتیم و بیشترین مسافتی بود که تا این مدت طی میکردیم . ابتدا به مرکز خرید پدیده کیش رفتیم که نزدیک گشتی یونانی بود . رستوران پدیده هم کنار مرکز خرید با معماری بسیار زیبا ساخته شده بود که همانند قلعه ای بود کنار ساحل . لنگر بسیار بزرگی هم اونجا بود که بعدا فهمیدیم بزرگترین لنگر ساخته شده جهان هست و گویا در کتاب گینس هم ثبت شده .

رستوران پدیده و بزرگترین لنگر ساخته شده جهان

از اونجا سمت ساحل رفتیم که سخره ای بود و به نسبت سمت دیگه جزیره آب آرامی نداشت و مواج بود و این صحنه هم یکی دیگه از جاذبه های دیدنی خوب دیگه بود . انواع سنگهای زیبا و صدف های زیبا در اون منطقه بیشتر بود . غروب هم نزدیک بود و زیبایی خاصی در اون منطقه ازجزیره بود .

سمت صخره ای جزیره

غروب کیش

به کشتی یونانی رسیدم . خیلی زیبا بود . کشتی نسبتا بزرگ و قدیمی که سال ها پیش در شنها فرورفته و رها شده بود و زیبایی خاصی داشت . این کشتی نماد کیش بود و محال بود که کسی به جزیره کیش بره ولی از این کشتی دیدن نکنه . مراسمی هم به خاطر عید نوروز اونجا برگزار میشد که بسیار شلوغ و پر سروصدا بود .

کشتی یونانی

یکی از دیگر دیدنی های کیش پارک بسیار زیبای دلفیناریوم بود که که محل آموزش و نمایش چند دلفین بسیار با مزه و زیبا بود . ورودی پارک بسیار زیبا ساخته شده بود و زیبایی خاصی به اون منطقه داده بود . جای دیگه هم که رفتیم و برام زیبایی داشت آب انبار سنتی کیش بود . خیلی زیبا بود و معماری بسیار زیبای ایرانی هم نشانگر ایرانی بودن اون رو داشت . در نزدیکی اونجا درختی قدیمی هم بود که گفتن درخت آرزو هاست . درخت خیلی خاصی بود و گویا ریشه هاش هم بیرون از خاک بودن .. خیلی بزرگ و قدیمی بود و وسط یک پارک زیبا رشد کرده بود .

آب انبار سنتی کیش

درخت آرزوها

جزیره کیش از نظر آب و هوایی بسیار گرم و خشک بود ولی گونه های گیاهی و حیوانی بسیار زیبایی اونجا حاکم بودم . درختچه های خاص که پهن بر زمین بودن و گلهای کاغذی بسیار زیبا و خوش رنگ که به خاطر گرما جزیره همه جا رشد کرده بود و یکی از زیبای های جزیره بود . از نظر گونه های حیوانی هم آهو زیاد بود و در مسیر کشتی یونانی من تونستم شخصا 4 5 مورد رو ببینم . مرغ مینا هم تو جزیره زیاد بود و بسیار هم زیبا بودن .

گلهای کاغذی

از نظر شهری هم همونطور که اشاره کردم شهری بسیار پاکیزه و قانونمند رو مشاهده خواهید کرد . خیابونهای نسبتا خلوت با ماشینهای مدل بالا و بسیار پاکیزه . قانون مندی خوبی هم تو خیابونا حاکم هست . نکته جالب این هست که با وجود کم بودن پلیس راهنمایی و رانندگی که من شخصا یک مورد هم ندیدم ولی همه قانون رو رعایت میکنن و این میتونه نویدبخش بودن یه زندگی بسیار خوب رو تو این جزیره نشون بده .

محیط شهری

تالار شهر کیش هم مکانی مفرح و خوب هست .در عید نوروز هر شب برنامه شادی برگزار میشد و آخر شب هم کنسرت زیبای خوانندگان بر روی سن میرفت . در مراسم شبانه انواع مراسم شادی و خنده برگزار میشد و هر شب افراد بسیار زیادی از این مراسم استقبال میکردن . با این حال تمامی برنامه ها بسیار با نظم و ترتیب خوبی برگزار شد .

تالار شهر و مراسم شبانه

یکی دیگه از زیبایی های کیش اینه که مردم شبها برای گردش بیرون میان . دلیلش هم گرم بودن هوا طی روز هست . شب ساعت 11 تا 3 4 نصف شب مردم کنار ساحل هستن و با خانواده به گردش میپردازن . خیلیا هم شبا میان برای دوچرخه سواری . دور تا دور جزیره کیش مسیر دوچرخه سواری ساخته شده که با اجاره یک دوچرخه به قیمت مناسب میتونید دور جزیره کیش توی مسیر مربوطه به دوچرخه سواری بپردازید و از زیبایی های جزیره لذت ببرید .

مسیر دوچرخه سواری

در پایان سفر دراز مدت برای روز 22 فروردین ماه از جزیره کیش مستقیم برای تبریز بلیط گرفتیم . سفر با هواپیمایی آتا صورت گرفت که این هواپیمایی هم بسیار خوب بود و سر ساعت و بدون تاخیر حرکت کرد . با پرواز از جزیره کیش منظره بسیار زیبایی پدیدار میشه و شما میتونید این نگین بسیار زیبا رو توی خلیج همیشه فارس ببینید و لذت ببرید . در پایان میتونم بگم این جزیره یکی از زیبایی های ایران هست و پیشنهاد میکنم حتما به این جزیره سفر داشته باشید .