کیش شهر بدون چراغ قرمز

با زیباترین شهر بدون چراغ قرمز ایران آشنا شوید + تصاویر

کیش شهری بدون چراغ قرمز

به نام خداوند جان و خرد

با سلام خدمت دوستان و علاقه مندان سایت لست سکند، خوشحالم که دوباره فرصتی دست داد تا  بتوانم تجربیات سفر خودرا در اختیار شما عزیزان قرار دهم، امیدوارم این سفرنامه ی هر چند کوتاه بتواند راهنمای مناسبی برای سفر به کیش مروارید زیبای خلیج فارس باشد .

فرودگاه کیش

عکس 1 ( داخل فرودگاه کیش )

مسلما رفتن به سفر با دوستان و علی الخصوص خانواده بسیار مفرح و لذت بخش است . ما نیز بسیار دوست داشتیم با توجه به مسایل و مشکلاتی که بیماری کرونا برای عموم مردم بوجود آورده و پس از مدتها خانه نشینی و نرفتن به سفرهای یک یا چندروزه حداقل به جایی برویم که بیماری  در آنجا کم باشد و حداقل چند روز در محیطی مناسب برای دور شدن از این همه استرس و فشار قرار بگیریم، پس از مشورت های ابتدایی در نهایت با جزیره کیش به توافق دسته جمعی رسیدیم  البته این تصمیم از اونجایی گرفته شد که در سالهایی دور همسر و دخترم در یک سفر دوستانه به کیش رفته بودند و بنده و پسرم از این سفر محروم مانده بودیم.

مطابق معمول با بررسی تاریخ برای روزهای یکشنبه 28 مهر تاچهارشنبه 30 ام مهرماه شروع به پرس و جو در سایت ها و کانال های آژانس های معتبر کردیم. با توجه به دوسفر خارجی که در سالهای قبل داشتیم (سفرنامه آنها را هم در سایت لست سکند قرار داده ام) ابتدا به همان آژانس ها تماس گرفتیم تا بتوانیم با اطمینان خاطر تور مناسبی تهیه نماییم اما متاسفانه متوجه شدیم  به عللی دفاتر آنها به جای دیگری منتقل شده و نتوانستیم  با آنها  ارتباط برقرار کنیم و مجبور شدیم با آژانس هایی  که برای بار اول است با آنها تماس میگیریم تور تهیه نماییم.

البته این نکته را در نظر داشتیم که با توجه به نظر کاربران و کسانی که قبلا تور خریده اند اقدام نماییم. ابتدا طبق روال، چندروزی را با مطالعه نقد ها و بررسی های عزیزانی که با انواع تورها و هتل ها به کیش سفر کرده اند را  سپری کردیم تا ببینیم کدام هتل و تور برای ما بهتر است. مدت تور را سه شب و چهارروز در نظر گرفتیم، از تعداد زیاد هتل ها، ابتدا هتل میراژ و بعد هتل نوساز ویدا را مد نظر قرار دادیم ولی متاسفانه با بررسی هایی که انجام دادیم متوجه شدیم تعداد هتل های خوب 4 ستاره با توجه به نظرات کاربران بسیار محدود می باشد. این امر هم به این دلیل بود که بسیاری از این هتل ها قدیمی شده و با توجه به کم استقبالی مسافران البته قبل از گرانی دلار نیازی به بازسازی و نوسازی هتل نمی دیدند، باعث شده بود حتی کسانی که قبلا به این هتل ها رفته و راضی بودند بار دوم با نارضایتی آنجا را ترک کرده اند

البته ما برای اینکه رعایت انصاف و اعتدال را در نظر بگیریم حداقل 10 نظر را بررسی می کردیم. با آژانس در روز سه شنبه 22 مهرماه ابتدا با هتل میراژ به مبلغ نفری  ۱.۶۰۰ به توافق رسیدیم که موقع پرداخت گفتند دیر پرداخت کردید و فقط یک اتاق دوتخته می توانیم بگیریم و یک دو تخته دیگر در هتلی دیگر، که مورد قبول قرار نگرفت و یاد آور شدیم ما یک خانواده 4 نفره هستیم و دو تا اتاق دو تخته می خواهیم حال  که هتل میراژ  نشد، قرار به هتل ویدا شد به مبلغ ۱.۶۰۰ که مبلغ 4 میلیون پرداخت کردیم بعد از چند دقیقه اطلاع دادند که ویدا هم پر شده ما هم که کلافه شدیم گفتیم اصلا بی خیال مسافرت هزینه ما را عودت بدهید یا از جای دیگری می گیریم یا کلا بی خیال می شویم.

مسئول مربوطه گفت که دو روز طول می کشه تا از حسابداری پول رو عودت دهند همه ی این گفتگوها در واتساپ به صورت فایل صوتی و نوشته مدام در حال رد و بدل شدن بود ، از اون طرف مدام قیمت و فیلم انواع هتل ها برای ما ارسال می شد تا بلاخره یکی نظر ما را جلب کنه که در نهایت پس از کش و قوس فراوان ویلایی های لوکس هتل فلامینگو را با قیمت نفری ۱.۵۸۰ تومان پس از بررسی هتل به توافق رسیدیم.

قبل از رفتن به جزیره کیش با بررسی هایی که انجام دادیم تصمیم گرفتیم که برخی از این برنامه‌ها را در طی مدت سه شب و چهار روزی که اونجا هستیم انجام دهیم، تفریحات کیش به چند دسته زیر تقسیم‌بندی میشه و شما می توانید بنا به سلیقه و بودجه خود یک یا چند تای آنهارا انتخاب نمایید :

• تفریحات آبی شامل :

شاتل ، غواصی ، پدل برد ، قایق سواری ، ، پاراسل ، پارک آبی ، اسکوتر آبی .

• کشتی های تفریحی شامل :

کشتی آکواریوم ، کشتی های دارای جنگ شبانه به همراه سرو شام و گشت دردریا ، اجاره خصوصی قایق

• گشت شهری :

گشت شهری کیش که معمولا روی بلیط تورها وجود داره (جدیدا مبلغ 20000 ت بابت بیمه از هر نفر دریافت می کنند )

• اجاره ماشین :

اجاره ماشین های روز دنیا با رنج قیمتی 400000 ت به بالا برای استفاده شخصی .

•  جنگ های شبانه :

که در موقع حرکت ما برگزار نمی گردید و بعدا بعضی از تورها بلیط این کنسرتها را روی بلیط تور به رایگان ( اشانتیون ) می دهند .

ما برای این چند روز ، برنامه های شاتل ، کشتی شبانه ، تور گشت شهری ، کشتی آکواریوم و پاراسل را برنامه ریزی کردیم که همراهان با برنامه پاراسل که تجربه ی اون رو در جزیره زیبای پوکت داشتیم ( توضیحات به همراه عکس در سفرنامه ای  به نام رویایی شیرین به نام پوکت ( قسمت اول ) داده شده است)  و به دلیل تکراری بودن با برنامه غواصی جایگزین بشه.

این برنامه ها رو چیدیم تا ببنیم در طول سفر چه اتفاق ها و ماجراهایی پیش می آید .

ضمنا به جهت عدم تکرار کلمه ی تومان از مخفف حرف ت استفاده میشود.

***  حرکت به سوی کیش   ***

باز پا برهنه روی ساحل

زیر باران ماه کامل

از غم زمانه غافل

موج ، می زندآرام به پایت

می رود تا بی نهایت

روی شن ها، رد پایت

نام جزیره کیش از نظر معنا به مفهوم "تیردان" یا "ترکش" می باشد. این نام از آن جهت برگزیده شده است که وقتی بر بلندیهای اطراف جزیره می ایستادند چون تیری که در ترکش باشد به نظر میرسید. جزیره ی کیش جزیره‌ای بیضی شکل با محیط ۴۴ کیلومتر می‌باشد. جمعیت جزیره کیش حدوداََ 35 هزار نفر می باشد. از این تعداد، 5000 نفر ساکنین بومی و اولیه می باشند که طبق آمار 3000 نفر شیعه و 2000 نفر سنی هستند و مابقی30.000  نفر از شهرهای مختلف به کیش مهاجرت  و ساکن شده اند که به آنها کیش‌وند می گویند.

بهترین فصل مسافرت از مهرماه که هو ارو به خنکی و سردی میرود تا اواخر فروردین می باشد و به همین نسبت هرچه به ماه های سردتر نزدیکتر می شویم هم قیمت تورها بالاتر می رود و هم باجمعیت بیشتری در جزیره روبرو می شوید. خوشبختانه به دلیل اینکه هنگام ورود و خروج ما جنگهای شبانه ( کنسرت خوانندگان ) برگزار نمیشد شهر تقریبا خلوت و بدور از شلوغی جمعیت در مراکز خرید و بقیه جاها بود، البته در روزهای آخر تابلوها و تبیلغات این برنامه ها در شهر به چشم میخورد که نوید ورود بیشتر مسافرین و شلوغی را می داد. لازم به ذکر است در حال حاضر به دلیل شرایط موجود ورود به مراکز خرید و فروشگاه ها و ..... بدون ماسک ممنوع بود و مانیز به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی در تمامی مراحل از  ماسک استفاده می کردیم .

طبق تجربه های قبلی به جهت استفاده حداکثری از زمان قرار شد ساعت حرکت درروز یکشنبه 27 مهرماه  اولین پرواز که ساعت 8 صبح  با پرواز کاسپین از فرودگاه مهرآباد تهران و برگشت در روز چهار شنبه 30 مهرماه آخرین پرواز ساعت 35/23  دقیقه شب  با پرواز کیش ایر از جزیره کیش باشد.

شروع سفر

روز یکشنبه ساعت 7 صبح  پس از پارک ماشین در پارکینگ شماره 4 به کانتر پرواز کاسپین رفتیم و چمدان ها را تحویل دادیم و متوجه شدیم ساعت پرواز به ۸.۱۰ دقیقه تغییر کرده است از ساعت۷.۳۰ صبح به بعد کانتر ورودی بسته شد و ساعت 8 رفتیم به قسمت پروازهای خروجی و ساعت ۸.۳۰ صبح سوار هواپیما شدیم که در بدو ورود اگر احتیاج به ماسک داشتید می توانستید از مهماندار بگیرید. خوشبختانه ما در ردیف های آخر سه تایی قرار داشتیم که دو به دو کنار هم نشستیم با توجه به قد بلندی که من و پسرم داریم نبود یک نفر، جای راحت تری را برای ما فرآهم می کرد.

البته به جهت قرار گرفتن در کنار موتور هواپیما صدا موتور بیشتر از جاهای دیگه می باشد. هواپیما با تیک آف بسیار خوبی از روی باند پرواز با تمام قدرت اوج گرفت تا در بالاترین مسیر حرکت قرار بگیرد، پرواز در ابتدای صبح این مزیت رو داره که می توانید مناظر زیبا و شفافی را از پنجره تماشا کنید و بار ها این مناظر را درذهن و یاد و خود داشته باشید. عبور از فراز شهر تهران و گذشتن از بالای رشته کوها و دشتها و انواع شهر ها و روستا های کوچک و بزرگ که از اون ارتفاع بسیار کوچک به نظر می رسیدند. در پهنه دشت ها و زمین های کشاورزی با انواع رنگ های مختلفی دیده می شد انگار گویی نقاش بی آنکه بخواهد در روی بومی به این پهناوری نقشی زیبا زده است . ابتدا مطابق معمول توضیحات ایمنی توسط خدمه داده شد و پس از گذشت نیم ساعت پک پذیرای شامل یک شیشه آب کوچک، کیک و آبمیوه پاکتی به همه ی مسافران داده شد. سپس خلبان مدت پرواز را ۱.۳۵ دقیقه و دمای هوای بیرون ، منفی 40 درجه و دمای داخل را 22 تا 25 درجه اعلام کرد و در ادامه  سپس از عبور از فراز شهر شیراز و پس از  گذشتن از روی جزیره لاوان به فرودگاه کیش می رسیم .

کیش

عکس شماره 2: محل کشتی یونانی در کیش

یکشنبه 27/7/99

ساعت 10/10 صبح  در فروگاه کیش به آرامی فرود آمدیم . قبل از حرکت به سمت کیش آژانس تلفن پشتیبان کیش را برایمان فرستاد تا بلافاصله پس از فرود با ایشان تماس بگیریم و اعلام حضور نماییم .

فرودگاه کیش فرودگاهی کوچک و جمع و جوره که فقط برای مدت کوتاهی می توانید در آنجا بمانید. هنگام خروج مسافران  بلیط و چمدان  تمامی افراد توسط مسئولین مربوطه چک می گردید تا مبادا به جهت تشابه، جا به جا و یا اشتباه شود. پس از پیدا کردن ون هتل فلامینگو و قرار دادن چمدان ها با مسافرین دیگر راهی هتل شدیم .

عکس شماره 3 :موقعیت هتل فلامینگو در جزیرههتل فلامینگو کیش

عکس شماره 4 : نمای بیرونی هتل فلامینگوهتل فلامینگو

عکس شماره 5: نمای داخلی هتل فلامینگو

هتل  4 ستاره ی فلامینگو در بلوار دریای این جزیره واقع شده است. این هتل در محوطه ای بزرگ به مساحت 27000 متر مربع بنا گردیده است. هتل فلامینگو دارای یک ساختمان با 4 طبقه می باشد که در سال 1385 ساخته شده است. همچنین 100 ویلای موجود در این محوطه نیز در حدود سال 1373 ساخته شده اند که آخرین بازسازی انجام شده بر روی این ویلا ها، در سال 1395 و نوسازی وسایل  به طور کامل اخیرا صورت گرفته است.

از دیگر امکانات هتل بزرگ فلامینگو می توان به رستوران با طبخ انواع غذا های ایرانی و فرنگی، کافی شاپ، سالن همایش و کنفرانس اشاره کرد. فضای سبز و آبنمای موجود در محوطه هتل فلامینگو، مکانی آرام و دل انگیز را برای گذراندن اوقات مهمانان گرامی مهیا کرده است. فاصله ی هتل فلامینگو به اسکله بزرگ تفریحی 6 دقیقه  بازار پردیس 8 دقیقه و درست روبروی هتل میراژ قرار داره و در مسیر به سمت اسکله می توانید به مرکز خرید ونوس و مریم سری بزنید و در ادامه از کنار کشتی بزرگ مجتمع گردشکری کیش عبور نمایید.هتل فلامینگو کیش

عکس شماره 6 : ورودی ویلایی های لوکس در طبقه همکف

هتل فلامینگو

عکس شماره 7: ورودی به طبقه دوم ویلایی هایی لوکس

مطابق معمول چمدانها را تحویل گرفته و به داخل هتل بردند و بنده هم مشغول پر کردن فرم ها شدم همسر و دخترم هم از این فرصت استفاده کرده و یه دوری در محوطه هتل زدند و با پرس و جو از کارکنان هتل که کدام قسمت ویلایی ها ی لوکس بهتره و نوسازتره، متوجه شدیم ویلایی های هتل فلامینگو به تازگی طراحی و بازسازی شده و هر کدام شامل دو طبقه و در قسمت های مختلفی می باشد که طبقه اول دارای دو قسمت می باشد. قسمت ورودی با سه تختخواب یک نفره و یک اتاق خواب با تختخواب دو نفره . هر قسمت هم دارای سرویس حمام و دستشویی جداگانه ای برای مهمانان دو قسمت دارد .8.jpg

عکس شماره 8: داخل اتاق ویلایی

ما ساعت 11 صبح رسیدیم هتل و می بایست تا ساعت 2 بعد از ظهر برای تحویل اتاق صبر می کردیم .

چمدان هارا تحویل انبار دادیم و پیاده رفتیم تا یه چرخی در اطراف بزنیم  ابتدا به سمت اسکله رفتیم که در طول مسیر بسیاری از آقایان با شلوارک و تی شرت  بودند .به دلیل اختلاف دمای کیش و تهران ما از تهران با پیراهن آستین کوتاه و یک کاپشن ورزشی به تن کردیم که موقع برگشت از کیش به دلیل ساعات پایانی استفاده کنیم .در حین حرکت به سمت اسکله  مجتمع گردشگری کیش که به صورت کشتی بزرگی طراحی شده بود خودنمایی می کرد .ساختمان مجتمع گردشگری کیش

عکس شماره9: ساختمان مجتمع گردشگری کیش

ابتدا سری به بازار مریم زدیم که در نگاه اول خیلی چشمگیر نبود ولی در شب های بعد در طبقه اول از آخرین مغازه سمت چپ توانستیم اجناس خوب و به قیمتی را خریداری نماییم.  این مرکز خرید کوچک و کلا دو طبقه می باشد. بعد رفتیم بازار ونوس و مطابق معمول می بایست تمامی فروشگاه را یه سری بزنیم تنوع بازار ونوس به جهت وسعت و بزرگی بهتر از بازار مریم بود در این بازار شما می توانید انواع اجناس برند و معمولی را مطابق سلیقه و بودجه خود انتخاب نمایید.

عکس شماره10: چشم انداز اسکله تفریحی

در همین هنگام از طرف تور کیش با ما تماس گرفتند که کجایید تا با ماشین بیایم  دنبالتان تا برای چند روزی که اینجا هستید برای تورهای تفریحی برنامه ریزی کنیم که همراهان گرامی در پاساژ ماندند و بنده به نمایندگی از آنها با هماهنگی انجام شده توسط ماشین ارسالی به سمت دفتر تورهای تفریحی رفتیم . درمعابر شهری کیش درخت معروف انجیر معابد به چشم می خوره .

درخت انجیر معابد

عکس شماره 11 : درخت انجیر معابد

آژانسهای مسافرتی طبق قرار دادی که با این تورها دارند مشخصات مسافرین رو در اختیار این دفاتر قرار می دهند تا شما با خرید تورهای مسافرتی و انجام یک تور رایگان ( برای هر نفر مبلغ 20.000 ت بابت بیمه می گیرند) برنامه های خود را به شما اعلام کنند که متاسفانه تمامی قیمت های ارائه شده بالاترا ز قیمت هایی بود که ما بدست آورده بودیم. پس از شنیدن توضیحات قرار به اطلاع شد و با ماشین خودشان بنده را به همراهان که در بازار ونوس بودند رساندند.  بعداز گذر از بازار نوبت به کشف اسکله رسید. نیم ساعتی زیر آفتاب چند تا عکس انداختیم و از کنار ساحل برای صرف ناهار پیاده به سمت رستوران دارچین رفتیم .

به جهت اینکه وعده های غذایی مخصوصا ناهار برای ما بیشترین اهمیت را داره قبل از اومدن به کیش کلی در سایت ها و نظرات راجع به انواع و اقسام رستوران ها و فست فودها و غیره تحقیقات لازم را به عمل آوردیم تا بتوانیم راحت تر ودر کمترین زمان ممکن درباره نوع غذا به توافق برسیم ولی خوب همانطور که در ادامه خواهید خواند بعضی مواقع راه تورا می خواند تا چه پیش آید .

در بازار ونوس از یکی از مغازه دارها درباره رستوران دارچین سوال کردیم که تعریف کرد و گفت از این فروشگاه که برید بیرون یه رستوران دیگه هست که چون آشپزهاش همه خانم هستند مزه ی غذاهاش مثل دستپخت مامانمه. ما گفتیم خوب امروز رو بریم ببینیم مزه ی دستپخت مامان فروشنده را  چه جوریه که تا روز آخر هم نتوانستیم بفهمیم چون بیرون که اومدیم با این مشخصات و تعریفات از هر کی پرسیدیم کسی بلد نبود. خوب چاره ای نبود، قسمت امروز فقط رستوران دارچینه.

مسیر را پرسیدیم و یه کم هم با گوگل مپ رفتیم جلو رسیدیم به رستوران رودکی که از اون هم خیلی تعریف کرده بودند رفتیم داخل اما گفتند به دلیل کرونا فقط غذای بیرون‌بر داریم. عکسی از لیست غذاها و شماره  سفارش را گرفتیم و بلاخره بدون هیچ حرفی راهی دارچین شدیم. در بدو ورود متوجه شدیم باید ابتدا در لیست انتظار قرار بگیریم تا نوبت مان شود در همین فاصله که 20 دقیقه ای شد از منو غذاهایمان را انتخاب کردیم. قیمت چلوکباب مخصوص و  چلو جوجه هرکدام 69.000 ت و برنج اضافه به مبلغ 15.000 ت بود . محیط رستوران دارچین گرم و خوشآینده و صد البته تمیز و بهداشتی، نمای منظره ی بیرونی  زیبایی داره برخورد پرسنل بسیار خوب و مودبانه است و به علت رعایت بهداشت قسمت سالاد بار رو جمع آوری کرده بودند.

رستوران دارچین کیش

عکس شماره 12 : داخلی رستوران دارچینرستوران دارچین

عکس شماره 13 : غذاهای سفارش داده شدهرستوران دارچین کیش

عکس شماره 14 : غذاهای سفارش داده شده

پس از صرف غذا پیاده به سمت هتل حرکت کردیم تا بیشتر با محیط دور و اطراف، مثل مراکز خرید و غیره ... آشنا شویم. در هنگام عبور و مرور در  خیابانها و معابر در این چند روز متوجه شدیم که رانندگان در اکثر موارد حق تقدم را به عابران پیاده می دهند.  ضمنا در این شهر چراغ قرمز وجود نداره و مسایلی همچون تکدی گری و...... اصلا دیده نمی شد. شهر بسیار تمیز و حتی در ساعت شب پاکبانان مشغول به نظافت و جمع آوری زباله ها در ساحل و خیابان هستند. ساعت3 بعداز ظهر رسیدیم هتل و با پرس و جویی که قبلا کرده بودیم با پیشنهاد خدمه  همان ویلایی لوکس طبقه اول را به جهت بزرگی و راحتی و نداشتن راه پله انتخاب کردیم، که واقعا انتحاب خوبی بود. خدمه هتل چمدانها را تا اتاق آوردند که  به رسم معمول انعامی دادیم .

داخل اتاقها وسایل نو و تازه بود. آباژورهای بالای تخت ها هنوز کاور اصلی را داشتند در بدو ورود کمد لباس ها و یخچال و سینک ظرفشویی قرار داشت که بر روی آن یک کتری برقی به همراه 5  لیوان و 3  فنجان و 10 عدد چای کیسه ای قرار داشت. در این قسمت سه تختخواب یکنفره، یکدست مبلمان 4 نفره و یک میز کوچک که برروی قالیچه ای دستبافت قرار داشت، دیده می شد. یک میز آرایش به همراه آینه و کشوهای جادار و یک تلویزیون صفحه تخت 32 اینچ ال جی و اسپیلت مجزا در  این قسمت قرارداشت. در انتها یک اتاق خواب با تختخواب دو نفره و کمد و سرویس بهداشتی و حمام و یک اسپیلت مجزا داشت که بسیار ایده آل بود.

در اصل این اتاق برای 5 نفر طراحی شده بود و کامالا جادار و خوب بود .تعداد 6 جفت دم پایی و سه جفت دم پایی حمام در جاکفشی  قرار داشت. در هر سرویس سشوار جدا به همراه شامپو و صابون های یکنفره و حوله های دست و بدن در روکش های پلاستیکی قرار گرفته بود. ضمنا سرویس بهداشتی هر دو حمام به صورت فرنگی می باشد. مابین تختخواب ها کنسولی قرارداشت که برروی آن به تعداد مسواک، شانه و پاشنه کش ، تمیز کننده کفش ، کیت پاک کننده آرایش و یک پک کوچک خیاطی قرارداشت. تعویض حوله ها و نظافت اتاقها در صورت اعلام شما به پذیرش انجام می گردید و دوباره همه ی این وسایل در اتاق قرار داده می شد. ضمنا هر قسمت دارای سرویس حمام و دستشویی جداگانه ای داشت. اگر هم احتیاج به نظافت روزانه داشتید می توانستید  با قراردادن کارت نظافت بر روی دستگیره خروجی، به طور خودکار خدمه اتاق را نظافت نمایند .

عکس شماره 15: پکیج لوازم شخصی16.jpg

عکس شماره 16 : وسایل پذیرایی داخل اتاق

نحوه ی اتصال اینترنت در هتل به اینصورت است که ابتدا در فرمی جداگانه شماره تلفن و کد ملی خورا وارد می کنید و پس از 15 دقیقه کد اتصال جدگانه ای برای هر شخص فرستاده میشه که البته فقط در قسمت لابی هتل قابل استفاده می باشد شاید تنها یکی از مواردی که میشه به این هتل ایراد گرفت میزان سرعت کم و پوشش اینترنت باشه .

عکس شماره 17: لابی هتل فلامینگو

پس از جابه جایی چمدان ها و انتقال وسایل به کمد ها که به تعدادکافی دارای جارختی بود یک استراحت کوچکی کردیم  و ساعت 5 بعداز ظهر یه دور داخل هتل زدیم تا بیشتر بامحیط هتل آشنا شویم و فهمیدیم هر روز یک ون صبح ها ساعت ۹.۳۰ و بعداز ظهر ها ساعت ۵.۳۰ عصر شمارا به صورت رایگان به مراکز خرید به دلخواه خودتان می برد . ماهم از این فرصت استفاده کردیم و به مرکز خرید مروارید رفتیم. در طی راه با جناب راننده که برای خودش یه پا مارکوپلو بود و ضمنا همیشه هم دل پری از خانمها مخصوصا خانم خودش داشت آشنا شدیم و در طی مسیر کمی با هم  خوش و بش کردیم .

بازار مروارید برعکس ظاهر پرزرق و برق و نورانی بودنش چیزی برای گفتن نداشت و اکثر اجناس دارای قیمت های بالایی بود . پس از نیم ساعت گشتن  در این مرکز با تاکسی به مقصد مرکز خرید پردیس 1و 2 رفتیم .

در جزیره کیش هزینه سوار و پیاده شدن در تاکسی برای راه های معمولی و کوتاه چه یکنفر و یا مثل ما 4 نفر همان 15.000 ت است برای راه های دورتر مثل بازار عربها 20.000 ت و کمی بیشتر هم هم میگیرند .

بازار پردیس شامل دوقسمت 1و2 می باشد که قسمت دوم اکثرا برند و کالاهای لوکس تری  می باشد. این دو پاساژ جزء بهترین مراکز خرید کیش هستند. برای دسترسی به قسمت 1 ابتدا می بایست از همکف با پله برقی که یک کشتی چوبی زیبا در کنار آن قرار داشت یک طبقه به پایین بروید و پس از عبور از دربهای شیشه ای بوسیله پیاده روهای برقی به قسمت 1 می رسید که مابین این دو قسمت در پیاده رو برج ایفل معروف مرکز خرید پردیس قرار دارد که هر چند ثانیه به رنگهای جالبی  در می آید که گرفتن عکس با رنگ دلخواه هم جالب بود و هم چالش برانگیز. پردیس 1 هم مانند قسمت 2 اکثرا دارای فروشکاه های برند و لوکس می باشد .برج ایفل بازار پردیس

عکس شماره 18 : برج ایفل بازار پردیس

برج ایفل بازار پردیس

عکس شماره19 : برج ایفل بازار پردیس

در جزیره کیش فروشگاه ها ساعت 10 صبح باز می کنند وعموما ساعت 1 یا ۱.۳۰بعداز ظهر تعطیل و از ساعت 5 عصر  تا ساعت 11 شب باز می باشند. شام  ساندویچی امشب را در کنار  اسکله بزرگ زیر نورماه و با شنیدن صدای برخورد امواج به شن های سفید ساحل در آرامش صرف کردیم. و همین صدای امواج باعث شد پاها را به آب گرم دریا بزنیم و در کنار ساحل و البته این بار زیر نور گوشی، قدم زنان مسیری را طی نماییم .

هنگام قدم زدن  متوجه انواع مرجان ها و صدف هایی شدیم که  موج های دریا به ارمغان در ساحل پراکنده بود، ما هم مانند کاشفان گنج به دنبال صدف های رنگارنگ و انواع خرده مرجان جستجو می کردیم، آب دریا گرم و مطبوع بود و از آن دلپذیر تر  هنگامی بود که پا روی شن های نرم و خنک ساحل می‌گذاشتیم، قدم زدن در کنار ساحل و شنیدن صدای امواج دریا و دیدن نورهای زیبای اسکله که برروی آب منعکس می شد شبی خاطره انگیز را برای ما رقم زد .

ساعت 10 شب رفتیم برای دوچرخه سواری؛ در تمامی ایستگاه های اجاره، نرخ اجاره دوچرخه ساعتی 18.000 ت؛ دوچرخه برقی 50.000 ت و موتور سیکلت برقی بین 100 و 150 هزار ت آنهم به دلیل نوو کهنه بودن موتور سیکلت یکسان  بود. از کنار اسکله  سه تا دوچرخه و یک سه چرخه برای همسر گرامی با دادن کارت شناسایی به مبلغ 72.000 ت  اجاره کردیم و رفتیم داخل کمربند سبز جزیره برای دوچرخه سواری که در ابتدا از نماد مرد ماهیگیر گذر کردیم.

مرد ماهیگیر کیش

عکس شماره 20 : مرد ماهیگیر

در مسیر باید مواظب انواع دوچرخه و سه چرخه و موتور باشید چراکه از کوچک و بزرگ از این وسایل استفاده می کنند چه کسانی که برای بار اولشون هست و با کمی انحراف از مسیر شروع به جیغ کشیدن و سرو صدا میکنند  و یا کسانی که حرفه ای تر هستند و با سرعت بیشتری از کنارشما با ویراژ دادن عبور می کنن. در هر حال رعایت سرعت مطمئنه و نکات ایمنی هم برای خود و  هم دیگران بهتر است. در مسیر نیز از کنار کافه ی دیامو که سر در ورودی به شکل قلب و در نزدیکی پلاژ آقایان بود گذشتیم.

کیش کافه دیامو

عکس شماره 21 : سردر کافه دیامو

و به کنار دریاچه مشرف به هتل داریوش رسیدیم. در طی مسیر هم از جاهایی که با توجه به نور شب می شد ایستادیم و عکس گرفتیم. طبق معمول اون دوتا بچه رفتند برای خودشان و بنده هم ملازم دربست همسر گرامی که با سه چرخه مسیر رو به آرامی طی می کرد  همراه شدیم . کلا سه چرخه ها دارای کیفیت خوبی نمی باشد و بیشتر برای افراد مبتدی و  بعضا خانمها به دلیل داشتن سبد برای گذاشتن کیف و لوازم دیگر مورد استفاده قرار می گرفت .

دوچرخه ها را راس ساعت ۱۱.۱۵ شب به مسئول مربوطه تحویل دادیم و راهی هتل شدیم .پس از رسیدن به هتل و کمی استراحت و استفاده از اینترنت لابی. برای فردا برنامه پلاژ را به جهت شنا در دریا و سوختن در زیر آفتاب را برنامه ریزی کردیم.

دوشنبه 28/7/99

زمان صرف صبحانه از ساعت 7 الی ۹.۳۰ می‌باشد. خوب نوبت صرف اولین صبحانه در هتل می باشد از آنجایی که معمولا می گویند سحر خیز باش تا صبحانه بهتری بخوری ما هم کله سحر رفتیم برای صبحانه؛ که به نام سالن صبحانه دلفین مزین شده بود. سالنی بزرگ با پنحره هایی عریض و زیبا که از یکطرف به نمای هتل و در طرف دیگر به قفس مرغان عشق منتهی می شد و نماد دو تا دلفین هم در بالای سالن خودنمایی می کرد. صبحانه هتل شامل غذاهای گرم مانند: لوبیا و عدسی ( یکروز در میان) سوسیس و تخم مرغ، املت، نیمرو و تخم مرغ آب پز می شد.

غذاهای سرد هم شامل کالباس ، گوجه ، خیار ،حلورده ، کره و عسل ،خیار شور و مربای بسته بندی، پنیر  شامل دو مدل ( شور و کم نمک ) می شد. نان تست، بربری و مشهدی که برای نان تست دستگاه توستر موجود بود .نوشیدنی شامل چای، قهوه، شیر( گرم و سرد )آب خنک وآب پرتقال بود  .

بر روی میزی انواع قوری در سایز های مختلف و فنجان قرار داشت که بنا به تعداد خودتان می توانستید  با آب جوش، چای و شیر قهوه و ...... درست نمایید . به جهت رعایت نکات بهداشتی ( بیماری کرونا ) خدمه مخصوص از غذاها به هر مقدار که می خواستید برایتان در بشقاب ها قرار می دادند .22.jpg

عکس شماره 22 : سالن سرو صبحانه23.jpg

عکس شماره 23 : سالن سرو صبحانه

عکس شماره 24 : صبحانه  هتل

عکس شماره 25 : صبحانه هتل

پس از صرف صبحانه به قسمت حیاط هتل رفتیم که به مزرعه کوچک سبزی‌جات برخوردیم که بیشتر شامل ریحان و شاهی، .... بود. در محیط حیاط هتل تعدادی پرنده و حیوان اهلی نظیر: طاووس ، طوطی ، بز، مرغ شاخدار ، مرغ عشق،... قرار داشت  که  محیطی جذاب برای خانواده هایی که فرزند کوچک دارند را فراهم کرده بود و غاز هایی که با هر بار عبور از کنارشان کلی سروصدا می کردند و به قولی در اون قدیم ندیم ها، غاز نگه میداشتند تا هرکی میاد صاحبخانه غافلگیر نشه.

از لای قفس کمی از علف های موجود به بزو بزغاله ها دادیم تا نذرمون رو هم ادا کرده باشیم.

عکس شماره 26 : مزرعه کوچک سیفی جات

ساعت ۹.۳۰ با برداشتن  وسایل شنا  بوسیله ی ون هتل رفتیم برای پلاژ ها که البته جناب مارکوپلو اول فرمودند که در مسیر نیست بعد شاید یاد خوش و بش دیشب افتاد و ما رو سوار کرد. در طی راه فهمیدم ایشان هم یه سری به شرق آسیا مثل مالزی و سنگاپور و بالی و شهرهای ترکیه و دبی و یه چند جای دیگه زده بود و می گفت در دنیا فقط دو تا ساحل به این زیبایی وجود داره که اول سواحل استرالیاست و دوم هم کیش البته این نظر ایشان بود و چون هم ما و هم خانم ها را به هر دو پلاژ برد ما کاملا با نظر ایشان موافق بودیم.

عکس شماره 27: میدان روبروی پلاژ آقایان

ساعت۹.۴۵ صبح رسیدیم پلاژ، ورودیه پلاژ ها ( خانمها و آقایان ) هر دو به مبلغ 50.000 هزار ت می باشد و فقط برای کیش‌وند ها مبلغ 25.000 ت بود. ابتدا در کمد ها وسایل‌مان را گذاشتیم و به هر نفر یک جفت دمپایی برای رفتن به پلاژ می دادند. بعد از ورودی دو تا زمین والیبال ساحلی بود که درخواست توپ کردیم گفتند به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی از دادن توپ معذوریم. رفتیم داخل آب و چون اول صبح بود سطح آب خیلی بالا نیومده بود. تا یه مسافتی در دریا راه رفتیم که آب تا حداقل به حد مناسبی برای شنا کردن برسه، که در این حین عینک آفتابی بنده افتاد داخل آب و تازه اول ماجراهای بعد شروع شد.

هنگام حرکت و شنا در آب به دلیل مرجانی بودن کلی جزیره ی کیش مواظب نقاط تیره زیر پایتان باشید که سطح مرجانها پاهایتان را اذیت نکند.  البته تمامی پلاژ پوشیده از شن ساحلی بود و می توانستید برای راحتی بهتر از کفش‌های مخصوص هم استفاده کنید. هنگام شنا متوجه شدیم کشتی‌های تفریحی که صبح‌ها برنامه گردشگری دارند اکثرشون میان سمت پلاژ آقایون و برنامه پخش موزیک را اونجا اجرا می‌کنند که برای ماهم خالی از لطف نبود. آفتاب جنوب گرم‌تر و به دلیل هوای پاک  این منطقه میزان تابش آفتاب بیشتر  هم می‌باشد، به همین دلیل دوستان توجه نمایند حتی با  استفاده از کرم های ضد آفتاب در بدو ورود باز هم به تناوب چندین بار در طی روز از این کرمها استفاده نمایید و یا  تی شرت بپوشید، تا پوستتان کمتر دچار آفتاب سوختگی شود .

یه مقداری شنا کردیم و یه خورده هم با شن های ساحل قلعه درست کردیم و طبق قرار ساعت 12ظهر برای بیرون رفتن آماده شدیم در پلاژ فقط یک قسمت جداگانه برای دوش موجود است که فاقد شامپو می‌باشد و می‌بایست با خودتان به همراه بیآورید، بوفه ای هم در داخل پلاژ برای رفع تشنگی و ...... موجود می‌باشد . ساعت۱۲.۳۰  بعد از خوردن دو تا بستنی با همراهان اون‌طرف تماس گرفتیم که متوجه شدیم آنها هم بیرون آمده اند و با تاکسی به سمت هتل می‌روند . ما تصمیم گرفتیم پیاده تا هتل که تقریبا 20 دقیقه‌ای می شد به جهت در اختیار گذاشتن زمان بیشتری برای تعویض لباس و شستشو  به همراهان گرامی. نم نم رفتیم به سمت هتل.

در بین راه برای وعده ناهار از رستوران رودکی سفارش غذا دادیم تا زمانی که ماهم به هتل می‌رسیم غذا هم آماده باشد. امروز ما دو تا چلوکباب وزیری  به  همراه یک اکبر جوجه  و  یک چلوجوجه سفارش دادیم که پس از تقریبا نیم ساعت در یک پک که غذاها در ظروف آلمینیومی به همراه آب لیمو ورب انار و زیتون ، بسته بندی شده بود برایمان آوردند. مزه و کیفیت هر سه نوع غذا بسیارخوب و خوشمزه بود . قیمت غذاها بین رنج قیمتی از 35.000 تا 44.000 ت بود.

بعد از خوردن ناهار یه چرت لایت هم زدیم و طبق قرار برای عکس هتل که از قبل هماهنگ شده بود رفتیم لابی هتل . حالا داستان این عکس رایگان چیه؟ در لابی هتل فلامینگو دو تا شرکت وجود داره یکی برای گردشگری و دیگری برای عکاسی، گردشگری یه تور دوره جزیره رایگان داره و برای مهمانان هتل می باشد ما چون با تور اومده بودیم روی تورمان این گشت به اصطلاح رایگان (که در آخر توضیح می‌دهم) وجود داشت. در قسمت عکاسی به طور رایگان یه عکس 21 × 16 از شما می گیرند و برروی شاسی برایتان چاپ و تقدیمتان می نمایند. اما این تازه اول ماجراست، به این صورت که عکاس خوش اخلاق و جوان  هتل، آقای مهدیار که به قول خودش عضو تیم فوتبال امید بوده به همراه شما در چندین لوکیشن هتل در حدود 70 ، 80 تا عکس از شما می گیرند که برای هر کدام می بایست مبلغ 20.000 ت ( ارسال به صورت فایل عکس در تلگرام) و مبلغ جداگانه‌ای برای چاپ  و شاسی در صورت سفارش هزینه نمایید .

پیشنهاد می کنم اگر مایل به پرداخت چنین هزینه ای نیستید خودتان را اذیت نکنید در یک یا دو لوکیشن یه عکس دسته جمعی بگیرید و خلاص. ما در نهایت کل فایل عکسها را به تعداد 70 تا که حدود 60 تای آنها قابلیت چاپ داشت را در کل به مبلغ 450.000 ت خریداری کردیم و روز بعد هم عکس انتخابی ما را برروی شاسی چاپ و تحویل دادند. خوب اگر یادتان باشد در پلاژ گفتم که برای در آوردن عینک رفتم زیر آب و عینک را در آوردم، اینجاست که ماجرا شروع می شود وقتی بعد از ظهر از خواب پاشدیم همراهان گفتند انگار چشمات کمی ورم و پف داره گفتم نه بابا خواب به همون چسبیده که اینجوری شده که نه تنها نچسبیده بلکه یه چیزی هم شده.

بعد از عکاسی ساعت از۵.۳۰ عصر گذشته بود و متوجه شدیم  شاتل هتل هم رفته . پس ماهم پیاده و قدم زنان به سمت خیابان فردوسی و مراکز خرید رفتیم.

بازار کیش

عکس شماره 28: کشتی بازار پردیس

بازار کیششماره 29 : داخلی بازار کیش

به طور کلی اکثر مراکز خرید کیش دارای لوازم لوکس و برند هستند و بعضا قیمت ها با تهران برابری می کند . البته به طور پراکنده در هر مرکز و یا بازاری می توانید یک یا چند فروشگاه با قیمت های مناسبتری پیدا کنید که مسلما با گشت و گذار در مراکز آنها را خواهید یافت. یکی از این فروشگاه ها در طبقه ی اول مرکز خرید کیش واقع در خیابان فردوسی نزدیک ورودی درب غربی بود که انواع تی شرت و لباس نوزادی از 28.000 ت تا 90.000 ت داشت . و همچنین مغازه های کناری اجناسی به مراتب بهتر و البته قیمت های بیشتری داشتند . معمولا فروشگاه هااجناس تک سایز را به قیمتی مناسب تری عرضه می کردند .

قبل از رفتن به سوی مرکز خرید رویا مال بنده که بیرون اومده بودم تا یه هوایی بخورم و برای همراهان نوشیدنی بخرم فهمیدم اون طرف خیابان یه بازارچه ای محلی  به نام حافظ داره که دارای چند تا سوپر مارکت، فست فود، غذا خوری، نانوایی بربری، میوه فروشی، قصابی و چندین مغازه دیگر است که با توجه به کمبود اینگونه فروشگاه ها بسیار کار راه اندازه، که بعدا می گم به چه کار میاد. چندتا آبمیوه گرفتم وبرای همراهان بردم از مرکز خرید کیش به سمت مرکز خرید رویا مال که بسیار زیبا و شیک بود رفتیم اینجا نیز اکثر محصولات برند و با قیمت هایی حتی بالاتر از تهران عرضه می شد  که خیلی به صرفه نبود .

اواخر شب ساعت 11 پس از صرف شام سبک ساندویچی در کنار ساحل دوباره با پای برهنه در دریا و ساحل قدم زدیم و ساعت 12شب به هتل رسیدیم و رفتیم برای استراحت.

سه شنبه 29/7/99

خوب چشمتان روز بد نبیند، صبح که از خواب پاشدیم و خودمان را آینه دیدم نشاختیم. هر دو تا چشم دارای ورم و پف شدید بود و حالا علت بد خوابی دیشب را فهمیدم، با عینک آفتابی و ماسک رفتم پیش پذیرش  که در نزدیکی هتل درمانگاه و بیمارستانی هست یا نه ، که با دیدن چشم ها گفت به احتمال زیاد عفونت کرده و اگر می خواهید زود کارتان راه بیفته صبح اول وقت بروید بیمارستان کیش. ماهم سریع رفتیم برای صرف صبحانه تا  زود بخوریم و بریم بیمارستان تا هم دیگران نگران نشوند و ماهم این دو روزه زود خوب بشیم.

من و پسرم با تاکسی رفتیم بیمارستان کیش به مبلغ 20.000 ت ( حتما هنگام مسافرت دفترچه ها بیمه را به همراه داشته باشید ) در بدو ورود با تب سنج مورد معاینه قرار گرفتیم و پرسیدند که دارای تب و سرفه هستیم، یا نه که ما نداشتیم به اورژانس رفتیم و مورد معاینه دکتر قرار گرفتیم که دو تا آمپول و یه بسته قرص ضد حسایت دادند که آمپول ها را زدیم و راهی شدیم. ضمنا کلیه پرداختی ها به صورت الکترونیک توسط دستگاه ها انجام می شد و جمعا مبلغ 68.000 ت پرداخت کردیم .