کیش شهربدون چراغ قرمز

کیش شهربدون چراغ قرمز + تصاویر

امروز برنامه‌ی ما دیدن بازار عربها در آنسوی دیگر جزیره بود که تقربیا ما نیمی از راه را اومده بودیم، خبر دادیم که نگران نباشید چیز خاصی نیست، تا  رسیدن همراهان رفتیم  در یک ایستگاه مینی بوس که مجهز به کولر گازی بود نشستیم که چشمی در با ما شوخی داشت و بعد از یه 10 باری، باز و بسته شدن بلاخره بسته شد .

عکس شماره 30:بازار عربها

عکس شماره 31 : مرکز خرید دیپلمات مال

عکس شماره 32 : ورودی دیپلمات مال

همراهان با تاکسی رسیدند و ساعت۹.۳۰ صبح رسیدیم بازار عربها که به تاکسی در کل به علت دومسیر ه شدن مبلغ 370.000 ت پرداخت کردیم. بازار عربها تقریبا مثل کوچه مروی ( تهران ) بود و همه چیز در مغازه ها وجود داشت که قیمت بعضی از اجناس با تهران برابری می کرد. ما ابتدا با دیدن محله و ساختمان ها فکر می کردیم وارد محله متوسط و فقیر نشین کیش شده‌ایم که بعدا با توضیحات تور لیدر فهمیدیم سخت در اشتباه بودیم. از بازار عربها اومدیم بیرون رفتیم به مرکز خرید دیپلمات مال که اونجا هم زیاد مغازه ها باز نبودند ولی فردا که اومدیم در انتهای طبقه اول فروشگاه لباس زنانه ای هست که دارای قیمت هایی بسیار مناسب و اجناس با کیفیتی از رنج قیمتی 60.000 ت تا 90.000 ت بود . نکته جالبی که در این پاساژ به چشم میخورد این بود که شیشه مغازه های غیر فعال را با تصاویر و نوشته های زیبایی نقاشی و طراحی کرده بودند .

عکس شماره 33 : طراحی مغازه های بسته

ساعت 11 از پاساژ اومدیم بیرون با تاکسی به مبلغ20.000 ت رفتیم هتل و آماده بشیم برای برنامه ی تفریحی شاتل .

عکس شماره 34 : وسیله شاتل سواری

امروز رو از قبل برای انجام یکی از تفریحات آبی در نظر گرفته بودیم که قرعه فال به نام شاتل افتاد. در تمامی کلوپ ها و مراکز فروش تورهای تفریحی یک جدول نرخ مصوب دارند که در همه جا یکی می باشد و با کمی تخفیف می توانید از آنها استفاده کنید .

عکس شماره 35 : جدول نرخ مصوب تفریحات آبی

قبل از عزیمت به سمت کیش با بررسی سایت های مختلف فهمیدیم که این تفریحات با تخفیفاتی در سایتهای کیش تخفیف و تخفیفان کیش ارائه می گردد و احتیاجی به خرید اینترنتی از تهران نمی باشد. قبل از خرید با یکی از این مراکز تماس گرفتیم که ما الان اسکله هستیم می خواهیم تور تفریحی بخریم باید کجا بریم که گفتند ما امروز به دلیل کنسل شدن برنامه های دیروز همه رو امروز اجرا می کنیم و جا نداریم. با دکه فروش تفریحات مستقر در اسکله صحبت و قیمت گرفتیم که بالاتر از سایت بود و علت را پرسیدیم گفتند با این قیمت ها کسی این تورها را اجرا نمی کند و ما با آنها قرارداد نداریم.

خلاصه همینجوری رفتم تا وسط اسکله که برنامه قایق تفریحی و کشتی آکواریوم رو اجرا می کرد تا یک برنامه دیگری رو انتخاب کنیم که با مسئول اونجا آقا داود آشنا شدیم،  که پس از پرس و جو راجع به قیمت ها  و مقداری چانه زدن دیدیم قیمتهای ایشان به مراتب بهتر از دکه اسکله و هم پای سایت تخفیف می باشد ایشان تور شاتل به قیمت معمول65.000 ت را برای چهار نفر درکل به قیمت 210.000 ت هماهنگ کردند و همانجا هزینه را پرداختیم و اینترنتی بلیط را برایمان فرستادند . لازم به ذکر است که برای انجام تفریحات آبی چندین اسکله وجود داره که بنا به رعایت پروتکل های بهداشتی خودتان باید به آنجا بروید . قبلا ماشین یا مینی بوس برای حمل و نقل  به صورت رایگان بود . البته قبل از عزیمت پرسیدیم کجاست  نکنه یه 15 یا 20 تومنی هم باید کرایه بدیم که به سمت چپ اسکله اشاره کرد و در چند صد متر دورتر کنار مجتمع آوای خلیج فارس کلوپ پردیس برویم که با حدود 10 دقیقه پیاده روی به آنجا رسیدیم .

به طور معمول در تمامی تورهای تفریحی در روی قایق ها به هنگام اجرای برنامه ، عکاسی و فیلمبرداری توسط دوربین و یا گوشی ممنوع می باشد البته قبل از اجرا می توانید از اسکله ، قایق و .......  فیلم و عکس بگیرید .

نرخ معمول برای عکاسی و فیلم در برنامه شاتل مبلغ 60.000 ت برای حدود 30 ثانیه فیلمبرداری و حدود 35 تا عکس که در حین حرکت و چند تایی هم هنگام توقف کامل با راهنمایی عکاس در حالتهای، آب پاشی، علامت لایک، قلب و ....... انجام می شود، که با توجه به تعداد عکسها و موقعیت وکیفیت، واقعا مناسب و مقرون به صرفه می باشد .

به کلوپ پردیس رسیدیم و پس از طی مراحل ثبت و احراز هویت برای شاتل سواری آماده شدیم ابتدا وسایلمان را در کمدی قراردادیم و  با مایو وتی شرت حاضر شدیم خانم ها که با لباس کامل، راجع به قرار دادن دوربین و گوشی پرسیدیم که گفتند این گونه وسایل را  بیاریم داخل دفتر که دوربین مدار بسته داره  و در کمد دیگری وسایلمان را به جهت ایمنی بیشتر قرار دادیم.

به مسئول مربوطه فیش شاتل را دادیم و خوشبختانه به دلیل خلوتی  پس از چند دقیقه ای شاتل ما رسید به هر نفر یک جلیقه نجات و یک کلاه اسفنجی به جهت رعایت نکات ایمنی داده میشد. من و پسرم در دو طرف و دختر و همسرم هم در وسط نشستیم. در کناره هر فرد دستگیره های برای نگهداری به جهت نیافتادن در آب وجود داشت. ما اول فکر می کردیم که درکل کمی آب به ما پاشیده می شود ولی در واقع کلا خیس خالی می شوید چون هم داخل این وسیله از آب پر می شود هم در طول برنامه به اندازه ی کافی آب به سر و رویتان پاشیده می شود .

رفتیم برای ماجراجویی دریایی، هرچقدر که قایق کشنده تندتر می رفت آب بیشتری هم به ما می خورد و همچنین صدای جیغ و فریاد بیشتری هم به گوش می خورد با هر پیچ و خمی که قایقران با گذر از امواج خروشان می داد ما هم به اطراف و بالا و پایین می رفتیم البته حواس هردو نفر به ما بود تا مبادا از روی قایق به بیرون پرتاب شویم. عکاس مربوطه هم از این بالا و پایین رفتن ها مدام عکس می گرفت و بنده بیشتر مواظب بودم تا همسر گرامی به بیرون پرتاب نشود؛ البته بعد از ظهر که به ساحل مرجان رفتیم چندین بار شاهد واژگون شدن شاتل ها بودیم که فکر می کنم سرنشینان، خودشان همچین تقاضایی را از قایقران کرده بودند .

در  مکانی خلوت چند دقیقه ای ایستادیم و پس از مرتب شدن بر روی شاتل عکاس با دادن انواع فیگورها عکس های جالبی تهیه نمود در برگشت قایق به آرامی به سمت ساحل میرفت و اینبار ما بودیم که از قایقران می خواستیم تند تر و تند تر برود. تفریحی بسیار شاد ، مفرح  ولذت بخشی که در نوع خود جالب بودانجام دادیم  . پیشنهاد می کنم در صورت امکان امتحان نمایید .

پس از تعویض لباس های خیس و دیدن عکسهای بسیار جالب و خاطره انگیز با رضایت مبلغ 60.000 ت  را پرداخت و فایل عکسها طی چند دقیقه بدستمان رسید  . ساعت ۲.۳۰ بعد از ظهر  از کلوپ پردیس  برای صرف ناهار راهی شدیم.

از راننده برای ناهار فست فود پرسیدیم. ایشان فست فود انرژی را معرفی کردند که در حین راه از انواع غذا خوری ها و قیمت ها و کیفیت پرسیدیم که اطلاعات نه چندان خوب و درستی دادند. بعضی از تاکسی ها به دلیل رابطه یا دریافت پورسانت از مجموعه های گردشگری یا رستورانها ی بی کیفیت و دور افتاده، بعضا مسافران را به این مراکز هدایت می نمایند ( مبلغ کرایه 15.000 ت).

وقتی داخل مجموعه شدیم دیدیم ترکیبی از چندین فست فود و غذا خوری و بسیار خلوت و با قیمتهایی بالا می باشد که 5 دقیقه بعد اومدیم بیرون و دوباره با همان تاکسی که همونجا ایستاده بود، حالا شانسی بود یا هر چی گفتیم ما را  ببر به مجموعه فود لند که یه 15000 ت دیگه پرداختیم .

عکس شماره 36: مجموعه فود لند

مجموعه فود لند به طور کلی از5 مجموعه شامل: فست فود،  غذای ایرانی ، سالاد بار و غذای ایتالیایی و کافه می باشد.

این مجموعه در واقع جنب مرکز خریدی قرار داره که با یک درب شیشه ای  به یکدیگر راه دارند. رفتار پرسنل خوب و نکات بهداشتی رعایت می شد .قیمت غذاهای ایرانی از 59 تا 99000 ت بود .

پس از سفارش غذا می توانید در قسمتی که مایل بودید با توجه به تنوع میزها و فضای موجود غذایتان را میل نمایید. در انتهای سالن تلویزیون بزرگی به جهت نمایش تبلیغات وجود داشت که روبروی آن تابلو بزرگی از موجودات دریایی وجود داشت که سوژه خوبی برای عکاسی بود .37.jpg

عکس شماره 37 : ناهار فود لند38.JPG

عکس شماره 38 : تابلو موجودات دریایی

پس از 20 دقیقه صدای پیجر تحویل غذا به صدا درآمد و غذاها را تحویل گرفتیم. کیفیت ، طعم و مزه ی  پیتزاها بسیار خوب بود قیمت پیتزاها متعادل و بین رنج قیمتی 49000 ت تا 53000 ت بود.

به دلیل بسته بودن مرکز خرید نتوانستیم به آنجا برویم در عوض با چند دقیقه پیاده روی به ساحل زیبای مرجان رسیدیم .البته لازم به ذکر است که از صبح تا کنون و همچنین فردا بنده همچنان در همه جا با عینک آفتابی بودم و در تمامی عکسها گرفته شده نیز بلاجبار عینک به چشم بودم .

39 .jpg

عکس شماره 39: ساحل مرجان

ساحل مرجان دارای چشم انداز زیبایی از دریا و ساحل و ساختمانهای اطراف دارد و با زیبا سازیی که انجام شده مکانی برای گردشگری و قدم زدن و استراحت و لذت بردن از مناظر زیبای اطراف می باشد، در سایبانی که مشرف به دریا بود لحظاتی را به تماشای حرکت قایق ها و اجرای برنامه های مختلف تفریخات آبی  به نظاره نشستیم .

در گوشه ای از ساحل مرجان تعدادی مجسمه اسب سفید که انگار از دریا به سمت خشکی در حال حرکت هستند قرار داده بودند که منظره زیباو مناسبی برای عکاسی  می باشد . سپس قدم زنان به سمت اسکله مرجان رفتیم  و به تماشای نماد ساحل مرجان رفتیم .40.gif

عکس شماره 40 : اسب های ساحل مرجان

عکس شماره 41 : نماد ساحل مرجان

در بالای اسکله پارک بازی و سرویس بهداشتی و دکه فروش خوراکی  قرار داشت. در این اسکله نیز انواع تفریحات دریایی مانند قایق سواری ، شاتل و .......... وجود داشت که عده ای در حال انجام آنها بودند و هر چند یکبار شاهد واژگون شدن شاتل و شنا کردن افراد در دریا  و اوج گرفتن چترهای پاراسل ها در آسمان آبی بودیم .

ساعت 7 عصر با تاکسی به مبلغ 17.000 ت به مرکز خرید پانیذ رفتیم در طبقه دوم این مرکز یک فروشگاه اجناس چینی به سبک فروشگاه های خانه و کاشانه، به نام مرکز خرید چین وجود داره و جالب اینکه متصدی فروش اونجا به نام آقای جان خودش چینی می باشد .42 .jpg

عکس شماره 42: داخل مرکز خرید چین

محصولات این فروشگاه  در حد متوسط و معمولی می باشد. ساعت  ۹.۳۰  پیاده به سمت هتل رفتیم و پس از کمی استراحت برای شام از تهیه غذای جوان سفارش غذا دادیم. از اینجا سه تا غذای درباری با برنج ایرانی سفارش دادیم. کیفیت غذاها  در حد متوسط و رنج قیمتی غذاها از 47.000 ت تا 110.000 ت بود پس از صرف شام، به جمع و جور کردن وسایل و چمدانها پرداختیم .

برای فردا برنامه این بود که صبح اول وقت اتاق را تحویل دهیم تا برای گشت شهری تور جزیره ساعت ۹.۳۰ آماده باشیم . با صحبتی که با آقا داود داشتیم میخواستیم  امشب را با کشتی تفریحی اوستا برای شام  که بهترین کشتی در کیش می باشد، اجرا کنیم که متاسفانه این کشتی به جهت تعمیرات به مدت یکماه غیر فعال می باشد. از  ایشان کشتی دیگه ای خواستیم که به ما گفت بیشتر هزینه ی بلیط برای کشتی تفریحی برای گشت در دریا و اجرای برنامه ی زنده است و کیفیت غذاها در اکثر کشتی ها خوب نیست و کشتی ها مبلغی بین 20 تا 25000 ت برای غذابیشتر هزینه نمی کنند ( مبلغ تور کشتی نفری 120.000 ت بود). پس این برنامه را کنار گذاشتیم و قرار شد فردا برنامه کشتی آکواریوم را ساعت 4 عصر به مبلغ 50000 ت برای هر نفر را انجام دهیم .

چهار شنبه 30/7/99

پس از صرف صبحانه با عینک آفتابی در سالن دلفین اتاق را تحویل و  چمدانها را در اتاق امانات قرار دادیم . تا زمان رسیدن مینی بوس رفتیم داخل محوطه زیبای هتل فلامینگو و از محیط های داخلی و لابی و قسمت های دیگر هتل عکس گرفتیم .43.gif

عکس شماره 43  : تابلوهای نقاشی هتل44.jpg

عکس شماره 44 :ساختمان محوطه هتل

عکس شماره 45 : آبنمای محوطه هتل

ون گشت شهری ساعت ۹.۳۰ صبح  به همراه دیگر گردشگران راهی گشت جزیره شدیم. به طور معمول راهنمای تور پس از معرفی خودش در رابطه با مدت زمان و جاهایی که قرار برویم صحبت کرد که شامل بازدید از مجموعه ی درخت سبز و درخت انجیر کهنسال جزیره ، شهر حریره ، گذر از نوار ساحلی و محله ی بومی نشین ها که شامل سفاین قدیم و جدید، کلبه و فانوس هور، کشتی یونانی ، گذر از دشت آهوان ، بازار عربها و مرکز خریددیپلمات مال هست که در نهایت در مرکز خرید مروارید به اتمام می رسد.

و در رابطه با برنامه ی عکاسی هم اعلام کرد  که در هر مکانی از خانواده ها به صورت تکی ، دوتایی و دسته جمعی در لوکیشن ها و مکانها عکس می گیره و در پایان فایل عکس رو ارسال می کنه طبق روال این گونه گشت ها با گذر از هر قسمت توضیحات مناسبی در رابطه با محل و نوع زندگی داده می شد و در لابلای صحبت ها به دلیل تنوع و شادی همراهان با پخش  آهنگهایی شاد نیز تنوعی به این گشت داده می شد.46.JPG

عکس شماره 46 : درخت سبز 600 ساله معروف به انجیر معابد و درخت سبز

در طول برنامه با یک شیشه آب کوچک ، کیک و آبمیوه  به طور رایگان مورد پذیرایی قرار می گرفتید . پس از یک مرحله عکاسی از ایشان قیمت ها پرسیدم که  مبلغ 40 تا 120.000 ت را اعلام کرد ما هم به خیال اینکه مثل برنامه ی شاتل یه 30 ، 40 تایی عکس می گیریم و فوقش 120.000 ت می دهیم پس می ارزه .اما غافل از اینکه با هر کلیک برروی دکمه شاتر عکاسی مبلغ 40.000 ت هر عکس برای ما آب میخوره .47.JPG

عکس شماره 47 : مجتمع گردشگری و تفریحی میراث کیش

متاسفانه اگر بخواهیم مقایسه ای از نحوه ی گردشگری خودمان و  خارج از کشور انجام دهیم به نتایج خوبی نمی رسیم و به قولی ما باید خودمان را با یگدیگر مقایسه کنیم . در تور خارجی عکس می گیرند و با قیمتی واقعا متعادل و مناسب در جا چاپ می کنند، خواستید می خرید نخواستید نمی خرید، ولی خوب از اون جایی که متاسفانه نگرش تورها به گردشگران بیشتر جنبه مالی داره و  به مسافران به عنوان کالای یکبار مصرف نگاه می کنند و نه ثبت یاد و خاطره ای ماندنی. که پیامد این نگاه با توجه به نظرات و عقاید ثبت شده در فضای مجازی منجر به رکود و کساد و عدم مراجعه  دوباره به آژانسها و تورها میشه .

نتیجه این شد که اکثرا ، خانواده هایی مثل ما 2 یا 3 عکس (به قیمت هر عکس 40.000 ت ) اونهم به دلیل اینکه دیگه اون مکان را از دست داده بودیم را با ناراحتی گرفتیم و راهی شدیم. پس توصیه بنده به شما عزیزان اینه که در هر مکان و منظره ای کاری به فیگور و حالت های ارائه شده از سوی عکاسان و تور لیدر ها نداشته باشید و خودتان دوباره با همان حالت ها و یا به دلخواه خودتان تا می توانید از زوایای مختلف عکس و فیلم تهیه نمایید . تا مانند ما که هرچقدر اصرار کردیم و حاضر شدیم برای فایل 40 تایی 300.000ت بدهیم که تور لیدر گفتند در کل  باید ۲.۲۰۰ میلیون تومان بدهیم که مقبول نیافتد و افسوس ما که با داشتن دوربین خوب این فرصت را از دست داده بودیم و کل  فایل عکسها رفت داخل پوشه ی سطل آشغال .48.gif

عکس شماره 48 :  محل کشتی یونانی در ساحل هور

همانطور که در توضیحات بالا گفته شد تور ابتدا به مجموعه فرهنگی گردشگری میراث کیش رسیدیم که درخت انجیر معابد معروف و داستان خواستگاری مردان با بستن پای خود به درخت را برایمان تعریف کردند . که همه در نهایت به این نتیجه رسیدن که امروزه فقط پول جواب می‌ده و بس. و سپس با عبور از کنار گذرساحلی و کمر بند سبز کیش که مخصوص دوچرخه سواری است به سمت کلبه و فانوس هور که با نماد زیبایی منظره ای جالبی داشت.

و البته آخرین روزهای حضور کشتی یونانی در آبهای خلیج فارس که داستان جالبی داره ، این کشتی در سال 1322 در کلاسگو اسکاتلند به دست انگلیسی ها ساخته میشه دو سال برای کشور ما به نام های پارسی و همدان کارکرده بار شکر و کاغذ داشته و دست یونانی ها بوده ، 53 سال قبل به دلیل نبود فانوس دریایی با مرجانها برخورد می کنه و به گل میشینه. پس از 8 ماه تلاش خدمه نتوانستند کشتی را نجات بدهند و بار کشتی رو که کاغذ و شکر بوده به آتش می کشند و هم حق الغرامه‌ای  از شاه وقت و از شرکت بیمه خودشان می گیرند و کشتی را اینجا رها می کنند و می روند.

طی برنامه ریزی جدید تا یکسال آینده این کشتی می بایست جمع آوری بشه چرا که 4 ساله خوردگی آهن و آلودگی زیست محیطی داره و به همین علت سه سال قبل به ذوب آهن اصفهان فروخته شده و هر موقع کشتی جمع آوری بشه موزه ی کیش  که در چند صد متر اونطرف تر قرار داره با بودجه ی حاصل از فروش کشتی قراره بازگشایی بشه .

عکس شماره 49 :  ساختمان موزه میراث کیش

عکس شماره 50  : نماد ساحل هور

از فانوس هور به سمت  به سمت بازار عربها و یا همان سفاین قدیم و جدید رفتیم که تازه متوجه شدیم اعراب بومی و ساکن در این منطقه جزو ثروتمندان و سرمایه گذاران کیش هستند که درآمد اوناها از  پروژهای کشتی سازی و استخراج مروارید و سرمایه گزاری در پروژهای کیش و........ هستش و به خاطر زندگی سنتی مایل به بازسازی خانه های قدیمی خود از طرف سازمان عمران کیش نیستند .

همه ی گردشگران در مرکز خرید دیپلمات پیاده شدند تا ضمن دیدن عکسها در صورت تمایل آنها را خریداری نمایند ما که دیروز به طور اتفاقی به اینجا آمده بودیم  و حالا که بیشتر مغازه ها باز بودند به گشت و گذار پرداختیم که تنها فروشگاهی که دارای اجناس خارجی  (با رنج قیمتی 60 الی 90  ت ) بود توانستیم اجناس خوب و به قیمتی را خرید نماییم. پس از پایان پذیرفتن پروژه فروش عکس ها ساعت۱.۳۰  بعد از ظهر ( در کل 3 ساعت و نیم زمان تور شهری است ) به مرکز خرید مروارید رسیدیم و برای ناهار به جهت اینکه فرصتی برای آزمون و خطا نداشتیم دوباره رفتیم به فود لند با تاکسی به مبلغ 17.000 ت و تا آماده شدن سفارش غذا به مرکز خرید داخل  مجموعه فود لند رفتیم.

در مجموع  این مرکز دارای لباس و پوشاک مناسب و  برند و جنس خوب با قیمت‌هایی بهتر داره و تقریبا اجناس تک هستند که سایز بندی نداره و از فروشنده علت را پرسیدیم که اینا باقیمانده اجناس هستند، گفتند نه ما کلا اجناسمون رو تک می آوریم، البته مغازه ها بین ساعت۱.۳۰  تا 2 بعداز ظهر می بندند و ساعت 5و ۵.۳۰  عصر دوباره باز می باشند .  51.jpg

عکس شماره 51 : ناهار فود لند

عکس شماره 52 : کاکتوس  سه متری

پس ا ز صرف ناهار به ساحل مرجان رفتیم و این بار به سمت چپ و در جهت اسکله تفریحی که نزدیک هتل فلامینگو بود حرکت کردیم در مسیر به قسمتی رسیدیم که در جلوی ورودی آن کاکتوسی شبیه فیلم های تگزاسی، نظرمان را جلب کرد که تقریبا 3 متری ارتفاع داشت. درقسمت  کنار دریا فضای سبز و چمن کاری داشت و برای استراحت خواستیم به آنجا برویم که نگهبان مربوطه مانع شد و گفت اینجا ساحل خصوصیه که از روی نقشه فهمیدیم اینجا ساحل و اسکله خصوصی پاویون است و در قسمت مشرف به آن مجتمع اقامتی پارس قرار که سوئیت هایی یک طبقه ای حدود 6 ، 7 تایی در یک محوطه ی درختکاری  وجود داشت.

عکس شماره 53 : موقعیت اسکله پاویون

مسیر را زیر آفتاب ادامه دادیم و به دلیل  گرما از دریا فاصله گرفتیم و از کنار ساختمان ها به راهمان دادمه دادیم و از پست های نگهبانی راه دریا را جویا شدیم که با راهنمایی به سمت آب و در واقع صخره خرچنگها رسیدیم که ما اثری از خرچنگها ندیدیم .

رفتن کنار آب همان و زدن پایی به آب هم همان، لازم است بدانید ساحل این قسمت کلا مرجانی هستش و جاهای خیلی کمی ماسه و شن داره تا شما بتوانید به راحتی وارد آب شوید و ضمنا هرگز در جاهایی که غریق نجات نداره اصلا و تحت هیچ عنوان وارد آب نشوید زیرا این قسمت ها بسیار خلوت و کم تردد می باشد و افراد در حد تک و توک دورو برتان هستند. پس فقط به بالازدن پاچه های شلوار و نشستن بر روی مرجانها و سپس خیس شدن توسط امواج آبی فیروزه ای ساحل کیش بسنده نمایید. ما نیز همین کارا کردیم که از همگی از کمر به پایین خیس خالی شدیم، خوشبختانه به دلیل گرمای هوا وجریان هوای ملایم معمولا پس از نیم ساعت پیاده روی لباسهایتان تقریبا خشک می شود.

در ابتدای ورود به کیش دخترم گفت خوب تو کیش فکر نمی کنم کسی گم بشه هر جا دریا رو دیدی میری به سمت بالا میرسی به اسکله و هتل به همین راحتی اما از آنجا که غیر ممکن، غیر ممکن است ما به معنای واقعی گم شدیم. ساعت۴.۳۰  عصر از صخره خرچنگها به سمت اسکله تفریحی حرکت کردیم که در طول مسیر با یک به چپ رفتن و طی مسیری از لابلای درختچه های خاردار و دیدن ساختمان های متروکه که بعضا با تابلوی اینجا ملک خصوصی است و مزاحم نشوید، روبه رو شدیم که برای ما جای تعجب داشت. چرا که وقتی از قیمت ملک جویا شدیم دیدیم که از متری 40 و50 تا 60 میلیون تومان هم قیمت می دهند .

خلاصه اینقدر رفتیم که خوردیم به دیوار بلند و پوشیده از درختچه که یه 10 متری ارتفاع داشت که شاید من و پسرم می توانستیم بالا برویم ولی بقیه نه ، پس فعلا که در سایه بودیم به خوردن میوه ها اکتفا کردیم و کمی که حالمان جا آمد دنبال اون مقصری که مارا به سمت چپ هدایت کرده بود یعنی پسرم گشتیم و کلی باهاش شوخی کردیم که اولین راهنمایی هستی که در جزیره کیش تونستی مسافران را گم کنی و اگر در اینجا گیر بیافتیم میشیم اولین گم شدگان جزیره کیش.

دوباره مسیر اومده را برگشتیم و با کمی این و اونور بلاخره یه ماشین دیدیم و مسیر را پیدا کردیم و ما غافل از اینکه امروز عصر ساعت 4 با آقا داود برنامه کشتی آکواریوم را هماهنگ کرده بودیم، ایشان ساعت ۴.۵۰ عصر زنگ زد و گفت نمی آید و می توانم تا ساعت ۵.۱۵ عصر هم  کشتی را نگه دارم که ما متاسفانه گفتیم هم دور هستیم  و هم دسترسی به تاکسی نداریم پس عذرخواهی نمودیم و برنامه را کنسل کردیم .54.jpg

عکس شماره 54: خانه های خالی از سکنه55.JPG

عکس شماره 55 : دریاچه ی نزدیک هتل داریوش

در ادامه به دریاچه ای رسیدیم که هتل بزرگ داریوش به آن اشراف داشت. چند دقیقه ای اونجا با چند تکه نان که برای بزغاله های هتل کنار گذاشته بودیم به ماهیان دریاچه غذا دادیم و چند تا عکس گرفتیم و در مسیر دوچرخه سواری که الان دیگه سایه شده بود به سمت اسکله حرکت کردیم. در مسیر متوجه یه برنامه اختصاصی شاتل در کنار ساحل شدم و از فرصت استفاده کرده و با اجازه از افراد از قایق بادی معروف شاتل عکس گرفتم .

سپس به پلاژ آقایان رسیدیم و آنجاهم یه 15 دقیقه ای استراحت کردیم و به کافه کناری اونجا به نام میکافه رفتیم که محیط خوب و گرم و البته با رفتاری گرمتر و مودبانه مورد استقبال قرار گرفتیم. پرسنل کافه  نکات بهداشتی و پروتکل ها را رعایت می کردند و اگر ماسک هم می خواستید در اختیارتان قرار می دادند .سفارش ما یک کافه لاته و کیک شکلاتی و دو تا آب هندوانه بود .

در روبروی پلاژ آقایان و در مسیر دوچرخه سواری پروژه احداث تله کابین کیش به صورت نیمه کاره به چشم می خورد.

در گوشه و کنار خیابان انواع و اقسام ماشین هایی لوکس به وفور دیده میشد، که اگر می خواستیم از این ماشینها عکس بگذاریم بسیار زیاد بود و به همین نمونه اکتفا کردیم.56.jpg

عکس شماره 56 : نمونه از ماشین های کیش

اینبار به سمت شمال و به میدان آبشار حرکت کردیم. از پروژه نیمه کاره میکا مال که در واقع دوتا مجتمع در کنارهم قرار داشت گذر کردیم و به میدان زیبای آبشار و پنگوئن غول آسایی که نظاره گر اطراف بود رسیدیم و متوجه شدیم هتل بزرگ ارم در این قسمت قرار دارد .57.JPG

عکس شماره 57: میدان آبشار58.JPG

عکس شماره 58 : نماد پنگوئن

از پیاده روی زیبای خیابان فردوسی که با نورپردازی در کناره ها مکان جالبی برای عکاسی بود گذشتیم. ضمنا در فضای گل کاری و چمنکاری شده اطراف مجسمه های جالبی از حیوانات و کودکان نصب شده بود . هنگام عبور از آنجا صدایی شبیه جیر جیرکها فضای خیابان را پر کرده بود .

عکس شماره 59 :  پیاده روی خیابان فردوسی

در ادامه نبش میدان فردوسی به فروشگاه ویرا هوم رسیدیم. این فروشگاه به سبک فروشگاه های خانه و آشپزخانه است . که دارای اجناس  متنوع، خوب و با کیفیتی بود و صد البته با توجه به کیفیت اجناس  قیمت ها مورد قبول بود. پیشنهاد می کنم مخصوصا خانمها بازدید از اینجا را در برنامه ی خود قرار دهند .

از ویرا هوم به مراکز کناری مانند اوت لت و دی تون نایت و فروشگاه کفش ارکه رفتیم.  فروشگاه ( ارکه ) مخصوص کفش کتونی تک سایز از کودک تا بزرگسال با قیمت یکسان 150.000 ت بود که در جاهای مختلف کیش از جمله بازار ونوس شعبه داشت.

بعد از خریدی که از اوت لت داشتیم به علت خرید از جاهای دیگه از فروشنده تقاضای یک کیسه بزرگتر کردم که ایشان گفتند این کیسه برای خرید هایی بالاتر است زیرا هریک از این کیسه ها برایشان 7000 ت هزینه در بر داشته است. گفتیم مشکلی نیست هزینه اش را می پردازیم که ایشان بدون گرفتن وجهی اضافه به ما هدیه دادند و ما نیز تشکر کردیم. در واقع همه این مراکز ذکر شده با چند قدم پیاده روی در ادامه ی مرکز خرید کیش می باشند، ولی چون ما ایندفعه از این سر خیابان آمده بودیم به این مراکز برخورد کردیم .

خوب دیگر به ساعات پایانی نزدیک می شدیم پس برای وعده شام رفتیم به بازارچه حافظ، چون قبلا چندتا غذاخوری و فست فود و ساندویچی و........ دیده بودیم از چند تا کسبه سوال کردیم کدو م بهتره که از غذای ایرانی  کباب بناب بیشتر تعریف کردند و با اکثریت آرا رفتیم برای صرف شام، کبابی بناب که سالن کوچک و تمیزی داره و غذاها در ظروف یکبار مصرف سرو میشه .

عکس شماره 60: کبابی بناب

هنگام ورود از یکی از مشتریان  درباره ی کیفیت غذا پرسیدیم که ایشان راضی بود، ما اینبار جوجه کباب، ته چین با مرغ، باقالی پلو با مرغ و یک برنج اضافه سفارش دادیم. مزه و کیفیت غذا خوب و خوشمزه بود. قیمت ها مقرون به صرفه و تنها ایراد آن نداشتن زرق و برق رستورانهای شیکه که مسلما همین غذا را به دوبرابر قیمت می فروشند. قیمت غذاها از 33000 ت تا 79000 ت می باشد.

پس از صرف غذا پیاده برای آخرین بار به کنار دریا رفتیم و  قدم زنان در آب های گرم دریا تا اسکله رفتیم ما می بایست طبق قرار با هتل که ون ترانسفر برگشت ساعت ۱۰.۱۵ شب به سمت فرودگاه حرکت می کرد، به هتل می رسیدیم . از کناره ساحل و نماد فانوس دریایی، در کنار کافه تهران که با نورپردازی چشم نواز، شب آرامی را برای مهمانان به ارمغان می آورد گذشتیم .

عکس شماره 61 : نماد فانوس دریایی

در برگشت از مرکز خرید ونوس یک ساک دستی بزرگ برای جادادن وسایل و خرید ها تهیه کردیم . به هتل رسیدیم از کارکنان پذیرش به خاطر پذیرایی و رفتار خوب  و رسیدگی پرسنل  تشکر کردیم، چمدانها را  خدمه به ون انتقال دادند و با دادن انعامی به رسم معمول راهی فرودگاه شدیم. ساعت برگشت ما ۱۱.۳۵ شب بود . ساعت ۱۰.۳۰ شب به فرودگاه رسیدیم .

عکس شماره 62 :  خروجی فرودگاه کیش

و طبق روال کارهای تحویل و گرفتن کارت پرواز را انجام دادیم و فقط در مورد ساک خرید گفتند که باید بسته بندی بشه که با پرداخت مبلغ 15000ت سلفن پیچ تحویل کانتر بار دادیم . هنگام سوار شدن به هواپیما و قرار گرفتن در صندلی ها متوجه شدیم که ردیف های ما پشت سرهم نیست و با سه ردیف فاصله از هم قراره داره که من و پسرم  سه ردیف مونده به آخر نشستیم که در پرواز های اخیر به علت رعایت پروتکل های بهداشتی  این سه ردیف کلا خالی می باشد واین بدین جهت می باشد که  اگر برای مسافری مشکلی پیش بیاد در این ردیفهای خالی بتوانند رسیدگی مناسبی انجام دهند.

پس از دقایقی که همه ی مسافران  در هواپیما قرار گرفتند از مسافر کنار دختر و همسرم تقاضا کردم که اگر اشکالی نداره چند ردیف بیاد عقب تر که هم پیش خانواده ام باشم هم ایشان جای بازتری داشته باشه، چون کنار من و پسرم صندلی خالی بود ایشان لطف کردند که جابه جا بشویم همین که ایشان جای من نشست، بنده رفتم که دوربین را توی کوله بگذارم که مهماندار هواپیما ایشان را صدا زد و در  ردیف های جلویی جابه جا کرد، من هم همون جای قبلی نشستم و نرفتم جلو چون به علت قد ما و فضای کم بین صندلی ها هم راحت‌تر میشه نشست و هم جای اطرافیان تنگ‌تر نمیشه کنار دستی ما یه زوج بودن که به من گفت آقا اگر میشه یه دست هم به صندلی ما بزن ما هم بریم جلو، شما به صندلی هرکی دست میزنی چندین ردیف میره جلوتر.

این به این خاطر بود که موقع نشستن چند تا از مسافرین که به صورت خانوادگی با هم  بودند به خاطر اینکه کنار هم باشند در ردیفهای ما جا گرفته بودند. که وقتی ما اومدیم مهماندار مجبور شد اون چند نفر را با ردیف های جلویی جابه جا کنه و ماهم اعتراضی نداشتیم و اونها هم کلی از ما بخاطر این جابجایی تشکر کردند و این شد که این دوتا می گفتند یه کاری کن که ماهم بریم ردیف های جلوی  هواپیما.

در نهایت ساعت ۱۲.۱۰  بامداد روز پنج شنبه باپرواز کیش ایر به آرامی از باند فرود برخواستیم و با گذر از بالای جزیره کیش و منظره زیبای شب با این شهر بدون چراغ قرمز و توقف خداحافظی کردیم. درطی پرواز فقط یک بطری آب  بسیار کوچک دادند در هواپیما فقط به تعداد کمی بالش و پتو موجود می باشد که به چند نفر بیشتر  هم نرسید. پس اگر در طی پرواز احتیاج به این وسایل دارید حتما همان ابتدا از مهمانداران بخواهید تا تمام نشده در اختیاران قرار دهد . هنگام عبور از فراز شهر ها و روستاها دیدن چراغها ی رنگین خانه ها و خیابانها و نور کورسوی روستاهای دورافتاده منظره بدیعی را در تاریکی شب به وجود می آورد که دیدن آنها خالی از لطف نمی باشد .

پس از کمی استراحت با صدای کاپیتان  به بالای شهر تهران رسیدیم و منظره شب تهران را مشاهده کردیم که بسیار زیبا و دل انگیز بود با فرودی تقریبا پر شتاب  در ساعت ۱.۴۵ بامداد روز پنج شنبه به زمین نشستیم و به سلامت به فرودگاه رسیدیم ، فقط اشکال کار اونجا بود که رفت ما با ترمینال 4 با کاسپین بود و برگشت ما با کیش ایر از ترمینال 2 که  در اونموقع شب خطوط اتوبوس و مترو  تعطیل بود و بالجبار باپرداخت مبلغ 20.000 ت با تاکسی به پارکینگ شماره 4 رفتیم که راننده به علت آشنایی با قسمت ورود، بنده را لطف کرد تا طبقه ی اول پارکینگ برد. پس دقت نمایید که هنگام دریافت بلیط ترمینال های ورودی و خروجی یکی باشه تا نصفه شبی مثل ما آخرین نفری نباشید که چراغهای فرودگاه را خاموش کردیم و رفتیم .

برگرد تا به دشت محبت سفر کنیم

تا کوچه های باغ صداقت  سفر کنیم

از گیرودار ودردو هیاهوی شهر عشق

تا روستای ساده ی خلوت، سفر کنیم .........

جمعا کل هزینه ها: (بدون محاسبه خرید ها)

1) ناهار و شام : 1.162.000 ت

جمع : 2.777.000 ت

هزینه ی تور 6.320.000 ت

در اینجا جا داره چند نکته دررابطه با خرید تور را یاد آور نماییم :

• اگر مکان آژانس مسافرتی را می شناسید و اطمینان دارید باز هم به طور واضح و روشن سوال کنید چه کسانی در تهران و همچنین در شهر مقصد پاسخگوی شبانه روزی شما در صورت بروز هرگونه مشکلی اعم از ساعت ورود و خروج، هتل ، فرودگاه و غیره هستند . تمامی آژانس ها به غیر از کاربری که به شما توررا می فروشند یک نفر به عنوان مدیریت تور دارند حتما شماره تماس این فرد را بگیرید و تمامی موارد بالا را با ایشان به صورت حضوری در میان بگذارید و بخواهید در صورت بروز هرگونه مشکلی باید با چه شخصی در تمامی مدت شبانه روز تماس بگیرید .
  • پس از دریافت بلیط ها و ووچر و قرارداد هتل به صورت اینترنتی، ابتدا تمامی تاریخ های رفت و برگشت را هم خودتان و هم شخص دیگری کنترل نمایید معمولا بلیط ها به زبان انگلیسی می باشد می توانید از مسئول تور بخواهید روز و تاریخ بلیط ها و ووچر و مخصوصا قرارد داد را به زبان فارسی برایتان ارسال نماید .پس از بررسی باز هم به محل فروش تور خود سر بزنید و  دو باره بخواهید توسط خودشان کنترل نمایند و پرینت تمامی مدارک را بگیرید .
  • اگر ساعت پرواز بعد از نیمه شب می باشد یعنی به این صورت 00:35 نیمه شب چون با تغییر تاریخ همراه است  ممکن  است با صبح روز  قبل اشتباه گرفته می شود . لذا به این موضوع دقت کافی مبذول نمایید .

از عزیزانی که تجربیات سفر خودرا در اختیار بنده قرارداده اند کمال سپاس و قدردانی را دارم .