مارماریس کجاست؟ راهنمای کامل سفر به مارماریس ترکیه

4.4
از 76 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
اینجا بهشت گردشگران در ترکیه است + تصاویر
04 اردیبهشت 1402 07:00
71

طبیعتاً افرادی که برای اولین بار سفر به مارماریس را تجربه می‌کنند، یا سال‌ها از آخرین سفرشان به این شهر می‌گذرد، با طوفانی از سؤالات مواجه هستند. یکی از راه‌حل‌ها برای این مشکل هم، جست‌وجو برای راهنمای سفر به مارماریس است. به همین دلیل در این مطلب، با بررسی اطلاعات موثق و نظرات افرادی که در تور مارماریس شرکت کرده‌اند، مرحله به مرحله نکات مهم سفر به مارماریس را برایتان شرح داده‌ایم.

شاید عنوان «راهنمای سفر به مارماریس» این اشتباه را القا کند که خواندن این مطلب فقط برای کسانی است که بلیط در دست دارند و به زودی به مارماریس سفر می‌کنند. اما در این مقاله لست‌سکند، جدا از موشکافی مراحل مختلف سفر به مارماریس، می‌خواهیم با توصیف نقاط مختلف جزیره مارماریس، توضیح دلایل سفر به آن و آشنایی بیشتر با این شهر، بررسی کنیم که آیا اصلا این مقصد با سلیقه شما سازگار است یا نه.

مارماریس کجاست؟

اگر می‌خواهید بدانید مارماریس کجاست باید در قسمت جنوب شرقی نقشه ترکیه، دنبال شهری ساحلی بین ازمیر و آنتالیا بگردید. مارماریس یکی از شهرهای استان موغلا است که به دلیل بندری بودن، در تجارت و گردشگری، بسیار حائز اهمیت است. این بخش از استان موغلا، با شهرهای مهم گردشگری مثل فتحیه و بدروم کمتر از ۲ ساعت فاصله دارد؛ بنابراین بعد از بازدید از جاهای دیدنی فتحیه می‌توانید با پیمایش حدود 120 کیلومتر، گشتی هم در این شهر بزنید.

Muğla_in_Turkey.svg (2).jpg
موقعیت مارماریس در نقشه ترکیه

مارماریس در مرز دو دریا

نکته مهم دیگری که باید درباره موقعیت مارماریس بدانید، قرارگیری آن در مرز دریای اژه و مدیترانه است. در کنار این شهر، پیش‌رفتگی‌های طولانی و کم‌عمق خشکی به آب، جزایر و شبه‌جزایری را باعث شده که نقش یک مرز طبیعی بین این دو دریا را ایجاد می‌کنند. از نظر موقعیت زمین‌شناسی، این شهر بر معادن سنگ مرمر استوار است و به همین دلیل، نام یونانی «مارماریس» را به آن داده‌اند.

Map-of-the-Aegean-Sea-depicting-the-study-area-boundary-the-National-Marine-Park-of.jpg
موقعیت مارماریس در محل برخورد دریای مدیترانه و اژه

اطراف مارماریس به کجا ختم می‌شود؟

اگر مایلید بدانید که انتهای چهارجهت اصلی مارماریس کجاست، باید اشاره کنیم که شمال مارماریس به خلیج گوکاوا، جنوبش به مدیترانه و از غرب و شرق به ترتیب، به داتچا و دریاچه کویج گیز منتهی می‌شود. در هر صورت، فرقی نمی‌کند که مقصدتان در اطراف مارماریس کجاست، چراکه از این شهر به هر سمت حرکت کنید، به یک جاذبه مهم طبیعی یا تاریخی می‌رسید.

دلایل سفر به مارماریس

حال که با موقعیت مارماریس آشنا شدیم، خواه‌ناخواه یک سری اطلاعات کلی از تاریخ و ویژگی‌های احتمالی این شهر به ذهن هر گردشگری خطور می‌کند. در این راهنمای سفر به مارماریس، پیشنهاد می‌کنیم به هیچ یک از این اطلاعات جامع بسنده نکنید و با تاریخ، طبیعت، و فرهنگ مارماریس ترکیه دقیق‌تر آشنا شوید تا در سفر به مارماریس، از هیچ یک از این ویژگی‌های مثبت بی‌بهره نشوید.

اگر انگیزه توریست‌هایی که برای بار دوم یا بیشتر، سفر به مارماریس را تجربه می‌کنند بپرسیم، قطعاً ده‌ها دلیل قانع‌کننده را به خط می‌کنند؛ اما از آن‌جایی که در این راهنمای سفر مارماریس، هدفمان توصیف نیازهای اولیه شماست، دلایل سفر به مارماریس را در ۲ موضوع اصلی زیر خلاصه می‌کنیم.

تاریخ مارماریس

هیچ کس نمی‌تواند با اطمینان بگوید که شروع زندگی انسان‌ها در جزیره مارماریس دقیقا از کی بوده است، اما قدیمی‌ترین اطلاعات حاکی از آن است که این شهر در گذشته «فیسکوس» نام داشته و بخشی از «کاریه» یا «کاریا» بوده است. با استناد به این اطلاعات می‌توان گفت که تاریخ مارماریس به حدود ششصد سال پیش از میلاد مسیح مربوط است.

در طول تاریخ، مردمان مختلفی از مصریان، آشوری‌ها، ایرانیان، رومی‌ها و... به قصد تصرف یا تجارت پا به مارماریس گذاشتند و تا تاریخ معاصر، آثار مختلفی از آن‌ها به جا مانده است. بنابراین در سفر به مارماریس، جاذبه‌های تاریخی بسیاری را هم خواهید دید.

24.jpg
یکی از جاذبه‌های تاریخی در مارماریس

طبیعت مارماریس

همین که نام مارماریس با دریای اژه و مدیترانه گره خورده است، کار را برای توصیف طبیعتش راحت می‌کند. مارماریس بهترین ترکیب ممکن از جنگل، ساحل و کوه است که از نظر آب‌وهوا و منظره، بهشتی مثال‌زدنی به شمار می‌رود. وقتی طبیعت مارماریس با تفریحات مختلف همراه می‌شود، گیرایی‌اش حسابی اوج می‌گیرد. بسیاری از شهروندان ترکیه و سایر کشورها (خصوصاً مردم اسکاندیناوی) نه تنها مارماریس را بهترین پاتوق گردشگری می‌دانند، بلکه در اطرافش ملک خریده‌اند تا دوران بازنشستگی‌شان را در آن سپری کنند.

Cleopatra.jpg
طبیعت مارماریس

انتخاب بهترین زمان سفر به مارماریس

مارماریس به لطف قرارگیری در مجاورت دریای مدیترانه، تابستان‌هایش گرم و طولانی است و زمستان‌هایی معتدل و کوتاه دارد. میانگین بارش باران در مارماریس حدود 1000 میلی‌متر است؛ با این وجود، این مقصد برای آفتاب‌دوستان هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و اتفاقاً آفتاب‌گرفتن یکی از بهترین کارهاییست که می‌توانید در مارماریس انجام دهید. ترکیب باران کافی، خاک غنی و آفتاب در مارماریس، پوششی غنی از گیاه را در طبیعت  این شهر گسترده است.

انتخاب بهترین زمان سفر به مارماریس، کاملاً نسبی است و حتی ممکن است بعضی از افراد بنا به سلیقه و شرایطشان تصمیم بگیرند در فصول کم‌بازدید به این شهر سفر کنند. از آنجایی که انتخاب زمان سفر، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های گردشگران گردشگران است، در این قسمت از راهنمای سفر به مارماریس، شرایط آب‌وهوایی و گردشگری این شهر را به اختصار توضیح می‌دهیم.

سفر به مارماریس در بهار

با شروع نیمه دوم آوریل، رفته‌رفته بازار تور بهار مارماریس رونق می‌گیرد، تا در اواخر این فصل به قله برسد. در بهار، انتظار بارش‌های گاه‌وبی‌گاه در جزیره مارماریس بعید نیست؛ البته روزهای آفتابی هم در این فصل پرتکرار هستند. جدا از تفریحات آبی که در اواخر بهار مارماریس کاملاً چشم‌گیر می‌شوند، سافاری یکی از بهترین فعالیت‌های گردشگری در این زمان از سال شهر است.

بهار مارماریس (2).jpg
بهار در مارماریس

سفر به مارماریس در تابستان

تابستان بیشترین آمار سفر به مارماریس ترکیه را به خود اختصاص داده است؛ زیرا دو ماه ژولای و آگوست، کم‌ترین بارش را دارند و تفریحات ساحلی و آب‌تنی در سواحل دیدنی این شهر به اوج می‌رسد. دمای مارماریس در این فصل بین 20 تا بیش از 30 درجه سانتی‌گراد متغیر است و تعجبی نیست اگر در تابستان، مارماریس دمای 40 درجه‌ای هم ثبت شود.

طبیعت ساحلی و هیاهوی این شهر در تابستان به حدی گیرایی دارد که این فصل به انتخاب بیشتر گردشگران تبدیل شده است، اما اگر گرما و شلوغی برایتان آزاردهنده است، می‌توانید سفرتان را به ماه آخر تابستان (سپتامبر) موکول کنید. در این ماه کمی از شلوغی مارماریس کاسته می‌شود، قیمت هتل‌ها پایین‌تر می‌آید و هوا به خنکی تمایل می‌یابد.

سواحل مارماریس در تابستان.jpg
تابستان در مارماریس

سفر به مارماریس در پاییز

همان‌طور که در قسمت قبل گفتیم، آب‌وهوای مارماریس بعد از ماه سپتامبر، کم‌کم خنک می‌شود؛ اما اگر هدفتان از سفر به مارماریس، تجربه تفریحات آبی باشد، باید بدانید که روند کاهش دمای آب در این شهر کمی کندتر است و تا اواسط ماه اول پاییز (اکتبر) هم می‌توانید به راحتی تن به آب بزنید.

حتی در ماه نوامبر هم 21 درجه سانتی‌گراد است و اگر آفتاب یاری کند، افراد سرمایی‌ هم می‌توانند در این ماه شنا کنند. با مطالعه سفرنامه‌های مارماریس می‌توانید از شرایط دقیق آب‌وهوای و جاذبه‌های این شهر را از زبان کسانی که در فصول مختلف از مارماریس دیدن کرده‌اند، مطلع شوید.

پارک ملی مارماریس در پاییز.jpg
پارک ملی مارماریس در پاییز

سفر به مارماریس در زمستان

با شروع ماه ژانویه، قسمتی از صنعت گردشگری مارماریس به خواب زمستانی می‌رود و حتی برخی از مراکز تفریحی و اقامتی هم تعطیل می‌شوند. مارماریس در ماه ژانویه بیشترین بارش را به خود می‌بیند و در این ماه حداقل حدود یک هفته باران می‌بارد؛ اما باز هم اندک جمعیتی از توریست‌ها، چمدان‌هایشان را به قصد این شهر می‌بندند و برای این کار دلایل قانع‌کننده خودشان را دارند.

مارماریس در زمستان خلوت است و این موضوع فرصتی ایده‌آل برای پیاده‌روی در کوچه‌های باریک بخش قدیمی شهر و سواحل فراهم می‌کند. همچنین در زمستان مارماریس ترکیه، فرصت کافی برای گپ زدن با مردم محلی را خواهید داشت. از طرفی دمای هوا برای گشت‌وگذار، به حد کافی معتدل است و این اعتدال به حدیست که اگر با خنکی آب مشکل نداشته باشید، می‌توانید کمی شنا کنید. علاوه بر تمام این‌ها باید توجه داشته باشید که پایین آمدن قیمت‌ها هم از مزایای سفر به مارماریس در زمستان هستند.

زمستان.jpg
مارماریس در زمستان

روش سفر به مارماریس

بلافاصله بعد از انتخاب بهترین زمان سفر، این قسمت از راهنمای سفر مارماریس را به انواع روش سفر به آن، اختصاص می‌دهیم. زیرا با انتخاب بهترین زمان سفر به مارماریس، بهتر می‌توانید درباره «روش سفر به مارماریس ترکیه» تصمیم بگیرید.

2 روش سفر به مارماریس هست که یکی برای کسانیست که شوق مقصد دارند و دیگری برای مسافرانی که می‌خواهند از مسیر لذت ببرند و قبل از جزیره مارماریس، از سایر شهرهای ترکیه‌ هم دیدن کرده‌اند. اطلاعات مربوط به هر یک از این روش‌های سفر به مارماریس به شرح زیر است.

سفر هوایی به مارماریس

با چند ثانیه نگاه به اطراف مارماریس در نقشه ترکیه، میبینیم که نزدیک‌ترین فرودگاه بین‌المللی به این شهر، فرودگاه دالامان، در 90 کیلومتری‌اش واقع شده است. بنابراین پرواز مستقیمی به مارماریس وجود ندارد. و در سریع‌ترین حالت ممکن، ابتدا بعد از یک پرواز سه ساعته، به دالامان می‌رسید و بعد از آن با طی کردن یک ساعت مسیر زمینی، به مارماریس می‌روید. البته نباید فراموش کنیم که پروازهای مستقیم تهران به دالامان چارتری است و فقط در فصول پربازدید مارماریس انجام می‌شوند.

به جز دالامان، ازمیر و بدروم هم از شهرهای اطراف مارماریس در نقشه ترکیه هستند که می‌توانند مقاصد اولیه سفر شما باشند؛ اما از آنجایی که این شهرها فاصله بیشتری با مارماریس دارند، سفر زمینی شما بیشتر طول می‌کشد. مثلاً سفر زمینی از ازمیر به مارماریس حدود 3:30 ساعت و از بدروم به مارماریس حدود 2:30 ساعت طول می‌کشد.

Dalaman-airport-2.jpg
فرودگاه دالامان

سفر زمینی به مارماریس

برای کسانی که اهل ماجراجویی هستند یا می‌خواهند در یک سفر از چند شهر ترکیه دیدن کنند، سفر زمینی به مارماریس یک تجربه ایده‌ال است، چرا که این کار از مسیرهای مختلفی امکان‌پذیر است و در مسیرتان می‌توانید به جاهای دیدنی بسیاری در ترکیه سر بزنید؛ اما اگر بخواهید با ماشین خودتان به این سفر طولانی بروید، باید اطلاعات کاملی از جهانگردی با خودرو شخصی داشته باشید.

فاصله تهران تا مارماریس از مسیر زمینی، در کمترین حالت حدود 2700 کیلومتر است که برای پیمایش آن باید 32 ساعت (بدون زمان استراحت) رانندگی کنید. اگر بخواهید این مسافت را با قطار طی کنید هم باید ابتدا به شهرهایی مثل ازمیر یا آنکارا بروید تا مقصد دومتان مارماریس شود. با احتساب مدت زمان تشریفات گمرک، این سفر می‌تواند تا بیش از 60 ساعت به طول انجامد.

84139825_620x410.jpg
جاده‌ای به مارماریس

در سفر به مارماریس، با خود چه ببریم؟

بعد از اینکه زمان بلیط مشخص شد، کم‌کم باید خودتان را برای سفر آماده کنید. تهیه کردن یک چک لیست سفر کمک می‌کند هیچ وسیله‌ای را از قلم نیندازید، اما برای سفر به مارماریس ترکیه هم مثل هر شهر دیگری، باید زمان سفرتان توجه ویژه‌ای داشته باشید.

مثلاً اگر در ماه ژانویه به جزیره مارماریس می‌روید، چتر و روکش ضدباران کوله‌پشتی، به کارتان می‌آید و اگر در ماه‌های پربازدید، به مارماریس سفر می‌کنید، وسایلی مثل کرم ضدآفتاب، عینک آفتابی و کلاه، فراموشتان نشود. پیشنهاد می‌کنیم که قبل از سفر به مارماریس نگاهی هم به اپلیکیشن‌های کاربردی در ترکیه بیندازید تا تلفن‌همراهتان هم برای این سفر آماده کرده باشید.

روش گشت‌وگذار در مارماریس

رفت‌وآمد در مارماریس چیزی نیست که خیلی نگرانش باشید، چرا که مساحت این شهر تقریباً با مساحت یکی از مناطق متوسط تهران برابری می‌کند و با کمتر از یک ساعت پیاده‌روی می‌توانید به نقاط مختلف آن دسترسی داشته باشید. ضمن اینکه در شهر مارماریس  وسایل مختلف حمل‌ونقل مشغول به کار هستند تا حتی در شلوغ‌ترین فصل‌ها هم مسافران بتوانند به راحتی در جزیره مارماریس بگردند.

دلموش و مینی‌بوس‌های مارماریس

رفت‌وآمد با مینی‌بوس یکی از پرطرفدار‌ترین روش‌های حمل‌ونقل در مارماریس است که از نظر قیمت و سرعت کاملاً مناسب گردشگران است. خط اصلی مینی‌بوس‌های مارماریس، در بلوار آتاتورک و در امتداد ساحل کشیده شده است و هزینه سوار شدن بر آن‌ها حدود 10 لیر است.

برخی از دلموش‌ها یا مینی‌بوس‌های مارماریس در قالب تور، گردشگران را به جاهای دیدنی مارماریس و سواحل و نقاط شهر می‌برند و از طریق آن‌ها در حداقل زمان، بهترین گردش در سطح شهر را خواهید داشت، خصوصاً اگر مینی‌بوس شما راهنما هم داشته باشد. اتوبوس‌ها و دلموش‌های مارماریس، خط‌های مخصوصی هم دارند که از مرکز این شهر به مناطقی مثل ساحل ایچملر، سیتِلِر و آرموتالان دسترسی داشته باشد.

مینی بوس‌های مارماریس.jpg
مینی‌بوس‌های مارماریس

رفت‌وآمد با اتوبوس در مارماریس

در مارماریس، حتی گزینه‌های ارزان‌تر از دلموش هم داریم. مثلاً اگر بخواهید از فرودگاه دالامان به مارماریس بروید، می‌توانید از اتوبوس‌های دولتی به نام هاواس و موتاس استفاده کنید. این اتوبوس‌ها بابت طی کردن مسافت 100 کیلومتری بین فرودگاه و جزیره مارماریس، حدود 60 تا 85 لیر دریافت می‌کنند. البته سرویس‌دهی اتوبوس‌های هاواس و موتاس فقط به مارماریس محدود نیست و به سایر شهرهای اطراف فرودگاه دالامان هم می‌روند.

تاکسی‌های مارماریس

تاکسی‌های مارماریس، از دردسترس‌ترین وسایل نقلیه در طول سفر هستند که مثل تاکسی‌های ایران، زرد رنگ هستند و در هر نقطه‌ای از داخل و خارج از شهر می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. به محض خروج از فرودگاه دالامان، در مقابل دیدگانتان حاضر هستند. این تاکسی‌ها در ازای هزینه‌ای 450 تا 500 لیری، مسافران را به هتل‌های مارماریس می‌رسانند.

اما اگر به دنبال گزینه‌های ارزان‌تر باشید، می‌توانید از اپلیکیشن‌های تاکسی در ترکیه استفاده کنید. نرخ تاکسی در مارماریس، معمولاً شامل 10 لیر بابت هزینه ورودی و 11 لیر بابت پیمایش هر کیلومتر می‌شود؛ البته این رقم به موقعیت و شرایط ترافیک هم بستگی دارد. لازم به ذکر است که هزینه یک ساعت انتظار تاکسی در مارماریس هم حدود 100 لیر است.

تاکسی های مارماریس.jpg
تاکسی‌های مارماریس

اقامت در مارماریس

برای بسیاری از کسانی که اولین بار به مارماریس سفر می‌کنند و سفرشان شخصی است، پیدا کردن یک اقامتگاه مناسب، دغدغه‌ای مهم به شمار می‌رود. به دلیل آن که اهمیت گردشگری جزیره مارماریس بسیار برجسته است، این شهر از انواع هتل، ویلا و اقامتگاه پر شده است و کلیت ماجرای اقامت در آن با شهرهای دیگر تفاوت چندانی ندارد.

 بنابراین معیارهای انتخاب محل اسکان شما، درست مثل هر شهر دیگری شامل: نوع اقامتگاه، موقعیت، امکانات و... می‌شود. اما راهکارها و نکاتی که در ادامه راهنمای سفر به مارماریس می‌گوییم را به یاد داشته باشید تا در انتخاب مناسب‌ترین هتل با شرایطتان، موفق باشید.

  • اگر برای دومین یا چندمین بار است که به مارماریس سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم سری هم به اقامتگاه‌های شهرهای اطراف مارماریس بزنید و سایر چشم‌اندازهای موغلا را امتحان کنید.
  • مارماریس برای عاشقان کمپ در طبیعت هم تدارک دیده است؛ بنابراین امکان کمپ در کنار کوه‌های سرسبز و سواحل این شهر برای گردشگران فراهم شده است. البته برای این کار بهتر است به دنبال اماکن و پایگاه‌های مخصوص کمپ بگردید و در هر جایی چادر  نزنید.
  • اگر سفر شخصی‌تان را در فصول پربازدید مارماریس انجام می‌دهید، حتماً از طریق سایت‌های معتبر و آنلاین برای رزرو هتل اقدام کنید تا علاوه بر اطلاع از قیمت‌ها، از تخفیف هم بهره‌مند شوید.
  • مرکز مارماریس، پرطرفدارترین هتل‌ها و ریزورت‌ها را دارد؛ زیرا مناطق مهم گردشگری مثل: آرموتالان، سیتلر و اوزونیالی (ساحل بزرگ) مارماریس، همگی از طریق مرکز شهر دسترسی آسانی دارند. ضمن اینکه تنوع خوبی در بین هتل‌های مرکز این شهر دیده می‌شود.
هتل ساحلی در مارماریس.jpg
هتل ساحلی در مارماریس

مناطق مختلف شهر مارماریس

آشنایی با این مناطق، دیدی بازتری برای انتخاب هتل به شما می‌دهد و به شما کمک می‌کند یک مسیر خوب در نقشه مارماریس ترسیم کنید. همچنین پس از آشنایی با قسمت‌های مختلف مارماریس می‌توانید با یک حرکت، از بهترین جاهای دیدنی مارماریس دیدن کنید. مهم‌ترین مناطق مارماریس که قبل از سفر باید یک آشنایی نسبی با آن‌ها داشته باشید به شرح زیر است:

مرکز مارماریس

همان‌طور که در قسمت قبل اشاره کردیم، مرکز شهر مارماریس، بیشترین تراکم گردشگران، را به خود اختصاص داده است و تنوع قابل توجهی در رستوران‌ها، کافه‌ها، مراکز اقامتی و سواحل دارد. اگر اهل تفریحات شبانه باشید هم باید بدانید که بهترین قسمت مارماریس برای زندگی شبانه، مرکز آن است.

بافت تاریخی مارماریس

بافت تاریخی مارماریس، توسط قلعه قدیمی و بندر مارماریس محصور شده است. این قسمت از شهر با نام‌ «شهر قدیمی» هم شناخته می‌شود. ساختمان‌های بافت تاریخی مارماریس ترکیه، در قرن شانزدهم ریشه دارند؛ بنابراین در زمان عثمانیان ساخته شده‌اند. اما عملیات بازسازی و مراقبت از آن‌ها بسیار جدی است. هم‌اکنون کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های مختلفی در بین این ساختمان‌ها دیده می‌شود.

شهر قدیمی مارماریس.jpg
بافت قدیمی مارماریس

موقعیت بافت تاریخی مارماریس

لنگرگاه مارماریس

لنگرگاه مارماریس هم یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین مناطق شهر است که گردشگران بسیاری به آن سر می‌زنند. این قسمت از شهر مارماریس تمام عناصر یک چشم‌انداز به یادماندنی از مارماریس ترکیه را دارد و در آن قایق‌های تفریحی و کاری بسیاری را می‌بینید که پهلو گرفته‌اند. در هر گوشه از لنگرگاه مارماریس، کافه‌‌ها و رستوران‌های کوچک و بزرگی وجود که سفارش یک خوراکی خوشمزه از آن‌ها، لذت تماشای این لنگرگاه را دوچندان می‌کند.

از آن‌جایی که لنگرگاه شهر مارماریس یک منطقه نسبتاً پر رفت‌وآمد است، مشکل چندانی برای رسیدن به آن نخواهید داشت و با هر وسیله نقلیه‌ای می‌توانید این کار را انجام دهید. برای رسیدن به لنگرگاه مارماریس کافیست به سمت سواحل شرقی این شهر بروید و اگر مبدأ شما مرکز شهر باشد، با چند دقیقه پیاده‌روی به آن می‌رسید.

بندرگاه مارماریس.jpg
بندرگاه مارماریس

موقعیت لنگرگاه مارماریس

در مارماریس چه بخوریم؟

با توجه به موقعیت ساحلی مارماریس، حدس این موضوع چندان دشوار نیست که غذای دریایی نقش پررنگی در فرهنگ غذایی جزیره مارماریس داشته باشد. پیشنهاد راهنمای سفر به مارماریس هم امتحان کردن غذای دریایی در این شهر است؛ زیرا تنوع خوبی دارد. از طرفی، زیتون و روغن آن هم از سفره مردم مدیترانه جدایی ناپذیر است.

قیمت غذا در مارماریس با میانگین قیمت غذا در ترکیه تفاوت چندانی ندارد. مثلاً میانگین قیمت غذا در رستوران‌های ارزان یا غذای خیابانی مارماریس حدود 80 لیر است و این مبلغ در رستوران‌های متوسط، بسته به نوع غذا از 200 تا 500 لیر متغییر است.

انواع ماهی در مارماریس.jpg
انواع ماهی در مارماریس

سخن آخر

نکاتی که در این راهنمای سفر مارماریس گفتیم در عین سادگی، از مشکلات احتمالی سفرتان پیشگیری می‌کند؛ اما نباید فراموش کرد که شهر مارماریس از آن دسته از شهرهاییست که تقریباً هیچ گردشگری ناراضی آن را ترک نمی‌کند. اگر سوالی در رابطه با سفر به مارماریس داشتید که پاسخش در این متن نبود، می‌توانید آن را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید تا در به‌روزرسانی‌های بعدی، آن را هم به مطلبمان اضافه کنیم.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست‌سکند

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.