جاهای دیدنی ماسال؛ لیست بهترین‌ها از نظر مردم + آدرس

4.3
از 41 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین جاهای دیدنی ماسال که نباید از دست بدهید + آدرس و عکس
27 خرداد 1403 08:00
3

جاهای دیدنی ماسال توجه هر طبیعت‌دوستی را جلب می‌کنند. ماسال، شهری است با آبشارهای بلند، جنگل‌های بکر، رودخانه‌های پرآب، مراتع سرسبز، جاذبه‌های تاریخی و ییلاقات خوش‌آب‌وهوا. ازآنجایی‌که ماسال از مشهورترین مقاصد گردشگری شمال کشور به شمار می‌آید، در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند دیدنی های ماسال را به شما معرفی می‌کنیم.

جاهای دیدنی ماسال که نباید از دست داد

  • ییلاقات ماسال
  • اولسبلانگاه
  • روستای سوئه چاله
  • امامزاده شفیع
  • شاندرمن
  • یادمان میرزا کوچک خان جنگلی
  • دیوار سنگی اسب ریسه
  • غار آویشو

جدیدترین تورهای ماسال همراه با قیمت

ییلاقات ماسال

شهر ماسال در ۶۰ کیلومتری شهر تالش، ۵۵ کیلومتری رشت، مرکز استان گیلان و ۳۸۰ کیلومتری تهران قرار دارد. ییلاقات ماسال در استان گیلان واقع شده و ازجمله زیباترین و بکرترین مناطق طبیعی ایران و البته از جاهای دیدنی ماسال هستند. این ییلاقات در ارتفاعات ماسال قرار دارند و به‌دلیل منظره‌های چشم‌نواز، هوای خنک و طبیعت بکر، مقصد محبوبی برای گردشگران، به‌ویژه کسانی است که با تور طبیعت‌گردی به این منطقه می‌آیند.

این ییلاقات، شامل مناطقی مانند اولسبلانگاه، سوئه چاله و خان‌بند است که بیشترشان از جاهای دیدنی ماسال در تابستان هستند و در این فصل هوای مطلوبی دارند. ازجمله فعالیت‌هایی که می‌توان در ییلاقات ماسال انجام داد، پیاده‌روی در طبیعت، کوه‌نوردی و اقامت در کلبه‌های چوبی با سقف‌های حلبی است. همچنین، تماشای اقیانوس ابر در بیشتر ارتفاعات ماسال امکان‌پذیر است که از معروف‌ترین جاذبه های گردشگری ماسال است.

برای رسیدن به ییلاقات ماسال، باید از شهر ماسال به‌سمت مناطق ییلاقی حرکت کنید. مسیر پرپیچ‌و‌خم و زیبای جاده ماسال، شما را به این مناطق سرسبز می‌رساند. البته رانندگی در جاده‌های این منطقه به‌دلیل ارتفاعات و پیچ‌های تند، به دقت و توجه بیشتری نیاز دارد.

  • مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید از ییلاقات ماسال: یک روز کامل
  • قیمت بلیط ییلاقات ماسال: رایگان
  • آدرس ییلاقات ماسال: استان گیلان، ماسال، منطقه ییلاقی ماسال

موقعیت دقیق ییلاقات ماسال روی نقشه

IMG_0044.gif
ییلاقات ماسال، عکس از ahmad karimi

ییلاق اولسبلانگاه

ییلاق اولسبلانگاه، یکی از معروف‌ترین و زیباترین جاهای دیدنی ماسال است که در ارتفاع ۱۴۹۰ متری از سطح دریا و در ۲۷ کیلومتری شمال‌غرب ماسال قرار دارد. این منطقه با کلبه‌های چوبی و سقف‌های حلبی رنگارنگ خانه‌هایش، تجربه زندگی سنتی روستایی را به گردشگران ارائه می‌دهد. اولسبلانگاه به‌معنی «محل روییدن درخت ممرز» است و این منطقه به‌دلیل وجود درختان ممرز، راش و بلوط، به این نام خوانده می‌شود. می‌توان گفت که اولسبلانگاه، شناخته‌شده‌ترین جای دیدنی ماسال اس. مسیرهای پیاده‌روی متعددی در اطراف این ییلاق وجود دارند که شما را به نقاط مختلف و مناظر بکر هدایت می‌کنند و معمولاً در سفر با تور شمال از برنامه‌های ثابت برای گشت‌و‌گذار در این منطقه هستند. همچنین پدیده اقیانوس ابر در اولسبلانگاه اتفاق می‌افتد که ازجمله جذابیت‌های این ییلاق است.

برای دسترسی به اولسبلانگاه، ابتدا باید به شهر ماسال بروید. از آنجا، با پیمودن مسیری پرپیچ‌و‌خم و البته زیبا، به این ییلاق خواهید رسید. جاده‌های منتهی به اولسبلانگاه از دل جنگل‌های سرسبز عبور می‌کنند و بخشی از جذابیت سفر به این منطقه هستند. معمولاً دسترسی به این ییلاق، با خودروهای شخصی امکان‌پذیر است و تابلوهای راهنما شما را به مقصد هدایت می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به این منطقه، لذت ییلاق‌گردی را با صرف یک وعده جانانه از غذاهای محلی گیلان کامل کنید.

  • مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید از ییلاق اولسبلانگاه: نصف روز
  • قیمت بلیط ییلاق اولسبلانگاه: رایگان
  • آدرس ییلاق اولسبلانگاه: استان گیلان، ۲۵ کیلومتری غرب ماسال

موقعیت دقیق اولسبلانگاه روی نقشه

2023-09-15.gif
منطقه اولسبلانگاه، از جاهای دیدنی ماسال، عکس از Ali Arefi

ییلاق سوئه‌ چاله

ییلاق سوئه چاله ماسال یا سوچاله یکی از جاهای دیدنی ماسال است که به خانه‌های رنگارنگ دوطبقه‌اش معروف است و در ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال قرار دارد. اگر به سبک خاص خانه‌ها و جاهای دیدنی ماسوله علاقه‌مند باشید، نباید تماشای سوئه چاله را از دست دهید. این ییلاق با منظره زیبایی که در ارتفاعات دارد، به غروبش معروف است و مکان مناسبی برای پیاده‌روی و عکاسی است. سوئه چاله، از جاهای دیدنی ماسال در بهار محسوب می‌شود که هوای بسیار معتدلی دارد؛ اما در زمان‌هایی بارانی و مه‌آلود است. برای رسیدن به سوئه چاله، ابتدا باید به ماسال بروید. از ماسال، با طی کردن مسیری جنگلی و زیبا به این ییلاق می‌رسید. رانندگی در جاده‌های این منطقه به دقت فراوان نیاز دارد و توصیه می‌شود در این جاده‌ها، از خودروهای مناسب استفاده کنید.

  • مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید از ییلاق سوئه چاله: نصف روز
  • قیمت بلیط ییلاق سوئه چاله: رایگان
  • آدرس ییلاق سوئه چاله: استان گیلان، ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال

موقعیت دقیق ییلاق سوئه چاله روی نقشه

2018-02-13.gif
ییلاق سوئه چاله، از جاهای دیدنی ماسال، عکس از Arash Kh

شاندرمن

شاندرمن یکی از مناطق زیبای استان گیلان و از جاهای دیدنی ماسال محسوب می‌شود و به‌دلیل طبیعت بکر و جاذبه‌های دیدنی‌اش معروف است. این منطقه با جنگل‌های سرسبز، رودخانه‌های خروشان و آبشارهای زیبا، مقصدی ایدئال برای علاقه‌مندان به طبیعت و ماجراجویی است. شاندرمن بیشتر به‌دلیل وجود غار آویشو شهرت دارد که یکی از بزرگ‌ترین غارهای ماسال است.

غارهای شگفت‌انگیز ایران را بشناسید

دسترسی به شاندرمن از طریق جاده‌های ماسال به‌راحتی امکان‌پذیر است و مسیرهای منتهی به آن، با جلوه‌هایی از مناظر زیبا و طبیعت بکر، شما را غافل‌گیر می‌کند. اگر اهل سفر کمپینگ و طبیعت‌گردی هستید، شاندرمن از آن مکان های دیدنی ماسال است که برای چادر زدن و شب‌مانی در طبیعت قسمت‌های مناسبی دارد؛ اما بهتر است سفرتان را با تور داخلی همراه با لیدرهای حرفه‌ای آغاز کنید که منطقه را به‌خوبی می‌شناسند. 

  • مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید از شاندرمن: یک روز کامل
  • قیمت بلیط شاندرمن: رایگان
  • آدرس شاندرمن: استان گیلان، 10 کیلومتری شمال ماسال

موقعیت دقیق شاندرمن روی نقشه

گیلان، ارتفاعات شاندرمن#گیلان #ماسال #شاندرمن #guilan #masal #shanderman #Mustseeiran#mustseeguilan#tourismgilan#natgeo#wonderworld#landscape_lovers#travel_more#instagram#naturephotography  #photoshoot.jpg
ارتفاعات شاندرمن، از دیدنی های ماسال، عکس از اینستاگرام rezanadafi

غار آویشو

غار آویشو یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین غارهای ماسال است که در ۴۰ کیلومتری جنوب‌غرب شاندرمن واقع شده است. این غار که از جاذبه های گردشگری ماسال است،  ۲۰۰۰ متر طول دارد و با قندیل‌های آهکی دیدنی، مقصدی محبوب برای غارنوردان و طبیعت‌دوستان در منطقه ماسال است و از جاهای دیدنی گیلان محسوب می‌شود. درون غار، جریان‌های آب زیرزمینی و تالاب‌های کوچکی ایجاد شده‌اند که به جذابیت آن افزوده‌اند. برای دسترسی به غار آویشو، باید از ماسال به‌سمت شاندرمن حرکت کنید و سپس با استفاده از خودروهای مناسب، مسیر کوهستانی و پرپیچ‌وخم را طی کنید. پیمودن مسیرهای پیاده‌روی در داخل غار، به تجهیزات مناسب و راهنما نیازمندند. موقعیت دقیق غار آویشو روی نقشه ثبت نشده است؛ اما می‌توانید به آدرس حدودی آن بروید و از راهنماهای محلی کمک بگیرید و موقعیت دقیق را پیدا کنید.

  • مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید از غار آویشو: یک روز کامل
  • قیمت بلیط غار آویشو: نامشخص
  • آدرس غار آویشو: استان گیلان، ماسال، بخش شاندرمن، دهستان شاندرمن، روستای سیاه‌مرد
avisho-cave-2-1.jpg
عکس جاهای دیدنی ماسال، غار آویشو

دیوار سنگی اسب ریسه

دیوار سنگی اسب ریسه یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی منطقه شاندرمن در بین جاهای دیدنی ماسال است. این دیوار طبیعی با ساختار سنگی‌اش، یکی از مقاصد محبوب برای علاقه‌مندان به کوه‌نوردی و صخره‌نوردی محسوب می‌شود. دیوار سنگی اسب ریسه به‌دلیل موقعیت منحصربه‌فردش از جاهای تاریخی ماسال است و هرساله تعداد زیادی گردشگر از آن بازدید می‌کنند. این دیوار در منطقه‌ای واقع شده که تنوع زیستی دارد، مناظر اطرافش خیره‌کننده و بکر و دور از دسترسی‌های شهری است. همچنین، نحوه چیدمان و تشکیل سنگ‌ها در این دیوار به‌گونه‌ای است که منظره‌ای طبیعی و هیجان‌انگیز را به وجود آورده است.

برای کسانی که به ماجراجویی و طبیعت‌گردی علاقه‌مندند، بازدید از دیوار سنگی اسب ریسه علاوه‌بر اینکه فرصتی برای لذت بردن از طبیعت بکر است، امکان تجربه چالش‌های جدیدی را فراهم می‌کند. توصیه می‌شود در هنگام برنامه‌ریزی برای بازدید، تجهیزات لازم برای کوه‌نوردی و صخره‌نوردی را همراه داشته باشید و از راهنمایی‌های محلی برای مسیرهای امن استفاده کنید. موقعیت دقیق دیوار سنگی اسب ریسه روی نقشه ثبت نشده؛ اما برای رفتن به آن باید به آدرس حدودی آن بروید و از راهنماهای محلی کمک بگیرید و موقعیت دقیق را پیدا کنید.

  • مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید از دیوار سنگی اسب ریسه: یک روز کامل
  • قیمت بلیط دیوار سنگی اسب ریسه: رایگان
  • آدرس دیوار سنگی اسب ریسه: استان گیلان، شهرستان ماسال، منطقه اسب ریسه

دریاچه عروس حلیمه جان کجاست؟

398cc8aa-2731-4174-99a7-f7ec9d19b63b.jpg
دیوار سنگی اسب ریسه، از جاهای دیدنی ماسال

مکان‌های زیارتی ماسال

  • امامزاده شفیع در روستای امامزاده شفیع در بخش شاندرمن
  • بقعه آقا سید مهرعلی و سید رضاعلی در روستای شالما
  • بقعه آقا سید رضا دلیجان در روستای دلیجان در بخش شاندرمن
  • بقعه شاهزاده هاشم چسلی واقع در روستای چسلی
  • بقعه سید صفی‌الدین میرمحله در روستای میرمحله

سفر با تور ماسال لست‌سکند

سفر به ماسال با تور، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفری فراموش‌نشدنی به شمال ایران است. در این سفر، فرصت خواهید داشت که از آبشارهای خروشان، رودخانه‌های زلال و دهکده‌های زیبای ماسال دیدن کنید و با فرهنگ و زندگی مردم محلی آشنا شوید. همچنین اقامت در کلبه‌های چوبی و تجربه شب‌نشینی در کنار آتش، لحظاتی خاص و دل‌انگیز را برای شما رقم خواهد زد. برای آغاز این سفر، کافی است به صفحه تور ماسال در وبگاه لست‌سکند بروید و تور متناسب با شرایطتان را انتخاب کنید.

سخن آخر

در این مطلب، جاهای دیدنی ماسال را به شما معرفی کردیم. استان گیلان از سرسبزترین استان‌های شمالی ایران است و تماشای مکان های دیدنی ماسال در کنار بازدید از جاهای دیدنی رشت، از جذابیت‌های سفر به این استان است. بهتر است برای بازدید از جاهای گردشگری ماسال، برنامه‌ریزی کنید تا همه قسمت‌های آن را به‌خوبی ببینید. همچنین باتوجه به توریستی بودن منطقه، از نظر اقامت و خوردوخوراک هیچ نگرانی نداشته باشید؛ چراکه در همه مناطق ماسال اقامتگاه‌های سنتی و رستوران‌های معروفی وجود دارد. همچنین می‌توانید برای صرف وعده غذایی به بهترین رستوران‌های رشت بروید. اگر تاکنون به ماسال سفر کرده‌اید، کدام جای دیدنی ماسال بیشتر توجهتان را جلب کرده است؟

ساناز بهبودی
ساناز بهبودی

معماری خوانده‌ام و سفر کردن را شروع کردم تا بناهای تاریخی و معماری‌شان را ببینم. رفته‌رفته در کنار این سفرها، ارتباط دل‌نشینی میان ماجراجویی و آرامش در طبیعت پیدا کردم. این‌چنین شد که رنگ‌و‌بوی زندگی‌ام تغییر کرد و نوشتن را شروع کردم تا بتوانم این حس بی‌نظیر را به‌ نوشته تبدیل کنم.