قیمت غذا در استانبول ۱۴۰۳؛ قیمت انواع غذاها، آب و مک دونالد

4
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
قیمت غذا در استانبول؛ از آب تا مک دونالد
30 خرداد 1403 08:00
0

قیمت غذا در استانبول، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید قبل از سفر به این شهر، از آن مطلع باشید و بودجه‌بندی مناسبی برای آن در نظر بگیرید؛ زیرا غذاهای ترکی، واقعاً خوش‌طعم و خوش‌رنگ‌ولعاب هستند و ممکن است هزینه زیادی را روی دستتان بگذارند. اگر می‌خواهید قیمت غذا در استانبول ترکیه را بدانید، تا پایان این مطلب از لست‌سکند با ما همراه باشید.

قیمت غذا در استانبول ترکیه ۱۴۰۳

  • قیمت کباب ترکی در استانبول: کباب ترکی با مرغ، از 60 لیر
  • قیمت دونر کباب در استانبول: از 80 لیر
  • قیمت kfc در استانبول: از 89 لیر تا 259 لیر
  • قیمت اسکندرکباب در استانبول: از 190 لیر
  • قیمت ساندویچ در استانبول: از 80 لیر
  • قیمت پیتزا در استانبول: از 180 لیر
  • قیمت غذاهای خیابانی در استانبول: از 30 لیر
  • قیمت تن ماهی در استانبول: هر عدد 40 لیر
  • قیمت صدف در استانبول: 10 لیر
  • قیمت کوفته ترکی در استانبول: هر ساندویچ 100 لیر

قیمت تورهای متنوع استانبول

قیمت غذاهای مختلف استانبول

قیمت غذا در استانبول متنوع است و با توجه به نوع رستوران و غذای انتخابی، ممکن است با قیمت‌های مختلفی مواجه شوید. حتی قیمت یک غذا در رستوران‌های ایرانی استانبول با قیمت همان غذا در تهران یکی نیست. برای مثال، قیمت یک وعده غذای ساده در رستوران می‌تواند از حدود 50 لیر شروع شود و با توجه به به نوع رستوران و منطقه، ممکن است تا چندصد لیر هم برسد. به‌طور کلی، قیمت غذاهای مختلف در استانبول عبارت است از:

  • قیمت لاهماجون در استانبول: از 30 لیر
  • قیمت کباب آدانا در استانبول: از 170 لیر
  • قیمت بورک در استانبول: از 25 لیر
  • قیمت کوفته خام در استانبول: 180 گرم، 390 لیر
  • قیمت پیده گوشت در استانبول: از 100 لیر
25203.jpg
پیده گوشت

قیمت مواد غذایی در استانبول

با توجه به قیمت غذا در ترکیه، خرید مواد اولیه و پخت غذا در خانه می‌تواند بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از خوردن غذا در رستوران‌ها باشد. ازطرفی، بازارها و فروشگاه‌های محلی معمولاً قیمت‌های مناسب‌تری نسبت به فروشگاه‌های بزرگ در مراکز خرید استانبول دارند؛ بنابراین خرید از این مکان‌ها می‌تواند به شما در صرفه‌جویی بیشتر در هزینه‌های سفر کمک کند. همچنین پخت‌و‌پز در محل اقامت، فرصت آشنایی با غذاهای ترکیه و فرهنگ غذایی این کشور را در اختیارتان می‌گذارد. در ادامه، قیمت مواد غذایی در استانبول را بررسی می‌کنیم.

قیمت مرغ در استانبول

قیمت مرغ در استانبول، گران‌تر از ایران است. البته این قیمت‌ها ممکن است با توجه به فروشگاه و زمان خرید متفاوت باشند. برای اطلاعات دقیق‌تر و به‌روزتر، توصیه می‌کنیم قبل از خرید، قیمت‌ها را در چند فروشگاه مقایسه کنید یا از سوپرمارکت‌های آنلاین قیمت دقیق‌تری را به دست آورید.

  • قیمت مرغ در استانبول: هر 500 گرم، از 113 لیر

قیمت برنج در استانبول

قیمت برنج در استانبول ترکیه در سال 2024 با توجه به نوع و کیفیت، می‌تواند بین 50 تا 70 لیر برای هر کیلوگرم باشد. این قیمت‌ها ممکن است به دلایل مختلفی مانند تغییرات فصلی، نوسان‌های بازار و دسترسی به برندهای مختلف تغییر کند. خوب است بدانید بیشتر برنج‌هایی که در ترکیه پیدا می‌کنید، نیم‌دانه هستند و بعد از پخت شفته می‌شوند.

  • قیمت برنج در استانبول: به‌طور میانگین، هر کیلوگرم 62 لیر
4-2.jpg
پلو مرغ مخصوص ترکیه

قیمت گوشت در استانبول

براساس اطلاعات اخیر، قیمت گوشت گاو در وان ترکیه بین 450 تا 550 لیر برای هر کیلوگرم متغیر است. البته این قیمت، مربوط به گوشت‌های اسلایس‌شده است که با وکیوم بهداشتی در هایپرمارکت موجودند. این را هم باید بدانید که قیمت غذا در وان ارزان‌تر از استانبول است و ممکن است در بازارهای سنتی و محلی وان، گوشت ارزان‌تری پیدا کنید.

  • قیمت گوشت در استانبول: به‌طور میانگین، هر کیلوگرم 516 لیر

قیمت ماهی در استانبول

قیمت ماهی طبخ‌شده در استانبول ترکیه به نوع رستوران و نوع غذایی که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد؛ اما ممکن است بخواهید هنگام سفر بلندمدت به استانبول، مثل سفر با تور استانبول ۷ شب و ۸ روز یک غذای دریایی هم امتحان کنید. پس دانستن قیمت ماهی می‌تواند برایتان مفید باشد.

  • قیمت ماهی در استانبول: هر عدد از 80 لیر
بازار-بالیک-استانبول-balik-pazari.jpg
بازار ماهی استانبول

قیمت روغن در استانبول

قیمت روغن خوراکی در استانبول، همانند هر شهر دیگری براساس برند و حجم روغن متفاوت است؛ مثلاً قیمت روغن یک لیتری برند تات حدود 80 لیر و قیمت روغن برند میگروس 65 لیر است. اگر بین آنتالیا یا استانبول برای انتخاب مقصد سفر تردید دارید، خوب است بدانید که قیمت‌‌ اقلام خوراکی در استانبول در مقایسه با آنتالیا معقول‌تر است و به‌علت گران بودن قیمت غذا در آنتالیا بسیاری از مسافران، هتل‌های یوآل این شهر را انتخاب می‌کنند.

  • قیمت روغن در استانبول: هر 1 لیتر، از 65 لیر

تفاوت هتل آل و یوآل چیست؟

قیمت تخم‌مرغ در استانبول

قیمت تخم‌مرغ در استانبول در برخی از فروشگاه‌ها یا بازارهای محلی، ممکن است اندکی کمتر یا بیشتر از مقداری باشد که در ادامه می‌بینید. همچنین قیمت تخم‌مرغ به‌صورت فله‌ای و در بسته‌بندی‌های کوچک‌تر هم ممکن است از قیمت بسته‌بندی‌های شرکتی کمتر باشد. بااین‌حال قیمت هر شانه 30 تایی تخم‌مرغ شرکتی در استانبول عبارت است از:

  • قیمت تخم‌مرغ در استانبول: هر شانه ۳۰ تایی، از 80 لیر
5113.jpg
تخم‌مرغ دست‌چین‌شده در استانبول

قیمت رب گوجه‌فرنگی در استانبول

قیمت رب گوجه‌فرنگی در استانبول در ادامه آورده شده است؛ اما این قیمت‌ها ممکن است با توجه به فروشگاه و زمان خرید متفاوت باشند. برای اطلاعات دقیق‌تر و به‌روزتر، توصیه می‌کنیم قبل از خرید، قیمت‌ها را در چند فروشگاه مقایسه کنید یا از سوپرمارکت‌های آنلاین قیمت دقیق‌تری را به دست آورید. این اطلاعات می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی برای خرید و تهیه مواد غذایی در استانبول کمک کند.

  • قیمت رب گوجه‌فرنگی تات در استانبول: هر عدد 60 تا 70 لیر

قیمت آب معدنی در استانبول

خرید آب معدنی و اطلاع از قیمت آن در استانبول ضروری است؛ زیرا آب لوله‌کشی در استانبول ممکن است برای مسافرانی که به آن عادت ندارند، مناسب نباشد. اگر هم مشغول گشت‌وگذار در جاهای تفریحی استانبول باشید، احساس تشنگی نمی‌گذارد به‌اندازه کافی لذت ببرید. با توجه به اینکه قیمت یک بطری آب ۱.۵ لیتری حدود 4 لیر است، می‌توانید بطری‌های بزرگ‌تری خریداری کنید که برایتان ارزان‌تر تمام شود.

  • قیمت آب معدنی در استانبول: از 4 لیر
16771314459334.jpg
انواع آب‌معدنی در استانبول

قیمت مک دونالد در استانبول

شعبه‌های مک‌دونالد و برگر کینگ در استانبول به‌دلیل موقعیت‌های عالی و خدمات مطلوب، شهرت دارند. براساس نظرات، شعبه‌های مک دونالد در میدان تکسیم و خیابان استقلال، به‌دلیل دسترسی آسان و منوی متنوع که گاهی‌اوقات با توجه به فرهنگ محلی تغییر می‌کند، محبوب هستند. همچنین، برگر کینگ با کیفیت فراوان غذاها و اندازه بزرگ‌تر برگرها در مقایسه با رقبا، با استقبال خوبی مواجه شده است. قیمت‌ها در این شعبه‌ها معمولاً متوسط و کیفیت مطلوب است. اگر به‌دنبال چشیدن طعم همبرگرهای معروف بین‌المللی در استانبول هستید، این دو برند می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند.

  • قیمت مک دونالد در استانبول: از 160 لیر

راهنمای کامل حمل‌ونقل در استانبول

قیمت فست فود در استانبول

در این شهر پرجنب‌وجوش، علاوه‌بر غذاهای سنتی ترکی که شهرت جهانی دارند، می‌توان فست‌فودهای باکیفیتی را پیدا کرد که باب‌میل ذائقه‌های مختلف هستند؛ مثل رستوران Durumzade که به نان تازه‌پخته‌شده و انواع سبزی‌جات تازه و محصولات پروتئینی معروف است. همچنین، بوفه ییلدیز (Yildiz Bufe) یکی دیگر از گزینه‌های عالی است که نان لذیذ و غذاهای سنتی ترکی و فست‌فود را سرو می‌کند.

این رستوران‌ها با ارائه غذاهایی باکیفیت و خدمات عالی، توانسته‌اند رضایت مشتریان را جلب کنند و به‌عنوان گزینه‌هایی مطمئن برای علاقه‌مندان به فست‌فود در استانبول شناخته شوند. این موارد، تنها چند نمونه از فست‌فودهای باکیفیت در استانبول هستند که نشان می‌دهند این شهر تنها به غذاهای سنتی محدود نمی‌شود و توانایی ارائه غذاهای متنوع و باکیفیت را دارد. این تنوع، استانبول را به مقصدی جذاب برای دوستداران غذا تبدیل کرده است. دانستن قیمت فست فود در استانبول، برای مسافران مهم است؛ به‌ویژه آن‌هایی که می‌خواهند لذت تماشای مکان‌های دیدنی استانبول در شب را با فست‌فود کامل کنند.

  • قیمت پیتزا در استانبول: از 150 لیر
  • قیمت ساندویچ در استانبول: از 100 لیر
  • قیمت سیب‌زمینی در استانبول: هر بسته کوچک، 70 لیر
  • قیمت نوشابه در استانبول: هر لیتر، 40 لیر
kokorch-morgh.jpg
کوکورچ ترکیه‌ای

قیمت میوه در استانبول

براساس اطلاعات اخیر، قیمت میوه در استانبول متغیر است و به نوع میوه بستگی دارد؛ به‌عنوان مثال، قیمت یک کیلو توت‌فرنگی حدود 50 لیر، قیمت ده عدد زردآلو، 50 لیر و قیمت 25 عدد گوجه‌سبز هم 50 لیر است. قیمت میوه‌ در استانبول تقریباً مشابه قیمت میوه در ایران است؛ اما به‌طورکلی می‌توان گفت که قیمت میوه در ایران ارزان‌تر است. جالب است بدانید که در استانبول، نیازی نیست برای خرید میوه، فقط به میوه‌فروشی بروید. شما حتی می‌توانید در نزدیکی بهترین هتل‌های استانبول چرخی‌هایی را ببینید که میوه را روی چرخ‌دستی خود قرار داده‌اند و انواع میوه‌ها را می‌فروشند.

  • قیمت میوه در استانبول: از 30 لیر

فاصله استانبول از شهرهای مهم ترکیه و ایران

قیمت صبحانه در استانبول

استانبول شهری است که گزینه‌های فراوانی برای صبحانه دارد. از نان‌های تازه و پنیرهای محلی گرفته تا زیتون‌ها و عسل‌های خوش‌طعم، هرکدام می‌توانند صبحانه‌ای لذت‌بخش را برایتان رقم بزنند. مکان‌هایی مانند بی‌اوغلو، بشیکتاش و کادیکوی، با چشم‌انداز بسفر، صبحانه‌هایی بی‌نظیر را ارائه می‌دهند. پس از خوردن صبحانه، می‌توانید در این مناطق از حراجی‌های استانبول دیدن کنید و خرید مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته باشید. 

  • قیمت پنیر در استانبول: هر 500 گرم، 80 لیر
  • قیمت شیر در استانبول: هر یک لیتر، 30 لیر
  • قیمت نان در استانبول: از 10 لیر
  • قیمت قهوه در استانبول: از 15 لیر

لیست بهترین کافه‌های استانبول

صبحانه-گرم-هتلی.jpg
صبحانه ترکی

خرید تور استانبول از لست‌سکند

لست‌سکند با ارائه تورهای متنوع و گزینه‌های مختلف اقامتی، از هتل‌های لوکس تا اقامتگاه‌های محلی، کنار شماست تا سفری دل‌پذیر و بی‌دغدغه را تجربه کنید. کافی است به صفحه تور استانبول در وبگاه لست‌سکند بروید، تورهایی با مدت‌زمان و قیمت‌های مختلف را ببینید و با استفاده از انواع‌واقسام فیلترها و با توجه به بودجه‌ای که دارید، تور مد نظرتان را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با انتخاب تور اقساطی استانبول به‌جای پرداخت هزینه تور به‌صور یک‌جا در ابتدا، هزینه را در چند مرحله پرداخت کنید و بخشی از بودجه اولیه را به تفریحات در سفر اختصاص دهید.

سخن آخر

در این مطلب، قیمت غذا در استانبول ترکیه را بررسی کردیم تا هنگام سفر به استانبول، از قیمت انواع غذا در استانبول مطلع شوید و بودجه‌بندی درستی برای آن در نظر بگیرید. همان‌گونه که متوجه شدید، قیمت غذا در استانبول گران‌تر از ایران است و باید برنامه‌ریزی خوبی برای آن داشته باشید. اگر تاکنون به ترکیه سفر کرده‌اید یا ساکن یکی از شهرهای ترکیه هستید، قیمت غذا در استانبول را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

فاطمه یموتی
فاطمه یموتی

اولین باری که خواندن یک کتاب توانست روحم را پرواز دهد، به یاد می‌آورم. تقریبا فهمیده بودم که کلمات، قدرت فوق‌العاده‌ای دارند. مخصوصا اگر درباره چیزهایی باشد که تا به‌حال نمیدانستی. چند سالی‌ست که از آن روزها می‌گذرد و من هنوز دست به قلم، روی ابرها درحال پروازم.