سفر به پاریس شهر عشق

3.7
پاریس, شهری که دیگر شهر عشق نیست + تصاویر
27 فروردین 1399 09:00

من همیشه از خوندن سفرنامه های سایت لذت می بردم ولی میگفتم تا وقتی به پاریس نرم چیزی نمی نویسم تا اینکه اردیبهشت به شهر عشق رفتم که بهترین سفر عمرم بود.

ما دعوتنامه داشتیم از مراحل ویزا نمیگم دیگه که تو سایتم زیاد توضیحاتش رو دوستان زحمت کشیدن نوشتن و هست.

ما ساعت ۱۱ صبح به فرودگاه شار دو گل رسیدیم و از اونجا به سمت سوییت دوستمون که تو خیابون ویکتور هوگو در قلب پاریس یعنی خیابون شانزه لیزه رفتیم.بعد از کمی استراحت از هیجان رفتیم تو خیابون و محو مغازه ها بودیم که طاق آزادی arc de triomphe رو برومون سبز شد خیلی توی عکسها دیده بودمش ولی با آسمون آبی اون روز از تصوراتم خیلی قشنگتر بود و سریع شروع به عکاسی کردیم.

(عکس از اینترنت)

می تونین با پرداخت ورودی از ارک بالا برین و ویو عالی پاریسو ببینین.

سمت راست ارگ شانزه لیزه جان هست که تا میدون کنکورد و در انتها به سمت چرخ و فلک قشنگش ادامه داره که به حق زیباترین خیابون دنیاس. ما همزمان با انتخابات رییس جمهوری مکرون در پاریس بودیم برای همین کل شانزه لیزه آبی و قرمز بود برای نماد فرانسه و حالت شادی داشت.  در خیابون شانزه لیزه از بهترین برندهای دنیا البته با قیمتهای نجومی باید دیدن کنین و غرق در لوکس بودن بشین تنها چیزی که من بهتون پیشنهاد میدم در این خیابون بخرین بهترین عطرهای فرانسوی با قیمتی خیلی مناسبتر از ایران هستش.

خیابانی اعیان‌نشین و از معابر اصلی شهر پاریس است. فرانسوی‌ها شانزلیزه را «la plus belle avenue du monde» یعنی «زیباترین خیابان جهان» نیز می‌نامند. خیابان شانزلیزه با زیبایی فراوان، کافه تراس‌های معروف و فروشگاه‌ها و سالن‌های تئاتر لوکس یکی از معروف‌ترین خیابان‌های جهان است. معنی شانزلیزه «دشت الیزه» است و کاخ الیزه نیز در نزدیکی این خیابان قرار گرفته‌است. الیزه در اساطیر یونان به معنی بهشت است.

حتما در شانزه لیزه از قنادی معروف laduree دیدن کنید و از ماکارون که شیرینی معروف فرانسه هست بگیرین و لذت ببرین.

ما سر از پا نمیشناختیم و در حال قدم زدن در این خیابون بودیم که به میدون روزولت عزیز رسیدیم در سمت راستش هم رود سن بود با دید بی نظیری از ایفل جانم که آرزوی دیدنش رو داشتم. محو ایفل بودیم چند دقیقه که با صداهای زیادی که شنیدیم به سمت صدا نگاه کردیم و عروس و دامادهایی رو دیدیم که اومده بودن برای گرفتن عکس عروسی خیلی برامون جالب بودن.بعد از یک ساعت محو اونجا بودن راهمون رو به سمت میدون کنکورد ادامه دادیم و به چرخ وفلک رسیدیم و با ۱۵€ سوارش شدیم که ارزشش رو داشت کل شانزه لیزه زیر پامون بود و عالی بود.

بهتون پیشنهاد میکنم پایین چرخ و فلک حتما از دکه از کرپهای خوشمزش به قیمت ۱۲€ بخرین و طعم بهشت رو بچشین و یاد ما هم بکنین. در هنگام برگشت از شانزه لیزه نمایندگی هواپیمایی ایران ایر رو دیدیم که از حس غرور لبریز شدیم. در اخر هم برای اختتامیه و شام به مک دو نالد در شانزه لیزه رفتیم که هر ساندویچ با نوشابه حدود ۱۳€شد.

صبح ساعت ۹ به سمت شانزه لیزه رفتیم از اونجا رفتیم رود سن و قایق سوار شدیم که قیمت روزانش ۲۵€بود خوبیه این قایقها اینه که دور رود سن میره و تمام جاهای دیدنیو بهتون نشون میده و شما میتونین پیاده بشین از اونجا دیدن کنین و دوباره سوار قایق بعدی بدون پرداخت هزینه بشین و به گردشتون ادامه بدین.

ما اول در موزه اورسی پیاده شدیم و به بازدید رفتیم. این موزه قبلا ایستگاه قطار بوده خیلی جذاب بود بعد از گشت و گذار و عکاسی به ایستگاه قایق رفتیم و سوار شدیم ایستگاه بعدیش موزه لوور بود که واقعا زیبا و عظیم هست و ۲ روزم برای بازدیدش کمه. از من به شما نصیحت بلیطش رو انلاین بگیرین که تو صف معطل نشین اینم بدونین که سه شنبه ها تعطیله.

از قسمت ایران و اسلام دیدن کردیم و خیلی برامون جالب بود که آثار باستانیمونو خیلی دقییقتر از خودمون نگهداری میکنن.به سمت تابلوی مونالیزا رفتیم که خیلللی شلوغ بود. خورشید در حال غروب بود که از موزه اومدیم بیرون و با قایق غروب سن زیبا و ایفل جذابو دیدیم که واقعا نفس گیره.

عصرها از ساعت ۶ تا ۱۰ شب ایفل نیم ساعت یک بار روشن میشه و نورپردازی داره که قشنگترین زمان دیدار ایفل همین موقع هست  البته به نظر من.FW6XjY0TVqaCfvJoviLvYqOPjONXtRpxjZStFHxJ.jpeg

با هزینه ۱۷€ میتونین به طبقه بالای برج برین و از بالا شهرو ببینین و اونجا مغازه هایی بامزه ای برای خرید یادگاری از پاریس و ایفل داره.جالبه بدونین تمام برجهای بلند دنیا با عکس در ایفل هستن خیلی جالبه که برج میلادم جزو اون برجها بود. ادم میتونه ساعتها بالای این برج بشینه و در رویا فرو بره و در نهایت به دنیای واقعی برگرده. حتما در کنار برج از بستنی های خوشمزه بخورین و طعم واقعیه بستنی رو بچشین.

اینو بگم که هزینه تاکسی تو اروپا مخصوصا پاریس خیلیه مثلا برای یه مسافت معمولی مجبورین ۵۰€بدین ولی در عوض یکی از کاملترین خطوط متروی دنیارو داره که با حدود ۲€ میتونین بلیط بگیرین و به هرجا که می خواین برین.

ما صبح به سمت ایستگاه متروی ویکتور هوگو که خیلی بهمون نزدیک بود رفتیم و به دیزنی لند رفتیم که خارج از شهر بود. اگه بچه کوچیک همراهتونه اینجارو بهتون پیشنهاد میدم در غیر این صورت لزومی نداره برین.

در راه برگشت از دیزنی لند در ایستگاه لا د فانس پیاده شدیم که یکی از مراکز خدید بزرگ پاریس با قیمتهای خیلی مناسب تر از شانزه لیزه هست. بازدید از لدفانس یا لادفانس شبیه به این است که در چند دقیقه از پاریس در دنیای قدیم به یک مرکز تجاری در دنیای جدید رفته باشید. محله‌ی «لدفانس» (La Défense) مهم‌ترین ناحیه‌ی اداری پاریس است و بسیاری از ساختمان‌های بلند این شهر را در آن می‌توانید پیدا کنید.

اگر فکر می‌کنید دیدن محله‌ای بدون ماشین‌ها در پاریس یک رؤیای بیهوده است، در اشتباه هستید. محله‌ی لادفانس از پیاده‌رو‌هایی تشکیل شده که در میان آسمان‌خراش‌ها، مجسمه‌ها، فواره‌ها و باغ‌های گلکاری شده قرار گرفته‌اند. لدفانس که ۵۶۰ هکتار را در بر می‌گیرد، بزرگ‌ترین ناحیه‌‌ی تجاری در اروپا است که به این منظور ساخته شده است.

هر روز ۱۸۰,۰۰۰ کارمند به دفاتر خود در یکی از ۷۲ آسمان‌خراش این منطقه می‌روند. لدفانس نه تنها خانه‌ی ۱۵ شرکت از ۵۰ شرکت برتر فرانسه است، بلکه ۲۵,۰۰۰ نفر از مردم و بیش از ۸ میلیون بازدیدکننده در سال را هم میزبانی می‌کند که برای دیدن مراکز خرید، معماری و موزه‌های فضای باز آن می‌آیند.

بعد از خرید به بستنی فروشی معروف so cream رفتیم و بستنی های خوشمزه ای هم داشت که پیشنهاد میکنم بهتون.

به منطقه معروف مون مارتر رفتیم که با مترو به راحتی می تونین به اینجا برین و اسم ایستگاهش هم مون مارتر هست. معروف ترین کلیسای پاریس هم به اسم قلب مسیح یا سکر کر اینجا هست که در یه منطقه بلند قرار داره که به بام پاریس هم معروفه و منظره بی نظیری از پاریس داره.

یکی از مهم‌ترین کلیساهای پاریس است که سالانه میلیون‌ها نفر از آن بازدید می‌کنند. این ساختمان بر بالای تپه‌ای در محله مون‌مارتر بنا شده و بنا بر گزارش سازمان ملی جهانگردی مقام دوم اماکن توریستی فرانسه را در سال ۲۰۰۶ به خود اختصاص داده است.  بر سقف آن بزرگترین موزائیک فرانسه با مساحت ۴۷۵ متر مربع نصب شده‌است که تصویری از عیسی مسیح را نشان می‌دهد. ساختن این موزاییک بزرگ از سال۱۹۰۰ تا سال ۱۹۲۲ بطول انجامید. در پائین این موزاییک به زبان لاتین نوشته شده است: از طرف فرانسه ملتهب، هدیه به قلب مقدس عیسی، برای سپاسگزاری و درخواست بخشش گناهان.

اینو بدونین پاریس و زوریخ از گرون ترین شهرهای اروپا هستن و مثلا آب معدنی که همه جا زیر ۱€هست رو شما حتا ۴€ هم مجبور به خرید میشین پس باید هزینه هاتونو با قیمت یوروی الان خیلی مدیریت کنین .

برای ما هزینه خوراک و رفت و امد و بازدید از موزه برای ۲ نفر روزانه حدود ۲۰۰€ میشد البته اینو بدونین که اروپا خیلی موزه داره و از همه قسمتهای کوچیک و بزرگ برای درامد زایی استفاده کردن و البته خیلی هم جذابن ولی بهتره قبل از سفر لیست جاهایی که قصد بازدید دارینو در بیارین و فقط از اونها دیدن کنین.

به سمت هلند

ما به سمت امستردام حرکت کردیم و پاریس را با کلی جاهای دیدنی که نرسیدیم ببینیم پشت سر گذاشتیم. بهتون پیشنهاد میکنم اگر وقتشو دارین حداقل یک هفته رو به پاریس اختصاص بدین تا بتونین سر فرصت از همه جا دیدن کنین.

در فرودگاه اسخیپول وارد شدیم که الحق یک شهر است. این فرودگاه از پر رفت‌وآمدترین فرودگاه‌های دنیا است و بسیاری از پروازهای آمریکای شمالی به آسیا از آن به‌عنوان ترانزیت استفاده می‌کنند. اسخیپول در سال‌های اخیر به‌عنوان یکی از سه فرودگاه برتر جهان برگزیده شده‌است. هتل ما هتل حیات اسخیفول بود .هتل بسیار تمیز و عالی. نباید در اروپا توقع هتل و صبحانه در حد ترکیه و دوبی را داشته باشید.

یکی از چیزهایی که در امستردام خیلی توجهتان را جلب می کند. لاین مخصوص دوچرخه سواری است. این مسیرهای به هم پیوسته دوچرخه به قدری امن و راحت هستند که کودکان، معلولان یا سالخوردگان را هم بدون نگرانی به کوچه و خیابان کشانده است. البته فقط آمستردام نیست که مسیرهای دوچرخه‌اش به چشم می‌آید؛ همه جای هلند همین داستان است.

ما بعد از ظهر به میدان مرکزی و معروف دام {یعنی سد} رفتیم. یکی از مهمترین میدان های آمستردام و حتی هلند که در اطراف آن بناهای تاریخی، کافه ها و مغازه های زیادی وجود دارد. این میدان نمادین به خاطر نزدیکی به ایستگاه مرکزی معمولا از اولین جاذبه هایی است که گردشگران در سفر به آمستردام از آن دیدن می کنند.

در سمت غرب میدان، قصر پادشاهی نظرتان را جلب می کند، اقامتگاه سابق خانواده ی سلطنتی هلند. در گوشه ای دیگر موزه معروف مادام تسو یکی از بهترین شعبش را می بینید. گوشه گوشه میدان پر از رستوران و مغازه های شیک هست. وسط میدان روبه‌روی کاخ سلطنتی، یک ستون بلند سفید، تزئین شده با تندیس‌های متعدد را خواهید دید که به «یادمان ملی» شناخته می‌شود. این ستون در سال ۱۹۵۶ به افتخار قربانیان جنگ جهانی دوم نصب گردید.

پله‌هایی که زیر آن قرار دارند محلی محبوب برای مردم است که در روزهای آفتابی روی آن‌ها نشسته و استراحت کنند و به کبوترها غذا می دهند که از لذت بخش ترین کارها در میدان است.

از من به شما نصیحت به مغازه های پنیر فروشی  میدان بروید و پنیر تست کنید و مست طعمهای بی نظیرش شوید و اگر دوست داشتید هم خرید کنید. در امتداد میدان خیابان بسیار زیبایی در لب رود امستل قرار دارد که می توانید عکسهای فوق العاده ای تهیه کنید و قایق سواری را نباید فرموش کنید. در رو به روی رود هم چندین موزه قرار دارد. وقتی گرسنه شدید می تونین به رستوران حلال خیلی خوب و معروف رو به روی پل هم بروید .
پیشنهاد من به شما در امستردام خوردن سیب زمینی سرخ شده و وافل های خیلی عالی و معروف هلندیست که همه جای شهر پیدا میشوند.

روز دوم آمستردام

روز بعد صبح ما به باغ گل معروف هلند به نام کوکنهوف در شهر لیزل رفتیم تا زیبایی لاله های معروف هلند را از نزدیک ببینیم. ما مسیر را بلد نبوده و با تاکسی رفتیم و 100 یورو هم پرداخت کردیم ولی در مسیر برگشت متوجه شدیم که با قطار هم می توان رفت.

این باغ در ۳۵ کیلومتری جنوب شهر آمستردام و در ۲۲ کیلومتری جنوب فرودگاه بین المللی شیفول است. شما حواستان باشد که اشتباه ما را مرتکب نشین. باغ گل کوکنهوف هلند بسیار بزرگ است پس حداقل باید ۲ الی ۳ ساعت کامل برای آن زمان کنار بگذارید.

در این باغ مکان هایی برای پذیرایی و خرید اسنک هم وجود دارد. شدیدا توصیه می کنیم با دوچرخه سری به مناظر اطراف باغ و این شهر آرام بزنید و از زمین های پراکنده ی نرگس زرد لذت ببرید. نگران کرایه دوچرخه هم نباشید محل کرایه ی دوچرخه درست در قسمت پارکینگ این باغ قرار دارد، وقتی که به آن جا می روید تا دوچرخه کرایه کنید، یک نقشه هم از مسیرهایی که می توانید در آن ها دوچرخه سواری کنید به شما داده می شود. به قدری این باغ زیبا است که هرچه بگویم کم است و در عکس هم زیباییش قابل دیدن نیست. حتما باید تشریف ببرید و این زیبایی را از نزدیک ببینید.

این را بدانید که هوا در امستردام از همه جای اروپا سرد تر است و به شدت باد می وزد برای همین همه جای ان اسیاب بادی وجود دارد. در سفر حواستان باشد حتما لباس خیلی خیلی گرم ببرید که سرمایش تا مغز استخوان نفوذ می کند.

لاهه

ما به شهر لاهه {هاگ }که به منزل یکی از بستگانمان رفتیم. با انها برای دیدن شهر رفتیم که لاهه هم مثل امستردام سرسبز است ودر سرتا سر شهر کانالهای ابی را می بینیم که به شهر جلوه زیبایی داده اند. کلا در هلند از دوچرخه و دو چرخه سواری هم به خاطر خیابانهای صافش نباید غافل شوید که ما این کار را در لاهه هم انجام دادیم. ما به شهر مینیاتوری مادورا دام رفتیم که یک شهر کوچک است یعنی همه چیز در ابعاد خیلی ریز ساخته شده است

حدود 1148 ماکت در این شهر مینیاتوری متشکل از مشهورترین ساختمان های مدرن و تاریخی هلند وجود دارد. این شهر دارای سیستم حمل و نقل مینیاتوری (اتوبوس، قطار، تراموا و کشتی) نیز هست که واقعا حرکت می کنند.

حدود 4 هزار متر خطوط راه آهن و تراموا که 14 قطار روی آن ها حرکت می کنند. حتی یک فرودگاه با 32 هواپیما از کشورهای مختلف نیز در این شهر قرار دارند. مادورودام همچنین دارای یک شبکه بزرگ کانال با 27 پل و 58 کشتی است. هیچ شهری بدون انسان کامل نیست. بنابراین مادورودام حدود 16 هزار نفر ساکن مینیاتوری به شکل عابرپیاده، ساکنان ساختمان و ... دارد. 5 هزار درخت و بیش از 50 هزار چراغ کوچک نیز این شهر را زینت می دهند.

ما در ادامه سفر راهی شهر گلادیاتورها ایتالیا شدیم.

به سمت ایتالیا

سفر به رم و کلا ایتالیا یعنی بزرگداشت خوب خوردن (غذا و بستنی و میوه تازه و شیرینی و قهوه و … هر اون چیزی که خوردنیه خوشمزش اینجا پیدا میشه)، مناظر زیبا دیدن، راه پیمایی های طولانی کردن و کلا لذت بردن از زندگی. خلاصه کنم که از سفر به این شهر پشیمان نمی شید. برای من که سفر فراموش نشدنی بود و حتما باز هم می ریم.
به نظرم یک هفته براش در نظر بگیرید. من که به راحتی می تونم دو-سه هفته هم اونجا بمونم و هنوز ازش لذت ببرم ما 5 روز در رم ماندیم.

“رم” شهر تمیزیه که بهترین راه دیدنش پیاده روی هستش. بدون اغراق باید گفت همه جای شهر دیدنیه، این طوری نیست که یه گوشه ای از شهر یه جای دیدنی باشه، تو هر کوچه پس کوچه ای بناهای قدیمی، کلیساها، پارک ها، آب نماها، راه پله ها و خیلی چیزهای دیگه ای کشف می کنید که همشون هم انصافا شما رو از این همه زیبایی که در عین حال خیلی خوب و سالم و کامل بجا موندن تعجب زده می کنه. بهترین توصیف رم به نظر من اینه که هر کوچه ش یه موزه کوچکه.

مترو رم خیلی سادست و کلا دو تا خط بیشتر نداره. فکر کنم دلیلش اینه که شهر تاریخیه و تونل کندن زیرش شاید زیاد کار جالبی نباشه. علاوه بر اون حیف این شهره که شما از زیرش رفت و آمد کنید و هر روز از تماشای مناظرش در گذر پیاده یا سوار بر اتوبوس لذت نبرید.

اما به هر حال برای بعضی مسیرهای دورتر و یا بعضی وقت ها که عجله دارید مترو انتخاب خوبیه. قیمت بلیط وسائل نقلیه به این ترتیبه:

• بلیط تک سفره مترو (یا ۴۵ دقیقه اتوبوس) : ۱٫۵ یورو
  • بلیط یک روزه (تعداد سفر نامحدود با مترو و اتبوس و ترن) : ۶ یورو
  • بلیط سه روزه (تعداد سفر نامحدود با مترو و اتبوس و ترن) : ۱۶٫۵ یورو
  • بلیط یک هفته ای (تعداد سفر نامحدود با مترو و اتبوس و ترن) : ۲۴ یورو

یکی از با ابهت ترین بناهایی که تو عمرم دیدم کلوسئوم بود. میگن کلوسئوم 2 تا در اصلی بزرگ داره یکی درب زندگی و یکی درب مرگ. مردم رم و ایتالیا میگن روزی که کلوسئوم خراب بشه اون روز پایان دنیاست. جالبه بدونید این بنا زمانی که طاعون به رم میاد نقش بیمارستان رو هم نیز بر عهده داشته.

همیشه خیلییی خیلی شلوغه. یه روز کامل زمان میبره دیدن اینهمه زیبایی و شکوه. اکثر شهرهای اروپا یک دروازه دارند. دروازه رم در کلسئوم قرار داره و به طاق کنستانتین یا همون Constantine Arch , و به ایتالیایی Arco di Costantino معروفه دقیقا کنار کلوسئوم.

جاهای دیدنی رم همه در یک محدوده هستند وقتی از کلوسئوم بیرون اومدیم در مسیر به سمت هتل در حال پیاده روی به میدان ونیز Piazza Venezia در انتهای خیابان معروف ویا دل کورسو رسیدیم

.PIAZZA   به ایتالیایی یعنی میدان.برخلاف 2 میدان معروف دیگر شهر رم، یعنی «میدان پوپولو» (Piazza del Popolo) و «میدان ناوونا»، این میدان بسیار شلوغ و پرترافیک می‌باشد و بهتر است به عنوان جایی برای ریلکس کردن بر روی آن حساب باز نکنید. اما چند مورد از جاذبه‌های دیدنی این شهر در اطراف این میدان قرار گرفته‌اند که ارزش دیدن دارند و پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آن‌ها را از دست ندهید. در ادامه مسیر از میدان به سمت فواره معروف تروی رفتیم. زمینه فواره تروی را یک ساختمان دو طبقه مرمرین به نام پولی شکل میدهد که مزین به ستونها و مجسمه های فاخر است.

در وسط ساختمان، نپتون خدای دریاها سوار بر ارابه ای به شکل صدف است که دو اسب آن را میرانند؛ یکی از اسبها آرام و دیگری سرکش است. این دو اسب نماد نوسانات و تغییرات دریا هستند که گاه آرام و گاه طوفانی است.در دو طرف خدای آبها دو مجسمه زن قرار دارد که در دست یکی سبد میوه است که مظهر باروری میباشد و در دست دیگری یک مار که نماد سلامتی است. چهار فرشته که نمادی از چهار فصل سال میباشند نیز از دیگر المانهای بنا هستند.

این فواره که بزرگترین فواره عصر باروک و یکی از معروفترین فواره های جهان میباشد در بسیاری از فیلمها جاودانه شده و به فواره عشاق نیز شهرت دارد. اما تنها زیبایی های بصری و آثار هنرمندانه این آبنما نیست که اینهمه گردشگر را به این محل میکشاند؛ علت اینهمه استقبال ریشه در یک باور قدیمی دارد

ایتالیاییها براین باورند که اگر کسی در این چشمه سکه ای پرتاب کند و سکه به هدف برسد دوباره به رم بازخواهد گشت. بماند که پرتاب سکه هم تشریفات خاص خودش را دارد و بایستی حتما" پشت به فواره تروی بایستی و سکه ای را بادست راست از شانه چپ درون آن بیندازی. جالب اینجاست که این باور و رسم دیرینه روزانه سه هزار یورو(حدود دوازده میلیون تومان)نصیب فونتانا تروی میکند که گفته میشود این رقم صرف امور خیریه میشود.

پس از اینکه با پرتاب سکه به فونتانا تروی سفر دوباره مان به رم را تضمین میکنیم راهی یکی از خلاقانه ترین مناطق توریستی شهر میشویم پله های اسپانیا. پله‌های اسپانیایی عریض‌ترین و طولانی‌ترین پله‌ها در اروپا است. ضمن اینکه رکورد عریضترین و طویلترین پلکان اروپا را شکسته کار مهم دیگری نیز انجام داده. بدین صورت که دو میدان ترینیتا دیمونتی و اسپانیا رابه هم پیوند داده و با این کار سفارت اسپانیا را به منطقه مقدس واتیکان نزدیک کرده.

در سمت راست این پله ها قدیمی ترین تیرامیسو فروشی ایتالیا به نام POMPI قرار داره که هر تیرامیسوش 5 یورو هست پیشنهاد میکنم ازش غافل نشین.
یکی از مهمترین قسمتهای هر سفر البته بدون در نظر گرفتن قیمت دلار و یورو خرید سوغاتی هستش. ویا دل کورسو خیابان اصلی در مرکز شهر رم، می باشد که از زمان کلاسیک، بسیار معروف است. بهترین فروشگاه های برند نظیر زارا، دیزل، کلس، اتیک و … را می توانید در خیابان ویا دل کورسو پیدا کنید و به همین دلیل است که آن را خیابان مد نیز می نامند.

علاوه بر برندهای معروف، دیگر فروشگاه هایی هستند که در آن جا می توانید با قیمت های خوبی اجناس مورد نظرتان را پیدا کنید که این را می توان یکی از ویژگی های معروف این خیابان نامید. اگر می خواهید که به مترو به این منطقه بیایید می توانید خط A را انتخاب کنید و در ایستگاه فلامینیو (Flaminio) پیاده شوید و پس از عبور از ویا دل پوپو، خیابان درست روبروی شما قرار دارد. همچنین می توانید توسط یکی از اتوبوس های داخل شهر که به ایستگاهی به نام پیازا ونزیا (Piazza Venezia) می رسد، به دل کورسو دسترسی پیدا کنید.

امیدوارم سفر خوبی داشته باشید.