بهترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ + قیمت و ساعت بازدید

4.5
از 94 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
از کدام جاهای دیدنی سن پترزبورگ بازدید کنیم؟
23 شهریور 1401 08:00
56

سن پترزبورگ معروف به پتروگراد و لنینگراد، دومین شهر بزرگ کشور روسیه و پایتخت سابق این کشور است. امپراتوری این شهر که در سال 1703 تأسیس شد، قدیمی نیست، اما بافت تاریخی سن پترزبورگ تاکنون به خوبی حفظ شده است. مرکز شهر سن پترزبورگ جزایر متعددی از دلتای رودخانه نوا را اشغال می‌کند که توسط آبراهه‌ها تقسیم شده و با پل‌های متحرک بزرگ به هم متصل شده‌اند. بسیاری از روس‌ها این شهر را با نام پیتر می‌شناسند که مختصر نام سن پترزبورگ است. 

شهر سن پترزبورگ گنجینه‌ای واقعی از جاذبه‌ها و دیدنی‌ها است. از کاخ‌های باشکوه تزاری گرفته تا موزه‌هایی با مهمترین آثار تاریخی، از سفر با قایق در کنار رودخانه‌ها و کانال‌های باشکوه شهر تا پیاده‌روی در مسیر ردپای بزرگان ادبی و هنری سن پترزبورگ. در واقع، جاذبه های سن پترزبورگ به قدری زیاد است که بازدیدکنندگان را برای هفته‌ها یا حتی ماه‌ها سرگرم کند. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای مسافران در سفر با تور سن پترزبورگ این است که چگونه برای بازدید از این همه زیبایی برنامه‌ریزی کنند، به خصوص که سن پترزبورگ یکی از بزرگترین شهرهای اروپا است که مرکز تاریخی آن به تنهایی چندین کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد و بسیاری از جاهای دیدنی سن پترزبورگ را در خود جای داده است.

حالا در این مطلب از مجله لست سکند قصد داریم برترین و مهمترین دیدنی های سن پترزبورگ را به شما معرفی کنیم تا کمک مختصری در برنامه‌ریزی سفر شما به این شهر زیبا کرده باشیم. سعی کردیم اطلاعات بازدید جاذبه‌ها هم بگذاریم که موقع برنامه‌ریزی حواستون به هزینه‌ها و ساعت بازدید هم باشد.

1. موزه هرمیتاژ، کاخ زمستانی (The Hermitage ,The Winter Palace)

بدون شک معروفترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ که به عنوان یکی از بزرگترین گنجینه‌های هنر و آثار باستانی جهان شناخته می‌شود، موزه هرمیتاژ (ارمیتاژ) است. این موزه در سال 1764 توسط کاترین کبیر راه اندازی شده است و در حال حاضر با داشتن بیش از سه میلیون اثر هنری، بزرگترین کلکسیون نقاشی در جهان محسوب می‌شود. موزه هرمیتاژ چندین بخش را در برمی‌گیرد، اما برای اکثر بازدیدکنندگان، کاخ زمستانی مهمترین بخش آن است که جزء ضروری هر برنامه سفر برای مسافران شهر سن پترزبورگ است. در اینجا، نه تنها قرن‌ها هنر اروپایی و مجموعه‌ای غنی از آثار باستانی یونانی و رومی به نمایش در آمده است، بلکه در بازدید از آن می‌توانید اتاق‌های دولتی قرن 18 و 19 خانواده امپراتوری روسیه را هم مشاهده کنید.

  • ساعات کاری موزه هرمیتاژ سن پترزبورگ: سه شنبه تا یکشنبه: 10:30 صبح تا 6 بعد از ظهر (چهارشنبه و جمعه تا ساعت 9 شب). دوشنبه ها تعطیل است.
  • قیمت ورودی موزه هرمیتاژ: بازدید قصر زمستانی 300 روبل. بازدید از کاخ زمستانی و سایر ساختمان‌های موزه هرمیتاژ 700 روبل و کودکان و دانش آموزان ورود رایگان.
  • آدرس موزه هرمیتاژ: سن پترزبورگ، میدان کاخ

لیست قیمت تورهای روسیه

موقعیت موزه هرمیتاژ روی نقشه

معرفی جاذبه های دیدنی سن پترزبورگ + تصاویر
موزه هرمیتاژ، از دیدنی های سن پترزبورگ
معرفی جاذبه های دیدنی سن پترزبورگ + تصاویر
موزه هرمیتاژ یکی از مکان‌ های دیدنی سن پترزبورگ

2. کاخ پترهوف (Peterhof)

وقتی صحبت از جاهای دیدنی سن پترزبورگ به میان می‌آید، این شهر به کاخ‌های امپراتوری و پارک‌های حومه شهر و موزه‌ها و کاخ‌های مرکز شهر معروف است. در این میان، پترهوف از مواردی است که یکی از بی‌نظیرترین آن‌ها به شمار می‌آید، به‌ویژه در تابستان که مجموعه‌ای باورنکردنی از فواره‌های پارک آن در حال فعالیت است. این پارک که تا حدی از کاخ ورسای الگوبرداری شده بود و کمی هم با ذائقه و علایق خاص پیتر مطابق بود، تحت نظارت دختر پیتر، امپراتور الیزابت، توسعه یافت تا از نظر گستره و عظمت تا حد زیادی از پیشینیان فرانسوی خود پیشی بگیرد. پترهوف در تنوع و طیف جاذبه‌هایش، یک بنای خارق‌العاده است. باغ‌ها و موزه‌هایی که در ساختمان‌های مختلف این ملک مستقر شده‌اند از جاذبه‌های گردشگری سن پترزبورگ هستند.

  • ساعت کاری کاخ پترهوف: هر روز از ساعت 10:30 تا 18:00 و روزهای دوشنبه تعطیل
  • قیمت ورودی کاخ پترهوف: 1500 روبل
  • آدرس کاخ پترهوف: سن پترزبورگ، رازودنایا اولیتسا

موقعیت کاخ پترهوف روی نقشه

معرفی جاذبه های دیدنی سن پترزبورگ + تصاویر
کاخ پترهوف از جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ
معرفی جاذبه های دیدنی سن پترزبورگ + تصاویر
کاخ پترهوف از جاذبه های سن پترزبورگ

3. کلیسای جامع سنت ایزاک (St. Isaac's Cathedral & Colonnade)

در مرکز تاریخی سنت پترزبورگ، گنبد طلایی بزرگ کلیسای جامع سنت ایزاک، اثر زندگی معمار فرانسوی آگوست دو مونتفران قرار دارد که بزرگترین و دیدنی‌ترین ساختمان مذهبی شهر است. ساخت و تزئین سنت آیزاک که در سال 1858 تکمیل شد، بیش از چهل سال طول کشید. نماها و ستون‌های به سبک امپراتوری اروپایی با استفاده از گرانیت قرمز منحصر به فرد ساخته شده است. انواع سنگ‌های نیمه قیمتی از سراسر روسیه دیوارها و ستون‌های داخلی آن را تشکیل می‌دهند. تعداد زیادی از مجسمه‌های اصیل در سالن این کلیسا قرار دارد و این سالن جهت پذیرایی از 14000 نمازگزار طراحی شده است.

مسافران می‌توانند علاوه بر بازدید از فضای داخلی کلیسای جامع، یک بلیط اضافی برای بالا رفتن از 300 پله این کلیسا خریداری کنند. در بالای این پله‌ها مناظر بسیار ویژه‌ای از سن پترزبورگ برای تماشا هست. کلیسای جامع سنت ایزاک از جاهای دیدنی سن پترزبورگ به شمار می‌آید.

  • ساعات کاری کلیسای جامع سنت ایزاک: همه روزه از ساعت 10:30 صبح تا 6 بعد از ظهر
  • هزینه ورودی کلیسای جامع سنت ایزاک: ورودی کلیسای جامع 250 روبل، پله‌های کلوناد 150 روبل
  • آدرس کلیسای جامع سنت ایزاک: سن پترزبورگ، میدان سنت ایزاک

موقعیت کلیسای جامع سنت ایزاک

معرفی جاذبه های دیدنی سن پترزبورگ + تصاویر
 کلیسای جامع سنت ایزاک از جاذبه های سن پترزبورگ
معرفی جاذبه های دیدنی سن پترزبورگ + تصاویر
کلیسای جامع سنت ایزاک از مکان های دیدنی سن پترزبورگ

4. قلعه پیتر و پائول (The Peter & Paul Fortress)

قلعه پیتر و پائول دژ اصلی شهر سن پترزبورگ محسوب می‌شود که توسط پتر کبیر در سال 1703 عملیات احداثش آغاز شد. این قلعه طی یک سال ساخته شده است، ولی نتوانست از لحاظ نظامی مقاومت کند، بنابراین از سال 1706 دوباره با بدنه‌ای سنگی بازسازی شد. از سال 1720، این قلعه به عنوان پادگان شهر و همچنین زندانی برای زندانیان درجه بالا یا سیاسی به کار گرفته شد. این قلعه در واقع جایی است که شهر سن پترزبورگ از آنجا شروع شد. پیتر و پائول محل دفن تمام امپراتورهای رومانوف، یک زندان سیاسی و محل آزمایش‌های کلیدی در توسعه فناوری موشکی شوروی بود و اکنون یکی از جاهای دیدنی سن پترزبورگ محسوب می‌شود.

  • ساعت کاری قلعه پیتر و پائول: جزیره زایاچی: همه روزه از ساعت 6:00 الی 21:00، ورود به قلعه پیتر و پل: همه روزه از ساعت 10:00 تا 20:00، زندان: 10:00 تا 18:00، قلعه ساعت 21:00 تعطیل می‌شود.
  • قیمت ورودی قلعه پیتر و پائول: ورود به کلیسا: 550 روبل، ورود به زندان: 250 روبل، ورود به موزه اکتشافات فضایی و فناوری موشکی: 200 روبل، موزه علم و فناوری و موزه سرامیک‌: 200 روبل، ورود به دنیای هنر نو: 250 روبل، ورودیه کل قسمت‌ها: 750 روبل
  • آدرس قلعه پیتر پائول: سن پترزبورگ، جزیره زایاچی

موقعیت قلعه پیتر و پائول روی نقشه

معرفی جاذبه های دیدنی سن پترزبورگ + تصاویر
قلعه پیتر و پائول از جاهای دیدنی سن پترزبورگ
معرفی جاذبه های دیدنی سن پترزبورگ + تصاویر
قلعه پیتر و پائول از جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ

5. کلیسای ناجی در خون (Church of Our Saviour on Spilled Blood)

کلیسای ناجی در خون یکی از برجسته‌ترین مکان های دیدنی سن پترزبورگ است. معماری پر شور و رنگارنگ این بنا به آن جلوه‌ای خاص بخشیده است. کلیسای رستاخیز که به نام «ناجی خون ریخته شده» هم شناخته می‌شود، به یاد اسکندر دوم که در سال 1881 ترور شد، ساخته شد. این کلیسا دقیقاً در جایی قرار دارد که یک بمب توسط مرد جوانی به داخل کالسکه‌اش پرتاب شد. الکساندر دوم یکی از بزرگترین تزارهای روسیه بود که یکی از دستاوردهای اصلی او رهایی رعیت بود که به بردگی عملی دهقانان روسیه، پنج سال قبل از آزادی بردگان در ایالات متحده پایان داد.

کلیسای جامع منجی در خون با پنج گنبد پیازی خود که به شکلی باشکوهی تزئین شده و با مینایی از جواهر پوشانده شده است، بازدیدکنندگان شهر سن پترزبورگ را به خود جذب می‌کند. این کلیسا نمایی مشابه کلیسای جامع سنت باسیل در مسکو را دارد و طراحی بیرونی رنگارنگ عجیب و غریب آن باعث شده است به یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ تبدیل شود.

  • ساعات کاری کلیسای ناجی در خون: پنجشنبه تا سه شنبه ساعت 10:30 صبح تا 6 بعد از ظهر
  • قیمت ورودی کلیسای ناجی در خون: بزرگسالان 250 روبل، کودکان 50 روبل و افتتاحیه عصر کلیسای جامع فقط در تابستان 400 روبل
  • آدرس کلیسای ناجی در خون: سن پترزبورگ، خاکریز کانال گریبایدوف

موقعیت کلیسای منجی در خون روی نقشه

معرفی جاذبه های دیدنی سن پترزبورگ + تصاویر
کلیسای ناجی در خون از دیدنی های سن پترزبورگ
معرفی جاذبه های دیدنی سن پترزبورگ + تصاویر
کلیسای زیبای ناجی در خون 

6. خیابان نوسکی (Nevsky Avenue)

در سن پترزبورگ هیچ جایی بهتر از خیابان نوسکی نیست. شکی نیست که نوسکی یکی از بزرگترین خیابان‌های جهان است. خیابان نوسکی که تا صومعه الکساندر نوسکی در شرق کشیده شده است، یک ساختمان مربوط به سال 1917 را در خود جای داده است. بسیاری از جاهای دیدنی سن پترزبورگ مانند ساختمان باشکوه هنر نو، کاخ باروک استروگانوف، کلیسای جامع کازان، مجسمه‌های اسب روی پل آنیچکوف و پاساژ خرید قرن هجدهم در این خیابان قرار دارد.

امروزه، منحصر به فردترین منطقه خرید سن پترزبورگ در انتهای شرقی نوسکی قرار دارد. با این حال، خیابان نوسکی علاوه بر ساختمان‌های شاخص و بوتیک‌های لوکس، جوی رویایی و تاریخی نیز دارد، به خصوص در تابستان که بسیار شلوغ و پر همهمه است. حضور تعداد زیادی کافه‌ در فضای باز فرصت خوبی برای لذت بردن از تماشای تئاتر زنده این خیابان بی‌نظیر به شما می‌دهد.

 موقعیت خیابان نوسکی روی نقشه

lastsecond.ir-nevsky street.jpg
خیابان نوسکی، از مکان های دیدنی سن پترزبورگ
lastsecond.ir-nevsky street 2.jpg
خیابان زیبای نوسکی

7. اسب سوار برنزی (Bronze Horseman)

معروف‌ترین بنای تاریخی سن پترزبورگ، مجسمه سوار برنزی که برای یادبود پتر کبیر به دستور کاترین کبیر ساخته شده است. ملکه کاترین دوم، از حامیان پتر کبیر بود و به نشانه افتخار و احترام تصمیم گرفت بنای یادبودی را در شهر نصب کند. به ملکه توصیه شد که از خدمات مجسمه ساز فرانسوی اتین فالکون استفاده کند. 

پایه این بنای یادبود(سنگ رعد)، ظاهراً بزرگ‌ترین پایه‌ای است که تاکنون توسط انسان جابه‌جا شده است. پایه گرانیتی که ترکیب مجسمه روی آن نصب شده است در فاصله تقریبی 9 کیلومتری از محل نصب قرار داشت و وزن اولیه آن 1600 تن بود. نزدیک به 5 ماه طول کشید تا پایه به ساحل رودخانه نوا در نزدیکی میدان سنا برسد. این بنای تاریخی به مناسبت صدمین سالگرد سلطنت پیتر کبیر و در تابستان 1782 افتتاح شد. امروزه این مجسمه از مهم‌ترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ است. بازدید از این جاذبه هر زمان از شبانه روز امکان‌پذیر است.

  •  آدرس مجسمه اسب سوار برنزی: سن پترزبورگ، میدان سنا

موقعیت مجسمه سوارکار برنزی روی نقشه

معرفی جاذبه های دیدنی سن پترزبورگ + تصاویر
مجسمه سوارکار برنزی از جاهای دیدنی سن پترزبورگ
معرفی جاذبه های دیدنی سن پترزبورگ + تصاویر
مجسمه اسب سوار برنزی در سن پترزبورگ

8. موزه دولتی روسیه (State Russian Museum)

در حالی که گالری ترتیاکوف در مسکو به لطف محوطه‌های زیبا و مجموعه غنی از آثار قرن بیستم، بهترین مجموعه هنر روسیه در جهان است، اما موزه دولتی روسیه در سن پترزبورگ نیز یکی از بزرگترین موزه‌های هنر و نقاشی ملی مربوط به قرن 19 به‌شمار می‌آید. مجموعه اصلی موزه روسیه که کاخ باشکوه میخائیلوفسکی را اشغال کرده است، گنجینه‌ای از آثار بصری روسی از اعصار مختلف، نمادهای قرون وسطایی، نقاشی‌های اواخر قرن نوزدهم و چندین شاهکار مدرنیستی است. موزه دولتی روسیه که قبلاً موزه اعلیحضرت امپراتوری الکساندر سوم نام داشت، در میدان هنر قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی سن پترزبورگ محسوب می‌شود.

  • ساعت کاری موزه دولتی روسیه: دوشنبه 10:00 صبح تا 8:00 بعد از ظهر، چهارشنبه 10:00 صبح تا 6:00 بعد از ظهر، پنجشنبه ساعت 13:00 تا 21:00، جمعه، شنبه و یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر. موزه سه شنبه ها تعطیل است.
  • قیمت ورودی موزه دولتی روسیه: بازدید از تمام مجموعه‌ها 1200 روبل
  • آدرس موزه دولتی روسیه: سن پترزبورگ، خیابان اینژنرنایا

 

موقعیت موزه دولتی روسیه روی نقشه

معرفی جاذبه های دیدنی سن پترزبورگ + تصاویر
موزه دولتی روسیه از جاهای دیدنی سن پترزبورگ
معرفی جاذبه های دیدنی سن پترزبورگ + تصاویر
موزه دولتی روسیه، از مکان های دیدنی سن پترزبورگ

9. میدان کاخ (Palace Square)

میدان کاخ شهر سن پترزبورگ یک فضای عمومی باز و عظیم است که درست در مقابل کاخ زمستانی قرار دارد. ستون الکساندر که در دهه 1830 از یک تکه گرانیت قرمز ساخته شده است و 47 متر ارتفاع دارد در مرکز میدان قرار گرفته است. این مجسمه توسط اسکندر اول برای بزرگداشت پیروزی در برابر ناپلئون سفارش داده شد. بسیاری از رویدادهای مهم در تاریخ شوروی و روسیه دقیقاً در این میدان رخ داده است. تزار الکساندر دوم در این مکان به ضرب گلوله کشته شد و سربازان بلشویک در سال 1917 با یورش به کاخ زمستانی، جایی که خانواده سلطنتی در آن زندگی می‌کردند، انقلاب را در این میدان آغاز کردند.

از آن زمان، این میدان برای راهپیمایی‌ها و تظاهرات از رژه نظامی برای جشن گرفتن روز پیروزی (که نشان دهنده پایان جنگ جهانی دوم است) تا جشن‌های شب سال نو مورد استفاده شده است. میدان قصر در تمام ساعات روز قابل بازدید است و یکی از جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ محسوب می‌شود.

  • ساعت کاری میدان کاخ:  24 ساعت شبانه روز
  • قیمت ورودی میدان کاخ:  رایگان

موقعیت میدان کاخ روی نقشه

lastsecond.ir-palace-square.jpg
میدان کاخ از جاهای دیدنی سن پترزبورگ
lastsecond.ir-palace-square 2.jpg
میدان قصر سن پترزبورگ

10. جزیره واسیلیوسکی (Vasilyevsky Island)

این جزیره کوچک که درست در آن سوی رودخانه روبه‌روی مرکز شهر و کاخ زمستانی قرار دارد و توسط دو پل و یک خط مترو به شهر متصل می‌شود، مکان‌های دیدنی و پارک‌های زیبا از جمله موزه حمل‌ونقل الکتریکی، موزه مردم‌شناسی پیتر کبیر، بورس اوراق بهادار قدیمی سن پترزبورگ و کاخ باروک منشیکوف را در خود جای داده است که بازدید از آن‌ها از کارهایی است که باید در جزیره واسیلیوسکی انجام دهید. آکادمی علوم روسیه نیز شعبه‌های متعددی در این جزیره دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند از مؤسسه ادبیات روسی که نسخه‌های خطی اصلی برخی از مشهورترین نویسندگان روسیه، از جمله شاعر محبوب الکساندر پوشکین را در خود جای داده است، بازدید کنند. این جزیره به صورت 24 ساعته میزبان گردشگران است، اما موزه‌ها و مناطق دیدنی آن ساعات کاری مشخصی دارند. 

  • ساعت کاری جزیره واسیلیوسکی: 24 ساعته
  • قیمت بلیط جزیره واسیلیوسکی: رایگان

موقعیت جزیره واسیلیفسکی روی نقشه

lastsecond.ir-vasilyevsky-island.jpg
جزیره واسیلیفسکی از مکان های دیدنی سن پترزبورگ
lastsecond.ir-vasilyevsky-island 2.jpg
جزیره دیدنی واسیلیفسکی

11. رودخانه‌ها و کانال‌ها (Rivers and Canals)

کانال‌های سن پترزبورگ زمانی نقش مهمی در جلوگیری از سیل داشتند و در حالی که هنوز این عملکرد را حفظ کرده‌اند، اکنون برای حمل و نقل و سفرهای دریایی در نوا نیز استفاده می‌شوند. سیستم کانال‌های سن پترزبورگ بیش از 300 کیلومتر طول دارد و صدها پل (اعم از عابر پیاده و ترافیکی) از روی آنها عبور می‌کنند. دو کانال محبوب این شهر عبارتند از کانال گریبایدوف و کانال زمستان. کانال گریبایدوف از زیر 21 پل و در کنار برخی از مشهورترین مکان های دیدنی سن پترزبورگ مثل کلیسای منجی در خون، جریان دارد. کوتاه‌ترین کانال شهر نیز کانال زمستانی است. قایق‌های کوچک و بزرگ برای سفر دریایی از طریق کانال‌ها در دسترس گردشگران هستند. برخی از این قایق‌ها غذا، موسیقی زنده یا تورهای ویژه‌ای به زبان انگلیسی دارند. یکی از این تورهای ویژه، تماشای پل‌های متحرک است که در نیمه شب باز می‌شوند. بازدید از این جاذبه رایگان است اما استفاده از قایق‌ها هزینه دارد. 

 

موقعیت کانال گریبایدوف

lastsecond.ir-rivers and canals.jpg
کانال‌ها، از جاذبه های سن پترزبورگ
lastsecond.ir-rivers and canals 2.jpg
کانال‌ها و رودخانه‌های شهر سن پترزبورگ

12. الیسیف امپریوم (Eliseyev Emporium) 

هنگامی که ساختمان Eliseyev Emporium در سال 1903 افتتاح شد، یکی از مجلل‌ترین سازه‌های زمان خود بود. اکنون شاید دیگر اینطور نباشد، اما جزئیات هنر نو، پنجره‌های شیشه‌ای رنگی، شمعدان‌های کریستالی و فلزی و طرح‌های دیواری با دست نقاشی شده این ساختمان هنوز هم کاملاً چشمگیر هستند و آن را به یکی از جاذبه های سن پترزبورگ تبدیل کرده‌اند. امروزه، این مجتمع روی فروش مواد غذایی تمرکز کرده است. معروف‌ترین مغازه آن فروشگاه Eliseevy Merchants، قدیمی‌ترین مغازه شیرینی‌فروشی روسیه است. این مجتمع، یک فروشگاه بستنی خانگی منحصر به فرد هم دارد. سوغاتی‌های چوبی زیبا و حکاکی شده با دست از چهره‌های سنتی داستان‌های عامیانه روسی نیز در این فروشگاه موجود است. 

  • ساعت کاری الیسیف امپریوم: 10 صبح تا 11 شب
  •  قیمت بلیط مجتمع الیسیف امپریوم: رایگان
  • آدرس الیسیف امپریوم: سن پترزبورگ، خیابان نوسکی، مالاوا سادوایا اولیتسا

موقعیت الیسیف امپریوم روی نقشه

lastsecond.ir-eliseyev emporium.jpg
ساختمان الیسیف امپریوم از جاهای دیدنی سن پترزبورگ
lastsecond.ir-eliseyev emporium 2.jpg
فروشگاه الیسیف امپریوم

13. کاخ کاترین (Catherine Palace)

کاخ کاترین یک بنای مسحور کننده است که در 30 کیلومتری جنوب شهر در تاسرسکوئه سلو قرار دارد و یکی از برترین جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ است. اینکه بگوییم کاخ کاترین ساختمانی بسیار بزرگ است، دست کم گرفتن این بنای تاریخی است. این کاخ تابستانی عظیم و باشکوه در ابتدا برای کاترین اول توسط پیتر کبیر ساخته شد. اما این دخترشان امپراتور الیزابت بود که آن را به عظمت کنونی آن رساند.

تک تک جزئیات کاخ کاترین خیره کننده است. بیش از 100 کیلوگرم طلا برای زیباسازی نمای بیرونی کاخ استفاده شده است و کل کاخ با ترکیبی آرامش بخش از رنگ‌های آبی و سفید رنگ آمیزی شده است. در سفر به سن پترزبورگ بازدید از کاخ کاترین یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام دهید. 

  • ساعات کاری کاخ کاترین: پارک کاترین همه روزه از ساعت 7 صبح باز است. از سپتامبر تا آوریل در ساعت 9 شب، در ژوئیه و آگوست ساعت 22 و در ماه می و ژوئن،ساعت 11 شب بسته می‌شود. کاخ کاترین بین نوامبر و آوریل از ساعت 10 صبح تا 4:45 بعد از ظهر باز است. در ماه مه و سپتامبر، کاخ از ساعت 12 ظهر تا 5:45 بعد از ظهر باز است و از ژوئن تا آگوست، کاخ از ساعت 12 ظهر تا 6:45 بعد از ظهر باز است. از ماه می تا سپتامبر، کاخ هر سه‌شنبه بسته است و از اکتبر تا آوریل، کاخ در روزهای سه‌شنبه و آخرین دوشنبه هر ماه تعطیل است.
  • قیمت بلیط کاخ کاترین: هزینه بلیط برای بزرگسالان 700 روبل و ورود کودکان زیر 16 سال به صورت رایگان امکان پذیر است.
  • آدرس کاخ کاترین: سن پترزبورگ، خیابان گاردن

 

 موقعیت کاخ کاترین روی نقشه

معرفی جاذبه های دیدنی سن پترزبورگ + تصاویر
کاخ کاترین از جاذبه های سن پترزبورگ
معرفی جاذبه های دیدنی سن پترزبورگ + تصاویر
کاخ کاترین یکی از دیدنی های سن پترزبورگ

14. گرند ماکت روسیه (Grand Maket Rossiya)

این ماکت از کشور روسیه بزرگترین طرح در کل روسیه و دومین شهر مینیاتوری جهان است که  نمایشی جذاب از زندگی روزمره در این کشور را به تصویر می‌کشد. ساخته شدن این ماکت با مساحتی بالغ بر 800 متر مربع، 5 سال طول کشید و بازدید از آن یک تجربه واقعا سرگرم کننده است. در این طرح اتوبوس‌ها، اتومبیل‌ها، راه‌آهن‌ها، بناهای تاریخی و خانه‌ها وجود دارند.

بخش سرگرم کننده این ماکت عظیم وجود دکمه‌ها و سوئیچ‌هایی در سراسر طرح است که می‌توانید آنها را فشار دهید و شاهد حرکت اجزای ماکت باشید. گرند ماکت روسیه شامل روز و شب است که در هر 13 دقیقه به لطف چراغ‌های LED پراکنده در سرتاسر آن، 2 دقیقه در حالت شب قرار می‌گیرد. اتومبیل‌ها، اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه موتوری در سرتاسر مدل حرکت می‌کنند. حتی قطارها نیز با یک سیستم به دقت برنامه‌ریزی شده اداره می‌شوند و بیش از 2700 مورد از آنها در کل طرح حرکت می‌کنند. این ماکت بزرگ قطعا یکی از منحصر به فرد‌ترین موزه‌های نمایشی در کل جهان و یکی از برترین جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ است.

  • ساعت کاری گرند ماکت روسیه: 10 صبح تا 8 بعدازظهر
  • قیمت بلیط گرند ماکت روسیه: بزرگسالان (از 14 سال) 400 روبل. کودکان از 3 تا 14 سال 200 روبل. تعطیلات آخر هفته و تعطیلات: بزرگسالان (از 14 سال) 450 روبل. کودکان از 3 تا 14 سال 250 روبل.
  • آدرس گرند ماکت روسیه: سن پترزبورگ، خیابان سوتوچنایا

 

 موقعیت گرند ماکت روسیه روی نقشه

lastsecond.ir-grand maket rossya.jpg
گرند ماکت روسیه از دیدنی های سن پترزبورگ
lastsecond.ir-grand maket rossya 2.jpg
موزه تعاملی گرند ماکت روسیه

15. باغ تابستانی (Summer Garden)

باغ تابستانی، یک منطقه باغ باشکوه است که توسط پتر کبیر در سال 1704 طراحی شد. باغ تابستانی که در تقاطع رودخانه‌های فونتانکا و نوا واقع شده است، از دیدنی های سن پترزبورگ محسوب می‌شود. این باغ یکی از دیدنی‌ترین و قدیمی‌ترین باغ‌های سن پترزبورگ است. کاخ تابستانی نیز در مجاورت این باغ قرار دارد. در طول سال‌ها، پارک تابستانی مورد بی‌توجهی قرار گرفته و وضعیتش رو به وخامت گذاشت. با این حال، بازسازی‌های اساسی در اواخر قرن بیستم، پارک را به روزهای شکوه اولیه خود بازگرداند.

در مجموع 79 مجسمه در این محوطه وجود دارد که قدمت آنها به قرن هفدهم و هجدهم بازمی‌گردد و به طور منظمی در سراسر پارک قرار گرفته‌اند. فواره‌های متعدد، درختان و گل‌ها، این باغ را به یکی از جاهای دیدنی سن پترزبورگ تبدیل کرده است.

  • ساعت کار باغ تابستانی: تابستان همه روزه از ساعت 10 صبح تا 9 شب. زمستان همه روزه، به جز سه شنبه، 10 صبح تا 7:30 بعد از ظهر
  • قیمت بلیط باغ تابستانی: رایگان
  • آدرس باغ تابستانی: سن پترزبورگ، خاکریز لبیاژی کاناوکا

موقعیت باغ تابستانی روی نقشه

lastsecond.ir-Summer-Garden-St-Petersburg 2.jpg
باغ تابستانی از جاذبه های سن پترزبورگ
lastsecond.ir-Summer-Garden-St-Petersburg.jpg
باغ تابستانی در سن پترزبورگ

16. تئاتر ماریینسکی (Mariinsky Theatre)

تئاتر ماریینسکی نه تنها به خاطر معماری باشکوهش، بلکه برای اجراهای افسانه‌ای که در آن برگزار می‌شود، نمادی برای طرفداران اپرا و باله محسوب می‌شود. به گفته برخی، دیدن یک اجرا در این تئاتر به اندازه بازدید از موزه هرمیتاژ برای درک زندگی روسی ضروری است. ساختمان تئاتر که قدمتش به سال 1860 برمی‌گردد، به لطف فضای داخلی مجللش، خود منظره‌ای چشمگیر است. این تئاتر در میدان تئاتر و در چند قدمی کاخ یوسوپوف واقع شده است. 

  • ساعت کاری تئاتر ماریینسکی: 11 صبح تا 7 بعدازظهر.
  • قیمت بلیط تئاتر ماریینسکی: بر اساس برنامه انتخابی متغیر است.
  • آدرس تئاتر ماریینسکی: سن پترزبورگ، میدان تئاتر

موقعیت تئاتر ماریینسکی روی نقشه

lastsecond.ir-Theatre-Mariinski 2.jpg
تئاتر ماریینسکی، از دیدنی های سن پترزبورگ
lastsecond.ir-Theatre-Mariinski.jpg
تئاتر ماریینسکی

17. کاخ یوسوپوف (Yusupov Palace)

یوسوپوف که با نام کاخ مویکا نیز شناخته می‌شود، به دلیل قرار گرفتن در ساحل رودخانه‌ای به همین نام، یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید در شهر سن پترزبورگ ببینید. اگر می‌خواهید ببینید اشراف در امپراتوری روسیه چگونه زندگی می‌کردند، بازدید از این کاخ به شما کمک خوبی خواهد کرد. در حالی که نمای بیرونی آن کاملاً ساده است، فضای داخلی‌اش شگفت‌انگیز است. سالن‌های متعددش با بهترین مبلمان، آثار هنری و نقاشی‌های دیواری تزئین شده‌اند.

این کاخ عظیم که در دهه 1770 ساخته شده و به نام خانواده اشراف ثروتمند روسی صاحب آن نامگذاری شده است، یک تئاتر خصوصی نیز دارد. کاخ یوسوپوف علاوه بر زیبایی‌هایش، محل قتل گریگوری راسپوتین، عارف روسی است.

  • ساعت کاری کاخ یوسوپوف:همه روزه از ساعت 10:00 الی 19:30
  • قیمت بلیط کاخ یوسوپوف: سالن‌های دولتی 700 روبل. نمایشگاه قتل گریگوری راسپوتین: 500 روبل 
  • آدرس کاخ یوسوپوف: سن پترزبورگ، خیابان دکابریستوف

 

موقعیت کاخ یوسوپوف روی نقشه

lastsecond.ir-yusupov palace.jpg
کاخ یوسوپوف، یکی از جاذبه های سن پترزبورگ
lastsecond.ir-yusupov palace 2.jpg
کاخ یوسوپوف در سن پترزبورگ

سخن آخر 

با سفر به سن پترزبورگ علاوه بر تماشای شب‌ های سفید روسیه کارهای بسیاری برای انجام دادن خواهید داشت، به طوری که لحظه‌ای بی‌برنامه نمی‌مانید. از قدم زدن در خیابان‌های تاریخی این شهر تا قایق‌سواری در رودها و کانال‌هایش، بسیاری از جاهای دیدنی سن پترزبورگ شما را غافلگیر می‌کند. سن پترزبورگ با معماری و فضای شهری بی‌نظیرش برای شما تجربه‌ای بی‌بدیل را رقم خواهد زد.

در این لیست تعدادی از مهمترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ را معرفی کردیم و توضیح مختصری در موردشان دادیم. اگر شما به این شهر سفر کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم در سفرنامه روسیه، تجربه سفرتان به این شهر را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

غزاله مظلوم پرست
غزاله مظلوم پرست

وقتی یک رشته تحصیلی نامرتبط با شغل، ذوق دانستن، عشق به نوشتن و علاقه به گردشگری درون من به هم رسید، تبدیل به ترکیب عجیبی با عنوان «زیست‌شناس نویسنده در حوزه گردشگری» شدم! وقتی که می‌نویسم، روحم همراه نوشته‌هایم سفر می‌کند. آنچه من را دست به قلم می‌کند، عشق به سفر است. اکنون با هر نوشته، نقطه جدیدی از جهان را کنکاش می‌کنم که شاید هیچگاه موفق‌ به دیدنش نشوم!