جاهای دیدنی طبس؛ مکان های دیدنی و تفریحی با آدرس و عکس

4.4
از 158 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بهترین جاهای دیدنی و تفریحی طبس +‌ آدرس و عکس
12 مهر 1401 08:00
19

جاهای دیدنی طبس، شما را به سفر در تاریخ و طبیعت ایران می‌برند. شاید با شنیدن عبارت جاهای دیدنی طبس، بیش از هر چیز به‌یاد کویرگردی و جاذبه‌های طبیعی این شهر بیفتید؛ اما طبس با قدمت تاریخی‌اش، مکان‌های دیدنی بسیاری دارد که تماشایشان خالی از لطف نیست. در این مطلب از لست‌سکند، خواهید دانست که جاهای دیدنی طبس کجاست و دیدنی های طبس چه ویژگی‌هایی دارند.

Tabas (01-07-30).jpg

جاهای دیدنی طبس که نباید از دست داد

  • باغ گلشن طبس
  • ارگ قدیم طبس
  • امامزاده حسین بن موسی کاظم(ع)
  • طاق شاه‌عباسی
  • اصفهک طبس
  • کال جنی
  • چشمه آب گرم مرتضی علی
  • کویر حلوان

مشاهده قیمت انواع تورهای طبس

جاهای دیدنی تاریخی و فرهنگی طبس

وقتی جاهای دیدنی طبس را روی نقشه ببینید، گمان می‌کنید اغلبشان در مناطق کویری قرار دارند؛ اما اگر قصد طبس‌گردی دارید و برای این گشت‌وگذار، سفر با تور داخلی را انتخاب می‌کنید، باید بدانید که هرچند طبس یک منطقه کویری است، اما قرار نیست همه سفر شما در رمل‌ها و شن‌ها خلاصه شود. این منطقه به‌سادگی می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. در اولین قسمت از این مطلب، آن دسته از جاهای دیدنی طبس را به شما معرفی می‌کنیم که هویت تاریخی و فرهنگی دارند.

باغ گلشن طبس

طبس را در گذشته به‌عنوان طبس گلشن می‌شناختند و حالا نام گلشن فقط بر باغ گلشن طبس مانده است. تصور کنید در یک اقلیم کاملاً کویری که قرار است به‌جز درخت‌های مقاوم بیابانی و نخل چیزی نبینید، یک باغ بهشتی ساخته شده است. باغ گلشن طبس در اواخر دوران زندیه و ابتدای قاجار به سبک چهارباغ ایرانی ساخته شده است؛ اما با یک تفاوت محسوس. باغ گلشن یک باغ مربع‌شکل است که اغلب وقتی می‌خواهند درباره تشابهش با دیگر باغ‌های ایرانی صحبت کنند، از تاج محل می‌گویند.

باغ گلشن به‌عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی طبس، 7 هکتار وسعت و نزدیک به 2 هزار درخت دارد که سن برخی از آن‌ها حتی به چهارصد سال هم می‌رسد. جالب‌تر اینکه در میان باغ حتی می‌توانید درختان نارنج و انار هم ببینید. در باغ گلشن، عمارتی به‌نام عمارت سردر قرار دارد. این عمارت هم ازجمله بناهای تاریخی اوایل دوران قاجار بوده است که در زلزله، کاملاً تخریب شده و حالا از نو ساخته شده است.

اگر تا باغ گلشن برویم و از قصه پلیکان‌هایش نگوییم، کم‌لطفی کرده‌ایم. زمانی پلیکان‌ها معجزه باغ گلشن بودند. در دهه 50 از میان همه پلیکان‌های مهاجری که به‌سمت ایران می‌آیند، دو پلیکان راه خود را گم می‌کنند. این دو پلیکان در نهایت به باغ گلشن می رسند؛ اما در زلزله سال 57 یکی از آن‌ها از بین می‌رود. پس از آن، تعدادی پلیکان را به باغ گلشن انتقال می‌دهند و این پرندگان کمیاب، جزوی از ساکنان دائمی باغ گلشن می‌شوند.

  • ساعت بازدید از باغ گلشن: 24 ساعته
  • آدرس باغ گلشن: انتهای بلوار امام‌خمینی

موقعیت باغ گلشن طبس روی نقشه

باغ گلشن.jpg
عکس مناطق دیدنی طبس، باغ گلشن

ارگ قدیم طبس

ارگ طبس یکی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی طبس و احتمالاً هسته اولیه شهر بوده است. بسیاری ساخت آن را مربوط به سده‌های ابتدایی دوران اسلام می‌دانند، اما به‌احتمال زیاد ممکن است ساخت این ارگ حتی مربوط به پیش از اسلام باشد. ارگ طبس مجموعه‌ای از بناها با کاربردهای مختلف و 9 بارو بوده است. درضمن نزدیک به 60 درصد این مجموعه تا زمان زلزله طبس، سالم و حتی قابل استفاده بوده است.

این ارگ تاریخی که از دیدنی های طبس است، در زلزله سال 57 به‌طور کامل تخریب می‌شود. به گزارش ژئوپارک طبس، آخرین ساکن این ارگ، پیرمردی تنها به‌نام آقا سید علی میرزا بوده است که هم‌زمان با آن اتفاق ناگوار در آوار دفن می‌شود. جالب این است که سال‌ها بعد، یعنی در دهه 80 هم‌زمان با کاوش و بازسازی ارگ، جسد او با ظاهری تقریباً سالم پیدا می‌شود. پرویز کیمیاوی، مستندساز مشهور، درباره زندگی آخرین ساکن ارگ طبس، مستندی به‌نام «پ مثل پلیکان» ساخته است.

  • ساعت بازدید از ارگ قدیمی طبس: 24 ساعته
  • قیمت بلیط ارگ قدیمی طبس: رایگان
  •  آدرس ارگ قدیمی طبس: محله عباسپور گلشن، بلوار محمد منتظری، خیابان واعظ طبسی

ژئوپارک‌های ایران کدام‌اند؟

موقعیت دقیق ارگ قدیمی طبس روی نقشه

Old Arg Tabas.jpg
عکس مناطق دیدنی طبس، نمایی از ارگ قدیم طبس

کاروان‌سرای خان

وبگاه اداره کل میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی، نکته جالبی را درباره این کاروان‌سرا منتشر کرد. به ادعای این وبگاه، کاروان‌سرای خان یکی از حیاتی‌ترین محل‌های توقف کاروان‌ها در گذشته بوده است؛ زیرا این کاروان‌سرا تقریباً برای مسافران، آخرین محلی محسوب می‌شده که درونش آب وجود داشته است و بعد از آن، کاروان راهی کویر و بیابان می‌شد. معماری زیبا و منحصربه‌فرد کاروان‌سرای خان با آن گنبدهای خاصش از دیگر دلایل بازدید از آن است که این کاروان‌سرا را جزو لیست دیدنی های طبس قرار می‌دهد.

  • آدرس کاروان‌سرای خان: جاده قدیم طبس به یزد، روستای رباط خان

موقعیت دقیق کاروان‌سرای خان در روستای رباط خان

Caravansary Khan.jpg
کاروان‌سرای خان، از مکان های دیدنی طبس

کاروان‌سرای کلمرد

در میان معرفی کاروان‌سراهای طبس بهتر است سری هم به کاروان‌سرای کَلمَرد بزنیم. می‌خواهیم به شما یک جای دیدنی طبس را معرفی کنیم که می‌توانید درونش اقامت هم داشته باشید. نکته جالب کاروان‌سرای کلمرد این است که هنوز هم مانند گذشته از آن به‌عنوان یک محل اقامتی استفاده می‌شود و به‌نوعی می‌توان آن را بزرگ‌ترین اقامتگاه بومگردی خراسان جنوبی دانست. کاروان‌سرای کلمرد طبس با قدمتی 120 ساله، یکی از مکان های دیدنی طبس محسوب می‌شود. این کاروان‌سرا، محل بسیار مناسبی برای بیابان‌گردان است تا در کنار ماسه‌زار، اقامتی تاریخی داشته باشند.

  • آدرس کاروان‌سرای کلمرد: 88 کیلومتری شهر طبس، جاده طبس تهران اصفهان، سه‌راه عباد، جاده قدیم یزد، جاده رباط خان

همه‌چیز درباره اقامتگاه‌های بوم‌گردی

موقعیت دقیق کاروان‌سرای کلمرد روی نقشه

Karvansaraye Kalmard.jpg
کاروان‌سرای کلمرد، از دیدنی های طبس

امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس

امامزاده حسین بن موسی کاظم(ع) از فرزندان بلافصل امام موسی کاظم(ع) و از برادران امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است. بنای امامزاده پیش از زلزله، یک بنای تاریخی به شمار می‌رفت؛ اما در سال 57 به‌صورت کامل ویران و بنای جدید و بزرگی برای امامزاده ساخته شد که اکنون می‌توان از آن به‌عنوان یکی از دیدنی های طبس نام برد. به‌دلیل اینکه امامزاده حسین بن موسی کاظم(ع) طبس در مسیر جاده یزد و مشهد قرار دارد، اهمیتی خاص دارد و خانواده‌های زیادی از این محل دیدن می‌کنند و زیارت انجام می‌دهند.

  •  آدرس امامزاده حسین بن موسی الکاظم: طبس، میدان امامزاده حسین(ع)

موقعیت دقیق امامزاده حسین بن موسی کاظم(ع) طبس

Imamzadeh Hossein bin Musa Kazem.jpg
امامزاده حسین بن موسی کاظم(ع) طبس

طاق شاه‌عباسی

طاق شاه‌عباسی یکی از نمونه‌های تاریخی سد قوسی در ایران و یکی از بهترین مکان های دیدنی طبس است. تاریخ دقیق ساخت این سد مشخص نیست؛ اما اغلب آن را به دوران شاه‌عباس نسبت می‌دهند. این سد می‌تواند یکی از بهترین جاهای دیدنی طبس باشد؛ سدی که به نازک‌ترین و قدیمی‌ترین سد جهان مشهور است.

  •  آدرس طاق شاه‌عباسی: 32 کیلومتری طبس، روستای خرو، مسیر جاده چشمه آب گرم مرتضی علی

موقعیت دقیق طاق شاه‌عباسی روی نقشه

طاق شاه عباسی.jpg
طاق شاه‌عباسی، نازک‌ترین سد قوسی جهان

سد کریت

یکی از جاذبه های طبس، سد کریت است. این سد که در روستای کریت طبس قرار دارد، با ارتفاع 60 متر، بلندترین سد قوسی جهان تا اوایل قرن بیستم بود. هرچند امروز دسترسی گردشگران به این سد محدود شده است؛ اما در صورت امکان بازدید، شما شاهد یکی از شاهکارهای مهندسی ایرانی خواهید بود. این سد چنان دیدنی است که اگر نامش را در فهرست جاذبه های گردشگری طبس نیاوریم، کم‌لطفی بزرگی کرده‌ایم.

  • آدرس سد کریت: 60 کیلومتری طبس، جاده سد کریت

موقعیت دقیق سد کریت روی نقشه

سد کریت.jpg
عکس مناطق دیدنی طبس، سد کریت

اصفهک طبس

وقتی از جاهای دیدنی طبس می‌گوییم، نمی‌توانیم یادی از زلزله این شهر نکنیم. روستای اصفهک طبس تجربه ناخوشایندی از این حادثه داشته است. اهالی روستا، آن را ترک کرده و در نزدیکی همان خرابه‌ها در روستای جدیدی ساکن شده‌ بودند؛ اما شرایط همیشه به یک‌شکل نمی‌ماند. امروزه این روستا دوباره رونق گرفته است و به یکی از جاذبه های گردشگری طبس به‌ویژه برای علاقه‌مندان به نجوم تبدیل شده است.

از دیگر دیدنی های طبس در این روستا، می‌توان به رصدخانه کویری اشاره کرد که در سال‌های اخیر در این منطقه احداث شده است. اصفهک از معدود مکان‌هایی است که در آن، خبری از آلودگی نوری نیست. چراغ‌ها تنها داخل خانه‌ها را روشن می‌کنند و شب‌ها به‌ویژه زمانی که گروه‌های رصدی در روستا مستقر هستند، شاید بیشترین نوری که از گذرها ببینید، نور یک فانوس کوچک دستی باشد.

  • آدرس اصفهک: بخش دیهوک، روستای تاریخی اصفهک

موقعیت روستای اصفهک روی نقشه

اصفهک.jpg
عکس مناطق دیدنی طبس، روستای اصفهک در شب

جاهای دیدنی طبیعی طبس

دیدنی‌هایی که تاکنون معرفی کردیم، اغلب در دسته جاذبه‌های تاریخی طبس قرار می‌گرفتند؛ اما این شهر تنها در آثار تاریخی‌اش خلاصه نمی‌شود و بیشتر به طبیعت بی‌مثالش شهرت دارد. اگر به نقشه این شهر نگاهی بیندازید، جاهای دیدنی طبس روی نقشه به موارد طبیعی بی‌شماری اشاره دارد. نباید فراموش کرد طبس در میان دو مورد از بزرگ‌ترین کویرهای ایران یعنی کویر مرکزی و کویر لوت قرار دارد. در نتیجه اگر بخواهید از این کویرها دیدن کنید و در آرامش بی‌نظیرشان غرق شوید، سفر با تور کویر فرصت خوبی برای تماشای این کویرهاست. در ادامه، برخی از جاذبه‌های طبیعی طبس را به شما معرفی می‌کنیم.

دره کال جنی طبس

در فاصله ۳۵ کیلومتری شمال طبس به دره کال جنی طبس می‌رسید؛ جایی که به‌اندازه نامش عجیب و خارق‌العاده است و می‌توان آن را در لیست مکان های دیدنی طبس قرار داد. این دره بر اثر عبور سیلاب‌ها به وجود آمده و در واقع کال به‌معنای دره حاصل از فرسایش آب است. درباره اینکه چرا به این دره، کال جنی می‌گویند، قصه‌های فراوانی وجود دارد. برخی علت آن را ناپدید شدن چند نفر در دره، در زمان‌های گذشته می‌دانند. عده دیگری این نام را به ظاهر عجیب و وهم‌انگیز دره ربط می‌دهند. البته خانه‌های گبری هم علت دیگری است که این نام را روی کال جنی گذاشته‌اند. خانه‌های گبری حفره‌هایی دست‌کند در دل کوه هستند که از آن‌ها به‌عنوان محل زندگی،‌ عبادتگاه یا پناهگاه استفاده می‌کرده‌اند. برخی از مردم در زمان ساسانی به زرتشتیان هم گبر می‌گفتند.

کال جنی در دامنه کوه‌های شرق طبس واقع شده است؛ یعنی جایی که روستای فشاه آغاز می‌شود. گرچه بیشتر داستان‌های مربوط به این دره از دل افسانه‌ها برآمده است؛ اما به‌دلیل مسیرهای گمراه‌کننده، چاه‌ها و تونل‌های عمیق، توصیه می‌شود که در روشنایی روز به آنجا سر بزنید. این مکان از نظر داستان‌هایی که درباره‌اش وجود دارد، یکی از عجیب‌ترین دیدنی های طبس محسوب می‌شود.

  • آدرس دره کال جنی طبس: جاده طبس‌بشرویه، دوراهی استخر شاعر، روستای فشاه

موقعیت دقیق دره کال جنی طبس در نقشه

kal jeni.jpg
نمایی از کال جنی طبس

روستای ازمیغان

روستای ازمیغان یکی دیگر از مکان های دیدنی طبس است که در 40 کیلومتری این شهر قرار دارد و شما را با یکی از عجایب این روزگار آشنا می‌کند. این عجایب چیزی نیست جز کشت برنج آن هم در بیابانی‌ترین اقلیم ایران! در واقع ازمیغان روستای سرسبزی است که به لطف روخانه دائمی‌اش کمبود آب ندارد و دقیقاً تفاوتش با دیگر روستاهای کویری، وجود همین رود دائمی است.

از ابتدای ورود به روستای ازمیغان طبس، شاهد زمین‌های کشاورزی و شالی‌کاری خواهید بود. اغلب مردم این روستا یا به دام‌پروری مشغول‌اند یا اهل کشاورزی هستند. از جالب‌ترین تصاویری که در روستا مشاهده می‌کنید، درختان نخل خودرو در کنار شالیزار است. این روستا جزو شناخته‌شده‌ترین جاهای دیدنی طبس محسوب می‌شود،؛ اما به‌جز ظاهر روستا، جاهای دیدنی دیگری هم وجود دارد.‌ تخت عروس و آبشار قدمگاه از جمله این جاهای دیدنی هستند.

  • آدرس روستای ازمیغان: 40 کیلومتری شمال‌شرق طبس، جاده ازمیغان

موقعیت روستای ازمیغان طبس روی نقشه

ازمیغان.jpg
روستای ازمیغان، از بهترین جاذبه های گردشگری طبس

چشمه آب گرم مرتضی علی

یکی از جاذبه های گردشگری طبس در روستای خرو قرار دارد. اگر تصور می‌کنید قرار است با یک آب گرم معمولی روبه‌رو شوید، سخت در اشتباهید. شما برای قدم برداشتن در چشمه مرتضی علی طبس، باید از میان یک دره عبور کنید. به‌دلیل میزان بالای املاح و مواد معدنی، در یک مسیر حدود 300 متری، در سمت چپ آب سرد و در سمت دیگر آب گرم قرار گرفته و اختلاف دمای این قسمت حتی به ده درجه هم می‌رسد. این چشمه آب گرم یکی از دیدنی های طبس محسوب می‌شود که بسیار محبوب است؛ بنابراین اگر با تور طبیعت‌گردی به این شهر سفر می‌کنید، حتماً از این چشمه بازدید کنید.

  • آدرس چشمه آب گرم مرتضی علی: روستای خرو علیا، جاده چشمه مرتضی علی

موقعیت دقیق چشمه آب گرم مرتضی علی در طبس

مرتضی علی.jpg
چشمه مرتضی علی، از مکان های دیدنی طبس

کویر حلوان

مگر می‌شود به کویر مرکزی ایران بیایید و رمل شنی را نبینید؟ در قسمت‌های مختلفی از منطقه طبس، شما بیابان‌هایی را با پوشش‌های مختلف می‌بینید؛ اما اگر دوست دارید به سراغ رمل‌های بلند شنی بروید، روستای حلوان در طبس جای مناسبی است. برخی از مردم، این منطقه را به نام طبس مشهد می‌شناسند.

اغلب افراد برای لذت بردن از کویر در این مناطق به سراغ کویر مصر می‌روند و حتی در نقشه هم به دنبال کویر مصر طبس می‌گردند. هر چند این کویر در فاصله کمی از طبس قرار دارد، اما متعلق به این شهرستان نیست. در طبس، کویر حلوان طبس با طبیعتی بکر انتظار شما را می‌کشد، به‌نحوی که می‌توان نام آن را در لیست جاذبه های گردشگری طبس قرار داد. به یاد داشته باشید کویر برای افرادی که با آن آشنا نیستند، خطرات فراوانی دارد؛ بنابراین برای رفتن به کویر حلوان حتماً از راهنمایان محلی کمک بگیرید.

  • آدرس کویر حلوان: 90 کیلومتری شمال‌غربی طبس، جاده طبس تهران اصفهان، خیابان هودار، روستای حلوان

موقعیت دقیق کویر حلوان روی نقشه

Halvan.jpg
کویر حلوان، از مکان های دیدنی طبس

روستای نایبند و پناهگاه حیات‌وحش نایبندان

روستای نایبند به‌معنای واقعی یکی از جاهای دیدنی طبس است. پس از گشت‌وگذار در جاذبه‌های تاریخی، نوبت به روستای خوش‌آب‌وهوای نایبند می‌رسد. روستایی که به یمن وجود قنات در آن می‌توانید شاهد باغ‌های مرکبات، درخت‌های نخل و توت باشید. این طبیعت دیدنی، مختص روستا نیست و در فاصله کمی از آن، یکی دیگر از دیدنی های طبس یعنی منطقه پناهگاه حیات‌وحش نایبندان آغاز می‌شود. نایبندان به‌دلیل وجود گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی، یکی از زیباترین پناهگاه‌های حیات‌وحش ایران است. نکته دیگری که اهمیت بیشتری دارد، این است که این پناهگاه یکی از زیستگاه‌های یوزپلنگ ایرانی است.

  • آدرس نایبندان: 200 کیلومتری طبس، جاده طبس به راور

موقعیت دقیق پناهگاه حیات‌وحش نایبندان روی نقشه

یوزپلنگ.jpg
یوزپلنگ در پناهگاه حیات‌وحش نایبندان

جاهای تفریحی طبس

تا اینجا دانستید که جاهای دیدنی طبس کجاست و با جاذبه های گردشگری طبس آشنا شدید؛ اما باید ذکر کنیم که طبس فقط شهری تاریخی نیست و در آن علاوه‌بر جاهای دیدنی متنوع، اماکن تفریحی مختلفی هم وجود دارد که می‌توانید در کنار خانواده از آن‌ها لذت ببرید. به همین علت در این قسمت از مطلب، به سراغ معرفی تعدادی از بهترین جاهای تفریحی طبس رفته‌ایم تا هنگام سفر به این شهر، به آن‌ها هم سری بزنید.

مجتمع تجاری‌تفریحی الماس طبس

برای معرفی نخستین عنوان از جاهای تفریحی طبس، از مجتمع تجاری‌تفریحی الماس طبس شروع می‌کنیم. این مرکز، مجموعه‌ای از تفریحات مختلف دارد. از سالن بیلیارد و پینگ‌پنگ گرفته تا شهربازی سرپوشیده همه در مجمع تجاری‌تفریحی الماس طبس قرار گرفته و این محل را به یکی از بهترین جاهای تفریحی طبس تبدیل کرده است. شما در این مجموعه علاوه‌بر تفریح، می‌توانید از مغازه‌ها و فروشگاه‌های آن خرید کنید و در کافی‌شاپ و فودکودت مجتمع، غذاهای مختلفی را میل کنید و در کنار خانواده از گردش در این محل لذت ببرید.

  • ساعت کاری مجتمع تجاری‌تفریحی الماس طبس: از 9 صبح تا 1:30 بعدازظهر؛ از 6 عصر تا 11:45 شب
  • ساعت کاری شهربازی مجتمع تجاری‌تفریحی الماس طبس: از 6:30 عصر تا 11:30 شب
  • صفحه اینستاگرام مجتمع تجاری‌تفریحی الماس طبس: tabas_almas1@
  • آدرس مجتمع تجاری‌تفریحی الماس طبس: خیابان امام‌خمینی

موقعیت مجتمع تجاری‌تفریحی الماس طبس

Almas Mall Tabas.jpg
مجمتع الماس، از جاهای تفریحی طبس
ShareBazi Almas Mall Tabas.jpg
شهربازی مجتمع تجاری‌تفریحی الماس طبس

شهربازی سرزمین رنگین‌کمان

این شهربازی برخلاف مورد قبلی، یک شهربازی روباز است که شامل وسیله‌های مختلف تفریحی مانند ماشین برقی، ترامپولین، آب‌نما، قایق‌سواری کودکان و... می‌شود. شهربازی سرزمین رنگین‌کمان یکی از جاهای تفریحی طبس است که می‌توانید همراه با تمامی اعضای خانواده به‌ویژه کودکانتان از آن لذت ببرید.

  • ساعت کاری شهربازی سرزمین رنگین‌کمان: همه‌روزه از غروب آفتاب تا ۱۲ شب
  • صفحه اینستاگرام شهربازی سرزمین رنگین‌کمان: ranginkaman_tbs@
  • آدرس شهربازی سرزمین رنگین‌کمان: پارک شهدای گمنام، بالاتر از گلزار شهدا

موقعیت دقیق شهربازی سرزمین رنگین‌کمان طبس

Sarzamine RanginKaman.jpg
شهربازی سرزمین رنگین‌کمان، از جاهای تفریحی طبس

سفر با تور طبس لست‌سکند

اگر با خواندن این مطلب مشتاق شده‌اید که به این شهر زیبا سفر کنید و مکان های دیدنی طبس را از نزدیک ببینید یا اینکه به کویرگردی علاقه‌مندید و شهر کویری طبس را تازه کشف کرده‌اید، می‌توانید با مراجعه به صفحه تور طبس در وبگاه لست‌سکند، با استفاده از فیلترهای گوناگون تور دل‌خواهتان را از میان گزینه‌های موجود انتخاب کنید و با امکاناتی که تورها در اختیارتان قرار می‌دهند، از سفرتان به این شهر لذت را ببرید.

سخن آخر

در این مطلب، بهترین جاهای دیدنی طبس را به شما معرفی کردیم و از روستای سرسبز و خوش‌آب‌وهوای آن گفتیم؛ اما فراموش نکنید که نام طبس از نام تاریخی همین منطقه یعنی تبس به‌معنای گرما گرفته شده است؛ بنابراین خود را برای سفر به یک اقلیم گرم و خشک آماده کنید. برای بازدید از طبس و جاهای دیدنی کویری آن بهتر است عینک‌آفتابی، کرم ضدآفتاب و کلاه را فراموش نکنید و در فصول خنک‌تر سال به این منطقه سفر کنید. اگر تاکنون به طبس سفر کرده‌اید، کدام‌یک از دیدنی های طبس را به دیگران پیشنهاد می‌دهید؟

حسین نادری
حسین نادری

مهندس نرم‌افزاری خسته از کُدزنی هستم که عاشق سینماست و فیلم‌نامه‌نویسی می‌کند. مدتی‌ست که به دنیای تولید محتوا قدم گذاشته‌ام و نوشتن در لست‌سکند کار هر روز من شده است. نوشتن برای لست‌سکند به من این فرصت را می‌دهد تا با واژه‌ها به گوشه‌گوشه دنیا سفر کنم و تجربه‌های تازه‌ای به دست آورم. پس، نوشتن شد فصل مشترک مهندسی، فیلم‌نامه‌نویسی و تولید محتوای گردشگری؛ چیدن و مهندسی‌کردن هنرمندانه واژه‌ها کنار هم و کشف دنیاهای جدید.