سفرنامه های روسیه

لالا لند در سن پطرزبورگ

مقاصد : سن پترزبورگ
مسابقه سفرنامه نویسی - روایت‌نامه ۱۴۰۲

کجاست هسته پنهان این ترنم مرموز؟ شعر مسافر(هشت کتاب- سهراب سپهری) از نظر من هر سفر یک لحظه‌ی کلیدی دارد. لحظه‌ای که پیش خودت می‌گویی بودن در این مکان و زمان و این لحظه ارزش تمام بی‌پولی‌ها و مشکلات را داشت. لحظه‌ای که به قول خارجی‌ها

محبوبه سلاجقه

حاجی واشنگتن، دیار مرغابی ها ، نو انگلیش و دیگر هیچ ...! (2 قسمت)

به نام خدا، درود پس از دوصد بدرود! المُقَدمات:؟!!! ما البت دوباره برگشته ایم. با همان زبان الکن ریش دار و لحن نیشدار وکرشمه بسیار. آنانکه ما را می‌شناسند خب! بشناسند ، وظیفه‌شان شان را انجام داده اند و آنانکه ما را نمی‌شناسند عمرشان تباه است و

حاجی واشنگتن
4.7

سنت‌باسیل با طعم هات‌داگ

سفرنامه مسکو و سن پطرزبورگ هیچ حقیقتی در ذهن دو نفر یکسان جلوه نمی‌کند. (رمان جنگ و صلح – جلد دوم – صفحه ۶۳۸) آبان 98 وقتی پرواز دهلی در فرودگاه امام نشست با مریم عهد کردیم که سفر بعدیمان مسکو و سن پطرزبورگ باشد آن روزها

محبوبه سلاجقه

سفر به مسکو، شهر شب های نورانی و متروهای زیبا

مقاصد : مسکو

منتظر تابستان ماندم تا سفرنامه سردترین روزهای زندگی ام را در گرمترین ساعات سال بنویسم به امید اینکه با مرور خاطراتم کمی خنک شوم. در دو سفرنامه قبل توضیح کاملی دادم از انگیزه سفر خود به کشور یخبندان ها. حتما به سراغ این دو سفرنامه از

3.7

تجربه سفر به دو شهر زیبای مسکو و سن پترزبورگ

مقاصد : روسیه

تقریبا یک سال بود که هیچ سفربرنامه ریزی شده نرفته بودیم. پس از کنکور دخترم نیاز دیدم یک سفر به یاد ماندنی را رقم‌ بزنیم وبا توجه به محدود بودن زمان تصمیم گیری، مجبور بودیم سفربه کشورهایی که ویزا نیاز ندارند و یا ویزا توسط

حمیدرضا افشارجو
3.3

سفری به روسیه، شرق خورشید، غرب ماه (5 قسمت)

وقتی از پلکان هواپیما پایین آمدم و قدم روی زمین گذاشتم، ابرهای زیبای پنبه ای که در آسمان نیلی رنگ دلبری می کردند چشمم را گرفت. به این فکر می کردم که عمری با ضرب المثل «آسمون خدا همه جا یک رنگه» خودمان را گول زده

محمد جعفری

سن پترزبورگ و هرمیتاژ در 12 ساعت

مقاصد : سن پترزبورگ

سفر من به روسیه قرار بود که تنها در دو شهر مسکو و مورمانسک باشد (سفرنامه من به مورمانسک را از اینجا میتوانید بخوانید) اما از آنجایی که تور لیدر تور روسیه ما بیشتر دوستمان بود تا تور لیدر به من پیشنهاد داد که با

مورمانسک شهر ناگفته ها و شفق قطبی

اپیزود اول: تلاش برای عملی کردن آرزو زمانی که در تابستان یک تصمیم برفی میگرفتم اصلا فکرش را نمیکردم که در حال برنامه ریزی برای یک سفر رویایی هستم.حالا آن پسر کوچک قد کشیده و در تلاش است تا رویای کودکی خود را زندگی کند.رویایی از

سفری به سرزمین تزارها

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور خارجی ۱۴۰۱

سفر به روسیه مدتی بعد از ازدواج همراه با همسرم قصد رفتن به ماه عسل را داشتیم و بعد از تکمیل مدارک، جستجو برای پیدا کردن مقصدی مناسب را شروع کردیم و در نهایت کشور روسیه رو انتخاب کردیم و با تماس آژانس مسافرتی یک تور

امیرسینا قطاری
3.6

از اپیزودآبی تا اپیزود سبز(سفرنامه قطب)

مسابقه سفرنامه نویسی - حرفه ای خارجی ۱۴۰۱

اپیزود آبی چقدر سرد است...هوا را می گویم...چشم هایم را که باز می کنم, متوجه حضور یک پنگوئن در بالای سرم می شوم...مات و مبهوت می شوم...نمی توانم تکان بخورم...من یخ زده ام!   اپیزود سبز چقدر گرم است...شلوغ و درهم است...اوضاع را می گویم!... شرایط اضطراری اعلام شده است...از

S@N@Z

ماهیِ بزرگ (سفرنامه روسیه)

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور خارجی ۱۴۰۱

نفسمان به شماره افتاده بود، سنگفرشهاى كف ميدان را تند و تند ميپموديم ... سالها منتظر این لحظه بوديم و هفته اى که گذشت به عشق ديدارش خواب بر چشم نداشتيم... اينجا را تنها در عكس و فيلم ديده بوديم و در تيتراژ اخبار شبكه

روزبه شهنواز

سرزمین سرد، خانه های گرم (سفرنامه روسیه) (4 قسمت)

سفرنامه نویسی حرفه ای خارجی 98

چند ماهی از سفر به روسیه میگذرد. و من بارها دست به قلم میشدم تا درباره ی سفر بنویسم ولی اینقدر حجم داستان هایی که در روسیه داشتیم زیاد بود که با خود میگفتم شاید از حوصله ی خواننده خارج باشد. حیف بود این لحظات

Lahiji_majid

چیه این فوتبال! به دنبال معجزه در جام جهانی 2018 (2 قسمت)

سفرنامه نویسی حرفه ای خارجی 98

مهدی طارمی دقیقه 87 ببینیم چه میکنه و توی دروازه، تمام کار، ما رفتیم جام جهانی! سلام جام جهانی، سلام روسیه، سلام مسکو، سلام سن پترزبورگ، ما اومدیم! حالا خیابون‌های روسیه سال دیگه باید منتظر یکی از دو آتیشه‌ترین هواداران فوتبال باشند، منتظر تیمی که

Alireza

از هُسکو تا مُسکو ؛ در جستجوی آرزوی فراموش شده (سفرنامه روسیه) (2 قسمت)

سفرنامه نویسی حرفه ای خارجی 98

سفرنامه روسیه   چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ساعت ۹ صبح فرودگاه ونوکووا، مسکو، روسیه از پشت میله ها   آخرین باری که توی یک چاله هوایی افتادم ۱۰ سال پیش بود. در یک نیمه شب آروم هواپیما چنان با سر به سمت زمین شیرجه زد که خود خلبان هم فکر نمی‌کرد

سید امیر مهدویان

از لستگرام تا لنینگراد

سفرنامه نویسی آماتور خارجی 98

به نام خدا از لستگرام تا لنینگراد   همه چیز از یک پست در لستگرام آغاز شد. 25 شهریور 98 بود که همسرم پستی را در لستگرام نشانم داد و جرقه آغاز سفری هیجان انگیز در ذهنمان زده شد. پیشنهاد ویژه لست سکند برای کاربران سطح یک به

رویا ش

در مسکو راهنمای خودت باش (3 قسمت)

مقاصد : مسکو
سفرنامه نویسی حرفه ای خارجی 98

بنام خدایی که خاک آفرید کزان خاک، انسان پاک آفرید سلام خدمت همراهان همیشگی سایت لست سکند از آن جا که من قبل از هر سفری به این سایت کامل و جامع جهت نقد و بررسی هتل ها، قیمت تورها و مطالعه سفرنامه ها مراجعه می

Setayesh Abrishami

سفر به قلمرو تاتارها (سفرنامه کازان)

مقاصد : کازان
سفرنامه نویسی آماتور خارجی 98

روسیه به عنوان پهناورترین کشور دنیا، تنوع طبیعی، تاریخی و فرهنگی گوناگونی را در خود جای داده و به دلیل نزدیکی به ایران و سهولت دریافت ویزا، در لیست سفر ایرانی‌ها به چشم می‌خورد. و شاید به همین دلایل، من نیز برای این سفر تابستانی،

رضا نمازی

از جنس فلسفه، به رنگ کهربا (سفرنامه روسیه)

مقاصد : روسیه
سفرنامه نویسی حرفه ای خارجی 98

با کم شدن ارتفاع هواپیما، از پنجره به بیرون ‌نگریستم؛ هواپیما دریای بالتیک را پشت سر گذاشت و جایی در آسمان سوئد دور زد؛ وقتی مجدداً بر روی دریا به حرکت ادامه داد، صدای باز شدن چرخ‌های هواپیما نوید فرودی زودهنگام را به گوشمان رساند.

فرشته درخشش

سفرنامه روسیه، سنت پترزبورگ شهرتزارها (2 قسمت)

سفرنامه نویسی آماتور خارجی 98

قست اول سفرنامه سنت پترزبورگ : مقدمه و صحبتی با خوانندگان محترم سلام . در ابتدا باید بگم من سفرنامه نویس حرفه ای نیستم و نمی تونم به خوبی دیگران سفرنامه بنویسم ، برای جایزه و این جور چیزها هم نمی نویسم در سایت خوب لست سکند

نوشاد میرقطبی

سفر بدون تور به روسیه، کشور گنبدهای پیازی (3 قسمت)

سفرنامه نویسی حرفه ای خارجی 98

هنوز نمیدونیم داستان سفر به روسیه دقیقا از چه زمانی استارت خورد و قطعی شد. چون امسال بعد از سفر شیراز و بعد هم کاشان که سفرنامشونم نوشتم تقریبا قضیه سفر خارجی کنسل شده بود. اما زمانهای زیادی در طی سال پیش میاد که من