پوکت، سرزمین زیبایی های بی پایان

پوکت، سرزمین زیبایی های بی پایان
08 خرداد 1403 15:00

با سلام خدمت همراهان عزیز لست سکند

این دومین سفرنامه ای هست که من در سایت لست سکند قرار میدم، اولین سفرنامه رو در سال 1397 نوشتم که در مورد سفرم به آنتالیا و استانبول بود، توی این سالها به هندوستان (گوا)، مجدد ترکیه (استانبول و ازمیر که بسیار تجربه جالبی بود و سفر جاده ای در ترکیه رو تجربه کردیم و خودرو کرایه کردیم) و برای بار سوم به ترکیه (وان و برای کنسرت) رفتیم، اما متاسفانه سفرنامه ننوشتم و الان از این موضوع ناراحتم چون واقعا سفر به گوا و سفر ماشینی از استانبول به ازمیر و کوش آداسی بسیار سفرهای پر خاطره ای بودن و پر از تجربه جدید... برای همین تصمیم گرفتم برای دو سفر دیگه ای که امسال به تایلند (پوکت) و آلمان و فرانسه (فرایبورگ و کولمار) داشتم هر چه سریع تر سفرنامه بنویسم تا جزئیات سفرها رو فراموش نکنم...

آبان ماه امسال تصمیم گرفتیم که با همسرم سفری به کشور زیبای تایلند داشته باشیم، طبق تجربه سفرهای قبل و جستجوهایی که در مورد جاذبه های تایلند داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که فقط به یک شهر سفر کنیم تا بتونیم اکثر جاهای دیدنی ش رو ببینیم و از طرفی خودمون هم ریلکس کنیم و با عجله از این شهر به اون شهر نریم... پس از خوندن سفرنامه ها و جستجو در سایتها، تور تایلند رو از آژانس به مبلغ نفری 52 میلیون تومان برای 8 شب اقامت در پوکت تهیه کردم، تور شامل هزینه پرواز (سلام ایر)، ویزا (حدود یک هفته زمان برد تا ویزا اومد، سینگل بود و 3 ماهه)، هتل و ترانسفر فرودگاهی رفت و برگشت، سیم کارت و بیمه مسافرتی بود.

تور پوکت رو از آژانسی در مشهد تهیه کردم. هتل سیتروس که یک هتل 4 ستاره هست رو رزرو کردیم که در منطقه پاتونگ قرار داره و دسترسی خیلی خوبی به ساحل و مناطق معروف پوکت داره، این منطقه کمی شلوغ هست اما هتل سیتروس از شلوغی و سر و صداهای پاتونگ کمی فاصله داشت که این نکته خیلی مثبتی هست به نظر من...

سفرمون 14 آذر ماه ساعت 16:55 دقیقه عصر از مشهد به مسقط شروع شد. سلام ایر یک هواپیمایی اقتصادی و متعلق به کشور عمان هست، در حالت عادی روی هزینه بلیت پذیرایی حین پرواز نداره و اگر بخواین پذیرایی داشته باشه حدودا نفری یک میلیون و پونصد به هزینه بلیت اضافه میشه برای یک دونه ساندویچ فلافل!!! ما هم ترجیح دادیم خوراکی رو در خونه و فرودگاه صرف کنیم، چون هر طور که حساب کردیم به صرفه تر بود...

در فرودگاه بعد از تحویل بار و چک پاسپورت ها از دستگاه خودپرداز نفری 500 دلار ارز مسافرتی گرفتیم. پرواز با حدود نیم ساعت تاخیر انجام شد و حدود 2:30 ساعت بعد به مسقط رسیدیم، در فرودگاه تغذیه مختصری داشتیم و ساعت یک بامداد به وقت مسقط به سمت بانکوک حرکت کردیم، حدود 7 ساعت در هواپیما بودیم، به محض اینکه رسیدیم به بانکوک مقداری پول چینج کردیم و رفتیم واسه صرف صبحانه... واحد پول تایلند بات هستش که هر بات حدود 1400 تومان هست...

صبحانه در فرودگاه بانکوک

هزینه این صبحانه به همراه دو فنجان چای اضافه، یک اسلایس کیک دابل چاکلت و یک آب انبه شد 1000 بات ساعت 14:50 دقیقه از بانکوک به پوکت و با هواپیمایی ایر آسیا که پذیرایی مختصری هم داشت، رفتیم و ساعت 16:20 دقیقه رسیدیم به پوکت زیبا.

بعد از تحویل بار، رفتیم به قسمتی از فرودگاه که مشاوره آژانس بهمون گفته بودن، بلافاصله راننده اومد دنبالمون و رفتیم به سمت هتل... این موقع از روز، خیابون های پوکت به شدت شلوغ هستن و ترافیک سنگین هست... حدود یک ساعت و نیم طول کشید تا رسیدیم به هتل، وقتی که رسیدیم؛ راهنمای تور (آقای شایان) در هتل منتظر ما بودن تا یک سری اطلاعات کلی در مورد تورها بهمون بگن و یک سیم کارت هم تحویلمون دادن، من بابت راهنمایی های ایشون خیلی ازشون سپاسگزارم...

رسپشن هتل میخواست بهمون یک اتاق سمت خیابون بده اما با توجه به نظرات مردم که در سایت بوکینگ خونده بودم که همه گفته بودن اتاق های سمت خیابون پر سر و صدا هستن، ازشون خواستم که به ما اتاق سمت استخر بدن، فوری قبول کردن و مبلغ 1000 بات هم بابت دیپوزیت دریافت کردن و بهم رسید دادن... اتاق ما delux double  با ویو استخر بود، ما در سفرهامون برای هتل خیلی سختگیری نمیکنیم که حتما 5 ستاره و لاکچری باشن، اکثر مواقع هتل های 4 ستاره رو رزرو می کنیم که دسترسی خوبی به جاهای دیدنی پوکت داشته باشن و از همه مهمتر تمیز باشن، البته که صبحونه هم که مهمه برامون...

شب اول که خیلی خسته بودیم، ترجیح دادیم فقط دوش بگیریم و استراحت کنیم و فردا پر انرژی بریم واسه گشت و گذار...

روز اول:

صبحانه هتل از ساعت 7 تا 10 بود که ما اکثر روزها ساعت 9 میرفتیم برای صبحانه، از نظر کیفیت من بهش نمره 8 میدم و از نظر تنوع هم نمره 6... صبحونه های روتین شون تقریبا هرروز تکراری بود، مثل کره، پنیر، مربا (که فوق العاده خوشمزه بودن)، تخم مرغ (4 مدل سرو میکردن و همونجا به سفارش خودمون آماده میکردن)، 3-4 مدل میوه و آبمیوه که از میوه های استوایی تهیه شده بودن و در نهایت اینکه صبحونه های محلی شون متنوع بود و هرروز تغییر میکرد اما من به خاطر ادویه زیادشون دوست نداشتم برخلاف همسرم که همیشه دوست داره طعم های جدید رو تست کنه و از این موضوع کاملا استقبال کرد...

صبحانه هتل سیتروس پاتونگ

بعد از صرف صبحونه رفتیم سمت ساحل پاتونگ تا با منطقه آشنا بشیم... بعد از 10 دقیقه پیاده روی رسیدیم به ساحل که تقریبا شلوغ بود... هوا شرجی بود و دمای هوا حدود 26، 27 درجه... اما همین شرجی بودن هوا اذیت کننده بود مرتب باید مایعات میخوردیم تا گرمازده و کم انرژی نشیم... ما هم با یک آب انبه (30 بات) و آب نارگیل (40 بات) از خودمون پذیرایی کردیم.

برای عصر تصمیم گرفتیم بریم برای دیدن مجسمه بیگ بودا، چون توی کامنتها خونده بودم که نزدیک غروب منظره زیبایی داره، سعی کردیم طوری بریم که موقع غروب خورشید اونجا باشیم... ساعت حدود 4 از هتل بیرون رفتیم، هزینه مسیر رو که از راننده های تاکسی پرسیدیم گفتن 1000 بات رفت و برگشت و اینکه یک ساعت هم منتظرمون میمونه. قبول کردیم و راه افتادیم...  تقریبا یک ساعت توی راه بودیم، مجسمه بیگ بودا روی نوک قله کوه بود و مسیر تردد تا بالای کوه جنگلی و پیچ در پیچ بود و بسیار زیبا...

مجسمه بیگ بودا
معبد بیگ بودا
منظره زیبای جنگل و دریا از محل قرارگیری مجسمه بیگ بودا
اطراف معبد بودا

این مجسمه در سال 2009 ساخته شده و با اینکه خیلی قدیمی نیست اما برای بودایی ها خیلی ارزشمند هست...توی محوطه کم و بیش میمون هم بود و همه جا روی تابلوها تذکر داده بودن که بهشون غذا ندیم. بعد از اینکه معبد رو دیدیم و از زیبایی بی نهایت منظره هم لذت بردیم، کلی عکس گرفتیم و رفتیم سمت تاکسی که راننده معطل نمونه... در مسیر برگشت از راننده خواستیم که ما رو جلوی پاساژ جانگسیلون که از معروف ترین مراکز خرید پوکت هست، پیاده کنه... از پاساژ تا هتلمون یک ربع پیاده روی داشت... این مرکز خرید از چند ضلع تشکیل شده و برندهای مطرح جهانی و انواع رستوران ها رو در خودش جا داده...

رستوران ایرلندی در مرکز خرید جانگسیلون
کافه و رستوران زیبا در مرکز خرید جانگسیلون
رستوران در مرکز خرید جانگسیلون
کافه کانادایی
فواره ها در قسمت میانی مرکز خرید جانگسیلون

بعد از اینکه کمی خرید کردیم، به سمت هتل حرکت کردیم و در راه به یک رستوران هندی رفتیم برای صرف شام... همسرم ماهی سفارش داد و من چیکن تندوری که به همراه نوشیدنی هزینه ش شد 715 بات...

چیکن تندوری
ماهی تنوری
بارش شدید باران های شبانه

تقریبا هر شب بارون شدیدی شروع میشد و بعد از یک ساعت بند میومد و واقعا هوا عالی میشد، اینم بگم که هوا بعد از ظهرها خیلی خوب بود...بعد از اون رفتیم یک مرکز ماساژ کنار هتل و فوت ماساژ گرفتیم که خستگی روز رو از تنمون بیرون کرد و بسیار عالی بود... هزینه ماساژ در مراکز مختلف متفاوت هست، مرکزی که رفتیم هزینه رو گفت نفری 200 بات که من به 180 بات راضیشون کردن...

شب قبل از آقای شایان واسه خرید تورها راهنمایی گرفتم و ایشون توصیه کردن که از هر جایی تور تهیه نکنیم چون ممکنه کیفیت تورها پایین باشن.  به خاطر اینکه زمان سفر ما، های سیزن هندی ها بود، امکانش بود که توری که تهیه میکنیم خیلی شلوغ باشه و کیفیت تور و غذاها هم پایین باشه...توی منطقه پاتونگ تقریبا از هر 4 مغازه یکیشون تور میفروشه و قیمتها هم متفاوت هستن اما ما ترجیح دادیم از آقای شایان تور بخریم که خیالمون از بابت تورها راحت باشه و به خاطر یکم هزینه کمتر، بعدا پشیمون نشیم...

ما تور جزایر فی فی (نفری 1900 بات)، جزیره جیمز باند (نفری 1900 بات) و بلیت پارک آبی آنداماندا (نفری 1700 بات) رو از ایشون تهیه کردیم...از روزی که وارد هتل شدیم، کنار آسانسور در طبقات مختلف اطلاعیه ای رو دیدیم که نوشته بودن روز جمعه از ساعت 13 تا 17 میخوان هتل رو سم پاشی کنن و از مسافرها خواسته بودن که چند ساعتی در هتل نباشن، ما هم برنامه ریزی رو طوری انجام دادیم که اون ساعت رو به ساحل بریم...

پوکت ساحل های زیبای زیادی داره، ساحل پاتونگ که خیلی بهمون نزدیک بود رو به خاطرشلوغی انتخاب نکردیم و تصمیم گرفتیم که به ساحل freedom beach بریم.این ساحل هم فاصله زیادی با هتل ما نداشت اما به علت اینکه بین دو تا صخره بزرگ محصور شده هست، باید یا با قایق از ساحل پاتونگ به اونجا میرفتیم و یا با ماشین های آفرودی... هزینه رفتن با قایق نفری 1500 بات بود که برای یک مسیر کوتاه به نظرم خیلی زیاد بود و ترجیح دادیم گزینه دوم رو انتخاب کنیم...

بعد از کمی پیاده روی، تاکسی گرفتیم و رفتیم به صخره بالای "ساحل آزاد" و هزینه تاکسی نفری 200 بات شد، اونجا سوار ماشین های آفرودی شدیم که ما رو بردن پایین کنار ساحل و هزینه رفت و برگشت با ماشین شد نفری 300 بات. مسیر به شدت شیب بود و پر از سنگ لاخ... وقتی رسیدیم کنار ساحل، با دیدن منظره زیباش واقعا شگفت زده شدیم...

مسیر سنگلاخی و بسیار شیب به سمت ساحل freedom

هزینه اجاره هر صندلی در ساحل نفری 200 بات بود، اونجا چند دکه فروش نوشیدنی و غذا فعالیت میکردن... حدود 4 ساعت در ساحل بودیم، هوا خیلی عالی بود و موجهای دریا هم آروم بودن و روز خیلی خوبی شد برامون...عصر به هتل برگشتیم و بعد از کمی استراحت، آماده شدیم که بریم در خیابون کنار ساحل قدم بزنیم، این خیابون و کوچه های اطرافش خیلی پرجنب و جوش و شلوغ هستن و هر شب کارناوال های شادی برگزار میشدن. رستوران های بین الملل زیادی هم در این منطقه بود. ما برای شام به یک رستوران زیبا رفتیم و شام فیش اند چیپس و یک مدل غذای تایلندی سفارش دادیم... به عنوان هدیه نفری یک بستنی مهمونمون کردن، هزینه شام 840 بات شد...

رستوران های زیبای ساحل پاتونگ
شبهای پر جنب و جوش و زیبای ساحل پاتونگ
Fish and Chips
Thai Food

برای روز سوم ما برنامه تور فی فی رو داشتیم، صبح ساعت 7:30 رفتیم رستوران هتل صبحانه خوردیم و ساعت 8 در لابی هتل منتظر موندیم که بیان دنبالمون... در سفرنامه های قبلی دیدم که دوستان به خاطر طولانی و خسته کننده نشدن سفرنامه هاشون، از بیان جزئیات تورهای جزایر پوکت خودداری کرده بودن، من همین کار رو انجام میدم و فقط یک سری نکات اصلی رو خدمتتون عرض می کنم.

تور رو با قایق تند رو رفتیم، از کیفیت تور و توضیحات کاملی که بهمون میدادن و پذیرایی شون واقعا راضی بودیم، استفاده از آب و نوشیدنی های سرد که در فریزر قایق موجود بودن، تا پایان تور رایگان بود و در مسیر به مقصدهای مختلف که میرسیدیم، با میوه های خنک و خوشمزه ازمون پذیرایی میشد و در مجموع کیفیت تور راضی کننده بود...برای نهار در یکی از جزایر توقف داشتیم که به صورت بوفه سرو میشد و تنوع کمی داشت. از نظر طعم غذاها باز هم به خاطر ادویه های زیادشون در سلیقه من نبودن اما بازم نمیشه بگم بی کیفیت بودن... زیبایی های طبیعت پوکت اصلا قابل توصیف نیستن، حتی وقتی از نزدیک می دیدم باز هم حیرت میکردم از این همه زیبایی...

پذیرایی با میوه و آبمیوه های خنک در تور فی فی
نهار تور فی فی
زیبایی های فی فی

گشت جزایر حدود ساعت 4 عصر تموم شد، یک ساعت بعد به اسکله رسیدیم و ساعت حدود 7 عصر به هتل برگشتیم.

برنامه روز چهارم رفتن به پارک آبی بود، میتونستیم از ساعت 9 بریم پارک و هماهنگ کنیم که سرویس برگشت ساعت 3 یا 6 عصر بیاد دنبالمون و یا 12 ظهر بریم و تا 6 بمونیم. ما هم که از تور روز قبل خسته بودیم، گفتیم ساعت 12 بیاد دنبالمون...در ابتدای ورود، دستبند گرفتیم و مقداری شارژ کردیم که برای نهار پول داشته باشه...پارک آبی نسبتا بزرگ بود و تفریحات جالبی هم داشت، تقریبا شبیه پارک آبی کوالالامپور و وایلد وادی دبی بود. هر نیم ساعت یک گروه نمایشی همراه با موسیقی توی پارک راه میرفتن و نمایش اجرا میکردن، خیلی جو شاد و خوبی بود... ویو پارک هم بسیار زیبا بود...

برای نهار تنوع غذایی رستوران ها تقریبا خوب بود، حالت فودکورت بود که غذاهای هندی، چینی، تایلندی و غذاهای فست فودی داشتن...ما غذای تایلندی گرفتیم... میگو اصلا طعم خوبی نداشت و تقریبا خام بود، مرغ هم فقط آبپز شده بود و در حد رفع گرسنگی خوب بود...در پایان ساعت کاری پارک که موقع غروب میشد یک نمایش نسبتا طولانی جلوی ورودی پارک اجرا شد که خیلی جالب بود، مخصوصا واسه بچه ها.

ورودی پارک آبی آنداماندا
طبیعت زیبای پارک آبی
وسایل تفریحات کودکان در پارک آبی
ویو زیبا از بالای سرسره ها
تزئینات کریسمس در پارک آبی
نهار در فودکورت پارک آبی

برنامه روز پنجم ما تور جیمز باند بود. مثل تور فی فی اول صبحانه هتل رو خوردیم و ساعت 8 در لابی منتظر شدیم که بیان دنبالمون، البته در هر دو تور و موقعی که به اسکله میرسیدیم و قبل از حرکت کشتی ها، صبحانه مختصری در نظر گرفته بودن برای مسافرها. این روز یکی از بهترین خاطرات سفرهای ما بود، طبیعت بسیار بسیار زیبا که هر چقدر ازش بگم کم گفتم...

تجربه کایاک سواری و رفتن به غارها واقعا عالی بود. این نکته رو هم بگم که خیلی خوشحال بودیم که به صحبتهای آقای شایان گوش کردیم و تورها رو با هماهنگی ایشون اومدیم، چون کیفیت برگزاری تور هامون عالی بود، ضمن اینکه ایشون برامون در تور جیمز باند، قایق کندرو رزرو کردن که ما هم تجربه سفر با قایق تندرو و هم کندرو رو داشته باشیم...این قایق چون سرعتش آهسته بود، پذیرایی میان وعده و نهار روی طبقه دوم قایق انجام شد که خیلی هم کامل بود و طعم غذاها هم به نسبت تور فی فی بهتر بودن...

درخت انبه در یکی از غارهای تور جیمزباند
ویو غار زیبا در تور جیمزباند
کایاک سواری
در مسیر جیمزباند
در مسیر زیبای جیمز باند
غار honey moon
طبیعت بکر درون غارها

روز ششم

صبح روز ششم ترجیح دادیم یکم استراحت کنیم و خستگی 3 روز تور رفتن رو از تنمون در کنیم و بعد هم رفتیم برای خرید و پاساژ گردی. روبروی پاساژ جانگسیلون یک مرکز خرید به نام سنترال پاتونگ بود که برندهای معروف جهانی رو داشت. ما خریدهامون رو از همین دو تا مرکز خرید و یک سری از فروشگاهی محلی انجام دادیم چون خیلی تنوع بالا بود، دیگه ترجیح دادیم برای خرید به مناطق دیگه شهر نریم.

شبهای زنده ساحل پاتونگ

undefined

روز هفتم

صبح تاکسی گرفتیم که بریم فیل سواری و بازدید از معبد وات چالونگ که در اصل مجموعه ای از معابد هست. هزینه تاکسی برای رفت و برگشتمون شد 1000 بات . بلیت برای 30 دقیقه فیل سواری نفری  1000  بات بود و 100 بات هم موز خریدیم که به فیل غذا بدیم. تجربه جالبی بود و مناظر هم که بسیار زیبا بودن اما هوا خیلی خیلی گرم بود.

فیل سواری
بلیت فیل سواری
باز هم طبیعت زیبا

بعد از اون به سمت معابد وات چالونگ رفتیم و حدود یک ساعت اونجا بودیم.

ویو طبقه سوم معبد اصلی
طبقه دوم معبد اصلی

به محض برگشتن به هتل انقدر گرما اذیتمون کرد که رفتیم داخل استخر هتل تا کمی خنک بشیم. استخر هتل کوچک و در بیشتر مواقع خلوت بود و برای ریلکس کردن جای مناسبی بود.

استخر هتل سیتروس پاتونگ

سرشب مجدد رفتیم خیابون گردی و به یک مرکز ماساژ رفتیم و یک ساعت ماساژ گرفتیم، هزینه ماساژ تایلندی 350 بات و ماساژ با روغن 450 بات شد بعد از اون برای شام به یک رستوران ایتالیایی روبروی مرکز خرید جانگسیلون رفتیم که کیفیت غذاش قابل قبول بود.

سالاد هشت پا در رستوران ایتالیایی
پیتزا رست بیف در رستوران ایتالیایی

روز هشتم (آخرین روز)

بعد از صرف صبحانه و بستن چمدان ها، ساعت 12 اتاق رو تحویل دادیم. برای پیاده روی به خیابون های اطراف رفتیم که در یکی از بخش های مرکز خرید جانگسیلون، یک رستوران ژاپنی نظرم رو جلب کرد، به همسرم پیشنهاد دادم که بریم غذای ژاپنی امتحان کنیم. غذای اصلی رستوران استیک گوشت گاو بود و خیلی تعریف کردن که این گوشت ها رو از ژاپن وارد می کنیم و طعمشون خیلی لذیذ و خوشمزه ست.

ما یک سوپ و یک استیک سفارش دادیم اما وقتی غذا رو برامون آوردن دیدیم حجمش نسبت به عکسهای منو خیلی خیلی کمتر بود...خلاصه استیک ها رو روی اجاقی که روی میز تعبیه شده بود پختیم و با سس مخصوصی که برامون آوردن خوردیم، طعم استیک ها خیلی خوب بود اما سوپ سبزیجاتش واقعا بدمزه بود. هزینه غذا توی این رستوران به نسبت حجم غذا خیلی بالا بود (1000 بات) و ما که سیر نشدیم، ولی خب به هر حال تجربه ای بود دیگه!

رستوران ژاپنی
حجم قابل توجه استیک در رستوران ژاپنی!!!!!!
گریل استیک
سوپ خیلی بدمزه رستوران ژاپنی!!!

خلاصه به هتل برگشتیم و ساعت 6 راننده اومد دنبالمون که بریم سمت فرودگاه، ساعت 10 پرواز به بانکوک حرکت کرد و حدود 11:30 رسیدیم بانکوک تا پرواز به مسقط حدود 4 ساعت زمان داشتیم، بازی پرسپولیس و استقلال رو تماشا کردیم و شام مختصری خوردیم که زمان سریعتر بگذره برامون.

تماشای فوتبال در فرودگاه بانکوک

پرواز بعدی سر ساعت حرکت کرد و حدود 8 صبح رسیدیم مسقط، وقتی رسیدیم به شدت خسته بودیم و متاسفانه تا پرواز بعدی به مشهد 16 ساعت استاپ داشتیم!!!

قبل از سفر سرچ کرده بودم که واسه این چند ساعت یا بریم توی شهر بگردیم و یا بریم هتل فرودگاهی Airotel و استراحت کنیم. از شدت خستگی و خواب آلودگی اصلا در خودمون نمیدیدم که بریم واسه گردش توی مسقط. پس رفتیم سمت هتل که در طبقه 5 فرودگاه قرارداشت. هزینه اقامت در اتاقها برای 6 ساعت 130 دلار بود به همراه یک وعده غذا. رسپشن هتل به محض اینکه پاسپورت های ما رو دید و متوجه شد که ما ایرانی هستیم، بهمون گفت اجداد من هم ایرانی و از سیستان و بلوچستان هستن، ولی فارسی رو نمیتونست خوب صحبت کنه، خلاصه بهمون لطف کرد و دو ساعت دیگه هم بهمون اشانتیون داد و ما اتاق رو برای 8 ساعت در اختیار داشتیم، وعده غذایی رو هم نهار انتخاب کردیم که فوری بریم بخوابیم.

ویو اتاق رو به محل پارک هواپیماها بود اما ذره ای صدا به داخل اتاق نمیومد، هتل به شدت تمیز و شیک بود و ما واقعا لذت بردیم و 7 ساعت راحت خوابیدیم. برای نهار به رستوران هتل رفتیم و بعد از اون اتاق رو تحویل دادیم.

ویو اتاق هتل
راهروهای هتل
اتاق در هتل Airotel
رستوران هتل Airotel

پرواز دقیق حرکت کرد و ما ساعت 1 بامداد رسیدیم مشهد.

پی نوشت:

سفر به تایلند و شهر زیبای پوکت یکی از بهترین سفرهامون شد و خاطره ش تا همیشه توی ذهنم میمونه... مردم پوکت بسیار بسیار مودب و مهربان هستن و معاشرت باهاشون لذت بخش هست. خیلی از فروشگاهها مثل سوپرمارکت ها و حتی بعضی از مراکز ماساژ، برای شستشوی لباس مسافرها تابلو نصب کردن، هزینه شستشو هر کیلو لباس 100 بات بود و اگر شستشو و اتو مد نظر باشه به ازای هر کیلو 150 بات میشد. ما یکبار به یکی از مراکز ماساژ نزدیک هتل حدود دو کیلو لباس دادیم برامون شستن و 24 ساعت بعد خیلی مرتب و تمیز تحویلمون دادن، چون هوا خیلی گرم و شرجی هست و لباس ها زود زود خشک نمیشن، این کار واقعا راه حل خوبی و ارزانی هست که بهتون پیشنهاد می کنم.

ممنونم که وقت گذاشتین و امیدوارم از سفرنامه من لذت برده باشین. خوشحال میشم نظرتون رو بدونم...