بهترین مراکز خرید دبی کجاست؟ معرفی 15 پاساژ معروف

4.5
از 26 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
در دبی، کدام مراکز خرید را انتخاب کنیم؟
21 مرداد 1402 08:00
5

مراکز خرید دبی همیشه به‌عنوان پرطرف‌دارترین مکان‌های توریستی این شهر محسوب می‌شود. این مراکز تنها مکان‌هایی برای خرید نیستند، آن‌ها مجموعه‌ای از مغازه‌ها، کالاهای شگفت‌انگیز، رستوران‌ها و کافه‌ها، مراکز تفریح و بازی و سرگرمی و... هستند که برای ساعت‌ها مسافران دبی را سرگرم و شگفت‌زده خواهند کرد. در واقع حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، این ساختمان‌های عظیم با معماری متحیر‌کننده، شما را جذب خود می‌کنند. ازآنجایی‌که دبی از دیرباز تاکنون از مهم‌ترین مقاصد توریستی در همسایگی کشورمان محسوب می‌شود، علاوه بر جاذبه‌های دیدنی و منحصر‌به‌فردی که روزبه‌روز نیز درحال توسعه هستند، مراکز خرید بی‌نظیری وجود دارد که گشت‌وگذار در آن‌ها، یکی از کارهایی است که باید در سفر به این شهر انجام دهید.

البته یافتن بهترین پاساژهای دبی برای مسافران کمی دشوار است و احتمال دارد به دلیل تنوعی که دارند، گیج‌کننده باشد. ازاین‌رو، در این مطلب از بلاگ لست‌سکند قصد داریم تعدادی از بهترین مراکز خرید دبی را معرفی کنیم.

09.jpg

1. وافی مال (WAFI Mall)

مرکز خرید وافی که در خیابان عود ميثاء واقع شده است، در سال 2001 تأسیس شد. وافی مال یک مرکز خرید منحصربه‌فرد در بین مراکز خرید دبی است.این پاساژ با طراحی به سبک مصری به دلیل معماری هرمی‌شکل، مجسمه‌های خیره‌کننده ابوالهول، سقف شیشه‌ای و همچنین با مجموعه آثار هنری که دارد، در سراسر منطقه شناخته‌شده است. وافی مال دبی تقریباً 350 فروشگاه پوشاک، صنایع‌دستی، دکور و غیره دارد که ازنظر کالای عرضه‌شده بسیار متنوع هستند.

در این مرکز خرید چهارطبقه، یک مرکز سلامتی و آبگرم، یک هزارتوی زیبا از کریستال‌ها، یک سینمای سه‌بعدی و یک شبیه‌ساز ترن هوایی وجود دارد. همچنین فودکورت وافی مال شامل 30 رستوران و کافه است که انواع غذاهای محلی و بین‌المللی را برای مشتریان سرو می‌کند. در واقع این مرکز خرید بخشی از مجموعه‌ای است که شامل هتل مجللی به نام هتل رافلز است. در ضمن در این مجموعه، پارکینگ و وای‌فای رایگان هم دارد. ایستگاه دبی هلث‌کر سیتی (Dubai Healthcare City Metro Station) نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به مرکز خرید وافی مال است.

  • آدرس مرکز خرید وافی مال: دبی، أم هرير 2، خیابان عود ميثاء
  • ساعت کاری مرکز خرید وافی مال: یکشبه تا پنجشنبه از 10 صبح تا 10 شب، جمعه و شنبه از 10 صبح تا 12 شب

موقعیت مرکز خرید وافی مال

lastsecond.ir-shopping center dubai.jpg
مرکز خرید وافی مال، از بهترین مراکز خرید دبی
lastsecond.ir-shopping center dubai 2.jpg
وافی مال دبی

2. مرکز خرید ابن‌بطوطه (Ibn Battuta Mall)

یکی از بهترین مال های دبی، مرکز خرید ابن‌بطوطه است که در جاده شیخ زائد قرار گرفته و به افتخار کاشف عرب یعنی ابن‌بطوطه طراحی شده است. این مرکز خرید به شش بخش هند، چین، تونس، مصر، ایران (پرشیا) و اندلس تقسیم شده است. طراحی این بخش‌ها از ساختمان‌های مناطقی الهام گرفته شده‌اند که ابن‌بطوطه به آن‌ها سفر کرده است. مرکز خرید ابن‌بطوطه نزدیک به 275 فروشگاه دارد. فروشگاه‌های موجود در این مرکز خرید شامل برندهای مد بین‌المللی، شرکت‌های پیشرو الکترونیک، لوازم آرایشی، مبلمان، دکوراسیون منزل، لوازم جانبی و غیره هستند.

چه به دنبال اجناس با برندهای گران‌قیمت و بین‌المللی باشید و چه به دنبال کالاهای ارزان‌تر، در این مرکز خرید می‌توانید بین کالاهای متنوع انتخاب کنید، مانند اغلب بهترین مراکز خرید دبی، در ابن‌بطوطه نیز امکانات بسیاری برای تفریح و سرگرمی و لذت‌بردن وجود دارد. این امکانات شامل رستوران‌ها و کافه‌های متنوع، بولینگ، مرکز سرگرمی فان سیتی، مرکز تفریحی اسکای زون و سینمای مدرن است. همچنین سه هتل پنج، چهار و سه ستاره هم در فاصله نزدیکی از این مرکز خرید قرار گرفته‌اند. این مرکز خرید، خدماتی از قبیل پارکینگ و وای‌فای رایگان دارد و دقیقا در کنار ایستگاه متروی ابن‌بطوطه (Ibn Battuta) واقع شده است.

  • آدرس مرکز خرید ابن بطوطه: دبی، جبل علی، خیابان شیخ زائد
  • ساعت کاری مرکز خرید ابن بطوطه: 10 صبح تا 10 شب

لیست بهترین تفریحات دبی

موقعیت مرکز خرید ابن‌بطوطه

lastsecond.ir-shopping center dubai 3.jpg
مرکز خرید ابن‌بطوطه از پاساژهای دبی
lastsecond.ir-shopping center dubai 4.jpg
نمای داخلی مرکز خرید ابن‌بطوطه

4. امارات مال (Mall of the Emirates)

مرکز خرید امارات یکی از لوکس ترین مراکز خرید دبی است که پس از دبی مال امارات و سیتی استارز مصر با 260000 مترمربع فضا، بزرگ‌ترین مرکز خرید خاورمیانه محسوب می‌شود. امارات مال با بیش از 630 فروشگاه بین‌المللی، خانه‌ برخی از لوکس‌ترین برندها از جمله Chanel ،Louis Vuitton ،Prada  و Bershka است. مرکز خرید امارات در سال 2005 در جاده شیخ زائد تأسیس شد و جدا از اینکه یک مرکز خرید عظیم همراه با یک فودکورت مجهز و متنوع است، امروزه به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین جاهای دیدنی دبی نیز شناخته می‌شود.

در این مجموعه که از بهترین پاساژهای دبی محسوب می‌شود، علاوه بر خرید می‌توان از انواع سرگرمی‌ها مانند مجموعه سینمای سینستار، سالن‌های بازی، سالن‌های بولینگ و موارد دیگر بهره‌مند شد. بزرگترین کارفور دبی هم در مرکز خرید امارات واقع شده است که جاذبه دیگری برای عاشقان خرید در دبی است.

امارات مال شامل مجموعه‌های عظیمی از خاص‌ترین مراکز تفریحی دبی است. تجربه اسکی در شهری که برفی در آن نمی‌بارد، یکی از مواردی است که بسیاری از گردشگران را به امارات مال جذب می‌کند. در این مجموعه، گردشگران می‌توانند تجربه اسکی و اسنوبرد، سورتمه‌سواری و ساخت آدم‌برفی را در یک مرکز خرید کسب کنند. این مرکز خرید هم در کنار ایستگاه متروی امارات مال (Mall of the Emirates) واقع شده است.

  • آدرس امارات مال: دبی، البرشا، خیابان شیخ زائد
  • ساعت کاری امارات مال:  جمعه، شنبه و یکشنبه‌ها از ساعت 10 صبح تا 12 شب؛ دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح تا 11 شب

موقعیت امارات مال روی نقشه

lastsecond.ir-shopping center dubai 9.jpg
امارات مال، از بهترین مراکز خرید دبی
lastsecond.ir-shopping center dubai 5.jpg
مرکز خرید امارات مال 

5. دبی مال (The Dubai Mall)

به‌جرئت می‌توان گفت که دبی مال بهترین مرکز خرید دبی است و جزو بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان نیز به شمار می‌آید. این مرکز خرید در منطقه مرکز شهر دبی (داون تاون) واقع شده است و می‌توانید به‌راحتی با وسایل حمل و نقل عمومی در دبی مانند مترو یا اتوبوس، خودتان را به آن برسانید. این مرکز خرید مجلل در مجموعه پروژه برج خلیفه قرار گرفته و با این برج مشهور فاصله بسیار کمی دارد.

دبی مال با بیش از 1200 فروشگاه برندهای لوکس، باغ‌وحش زیر آب، پیست روی یخ، سینما، پارک موضوعی، فواره‌های دبی و رستوران‌های متعدد یکی از جاهای دیدنی دبی محسوب می‌شود. ازآنجایی‌که دبی شهر بزرگ‌ترین‌هاست، پس بزرگ‌ترین بازار طلای سرپوشیده جهان هم در دبی مال قرار گرفته است. درضمن می‌توان گفت که یکی از دلایل بازدید زیاد از این مرکز خرید، به‌خاطر آکواریوم مشهور آن است. بنابراین فراموش نکنید که در تور دبی شهریور حتما از این مرکز خرید دیدن کنید تا گرمای هوا هم فراموش کنید. در دبی مال، دو فودکورت با حدود 200 رستوران و کافه‌ وجود دارد. ایستگاه متروی دبی مال (Dubai Mall Metro Station) هم نزدیک‌ترین ایستگاه به این مکان است.

  • آدرس دبی مال: دبی، بعد از برج خلیفه، خیابان شیخ زائد
  • ساعت کاری دبی مال: جمعه، شنبه و یکشنبه از 10 صبح تا 12 شب، دوشنبه تا پنجشنبه از 10 صبح تا 11 شب

موقعیت مرکز خرید دبی روی نقشه

lastsecond.ir-shopping center dubai 8.jpg
دبی مال، از بهترین مراکز خرید دبی
lastsecond.ir-shopping center dubai 10.jpg
مرکز خرید دبی مال

6. نخیل مال (Nakheel Mall)

نَخیل مال یکی از لوکس ترین مراکز خرید دبی است که علاوه‌بر مرکز خرید، مرکز غذا و سرگرمی هم در قلب جزیره مصنوعی پالم جمیرا در دبی محسوب می‌شود. ساخت این مرکز خرید در سال 2014 آغاز شد و در سال 2019 افتتاح شد. مرکز خرید نخیل در پالم جمیرا در پنج طبقه با بیش از 300 فروشگاه، رستوران و مرکز سرگرمی یکی از بهترین مراکز خرید دبی است. این مرکز خرید شامل فروشگاه‌هایی مانند Waitrose، H&M و Sephora است. همچنین یک سینمای VOX، یک سالن ترامپولین و یک سرزمین بازی با نام Fabyland را در خود جای داده است. رستوران‌ها و کافه‌ها در سرتاسر این مرکز خرید دبی پراکنده‌اند. همچنین در بازدید از نخیل مال می‌توانید در فودکورتی مجلل به نام The Eatery که چندین رستوران معروف در آن وجود دارد، غذا بخورید. طبقه فوقانی نخیل مال فودکورتی به نام The Rooftop دارد که شامل رستوران‌هایی در فضای باز است.

  • آدرس مرکز خرید نخیل مال: دبی، پالم جمیرا، ال هیلالی
  • ساعت کاری مرکز خرید نخیل مال: یکشنبه تا پنجشنبه 10 صبح تا 10 شب، جمعه و شنبه 10 صبح تا 12 شب.

 

موقعیت نخیل مال روی نقشه

lastsecond.ir-shopping center dubai 11.jpg
مرکز خرید نخیل مال، از پاساژهای دبی
lastsecond.ir-shopping center dubai 12.jpg
مرکز خرید نخیل مال 

7. سیتی سنتر دیره (City Centre Deira)

سیتی سنتر دیره یا دیرا یکی از قدیمی‌ترین و بهترین پاساژهای دبی است که در اسکله جاده پورت سعید واقع شده است. به گفته بازدیدکنندگان از کاربردی‌ترین مراکز خرید در دبی محسوب می‌‎شود، زیرا فروشگاه‌های این مرکز شامل اجناس متنوعی مثل لباس، لوازم الکترونیکی و زیورآلات هستند که اغلب جزو برندهای اصل هستند. علاوه‌براین، فروشگاه‌های محلی ابریشم، ترمه و فرش هم در این نقطه قرار گرفته‌اند. همچنین در این مکان یک سالن سینما، یک سالن بولینگ و یک مرکز بازی سیاره جادویی برای کودکان وجود دارد. حدود 370 فروشگاه در این مرکز خرید وجود دارد که اجناس را با قیمتی مناسب‌تر نسبت به باقی مراکز خرید دبی عرضه می‌کنند که همین امر باعث شده تا سیتی سنتر دیره به انتخاب همیشگی گردشگران برای خرید تبدیل شود. در طبقات فوقانی سیتی سنتر دیره، فودکورت و رستوران‌های متنوع آن آماده خدمت‌رسانی به مشتریان هستند. برای دسترسی راحت‌تر به این مرکز خرید هم می‌توانید از ایستگاه متروی شماره 2 ستی سنتر دیره (City Centre Deira Metro Station 2) استفاده کنید.

  • آدرس سیتی سنتر دیره: دبی، پورت سعید
  • ساعت کاری سیتی سنتر دیره: یکشنبه تا پنجشنبه از 10 صبح تا 10 شب، جمعه و شنبه از 10 صبح تا 12 شب

موقعیت سیتی سنتر دیره روی نقشه

lastsecond.ir-shopping center dubai 15.jpg
سیتی سنتر دیره، از بهترین مراکز خرید دبی
lastsecond.ir-shopping center dubai 22.jpg
مرکز خرید سیتی سنتر دیره

8. برجمان سنتر (BurJuman Centre)

برجمان سنتر دبی یک مرکز خرید مجلل با برندهای برتر جهان است. در واقع مرکز خرید برجمان یکی از لوکس ترین مراکز خرید دبی است که بوتیک‌های بسیاری از طراحان مشهور دنیای مد مانند Calvin Klein و Hermes  را دارد. در این مرکز خرید، یک مرکز سرگرمی سیاره جادویی و سینما نیز برای سرگرمی مشتریان و کودکانشان وجود دارد. مرکز خرید برجمان، تجربه خریدی همه‌جانبه را فراهم می‌کند و بهترین برندها را از سراسر جهان در یک مکان واحد گرد هم آورده است. بنابراین می‌توانید مجموعه‌ای از برندهای لوکس را در کنار محصولاتی که قیمت مناسب‌تری دارند، ببینید. درحال‌حاضر 51 کافه و رستوران در این مرکز خرید فعالیت می‌کنند که برای علاقه‌مندان به غذا و نوشیدنی، عدد چشمگیری است. همچنین ایستگاه متروی برجمان (Burjuman) مسیر دسترسی به این مرکز خرید را راحت‌تر کرده است.

  • آدرس مرکز خرید برجمان: دبی، المنخول، خیابان خلید بن الوالد
  • ساعت کاری مرکز خرید برجمان: یکشنبه تا پنجشنبه از 10 صبح تا 10 شب، جمعه و شنبه از 10 صبح تا 12 شب

موقعیت مرکز خرید برجمان روی نقشه

lastsecond.ir shopping mall in dubai.jpg
مرکز خرید برجمان از مراکز خرید دبی 
lastsecond.ir shopping mall in dubai 2.jpg
مرکز خرید برجمان یکی از بهترین مراکز خرید دبی

9. مرکز خرید مرکاتو (Mercato Shopping Mall)

مرکز خرید مرکاتو، بهشت دوستداران خرید است که در جاده جمیرا قرار دارد و به‌سبک ایتالیایی ساخته شده است. مرکز خرید مرکاتو یکی از جذاب‌ترین مراکز خرید در شهر دبی است که توسط معماری ایتالیایی به شکل یک شهر زیبای مدیترانه‌ای ایتالیا از دوره رنسانس اروپا طراحی شده است. در واقع، نام Mercato در ایتالیایی به معنای بازار است. این مرکز خرید بیش از 120 فروشگاه دارد که محصولات متنوعی می‌فروشند. اگر علاقه‌مند به خریدی آرام هستید، به این مرکز خرید به سبک رنسانس ایتالیایی با خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده و میدان‌های زیبا مراجعه کنید تا در سفر خود به دبی حس کنید که به ایتالیا هم رفته‌اید. یک شعبه سینماهای VOX با 7 سالن و یک شهر سرگرمی به نام فان سیتی نیز در این مرکز خرید برای کودکان وجود دارد. در طی خریدتان نیاز به سوخت‌گیری دارید؟ می‌توانید در یک کافه خیابانی سرپوشیده، قهوه و شیرینی میل کنید یا در یکی از رستوران‌های این مرکز خرید دبی مانند Shake Shack یا پیتزا و پاستا ECCO، شامی به سبک ایتالیایی بخورید. البته به‌جز رستوران ایتالیایی می‌توانید از رستوران‌های سایر ملل از جمله ایران نیز در این مرکز خرید استفاده کنید. خرید تورهایی مثل تور اقساطی دبی کمک می‌کند بتوانید هزینه‌هایتان را در سفر مدیریت کنید و با دست بازتری از این مراکز خرید، لذت ببرید.

  •  آدرس مرکز خرید مرکاتو: دبی، جمیرا، خیابان جمیرا بیچ
  • ساعت کاری مرکز خرید مرکاتو: یکشنبه تا پنجشنبه از 10 صبح تا 10 شب، جمعه و شنبه از 10 صبح تا 12 شب

موقعیت مرکز خرید مرکاتو روی نقشه

lastsecond.ir shopping mall in dubai 8.jpg
مرکز خرید مرکاتو در دبی
lastsecond.ir shopping mall in dubai 4.jpg
مرکاتو از پاساژهای دبی

10. مرکز خرید سیتی واک (City Walk)

مرکز خرید سیتی واک تجربه خرید در فضای باز را برای شما فراهم می‌کند. سیتی واک در تقاطع جاده الصفا و جاده الوصل قرار دارد و طولانی‌ترین خیابان خرید در دبی است که بسیاری از مغازه‌های بزرگ در همه رده‌های قیمتی در مساحتی بیش از 13000 متر مربع قرار گرفته‌اند. چیزی که مرکز خرید سیتی واک را بسیار خاص می‌کند، فضای بیرونی آن است. موقعیت مکانی این مرکز خرید دبی که بین ساختمان‌های بلند با منظره برج خلیفه قرار دارد، آن را بسیار شگفت‌انگیز و منحصر‌به‌فرد می‌کند. در این مرکز خرید با مغازه‌های گوناگونش، می‌توانید از محصولات معمولی مانند عسل گرفته تا برندهای بین‌المللی لباس را ببینید. همچنین، علاوه‌بر رستوران‌ها و کافه‌هایی که برای رفع خستگی وجود دارند، مراکز بازی و سرگرمی مانند سینما هم دیده می‌شود.

  • آدرس مرکز خرید سیتی واک: دبی، الوصل
  • ساعت کاری مرکز خرید سیتی واک: دوشنبه تا جمعه از 10 صبح تا 10 شب، شنبه و یکشنبه از 10 صبح تا 12 شب

راهنمای کامل سفر به دبی

موقعیت مرکز خرید سیتی واک 

lastsecond.ir shopping mall in dubai 10.jpg
سیتی واک یکی از مراکز خرید دبی
lastsecond.ir shopping mall in dubai 12.jpg
مرکز خرید سیتی واک

11. اوت لت مال دبی (Dubai Outlet Mall)

یکی از بهترین مراکز خرید دبی امارات جایی نیست جز اوت لت مال دبی که در سال 2007 افتتاح شد و امروزه تبدیل به یکی از پرطرف‌دارترین مراکز خرید در دبی شده است. دلیل پرطرف‌دار بودن این مرکز خرید را می‌توان در یک عبارت گفت «اجناس برند با قیمت پایین». وجود تخفیف‌های 90درصدی باورنکردنی و خریدهای به‌صرفه و اقتصادی از 240 فروشگاه این مرکز خرید، توانسته اوت لت مال دبی را به یکی از بهترین پاساژهای دبی تبدیل کند. از لباس‌های مختلف زنانه و مردانه و بچه‌گانه با برندهای مطرحی مثل ورساچه و دی‌اندجی گرفته تا انواع صنایع‌دستی، لوازم الکترونیکی، عطر و ادکلن، مبلمان و جواهرات با بیش از 1200 برند باعث شده تا اوت لت مال دبی، هر خریداری را راضی به هتل بازگرداند. درضمن این مکان فقط به خریدوفروش محدود نمی‌شود و مانند سایر مراکز خرید دبی امکانات فراوانی مانند رستوران، فودکورت و محل بازی کودکان هم دارد.

  • آدرس مرکز خرید اوت لت مال دبی: دبی، خیابان العین، مسیر 66
  • ساعت کاری مرکز خرید اوت لت مال دبی: یکشنبه تا پنجشنبه از 10 صبح تا 10 شب، جمعه و شنبه از 10 صبح تا 12 شب

موقعیت دقیق اوت لت مال

outlet mall dubie.jpg
اوت لت مال دبی

12. مارینا مال دبی (Dubai Marina Mall)

این مرکز خرید فقط یکی از جاذبه‌های گردشگری محله زیبای دبی مارینا است که در سال 2008 افتتاح شد. در 160 فروشگاه مارینا مال شاهد انواع و اقسام کالاها مثل کیف و کفش، لوازم برقی، طلا و جواهرات خواهید بود. علاوه‌بر آن وجود فروشگاه‌های ارزان‌قیمت مانند مانگو، پینکو و بیانده باعث شده تا مارینا مال در لیست معرفی پاساژهای دبی قرار بگیرد. امکانات تفریحی دیگر این مرکز خرید شامل سالن بولینگ، سینما، شهربازی سرپوشیده و زمین‌بازی کودکان است. علاوه‌بر این‌ها، جاذبه‌های بصری زیبایی مثل طراحی چشم‌نواز سقف، سبک معماری عربی و مدرن، فواره‌های موزیکال و نزدیکی این مرکز خرید به ساحل جمیرا، تجربه خرید در این پاساژ را برای گردشگران زیباتر خواهد کرد. در مارینا مال کافه‌ها و رستوران‌هایی وجود دارد که در فضای باز قرار گرفته‌اند و حین صرف ناهار می‌توانید شاهد چشم‌انداز بسیار زیبایی از بهترین محله های دبی و ساحل مارینا باشید. نزدیک این مرکز خرید هم دو ایستگاه متروی DMCC و Sobha Realty وجود دارد.

  • آدرس مرکز خرید مارینا مال دبی: دبی، خیابان شیخ زائد، خروجی 32
  • ساعت کاری مرکز خرید مارینا مال دبی: یکشنبه تا چهارشنبه از 10 صبح تا 10 شب، پنجشنبه، جمعه و شنبه از 10 صبح تا 11 شب

موقعیت دقیق مارینا مال دبی

Dubai-marina-mall-_.jpg
دبی مارینا مال دبی از بهترین پاساژهای دبی

13. فستیوال سیتی مال دبی (Dubai Festival City Mall)

اگر در حال قدم‌زدن در راستای نهر دبی باشید، به یکی از مال های دبی به نام فستیوال مال بر می‌‎خورید. این مرکز خرید زیبا روبه آب واقع شده و طراحی داخلی منحصربه‌فردی دارد. در دبی فستیوال سیتی مال بیش از 400 فروشگاه قرار گرفته که بعضی از آن‌ها نماینده شعب فروشگاه‌هایی خاص مثل ایکیا، هایپرمارکت پاندا، آرمانی، گپ و زارا هستند. همان‌طور که از برندهای موجود در فستیوال سیتی مال دبی پیداست، مثل سایر پاساژهای دبی فقط محدود به پوشاک نمی‌شود و شما می‌توانید مغازه‌های وسایل ورزشی، ساعت، زیورآلات و مبلمان هم در این مرکز خرید ببینید. در ضمن شعب رستوران‌های مطرحی مثل کی‌اف‌سی در این مال قرار دارند. بعضی از رستوران‌های مرکز خرید فستیوال سیتی در جایی قرار گرفته‌اند که حین صرف غذا می‌توانید از منظره زیبای اسکله خور دبی هم لذت ببرید. از تفریحات دیگر این مال می‌توان به شبیه‌ساز پرواز، سینما، شهربازی و چرخ‌وفلک همراه با آب‌نمای موزیکال و لیزر اشاره کرد.

  • آدرس مرکز خرید فستیوال سیتی مال دبی: دبی، فستیوال سیتی، خیابان کرسنت
  • ساعت کاری مرکز خرید فستیوال سیتی مال دبی: از دوشنبه تا پنجشنبه از 10 صبح تا 10 شب، جمعه و شنبه و یکشنبه از 10 صبح تا 12 شب

 موقعیت دقیق فستیوال سیتی مال

dubie festival city mall.jpg
فضای بیرون فستیوال سیتی مال

14. دراگون مارت (Dragon Mart)

یکی دیگر از مال های دبی بازار اژدها یا همان دراگون مارت، بزرگ‌‎ترین مرکز خرید چینی با بیش از 5 هزار مغازه است. این مرکز خرید به دلیل قیمت مناسب و تنوع بسیار زیادی که دارد، بین توریست‌ها مطرح شده و می‌توان اسم آن را در لیست بهترین مراکز خرید دبی نوشت. اغلب فروشنده‌های دراگون مارت چینی‌های مقیم امارات هستند و این مکان، محلی برای ورود کالاهای چینی به خاورمیانه محسوب می‌شود. به‌نحوی که اگر نگوییم همه، بیشتر محصولات این بازار را کالاهای چینی تشکیل می‌دهد. علاوه‌بر آن حتی معماری این پاساژ هم به سبک چینی طراحی شده، مملو از اژدها و فانوس‌های قرمز و المان‌های چینی است. دراگون مارت به‌خاطر شهرت بیش از حدش، شعبه دومی دارد که علاوه بر خریدوفروش، مانند سایر مراکز خرید دبی امکانات رفاهی و تفریحی زیادی مانند سینما و رستوران دارد. باتوجه به اینکه دراگون مارت حدود 20 دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد، می‌توانید با استفاده از ایستگاه متروی رشیدیه (RASHIDIYA) به این مرکز خرید بروید.

  • آدرس مرکز خرید دراگون مارت: دبی، کنار شهر بین‌المللی (اینترنشنال سیتی)، جاده العویر، بعد از خروجی شیخ زائد
  • ساعت کاری مرکز خرید دراگون مارت: یکشنبه تا پنجشنبه از 10 صبح تا 10 شب، جمعه و شنبه از 10 صبح تا 11 شب

موقعیت دقیق دراگون مارت

dragon-mart.jpg
فضای داخلی دراگون مارت

15. دبی هیلز مال (Dubai Hills Mall)

این مرکز خرید یکی از جدیدترین مال های دبی است که در سال 2022 افتتاح شد. هیلز مال دبی که در محیطی سرسبز قرار گرفته با طراحی مدرن و زرق‌وبرق خاص خودش، تبدیل به یکی از جاهای دیدنی دبی برای گردشگران شده است. ازآنجایی‌که بیشتر مراکز خرید در دبی برندهای مطرح جهان را درون خود جای داده‌اند این مرکز خرید هم از این قاعده مستثنا نیست و 650 مغازه و تعداد بسیار زیادی خرده‌فروشی از برندهای برتری مثل سفورا، دایسو، زارا، پوما و فلایینگ دایسر دارد. یکی دیگر از شاخصه‌های دبی هیلز مال که گردشگران را به خود جلب کرده، وجود ترن هوایی سریعی در محیط داخلی پاساژ است. علاوه‌بر آن سالن‌های سینما پیشرفته روکسی با بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش خاورمیانه طرف‌داران فیلم دیدن را به سمت خود کشانده است. پارک دبی هیلز هم با امکانات تفریحی نظیر زمین‌های بسکتبال و تنیس و میزهای پینگ‌پنگ در نزدیکی‌های این مال واقع شده که مکان مناسبی برای پیک‌نیک و استراحت توریست‌ها است. این مرکز خرید در نقطه‌ای از شهر دبی واقع شده که هرکسی از هرجای ممکن می‌تواند با ماشین به آن دسترسی داشته باشد.

  • آدرس مرکز خرید دبی هیلز مال: دبی، تقاطع جاده الخیل و ام سقیم
  • ساعت کاری مرکز خرید دبی هیلز مال: از یکشنبه تا پنجشنبه از 10 صبح تا 11 شب، جمعه و شنبه از 10 صبح تا 12 شب

موقعیت دقیق دبی هیلز مال

dubaihills.jpg
دبی هیلز از مراکز خرید دبی

خرید تور دبی از ساده‌ترین راه

خرید کردن یکی از دلایل مهم سفر برای بعضی از مسافران است و با توجه به وجود این مراکز خرید پرامکانات در دبی، نمی‌شود از خیر خرید و دیدن مراکز خرید گذشت. اگر دغدغه مدیریت هزینه‌هایتان را دارید، تنوع تور دبی در لست‌سکند به شما کمک می‌کند با قیمت مناسب‌تری سفر کنید و بخشی از هزینه‌هایتان را به خرید اختصاص دهید. کافی است وارد بخش تورها شوید و با بررسی آن‌ها، بهترین تور را انتخاب کنید.

سخن آخر

همان‌طور که اشاره کردیم، مراکز خرید دبی از جاهای دیدنی این شهر محسوب می‌شوند و بسیاری از گردشگران زمان قابل توجهی از سفرشان را در این پاساژها می‌گذرانند. هرچند مراکز خرید در شهر دبی بسیار متنوع و زیاد هستند، اما در این مطلب سعی کردیم تعدادی از بهترین و معروف‌ترین مجموعه‌های خرید این شهر را معرفی کنیم که البته کمی نام‌آشناتر از دیگر مناطق خرید هستند. معمولا افرادی که تور 7 شب و 8 روز دبی را تهیه می‌کنند، فرصت بیشتری برای گردش و دیدن این مراکز خرید دارند.

در دبی علاوه بر مراکز خرید مدرن تعداد زیادی از بازارهای محلی مانند بازار طلای دبی نیز فعالیت دارند که البته کمی سنتی‌تر از باقی موارد هستند. اگر شما هم تجربه خرید در این پاساژهای دبی را داشتید، می‌توانید در قسمت نظرات آن را با دیگر کاربران لست‌سکند که قصد سفر به این شهر توریستی را دارند به اشتراک بگذارید.

غزاله مظلوم پرست
غزاله مظلوم پرست

وقتی یک رشته تحصیلی نامرتبط با شغل، ذوق دانستن، عشق به نوشتن و علاقه به گردشگری درون من به هم رسید، تبدیل به ترکیب عجیبی با عنوان «زیست‌شناس نویسنده در حوزه گردشگری» شدم! وقتی که می‌نویسم، روحم همراه نوشته‌هایم سفر می‌کند. آنچه من را دست به قلم می‌کند، عشق به سفر است. اکنون با هر نوشته، نقطه جدیدی از جهان را کنکاش می‌کنم که شاید هیچگاه موفق‌ به دیدنش نشوم!