سفرنامه های ایتالیا

سفر کوله گردی به موناکو

مقدمه کشور شاهزاده نشین موناکو، یک پادشاهی مستقل در امتداد دریای مدیترانه و در میان منطقه تفریحی Côte d’Azur فرانسه است. شهر نیس فرانسه در 15 کیلومتری غرب موناکو و مرز ایتالیا در 8 کیلومتری شرق این کشور قرار دارد. مساحت این کشور کمتر از 2

Voka

این قصه رویای من بود

این قصه رویای من بود. درب کلاس باز شد و آقای پربونی وارد کلاس شد بچه ها از جاشون بلند شدند و با اشاره آقای پربونی روی نیمکت هاشون نشستند آقای پربونی رفت پشت میزش و آروم دفترش رو باز و شروع به حاضر وغایب کردن

یاسر

تابستان با میکی و پینوکیو (2 قسمت)

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور خارجی ۱۴۰۱

به نام خدا سفر! این کلمه ی سه حرفی عصاره ی تمام اون چیزی هست که از زندگی میخوام.به عقیده ی من ، ما زندگی میکنیم که سفر کنیم.به جاهای جدید و با سرزمین ها ، فرهنگ ها ، ساختمون ها ،غذاها ، آدمها و رویاهاشون

پاریس یا رم؟ یک سفرنامه با حال و هوای شاعرانه!

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور خارجی ۱۴۰۱

پاریس یا رم؟ یک سفرنامه با حال و هوای شاعرانه!   شاید لازم باشد میان این همه سفرنامه ای که به ما می گویند "اگر فلان شهر رفتی کدام موزه و رستوران و خیابان را برو، کدام مکان دیدنی را سر بزن، چقدر هزینه تاکسی و اتوبوس

مهشید قریب پور

سفر به دوک‌نشین میلان در رنسانس (سفرنامه میلان) (2 قسمت)

مسابقه سفرنامه نویسی - حرفه ای خارجی ۱۴۰۱

از پنجره هواپیما بیرون را تماشا می‌کنم، هوا کاملاً ابری است و ناگزیر تکان‌های هواپیما در راه است. سرمهماندار پرواز اعلام کاهش ارتفاع جهت فرود در فرودگاه «اوریو آل سِریو» (Orio al Serio) شهر بِرگامو می‌کند. همیشه از این قسمت از پرواز بیزار بودم؛

پوریا اقتداری

ونیز، شاهزاده ی خوابیده روی آب (سفرنامه ونیز)

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور خارجی ۱۴۰۱

ونیز،  شاهزاده ی خوابیده بر آب   من و همسرم در وین زندگی می کنیم و در روزهای طولانی کرونا تصمیم گرفتیم به محض باز شدن مرزها و قبل از اینکه حجم زیادی از توریست ها به ونیز سفر کنند یک سفر کوتاه زمینی به ونیز داشته

sedi

سفر به شهر اَبَدی، رُم (2 قسمت)

مسابقه سفرنامه نویسی - حرفه ای خارجی ۱۴۰۱

به نام خالقی که انسان را برای یک سفر آفرید  چشمانم را می­‌بندم و لحظه‌­ای خود را در شور و هیاهوی میدان ناوونا می­‌بینم. مردی که می­‌نوازد، کودکی که می‌­رقصد، آرامشی که شعله می‌کشد؛ اما من از هیجان این همه شادی چشمانم را می‌گشایم. برای پنجمین

پوریا اقتداری

سفری به رویایی ترین شهر اروپا، ونیز: یک کتاب قدیمی عاشقانه

مقاصد : ونیز
مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور خارجی ۱۴۰۱

ونیز: یک کتاب قدیمی عاشقانه من با قطار به ونیز رسیدم. بلیط را برای یک مسافت تقریبا 10 ساعته به مقصد ونیز به قیمت حدود 100 یورو خریده بودم که به نسبت نرخ بلیط هواپیما گران به نظر می رسد. در یکی از گرم ترین روزهای

4.1

سفر به رویاها ( فرانسه و ایتالیا )

مسابقه سفرنامه نویسی - حرفه ای خارجی ۱۴۰۱

جالب‌ترین جاها در نقشه‌​ها نیستند.(هرمان ملویل) چه خوب گفته هرمان ملویل چون شما می تونید در کتاب ها و فیلم ها جاهای دیدنی دنیا را ببینید اما لذت دیدن ونیز زیبا و پیاده روی تو کوچه های تنگ و باریک آن و مکان های دیدنی که

علی شبانکار

سفر به پاریس شهر عشق

مسابقه سفرنامه نویسی - آماتور خارجی ۱۴۰۱

من همیشه از خوندن سفرنامه های سایت لذت می بردم ولی میگفتم تا وقتی به پاریس نرم چیزی نمی نویسم تا اینکه اردیبهشت به شهر عشق رفتم که بهترین سفر عمرم بود. ما دعوتنامه داشتیم از مراحل ویزا نمیگم دیگه که تو سایتم زیاد توضیحاتش رو

shahrzod moho
3.7

"سفری رمانتیک به ورونا، پایتخت عشق جهان در روز عشق"

مقاصد : ورونا
مسابقه سفرنامه نویسی - حرفه ای خارجی ۱۴۰۱

"سفری رمانتیک به ورونا، پایتخت عشق جهان در روز عشق" «رومئو!رومئو! چرا رومئو هستی؟» شاید معروف­ترین جمله از مشهورترین رمان عاشقانه در ادبیات انگلیسی جهان باشد، اما در میان عشق و علاقه شدید به ماجرای تراژیک رمان، شهری که این درام عاشقانه در آن روی داده

AMIR.Gh

همه ی راه ها به وین ختم میشود! (2 قسمت)

سفرنامه نویسی حرفه ای خارجی 98

پیشگفتار می آیی همسفرم شوی؟ با من قدم بگذاری بر سنگفرش های قدیمیِ وین، شهر هنر و موسیقی. با هم خاطره بسازیم از پرسه زنی های بی هدف، از تماشای جریانِ زندگیِ آدم ها در آنسوی مرزها، با هم بدویم دنبالِ قطارها، گم شویم، بترسیم،

نسترن حسین نیا

سفری هیجان انگیز و به صرفه به قلب اروپا (4 قسمت)

سفرنامه نویسی حرفه ای خارجی 98

انگیزه سفر، یکی از امیدوار کننده ترین نشانه های زندگی است. سلام. این جمله در مورد زندگی من و همسرم کاملا صدق می­کنه. یعنی اگه برنامه سفر نداشته باشیم زندگی برامون کاملا بی هدف و یکنواخت میشه. ما 6 ماه قبل سفر و با انگیزه برنامه­

مهناز قنبری

يك روز مانده به عيد پاك در فرارا

سفرنامه نویسی آماتور خارجی 98

به نام خدا با عجله به سمت غرفه شركت در نمايشگاه بين المللي مي روم ، صبح با قطار به تهران رسيده بودم و بايد عصر همان روز برميگشتم ، قرار بود دستگاه برشكاري جديدي را با كمك مهماني از يك شركت ايتاليايي راه اندازي كنيم

saloomeh ebr

پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2019 را بشناسیم: شهر ماترا در ایتالیا

سفرنامه نویسی آماتور خارجی 98

سفری به اعماق تاریخ: تنها شهری با قدمت 9000 سال که در آن می توانید قدم بزنید شهر باستانی ماترا - پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2019   سفر من به ایتالیا در ابتدای ماه JUNE سال 2019 شروع شد. این ماه اوج سفر به اروپا و بویژه

مهشید قریب پور

در امتداد آلپ (سفرنامه سوئیس و ایتالیا) (3 قسمت)

سفرنامه نویسی حرفه ای خارجی 98

صبح روز جمعه در نیمه اسفند 97 با صدای گریه آوین، دختر نه ماهه مان از خواب بیدار شدیم، متأسفانه ناخوش به نظر می رسید. بعد از رسیدگی به امورات دختری خواب از چشمان فراری شده بود و فکر و خیال گذشته و برنامه پیش

سعید عسکریان

شمالت تا جنوبت عشق، ایتالیا (3 قسمت)

سفرنامه نویسی حرفه ای خارجی 98

سفر گاهی ترسناک، گاهی رنگارنگ، گاهی بی روح، گاهی پر جنب و جوش و همیشه  منحصر به فرد است. هر تمدن به ترتیب جای خود را به دیگری داده و  تاریخ را رقم زده است. این تاریخ در ایتالیا، کلیساها، موزه ­ها، خیابان­ های باریک، پیاده

الی

‌سفری سخت اما شیرین به میلان

مقاصد : میلان

سال 94 بود ، قرار بود اواخر اسفند نمایشگاهی در میلان ایتالیا داشته باشیم، شاید این دهمین نمایشگاه خارجی بود که من و مرآت برگزار میکردیم معمولا باید 10 ماه زودتر در نمایشگاه ثبت نام کرد و کردیم، از آذر دنبال گرفتن وقت سفارت بودیم

حامد

سفرنامه پیمایش بخشی از قاره سبز در حدود یک ماه ! (7 قسمت)

سفرنامه نویسی حرفه ای خارجی 98

چشم تا باز کنم فرصت دیدار گذشت همه ی طول سفر یک چمدان بستن بود (قیصر امین پور)   مقدمه رویاها را می توان نقطه آغاز هر سفری دانست. با توجه به این رویاها جستجو خود به منظور سفر را شروع می کنیم. خب، کجا بهتر از اینترنت !! مکان

(س. موسوی) mytripsvision

یازده روز فرا رویایی در اروپا (آرامش هلسینکی، پاریس عشاق، ونیز آبی و رم شهر گلادیاتورها) (3 قسمت)

سفرنامه نویسی آماتور خارجی 98

سلام. نقطه ی شروع اولین سفر خارجی من، جایی بود که انتظارش را نداشتم: یک ماموریت خارجی ای که کنسل شد! قصه از اونجایی شروع شد که برای شرکت در یک ماموریت خارجی، فرآیند اخذ ویزای من با تاخیر استارت خورد و من نتونستم به